Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR) a refuzat acreditarea publicatiei Zaman la Forumul de afaceri Romania Turcia, care se desfasoara azi incepand cu orele 14.00, in ziua vizitei presedintelui turc, Recep Tayyp Erdogan la Bucuresti. Zaman este asociat cu numele predicatorului Fethullah Gulen, unul dintre cei mai puternici critici ai premierului Erdogan. Acesta din urma este aspru criticat pentru masurile autoritariste, fiind acuzat de actiuni in forta impotriva libertatii de expresie si de cenzura.

"Am primit solicitarea dumneavoastra de a participa la Forumul de Afaceri Romania-Turcia. Cu regret va informam ca nu va putem inregistra pentru eveniment, intrucat lista presei acreditate nu include publicatia Zaman. Va asteptam cu interes la alte evenimente ale Camerei de Comert si Industrie a Romaniei", se arata intr-un raspuns transmis de Cristina Mihai, directorul Directiei de relatii publice din cadrul CCIR ziaristilor de la publicatia Zaman.

Ziaristii turci contactati de HotNews.ro sustin ca au cerut explicatii de la reprezentanta CCIR, dar ca aceasta le-ar fi spus ca "nu sunt obligati sa ne dea explicatii" si ca daca au o problema si se cred nedreptatiti sa apeleze la Ambasada Turciei din Bucuresti.

Regimul Erdogan a initiat o campanie care vizeaza companii, in special din domeniul media, care fac parte din sistemul coordonat de Fethulah Gullen, aflat in conflict deschis cu presedintele Turciei de peste un an. Fostul premier devenit presedinte l-a acuzat ca se afla la originea unei anchete de coruptie impotriva sa. Influentul cleric musulman, care are o retea de companii in domeniile bancar, educational si media, traieste de 15 ani in exil, in statul american Pennsylvania.

La inceputul lunii februarie, doi cetateni turci acuzati ca au montat un dispozitiv de interceptare a conversatiilor in biroul lui Recep Tayyip Erdogan au fost arestati pe teritoriul Romaniei ."Doi dintre fugari au fugit initial in Croatia si Ungaria, dar apoi au fost arestati la trecerea prin Romania", a anuntat la inceputul lunii februarie presdintele Erdogan.

Cei trei indivizi dati in urmarire sunt acuzati de interceptarea comunicatiilor unor oficiali, incalcarea vietii private si apartenenta la o organizatie ilegala. Cei trei sunt suspectati de apartenenta la miscarea condusa de clericul musulman Fetullah Gulen, un adversar al lui Erdogan acuzat de conspiratie in vederea inlaturarii presedintelui Turciei.

Intre timp, cei doi cetateni turci arestati in Romania au fost extradati. Fostii politisti Sedat Zavar si Ilker Usta au fost arestati imediat dupa sosirea pe aeroportul din Istanbul, sambata seara, si urmeaza sa compara in fata unui tribunal din capitala turca Ankara in viitorul apropiat.

Cei doi ar fi fugit in strainatate pentru a evita sa fie interogati in cadrul unei operatiuni in Turcia impotriva a ceea ce Guvernul numeste "structura paralela", referindu-se la adeptii clericului Fethullah Gulen din cadrul institutiilor statului, inclusiv politie.