VIDEO Romanii cu credite in franci elvetieni au protestat in fata Parlamentului si in alte cinci orase

de I.R.     HotNews.ro
Duminică, 8 februarie 2015, 14:04 Actualitate | Esenţial


Miting al Grupului Clientilor cu Credite in CHF, la Piata Constitutiei
Foto: Agerpres
Aproximativ 1.500 de persoane care au imprumuturi in franci elvetieni au iesit din nou in Piata Constitutiei, la doua saptamani dupa protestul anterior, actiuni similare avand loc simultan la Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Craiova, pentru a cere conversia creditelor la cursul istoric plus maxim 20%, transmite Mediafax.

"Nu putem sa mergem la banca sa negociem individual, ne trebuie o solutie legislativa. Vom pune la dispozitia Comisiei de buget-finante documente care arata ca nu se poate negocia cu bancile. N-au negociat nici cand am semnat contractele, nici acum", a afirmat Catalin Voivozeanu, unul dintre reprezentantii Grupului Clientilor cu Credite in CHF si initiator al mitingului.

Protestatarii afiseaza bannere si pancarte cu sloganuri precum "Isarescu neaga declaratia de avere/ ANI, tu nu mai ai putere?", "Isarescu dictator, avocatul bancilor!", "BNR reglementeaza doar cum bancile dicteaza!", "Vrem solutii reale. Stop minciunilor electorale!", "Voi, 18 deputati imprumutati,/ Atitudine cand luati?", "Doar oameni politici arestati, / Toti bancherii sunt curati?", "Pe NOI cand ne ajutati? / Vrem si bancheri arestati!", "Banca Nesimtirii Rusinoase (BNR)".

Debitorii bancilor l-au taxat astfel pe guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, care a negat ca ar fi contractat in urma cu cativa ani un credit la Volksbank, desi acesta aparea in declaratia de avere. Ulterior, Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului BNR, a afirmat ca imprumutul a fost refinantat la UniCredit si ca Isarescu isi amintea banca unde l-a achitat, nu de unde l-a contractat initial.



Protestatarii spun ca nu mai au incredere in mesajele guvernatorului BNR dupa ce a afirmat vehement ca nu a avut credit la Volksbank si i-au cerut demisia.

"Cum s-ar spune pe romaneste, Isarescu nici usturoi n-a mancat, nici gura nu-i miroase", a spus unul dintre organizatori.

La ora transmiterii stirii, la Cluj-Napoca si Iasi protesteaza circa 200 de persoane, la Timisoara 150, iar la Craiova 100 de persoane.

Organizatorii protestului indeamna debitorii sa boicoteze miercuri, 11 februarie, agentiile bancii prin plata ratelor in tranzactii succesive de cate 1 leu, blocand astfel activitatea casieriilor bancilor pentru intreaga zi.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3550 vizualizari

  • 0 (30 voturi)    
    ....ne-ati cerut parerea cand v-ati imprumutat? (Duminică, 8 februarie 2015, 14:09)

    654321 [utilizator]

    ...toti cunoscutii mei care au un credit in CHF sunt si acum niste insi fudui,care erau tare mandri ca s-au descurcat cu pile si au luat atunci un astfel de credit;...concluzia?...mandrii si fuduii de ieri -fraierii de azi!...adica de ce i-as credita eu sau altul din minuscula dobanda la amaratele noastre depozite...?
    • +1 (1 vot)    
      Cry me a river (Luni, 9 februarie 2015, 12:44)

      Close [utilizator] i-a raspuns lui 654321

      Au facut ochii mari ca primesc dobanzi mai mici, sume mai mari, isi iau plasma sau masina dar acum se plang si asteapta sa le rezolve altii problema.

      Cand bancile cresteau abuziv dobanzi s-au plans - legitim - ca nu se respecta contractele. Acum se respecta contractele si se plang iar.

      Tara de prosti si de milogi. Dar cum zice vorba, prostul nu e prost destul pana nu e si fudul. Si se cam vede ca e un echilibru pe aici. Cam jumatate din oamenii care comenteaza si arunca voturile pe aici sunt cu credite in franci elvetieni la activ.

      Daca fac credite la camatari am voie sa cer si eu statului sa-mi acopere datoria?
    • 0 (0 voturi)    
      CHF vs EUR (Luni, 9 februarie 2015, 13:32)

      Close [utilizator] i-a raspuns lui 654321

      O lectura interesanta de la un patit: http://www.economica.net/am-credit-in-franci_94761.html

      August 2007: 1E = 3.1RON
      Ianuarie 2014: 1E = 4.5RON

      Cresterea e de aproximativ 50%. Dar cei cu credite in EUR nu dau buluc in fata guvernului si bancilor sa ceara sa le acopere cineva gaurile financiare. Si aici apare deosebirea intre cei care au facut un credit cu cap si cei care l-au facut pentru ca salivau la bani ieftini de la banca.

      Si de parca asta nu era destul, banii pe care i-au economisit prin acest credit ieftin nu s-au pus de-o parte ca omul sa aiba cum sa acopere riscul fluctuatiilor de curs. Ceea ce contureaza un tipar despre caracterul celor mai multi oameni cu credite in franci.

      Dar asta patesc oamenii cu mintea scurta. Ajung sa stea mereu cu mana intinsa si sa astepte mila altora pentru ca fara mila altora nu pot sa se ridice din fund. Si asta patesc si populistii si sustinatorii lor: ajung sa plateasca toata viata pentru mintea scurta a altora.

      Si punandu-i la un loc iese peisajul complet din Romania: Multa minte scurta, mult populism si o mana de oameni care ii lasa pe ceilalti sa se zbata in propria mocirla si sa se planga.
      • 0 (0 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Luni, 9 februarie 2015, 17:17)

        [anonim] i-a raspuns lui Close

  • +4 (30 voturi)    
    Comment sters de user (Duminică, 8 februarie 2015, 14:14)

    Hipius [anonim]

    • -3 (15 voturi)    
      Noroc ca nu doare prostia (Duminică, 8 februarie 2015, 15:16)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui Hipius

      Ca te auzeam toti pe net cat de tare urlai....
      • 0 (10 voturi)    
        Comment sters de user (Duminică, 8 februarie 2015, 19:53)

        Hipius [anonim] i-a raspuns lui cristi

    • -6 (18 voturi)    
      ce vreti voi ? (Duminică, 8 februarie 2015, 16:11)

      vadin [utilizator] i-a raspuns lui Hipius

      mai amaratilor, cine puii mei v-a cerut voua ceva ??? de unde pana unde va lamentati ca trebuie sa platiti voi ceva ???
      mai maidanezilor, voi sunteti oamenii bancilor si incercati sa influentati opinia publica. rusine, slugilor bancare.
      nu cere nimeni nimic de la nimeni. tot ceea ce dorim este sa se recunoasca ca nici o banca nu a dat credit in franci, ci in lei, sau in euro. bancile nu aveau atunci acesti franci. si sub acest stindard, au dat lei convertind chipurile francii in lei. nici o banca nu poate dovedi ca a facut astfel de tranzactii, de conversie a francilor in lei.
      dl. mugur, ca sa te speli de acest pacat, ar trebui sa sustii acest punct de vedere, pe care-l exprim de cateva saptamani pe aici: pentru ca pana la data de 14 ian. a.c. nu se plangea nimeni de cursul leu/franc, ar trebui pentru cei care vor, pentru perioada de creditare ramasa, sa li se converteasca creditul in lei, la dobanda zilei, la cursul din acea zi, de 14 ian. (parc 3,8lei/franc). consider ca nimeni nu ar mai trebui sa fie nemultumit de aceasta varianta, nici chiar sarmanele banci.
      ce spui dl. mugur ??? ce ti se pare incorect aici ??? sau vrei sa ne jupuiti in continuare ???
      dl. mugur, pentru d-ta si maidanezii astia care-i pui sa scrie pe site, ti se pare corect ca pentru 600 mil. lei vechi luati sa platesc de 8 ani peste 600 mil. lei vechi iar acum sa mai am de platit circa 1 mld. ???

      p.s. mai am o veste proasta dl. mugurash. oricum vom scapa. si stii de ce ??? incepe razboiul !!! iar atunci te vom cauta cu bunul nostru prieten !!! il cheama kalashnikov !!! si te vom gasi, oriunde ai fugi. pentru ca prea ti-ai batut si iti bati in continuare joc de noi.
      • 0 (12 voturi)    
        Comment sters de user (Duminică, 8 februarie 2015, 19:57)

        Hipius [anonim] i-a raspuns lui vadin

      • -1 (11 voturi)    
        RAZBOI (Duminică, 8 februarie 2015, 19:59)

        Tibi [anonim] i-a raspuns lui vadin

        Daca tot vreti razboi si visati noaptea kalasnikoave atunci sper sa pierdeti razboiul tupeiesti nesimtiti !
        P.S nu sunt omul lui Isarescu
      • 0 (10 voturi)    
        Comment sters de user (Duminică, 8 februarie 2015, 20:02)

        Hipius [anonim] i-a raspuns lui vadin

      • 0 (10 voturi)    
        Te pomenesti ca ti-a bagat Isarescu banii cu forta (Duminică, 8 februarie 2015, 20:12)

        Alui [anonim] i-a raspuns lui vadin

        In buzunar. Daca nu ti-a convenit c-ai primit lei de la banci, trebuia sa protestezi atunci ca sa-ti dea CHF! Ce argumente de tot rasul aveti!
        • +2 (2 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Luni, 9 februarie 2015, 9:35)

          [anonim] i-a raspuns lui Alui

          • 0 (2 voturi)    
            Ce vorbesti? (Luni, 9 februarie 2015, 12:40)

            Alui [anonim] i-a raspuns lui

            Adica au fi vrut ca bancile sa-ti dea credite in aceleasi conditii(aceasi dobanda) indiferent de valuta(lei, euro, CHF, ruble, etc).
            ROFL, daca ar fi legea asa, toate imprumuturile s-ar da doar la dobanda valutei cele mai slabe. Nu cred ca ar vrea cineva asa ceva. Si apropo, riscul variatiei de curs ii paste pe toti cei cu credite in alta valuta decat modeda in care au veniturile, doar ca cei cu CHF au muscat-o!
            • 0 (0 voturi)    
              Comentariu sters de utilizator (Luni, 9 februarie 2015, 17:15)

              [anonim] i-a raspuns lui Alui

      • +1 (3 voturi)    
        Ce-ar fi daca... (Luni, 9 februarie 2015, 11:59)

        Ricochet [utilizator] i-a raspuns lui vadin

        ... ati vinde voi BMW-urile, casele si toate celelalte si ati da inapoi banii imprumutati?
      • +1 (3 voturi)    
        razboi? (Luni, 9 februarie 2015, 12:40)

        laurentiu [anonim] i-a raspuns lui vadin

        cum guvernatorul a avertizat populatia in mod public, de mai multe ori, cu privire la riscul imprumuturilor in valute exotice (aici intra si francul elvetian); tot el a avertizat bancile cu privire la riscul acordarii de credite doar cu buletinul....
        Nimeni nu l-a ascultat atunci, acum il asculta toti.
        Pana la urma oamenii trebuie sa inteleaga: in economia de piata mai castigi, dar mai si pierzi. Colegi de-ai mei de la birou s-au imprumutat in lei (nu au vrut sa faca in franci) si au strans din dinti in primii ani, pt ca DOBANDA LA LEI ERA IMENSA. Dar acum le este bine, salariul in lei a mai crescut, iar rata la creditul in lei a ramas la fel.
        Si prietena mea a facut un credit in euro in sept 2008 ca sa cumpere un teren la marginea Bucurestiului. A dat pe el 45000 euro, acum face cam 10 000 euro si ea are rata 550 euro/luna la Raiffeisen. Pe teren cresc balariile ca nu ai ce face cu el, bani de construit casa nu avem, dar eu o ajut cu bani sa isi plateasca ratele ....si noi am pierdut o gramada de bani din aprecierea euro de atunci si pana acum...atunci era 3.7 ron, acum este 4.46 ron. Euro s-a apreciat cu 20.5%, si eu paltesc rate pt un teren care nu imi foloseste....dar nu ma plang pt ca asta e economia de piata.
        Concluzie: si cei cu imprumuturi in lei au strans din dinti la rambursare, si eu cu imprumut in euro strang din dinti, asa ca e normal in economia de piata sa mai si castigi, dar sa mai si pierzi.
      • +1 (1 vot)    
        Te-ai ingropat in datorii? (Luni, 9 februarie 2015, 13:05)

        Close [utilizator] i-a raspuns lui vadin

        Prietene, un rationament de baza ti-ar fi spus ca daca tu ti-ai luat plasma si un cazan din germania cu creditul ala ieftin in franci si acum dai din colt in colt si cersesti in toate partile ca nu poti sa-l platesti, CINEVA (altcineva decat tine, evident, tu esti bun doar sa cheltuiesti banii nu si sa ii dai inapoi) va trebui sa ii dea.

        Acel CINEVA poate sa fie statul (din banii celorlalti fraieri) sau banca (din banii celorlalti fraieri de clienti). Pentru ca intr-un fel sau altul tot de la oameni vin banii aia. Le cresti taxele, le cresti comisioanele ca sa poata sa se acopere gaura facuta de nehaliti care au zis sa-si cumpere lucruri cu bani pe care nu ii aveau, s-au lacomit si acum asteapta ca altii sa plateasca pentru prostia lor.

        Acum platim datoriile si celor care au investit in companii care au dat faliment? Ca nu e vina lor. Sau celor care au facut credite in euro si euro a crescut? Nu, ala a fost riscul lor. Dar cumva cand tu stai in fundul gol din propria ta prostie, ignoranta si lacomie trebuie sa sara altii sa te ajute.
      • +1 (1 vot)    
        Vadime (Luni, 9 februarie 2015, 13:39)

        Close [utilizator] i-a raspuns lui vadin

        De ce nu ai pus problema asta cand erai cu contractul in fata? De ce nu ai refuzat credutul? Atunci ai semnat ca primarul cu gandul la portofelul ala gras.

        Ai semnat si ti-ai asumat riscurile pentru ca nu te gandeai decat la cati bani iei. Si te-ai bucurat 8-10 ani de credit foarte ieftin in timp ce alti fraieri plateau la credite in Euro cu dobanzi grase si cu cursul galopand in sus. Ani de zile in care puteai sa economisesti diferenta aia ca sa iti acoperi riscurile. Dar nu ai facut-o si acum speri ca tu sa primesti ceva ce altii nu primesc. Mila ca sa poti sa platesti propria prostie. Si astepti mila desi mila ta tot din buzunarul altuia iese: contribuabil sau client al bancii.

        Si lasa kalashnikovul ca viata reala nu-i cantar straic... Pune mana la munca sa-ti platesti datoriile facute cu buna stiinta nu mai sta la miloaga si la comentat pe net.
    • +3 (17 voturi)    
      Franci (Duminică, 8 februarie 2015, 17:17)

      Dragos [anonim] i-a raspuns lui Hipius

      De atatea excursii in Grecia sa ai tu parte cate am avut noi. Am vrut un acoperis deasupra capului si ne-am trezit ca bancile sunt mai rele decat camatarii, despre asta e vorba. Bancile nu ne-au avertizat asupra riscurilor, dar e mai usor sa critici din spatele unui monitor, nu-i asa "desteptule"?
      • +2 (14 voturi)    
        Exact asa (Duminică, 8 februarie 2015, 19:17)

        emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui Dragos

        cei care pierd la ruleta dau vina pe casino.
        • +1 (5 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Duminică, 8 februarie 2015, 19:54)

          [anonim] i-a raspuns lui emil bobu

      • -3 (15 voturi)    
        Comment sters de user (Duminică, 8 februarie 2015, 19:19)

        Hipius [anonim] i-a raspuns lui Dragos

        • +4 (10 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Duminică, 8 februarie 2015, 19:56)

          [anonim] i-a raspuns lui Hipius

      • 0 (0 voturi)    
        Banca nu a avertizat de risc (Luni, 9 februarie 2015, 16:41)

        Close [utilizator] i-a raspuns lui Dragos

        Cand mi-am luat masina benzina era 2,8 lei. Nu am fost avertizat ca masina e scump de intretinut si ca benzina se va scumpi, vreau ca dealerul sa imi plateasca CASCO si statul sa imi dea diferenta la benzina.

        Pe mine cine m-a avertizat ca fac o facultate fara cautare? Vreau ca statul sa-mi plateasca diferenta de salariul toata viata.

        Nu am fost avertizat ca euro va creste, vreau ca bancile sa acopere diferenta de curs.
    • +1 (11 voturi)    
      Nu stii (Duminică, 8 februarie 2015, 17:43)

      guru [anonim] i-a raspuns lui Hipius

      Tu stii ce vorbesti? Ai studiat problema? Daca nu fa bine Taci!
      • -5 (13 voturi)    
        Comment sters de user (Duminică, 8 februarie 2015, 19:22)

        Hipius [anonim] i-a raspuns lui guru

        • +4 (6 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Duminică, 8 februarie 2015, 20:03)

          [anonim] i-a raspuns lui Hipius

    • +2 (6 voturi)    
      Lasa ca pltesti datoria la FMI (Duminică, 8 februarie 2015, 22:01)

      Samaras [anonim] i-a raspuns lui Hipius

      pentru bancile din Romania, mai du-te la munca ca inca nu e achitata datoria la FMI.
  • +3 (13 voturi)    
    Criza CHF (Duminică, 8 februarie 2015, 14:35)

    remicristian [utilizator]

    1. Bancile nu mai au datorii in CHF inca din 2008-2009. Au refinantat liniile de credit de la primele semne de criza. prin urmare toata cresterea CHF dupa refinantare intra in buzunarul bancii ca profit speculativ. Noi am semnat un contract de imprumut nu unul de investitie speculativa!
    2. BNR este complice la aceasta schema de teapa legala prin nesupraveghere si nereglementare.
    3. Solutia decenta pentru iesirea din aceasta mare porcarie, ar fi denominarea la cursul de la data la care banca a refinatat la rindul ei linia de credit in CHF. Banca nu pierde nimic ci doar nu mai cistiga nejustificat diferenta de curs. Satul nu are de ce plati in acest caz. Doar bancile trebuie sa renunte un pic la lacomie.
    Personal am luat 1n 2007 80900CHF cu DAE 9.2% care in lei insemnau 165.000RON. Eu nu am luat din banca CHF ci lei. Doar scriptic in cont am avut CHF. Pina acum am platit 59662CHF sau 195.000RON(pe chitante). Plata o fac lunar in lei la banca. Mai am de plata 71000CHF pentru inca 17ani si sapte luni pentru care voi plati dobinda. Prin urmare Banca are deja 30.000lei profit de pe urma mea si va mai face mult timp!
    4. Nu vreu sa intru in faliment ci doar sa nu fiu jefuit. Muncesc si imi platesc taxele! Nu vreu sa devin asistat al statului prin legea falimentului sau Electorata. Nu vreu sa imi plateasca altii datoriile ci doar banca sa accepte ca m-a excrocat si sa isi ia ce i se cuvine adica dobinda si banii inapoi nu sa ma spolieze. Eu nu aveam nevoie de CHF insa altceva nu dadeau. Cei 80900CHF i-am schimbat tot in banca intii in lei iar apoi in Euro si am luat fix 47500Euro.
    Sta in puterea Parlamentului Roamniei si a Parlamentului European sa reglementeze! Sa o faca pentru ca pe noi ne reprezinata nu bancile!
    • +2 (10 voturi)    
      raspuns (Duminică, 8 februarie 2015, 22:24)

      Florin1982 [utilizator] i-a raspuns lui remicristian

      Am si eu o intrebare: tu cand ai luat imprumutul nu te-ai uitat pe scadentar?Nu ai vazut ca daca iti faci cu rate egale in primii ani platesti dobanda si f putin capital?Si de ce minti ca nu puteai lua decat in CHF? Poate nu puteai lua asa mult...asta e alta poveste!SI inca ceva- banca nu e societate de binefacere- ca orice societate comerciala trebuie sa faca profit din diferenta intre ce incaseaza de la tine si ce plateste la deponenti! Sau crezi ca un binefacator ti-a dat tie 80K CHF si el nu trebuie sa castige nimic de pe urma acestei áfaceri
      • 0 (0 voturi)    
        nu prea ai dreptate! (Luni, 9 februarie 2015, 12:42)

        remicristian [utilizator] i-a raspuns lui Florin1982

        Daca ati fost atent eu nu spun sa nu faca profit ci sa faca dar din dobinda nu din spaulatie pe curs. Cred ca o dobinda de peste 9% pe an este suficienta si oricum este de cca doua trei ori mai mare decit in vest. Am luat creditul sa imi completez banii de cosntructie ai casei mai putin de 1/3 din cost. Povestea este un pic mai lunga si nu are sens sa o dezvolt aici. Fiecare are socotelile lui insa banca a procedat un pic ca smenarii de la colt. Contractul l-am vazut abea la semnare cu toate ca doua luni l-am tot cerut. Initial verbal au spus ca dobinda este legata de LIBOR apoi in contract dobinda este la latitudinea bancii. Imi iau si un comision de administrare lunar de cca 80CHF. As putea avea pretentia ca de banii astia sa ma protejeze de riscul valutar pe care banca pentru ea l-a rezolvat la timp nu insa si pentru mine. Din moment ce cistiga destul de pe urma muncii mele, prin dobinda sai prin alte comisioane, poate ca pot ridica pretentia ca fara costuri suplimentare pentru banca sa ma acopere si pe mine. Guvernatorul BNR se pare ca a avut si el un credit in CHF pe care l-a refinantat apoi numai ca eu nu sunt de la BNR sa pot negocia avantajos o astfel de tranzactie. Am incercat insa m-ar fi costat mai mult toata distractia asa ca oricum o dai banca iese in cistig mult mai mare decit intelegerea contractuala initiala.
        Banca mea in acea perrioada promova numai credite in CHF!
        • 0 (0 voturi)    
          clauza e abuzivă (Luni, 9 februarie 2015, 17:14)

          DINULESCU GIGELA [anonim] i-a raspuns lui remicristian

          Art.5, punctul 5.2 din contractul de credit: "Dobânda este variabilă în conformitate cu politica băncii. Dobânda curentă poate fi modificată în mod unilateral de către bancă, luând în considerare valoarea dobânzii de referinţă pentru fiecare valută (...LIBOR...) fără a exista consimţământul clientului". Cred că aceasta este clauza referitoare la dobândă. Clauza este abuzivă, cel puţin, prin raportare la "politica băncii" -criteriu echivoc, nedefinit, nedeterminabil; tot aşa, în privinţa posibilităţii băncii de a modifica unilateral dobânda. În prezent legislaţia nu mai permite modificarea unilaterală, fiind necesar încheierea unui act adiţional, care ar trebui negociat. Dar, variabilitatea dobânzii este în funcţie de un criteriu obiectiv: fluctuaţia valorii dobânzii de referinţă LIBOR. Dobânda variabilă se constituie din marja băncii fixe şi valoarea indicelui LIBOR, care variază şi trebuie să determine creşterea sau scăderea procentului de dobândă. Este obligaţia băncii să modifice periodic dobânda crescător sau descrescător, în funcţie de variaţia indicelui LIBOR, conform OG 21/92 modificată prin OUG 174/2008. Menţinerea dobânzii la nivelul iniţial, deşi valoarea LIBOR a scăzut substanţial, duce la majorarea artificială a marjei băncii, deci încasarea nejustificată a unor sume de bani..., duce la îmbogăţirea fără justă cauză, ca principiu juridic şi temei al unor acţiuni în instanţă pentru obligarea băncii la restituirea banilor încasaţi fără temei...
  • +5 (7 voturi)    
    Bancile nu negociaza cu clientii (Duminică, 8 februarie 2015, 15:03)

    cristi [anonim]

    Ideea ca bancile sa negocieze cu clientii individual este o tema falsa lansata de BNR..... si de diversiune in acelasi timp.
    Bancile nu vor negocia niciodata cu clientii despre conversia creditelor in moneda locala si daca ar sti ca 90% din aceste credite ar fi castigate de clienti in instanta. De ce?, motivul e foarte simplu. Niciun executiv din conducerea bancilor nu isi poate asuma o astfel de politica pentru ca a doua zi va fi decapitat de actionariat. Nu isi va asuma nicio conducere a bancilor o astfel de conversie a leilor.
    De asemenea BNR a mai lansat o diversiune minunata..... orice banca care a acordat credite in CHF trebuia sa asigure finantare in aceasta moneda de pe piata interbancara sau depozite. Foarte corect pana aici, dar daca banca a asigurat finantare in CHF de pe piata interbancara cumparand moneda prin licitatie de la alte banci la cursul leu - CHF de la data respectiva, s-au daca au constituit depozite in CHF la data respectiva cumparand din piata CHF la curs de 1,9 lei.
    Avand in vedere ca bancile erau informate cu privire la moneda pe care o primea vanzatorul - bancile s-au orientat la finantarea acestor credite..
    Putem emite multe teorii domnilor de la BNR, situatia este mult mai complexa. Problema se pune daca sunteti sau nu sunteti vinovati impreuna cu bancile vizavi de aceste credite. Din punctul meu de vedere si analizand creditele in CHF acordate in alte tari Polonia, Croatia, Ungaria nu se va putea invinovati BNR-ul de stoparea acordarii acestor credite, cu toate ca sunt atatea clauze abuzive care trebuiau verificate de acestia. . In schimb, lipsa de implicare efectiva din momentul de fata este extrem de subiectiva.
    Trebuie sa aveti o privire de ansambu, pana in prezent s-au rambursat principal+dobanzi aprox. 45% din valoarea creditutlui, deci discutam de 55% din finantare in CHF....cat pot renunta bancile din profitul lor...
  • +2 (6 voturi)    
    pentru BNR (Duminică, 8 februarie 2015, 15:07)

    cristi [anonim]

    As mai dori sa va uitati dl. de la BNR la ce curs vand bancile in momentul de fata CHF fata de cursul BNR afisat daca tot spuneti ca le pasa de clienti. Ii doare in cot aceasta este politica.
    E clar ca in momentul de fata doar o decizie politica poate sa rezolve o parte din problemele noastre
    Atrag atentia BNR-ului ca in momentul de fata la creditele acordate in euro pierderile bancilor ar fi de doar 300 milioane euro. Ce mai asteptati, trebuie sa veniti cu politici reale de a efectua conversia in lei, nu peste 2-3 ani sa pateasca si ei la fel.
  • +1 (5 voturi)    
    "N-au negociat nici cand AM SEMNAT contractele (Duminică, 8 februarie 2015, 15:15)

    Alui [utilizator]

    "Nu putem să mergem la bancă să negociem individual, ne trebuie o soluţie legislativă. Vom pune la dispoziţia Comisiei de buget-finanţe documente care arată că nu se poate negocia cu băncile. N-au negociat nici când am semnat contractele, nici acum", a afirmat Cătălin Voivozeanu, unul dintre reprezentanţii Grupului Clienţilor cu Credite în CHF şi iniţiator al mitingului."

    Pai astia ne iau de prosti?
  • -1 (15 voturi)    
    Cât tupeu pe acesti indivizi (Duminică, 8 februarie 2015, 15:21)

    CiprianNicolae1 [anonim]

    După ce au beneficiat cumintei de avantajele unui credit in CHF spre deosebire de altii imprumutai in lei sau euro acum când s-a stricat sandramaua si trebuie să isi plăteasca plasmele si frigiderle umplute cu cârnati si găini de tara de la părintii din provincie , ce să vezi , Isărescu e ”dictator” .
    Nu vi se pare că sunteti cam nesimtiti ?
  • -1 (13 voturi)    
    asumarea ratelor si a dobanzilor (Duminică, 8 februarie 2015, 15:31)

    Absurdistanul [utilizator]

    am spuso si la mitingul trecut: cine a semant un contract si-a asumat obligatiile cei ii revin!

    ce ar fi daca s-ar incalca legile economice si financiare? cred ca ar fi haos de care cei care nu muncesc si sunt corupti ar profita.

    cine e in spatele acestei manifestatii stie ca BNR nu o sa le accepte solicitarea, dar incearca sa atraga atentia politicului pentru populism. ne-am obisnuit tovarasi!
  • +2 (6 voturi)    
    de unde procentul de 20% (Duminică, 8 februarie 2015, 16:23)

    catelu [utilizator]

    Eu nu inteleg cum au ajuns la procentul asta. Daca bancherii vin cu contra-propunere sa refinanteze la cursul istoric + 200%, oare e posibil sa ajunga la un compromis si sa accepte cursul istoric + 100%?
  • 0 (8 voturi)    
    sa crape toti (Duminică, 8 februarie 2015, 16:33)

    vezuviu [anonim]

    sa crape toti cei care au credite si in franci si in euro si in lei
    BNR sa NU mai tina leul in frau. Sa ii dea drumul la valoarea reala.
    Astfel or sa apara la vanzare cateva sute de mii de apartamente la un pret de nimic. Asa o sa imi cumpar cateva cartiere si o sa am si sclavi.
    Inclusiv pe cei doi dobitoci de mai sus.
    Sa inceapa odata razboiul si sa dispara rasa asta mizerabila.
  • -1 (7 voturi)    
    la munca, nu la proteste! (Duminică, 8 februarie 2015, 16:54)

    anonimicus [anonim]

    Sa moara si francul vecinului: cica Elvetia ar putea intra in recesiune.
  • +1 (15 voturi)    
    tupeu romanesc !! (Duminică, 8 februarie 2015, 17:24)

    Nicu [anonim]

    se striga "unitate", ce vina am eu ca ei au fost tampiti ??? La vremea respectiva nea Mugur chiar spunea ca e riscant creditul in franci elvetieni...dar Batmani au fost multi....sorry guys, dar nu sunt de acord ca din banii mei sa platesc eu prostia si ghinionul vostru, ar fi ca si cum noi v-am plati casele si alte porcarii cumparate de voi. Sanatate!
    • +1 (5 voturi)    
      Unitate (Duminică, 8 februarie 2015, 22:07)

      Samaras [anonim] i-a raspuns lui Nicu

      Nu o sa fie niciodata, unde erai cand Romania a imprumutat de la FMI pentru ajutorul bancilor??????
      Prin impartirea cresterii francului intre creditor si debitor, unde te afli tu? ///
      • 0 (6 voturi)    
        Da-mi te rog un link o dovada ceva (Luni, 9 februarie 2015, 0:52)

        droox [anonim] i-a raspuns lui Samaras

        De unde ai luat tu ca a venit FMI in Romania dea bani bancilor? Chiar te rog sa imi deschizi ochii.
        Eu nu o iau de drept orice "ädevar" rostit de un vecin care are credit in CHF.

        Ti-as multumi daca ai veni si cu dovezi nu doar cu vorbe aruncate aiurea doar pentru ca suna bine in adancul sufletului cuiva
  • -1 (13 voturi)    
    tupeu romanesc !! (Duminică, 8 februarie 2015, 17:24)

    Nicu [anonim]

    se striga "unitate", ce vina am eu ca ei au fost tampiti ??? La vremea respectiva nea Mugur chiar spunea ca e riscant creditul in franci elvetieni...dar Batmani au fost multi....sorry guys, dar nu sunt de acord ca din banii mei sa platesc eu prostia si ghinionul vostru, ar fi ca si cum noi v-am plati casele si alte porcarii cumparate de voi. Sanatate!
    • +1 (11 voturi)    
      "Unitate" (Duminică, 8 februarie 2015, 19:16)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui Nicu

      Ei vor "unitate" ca au pierdut pariul, dar daca l-ar fi castigat, daca valuta nu s-ar fi apreciat, n-ar fi impartit castigurile cu mine.

      Deci e vorba de "unitate" numai in interesul unora...
      • +3 (7 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Duminică, 8 februarie 2015, 19:49)

        [anonim] i-a raspuns lui emil bobu

        • 0 (6 voturi)    
          Bancile au mers pe rosu din cauza... (Duminică, 8 februarie 2015, 20:21)

          Alui [anonim] i-a raspuns lui

          Ca au dat credite unor calici ca voi care nu si le-au putut permite de fapt. Problema e ca la orice credit, indiferent de valuta exista riscul ca creditatul sa nu poata plati. Banca si-a asumat un risc sa piarda suma creditata, creditorul si-a asumat un risc sa nu mai poata plati in viitor, dupa ce a platit chiar si 99% din credit. Pe astia cu CHF i-a prins riscul respectiv mai repede. Nu toti creditatii in CHF nu pot plati. Unii pot, pentru ca au venituri suficiente. Doar calicii care s-au imprumutat peste posibilitati sufera acum.
          • +4 (8 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Duminică, 8 februarie 2015, 21:18)

            [anonim] i-a raspuns lui Alui

    • 0 (2 voturi)    
      tupeu romanesc!! (Luni, 9 februarie 2015, 12:37)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Nicu

      Isarescu a avertizat de la bun inceput! Daca erati baieti destepti, va interesa sfatul lui, de care eu am tinut cont si uite ca acum imi prinde bine. Tin minte ca prin 2006 Isarescu striga in gura mare “CEL MAI BINE E SA TE IMPRUMUTI IN MONEDA CU CARE ESTI PLATIT, IN FELUL ASTA CREDITUL ESTE MULT MAI PREDICTIBIL”!
  • +2 (12 voturi)    
    Ai semnat un contract? Da. (Duminică, 8 februarie 2015, 17:36)

    Savitar [utilizator]

    Respecta-l. Nu stiai la ce te expui cand imprumuti valuta...dar returnezi in lei? Poate e cazul sa mai mergi la scoala atunci...nu la proteste.
    • +4 (8 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Duminică, 8 februarie 2015, 19:50)

      [anonim] i-a raspuns lui Savitar

      • -3 (5 voturi)    
        In Romania nu s-a intamplat asta (Duminică, 8 februarie 2015, 20:22)

        Alui [anonim] i-a raspuns lui

        StatulAsa ca argumentul nu se aplica.
        • +2 (4 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Duminică, 8 februarie 2015, 21:14)

          [anonim] i-a raspuns lui Alui

      • 0 (2 voturi)    
        NU (Luni, 9 februarie 2015, 8:27)

        catelu [utilizator] i-a raspuns lui

        Nu trebuiau nationalizate. Statul avea atunci optiunea sa investeasca in ele, si astfel sa le salveze de la faliment, dar in acelasi timp sa devina si actionar. In Statele Unite guvernul a obtinut si profit prin schema asta, pentru ca intre timp actiunile au crescut.
        Dar faptul ca statul roman poate a actionat gresit ajutand atunci bancile nu inseamna ca trebuie sa greseasca si acum punandu-ne pe toti sa platim creditele unora. Si de ce numai CHF?! Celelalte valute n-au crescut si ele din 2007, cand Euro era 3.2 RON?
  • +4 (8 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Duminică, 8 februarie 2015, 18:05)

    [anonim]

  • +1 (9 voturi)    
    Romanii cu credite in dolari (Duminică, 8 februarie 2015, 18:20)

    emil bobu [utilizator]

    nu protesteaza in fata Parlamentului, pentru ca ei au bun simt.

    Asta in ciuda faptului ca si dolarul a sarit de la 3.25 la 3.9.

    Asa ca cei cu credite in CHF sa aiba bunul simt sa traiasca in saracia pe care si-au facut-o cu mana lor.
    • +1 (7 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Duminică, 8 februarie 2015, 19:46)

      [anonim] i-a raspuns lui emil bobu

      • 0 (6 voturi)    
        Cresterea CHF (Duminică, 8 februarie 2015, 22:30)

        Florin1982 [utilizator] i-a raspuns lui

        Cresterea CHF nu are nici cea mai mica legatura cu BNR ul sau bancile romanesti. Daca chiar vreti sa protestati impotriva vinovatilor, protestati in fata ambasadei Elvetiei.
  • 0 (10 voturi)    
    Comment sters de user (Duminică, 8 februarie 2015, 19:15)

    Hipius [anonim]

    • +5 (5 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Duminică, 8 februarie 2015, 20:00)

      [anonim] i-a raspuns lui Hipius

  • 0 (10 voturi)    
    unele dintre postari cred ca sunt din partea (Duminică, 8 februarie 2015, 20:44)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    unor bancheri, nu poti sa-i acuzi acum ca-s vinovati cei care au luat credite in franci elvetieni, cand doar in aceea moneda te incadrai dupa calculele facute de ,,marii specialisti'', ofiterii de credite ai bancilor, si care bancheri uita ca majoritatea bancilor au fost salvate cu bani de la stat, adica tot de la noi ! sper sa-si aminteasca acest lucru cei care scriu ca ei nu sunt de acord sa plateasca pt clienti, pai atunci sa refuze sa platesca si pt. banci !
  • +5 (7 voturi)    
    Cei ce comentati ca sa va aflati in treaba (Duminică, 8 februarie 2015, 22:28)

    Samaras [anonim]

    sa nu va mai plangeti de malpraxis, ca dati prin gropi, de inundatii, sau de mai stiu eu ce. E vina voastra ca ati mers la doctor, circulati pe drumurile patriei etc., etc.
    E vina voastra ca v-ati nascut in Romania...o tara in care cei din clasa medie sau sub medie isi dau in cap unul la altul cand unu incearca sa ridice capul, iar cei peste medie isi bat joc de voi in timp ce voi cei de jos va balacariti .
  • +2 (6 voturi)    
    Sa moara capra vecinului (Luni, 9 februarie 2015, 0:11)

    Gabi [anonim]

    Chiar nu inteleg ce treaba au unii cu necazul altuia. Ai fost destept si nu ai luat credit in CHF? Bravo!.. dar lasa-i pe oamenii astia in durerea lor. S-a spus in repetate randuri ca oamenii astia nu vor sa le plateasca altii datoriile. Politicul le tot arunca praf in ochi, dand intruna cu Electorata si Legea Insoventei.
    • +3 (5 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 9 februarie 2015, 9:30)

      [anonim] i-a raspuns lui Gabi

  • -2 (6 voturi)    
    rusine, imbuibatilor !!! (Luni, 9 februarie 2015, 0:48)

    a.h. [utilizator]

    Voi astia de tot protestati, chiar nu va este rusine ? Intrebare retorica, pt ca este evident ca nu.
    voi n-ati facut credit pt masini de spalat sau frigidere, le-ati facut pt masini scumpe si vile, pt penthouse-uri si vacante de lux.
    singurii pt care imi pare rau, sut copiii vostri. Dar voi, personal voi, o meritati. aroganta si lacomia, se platesc.
    asta se intampla ca te intinzi mai mult decat poti, sau decat te duce capul.
    Sunteti precum grecii; va place sa va traiti viata mai frumos si mai bine decat va permiteti, iar cand vine scadenta vi se pare ca cineva va nedreptateste. Cineva va baga mana in buzunar. Ei, asta se intampla cand gandesti pana la colt sau cand gandesti cu stomacul. Mergeti acasa, v-ati pierdut cu totul simtul ridicolului. Poate ca nici nu l-ati avut vreodata.
    RUSINE !!!
    • +3 (5 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 9 februarie 2015, 7:26)

      [anonim] i-a raspuns lui a.h.

  • +5 (5 voturi)    
    CAMATA (Luni, 9 februarie 2015, 8:18)

    Geo [anonim]

    Banci + BNR + GUVERN + PARLAMNET = institutii care se ocupa cu legalizarea camatariei.
    Decat sa luati bani de ei mai bine luati de la camatari
  • 0 (0 voturi)    
    Luati credite de la banci! (Luni, 9 februarie 2015, 10:29)

    Luati credite! [anonim]

    Luati credite de la banca si sa nu spuneti nimic cand banca nu-si indeplineste bligatiile contractuale!
  • +3 (3 voturi)    
    Subjugati de banci (Luni, 9 februarie 2015, 10:56)

    Subjugati de banci [anonim]

    Noul COD PENAL si EL in favoarea BANCILOR .
    Ele pot insela si fura cat vor data ai semnat contractul, iar tu faci puscarie dace le tradezi increderea.
    Iata exemplele: Vechiul cod penal la Art. 215 Inselaciunea era prevazut ca: Inducerea sau menţinerea în eroare a unei persoane cu prilejul încheierii sau executării unui contract este infractiune. In noul cod penal la Art. 244 Înşelăciunea - aceasta prevedere a disparut cu totul. Astfel Bancile pot insela clientii prin contractele lor nesimtite fara a fi infractiune. Ba mai mult au redus pedepsele, iar fapta pica in caz de intelegere a partilor.
    Mai mult a aparut o prevedere noua inexistenta in cel vechi unde Art. 22 Consimţământul persoanei vătămate - se traduce ca nimeni nu poate fi tras la raspundere pentru prejudiciul creat atata vreme cat s-a consimtit acest lucru (Ex. semnand contractul cu banca).
    O alta prevedere noua si ciudata in favoarea Bancilor este la Art. 239 Abuzul de încredere prin fraudarea creditorilor - prevede ca daca Bancile considera ca le-ai tradat increderea, iar la cum au conceput contractele din start nu au pic de incredere in tine, pe baza unei simple plangeri poti face puscarie de la 3 luni la 6 ani.
  • -1 (3 voturi)    
    Huoo (Luni, 9 februarie 2015, 12:17)

    istrate [anonim]

    Dar ce vreti ma "victimelor" cu credite in franci, sa va plateasca statul creditul? De ce nu ati facut gura si pentru altii care si-au luat credit in alta valuta si au platit si platesc de ii ustura si acum? De ce nu ati facut gura sa suporte statul creditele lor, ei de ce nu au facut gura? Asumati-va deciziile! Ati hotarat ca e mai bine pentru buzunarul vostru sa contractati franci, foarte bine, stiati de la bun inceput ce riscuri include si ati decis sa va duceti all-in! Si apropo, banii statului sun banii mei, iar eu nu va dau un singur cent!
  • -1 (3 voturi)    
    penibili! (Luni, 9 februarie 2015, 12:28)

    irina [anonim]

    Daca francul se deprecia, vedeai aici numai "Bravo BNR", "Isarescu e cel mai tare", "Ce destepti am fost ca ne-am facut credit in franci" si asa mai departe. Dar asa normal ca nu le convine si fac pe carcotasii si pe atotstiitorii. Mai lasati-ne! Voi sunteti oamenii care intotdeauna cautati ce e mai ieftin si mai prost, ca de ce sa platiti cu un leu in plus si sa va fie bine pe toata perioada creditului, lasa ca ati mers la risc si ati dat mai putin la inceput, iar acum uite ca s-au adeverit tot ce au spus BNR si specialistii inca de prin 2006.
  • -1 (3 voturi)    
    de ce protestati (Luni, 9 februarie 2015, 12:33)

    Elena [anonim]

    Daca ati fi intrebat putin inainte sa va fi facut credite in CHF, nu v-ati mai fi facut. Ati fost f putin informati. Mare parte din vina e a voastra, iar in astfel de cazuri nu are rost sa protestezi.
  • 0 (4 voturi)    
    Nu, nu si nu! (Luni, 9 februarie 2015, 12:34)

    andrei [anonim]

    Normal ca acum toti va dati rotunzi si destepti. Sunteti in faza de negare acum: “Nu! Nu eu am fost prost! Prost a fost ala si ala ca nu mi-a dat mura in gura!”. Asumati-va responsabilitatea! Eu mi-am facut credit in euro, TOCMAI, pentru ca am luat-o logic!!! Euro niciodata, dar NICIODATA, nu va exploda cum au facut-o intotdeauna valutele exotice, precum francul elvetian! Asa ca nu va mai plangeti atat pe net si MATURIZATI-VA!
  • -1 (1 vot)    
    Luati credite! (Luni, 9 februarie 2015, 13:02)

    Luati credite! [anonim]

    Din drepturile bancilor in Romania: “Banca are dreptul sa modifice unilateral, fara acordul consumatorului, clauzele privind caracteristicile produselor si serviciilor care urmeaza sa fie furnizate sau termenul de livrare a unui produs ori termenul de executare a unui serviciu.”
    Ce sa negociezi cu astia?
    Nu este o problema doar a celor cu credite in franci este o problema de legislatie nationala.
  • 0 (0 voturi)    
    exista risc valutar si pe leu (Luni, 9 februarie 2015, 13:30)

    tyty [utilizator]

    Ipoteza in anul precedent aderarii la Euro cursul leului se apreciaza la 2,5 lei/euro! O iau razna creditele?
    Revenind la situatia de acum, problema chf provine din faptul ca s-au acordat credite subprime prin acest vehicul francul elvetian, problema dublata si de scaderea preturilor apartamentelor. Scadere care incepe sa semene a deflatie. Solutii aruncarea creditelor cu inca o generatie, prin scaderea sumelor rambursate lunar. Rambursarea creditelor atunci cand cursul valutei mai scade, altfel incat prelungirea perioadei de rambursare sa nu fie decat scriptica, in majoritatea cazurilor.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by