Comisarul european pentru Impozite: Banii din taxa auto trebuie restituiti

de C.G.     HotNews.ro
Joi, 29 noiembrie 2007, 10:21 Actualitate | Esenţial


Laszlo Kovacs
Foto: Rompres
Guvernul roman trebuie sa dea inapoi banii incasati din taxa auto de prima inmatriculare. Este afirmatia facuta de Comisarul pentru Impozite si Uniune Vamala, Laszlo Kovacs intr-un interviu la RFI. El precizeaza ca a discutat despre legea romaneasca, considerata discriminatorie de catre Comisia Europeana, si cu premierul Calin Popescu Tariceanu.

Chiar daca Guvernul de la Bucuresti isi va modifica legislatia astfel incat aceasta sa fie armonizata cu cea europeana, banii trebuie dati inapoi. El a dat exemplul Ungariei  care a fost condamnata de Curtea Europeana de Justitie in urma unei situatii asemanatoare. Guvernul de la Bucuresti ar putea adopta o Ordonanta de Urgenta pentru modificarea taxei, astfel incat legea sa fie armonizata cu cea europeana.

Insa si in acest caz, a subliniat comisarul european rezultatul este doar ca procedurile de sanctionare impotriva Romaniei vor fi abandonate. Aceasta, spune  Laslo Kovacs, nu va scuti Guvernul de returnarea taxei catre soferi.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















944 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    siiiiigur (Joi, 29 noiembrie 2007, 10:42)

    bullet dodger [anonim]

    ii dau o tuica lui furaceanu daca da banii inapoi! desi cred ca nici mort nu va face gestul asta...
  • +1 (3 voturi)    
    HAI CU BANU !!!!!!!!!! (Joi, 29 noiembrie 2007, 10:45)

    vvv [anonim]

    HAI CU BANU !!!!!!!!!!
  • -3 (5 voturi)    
    iesim din EU (Joi, 29 noiembrie 2007, 10:59)

    oprea [anonim]

    Eu zic sa iesim din chestia asta numita EU ... UE ... ce o fi. Dar nu e posibil asa ceva. Sa ia hotii astia de la UE banii colectati cu atata grija de tariceanu &amp; company??? Nu este posibila atata nesimtire. Eu zic sa mergem duminica la vot si sa votam iesirea din ue. Oricum pe noi nu ne-a intrebat nimeni daca vrem sau nu sa intram. <br/>Si tocmai un laci kovax vrea sa ia banii lu taricila? vai vai ... azi iau banii lu nea guvernu maine iau ardealu ... trebuie sa iesim din ue asta cat mai redepe ....<br/>Macar pana nu ne dau iei afara cand afla de fapt cata coruptie e in tarisoara asta ...
    • -3 (3 voturi)    
      taxa de inmatriculare (Joi, 29 noiembrie 2007, 11:19)

      adela,uk [anonim] i-a raspuns lui oprea

      adevar graiesti omule referitor la unguri si ardeal, dar cu banii dati inapoi n-ai inteles: cei care au platit taxa de prima inmatriculare vor primi o parte din bani inapoi ceea ce ar fi normal. <br/>cati bani nu dau romanii pentru nimicuri.
  • +2 (4 voturi)    
    sunt curios ce se va intampla acum (Joi, 29 noiembrie 2007, 11:18)

    gigi [anonim]

    daca puneau o taxa corecta, pastrau banii. asa, cum e politicianul roman in preajma caltabosului, s-a incapatanat si a facut ce face de obicei mai bine: a furat de la omul de rand. acum sunt nevoiti sa returneze banii. <br/>oricum ei sunt linistiti. banii incasati pe masini noi de premier &amp; friends nu trebuie returnati. trebuie returnati bani de la buget. uite asa mai punem 1 punct la inflatie si scadem 2 la nivelul de trai. dar ce ii intereseaza pe ei...
  • +4 (6 voturi)    
    dupa tariceanu potopu' (Joi, 29 noiembrie 2007, 11:21)

    scandinavu&#39; [anonim]

    .<br/><br/><br/>sa restituie banii ?<br/>O va face guvernul urmator,ca pana expira mandatul prezentului guvern ,nu mai este mult timp!<br/><br/>Oricum,lui Tariceanu i-au prins bine acesti bani in plus la &quot;pusculita&quot; , gandindu-ne la pomeni si minciuni electorale !<br/><br/>Felicitari mr. L. Kovacs <br/><br/>ps.Cata ticalosie si sadism se poate acumula in &quot;politicieni&quot; precum Tariceanu ,Vosganian,Qariu,Iliescu samd ...<br/><br/>.
  • -2 (8 voturi)    
    base, da-le banii inapoi (Joi, 29 noiembrie 2007, 11:41)

    pheonix [utilizator]

    de ce nu critica basescu guvernul pentru taxa instituita? pentru ca a venit de la ministerul condus de sulfina barbu (PD) sau pentru ca e o msura buna? sau pentru ca base nu stie ce vrea poporul? de ce nu face un referendum pentru asta? este o problema de interes national. masina este o necesitate nu un moft.
    • +5 (9 voturi)    
      Comment sters de user (Joi, 29 noiembrie 2007, 12:12)

      sadwank [anonim] i-a raspuns lui pheonix

      • 0 (2 voturi)    
        citeste atent sadwank (Joi, 29 noiembrie 2007, 14:01)

        corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui sadwank

        Omule, fraierul a scris PHEONIX.. Deci, nici macar din rahat nu renaste...
    • 0 (6 voturi)    
      pheonix (Joi, 29 noiembrie 2007, 12:44)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui pheonix

      Nu uita ca Sulfina B.nu mai este in Guvern din aprilie<br/>2007.De atunci si pana astazi,Guvernul T2,daca era de alta parere si le convenea,schimba legea .Dar nu S.B este tapul ispasitor, ci tapul de Vosi,marele savant in stiinte economice.<br/>Daca Basescu deschidea gura pe aceasta tema,din ambitie si ura, ne faceau sa simtim si mai mult.<br/>Asa ca bine face ca tace.Ca pe ei ai doare direct<br/>acolo unde tu folosesti hartia higenica de spusele lui Basescu.<br/>Dar mie mi se pare ca comentariul tau nu are nimic impotriva lui S.B.Ca intotdeauna,orice crima,hotie si prostie in tara asta poarta stampila lui Basescu.
      • 0 (4 voturi)    
        si pentru sadwank si pentru victor (Joi, 29 noiembrie 2007, 14:02)

        pheonix [utilizator] i-a raspuns lui Victor

        in primul rand ca sunt comunist si nu liberal.<br/>in al doilea rand trebuie sa recunoasteti ca base gura proasta a tacut malc cand a fost vorba de taxa iar jurnalistii si deontologii de la ziarele si televiziunile unde merge el nu s-au gandit niciodata sa-i ceara parerea despre taxa. &quot;domnul base, daca tot criticati guvernul, spuneti-ne si noua parerea dumneavoastra despre taxa de drum&quot;. dar nu, nu cumva sa-l deranjeze pe chelu&#39;.<br/>din taxa de prima inmatriculare se dau bani la programul rabla.<br/>repede, e interesul lui tariceanu ca e importatorul unei marci vai de cota ei de piata. si in polonia si ungaria cei care au initiat taxa importau masini? ori asa au gandit ca e bine? interesul major in mentinerea taxei este al porsche romania importatorul audi, vw, skoda, seat cu ditai cota de piata. voi chiar nu vedeti ca toate masinile de la ministere sunt importate de ei?<br/>voi chiar nu stati sa va ganditi inainte sa luati de buna o idee?<br/>ps am cumparat masina noua, in leasing
        • -1 (3 voturi)    
          bai baiatule (Joi, 29 noiembrie 2007, 17:40)

          gigi [anonim] i-a raspuns lui pheonix

          comunist cu masina in leasing. esti patetic amice. <br/>atat am vrut sa spun.
          • -1 (1 vot)    
            gigel .... (Vineri, 30 noiembrie 2007, 9:34)

            pheonix [utilizator] i-a raspuns lui gigi

            pentru cei care vorbesc nearticulat sunt &quot;domnule&quot;. asa ca vezi cum mi te adresezi pe viitor.
    • -1 (1 vot)    
      n-am vazut atata dragoste neconditionata (Vineri, 30 noiembrie 2007, 9:59)

      cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui pheonix

      n-am vazut atata dragoste neconditianata de la guru incoace.<br/>traiasca preaiubitul conducator!
  • +6 (10 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 29 noiembrie 2007, 11:42)

    [anonim]

  • -6 (10 voturi)    
    somnolentza (Joi, 29 noiembrie 2007, 11:43)

    golanu [anonim]

    Nu-mi ajunge ca toti imbecilii polueaza atmosfera sau ca orice gogsar analfabet se urca la volan ca sa mearga pana la colt ;acuma mai trebuie sa ii si platesc pe posesorii de troace (caci bugetul va fi desigur cel care va suporta cheltuiala). Din punctul meu de vedere suntem de o ipocrizie nemaiintalnita:tota ziua latram ca se incalzeste clima,ca se duce dracului planeta,dar circulam nestingherit cand avem chef.Din pct. meu de vedere,litrul de benzina ar trebui sa coste 100 de dolari pt. posesorii de masini mici.Camioanele ,trenurile tractate de locomotive Diesel,ambulantele etc sunt vehicule utilitare.Costul combustibilului pt. ele ar trebuit suportat de drujbistii cu masini mici.
    • +3 (5 voturi)    
      banii inapoi + demisia! (Joi, 29 noiembrie 2007, 12:10)

      razvan m [anonim] i-a raspuns lui golanu

      eram oarecum deacord cu ce ai spus daca taxa era numai pt &quot;troace&quot;. Eu nu am luat fumigena de 2-3000E, ci masina noua euro4 - si cu toate astea tot am platit taxa! Asa ca: DATI BANII INAPOI! SI APOI DEMISIA!
    • 0 (4 voturi)    
      Gandesti marunt ... (Joi, 29 noiembrie 2007, 12:34)

      MLZ [anonim] i-a raspuns lui golanu

      Si ce-i mai rau, gandesti gresit: te zbati pentru planeta, lasa-l pe fiecare sa circule cat vrea cu oricefel de masina, si pune-l sa plateasca pentru cat polueaza. Asa este principial si corect. Dar asta inseamna sa plateasca in functie de parametri tehnici ai motorului si de DISTANTA PARCURSA (sa nu incepi cu &quot;nu se poate masura&quot;, pt ca iti dau un contraexemplu simplu: repartitoarele. Daca nu ar fi aparut deja, asa ziceai si la energia transferata prin calorifere, ... nu se poate estima/masura). O aproximare buna ar fi cumpararea unei rovignete cu durata variabila - fiecare isi cumpara cat circula. <br/>Un Trabant care circula doar un drum pana la mare pe an, polueaza muuuult mai putin decat un Mercedes care merge zilnic. Eco!<br/><br/>Ca sa nu ai mentalitate comunista (statul stie ce e mai bine pentru fiecare si ce-i fericirea pentru toti ...), NU trebuie sa interzici, ci sa-l faci pe fiecare sa plateasca dupa cat a incalcat drepturile altora. <br/>Altfel, .... declara-i pe toti dusmani ai poporului!
      • 0 (0 voturi)    
        aproape bine (Joi, 29 noiembrie 2007, 15:06)

        G [anonim] i-a raspuns lui MLZ

        Sunt aproape de acord cu ce spui tu, cu o singura remarca: eu vreau ca ala care circula o data pe an cu Trabantul sa nu mai circule deloc. De ce? Pentru ca in timpul in care nu circula ocupa un loc de parcare, iar un sofer care circula o data pe an cu o asemenea masina este un pericol public. Daca circuli o data pe an cu masina, nu esti sofer.<br/><br/>Solutia cea mai buna pentru noi, avand in vedere ca avem infrastructura pe care o avem, este urmatoarea:<br/>- taxa de inmatriculare egala pentru toti, o suma care sa acopere serviciul efectuat, adica o suma mica.<br/>- taxa ANUALA PE POLUARE pentru toata lumea in functie de masina (cap motorului, norma de poluare, NU si an de fabricatie). Numai asa vom scapa de rable. Noi nu suntem in pericol sa ne umplem de rable, noi deja suntem plini de rable!
        • +3 (3 voturi)    
          aproape - aproape bine (Joi, 29 noiembrie 2007, 15:22)

          MLZ [anonim] i-a raspuns lui G

          1) In primul rand, E INTERZIS SA INTERZICI!<br/><br/>2) In al doilea rand, faci o discriminare inaceptabila intre un posesor de Trabant care are curte (in care tine ce vrea el) si un posesor de Trabant care tine autovehiculul pe domeniul public.<br/><br/>3) In al treilea rand mai faci o discriminare, intre cineva care plateste aceleasi taxe si impozite referitoare la parcare/imobilizare vehicul avand un Trabant si mergand rar ca si unul care are un Mercedes si merge des. <br/>Dupa teoria asta a ta, ar trebui interzise babele care stau singure in case cu 4 camere sub motivatia ca sunt tinerii cu copii care stau in garsoniera!! Da-le dracu&#39; de drepturi de domnie a legii!<br/><br/>4) Eu merg 99% din deplasari cu bicicleta, dar am toate categoriile &quot;pe permis&quot;. A, BE, CE, DE. Se cheama ca sunt mai sofer ca tine care mergi zilnic sau nu? Sunt pericol public sau nu? Cum masuram asta!?!?!<br/><br/>5) Taxa ta anuala este la fel de principiala precum taxa auto a lu&#39; Tariceanu: nu tine seama de cat poluezi, ci de cat &quot;ai putea&quot; sa poluezi (fiind anuala). E ca si cum te-as condamna ca ai un satar in bucatarie, pentru ca &quot;ai putea&quot; sa omori oameni!! Unde ar fi principialitatea?!?
          • 0 (0 voturi)    
            re: aproape - aproape bine (Joi, 29 noiembrie 2007, 17:14)

            G [anonim] i-a raspuns lui MLZ

            Incerc sa-ti raspund punctual:<br/>1) Nu stiu de ce spui asta. Eu nu am propus sa se interzica nimic. Ceea ce am propus eu STIMULEAZA o anumita evolutie a lucrurilor, dar nu interzice nimic.<br/>2) Posesorul de Trabant care are curte si foloseste masina pe post de cotet, nu e nevoie sa o inmatriculeze.<br/>3) Asta nu e discriminare, este realitate. Daca nu folosesti masina ar trebui sa fii stimulat sa o vinzi sau sa o casezi, nu sa ocupi spatiul degeaba. Daca iti permiti sa platesti ca sa-ti faci damblaua o data pe an, n-ai decat. Comparatia ta cu babele e deplasata, pt ca una e sa fii proprietar si alta sa ocupi domeniul public.<br/>4) Cred ca e de bun simt sa accepti ca, in general vorbind, unul care conduce zilnic e mai bun sofer decat unul care conduce o data pe an, indiferent ce scrie in permis. Sigur ca nu se poate masura asta, dar argumentul ramane valabil. Repet, daca vrei sa-ti faci damblaua o data pe an, poti sa o faci, numai ca in cazul asta financiar vorbind, balanta ar trebui sa incline in favoarea taxiului.<br/>5) Din nou comparatia e deplasata. Cutitul din bucatarie nu foloseste domeniul public, iar scopul existentei lui nu este sa omoare oameni.<br/>Si da, taxa este pentru cit ai putea sa poluezi, nu pentru cat poluezi. Taxa trebuie sa te stimuleze sa poluezi mai putin, atita tot. Din considerente practice nu cred ca varianta ta de a plati exact cit poluezi se poate aplica. Oricum o astfel de taxa exista deja si e inclusa in pretul carburantului. Sigur ca ea nu tine seama de norma de poluare a motorului, asa ca taxa de care vorbesc eu este un fel de penalizare aditionala pentru cei care polueaza mai mult decat este tehnic posibil la ora actuala.<br/>Stiu ca sistemul propus de mine nu e unul perfect, dar e un sistem bun, care ar da rezultate. Nu peste noapte, dar in 2-3 ani s-ar schimba vizibil peisajul pe soselele Romaniei. Deasemenea, statul ar incasa mai multi bani pe an decat in varianta actuala.
    • -1 (1 vot)    
      masinile mici si poluarea (Joi, 29 noiembrie 2007, 12:54)

      h [anonim] i-a raspuns lui golanu

      Dragul meu - dac te-ai informa inainte de a face declaratii de genul asta ai vedea ca masinile mici contribuie infim la poluarea atmosferica comprativ cu camioanele, locomotivele tale diesel, vapoare, avioane etc...<br/><br/>Sau daca este utilitara atunci nu conteaza cat polueaza :)?
  • -7 (9 voturi)    
    vreau taxa (Joi, 29 noiembrie 2007, 11:47)

    dd [anonim]

    Daca se scoate taxa nu stiu pe unde o sa mai mergem, mai ales in Bucuresti.<br/>Tot romanu o sa-si aduca masina din germania cu 2-3000 de euro. <br/>Doar daca desfiintam troutuarele...<br/>Deci sunt ptr taxa.
    • +3 (5 voturi)    
      Comment sters de user (Joi, 29 noiembrie 2007, 12:05)

      sadwank [anonim] i-a raspuns lui dd

      • -2 (2 voturi)    
        re: vreau taxa (Joi, 29 noiembrie 2007, 14:57)

        dd [anonim] i-a raspuns lui sadwank

        Da eu mi-am luat masina noua la care platesc rate.<br/>Vreti masina ? Invatati, munciti si luati-va. <br/><br/>Daca se scoate taxa o sa se umple Bucurestiul de masini din anii 90 care nu respecta nici o norma de poluare si scot fum de nu mai poti respira, si uite asa toti cocalarii o sa-si ia bmw-uri si mercedesuri cu cateva mii de euro. Problema e, pe unde naiba o sa mai mergem ca acum abia ne miscam?<br/><br/>Plus ca avem Dacia la noi in tara, vrei sa stii ce-o sa se intample cu oamenii aia din cauza ca romanul prefera sa-si ia bmw din 96 in loc de Logan din 2007 ?<br/><br/>Taxa trebuie pusa in functie de normele de poluare ale motorului iar ce-i sub euro 4 sa fie taxat mult.
        • +3 (3 voturi)    
          Daca platesti rate .... (Joi, 29 noiembrie 2007, 15:28)

          MLZ [anonim] i-a raspuns lui dd

          ... probabil ca ai un contract de leasing. Daca e asa, cu parere de rau te informez ca de fapt tu nu ai masina, ci doar o folosesti. Masina e proprietatea bancii pana cand te mai instaresti si tu si reusesti sa o platesti. :o))<br/><br/>Indemnul corect ar fi: invatati, munciti si faceti bani, ca sa va puteti permite o masina, nu sa va vindeti viitorul pentru a face un leasing. :o))<br/><br/>PS: Ma prefac ca sunt in ton cu teoria si toleranta ta, si zic: ..... din cauza amaratilor ca voi care nu va permiteti o masina si o luati in rate s-a umplut Bucurestiul de nu mai avem noi ceilalti pe unde sa circulam !!!! <br/><br/>... ceea ce e o tampenie: aveti si voi dreptul sa circulati pe drumurile PUBLICE la fel cum avem si noi. In aceeasi masura!!!
          • -2 (2 voturi)    
            RE: Daca platesc rate... (Joi, 29 noiembrie 2007, 16:01)

            dd [anonim] i-a raspuns lui MLZ

            OK admit ca sunt amarat.<br/>Diferenta dintre noi doi este ca masina pe care tu vrei sa o iei costa nici cat avansul la masina mea.<br/>Alta diferenta e ca motorul meu este euro 4 si nu non euro ca al masinii pe care vrei tu sa o cumperi. <br/><br/>Pe mine nu ma intereseaza daca masina ta e din 90 sau 2007 ci doar normele de poluare ale motorului. In functie de asta trebuie sa platesti taxa de inmatriculare si cu cat poluezi mai mult cu atat sa platesti mai mult.<br/>Altfel nu se poate.
        • +2 (2 voturi)    
          re: vreau taxa (Joi, 29 noiembrie 2007, 15:41)

          G [anonim] i-a raspuns lui dd

          Pun pariu ca tu ti-ai luat Logan. Si daca vrei taxa, de ce nu deschizi geamul sa arunci niste bani pe fereastra?<br/>Taxa asta, asa cum o vrei tu, protejeaza proprietarii de Dacii din 80, legate cu sarma, si camioanele Roman care scot fum de se face noapte pe unde trec. Voi astia care ati invatat, ati muncit si v-ati luat Logan pe datorie, dar n-ati circulat decat pe traseul casa-scoala toata viata voastra, voi nu va dati seama ca Romania este deja plina de rable, nicidecum in pericol sa devina asa.<br/>Eu de ex circul cu o rabla (mai buna insa decat Loganul tau), pe care am de gand sa o schimb cu o masina mai noua, dar daca la afacerea asta mai tre sa-i dau si lui Tariceanu niste bani degeaba si nu putini, prefer sa circul cu rabla. In situatia asta sunt multi, iti garantez.<br/>Exista o solutie, dupa parerea mea singura viabila, si anume taxa sa fie anuala pentru toata lumea in functie de poluare (cap motorului si norma). Daca nu facem asa, Daciile astea din 80 legate cu sirma vor mai scoate fum inca vreo 10 ani, iar toate masinile existente vor ramane in circulatie pina cand ultimul surub din ele va fi mancat complet de rugina.
          • 0 (2 voturi)    
            RE: vreau taxa (Joi, 29 noiembrie 2007, 16:08)

            dd [anonim] i-a raspuns lui G

            Iti spun doar ca ai pierdut pariul, am o Honda Civic daca tot insisti, dar nu asta conteaza. Oricum in principiu sunt de acord cu tine: Taxa trebuie sa fie numai in functie de normele de poluare si nu de vechimea masinii. Dar trebuie sa existe!
            • +1 (1 vot)    
              re: vreau taxa (Joi, 29 noiembrie 2007, 17:58)

              G [anonim] i-a raspuns lui dd

              Cuvintul cheie este ANUALA. Altfel nu scapam de rable. Si sa stii ca diferenta de poluare dintre Euro3 si Euro4 nu e mare. Intre Euro2 si Euro3 e mare. Taxa ar trebui sa reflecte acest lucru. Fiind anuala, taxa nu ar trebui sa fie foarte mare, dar sa stimuleze in special pe cei care au masini de la Euro2 in jos sa scape de ele. Cand se va umple piata de rable, ele nu vor mai avea nici un pret si cele mai multe vor ajunge la casare. Asta e modalitatea prin care vom scapa de rable, alta nu exista.<br/>PS: Felicitari ca nu ti-ai luat Logan :)
        • 0 (2 voturi)    
          mare bou (Vineri, 30 noiembrie 2007, 0:58)

          OCSI [anonim] i-a raspuns lui dd

          tarane ce masina ai condus in afara de jegul tau de dacie?
    • 0 (2 voturi)    
      da.... (Joi, 29 noiembrie 2007, 12:38)

      eu [anonim] i-a raspuns lui dd

      Si eu vreau taxa dubla... dupa ce imi iau masina.<br/><br/>Ahh.. tu ai deja masina, nu?
    • 0 (2 voturi)    
      o taxa ar trebui sa existe, dar nu in aceasta form (Joi, 29 noiembrie 2007, 13:07)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui dd

      In esenta problema taxei este ca protejeaza importatorii de masini noi.. (adica pe Tiriac si pe Tariceanu). Uniunea sanctioneaza tratamentul discriminatoriu, nu faptul ca aceasta taxa exista.<br/>Solutia de bun simt ar fi ca taxa sa se calculeze pentru toate masinile intr-un mod cat mai transparent si echidistant. Ca sa scapam datul banilor inapoi la cei care au platit pana acum ar trebui ca noua forumula de calcul sa se aplice retroactiv, ceea ce o ineptie.. deci banii vor trebui dati inapoi. Evident ca multi vor cere despagubiri mai mari, gen dobanzi, dar astea ar trebui platite de catre cei care au gresit, nu din bugetul statului, adica de catre restul populatiei. Daca ar fi al 2-lea caz atunci cel care cere astfel de dobanzi nu este cu nimic mai presus decat cel care a pus taxa.. amandoi gandesc in detrimentul Romaniei..
      • +2 (2 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Joi, 29 noiembrie 2007, 14:14)

        [anonim] i-a raspuns lui pehash

  • +3 (7 voturi)    
    hai, banu inapoi motocicleanu! (Joi, 29 noiembrie 2007, 11:47)

    mario [anonim]

    oricum am vorbit cu un avocat si vreau sa dau statul in judecata sa cer taxele inapoi cu tot cu dobanda. am platit pentru 9 auto din parcul firmei si pentru inca 2 autoturisme personale. <br/>o sa ma umplu e bani... :-)
    • +2 (4 voturi)    
      nu o sa va imbogatiti - o sa luati rate :)) (Joi, 29 noiembrie 2007, 13:09)

      lopez [anonim] i-a raspuns lui mario

      of da greu va mai prindeti. treaba e simpla.<br/><br/>guvernantii au pus de o taxa cu care au facut rost de bani la buget.<br/>stiau ca taxa e ilegala in UE.<br/>stiau cat dureaza sa ne forteze UE sa desfiintam taxa. <br/>dar au aplicat-o pe principiul &quot;arde-l pe fraier&quot;.<br/>iin curand o sa scoata taxa.<br/>dupa aia o sa primim banii inapoi.<br/>inapoi e un fel de a spune.<br/>pentru ca atunci cand ia bani de la popor ii ia pe toti si repede si sigur.<br/>cand e sa ii dea inapoi atunci se mai gandeste si mai face o comisie, mai da o lege si cand credem noi ca ne bucuram ne da doar o mica parte din ei si restul in rate.<br/>Sa vezi ce o sa rad de fetele oamenilor atunci.<br/>Ai dat 3000? Nu e nimic - iti dam 300 inapoi si restul in rate pe 5 ani. :))))<br/>si nu glumesc - asa au patit si alte popoare estice<br/><br/>doar rad :)))<br/><br/>.
  • +2 (4 voturi)    
    Foarte bine!!!! (Joi, 29 noiembrie 2007, 12:26)

    corvus coraX [utilizator]

    Tampeniile se platesc. Numai ca se platesc tot din buzunarul nostru! Sa faca bine Tampitzeanu sa returneze banii din buzunarul propriu, al Fenechiului si Patriciului, eu nu am de gand sa platesc pentru selahta de cretini care zice-se administreaza tzara!!!
  • +1 (3 voturi)    
    Bravo UE! (Joi, 29 noiembrie 2007, 12:26)

    Al [anonim]

    tariceANUS a jucat murdar iar<br/>Comisia europeana actioneaza ferm cu un astfel de borfas.<br/>Inca odata bravo UE !!!!!!!
  • +2 (4 voturi)    
    Alo, domnilor Liberali! (Joi, 29 noiembrie 2007, 12:58)

    Bula [anonim]

    Daca atatia oameni va zic ca sunteti tampiti, de ce dvs. nu-i credeti?
  • +1 (3 voturi)    
    taxa (Joi, 29 noiembrie 2007, 13:17)

    eu [anonim]

    o intrebare catre golanu si dd: cate clase aveti?<br/>Cum poti sa te gandesti la asa un pret pe litrul pentru masinile mici cand ele consuma mai putin si deci polueaza pe masura? Vrei sa spui ca o masina dupa ani 95 adusa din germania polueaza mai mult decat o dacie din 2000? Ai vazut cate dacii pana in anii 95 mai circula pe strazile romaniei si in ziua de azi? De ce sa nu la inlocuim cu masini mai noi aduse din UE care poluieaza mult mai putin, ex: 1 dacie noneuro (anul 1990 care sunt foarte multe) polueaza de cateva zeci de ori mai mult decat o masina cu euro 1. Daca a-ti observat 80% dintre romani daca au ocazia sa aduca o masina din UE o sa aduca o masina care sa nu fie mai veche de 2001. in ceea ce priveste poluarea sa stiti de la mine ca aerul poluat sau nepoluat nu se opreste la vama deci noi nu luam masinile de la ei asa ca o sa circule la bulgari sau la unguri. Mai este oare motivul taxei, mediul?
    • -2 (2 voturi)    
      RE: taxa (Joi, 29 noiembrie 2007, 15:11)

      dd [anonim] i-a raspuns lui eu

      crede-ma pe cuvant ca am mai multe ca tine.<br/>In primul rand gandesti stramb.<br/><br/>Da sunt multe dacii la noi pe strazi care polueaza mult. NUmai ca ideea e sa schimbam parcul de masini nu sa inlocuim masinile vechi cu altele la fel de vechi. O sa apara motor euro 10 si tu o sa mergi inca cu mertzanul tau euro 1.<br/>In afara de asta, ce ai sa faci ca nu exista infrastructura pentru un numar atat de mare de masini, ce-o sa mai respiram pe unde o sa mai mergem ?<br/><br/>Si ultimul lucru, sa stii ca la noi in tzara exista Dacia si Daewoo. Vrei sa stii ce-o sa se intample cu angajatii de acolo dupa ce romanu o sa-si cumpere mertzane si bmw-uri non euro ca sa dea bine public, in loc sa-si ia un logan euro 4 PENTRU CA DE FAPT ASTA ISI PERMITE?
      • +4 (4 voturi)    
        taxa (Joi, 29 noiembrie 2007, 15:48)

        bullet dodger [anonim] i-a raspuns lui dd

        conasule, eu nici macar un logan asa-zis euro 4 nu mi-am permis. rate nu vreau sa fac, e alegerea mea, asa ca am luat o masina functionala, euro 3 dar furaceanu a zis ca mai trebuie sa dau 3500 lei.<br/>cat despre infrastructura, esti chiar comic...logica e asa? baga taxe mari, sa nu-si permita romanul masina, ca nu suntem in stare sa facem infrastructura si e pacat sa circule atatea masini...logica de fier, nu alta
      • +3 (3 voturi)    
        dd, ce judecati sunt astea? (Joi, 29 noiembrie 2007, 16:00)

        James Bond [utilizator] i-a raspuns lui dd

        dd, esti tare istetz... cate clase ai?<br/>parcul auto NU se poate schimba deodata! &lt;&lt;Bunastarea vine in timp&gt;&gt;, spunea tariceanu candva... romanii nu cumpara non-euro din afara tarii, nici macar euro 2.<br/>Tariceanu ar putea impune o taxa pe numar, intrucat poluatorul plateste, si poluatori sunt cei cu dacii vechi.<br/><br/>Faptul ca nu avem infrastructura, nu este vina poporului roman, sau a consumatorului roman (in acest caz).<br/>Gandeste (daca poti) cate taxe se platesc pentru o masina: taxa in carburanti, rovinieta, impozit, etc... Unde sunt acesti bani? De ce nu s-a extins reteaua de drumuri din Romania? Unde au fost directionati acesti bani?<br/><br/>Cate masini pe cap de locuitor sunt in Romania comparativ cu statele UE? In tari care isi respecta cetateanul, exista o medie de 1 masina la 2-3 locuitori, la noi exista 1 masina la 12-20 locuitori. De ce?<br/><br/>Masinile tale dragi non-euro polueaza enorm fata de un euro 3; raportul de poluare este de 1:20, ceea ce insesamna ca un motor non-euro polueaza cat 20 motoare euro 3!!!<br/><br/>Si la sfarsit, dar nu in ultimul rand... care este legatura cu angajatii Dacia si Daewoo? Daewoo nici macar nu mai exista in Romania, a fost preluata de Ford.<br/>Masurile pe care le adopta statul sunt in folosul consumatorului, mai dd! Statul ma obliga sa suport industria auto romaneasca?? Hahahahaha!!!<br/>De ce nu sprijina industria carnii, industria laptelui, industria constructoare de tractoare???<br/><br/>Dar cum ar proceda statul pentru a sustine industria producatoare de linguri si furculitze? Te-ar obliga sa iti schimbi tacamurile la 2 ani?<br/><br/>Ce judecati simple si fara substanta mai fac unii...<br/>---------------------<br/><br/>Romania a semnat acorduri internationale, trebuie sa le respecte!<br/>Am intrat in UE, avem si avantaje, avem si dezavantaje... asta e!<br/><br/>Felicit comisarul de taxe pentru fermitate! Bravo UE! Asa se procedeaza... Se pare ca demnitarilor europeni le pasa mai mult decat le pasa celor romani; ai nostri nu au demnitate!
        • -3 (3 voturi)    
          RE: ce judecati sunt astea? (Joi, 29 noiembrie 2007, 16:37)

          dd [anonim] i-a raspuns lui James Bond

          popas, iti inteleg frustrarile sa stii.<br/><br/>Parcul auto nu se va schimba niciodata daca nu taxam masinile vechi aduse din alte tari. Nu am nici o apreciere fatza de tariceanu dar a spus ceva corect &quot;o sa devenim lada de gunoi a europei&quot;. Tu privesti lucrurile ingust, O data cu scoaterea taxei vor intra pe langa masinile cu motoare euro3 cum vrei tu, inca alte sute de mii de masini non euro si euro 1, masini de prin 96-97. Cu ce ma incalzeste pe mine ca om care respira ca in loc de dacia 1310 a aparut mertzan 600 sl pe strada, in conditile in care a doua polueaza de 10 ori mai mult decat prima?<br/><br/>Fiecare stat isi protejeaza industria autohtona si e normal sa fie asa ptr ca de acolo vin banii din taxe si impozite. <br/><br/>Taxele mari descurajeaza consumul si este normal si indicat sa fie asa cat timp el este peste posibilitati.<br/><br/>Nu ma intreba pe mine unde sunt taxele pe care le platim si de ce nu avem infrastructura. Crede-ca ma as fi vrut sa fac doar 10 min de acasa pan la birou dimineata.
          • +3 (3 voturi)    
            dd, esti varza... (Joi, 29 noiembrie 2007, 18:30)

            James Bond [utilizator] i-a raspuns lui dd

            dd, ma dezamagesti... stii, comentezi despre ingustimea gandirii mele, insa tu bati toate recordurile...<br/><br/>Guvernul trebuie sa instituie o taxa pentru toti poluatorii. In plus, guvernul actual poate descuraja achizitii de &lt;&lt;inca alte sute de mii de masini non euro si euro 1, masini de prin 96-97&gt;&gt; asa cum preferi sa crezi. Cum?<br/>Iti spun eu cum, ca sa stie si gandirea ta deschisa: se poate stabili o taxa pe fiecare clasa de poluare si capacitate cilindrica (fara vechimea motorului, deoarece un motor polueaza la fel de mult sau la fel de putin indiferent ce varsta are).<br/><br/>- pentru non-euro: 1.000 euro/an<br/>- pentru euro1: 700 euro/an<br/>- pentru euro 2: 500 euro/an<br/>- pentru euro 3: 100 euro/an<br/>- pentru euro 4: 10 euro/an<br/>- pentru euro 5: primesti bani de la stat (100 euro/an)<br/><br/>Valorile sunt pentru exemplificare, insa arata echitatea taxelor pentru toti poluatorii<br/><br/>Si daca ai gandi putin, ai vedea ca parcul auto s-ar schimba daca ar veni masini euro3 si euro 4 din afara tarii. Mentinand asemenea taxe injuste, aberante si umilitoare, parcul auto NU se va chimba niciodata. Romanii vor circula pentru totdeauna cu dacii legate cu sarma, cu trabant, wartburg, si alte cosciuge pe patru roti!<br/><br/>Statul trebuie sa incurajeze industria proprie? Sa incurajeze industria carnii (momentan avem blocate exporturile de carne de porc pana in 2009), sa protejeze industria laptelui (suntem blocati la exporturi de lapte pe perioada nedefinita), sa sprijine si alte industrii, nu taman industria auto!<br/><br/>Tu crezi ca e bien sa se descurajeze consumul? Hahahahaha!!!<br/>Consumul reprezinta cheia dezvoltarii economice, dd tata! Din consum apare TVA (principala sursa de venit bugetar), se dezvolta productia de bunuri si servicii, se percep alte taxe si tot asa... Aici esti pe langa...<br/><br/>Si inca ceva, nu sunt frustrat, ci doar scarbit de politica de cartier a guvernului actual. Un guvern ipocrit, mincinos, PeNaL si tot ce mai vrei.
            • 0 (0 voturi)    
              re (Joi, 29 noiembrie 2007, 18:55)

              G [anonim] i-a raspuns lui James Bond

              In principiu si eu sustin acelasi lucru: taxa anuala in functie de capacitate si norma de poluare.<br/>Sumele propuse de tine nu tin cont de capacitatea motorului, un factor foarte important.<br/>Taxa trebuie sa fie proportionala cu cantitatea de noxe emisa, eventual ajustata cu un procent nu foarte mare pentru ce e de la Euro2 in jos. Intr-un final un proprietar de Dacie din 80 legata cu sirma ar trebui sa aiba o taxa anuala nu mai mare de 200-300 de euro. Totusi nu vrem sa scoatem lumea in strada... nici sa bramburim total piata auto. La suma asta, eu zic ca in 2-3 ani 80% din epave vor fi casate.
            • -2 (2 voturi)    
              re: esti varza (Vineri, 30 noiembrie 2007, 12:00)

              dd [anonim] i-a raspuns lui James Bond

              ca sa-ti dai seama cat esti de prost iti spun ca nu consumul si este cheia dezvoltarii exonomice ci productivitatea. Din cauza consumului mare avem acum un deficit de cont curent imens (adica diferenta dintre exporturi si importuri ca sa intelegi si tu). Cele mai multe bunuri de consum sunt importate iar de fiecare data cand cumperi sau faci credit sa cumperi, nu faci decat sa adancesti deficitul de cont curent si sa cresti gradul de indatorare al tzarii. <br/>Mai intereseaza-te si tu despre ce inseamna controlul consumuluim nu ne mai lua cu teoriile tale izvorate din adancul gandirii tale inguste.<br/><br/>Deci tu vrei sa nu se incurajeze industria auto ca sa-ti iei tu masina. <br/>Si daca aveai mai multa minte iti dadeai seama ca nu de auto euro3 si euro 4 mi-e teama mie,.
            • -2 (2 voturi)    
              RE: varza esti tu (Vineri, 30 noiembrie 2007, 12:00)

              dd [anonim] i-a raspuns lui James Bond

              ca sa-ti dai seama cat esti de prost iti spun ca nu consumul este cheia dezvoltarii economice ci productivitatea. Din cauza consumului mare avem acum un deficit de cont curent imens (adica diferenta dintre exporturi si importuri ca sa intelegi si tu). Cele mai multe bunuri de consum sunt importate iar de fiecare data cand cumperi sau faci credit sa cumperi, nu faci decat sa adancesti deficitul de cont curent si sa cresti gradul de indatorare al tzarii. <br/>Mai intereseaza-te si tu despre ce inseamna controlul consumuluim nu ne mai lua cu teoriile tale izvorate din adancul gandirii tale inguste.<br/><br/>Deci tu vrei sa nu se incurajeze industria auto ca sa-ti iei tu masina. <br/>Si daca aveai mai multa minte iti dadeai seama ca nu de auto euro3 si euro 4 mi-e teama mie,.
              • +1 (1 vot)    
                dd poate primi Premiul Nobel pentru economie (Vineri, 30 noiembrie 2007, 14:15)

                popas [anonim] i-a raspuns lui dd

                M-ai convins dd, pentru ca tu scrii aberatii referitoare la cresterea economica, eu sunt un prost.<br/>Ne vom adresa comunitatii internationale cu bucuria ca am gasit un forumist ce promite sa schimbe teoriile economice referitoare la consum si crestere economica.<br/><br/>Uite, ca sa iti dai seama ce destept esti tu:<br/><br/>http://www.zf.ro/articol_92254/sorin_paslaru__se_schimba_locomotiva_cresterii_economice_.html<br/><br/>ce spune dl Sorin Paslaru (redactor sef la Ziarul Financiar) in acest articol?<br/>&lt;&lt;Doi indicatori din componenta PIB arata sanatatea cresterii economice: valoarea adaugata bruta din industrie (care reflecta evolutia productiei industriale) si consumul final efectiv al populatiei. &gt;&gt; sau<br/>&lt;&lt;Astfel, cea mai mare problema a economiei romanesti este in acest moment ca rata mare de crestere economica, de circa 7%, se bazeaza in primul rand pe consum&gt;&gt;<br/><br/>Dupa cum vezi, parerea mea este impartasita de un economist redactor la o publcatie economica.<br/>Parerea zarzavagiilor din Piata Amzei nu are asa mare relevanta... sau a mecanicilor auto (depinde ce meserie ai, domnuel dd).<br/><br/>Sa iti mai dau un exemplu ca sa vezi cat de destept esti:<br/>Despre Productivitate:<br/>Poti sa ai o productivitate enorma, sa produci zeci de tone de legume la hectar (asa cum ii placea lui Ceausescu sa raporteze poporului). Daca nu valorifici aceasta productie prin consum, daca nu iti consuma cineva aceste tone de legume, nu ai crestere economica.<br/>In aceasta situatie, se spune ca &quot;produci pe stoc&quot; (daca ai habar de acest concept)<br/><br/>Productivitatea nu asigura cresterea economica daca nu este productia nu este consumata!<br/><br/>Vorbesti de franarea consumului produselor importate? Aaaaa... asta este altceva, inteligentza mica ce esti tu...<br/>Hai sa dezvoltam productia romaneasca, si sa vindem noi la export, sa vezi atunci ce crestere economica vom avea...<br/><br/>dd, doream sa stiu ce meserie ai, dar ma faci sa te intreb cate clase ai?<br/><br/>continuare...
              • +1 (1 vot)    
                dd va lua Premiul Nobel pentru economie (Vineri, 30 noiembrie 2007, 14:29)

                popas [anonim] i-a raspuns lui dd

                .... revenire<br/><br/>Scrii fara sa stii ce inseamna: &quot;...sa adancesti deficitul de cont curent si sa cresti gradul de indatorare al tzarii&quot;<br/>Ai gabar ce inseamna cuvintele pe care le scrii?<br/>S-a indatorat Romania pe pietele externe? Am contractat imprumuturi publice care sa finanteze importurile si nu stim noi? Hahahaha...<br/><br/>Fireste ca eu am &quot;teorii izvorate din adancul gandirii mele inguste&quot;, iar tu esti un intelighent mare mare mare...<br/><br/>Industria auto nu se incurajeaza prin taxe care sa contravina regulilor Comunitatii Europene!<br/>Industria auto se dezvolta singura. Consulta rapoartele APIA pe www.apia.ro si daca stii sa citesti grafice, vei vedea ca productia interna de dacii a crescut cu peste 50%, in schimb vanzarile la intern (adica consumul la intern) a scazut cu 8.3% fata de aceeasi perioada a anului trecut.<br/><br/>----------------<br/>Eu inteleg ca esti un frustrat pentru ca ai achizitionat prin leasing o masina, la care platesti rate... doreai sa cumperi o masina second din Germania, dar ai fost pacalit de tariceanu...<br/><br/>Nu inteleg de ce trebuie sa jignesti pe cineva care nu iti impartaseste convingerile. Poti sa asculti, si sa inveti ceva util, decat sa te faci de ras pe un site vizitat de mii de oameni.<br/>Nu te simti penibil pentru teoriile tale economice invatate in gradina de castraveti?<br/><br/><br/>Ia si mai lectureaza, dd... stiam eu ca esti varza:<br/>http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Business/41829/Constructiile-si-consumul-motoarele-cresterii-economice.html<br/><br/>http://news.softpedia.com/news/BERD-cresterea-economica-din-ultima-perioada-se-bazeaza-pe-consum-ro-12529.shtml
                • 0 (0 voturi)    
                  te faci singur te ras (Vineri, 30 noiembrie 2007, 16:29)

                  dd [anonim] i-a raspuns lui popas

                  popas, Tu vezi ce scrii ?<br/><br/>&lt;&lt; Astfel, cea mai mare problema a economiei romanesti este in acest moment ca rata mare de crestere economica, de circa 7%, se bazeaza in primul rand pe consum &gt;&gt;<br/><br/>Tu vezi bine ca spune &quot;CEA MAI MARE PROBLEMA?&quot;<br/>Cresterea economica pe baza consumului este una superficiala. Degeaba fac romanii masini si alte lucruri daca tu tot de afara ai sa le cumperi.<br/><br/>In linkul pe care l-ai trimis se spune ca &lt;&lt; Raportul anual BERD certifica faptul ca majorarea consumului privat din Romania a dus la cresterea considerabila a importurilor, ceea ce va duce la majorarea deficitului comercial din acest an la circa 9.5 miliarde dolari, iar deficitul de cont curent - la 8.9 miliarde dolari.&gt;&gt;<br/><br/>Deci Citeste bine : ...va duce la Majorarea deficitului comercial!! <br/>Tu cand cumperi masina aia din Germania iei banii din Romania si ii duci acolo.<br/>Dar hai ca m-am saturat de tine.<br/><br/>Apropo meseria mea e de Programator, prea complicat ptr tine.<br/>Si am o honda civic pe care o iubesc asa ca chiar mi se rupe de taxa, eu tot Civic imi luam.
                  • 0 (0 voturi)    
                    dd ma uimesti (Vineri, 30 noiembrie 2007, 19:23)

                    popas [anonim] i-a raspuns lui dd

                    Comentariile programatorilor referitoare la concepte economice nu pot fi credibile, dd... Eu sunt economist, si nu pot sa iti spun cum sa programezi in nu stiu ce limbaj. Aici este limita mea, si ascult pe altcineva care se pricepe in domeniul asta, chiar pe tine.<br/><br/>Discutia noastra a pornit de la afirmatia ta cum ca sustenabilitatea cresterii economice NU este alimentata de consum, ci de productivitate. FALS!<br/>De asemenea, m-ai jignit cu niste comentarii urate, ceea ce este nepermis pentru un om educat.<br/>Repet, sunt economist, si stiu ceea ce vorbesc.<br/><br/>Cresterea consumului pe o piata secundara (cum este piata masinilor second) nu aduce crestere economica DIRECTA, deoarece nu genereaza venituri bugetare din taxe si impozite.<br/>DAR...<br/>Cresterea economica generata se reflecta in consumul de carburanti, servicii de reparatii masini, asigurari, etc...<br/>Nu mai dezinforma oamenii cum ca limitarea consumului are efecte pozitive... Din punct de vedere al maximizarii veniturilor in economie, cresterea consumului are efecte benefice.<br/><br/>Aici ai dreptate, confirm ceea ce ai spus, insa nedumerirea mea se leaga de &quot;limitarea consumului&quot; pe care o invoci cu ardoare.<br/><br/>Da, este o problema daca, cresterea economica se bazeaza numai pe consum; cresterea economica ar trebui sa se vada in cresterea productiei romanesti vandute (nu a productivitatii!).<br/><br/>Guvernul tariceanu sustine industria auto pentru ca are interes, dar nu il intereseaza alte industrii, cum e cea a laptelui, cea a carnii, industria otelului, industria turismului...<br/><br/>Si e pacat ca trebuie sa ne aruncam cuvinte jignitoare cand ar trebui sa fin de aceeasi baricada.<br/><br/>Cand vor fi subiecte de discutat despre C++, sau altele conexe programarii, am sa te ascult cu placere, poate voi invata ceva util, dar bunul simt ma va obliga sa nu cateloghez a fi &quot;prost si cu gandire ingusta&quot;...
                    • 0 (0 voturi)    
                      RE: ok (Vineri, 30 noiembrie 2007, 21:06)

                      dd [anonim] i-a raspuns lui popas

                      Daca te uiti mai bine ai sa vezi ca tu ai inceput<br/>in mod ironic sa ma intrebi cate clase am <br/>in conditiile in care aveam pareri cat se poate<br/>de pertinente iar in posturi ai fost mult mai acid<br/>decat mine.<br/>&lt;&lt;Da, este o problema daca, cresterea economica se bazeaza numai pe consum; cresterea economica ar trebui sa se vada in cresterea productiei romanesti vandute&gt;&gt;<br/>Pai cam asta sustineam si eu.Ma refeream la <br/>limitarea/controlul consumului si in <br/>incercarea de a orienta oamenii catre produse romanesti.<br/><br/>Ipocrizia lui Tariceanu este reala fiind direct <br/>implicat in industria auto.<br/>Dar am dreptul sa vreau sa nu fiu asaltat de <br/>toate rablele din vest care polueaza asa cum<br/>se intampla la bulgari, sa nu fim noi cei care<br/> fac curatenie pe strazile Germaniei. Pentru ca <br/>eu cred ca asta o sa se intample. <br/>Tocmai d-asta vreau ca taxa sa ramana dar cei<br/>drept intr-o alta forma si anume sa nu se mai<br/>faca diferenta intre masina noua sau second<br/>ci strict pe norma de poluare.
      • +3 (3 voturi)    
        taxa (Joi, 29 noiembrie 2007, 16:19)

        eu [anonim] i-a raspuns lui dd

        pt dd:<br/>aici este vorba de masini nu de logan. daca tu crezi ca logan sau matiz sunt masini nu ai decat. Eu unul nu vreau sa aud de ele, le-am avut pe amandoua dar nu le-as mai lua nici pe gratis. Acum am un ford focus diesel 2004 euro 3 si pot sa-ti spun ca este net superior daciei sau daewoo-ului si consumul si emisia de noxe este mai mica decat la logan(verificat emisiile la TUV germania). eu schimb masina la maximum 4-5 ani si iau masini nu mai vechi de 4 ani. Ai auzit vreodata de concurenta? De asta le este frica la cei de la dacia, de aceea fac atata gura si fii sigur ca nu o sa ichida fabrica ca sa fie dati afara. Poate nu ai fost atent la statistici sa vezi ca in cazul in care taxa auto nu ar fii 80% din romani o sa cumpere masini din 2001-prezent adica minim euro 3 diesel si euro 4 benzina. De ce se percepe taxa de prima inmatriculare si la masinile noi? In statele UE masini care au catalizatoare euro 4 au diverse reduceri la impozit, asigurare, taxe de drum ...... La noi de ce nu se face asta? Exista diverse moduri de motivat oamenii sa cumpere masini noi. Sti cati bani din aceasta taxa au fost directionati catre proiecte de mediu? Poate maine poimaine o sa trebuiasca sa platesti taxa ca iesi afara din casa sau ca respiri.
        • +1 (1 vot)    
          RE: taxa (Joi, 29 noiembrie 2007, 16:49)

          dd [anonim] i-a raspuns lui eu

          ptr eu <br/>Cred ca m-ai inteles gresit.<br/>Si mie mi se pare o greseala sa platesti taxa de prima inmantriculare daca masina este euro 4 (in ziua de azi) indiferent daca masina este noua sau nu.<br/>Eu sunt pentru mentinerea taxei in functie de normele de poluare, adica daca loganul nou are motor euro 3 sa platesti taxa.<br/><br/>Iar taxa sa NU creasca liniar cu degradarea normei de poluare ci mai mult...
      • +2 (2 voturi)    
        re (Joi, 29 noiembrie 2007, 19:12)

        G [anonim] i-a raspuns lui dd

        Dacia (de fapt Renault) vinde foarte bine si la export si la intern, pentru ca in gama aia de pret au un produs vandabil. Nu sunt deloc in pericol cei de la Dacia si nu trebuie le platim noi toti ceilalti salariile.<br/>Cat despre Ford, ma indoiesc ca planul lor de afaceri in Romania se bazeaza pe protectia statului roman.<br/>Exista oameni care vor neaparat masina noua si o sa isi ia Logan sau altceva pe masura buzunarului, cu taxa sau fara. Si exista oameni care isi iau numai masini SH, la care devalorizarea e mai mica, deasemenea cu sau fara taxa. Ideea e ca taxa asta e o jecmaneala, nu ajuta cu nimic starea de fapt in care ne aflam: parcul auto invechit, aglomeratia, lipsa locurilor de parcare.<br/>Eu vreau sa se puna taxa anuala pentru toata lumea, in functie de capacitatea motorului si norma de poluare. Aia ar fi o taxa care ar folosi la ceva: am scapa de rable in 2-3 ani. Automat nici nu s-ar mai importa rable. Ar fi si bani la buget si masini mai bune pe strazi si nici nu ar fi asa usturator la buzunar pentru cei care polueaza putin. Restul, sa faca bine sa intre in rind cu lumea sau sa plateasca sau sa ia tramvaiul.
  • 0 (2 voturi)    
    hai (Joi, 29 noiembrie 2007, 13:20)

    furatdestat [anonim]

    hai taricene cu banii. nesimtitule ce esti !!!!
  • 0 (2 voturi)    
    Alo, domnilor Liberali! (Joi, 29 noiembrie 2007, 14:40)

    Bula [anonim]

    Daca atatia oameni va zic ca sunteti tampiti, de ce dvs. nu-i credeti?
  • 0 (2 voturi)    
    din banii nostrii (Joi, 29 noiembrie 2007, 14:56)

    gigel [anonim]

    Acum din taxele si impozitele noastre, statul o sa plateasca inapoi acesti bani . <br/>La introducerea acestei taxe, alesii nostrii puteau sa invete din ce au patit Unguri. <br/>Intre timp Tariceanu a vandut cateva Citroenuri cu ajutorul acestei taxe protectoare, a avut profit mai mare, dar tot noi platim.
    • +2 (2 voturi)    
      din banii vostri??? (Joi, 29 noiembrie 2007, 15:33)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui gigel

      gigel, nu din banii nostri , ai tuturor contribuabililor se va plati taxa...gresesti aici. Din banii platiti pe taxa se vor plati. E ca si cum statul al fi luat un imprumut foarte rentabil de la o parte din populatie (cu dobanda zero), iar acum o va returna. Daca a cheltuit acei bani(si sigur a facut-o), ghinion. Taxele si impozitele ti le iau oricum, ca nu scapi de ele niciodata. Daca nu iti place cum administreaza statul banii respectivi, nu-i mai vota...sau fa revolutie
  • +2 (2 voturi)    
    :D :D :D (Joi, 29 noiembrie 2007, 16:30)

    la la la [anonim]

    D-abia astept sa-i vad pe toti taranii care cer 2000 E pe niste kkturi de dacii ce mai fac cu ele. Dati drumu la cimitire baieti ca vin masinile adevarate :D. Tariceanu isi urmareste propriile interese pe banii nostrii ca de altfel toti astia 322 &amp; Co. + Base &amp; Co.
  • -2 (2 voturi)    
    Cui foloseste? (Joi, 29 noiembrie 2007, 16:53)

    Arthur [anonim]

    Protewstatarii furiosi pe taxa auto au inteles de ce protesteaza UE? Se para ca ca caci altfel nu ar urla ca nebunii ca sa poata sa-si vanda masinile second hand vanzatorii din UE in conditii egale cu cei autohtoni! Caci asta e de fapt manevra.Si atunci vor trebui sa creasca preturile si la Dacia si Daewoo (cat o mai fia) si la SH de pe piata noastra caci le va scadea vanzarea asa ca pana la urma tot &quot;prostul&quot; de roman va pierde mai mult!<br/>Si voi credeati ca le pasa de cetatenii romani italienilor si restul!Le pasa numai de banii si de muschii lor.
  • 0 (0 voturi)    
    looool (Joi, 29 noiembrie 2007, 17:02)

    lolol [anonim]

    nush care zicea ca &quot;savantul in stiinte economice vosi&quot; <br/>da o fost bun ca am ras bine :))<br/><br/>mai este si savantul in finante Bodu ;)
  • +4 (4 voturi)    
    dorel sofer de basculanta (Joi, 29 noiembrie 2007, 17:56)

    badea gheo [anonim]

    pe mine ma enerveaza la culme astia cu basculantele, camioanele, autobuze, etc vechi de 15-20 de ani care polueaza la greu....adica eu ca am o masina euro4 platesc taxe si tampenii si dorel care are o basculanta obosita cu care cand trece pe laga tine te intoxica nu plateste nimic...nici nu ar fi trebuit sa mai ia revizia o masina ca aia si totusi pe pile sau folosind carpa se trece testul....si sa nu mai vorbesc de parcul ratb unde 50-60% sunt numai vechituri. tot omul vede in centru masini ratb noi insa masinile cu traseul in cartiere sunt tot alea de acu 15 ani, poate chiar de pe timpul lu nea nicu.
  • +2 (2 voturi)    
    e simplu (Joi, 29 noiembrie 2007, 18:16)

    anonim [anonim]

    Taxa anuala, nu taxa de inmatriculare.<br/>Si taxa serioasa pentru lux(motor mai mare de 2000), la fel pentru orice nu are euro 4 etc. Deci si posesorii de dacii vechi sa plateasca nu doar cei care vor bmw din &#39;70. Intr-o tara civilizata nu isi mai permite nimeni sa circule cu harburi poluante. Dar la noi guvernatii(Sulfina PD, liberalii) se gandesc mai mult la voturile posesorilor de dacii vechi decat la protectia mediului.
  • +2 (2 voturi)    
    FURT MASCAT (Joi, 29 noiembrie 2007, 19:37)

    IC [anonim]

    Guvernul o sa dea banii inapoi. PROBLEMA ESTE:<br/>-au amanat scoaterea taxei pentru a fi cumparate mai multe masini noi in 2007 (Furaceanu e actionar la Citroen ... sau asa ceva)<br/>-dealerii de masini noi au facut sute de mii de E<br/>IAR ACUM guvernul o sa dea banii inapoi ( dar din bugetul de stat ADICA TOT BANII NOSTRI) in timp ce toti care ou vandut masini noi raman cu o gramada de bani (din care probabil au cotizat si la unele persoane &quot;Influente&quot; si/sau formatiuni politice)
  • 0 (0 voturi)    
    taxa ptima imatriculare (Joi, 29 noiembrie 2007, 20:06)

    bogdan [anonim]

    vom vedea banii inapoi cand o zbura porcu hay salut lume
  • +2 (2 voturi)    
    sindicalisti 'auto' fara taxa (Joi, 29 noiembrie 2007, 20:31)

    bebe [anonim]

    De ce credeti ca nu a fost pusa taxa auto si la camioane ,autocare si alte auto mari, care sunt in proprietatea celor care fac parte din sindicate (nu ca ar fi fost bine)?Datorita faptului ca de la bun inceput au stiut ca este o taxa abuziva si le-a fost frica sa se puna cu sindicatele?( camioanele si alte masini de genul acesta NU AU TAXA )
    • -2 (2 voturi)    
      re: varza esti tu (Vineri, 30 noiembrie 2007, 12:03)

      dd [anonim] i-a raspuns lui bebe

      ca sa-ti dai seama cat esti de prost iti spun ca nu consumul este cheia dezvoltarii economice ci productivitatea. Din cauza consumului mare avem acum un deficit de cont curent imens (adica diferenta dintre exporturi si importuri ca sa intelegi si tu). Cele mai multe bunuri de consum sunt importate iar de fiecare data cand cumperi sau faci credit sa cumperi, nu faci decat sa adancesti deficitul de cont curent si sa cresti gradul de indatorare al tzarii. <br/>Mai intereseaza-te si tu despre ce inseamna controlul consumuluim nu ne mai lua cu teoriile tale izvorate din adancul gandirii tale inguste.<br/><br/>Deci tu vrei sa nu se incurajeze industria auto ca sa-ti iei tu masina. <br/>Si daca aveai mai multa minte iti dadeai seama ca nu de auto euro3 si euro 4 mi-e teama mie,.
  • 0 (0 voturi)    
    inapoi taxa (Joi, 29 noiembrie 2007, 20:33)

    dad [anonim]

    Bani ar trebui sa ii dea Tariceanu ca am vazut ca i-a sporit averea in top Capital si acoliti lui Vladescu si Vosganian.....de unde ? lor o sa le ramana banul in firmele lor si tot noi contribuabili o sa dam bani inapoi si in plus si amenda de la UE daca nu o sa se opreasca la timp taxa.....asa e in Romania ,baeti destepti fac banul iar prostimea plateste.
  • +1 (1 vot)    
    thank you (Joi, 29 noiembrie 2007, 20:44)

    misescu [utilizator]

    Thank you mister Kovacs!
    • 0 (0 voturi)    
      tariceanu scoate banu..!! (Vineri, 30 noiembrie 2007, 9:52)

      morpheeen [anonim] i-a raspuns lui misescu

      Tariceanu scoate banu&#39;... lasa vraja cu taxanu&#39;.... ti se cam taie cracanu&#39;... nu ne fa&#39; ca luam arcanu!!!
  • +1 (1 vot)    
    Pe dracu ! (Vineri, 30 noiembrie 2007, 10:17)

    marius vintila [anonim]

    Stati linistiti frati romani... nu mai vedem un singur leu din ce am platit. Banii aia zac de mult in conturi personale pe undeva prin elvetia. Dar sa le ajute d-zeu sa le fie bani de coliva si lumanari, asa dupa cum au facut. As scrie mai mult, dar mi-e scarba de ceea ce se intampla in tara asta. Abia astept sa plec pentru totdeauna de aici.
  • -1 (1 vot)    
    corecta informare: NU TOTI BANII SE POT DA INAPOI! (Vineri, 30 noiembrie 2007, 10:36)

    Ionescu [anonim]

    spre informarea tuturor, inclusiv celei care a scris articolul: Ungaria paote da banii pe taxa inapoi, DAR NU integral....a se vedea decizia Curtii Europene de Justitie din 5 oct 2006, unde se specifica foarte clar &quot;It acknowledged that not all of that amount would have to be reimbursed, but only the part corresponding to the excess duty charged on those vehicles in light of their depreciation&quot; . Deci : daca, in urma unor actiuni in justitia romana, pe baza unei eventuale decizii a CEJ ca taxa ar fi neconforma cu prevederile X si Y din aquis-ul comunitar, cetatenii ar putea solicita rambursarea doar a unei parti din taxa platita (urmeaza a se face o regula de cat ar trebui dat inapoi......); si tot din ce zice decizia CEJ..&quot;...the amount to be reimbursed is not so high...&quot;. Asa ca inainte de a scrie articole care sa incite spiritele si sa vanda ziarul, cred ca mai bine ar fi sa informati cat mai corect cititorii si sa puneti in primul plan CORECTA LOR INFORMARE SI NU TIRAJUL ZIARULUI!
    • 0 (0 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Vineri, 30 noiembrie 2007, 13:56)

      [anonim] i-a raspuns lui Ionescu

  • 0 (0 voturi)    
    depsre taxe si poluare (Vineri, 30 noiembrie 2007, 13:36)

    dodeanu [anonim]

    Foarte bine taxa inapoi.<br/>Dnul Tariceanu a platit taxele de inmatriculare pentru colectia sa de masini? Nu cred.....<br/>Doar i-acrescut cifra de afaceri si i-a dublat profitul aceasta taxa si implicit si celorlalti mari importatori (a se citi hoti pe fata) auto din Romania.<br/>Si mai e ceva sutele de jeepuri care circula in Bucuresti polueaza mai mult decit 3-4000 de loganuri. De ce nu se impune aceste taxe alora care polueaza cel mai mult adica masinilor cu &quot;supe muscles&quot;. Un jeep care consuma 18-20 litri la suta polueaza atmosfera mai mult decit loganul ce consuma 9-10.....
  • 0 (0 voturi)    
    trezire (Vineri, 30 noiembrie 2007, 13:41)

    suparat [anonim]

    Daca actualului Guvern ii este greu sa gindeasca cum sa aplice norme europene la nivel national ,sa se inspire de la tari din UE. Penelistii din guvern care din interese meschine pun la incercare rabdarea romanilor ,trebuie sa plece.Prin oameni competenti avem nevoie de armonizarea actelor normative la nivelul legislatiei europene. Cum sa mearga bine lucrurile in Romania daca populatia este la mina unor nemernici.
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa -IMORALA !!! (Luni, 3 decembrie 2007, 19:16)

    Nicolae [anonim]

    1) Limiteaza libera circulatie a marfurilor-se stie.<br/>2) Limiteaza libertatea de miscare in special apensionarilor si profesorilor.(Daca nu pot sa-si cumpere o masina sigura si cu un consum mic nu se pot deplasa ).<br/>3) Pe drumurile Romaniei sunt cel putin 2 milioane de automobile cu mari probleme : O Dacie din 2004 produsa fara un sistem de calitate este mai putin sigura decat ex: un Opel Kadet din 1980 si are un consum cu cel putin 30% mai mare ,la aceiasi putere (bineinteles cu verificarea tehnica germana TUV ).<br/>4) Programul &#8220;Rabla &#8220; ar inoi parcul auto in : peste 100 de ani ??? &#61514;&#8221;. Acesta consuma insa fondul de mediu pentru a subventiona &#8220;APIA&#8221;-Presedinte de onoare Tariceanu (Citroen),si care s-ar putea folosi pentru impaduriri .<br/>5) Romanii inscriu deja masinile in Franta Germania Italia ,Bulgaria unde platesc taxele si impozitele cu mult mai mari decat cele incasate de statul roman pentru importurile second hand .<br/>6) Anularea taxei pe langa faptul ca in 3 ani de zile ar curata lejer un milion de masini vechi ar reduce poluarea cu 1 milion de masini*consumul mediu anual *30%,ar permite fiecaruia dupa puterea de cumparare sa se deplaseze cu o masina sigura si ar aduce mult mai multi bani la buget din taxe si impozite Desi e logic nu se face de ce ?
  • 0 (0 voturi)    
    nu stati degeaba! (Luni, 3 decembrie 2007, 23:33)

    resp [anonim]

    Nu ne putem astepta la nimic bun de la niste smecheri ordinari. Banditii tot banditi. Trebuie sa reclamam in continuare taxa la UE. Sa nu ii slabim.<br/>Puneti mina si scrieti la urmatoarele adrese. Nimeni nu o sa o faca in locul nostru.<br/>Din ceea ce s-a scris aici in forum si din Cotidianul, iata adresele unde deduc ca trebuie sa scriem si sa reclamam la UE (6 adrese/ institutii):<br/>1) Comisia Petitii a Parlamentului UE <br/>Parlement europeen Commission des petitions Secretariat, Rue Wiertz B-1047 BRUXELLES, e-mail: petitions@europarl.europa.eu <br/>2) Comisia Europeana<br/>Commission of the European Communities (Attn: Secretary-General), B-1049 Brussels, Belgium e-mail: SG-PLAINTES@ec.europa.eu. <br/>3) Comisarul pt Protectia Consumatorului, dna Kuneva, la Comisia europeana<br/>4) Comisarul pt taxe si vami, dl Laszlo Kovacs, la Comisia europeana, e-mail: Laszlo.Kovacs@ec.europa.eu<br/>5) Presedintele Parlamentului European, dl Hans-Gert Poettering, e-mail: hpoettering@europarl.eu.int<br/>6) Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene<br/>Palais de la Cour de Justice, Boulevard Konrad Adenauer Kirchberg L-2925 Luxembourg, tel.: (352) 4303.1, <br/>fax: (352) 4303.2600, Internet: http://curia.europa.eu/<br/><br/>Scrieti in loc sa va lamentati la nesfirsit. Daca Ungaria si Polonia au fost condamnate, inseamna ca exista jurisprudenta si hotii nostrii de la guvernare pot fi pusi la punct. Se poate scrie in limba romana si probabil si direct pe mail.
  • 0 (0 voturi)    
    taxa auto (Miercuri, 5 decembrie 2007, 23:04)

    marian [anonim]

    dupa ce a incasat 230 mil x5 % in orice banca iar tine , rezulta un castig de 10 milioane de euro , gratis. <br/>Sa ne mai scuteasca de vrajeala de doi lei cu programul rabla , unde guvernul aloca pe an 150.000 de euro, dar poate incasa 250 milioane.<br/>Si cu poluarea sa revada tote camioanele de 20 de ani vechime, gazare este in spatele lor, nu masinile cu euro 3 si 4 pe care le cumpara saracul de roman .
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa (Joi, 6 decembrie 2007, 21:47)

    Adrian [anonim]

    Tariceanu da-ti demisia si scoate taxa.Pt afacerile tale nu trb sa sufere un popor intreg,taxa de prima inmatriculare e un furt.Renunta la ea si fura din alta parte!!!!!!!!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa (Joi, 6 decembrie 2007, 21:47)

    Adrian [anonim]

    Tariceanu da-ti demisia si scoate taxa.Pt afacerile tale nu trb sa sufere un popor intreg,taxa de prima inmatriculare e un furt.Renunta la ea si fura din alta parte!!!!!!!!!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by