Ambasada SUA, despre cazul Borbely: Unul dintre principiile de baza ale democratiei este ca toti oamenii sunt egali in fata legii

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 12 martie 2015, 12:19 Actualitate | Esenţial


Ambasada SUA a precizat, joi, comentand decizia de miercuri a Camerei Deputatilor de a respinge cererea de incuviintare a urmaririi penale a lui Laszlo Borbely, ca unul dintre principiile de baza ale democratiei este ca toti oamenii sunt egali in fata legii, potrivit agentiei Mediafax.

"Unul dintre principiile de baza ale democratiei este ca toti oamenii sunt egali in fata legii", a precizat Ambasada SUA, dupa ce Camera Deputatilor a decis, miercuri, respingerea cererii de incuviintare a urmaririi penale in cazul lui Laszlo Borbely.

Misiunea diplomatica a reamintit, totodata, ca nu comenteaza cazuri individuale.

Reactia Ambasadei SUA survine dupa ce, miercuri seara, un oficial al Comisiei Europene a precizat, referindu-se la decizia Camerei Deputatilor, ca Executivul de la Bruxelles va monitoriza indeaproape evolutiile.

"Politica noastra este de a nu comenta cazuri individuale, dar, desigur, vom monitoriza indeaproape evolutiile", a declarat un oficial al CE.

Camera Deputatilor a respins, miercuri, cererea de incuviintare a urmaririi penale in cazul lui Laszlo Borbely.

Comisia juridica a avizat favorabil, acum doua saptamani, cererea Procurorului general de incuviintare a inceperii urmaririi penale in cazul lui Borbely.

Fostul ministru al Mediului Laszlo Borbely a declarat, miercuri, in plenul Camerei Deputatilor, ca redeschiderea dosarului sau privind inceperea urmaririi penale, printr-un simplu denunt, reprezinta "un abuz clar" din partea unor procurori.

"Stimati colegi, sunt perfect de acord ca justitia trebuie sa-si faca treaba si in mod independent, dar, dupa parerea mea, acest autodenunt, in urma caruia nu au fost verificate minimele informatii constituie, trebuie sa o spun, e un abuz clar din partea unor procurori si e vorba de persoane, de activitatea unei intregi institutii. In acest caz, pentru a nu aparea peste noapte sute de asemenea denunturi, cred ca trebuie sa luam in considerare ceea ce prevede Constitutia, pentru a nu permite asemenea abuzuri", a spus Borbely.

El a sustinut, in timpul dezbaterilor din Camera privind cererea de incepere a urmaririi sale penale, ca o cerinta importanta pentru redeschiderea unui dosar este aparitia unui element nou, "indicii temeinice", in acel dosar si a apreciat ca acest lucru nu s-a intamplat in cazul lui.

Borbely a aratat ca dosarul sau, pentru care se decisese NUP in 2014, a fost redeschis pe baza unui "autodenunt".

"In cazul meu, cererea de incepere a urmaririi penale este bazata pe un simplu denunt, fara verificarea informatiilor minimale, fara audierea celor implicati. E evident abuzul care s-a facut", a adaugat deputatul UDMR.

"Nu cer altceva, decat in spiritul libertatii de constiinta a elementelor prezentate, sa judecati daca sunt intrunite sau nu elementele constitutive ale redeschiderii acestui dosar care a fost inchis prin neinceperea urmaririi penale in ianuarie 2014", a precizat Laszlo Borbely.

El a facut aceste precizari dupa ce a mai spus ca a studiat imunitatea parlamentara din 28 de tari ale UE si ca "in 25 de tari este o imunitate mai puternica pentru parlamentari decat in Romania".

Borbely a aratat ca este "un veteran" al Parlamentului si ca, dupa 1989, oamenii si-au castigat dreptul la libertate, adaugand ca sloganul care circula dupa Revolutie "Nu va fie frica!" este valabil si astazi.

"Nu poti sa construiesti o societate construita pe frica", a adaugat Borbely, in dicursul sustinut la tribuna plenului Camerei Deputatilor.

Procurorii DNA Oradea au decis, in 5 ianuarie 2015, revocarea solutiei de neincepere a urmaririi penale, iar judecatorul de camera preliminara de la Inalta Curte de Casatie si Justitie a confirmat solutia, astfel ca dosarul lui Laszlo Borbely in care este suspectat de trafic de influenta a fost redeschis.

Anchetatorii au suspiciuni ca, in 2011, Laszlo Borbely, atunci ministru al Mediului si Padurilor, ar fi primit de la Ioan Ciocan, administrator al unei firme, foloase necuvenite in valoare de 80.952 de lei, constand in renovarea si utilarea unui apartament, pentru a-si exercita influenta asupra unor functionari din Administratia Nationala "Apele Romane" (ANAR), in vederea determinarii acestora sa favorizeze firma la licitatii organizate prin Administratiile Bazinale din teritoriu.

Borbely mai este suspectat si ca, in 2011, ar fi primit de la administratorul unei alte firme, Anton Petru Molnar, foloase necuvenite in valoare de 112.199 de lei, constand in reamenajarea si extinderea unui imobil apartinand acestuia, pentru a interveni la functionari din ANAR sa favorizeze firma la licitatii organizate prin Administratiile Bazinale din teritoriu.

De asemenea, tot in 2011, Laszlo Borbely ar fi primit de la administratorul a doua societati comerciale suma de 50.000 de euro, pentru a sprijini firmele administrate de acesta sa obtina lucrari in domeniul gospodaririi apelor si sa incaseze contravaloarea lucrarilor executate.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4104 vizualizari

  • +13 (13 voturi)    
    minoritatile spun ca nu sunt egali (Joi, 12 martie 2015, 12:23)

    un domn [utilizator]

    motiv pentru care..au obtinut NUP de a intra la brutarie..asa o fi si la budapesta ?
    • +5 (5 voturi)    
      Nu e cazul USL, care a votat in consecinta! (Joi, 12 martie 2015, 13:58)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      USL s-a labartat pe ambele laturi ale esicherului romanesc, desi sunt aceeasi gloata de hoti ce se vopsesc doar diferit la alegeri...
  • -13 (15 voturi)    
    apăi (Joi, 12 martie 2015, 12:23)

    Mazeta [utilizator]

    Schimbați legea, astfel încât parlamentarii să nu-și mai poată apăra (legal) colegii. Să stabilească Ambasada cine poate fi urmărit sau nu.
    • +15 (15 voturi)    
      Ambasada uresese ie bini ? (Joi, 12 martie 2015, 12:55)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ie de referinta gozpodin mazetovici ? sau ambasada ceceniei ? sau a koreei de nord ? sau a statului isis ?
  • +10 (10 voturi)    
    Mai bula...cum sa-i audieze si sa stranga probe? (Joi, 12 martie 2015, 12:28)

    Je__ [utilizator]

    daca lor le trebuie avizul parvrlamentului, ca altfel toate probele is declarate nule.

    Cu alte cuvinte....Parvrlamentul obstructioneaza justia, pentru ca nu-i lasa sa investigheze.

    Dupa ce cercetau, strangeau probe sa decida daca in continuare e NUP sau te trimit in judecata.
  • +14 (14 voturi)    
    Laci minoritarul penal-i oropsit,sireacul ! (Joi, 12 martie 2015, 12:29)

    Plagarus [utilizator]

    A fost discreminat pozitiv de colegii viitori penali ?
    Nu de azi de ieri lideri ai UDMR au fost implicaţi în tot felul de afaceri dubioase. Campion al acestui "eşalon de cadre" a fost însă Verestoy Attila. UDMR este controlată de un grup restrâns de "baroni".
    Liderii maghiari, manipulează şi îşi adjudecă sume uriaşe de bani ridicate în numele minorităţii maghiare, controlând opinia, intensificând şi exploatând frustrările şi nemulţumirile comunităţii, alimentând neîncetat premizele confruntării cu românii.
    Elita conducătoare a UDMR, subgrup cu rol cheie în manipularea minorităţii maghiare, s-a străduit prin toate mijloacele să creeze un climat de revoltă faţă de statul român, utilizând o tehnică clasică a provocării, pentru a solidariza întreaga colectivitate împotriva Statului român. Chiar dacă nu toţi membrii minorităţii maghiare împărtăşesc vederile conducerii UDMR, coeziunea interă a grupului îi îndreaptă pe toţi în aceeaşi direcţie, impusă de opinia indusă grupului de către subgrupul dominant.
    Liderii teoriei confruntării sunt mai ales duşmani ai propriei colectivităţi pe care o împing sistematic pe calea intoleranţei şi secesiunii, speculând sentimentele naţionaliste, de cele mai multe ori în interes propriu şi personal. Cu sau fără voie, liderii UDMR servesc totodată o Centrală interesată în menţinerea unor zone volatile de conflict în zona frontierei estice a NATO.(Curentul-Roncea)
  • -13 (13 voturi)    
    Americanii devin comuniști! (Joi, 12 martie 2015, 12:34)

    Con_stan_tin [utilizator]

    Susțin ca toți oamenii să fie egali. Egalitatea nu e compatibilă cu realitatea, nici măcar în fața morții nu suntem egali.
  • +10 (10 voturi)    
    Comment sters de user (Joi, 12 martie 2015, 12:43)

    polonyca [anonim]

  • +11 (11 voturi)    
    Greu de convins (Joi, 12 martie 2015, 12:44)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Cum poti sa convingi de asta un Prlament care geme de hoti, de corupti si de complici de-ai lor? Niste partide care sunt doar hoarde de mafioti si de jefuitori. Rugam ambasada sa ne spuna. Sau se face ca nu stie ca premierul insusi e un plagiator complice la furtul electoraL?
  • +10 (10 voturi)    
    "Unul dintre principiile de baza.... (Joi, 12 martie 2015, 12:44)

    novator [utilizator]

    ....ale democratiei este ca toti oamenii sunt egali in fata legii" !
    Asa este numai ca sistemul politic parlamentar, nu are nimic in comun cu democratia ci este un amestec de dictatura a escrocilor adaptata la o prostime hamesita care a fost naravita la pomana socialista.

    In acest sistem politic, minoritatea munceste iar majoritatea se gudura pe langa escrocherimea politica, sa le dea si lor faramiturile ce raman dupa jaful organizat pe care ei il practica, asupra aceleiasi minoritati muncitoare.

    Magaria cu imunitatea parlamentara, este scuipatul in ochi pe care prostimea hamesita il accepta zambind.
    "Si ce daca fura ! Bine ca ne mai da si noua !", este noua zicala a "intelepciunii populimii".
  • +13 (13 voturi)    
    corect (Joi, 12 martie 2015, 12:49)

    misa2002_2006 [utilizator]

    Unul dintre principiile de baza ale democratiei este ca toti oamenii sunt egali in fata legii", a precizat Ambasada SUA, dupa ce Camera Deputatilor a decis, miercuri, respingerea cererii de incuviintare a urmaririi penale in cazul lui Laszlo Borbely.
    si daca se vagasi totusi vinovat, sa fie toti cei care au fost contra ridicarii imunitatii astuia considerati ca au favorizat infractorul!
    Si amghiarii se supun acelorasi legi romanesti, daca traiesc in tara asta!
    daca este atat de nevinovat, de ce se sustrage verificarilor????
    capul lui Borbely vrem!!!!
  • +10 (10 voturi)    
    parlament (Joi, 12 martie 2015, 12:49)

    tfd [anonim]

    parlament cu hoti, care se apara intre ei!
    imunitatea parlamentara este pentru declaratii politice, nu pentru golanii!!!
  • +13 (13 voturi)    
    Borbely e "mai egal" ca Dna Udrea!! (Joi, 12 martie 2015, 13:03)

    lili [anonim]

    Pe dna Udrea au trimis-o de urgenta in fata DNA, la Borbely nu se poate, au nenoie de voturile UDMR si puterea si opozitia!
    De E Udrea si de PMPul ei nu are nimeni nevoie, dimpotriva!
    Rusine PSD, PNL, UDMR, PC, UNPR!
    Sila!
    O adunatura de penali!
    Astept povestile lui Ponta pe subiect!
    • +6 (6 voturi)    
      probabil...... (Joi, 12 martie 2015, 13:19)

      novator [utilizator] i-a raspuns lui lili

      ......diferenta intre Borbrly si Udrea este ca Udrea duce degetul la nas si tace malc iar Borbely duce mana la dosare si ameninta ca spune tot.

      Este normal ca escrocherimea sa il apere pe Borbely.
  • +4 (4 voturi)    
    Bravo USA Embassy! (Joi, 12 martie 2015, 13:33)

    ..13 [utilizator]

    Acum astept si reactiile de la alte ambasade aflate la Bucuresti si poate zice ceva si Parlamentul European despre puterilor celor din Parlamentul/guvernul RO.

    Multumesc!

    Este pentru prima data cand USA Embassy exprima clar si precis ca nu este posibil ca cineva sa fie mai deasupra legii. Inca un Multumesc!

    Keep in touch!
  • -5 (5 voturi)    
    SUA ne invata democratie? E de ras (Joi, 12 martie 2015, 14:08)

    Daniel77 [utilizator]

    Au dreptate, dar din pacate SUA are credibilitate ZERO cand e vorba de lucruri din astea si democratie.

    Daca sunteti la curent cu ce se intampla in SUA acum, jumatate din senatorii lor sunt considerati TRADATORI acum, de catre populatie.

    Nu mai zic de fapt ca guvernul SUA nu acuza sau baga la inchisoare pe niciuna dintre elite pentru infractiunile pe care le fac. Fie ca e vorba de bancheri sau politicieni, nu va intra niciunul dintre ei la inchisoare prea curand. Asa ca SUA sa se uite la democratia lor mai intai.
  • +4 (4 voturi)    
    Mai e (Joi, 12 martie 2015, 14:27)

    CititorulComentator [utilizator]

    Până discutăm de democrație în România...
    • +4 (4 voturi)    
      sub 300 parlamentari (Joi, 12 martie 2015, 15:18)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui CititorulComentator

      se rezolva anul acesta..in 2016..nu candideaza nici madam paul voss..ca nu va mai fi rentabil
  • +2 (2 voturi)    
    Nu parlamentariiu trebuie sa faca justitie (Joi, 12 martie 2015, 15:33)

    Virgil Goaga [anonim]

    L. Borbely le-a cerut colegilor parlamentari urmatoarele: "Nu cer altceva, decat in spiritul libertatii de constiinta a elementelor prezentate, sa judecati daca sunt intrunite sau nu elementele constitutive ale redeschiderii acestui dosar "
    Tocmai aici este greseala de fond. Nu parlamentarii trebuie sa judece aceste lucruri, ci judecatorii. Borbely trebuia sa-si sustina nevinovatia in fata judecatorilor, nu in fata colegilor de Parlament. Oare eu daca as gresi, imi da voie cineva sa intreb intai colegii de serviciu daca sunt de acord sa fiu deferit justitiei?
    Pana cand acest rau nu se va curma din radacina, vom continua sa ne zbatem in zadar la usa democartiei.
  • +2 (2 voturi)    
    ALA NU ESTEM PARTIDE ... (Joi, 12 martie 2015, 17:38)

    arheopterix [utilizator]

    Estem unu amestecu de IUDE+ MERE


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by