Analiza​

Ziua in care lumea s-a destramat: 7 februarie 2015

de Laurentiu Colintineanu     HotNews.ro
Duminică, 8 februarie 2015, 14:49 Actualitate | Esenţial

Logo Munich Security Conference
Foto: MSC 2015

Reprosuri, acuze, amenintari ne-mascate: In ultimii 20 de ani, Estul si Vestul nu au fost niciodata mai departe unul de celalalt. Si niciodata nu a fost mai evident acest lucru precum s-a intamplat, sambata, 7 februarie, la Conferinta de Securitate de la Munchen. Presa germana vorbeste despre iminenta posibilitate ca „Ucraina sa devina noua criza mondiala”. Cum s-ar rasfrange acest scenariu asupra statelor din imediata vecinatate, precum Romania sau Polonia?


Pentru a intelege exact evolutiile ultimului an, e de ajuns sa comparam editiile 2014 si 2015 ale Conferintei de Securitate de la Munchen.


In 2014, Occidentul era in plin avant revolutionar ce batea dinspre Euromaidan. Revolutia ucraineana avea sa se sfarseasca sangeros, cateva zile mai tarziu, dar scopul de a-l inlatura de la putere pe Viktor Ianukovici era atins. La Munchen, pe scena Conferintei de Securitate, Vitali Kliciko, unul din liderii opozitiei era primit ca un Mesia, in aplauze furtunoase si o atmosfera de speranta a apropierii Ucrianei de Vest. 


Pe aceeasi scena urca, in 2014, si Iulia Timoshenko. Proaspat eliberata din inchisoare, fosta doamna prim ministru era, pentru Occident, simbolul opresiunii regimului Ianukovici, al justitiei arbitrare si controlului exercitat de Moscova asupra Kievului. 


Federatia Rusa era, inca, consternata de evenimentele de la Kiev. Putin il facea disparut pe Ianukovici pe teritoriu rusesc si furia Moscovei impotriva Occidentului nu se declansase, pentur moment. 


In 2015, Conferinta de Securitate de la Munchen poate fi rezumata in termeni precum frustrare, furie, confruntare si lipsa de solutii. Dusmania pluteste in aer fara menajamente.


Pozitia Rusiei


Serghei Lavrov, ministrul rus de externe, a facut la Munchen urmatoarele declaratii din care putem trage usor o concluzie.


Ocidentul a avut visul ca este castigatorul Razboiului Rece.

Scutul de aparare antiracheta al Americii este o obsesie pe care noi nu o intelegem.

Sistemul de dialog bilateral Rusia-SUA a fost inghetat, in principal, de americani.

Revolutia ucraineana a fost starnita de NATO. Acum, chiar si in birourile de legatura NATO-Rusia, Moscova trebuie sa ocupe spatiile mai mici.

SUA au distrus aceste relatii, nu noi (Rusia, n.a.) ne-am retras din Tratate.

Acum trebuie sa strangem cioburile si sa refacem un sistem in care toti sa se simta in siguranta, inclusiv Ucraina.

Vestul trebuie sa decida daca vrea o arhitectura de securitate impreuna cu Rusia sau impotriva Rusiei.



Pozitia Occidentului


Vestul se afla intr-o cautare interna cum nu s-a mai intamplat in ultimii 20 de ani. In toate capitalele occidentale se pune intrebarea „Cum se poate imblanzi Vladimir Putin?”. Raspunsurile gasite de fiecare arata insa dezbinarea Vestului in confruntarea cu Rusia.


Americanii, cel putin republicanii si generalii, militeaza pentru o inarmarea Ucrainei, mai devreme decat mai tarziu si cu eforturi masive, nu cu atitudine indoielnica. Modelul este cel consacrat de istorie: programul Star Wars al presedintelui Ronald Reagan, mai bine cunoscut drept „cursa inarmarii”, a pus capat Razboiului Rece fara ca armamentul sa fie folosit. 


Catre ideea de inarmare se indreapta si vicepresedintele democrat, Joe Biden . La Munchen, Biden a spus ca „acest conflict nu se poate solutiona militar, dar Ucraina are dreptul de a se apara”. Presiunea asupra persedintelui Obama de a livra arme Kievului va creste, probabil, in saptamanile urmatoare. Probabil acesta a fost si unul din motivele pentru care Angela Merkel si Francois Hollande s-au grabit sa inceapa negocierile de pace.


Despre initiativa diplomatica franco-germana, senatorul republican John McCain, seful comisiei fortelor armate din Congres, a spus ca „privind atitudinea guvernului german in criza ucraineana, am putea crede ca nu are habar ce se intampla pe front sau ca ii este indiferent ca oameni mor acolo”. 


Nemtii nu vor sa se lase intimidati. Cancelarul, Angela Merkel, si ministrul apararii, Ursula von der Leyen, au incercat sa convinga la Munchen ca pasul inarmarii ar fi o greseala, o masura disperata, sangeroasa si autodistructiva. Cea mai clara declaratie a venit de la Merkel: „Nu imi pot imagina o situatie in care inarmarea Ucrainei l-ar opri pe Putin din urmarirea propriilor teluri”.


In alta ordine de idei, ministrul german de externe, Frank-Walter Steinmeier, a criticat, discursul omologului sau rus. El a cerut Rusiei direct sa dea dovada de mai multa disponibilitate la compromis pentru ca lumea ar fi „departe de o solutionare a crizei din Ucraina”. Steinmeier a adaugat ca e si „de datoria Rusiei sa formuleze interese comune ale sale cu Occidentul, dar din astfel de incercari am vazut prea putin pana acum”. 


Pozitia Romaniei si a Poloniei


Nimeni nu ii poate impiedica pe americani sa decida ceva. Intrebarea este insa daca o eventuala decizie de inarmare a Ucrainei ar face ca acest conflict sa devina noua criza mondiala, asa cum se teme, de exemplu, o buna parte a presei germane.


Pentru tarile invecinate direct cu Ucraina, cum sunt Romania si Polonia, situatia promite sa se complice. Ambele tari au baze militare americane pe teritoriul lor. Ambele sunt membre ale Uniunii Europene si membre NATO. Se pun urmatoarele intrebari:


In cazul in care americanii decid sa livreze arme Kievului, ce pozitie vor adopta Romania si Polonia: cea a UE (majoritar impotriva inarmarii) sau cea americana?

Avand in vedere raportul de forte in cadrul Aliantei Nord-Atlantice - unde SUA reprezinta de departe cea mai mare forta militara - cum vor fi influentate planurile NATO de aparare in estul Europei?

Cum vor evolua relatiile ambelor state cu Rusia, avand in vedere gazduirea de elemente ale scutului antiracheta?

Si, nu in ultimul rand, cum va afecta scenariul viata politica interna a acestor tari?



Deocamdata, Polonia joaca cea mai dura carte. Inca de anul trecut, fostul premier Donald Tusk, actual presedinte al Consiliului European, anunta dorinta de a crea o Uniune Energetica europeana pentru a putea negocia mai bine pretul la gaze naturale cu Rusia. Polonia gazduieste si trupe americane, acele contingente trimise de Washington prin rotatie in statele estice din vecinatatea Rusiei. 


De asemenea, Polonia a anuntat ca va boicota comemorarea a 70 de ani de la incheierea celui de-al Doilea Razboi Mondial. Ziua Victoriei, sarbatorita, de regula, la Moscova, pe data de 9 mai, va marca absenta liderilor polonezi, dar si a celor din statele baltice. Polonia se foloseste de un detaliu istoric si propune organizarea, pe teritoriul sau, a unei comemorari alternative pe data de 8 mai. Capitularea Germaniei naziste a avut loc pe 8 mai 1945, la ora 23:01. Actul in sine a fost semnat de Bundeswehr pe 9 mai. Momentul capitularii era insa deja pe 9 mai, conform fusului orar al Moscovei. Polonia vrea sa comemoreze in apropiere de Gdansk, unde au avut loc primele bombardamente naziste in 1939.


Romania incepe si ea sa dea semne de critici mai dure la adresa Rusiei. Presedintele Klaus Iohannis a declarat intr-un interviu acordat unei reviste din Austria ca „politica lui Putin nu este compatibila cu conceptul convietuirii in Europa secolului 21” si ca, ideea nerepetarii scenariului de razboi in Europa „este istorie”. 


Iohannis a amintit de consensul politic privind cresterea bugetului apararii la 2% din PIB, afirmand ca Romania trebuie sa fie pregatita sa se apere intr-o situatie exceptionala. Amintim ca, la 1 ianuarie, Statul Major al armatei romane a primit un nou sef, pe generalul Nicolae Ciuca . El este singurul general roman care a condus o misiune de lupta, in Irak, in 2004.


La Conferinta de Securitate de la Munchen, ministrul roman de externe Bogdan Aurescu a vorbit despre conflictele inghetate din Europa, dintre care cel transnistrean este cel mai apropiat de teritoriul Romaniei. Aurescu a mai explicat si ca exista posibilitatea ca criza ucraineana sa se transforme intr-un nou conflict inghetat in Europa. Ar fi al doilea in imediata vecinatate a Romaniei.


In fine, mai trebuie amintit si rolul jucat de Romania in noua strategie de aparare NATO din estul Europei. Alaturi de Polonia si alte patru state, Romania va gazdui unul din centrele de comanda pentru Forta de Reactie Rapida a NATO. In plus, pe teritoriu romanesc va functiona si un cartier general multinational pentru zona de sudest.



Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

71987 vizualizari

  • +3 (55 voturi)    
    Razboi in Europa? (Duminică, 8 februarie 2015, 15:28)

    alexjecu [utilizator]

    Pe zi ce trece sunt tot mai convins ca toata povestea din Ucraina si, in general, din Europa ultimilor 25 de ani este atent gestionata printr-o intelegere ruso-germana. De altfel, tot ce se intampla dupa intelegerea de reunificare a Germaniei are o coerenta in ideea eliminarii SUA din Europa si realizarii unui pol de putere ruso-german care ar surclasa oricare alta mare putere continentala. Cred ca si orientarea bulgaro-sarbo-ungureasca proputinista este de coniventa cu aceasta politica. Polonia cu pozitia ei de tampon ruso-german si Romania cu orientarea ei pro americana, singura care o poate salva, sunt incercuite deliberat. In sine, proiectul euroasiatic n-ar fi un lucru rau dar sunt sigur ca el e gandit in paradigma imperialista a celor doua state. Dar ce e mai rau este ca nici Germania nici Rusia nu constientizeaza ca suntem in zori unei revolutii in stiinta si tehnologie care va duce in desuetudine structura lor economico-industriala si implicit puterea pe care se bazeaza astazi.
    • +11 (15 voturi)    
      "Romania cu orientarea ei (Duminică, 8 februarie 2015, 16:55)

      andreitr [utilizator] i-a raspuns lui alexjecu

      pro americana, singura care o poate salva"....
      Sunt de acord, mai ales ca UE a acceptat si coabiteaza cu mafia din clasa politica romaneasca care s-a nascut in 89 cand neocomunistii condusi de Iliescu ne-au furat revolutia....
    • +15 (21 voturi)    
      Cu ce pluseaza Rusia in afara de gaz? (Duminică, 8 februarie 2015, 17:25)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui alexjecu

      Ca in privinta Germaniei n-ai ce comenta, in materie de tehnologie e pe cai mari.
      Cum se pupa germanii cu mujicii...doar Angela poate sa ne spuna.
      • -1 (5 voturi)    
        cam multa ignoranta.. (Luni, 9 februarie 2015, 10:04)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

        Germania si Rusia sunt state federale (la fel ca SUA). Daca inlaturam regiunile rusesti sarace, folosite doar pentru extragerea de materii prime, "mujicii" devin subit o populatie cu nivel de trai asemanator cu al europenilor, cu tehnologii la care noi in Ro nici macar nu visam (singurii capabili sa trimita in siguranta echipaje umane pe ISS?)
        Oare UE nu ne trateaza la fel? Poate ati uitat ca tot petrolul din Romania a fost cedat austriecilor..
        Daca va uitat la schimburile comerciale ale Rusiei, principalul partener este Olanda. Adica Shell. Petrol, nu gaze..
    • +3 (13 voturi)    
      "nici Germania nici Rusia nu constientizeaza... (Duminică, 8 februarie 2015, 17:53)

      GRadu007 [utilizator] i-a raspuns lui alexjecu

      ... ca suntem in zori[i] unei revolutii in stiinta si tehnologie care va duce in desuetudine structura lor economico-industriala si implicit puterea pe care se bazeaza astazi. "

      Pai, cum sa constientizeze daca nu citesc comentariile lui Jecu de pe hotnews.ro?

      Noi, insa, cei care citim, zimbim deja cu gindul la ce va urma.

      Ce-o sa ne mai ridem de Germania cind revolutia in stiinta si tehnologie va face ce zice nea Jecu ca va face.
    • +3 (19 voturi)    
      Dovezi? (Duminică, 8 februarie 2015, 18:29)

      BobMuller [utilizator] i-a raspuns lui alexjecu

      "Pol de putere ruso-german"? Merkel nu poate sa-l convinga pe Putin sa nu mai omoare ucraineni si tu vorbesti de un "pol ruso-german"?
    • +8 (12 voturi)    
      exista o oarecare apropiere...... (Duminică, 8 februarie 2015, 20:11)

      novator [utilizator] i-a raspuns lui alexjecu

      .....intre Germania si Rusia dar aceasta este data doar de inter-dependenta economica dintre cele doua state, mai ales dupa ce A.Merkel a renuntat la energia nucleara in Germania.
      Asta nu inseamna ca Merkel ar merge pe mana lui Putin si s-ar implica in visele acestuia de a cuceri lumea.

      Din nefericire pentru Rusia, Putin este prea "otravit" de slugoii de la Kremlin care, pentru meschinele lor interese personale, il lauda necontenit si ii intretin megalomania acuta de care acesta sufera. Cea mai buna dovada este Dughin si teoriile lui idioate.

      Acum, Putin este intr-o mare dilema. Ori continua drumul pe care a apucat-o si declanseaza al treilea macel mondial, ori isi recunoaste infrangerea si pleaca de la Kremlin.
      Si intr-un caz si in celalalt, Putin va pierde dar in primul caz, dupa ce va pierde razboiul, Rusia va fi impartita si din vastul sau teritoriu, s-ar putea sa ramana cu doar ceva in jurul moscovei.
      • +4 (8 voturi)    
        Rasplutin (Duminică, 8 februarie 2015, 21:30)

        Beethowen [anonim] i-a raspuns lui novator

        ...Angela Merkel nu a renuntat la energia nucleara, ci inaintea ei a facut-o fostul cancelar al Germaniei Gerhard Schröder inpreuna cu Partidul Verzilor ( die Grüne) pt. a crea dependenta Germaniei fata de Russia. ( G. Schröder ocupa acum un post de consilier in cadrul firmei...(ghici ghicioarea mea)...GAZPROM
        • +1 (3 voturi)    
          corect dar..... (Luni, 9 februarie 2015, 8:51)

          novator [utilizator] i-a raspuns lui Beethowen

          .....ea a continuat aceasta politica falimentara pentru Germania care, dupa cum se vede, este dependenta de gazul rusesc.
          De aceea "valseaza" pe langa un Putin din ce in ce mai obraznic, impreuna cu "colaborationistul" Hollande, incercand in van sa impiedice inevitabila agresiune ruseasca.
          Cei care au invatat ceva din lectia celui de al doilea razboi mondial, intre care Anglia si USA, vor sa opreasca raul inainte de a fi prea tarziu prin trimiterea de armament catre Ukraina.
          Daca acest fapt s-ar fi intamplat si in cazul poloniei, la inceputul ultimului razboi mondial, Hitler ar fi putut fi oprit iar omenirea ar fi avut o alta soarta dar si atunci s-a manifestat aceiasi balanganeala paguboasa, ca cea de astazi, iar rezultatul a fost dezastruos.
          De aceea, occidentul trebuie sa sprijine masiv Ukraina cu armament ultra-modern si la nevoie chiar cu trupe pentru ca orice victorie a lui "Adolf Putin", il va incuraja pe acesta spre noi si noi agresiuni, asa cum si Hitler, la vremea lui, a facut-o.
    • -1 (5 voturi)    
      Chiar asa? (Duminică, 8 februarie 2015, 22:35)

      Nik [anonim] i-a raspuns lui alexjecu

      Ce ai scris tu nu are ABSOLUT nici o valoare deoarece la inceputul celui de al doilea razboi mondial Rusia si Germania formau un grup de interese si au fost aliate!!!!!!! Se stie insa cum a evoluat asta! Deci....iti dau un sfat: nu mai fabula degeaba....
    • 0 (0 voturi)    
      Eu as spune totusi ca este un complot al marilor p (Luni, 9 februarie 2015, 14:02)

      RRP [utilizator] i-a raspuns lui alexjecu

      Eu as spune totusi ca este un complot al marilor p
      Vad ca aveti foarte multe voturi negative pentru aceste postari. Stau sa ma gandesc ce e in capul acestor indivizi. Se vede cu ochiul liber ca marile puteri nu mai au loc pentru extindere. Este un nou val de impartire a zonelor de influenta.
  • +19 (25 voturi)    
    Romania si Polonia (Duminică, 8 februarie 2015, 15:47)

    Reshape [utilizator]

    Spre deosebire de Germania, care iubeste piata de desfacere ruseasca si ar face multe compromisuri ca sa o pastreze intreaga (daca nu unita cumva cu cea ucraineana), Romania si Polonia nu vor uita prea curind mizeriile impuse de rusi cu tancurile. Deci daca americanii ar dori sa transporte arme catre Ucraina Romania si Polonia le-ar transporta gratis, zic eu.
    • -6 (14 voturi)    
      Ytansportă tu arme gratis ... (Duminică, 8 februarie 2015, 20:41)

      LianBerthold [anonim] i-a raspuns lui Reshape

      ... la nenorociții ăia de ucrainieni, dacă ai chef!
      • +2 (6 voturi)    
        Cum transporta Putin (Duminică, 8 februarie 2015, 21:34)

        BobMuller [utilizator] i-a raspuns lui LianBerthold

        tehnica militara din Ucraina catre Rusia cu "convoaiele umanitare".
        • -5 (9 voturi)    
          Prietene (Duminică, 8 februarie 2015, 23:08)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui BobMuller

          Prietene, daca Putin transporta arme cu convoaiele umanitare - o face pe banii si sub sanctiunea rusilor. Daca Romania transporta arme "gratis" pentru ukraineni, o face PE TAXELE SI IMPOZITELE ROMANILOR.
          Pricepi diferenta?
          Asa ca, daca tot esti matale atat de dedicat cauzei ukrainenilor, fa-o fara a apela la banii altora. Spre exemplu, Porosenko se plange ca n-are destula carne de tun si a dat cu mobilizarea printre romanii din Bucovina. Fii viteaz, fii patriot, du-te si inlocuieste un astfel de roman care nu vrea sa moara pentru Porosenko.
          • +2 (4 voturi)    
            Amice ... (Luni, 9 februarie 2015, 11:05)

            HotnewsReader [anonim] i-a raspuns lui newlook

            ... ce nu discerni 'mneata, este daca romanii nu trasporta pe banii lor arme, iar Ucraina (sau estul Ucrainei) va fi ocupata de rusi, ghici cine urmeaza ? Ce face Romania cu banii contribuabililor cand tancurile rusesti sunt la granita, daca nu chiar pe teritoriul nostru ? Se ..... pe ei de bani! Eu personal as da tot ce am, si hainele de pe mine, numai sa nu mai vad vreodata tancuri rusesti aici. Ori Ucraina este "tamponul" ideal si trebuie sustinuta din colo de relatia noastra nu foarte cordiala cu Ucraina. Politica nu se face cu sufletul, se face cu cap!
            • -1 (3 voturi)    
              Rusia "ataca"? (Luni, 9 februarie 2015, 15:15)

              newlook [utilizator] i-a raspuns lui HotnewsReader

              Rusia "ataca"?


              Prietene, daca tu ai inteles ca acum 25 de ani Rusia ceda milioane de km2 fara sa traga un foc de arma iar acum ar face planuri sa le "recucereasca" cu pretul unui razboi mondial....inseamna ca stii ceva ce numai tu ai aflat.

              Evident ca neoconii - si cei spalati pe creier de astia, ca principali reprezentanti ai industriei de armament, au tot interesul sa intretina marota razboiului, atacului a fel de fel de omuleti verzi. Altfel nu si-ar vinde produsele.

              Dar nici unul dintre astia nu a raspuns la o intrebare simpla: De ce ar recuceri rusii populatii echivalente ca numar cu populatia lor, populatii total ostile, ce ar trebui hranite, controlate si al caror teritoriu este deja saracit, nu prezinta mare interes?

              Bineinteles ca rusii nu sunt interesati nici macar de partea de Ukraina unde populatia este majoritar de alta origine decat rusa, dar nazistii ce conduc aceasta populatie se vor trezi cu o problema reala cand/daca vor inceta retorica razboiului: vor trebui sa administreze aceasta populatie, sa-i dea de mancare, sa faca dezvoltare. Ceea ce incearca acum nazistii aia e sa prelungeasca cat mai mult "agresiunea" (inexistenta) a Rusiei, inclusiv cu ridicol de genul "dovezi cu pasaportul", "fac apel public la mine insumi sa incetam focul ", etc.
              Probabil ca nici nu stii despre ce am vorbit mai sus ca sa poti raspunde argumentat, dincolo de samponarea oficiala a creierasului si obsesiile personale, dar - fara suparare, amice - postarea nu e pentru tine. Ca unde nu-i, nici Dumnezeu nu cere !
              • 0 (2 voturi)    
                Dughin ! Tu esti ? (Luni, 9 februarie 2015, 18:14)

                novator [utilizator] i-a raspuns lui newlook

                Newlookov ! Esti de toata jena ! Rusia nu a cedat nici un mm patrat de teritoriu ci URSS-ul s-a destramat.
                Poti sa intelegi diferenta intre Rusia si URSS ?

                "De ce ar recuceri rusii populatii echivalente ca numar cu populatia lor, ....."? Chiar asa ! de ce au cucerit Cecenia ?(unul din numeroasele exemple). Pe cine crezi ca pacalesti !?

                Spui de "nazistii" care conduc Ukraina !?
                Habar nu ai ca porecla de nazist vine de la "Partidul National Socialist".
                Probabil ca ai adormit la cursurile de propaganda si in loc de fascisti, ai inteles nazisti.
                Esti un demn urmas al propagandistilor comunisti care strangeau toti boschetarii si ii invatau lozinci de genul "jos masonii" iar prostii care nu auzisera bine strigau "jos nasoii".
                Daca vei continua in stilul asta peltic, sigur nu vei prinde avansarea in grad.
                Apropos, cu mai este vremea la Moscova ?
  • -15 (31 voturi)    
    haha (Duminică, 8 februarie 2015, 16:15)

    Mazeta [utilizator]

    Amuzant cum autorul pornește de la clișeul opoziției Est-Vest, constatând ulterior că Germania are o poziție apropiată de cea a Rusiei, iar Ucraina de cea a SUA.

    Așa că, vin eu și îl întreb: noi cu cine trebuie să ținem, cu Estul sau cu Vestul? cu Ucraina sau cu Germania?
    • +7 (9 voturi)    
      Suporter (Duminică, 8 februarie 2015, 16:58)

      liviu.n [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Eu tin cu Steaua...:D
    • +5 (9 voturi)    
      Cui grecia (Duminică, 8 februarie 2015, 17:37)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Cu trantorii, acolo unde se Nasc Mazetele
  • +16 (44 voturi)    
    Opinia mea (Duminică, 8 februarie 2015, 16:16)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    este ca noi, romanii, trebuie sa fim consecventi cel putin de data asta, nu cum am dovedit ca suntem de-a-lungul istoriei; sa fim alaturi de americani, asa cum ne-am angajat. Altfel, stampila de oportunisti pusa deja asupra noastra nu o vom mai putea sterge niciodata.
    • +4 (10 voturi)    
      ... (Duminică, 8 februarie 2015, 17:24)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      Suntem consecventi cu interesul nostru si atat. Acum interesul corespunde cu pozitia americana. Asta e tot.
    • -5 (13 voturi)    
      Zău ? (Duminică, 8 februarie 2015, 17:35)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      Păi ce, noi suntem în UE sau în US ?

      Ce anume a adus bun, vreodată, în istorie, politica SUA ? Î n afară de războaie și refugiați ?

      Au distrus Irak-ul, Afganistanul, Libia, etc.
    • -8 (12 voturi)    
      lumea nu se destrama (Duminică, 8 februarie 2015, 17:52)

      AES [anonim] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      Noi trebuie sa raminem in Europa.
      Asa ca trebuie sa fim pe partea in care trebuie sa atragem rusia in Europa ( inclusiv ucraina). Americanii si sefii lor englezii nu au ce cauta in Europa)
    • -7 (15 voturi)    
      Consecventi de-ar fi sa piara lumea (Duminică, 8 februarie 2015, 18:01)

      GRadu007 [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      Si noi odata cu ea.

      Acum, chiar ALATURI de americani, cum ar vrea ciobanul Bucur, poate ca e cam mult spus. Postura aia de care vorbea Basescu... era ceva cu licurici, Marele Licurici... nu mai tin minte exact, pare mai realista si mai putin de risul lumii decit tropaitul ALATURI de elefantul american.
      • +2 (12 voturi)    
        ... (Duminică, 8 februarie 2015, 19:16)

        dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui GRadu007

        Hai tavarisci, ca pana si Dej a avut mai mult tupeu cu URSS-ul.
  • +1 (21 voturi)    
    pace (Duminică, 8 februarie 2015, 16:20)

    neluvale62 [anonim]

    se prea poate sa aflam ceva peste 20 de ani...dar cine stie.daca nu interveneau in ucraina cu 5 milioane de dolari si mercenari...poate totul era bine.acum bulgarele s-a desprins...trist e ca un nou razboi rece se arata...totusi va fi altfel...lumea e obosita...rusii si-au facut temele...etc.
    • +6 (12 voturi)    
      5.000.000$?Mercenari? (Duminică, 8 februarie 2015, 17:51)

      verid [utilizator] i-a raspuns lui neluvale62

      De unde le scoateți fraților?Poate de la posturile alea cretineA3si RTV?Nu stiu pentru ca eu nu le am in grila.
      • -5 (15 voturi)    
        de fapt (Duminică, 8 februarie 2015, 19:44)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui verid

        Ai dreptate. Omul aberează. De fapt, SUA a investit în Ucraina cel puțin 5.000.000.000 $. O recunoaște însăși Victoria F. Nuland:

        http://www.youtube.com/watch?v=dexrP27MMdU
    • +11 (21 voturi)    
      Poate daca Ianucovici, (Duminică, 8 februarie 2015, 17:55)

      BobMuller [utilizator] i-a raspuns lui neluvale62

      omul lui Putin, ar fi ramas la putere in Ucraina, Putin n-ar fi invadat si furat teritoriul unei tari suverane.

      Dar asta e, ce sa-i faci, ucrainenii s-au saturat de jugul rusesc si isi doresc libertatea. Evident, Putin nu-i poate lasa liberi, niciun tiran nu i-ar lasa nesubjugati.
      • -6 (14 voturi)    
        ce aiureli :))) (Duminică, 8 februarie 2015, 19:41)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui BobMuller

        ucrainenii s-au saturat de jugul rusesc pus de pro-occicdentalul Ianukovici? cetatene postac dezinformator, Ianukovici a fost pro-occidental pana cand vesticii, in loc de ajutor, i-au cerut sa scada nivelul de trai! asa a ales el 15 mld dolari rusesti si gaz ieftin! apoi a urmat inscenarea mercenara euromaidan si prabusirea in ghearele multinationalelor americane, cu nationalismul violent si fascismul recidivand in Ucraina! ce libertatea lui peshte visezi tu?
        • +1 (7 voturi)    
          Cine dezinformeaza? (Duminică, 8 februarie 2015, 21:31)

          BobMuller [utilizator] i-a raspuns lui srpc

          Ianukovici s-a dat pro-libertate pana cand intr-un final si-a dat arama pe fata si a acceptat banii rusilor.

          Atunci a explodat mamaliga la Kiev, lumea vroia indepartarea de tiranul rus si apropierea de UE.

          Nu stiu ce visezi tu, dar astea sunt faptele istorice.
      • -2 (8 voturi)    
        raspuns (Duminică, 8 februarie 2015, 19:52)

        marina [anonim] i-a raspuns lui BobMuller

        dar americanii pe cine lasa liberi ,dar UE pe cine lasa liber , atata timp ca nu poti lua hotarari in conducerea propriei tari (decat ce-ti dau voie cei din UE sau americanii) nu te poti numi liber sau macar egal cu cei " tari"
        • +4 (10 voturi)    
          Daca tie iti place de Putin (Duminică, 8 februarie 2015, 21:32)

          BobMuller [utilizator] i-a raspuns lui marina

          te rog du-te in Rusia si ramai acolo.

          Dar nu indrazni sa zici ceva de rau de Putin, ca te ia militia pe sus imediat.
    • 0 (10 voturi)    
      Prea mult orange (Duminică, 8 februarie 2015, 18:59)

      Dodo [anonim] i-a raspuns lui neluvale62

      Iata ca nu nu toata lumea a inghitit revolutia portocalie.Rusii digera greu astfel de manevre chipurile spontane si nationale.
  • -4 (8 voturi)    
    o lume unipolara ! ? (Duminică, 8 februarie 2015, 17:01)

    marius [anonim]

    Este oare posibila o lume unipolara, cu o singura moneda si o singura armata ?
    Sua s-au angajat sa nu extinda nato in 1989 ...
    Germania continua sa fie o tara ocupata, fara armata, fara constitutie ... Iar Romania-si alege !? presedinte filogerman ...
    Cum sa ne ia-n serios rusii, sau americanii, sau altii ...
  • 0 (4 voturi)    
    Pozitii divergente (Duminică, 8 februarie 2015, 17:03)

    minup [utilizator]

    si nu vad cum s-ar putea face compromisuri in urmatoarele luni. Cred ca actualul conflict armat se va accentua. Administratia Obama are prioritate lupta cu terorismul. Ucraina e falimentara, Rusia se apropie de faliment iar Europa in recesiune.Somajul va creste si nemultumirile locale vor creste.
  • -1 (3 voturi)    
    Pozitii divergente (Duminică, 8 februarie 2015, 17:03)

    minup [utilizator]

    si nu vad cum s-ar putea face compromisuri in urmatoarele luni. Cred ca actualul conflict armat se va accentua. Administratia Obama are prioritate lupta cu terorismul. Ucraina e falimentara, Rusia se apropie de faliment iar Europa in recesiune.Somajul va creste si nemultumirile locale vor creste.
  • +2 (4 voturi)    
    Titlul face click-ul (Duminică, 8 februarie 2015, 17:19)

    Leon [anonim]

    Mare distanta intre titlu si analiza.
  • -4 (8 voturi)    
    Pro, sau ANTI-GLOBALISTI (Duminică, 8 februarie 2015, 17:37)

    faraoculti [anonim]

    Adevaratele tabere sunt GLOBALISTII (Vestul, condus din SUA) si ANTI-GLOBALISTII (centrati in Rusia). GLOBALISTII, prin SOCIETATI SECRETE, atit Sioniste cit si Anti-Sioniste (Iluminatii, unde se inscriu si comunistii) si RELIGII PAGINE reinviate din Antichitate (cum ar fi "prostitutia sacra", constind din
    perversiuni sexuale ca homoseualitatea,pedofilia, incestul,sexul in grup, sexul oral etc + DROGURI pentru "EXTAZ MISTIC") vor sa se EXTINDA AGRESIV si DIABOLIC (prin "activisti" ai ONG"-urilor
    zisei "societati civile") si NU INTELEG ca,prin GLOBALISM, ei IMBOLNAVESC MORTAL orice SOCIETATE NORMALA.
    In plus, acesti INTELECTUALI OCULTI ,de decenii,
    patroneaza INVAZIA Occidentului cu MAIMUTE
    aduse miseleste din Asia,Africa si Sud-America,in
    Europa si in coloniile ei istorice, cu SCOPUL SECRET de a-i EXTERMINA pe ALBII Europizi, care
    sunt declarati "rasisti" si "xenofobi", daca se OPUN,
    cum e si FIRESC, pentru a-si APARA TARA si IDENTITATEA de NEAM si RASA, care exista de MILENII ! Este cea mai INSPAIMINTATOARE DICTATURA din istorie, atit in SUA cit si in Uniunea
    ANTI-Europeana, pe care le-am vizitat, unde am si locuit si pe care le cunosc BINE ! ALBII Europizi din aeste tari sunt TERORIZATI si DEMORALIZATI de aceasta DICTATURA GLOBALISTA condusa din SUA !
    SINGURUL care INDRAZNESTE sa se OPUNA este
    Vladimir Putin, care va si INVINGE, pentru ca are DREPTATE si pentru ca Rusia este PREA MARE pentru a fi DOBORITA de OCULTII GLOBALISTI,
    niste INTELECTUALI dependenti de PERVERSIUNI SEXUALE si de DROGURI, FRICOSI si OPORTUNISTI, TRADATORI si IRESPONSABILI.
    Ei ar vrea sa declanseze "al Treilea Razboi Mondial",din Ucraina, pentru a ajunge la o BOLNAVA
    "Putere SUPREMA", asa cum au planificat de pe la 1870 : Trei Razboaie Mondiale pentru Puterea SUPREMA.
    Dar vor ESUA 100%.
    In Ucraina se va face PACE, chiar daca GREU.
    RATIUNEA si NORMALITATEA vor INVINGE NEBUNIA Ocultei GLOBALISTE.

  • +3 (9 voturi)    
    iar intoarcem armele? (Duminică, 8 februarie 2015, 17:40)

    farty [utilizator]

    Daca iar ne sucim, apelativul de "curve" ne va fi imprimat pe steag, in loc de stema. Nu spun ca cea mai buna solutie e sa mergem inainte cu americanii, dar numai daca ramanem drepti vom putea fi bagati in seama pe viitor... generatia copiilor nostri ar putea fi mai buna numai si numau daca vom acea o directie precisa, care sa ne descrie ca natie, alta decat cea pe care in prezent o avem, descrisa mai sus intre ghilimele...
  • +9 (13 voturi)    
    Istoria... (Duminică, 8 februarie 2015, 17:51)

    VictorasTractoras [anonim]

    Cei ce nu isi stiu istoria, risca sa o repete.
    Bine ati revenit in 1939!
  • -10 (18 voturi)    
    Ne salveaza NATO, rusii sau chioru betiv !? (Duminică, 8 februarie 2015, 18:04)

    Ki Ki [anonim]

    Indiferent cata dreptate ""crezi




    Indiferent de cata dreptate ""crezi""ca ai, trebuie sa argumentezi de cat te duce nasul si puterea !
    Si ce putere ai, sau ce ti se licareste s ....!?
    Daca, de exemplu, Ucraina decide sa ne atace pe noi cu armele pe care le vor primi !?
    Ne salveaza NATO, rusii sau chioru betiv !?
  • +5 (23 voturi)    
    un nou pact ruso-german..?????? (Duminică, 8 februarie 2015, 18:11)

    oxxxxxyyyyya [utilizator]

    E CEA MAI PERICULOASA ALIANTA ....din primele estimari se pare ca Romania e, deliberat scoasa din jocuri....de aceea consider ca e mai bine sa ne pastram in alianta anglo-americana, unde este si varful tehnologiei, oricat se sumetesc nemtii si rusii impreuna.
    • -8 (16 voturi)    
      Tu vrei razboi? (Duminică, 8 februarie 2015, 19:23)

      potaissa [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

      europenii nu vor ,multi americani in schimb ,vor. Gandeste-te ce are sa poata iesi daca merge dupa yanchei.
      • +14 (20 voturi)    
        Potaizza... (Duminică, 8 februarie 2015, 19:31)

        Herodot [utilizator] i-a raspuns lui potaissa

        ... nu europenii, nu americanii vor razboi... ci cei care au invadat Ucraina. Stii cumva cine sunt aia, sau te faci ca nu stii?
      • +3 (11 voturi)    
        pai de turda ta (Duminică, 8 februarie 2015, 22:59)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui potaissa

        Ai tu ceva sechele cu yankeii, dar pana una alta yankeii au facut poporului asta mai mult bine decat rau, adica exact invers fata de mujicii tai.
  • +5 (21 voturi)    
    o nebunie (Duminică, 8 februarie 2015, 18:28)

    nico [anonim]

    eu cred ca in toata aceasta nebunie declansata de neoconsii anglo-saxoni + germani in criza ucraineana, noi ca romani ar trebui sa avenm un singur obiectiv: sa ne sustinem romanii din Bucovina, care numai de drepturi nu au parte (nu am rude dar am cunostinte in Cernauti). situatia este de nu stiu cate ori mai rea decat cum era in Moldova sovietica (cine nu crede sa ia un contact cu cineva de acolo pe facebook). pe toate mediile sociale posibile ar trebui sa le spunem slugilor Cretiniuk si Idiotenko ca asa nu mai merge. vor bani, vor sustinere, vor solidaritate din partea vestului (in care cred ca suntem si noi romanii), dar atunci tb sa recunoasca standardele de acolo, placute bilingve, astuparea canalului Bastroe. iar indivizii politici de la noi care latra la Rusia dar nu zic nimic de persecutiile romanilor din Bucovina, de recrutarea fortata, ar trebui sa le schimbam putin agenda ..
  • -4 (4 voturi)    
    Mdeah... (Duminică, 8 februarie 2015, 18:45)

    Nea Hoisan [utilizator]

    Nemtzii si rushii, pretenii istorici ai rumanilor... Si acum o comunistoida tampa, ce are impresia ca ia si poporu iei au avut, au sau vor avea vrodata o vocatzie cat de cat europeana. Catushi de putzin!
  • +4 (6 voturi)    
    aianta cu SUA (Duminică, 8 februarie 2015, 19:40)

    Dr.Man [anonim]

    Nu participam ca factor activ la marea politica.Avem o expunere pericuoasa a expansiunea rusa. Probema noastra este de a ne conserva integritatea tarii. Expua este in primul rand Dobrogea , Germania cu Austria si Ungaria ar accepta negocieri cu Rusia in detrimentul Romaniei. Nimic nou. Europa occidentala nu se poate apara pe sine in cazul unei agresiuni rusesti ( putin probabila). UE va ajunge la negocieri facand concesii. Alaianta cu SUA , sb raportul interesului nostru major, conservarea integritatii statului, este indispensabia.
  • +12 (18 voturi)    
    Ribbentrop-Molotov = Merkel-Putin (Duminică, 8 februarie 2015, 19:44)

    Nardi [anonim]

    Ribbentrop-Molotov se intoarce sub o noua forma: Merkel-Putin. Daca ramanem cu nemtii, vom fi doar o simpla moneda de schimb intre ei si rusi. Daca ne ducem spre Rusia, de aceasta data se va alege praful de Romania... nimeni nu ne mai iarta. Chiar daca varianta americana nu este una foarte fericita, dintre toate trei pare a fi cea mai normala. In trecut am fost tradati atat de nemti, cat si (mai ales) de rusi. Americanii nu ne-au tradat niciodata... ce-i drept, nici nu am avut prea mult de-a face cu ei. Ne-au bombardat in cateva randuri, dar la fel au procedat si nemtii si rusii.
    • -1 (1 vot)    
      Ingrijorare (Duminică, 8 februarie 2015, 22:30)

      Jaros [anonim] i-a raspuns lui Nardi

      Sunt totusi ingijorat si ma incearca o neliniste... REACTIA CHINEI. ei sunt al 3-lea jucator mondial. Ori fac profit de pe urma razboiului si dupa cuceresc economic, ori asteapta sa vada unde inclina balanta. Oricum sunt marii castigatori.
  • +3 (13 voturi)    
    DOAR COINCIDENTE SAU DEJA VU? (Duminică, 8 februarie 2015, 19:45)

    observatoruldinfunduclasei [anonim]

    In perioada razboaielor mondiale am avut regi de origine germana - acum avem presedinte de origine germana.
    Al doilea razboi mondial a venit in urma unei crize economice precedate de o perioada de prosperitate- acum suntem deja de 7 ani in criza economica iar inaintea acesteia prosperitatea s-a facut simtita si la noi.
    Direct sau indirect nemtii si rusii au avut de-a face cu declansarea razboaielor mondiale- acum iar pun tara la cale impreuna.
    Mie imi suna mai mult a deja vu, voua nu?
  • +6 (8 voturi)    
    Asa se-ntampla (Duminică, 8 februarie 2015, 20:08)

    rollotomasi [utilizator]

    cand oamenii nu pot decide in conditii libere si corecte cu privire la statutul teritoriului pe care locuiesc.
  • +2 (8 voturi)    
    lianro@yahoo.com (Duminică, 8 februarie 2015, 20:25)

    ion [anonim]

    cind or sa inceapa sa cada bombele pe capul nostru ( si dintr-o parte si din alta ) abia atunci o sa intelegem.
    dar binenteles ca va fi prea tirziu.
    ca intotdeauna
    • +1 (5 voturi)    
      da (Duminică, 8 februarie 2015, 21:11)

      gemina [utilizator] i-a raspuns lui ion

      Cînd vor cădea din greşeală ��
  • +1 (5 voturi)    
    Un scenariu probabil. (Duminică, 8 februarie 2015, 21:27)

    Azra [utilizator]

    Un scenariu foarte probabil ar fi inghetarea conflictului din Ucraina, pe liniile unde se afla in prezent, de unde si ofensiva puternica din ultimul timp a separatistilor sprijiniti de Moscova. Este scenariul care convine cel mai bine lui Putin, de a avea un nou conflict inghetat, in inima Europei, care i-ar permite sa negocieze cu occidentul in toate problemele in care Rusia ar fi intreresata, inclusiv si in primul rand, cele referitoare la Ucraina.NU este un scenariu care sa convina Romaniei, aflata la proximitatea zonei cu un asemenea conflict, cu toate riscurile de securitate. NATO si calitatatea de membra a Romaniei sunt elemente importante dar nu si suficiente, intrucat aceasta presupune si o credibilitate militara absolut necesara, in cazul nostru. De aceea, cred ca una dintre primele vizite -de lucru- ale presedintelui Johanis ar trebui facuta in SUA, cat mai rapid posibil, pentru a revigora parteneriatul strategic cu aceasta tara, avand in vedere evolutiile si dezvoltarile posibile si previzibile din Ucraina.Este prima prioritate si cea mai importanta. Si asa suntem in intarziere.Pot urma dupa aceea Germania, Franta, si ceilalti. Sa ne consolidam interesele noastre de securitate, pana aliatii occidentali din Europa vor gasi un numitor comun pentru criza ucraineana.
  • +2 (4 voturi)    
    e o situatie nasoala (Duminică, 8 februarie 2015, 22:07)

    mihaitzateo [utilizator]

    Eu nu ma pricep la politica externa,dar ce se intampla acum intre Rusia si SUA pare cea mai serioasa contradictie de la razboiul din Vietnam incoace.
    Mai intai se dau arme Ukrainei,apoi se trimit si soldati.
    Si uite asa se ajunge la o situatie ca in razboiul din Vietnam.
    • +2 (6 voturi)    
      Armele nu "se dau Ucrainei" (Luni, 9 februarie 2015, 5:59)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui mihaitzateo

      ca nu au oamenii instruiti sa le manuiasca si nici bani cu care sa le plateasca, iar daca Rusia decide sa invadeze si restul Ucrainei (cine o impiedica?!) atunci ar cadea in mainile rusilor.
      Deci:armele vor veni cu militari americani cu tot. Si cum americanii de la razboiul din Vietnam incoace nu mai vor sa piarda niciun razboi, infuzia de armament si soldati va fi enorma, iar Romania si Polonia vor asigura logistica acestui transfer: aeroporturi, cai ferate, porturi maritime, etc.
  • -3 (5 voturi)    
    Prea mare isteria... (Duminică, 8 februarie 2015, 23:21)

    Cutezatorii2013 [utilizator]

    In anii '90 au fost, nici nu le mai stiu numarul cate, razboaie in fost Yugoslavie, tot in vecinatatea noastra. Si nu a fost asa mare isteria. Relax, calm down. Mai cititi si altceva, nu doar geopolitica... la care nimeni nu se pricepe :)
  • -1 (5 voturi)    
    Pfai ce de-a postaci bullshevici in zona (Luni, 9 februarie 2015, 3:53)

    Wanheda [utilizator]

    Iti pui intrebari ce s-o pregati dupa Ucraina????
  • +1 (3 voturi)    
    din pacate (Luni, 9 februarie 2015, 8:57)

    simplu_cetatean [utilizator]

    Miroase a praf de pușcă...
  • +3 (3 voturi)    
    naspa (Luni, 9 februarie 2015, 10:19)

    falcoind [utilizator]

    Indiferent de care parte te vei afla in cazul unui conflict la cum suntem asezati geografic o sa incasam multe bombe. S-ar putea in final sa nu mai fie cine sa castige, daca degenereaza conflictul sansele sunt foarte mari ca Pamantul sa semene mai mult cu Marte la final decit cu ce avem actual.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri