Transportul cu metroul se scumpeste cu pana la 33%. Care vor fi noile tarife

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 11 martie 2015, 14:21 Actualitate | Esenţial


Tarifele pentru calatoria cu metroul vor fi majorate cu 16%-33%, pretul cartelei pentru doua calatorii urmand sa creasca de la 4 la 5 lei, pentru cea cu 10 calatorii de la 15 lei la 20 lei, iar pentru un abonament lunar nelimitat pasagerii vor scoate din buzunar 70 lei, fata de 60 lei in prezent, potrivit Mediafax.

Pretul unui abonament saptamanal cu numar nelimitat de calatorii va creste de la 20 lei la 25 lei, iar cel al unui abonament de o zi va fi majorat de la 6 lei la 8 lei.

Noile tarife sunt incluse in anexa unui proiect de ordin al ministrului Transporturilor, pentru aprobarea tarifelor la calatoria cu metroul.

Masura, care ar urma sa intre in vigoare la 28 martie, va conduce la cresterea veniturilor anuale ale Metrorex cu circa 44 milioane lei si implicit la diminuarea deficitelor de finantare, se arata in referatul de aprobare al proiectului.

Ultima scumpire a calatoriilor cu metroul dateaza din august 2012, cea mai mare crestere fiind operata la cartelele de 10 calatorii, care s-au scumpit cu 50%, de la 10 lei la 15 lei.

Un proiect de ordin al ministrului Transporturilor din octombrie 2013 prevedea scumpirea tarifelor pentru calatoria cu metroul cu 25%-33%, cresterea nefiind insa pusa in practica.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















13093 vizualizari

  • -2 (12 voturi)    
    uraaaaa (Miercuri, 11 martie 2015, 14:25)

    IancuJianu [utilizator]

    devine rentabil taxiul, nu mai e nevoie de maimuta.
    • +5 (9 voturi)    
      sunteti penibili (Miercuri, 11 martie 2015, 16:35)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

      o calatorie este 2.5 lei.. adica tariful de pornire intr-o calatorie cu taxiul. metroul te duce mult mai repede si mai sigur decat taxiul dintr-o parte in alta a orasului. un abonament lunar de 70 de ron (la un salariu mediu net de peste 2500 RON) este pomana curata. chiar este.. pentru ca metroul e subventionat!..

      oricat de capusat ar fi Metrorex, exista niste costuri imense pe care multi calatori nu le vor acoperi niciodata. doar noua magistrala din Drumul Taberei va costa in total cateva miliarde de euro.. care inseamna aproape 10 miliarde de calatorii doar ca sa acoperim costul initial.
      • -4 (4 voturi)    
        Reply (Joi, 12 martie 2015, 1:43)

        X-MEN [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Sa ti iau neamu la plimbare cu logica din fund, taran retardat, care ai tras tu concluzia ca o ducem toti bine in IT cu 2500 lei pe luna. Da-te-ar afara de la serviciu!
    • +1 (5 voturi)    
      Si v-a tras-o din nou, (Miercuri, 11 martie 2015, 17:13)

      FLORIO [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

      doctorul..... O sa va dea si incalzire pe gratis si o sa va teleporteze......."Pe bune".
  • +7 (7 voturi)    
    abonament lunar (Miercuri, 11 martie 2015, 14:30)

    marian [anonim]

    Si cel mai utilizat abonament? Cel lunar limitat la 62 de calatorii? Ramane la fel? Daca nu sunteti in stare sa dati toata informatia macar puneti proiectul de ordin si ne uitam singuri
    • +6 (6 voturi)    
      dispare (Miercuri, 11 martie 2015, 15:09)

      ronnie [anonim] i-a raspuns lui marian

      abonamentul de 62 de calatorii dispare :) iar linkul proiectului este mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/763-proiectul-de-ordin-al-ministrului-transporturilor-privind-ajustarea-tarifelor-la-calatoria-cu-metroul
      • +5 (5 voturi)    
        Scumpire cu 40% (Miercuri, 11 martie 2015, 15:12)

        placintacubranza [utilizator] i-a raspuns lui ronnie

        Adica pentru marea majoritate a calatorilor abonamentul se scumpeste cu 40%! (50 lei => 70 lei)
  • +4 (6 voturi)    
    Conditii de transport (Miercuri, 11 martie 2015, 14:35)

    Vali [anonim]

    Presupun ca si dupa aceasta majorare vom calatori in aceeasi mizerie, ca intr-o conserva, calcandu-ne in picioare
  • +10 (10 voturi)    
    Omisiune abonament 62 calatorii (Miercuri, 11 martie 2015, 14:47)

    EXEs [utilizator]

    Ati omis sa mentionati ca Metrorex a cerut si eliminarea abonamentuilui cu 62 calatorii "la cererea consumatorilor".
    Felicitari conducerii Metrorex!/s
    • +3 (3 voturi)    
      E normal (Miercuri, 11 martie 2015, 17:15)

      Stefan85 [utilizator] i-a raspuns lui EXEs

      Pai e normal sa il elimine, castiga mai mult cu abonametul lunar.

      Treaba sta in felul asta, majoritatea folosesc 2 calatorii pe zi adica un total de 40/42 pe luna pentru a merge la servici. In weekend in principiu nu folosesti tot timpul, hai sa zicem 10 calatorii pe luna, deci ajungi la sf de luna cu 10 ramase. Eh majoritatea foloseau acest abonament si pt colegul/prietena/prietenul care mergeau ocazional si o faceau foarte corect in limita celor 62 de calatorii.

      Treaba cu abonamentul lunar e ca ai acea pauza de 15 min intre taxari, adica doar 1 singura persoana il poate folosi la 1 singura intrare. Colegul/prietena/prietenul care calatoreste ocazional tre sa isi cumpere cartela.

      Ah si pt ca nimeni nu il cumpara pe ala de 1 luna, cel de 62 fiind arhisufiecient :)
  • +9 (9 voturi)    
    In sus la vale (Miercuri, 11 martie 2015, 14:47)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Scumpiri, noi taxe, impozite mai mari - ce poate face un guvern incompetent condus de Pontac Copy-Paste, adica seful unui partid de hoti. Vor sa taxeze pina si cititul ! Nu mai au ce jefui. In vremea asta, tinerii scuipa si pleaca, iar cetatenii o duc tot mai rau. Holera rosie din FSN rebuie oprita cit mai e timp.
  • +6 (10 voturi)    
    metrou (Miercuri, 11 martie 2015, 14:54)

    asd [anonim]

    Dar bineinteles ca Metrorex are aproape jumate de MILIARD de dolari sa cumpere garnituri noi,un caz care probabil o sa ajunga la DNA(cea mai scumpa oferta etc).De unde banii?De la fraierii de bucuresteni.Toti oficialii nostri sunt niste kkati.
  • +8 (8 voturi)    
    va plingeti degeaba (Miercuri, 11 martie 2015, 15:34)

    ciufy [utilizator]

    eu platesc mai mult in provincie pentru microbuzul lui fiimiu sa mearga 5 statii (4km) la scoala si inapoi, deci o singura linie.
    Si microbuzele vin din 20 in 20 de minute si sunt pline, baga 30-35 de pers intr-un bus de 14 locuri....
    Eu asa ieftin ca in Bucuresti si pe atatea trasee si asa distante mari nu am gasit nicaieri in tara....
    50 de lei pentru un abonament full RATB? (toate liniile)????... si prin anii 2000 cand eram sudent in Iasi dadeam mai mult pentru o singura linie de troleu....
    Ca sa nu mai facem comparatie intre salariile din Bucuresti si cele din provincie....
    Deci da, daca nu va convine puteti lua taxiul :)))
    PS un prieten vine 1km cu jeepanul la birou doar pentru ca si colegul lui vine la fel (dar ala sta in afara Bucurestiului). Amicul mi-a zis: bai, esti nebun, esti prost? cum adica sa ajung eu la birou pe jos sau cu metrou/autobuz si colegul sa coboare din jeep? A facut cu masina 15.000 km in 2 ani jumate
    • +7 (7 voturi)    
      stai tu linistit (Miercuri, 11 martie 2015, 15:44)

      geo12 [utilizator] i-a raspuns lui ciufy

      ca nu se plange nimeni ca e scump, nu va renunta nimeni la metrou... problema e ca Metrorex care primeste si finantare publica, e o societate capusata de la varf pana la baza si orice ban in plus aruncat in gaura neagra a Metrorex ne intereseaza.
    • +2 (2 voturi)    
      Stai putin (Miercuri, 11 martie 2015, 16:40)

      sile [anonim] i-a raspuns lui ciufy

      Tu vorbesti de preturile platite direct de populatie. Dar in costul biletului intra o gramada de subventii.
  • +6 (6 voturi)    
    si ce primim in plus? (Miercuri, 11 martie 2015, 15:38)

    geo12 [utilizator]

    -reducerea timpilor dintre trenuri: de ce pe o magistrala vin o data la 3 minute si pe alta la 8 minute? (mai ales la orele de varf);
    - sincronizarea reala a ceasurilor din statii cu venirea trenurilor, nu impingerea orei din minut in minut pana vine trenul; eventual o numaratoare inversa (in Barcelona de exemplu se poate: trenurile ajung in statie la secunda);
    -mai multe scaune in statii, toalete;
    -aer conditionat vara in trenuri (desi trenurile au dotarea asta, nu este pornit...doar o ventilatie lesinata).
    • 0 (0 voturi)    
      Nimic (Miercuri, 11 martie 2015, 16:58)

      Unu' [anonim] i-a raspuns lui geo12

      Eu in documentele lor vad ca le-au crescut incasarile in ultimii ani. Faptul ca au crescut si cheltuielile (justificat sau nu, nu stiu) nu inseamna ca de la titlurile de calatorie trebuie storsi mai multi bani. Ba chiar stiu ca reusisera sa "rezolve" problema cu reclamele din care nu castigau suficienti bani din cauza intermediarilor folositi.

      De acord, e ieftin, dar in acelasi timp:
      - Curatenie - ioc. Nu stiu daca am sesizat vreodata sa se faca curat la capat de linie inainte sa fie trenul intors (si-l iau de la a doua statie, aproape gol). Nu mai zic nimic de ce pe peroane.
      - Sincronizare intre linii? Nici o sansa. Pe M4 a crescut mult traficul de cand cu SNSPA-ul la 1 Mai, dar pe langa faptul ca nu am mai vazut trenuri scurte, tot 8 minute este intervalul intre trenuri si la orele de varf.
      - Aer conditionat? Ori deloc, ori la pachet cu geamuri deschise. Inclusiv in trenurile noi.
      - Metode de plata? Iubesc automatele existente, dar inca vad o gramada de case de bilete. De curand a fost scandal cu plata cu SMS-ul, au fost probleme cu biletele comune Metrorex/RATB, etc.

      Nu comentez prostia cu renuntarea la cartela cu 62 de calatorii, din cauza nemultumirii calatorilor (sigur!).

      PS: Si in Barcelona exista ajustari la ceasuri, dar mult mai mici (n-am vazut mai mult de 30s cat am fost pe acolo) si ceva mai rare ca in Bucuresti.
  • +3 (3 voturi)    
    petitie (Miercuri, 11 martie 2015, 15:58)

    petitie [anonim]

    Intrati pe link-ul de mai sus al Ministerului Transportului si la E-Petitie solicitati mentinerea abonamentului de 62 calatorii
  • +4 (4 voturi)    
    A/C? (Miercuri, 11 martie 2015, 16:05)

    Stefan85 [utilizator]

    Trenurile noi nu au aer conditionat, cele vechi (Bombardier) aveau la inceput acum nici ventilatie. E mai respirabil vara in cele vechi comuniste. Oare cele noi vor avea? Peste tot in Europa metroul are aer conditionat, la noi vad ca e inca sun super mega lux.
    • +2 (2 voturi)    
      pai...sint mai eco, nu asta-i trendul? (Miercuri, 11 martie 2015, 16:13)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      consum mai mic de electricitate, fara freoni, ventilatie naturala... :-))
      • +1 (1 vot)    
        Bradutul parfumat (Miercuri, 11 martie 2015, 17:10)

        Stefan85 [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

        Deci o sa ma dotez cu un bradut parfumat legat de nas, ar trebui sa vina gratuit cu abonamentul pe 1 luna. Nu de alta insa iar vine vara si incep mirosurile dubioase.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by