"La acest stadiu, consideram ca e vorba de un accident si orice alt lucru tine de speculatii", a declart Heike Birlenbach, un vicepresedinte al companiei.
Una dintre cele doua cutii negre ale aparatului a fost gasita si politia tehnica si stiintifica insarcinata cu ancheta va veni miercuri dimineata la locul accidentului.
Potrivit Germanwings, 67 de germani se aflau la bordul aeronavei. Doi bebelusi figurau printre pasageri, precum si 16 liceeni germani.
Dupa ce a pierdut contactul cu avionul, conducerea aviatiei civile franceze a dat semnalul de alarma la ora 09,30 GMT. Caderea avionului a durat opt minute, potrivit Germanwings.
Echipajul nu a emis niciun SOS. Pilotul avea "peste zece ani" de experienta si "peste 6.000 de ore de zbor", potrivit companiei germane.
Avionul avea o vechime de 25 de ani si a trecut printr-o revizie generala in vara lui 2013, a precizat Germanwings.
Aeronava a inceput sa piarda in altitudine deasupra orasului Toulon, in apropiere de Marseille si a cazut intre Digne-les-Bains si Barcelonnette, o zona muntoasa greu accesibila.
Iata mai jos desfasurarea LIVE TEXT a tragediei de marti:
22:00 Un bariton al operei din Düsseldorf, Oleg Bryjak, se afla printre pasagerii cursei, scrie AFP.
Baritonul, nascut in Kazahstan si in varsta de 54 de ani, revenea de la Barcelona unde il interpretase pe Alberich in opera lui Richard Wagner "Siegfried", a precizat opera din Düsseldorf.
21:35 "Ar fi un miracol sa existe supravietuitori"
"Avand in vedere ce am vazut, ar trebui un miracol ca cineva sa fi supravietuit", a declarat, la iTélé, Pierre-Henry Brandet, purtator de cuvant al ministerului de Interne, care l-a insotit pe ministrul Bernard Cazeneuve intr-un survol asupra zonei, scrie Le Figaro.
20:45 Un alt accident a avut loc in acelasi loc, in 1950.
In data de 1 septembrie 1953, un zbor Air France care facea legatura intre Paris si Saïgon, in Vietnam, s-a prabusit in masivul Pelat, la cativa kilometri est de masivul Trois-Evêchés unde s-a prabusit marti dimineata Airbusul A320, dupa cum scrie cotidianul regional La Provence, citat de Le Figaro.
Plecat din Orly, urma sa aterizeze la Nisa. Accidentul s-a produs noaptea, in jurul orei 23,30 dupa ce avionul a lovit varful Cimet (3020 metri altitudine). 42 de oameni au murit atunci, printre care celebrul violonist Jacques Thibaud si compozitorul René Herbin.
20:00 La acest stadiu, este vorba de un accident, orice alta teorie ar fi o "speculatie", afirma Lufthansa
19:25 Lipsa unui apel SOS deschide calea oricarui scenariu - fost anchetator BEA
18:18 Erick Derivry, presedintele sindicatului national al pilotilor de linie din Franta, (SNPL), nu crede ca varsta aeronavei Airbus A320 a GermanWings este o problema. "Un avion poate zbura dincolo de 25 de ani de viata", a declarat acesta, pentru L'Express.
18.10: A fost recuperata o cutie neagra (ledauphine.com)
17.35: In zona se anunta vreme rea, ceea ce ar impiedica activitatea de recuperare.
17.26: Aeronava s-a dezintegrat la impact, cea mai mare bucata este de marimea unei masini (AirLive.net). Trupurile neinsufletite vor fi tinute intr-o morga creata special intr-o sala de sport, in satul Seyne-des-Alpes.
Primele imagine cu ramasitele avionului, din elicopter:



Sursa: Airlive.net via Le Dauphine Libere/ La Provence
VIDEO Imagini cu zona unde s-a prabusit avionul:
17.00: Germanwings: Aparatul de zbor trecuse printr-o revizie substantial in vara lui 2013.
16.42: Autoritatile franceze afirma ca le va lua cateva zile sa recupereze trupurile pasagerilor si ramasitele avionului, din cauza terenului inaccesibil (Reuters)
16.40: Germanwings: Pilotul avea peste 10 ani de experienta si peste 6000 de ore de zbor.
16.30: Germanwings: 67 de cetateni germani la bord. Intre pasageri se numara si doi bebelusi.
16.08: Purtatoarea de cuvant a primariei orasului german Haltern spune ca se crede ca 16 copii de scoala si doi profesori din localitate erau in avionul prabusit, dar informatia nu este confirmata inca. (Reuters)
16.05: Germanwings anunta ca avionul a fost in pierdere accentuata de altitudine timp de opt minute.
15.50: Directia generala a Aviatiei Civile franceze spune ca echipajul nu a transmis apel de urgenta. "Echipajul nu a emis un 'mayday'. Controlul aerian este cel care a decis sa il declare in primejdie dupa ce nu a mai reusit sa stabileasca o legatura cu echipajul", a explicat aceasta.
14.56: Germania va trimite o echipa de experti insotita de ministrul german al transporturilor, iar Angela Merkel se va deplasa la fata locului miercuri.
14.52: Hollande: Printre victime se numara spanioli, germani si turci
14.46: Angela Merkel s-a declarat "bulversata" de eveniment. Cancelarul german a discutat telefonic cu Francois Hollande si Mariano Rajoy.
14.40: Germanwings anunta ca in avion se aflau 144 pasageri si 6 membri ai echipajului. Compania Germanwings va sustine o conferinta de presa pe aeroportul din Koln la ora 16.00 ora Romaniei. .
Imagini cu zona unde s-a prabusit avionul:
14.24: Ministru: Avionul s-a prabusit intr-un zona inzapezita si inaccesibila vehiculelor
14.15: Vicepremier spaniol, citat de Reuters: Se crede ca 45 dintre pasageri sunt spanioli
14.12: Ministerul Afacerilor Externe (MAE) s-a autosesizat cu privire la incidentul aviatic survenit in urma cu putin timp in Franta, iar misiunile diplomatice ale Romaniei din Spania, Franta si Germania au initiat demersuri in regim de urgenta pe langa autoritatile celor trei state pentru a verifica daca pe lista de pasageri se afla si cetateni romani, a precizat MAE.
13.59: Le Figaro: Prabusirea avionului A320 este primul accident al unei companii aeriene low-cost in Europa.
13:55: Pe site-ul PlanetFinder, care ofera o harta cu evolutia in timp real a traiectoriilor avioanelor civile aflate in zbor, se pot vedea mai multe elicoptere si avioane de mici dimensiuni survoland zona in care s-a prabusit avionul.

13.48: Secretar de stat in ministerul Transporturilor: Nu exista niciun supravietuitor.
13.40: Ministrul de interne francez: Au fost gasite ramasitele avionului.
13.38: ITV News: Avionul a pierdut semnalul cand se afla la 3200 metri altitudine
13.34: Reuters: Potrivit purtatoarei de cuvant a Airbus, compania incearca sa evalueze situatia.
* Este primul avion de linie care se prabuseste pe sol francez din 2000 incoace, de la accidentul Concorde de langa Roissy.
13.30: Hollande: Guvernul francez a activat o celula de criza ministeriala.
*La Provence scrie ca ultima prabusire a unui A320 in Franta s-a petrecut pe 20 ianuarie 1992, bilantul fiind 87 de morti.
13.28: Avionul a anuntat la 10.47 (ora Frantei) ca are probleme. In acel moment zbura la 1500 metri altitudine in zona orasului Barcelonnette, afirma Aviatia Civila, citata de Le Monde.
13.20: Reuters: Operatorul aeroportuar spaniol Aena a informat ca avionul Germanwings a decolat de pe aeroportul din Barcelona la ora 8.55 GMT (9.55 ora Frantei, 10.55 ora Romaniei).
13:19 Datele disponibile momentan arata ca aeronava Airbus 320 a inceput sa piarda din altitudine puternic undeva deasupra coastei franceze:

13.14 Francois Hollande: Cel mai probabil nu exista supravietuitori (AFP).
13.13: Aeronava A320 are 24 de ani vechime si apartine grupului-mama Lufthansa din 1991, potrivit bazei de date online airfleets.ne.
13.11: Din primele informatii, s-a prabusit intr-un loc cu acces foarte dificil, la 2700 metri altitudine, la sud de lacul Embrun si in zona satului Prads-Haute-Bleone.
13.10: Un purtator de cuvant al autoritatii de aviatie civila a spus ca avionul s-a prabusit aproape de localitatea Barcelonnette, circa 100 de km. nord de orasul Nisa.
13.06: Premierul Frantei, Manuel Valls, a anuntat ca ministrul de interne Bernard Cazeneuve se deplaseaza la fata locului.
13.04: Potrivit Le Figaro, avionul a disparut de pe ecranele radar la ora locala 11.20.
Urmareste transmisiunea LIVE a postului France 24:
Zborul 4U9525 operat cu Airbus A320-211 inmatriculat D-AIPX si construit in 1990. Aparatul a avut o cariera putin sinuoasa:
la Lufthansa intre data de livrare, 05 feb 1991 si iulie 2003;
la Germanwings din iulie 2003 pana in iulie 2004
la Lufthansa din nou pana in ianurie 2014;
la Germanwings pana astazi.
Haideti sa nu ne luam dupa miros ci dupa niste fapte, deci sa urmarim ancheta.
http://www.hotnews.ro/stiri-international-19746428-prabusirea-avionului-a320-unul-din-cei-doi-piloti-blocat-afara-cockpitului.htm
Din profil se vede ca nu au coborat pe autothrottle si nici pe AP (la 20000 ft, scade viteza de coborare odata cu scaderea vitezei avionului - dc ar fi fost AP ar fi compensat scaderea vit av.)
Este cea mai probabila ipoteza dar are 2 probleme:
1. Se pare ca au actional ELT?? (sursele sunt contradictorii) in timpul zborului -> consistent cu pierderea unei bucati mari din fuselaj (bomba mica?).
2. Chiar daca nu ar fi mers mastile de oxigen ale pilotilor, coborarea a durat doar 10 minute. Dc. au lesinat asa de repede? -> consistent cu pierderea unei bucati mari din fuselaj.
3. Dc. nu au lesinat, de ce ne au intors inspre mare imediat dupa ce au inceput coborarea de urgenta? Ar fi fost rezonabil avand in vedere ca aveau muntii in fata si marea in spate -> Au lesinat repede? Nu au mai functionat suprafetele de comanda - cum iti dai seama in timpul croazierei? De ce ar fi coborat imediat in loc sa incerce sa rezolve problema? Puteau sa intoarca din motoare spre mare.... -> au lesinat repede -> consistent cu pierderea unei bucati mari din fuselaj.
Dc. profundorul ar fi fost blocat, nu avea cum sa mentina o vit. verticala constanta cu o vit de 400 kts nu crezi?
Sa vedem ce zice ancheta...
Intrebarea ar fi: - din cauza cedarii mecanice (f. greu de crezut - Lufthansa!)
- o explozie mica la bord din cauze accidentale (baterii, butelii, etc.) sau voite (terorism).
"The aircraft goes into a continuous nose down pitch .. that can not be stopped by full backward stick deflection!...If Mach no. increases during a nose down order, the AOA value of the Alpha Prot will continue to decrease. As a result, the FCL will continue to order a nose down pitch rate"
SCARY SHIT!
"The crew eventually disconnected the related Air Data Units (cred ca sunt 3 dc. nu ma insel, daca una da indicatii false, celelalte doua o deconecteaza automat - in cazul asta DOUA! au dat indicatii false) and was able to recover the aircraft.
Varsta da, 24 de ani, cam vechiut, desi Blue Air, Tarom si altele au avioane cu aceeasi varsta sau mai mare si merg fara probleme.
Trebuie asteptate concluziile oficiale insa deturnare, putin probabil, in cazul asta ar fi urmarit si tinte la sol, se pare din grafic ca timp de aprox 7 min a pierdut altitudine, DUPA ce ajunsese la cea de croaziera.
Ma gandesc la ceva mecanic, care s-a blocat si l-a facut sa piarda din altitudine.
Altfel zis: pe masura ce atmosfera se rarefiaza, creste limita minima de viteza pentru care avionul zboara normal. Dar avionul este subsonic, deci nu poate depasi Mach 1, ceea ce face ca plaja de viteze ok sa se ingusteze.
O eroare mecanica la 12 km si 900 km/h poate genera cei 80 km/h care fac ca regimul de zbor sa iasa in afara parametrilor pentru care avionul e proiectat. In plus, la 900 km/h lucrurile degenereaza foarte repede din pacate.
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_447
La Airbus se folosește side-stick (cred că ”joystick” e termenul în românește)
Când ai tras ultima oară de volanul motocicletei? Te crede cineva, dacă povestești asta în încercarea de a condimenta scena cu realism? Asta încerca el, când relata despre copilotul care ”trăgea de manșă ca să ridice avionul”, își exersa de fapt talentele literare.
Pilotarea unui Airbus nu are nimic spectaculos, dat fiind joystick-ul.
La Tarom nu cred că atinge vreunul asemenea cifre în 24 de ani de utilizare.
Spre exemplu, eu m-am intrebat intotdeauna cum poate fi tinuta "safe" o cursa low-cost Bucuresti Madrid cu un pret pe scaun de 100 euro.
De asemenea in aviatie mentenanta si controalele sunt extrem de stricte, la un asemenea avion e aproape imposibil sa faci invarteli.
Sau astea merge direct la vreun ISIS sau probabil la extraterestii...ca daca se da vina iar pe cave men nu-i mai crede nimeni tura asta.
da,ai ghicit.HOMO SOVIETICUS
http://tass.ru/en/world/741164
Inainte de a ma injura, ia dati voi un "goagal" cu textul "things airlines don't want you to know" si rasfoiti cateva pagini. Veti gasi o multime. Pe langa "smecheriile" comerciale veti gasi si multe lucruri despre profesionalismul pilotilor si despre partea tehnica. Va veti ingrozi!
Ador sa privest pe National Geographic emisiunea aia despre dezastrele aeriene. Intr-una dintre ele (acum cateva luni) se prezenta situatia profesionala a pilotilor din ziua de azi, in fata Congresului Statelor Unite! Concluzia era clara: standardul profesional al pilotilor din ziua de azi a scazut dramatic fata de cel de acum 20 de ani de exemplu. Dramatic! Multi piloti din generatia noua sunt jalnici! Duc la moarte sute de oameni din incompetenta crasa! Exemplu: acum cativa ani un idiot (pilot) prabuseste un avion comercial peste niste case din New York City. Toti morti, logic. Fara sa intru in detalii tehnice, pilotul ala facuse niste manevre absolut inutile, dar atat de isterice incat si-a rupt singur avionul in aer prin manevre violente. Tragedia e ca saracu' asa invatase (gresit!) la scoala de pilotaj (scoala care durase cam un an de zile....).
Plus oboseala pilotilor. Voi stiti ca omul care piloteaza avionul in care va aflati este in general frant de oboseala? Sta la mansa in jur de 14-16 ore pe zi. In general e zombi de oboseala. Trag de ei la maxim, pentru profit. Am vazut emisiuni in care pilotul a facut o greseala absurda, greseala pe care un adolescent care piloteaza un planor n-o face! Din cauza oboselii cronice.
Si mai ales la companiile low-cost unde pretul scazut este unicul Dumnezeu! Tot ce am scris mai sus (plus multe altele) se dubleaza sau tripleaza la low-cost-urile aste.
Si ca sa lasama gluma la o parte, am vazut si eu documentarul despre prabusirea avionului peste casele din Queens. Mi s-a parut cea mai mizerabila operatiune de cover up facuta cu scopul de a se pune totul in carca pilotului. Avionul ala s-a rupt pur si simplu in aer din cauze de..bad maintenance.