Seful Administratiei Prezidentiale, Dan Mihalache, a negat informatia potrivit careia presedintele Klaus Iohannis ar fi plecat la Bruxelles cu un avion de lux, precizand ca pentru inchirierea aeronavei de la Toyo Aviation, cu 140.000 de lei.

Intr-o interventie telefonica la B1 TV, Dan Mihalache a spus ca este vorba de un consiliu european extraordinar si ca timpul la dispozitie a fost scurt iar inchirierea unei avion de dimensiuni mari de la Tarom ar fi costat 400.000 de lei.

Cotidianul Romania Libera a scris ca Iohannis a inchiriat pentru deplasarea la Bruxelles un avion Challenger 300 cu 9 locuri care a fost fabricat in 2009 si care apartine companiei Toyo Aviation.

"Compania sustine, potrivit propriului site, ca isi propune sa redefineasca stilul de calatorie bussines, la un nivel superior clasei VIP", noteaza Romania Libera.

Mihalache a negat insa ca ar fi vorba de un avion de lux si a explicat ca, avand in vedere componenta delegatiei - presedinte, Leonard Orban ci Lazar Comanescu, "e normal sa fi inchiriat un avion de 9 locuri".

Potrivit acestuia, a trebuit gasita o solutie de urgenta dar s-a avut in vedere "cel mai mic pret".

El a explicat ca in momentul de fata presedintele nu are la dispozitie niciun fel de aeronava si pentru orice deplasare se inchiriaza un avion.

In conditiile in care inchirierea unui avion de dimensiuni mari de la Tarom ar fi costat 400.000 lei si a unuia mic, de 9 locuri, 140.000 lei, aeronava de la Toyo Aviation a fost "o solutie absolut logica pentru deplasarea la Consiliul European de la Bruxelles", a argumentat Dan Mihalache.

El a aratat cu degetul spre fostul presedinte, afirmand ca "gratie mostenirii lui Traian Basescu" s-a ajuns in situatia in care demnitarii statului roman nu au la dispozitie un avion pentru deplasarile externe.

"L-as intreba pe fostul titular de la Cotroceni de ce Romania a ajuns in starea" aceasta, a acuzat Mihalache, care spune ca ii este "rusine" cand se afla pe aeroportul din Bruxelles si vede ca "tari mult mai mici decat noi au avioane ale statului".

Seful Administratiei Prezidentiale a anuntat ca a fost "conceput un memorandum care sa fundamenteze o decizie a guvernului astfel incat si Romania sa aiba o unitate de transport care sa deserveasca institutiile statului, nu doar presedintia, ci si guvernul" sau presedintii celor doua camere.