Fostul ministru al Transporturilor Ludovic Orban sustine ca decizia Corpului de control al prim-ministrului de a sesiza DNA in cazul modernizarii "Transalpina" este absurda, adaugand ca premierul Victor Ponta se foloseste de functie pentru a se rafui cu adversarii politici.

Ludovic OrbanFoto: AGERPRES

"Din ceea ce am vazut prezentat public din acel raport al Corpului de control nu am reusit sa inteleg de ce a fost trimis la DNA acest raport. Nu vad exact ce ilegalitate mi se reproseaza. (...) Sunt total nelamurit ce elemente au stat la baza deciziei Corpului de control de a trimite acest raport catre DNA. Probabil dorinta lui Ponta de a ma manji si pe mine. Nu este prima oara cand Victor Ponta isi foloseste functia de prim-ministru pentru a obtine avantaje personale sau pentru a se rafui cu adversarii politici. In cazul in speta, chiar este complet absurd nu neaparat ce este cuprins in raport, desi si ceea ce este cuprins in raport are o anumita absurditate, dar mai ales decizia de sesizare a DNA", a declarat, marti, pentru Agerpres, Ludovic Orban.

Potrivit lui, contractul de tip credit-furnizor prin care a fost modernizata "Transalpina" este legal si reglementat.

"In cuprinsul raportului, singurul element pe baza caruia se intemeiaza supozitia celor de la Corpul de control ca eu as fi luat decizia de a se fi realizat obiectivul de investitii prin contract de credit-furnizor este o nota interna a Companiei de Autostrazi, initiata de un director adjunct si aprobata de directorul general, dar chiar admitand faptul ca eu as fi acceptat, nu ca as fi determinat ca lucrarea sa fie finantata prin intermediul contractului de tip credit-furnizor, nu este nimic ilegal. Acest tip de contract este un contract legal, este un tip de contract care a fost folosit, nu este o inventie a mea, este un tip de contract care este legal si este reglementat", a adaugat liberalul.

El mai sustine ca raportul Corpului de control contine o absurditate, in sensul ca ar fi prejudiciu costul dat de finantarea prin intermediul unui credit.

"In aceasta lumina ar trebui sa fie considerate prejudicii toate dobanzile platite de guverne pentru finantarea cheltuielilor publice prin intermediul creditelor, de orice fel ar fi fost creditele - credite FMI, credite de la banci, emisii de titluri de stat, toate dobanzile pe care le-a platit Guvernul ar trebui considerate prejudiciu. Nicaieri in lumea asta nu este considerat prejudiciu costul unei finantari. Este o absurditate de care va rade orice om care are cat de cat legatura cu finantele publice", a afirmat liberalul.

Orban a subliniat ca nu el a luat decizia in acest caz, aratand ca Compania de Autostrazi functioneaza in baza unei legi si ca a fost hotararea companiei, luata in baza unor considerente de la momentul respectiv.

"Faptul ca am introdus doua proiecte de hotarari pe ordinea de zi suplimentara, de asemenea, este amuzant. Sa studieze Corpul de control al prim-ministrului cate proiecte de acte normative au fost introduse pe ordinea de zi suplimentara in guvernele Ponta", a aratat liberalul.

El a explicat ca este vorba de un anumit tip de hotarari de guvern privind aprobarea unor indicatori tehnico-economici.

"Este mai rau sa nu aprobi astfel de indicatori tehnico-economici decat sa-i aprobi pe ordinea de zi suplimentara, ca sa nu spun ca indicatorii tehnico-economici sunt aprobati in Guvern dupa ce trec prin furcile caudine, sunt stabiliti in baza unui studiu de fezabilitate care se analizeaza in consiliul tehnic al companiei, al Ministerului Transporturilor, consiliul interministerial si abia dupa aceea intra pe ordinea de zi a Guvernului", a mai explicat Orban.

Corpul de control al prim-ministrului va sesiza Directia Nationala Anticoruptie pentru incalcarea unor prevederi legale in legatura cu modernizarea drumului national "Transalpina" in timpul mandatelor fostilor ministri liberali Ludovic Orban si Varujan Vosganian.

Corpul de control a efectuat un control, din dispozitia lui Victor Ponta, la entitatile publice implicate in initierea, elaborarea, avizarea, prezentarea si adoptarea actelor normative din 2008 referitoare la modernizarea DN 67C, Bengesti-Sebes ("Transalpina").

In raport, publicat marti, se precizeaza ca pentru acest obiectiv s-a produs o paguba de 388.725.108,53 lei la bugetul general consolidat al statului prin bugetul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania.