Mica Revolutie din programa clasei a III-a la Limba romana: Stephen Hawking cu George si Big Bangul pe lista de lecturi. Plus: exercitii pentru depasirea fricii de esec prin incurajarea copilului sa ceara explicatii cand nu intelege

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Vineri, 16 ianuarie 2015, 12:43 Actualitate | Esenţial


Stephen Hawking
Foto: AGERPRES
Copiii vor fi invatati in scoala sa isi depaseasca frica de esec. Acesta este unul dintre obiectivele prevazute in programa scolara pentru clasa a III-a, la Limba si literatura romana. Ministerul Educatiei le pune astfel in vedere invatatoarelor sa ii incurajeze pe elevi sa spuna deschis ce nu inteleg si sa foloseasca fara teama intrebari precum:"Ce-ai spus?"/ "Cred ca nu am inteles ce ai spus?/ "Te rog sa mai spui o data"/ "Ce inseamna ca...?". O alta noutate adusa de curriculumul pentru clasa a III-a este introducerea pe lista orientativa de autori a celebrului fizician Stephen Hawking, care a scris impreuna cu fiica sa carti pentru copii precum George si cheia secreta a Universului sau George si Big Bangul.

"Manifestarea unei atitudini deschise fata de comunicare, in conditiile neintelegerii mesajului audiat" este una dintre competentele pe care elevii trebuie sa le dobandeasca in clasa a III-a, la materia Limba si literatura romana. Noua programa scolara aprobata de Ministerul Educatiei le spune invatatoarelor si prin ce fel de exercitii le vor transmite aceasta atitudine elevilor:
  • copiii trebuie incurajati sa-i ceara profesorului sa repete mesajul pe care nu l-au inteles, prin intrebari ca: "Ce-ai spus?"/ "Mai spune o data!"/ "Cred ca nu am inteles ce ai spus"/ "Te rog sa mai spui o data"
  • sa ceara explicatii prin intrebari ca: "Ce inseamna ca ...?"
  • sa faca in clasa exercitii pentru depasirea fricii de esec, cum ar fi exercitii de reascultare a mesajului; folosirea unor coduri nonverbale pentru a semnala neintelegerea/ intelegerea mesajului
Un alt obiectiv pe care invatatorii trebuie sa il urmareasca, stabilit acum prin programa, este sa trezeasca curiozitatea copiilor. Iar pentru asta, curriculumul le propune invatatoarelor sa le ceara copiilor sa faca desene, benzi desenate sau scheme prin care sa ilustreze ce au inteles din texte informative sau literare simple, sa completeze ora cu filmulete pentru copii (online sau TV) pe teme de interes pentru clasa, sa foloseasca reportofonul, computerul sau alte tipuri de tehnologii pentru a asculta la clasa diferite texte.

In acelasi timp, elevii vor invata ce inseamna un text de informare si un text functional prin vizionarea si realizarea in clasa a unor afise de promovare a unei serbari, a unui concurs sau a unei tombole, prin realizarea de tabele sau a altor tipuri de organizatoare grafice, carti postale, invitatii si, acolo unde este posibil, de email-uri.

"Recomandam ca textele sa fie ascultate de catre elevi, de cate ori este necesar, astfel incat acestia sa poata realiza sarcinile de lucru si sa isi antreneze progresiv competentele de ascultare", se arata in programa scolara pe baza careia invatatorii isi vor face planificarea pentru anul viitor.

Tot la capitolul "sugestii metodologice", Ministerul Educatiei le transmite invatatoarelor urmatoarele: "Este esential ca elevii sa comunice autentic cu cei din jur, pentru a intelege, prin intuitie, apoi prin reflectie, importanta de a-l asculta cu adevarat pe celalalt, de a fi atent la nevoile lui, de a empatiza si de a nu judeca. Formarea unor deprinderi de ascultator activ este o componenta importanta a competentei de comunicare. Astfel, contextele create in spatiul scolii trebuie sa fie autentice, adecvate varstei si sa raspunda dorintelor grupului de elevi".

Tot la clasa a III-a vor face cunostinta cu primele informatii care tin de clasele morfologice. Programa prevede substantivul, adjectivul calificativ, pronumele personal, verbul, dar si "intuirea numarului, a genului".

In ceea ce priveste predarea primelor elemente de gramatica, Ministerul Educatiei le spune profesorilor ca "sesizarea semnificatiei categoriilor gramaticale si a claselor morfologice se poate realiza prin jocuri de imaginatie si prin analogii reprezentative".

Ce spune programa:
"Cum poate intelege numarul si genul substantivului un copil aflat in stadiul operatiilor concrete? Cum ajunge sa observe ca toate acele cuvinte binecunoscute, pe care le foloseste pentru a numi obiectele din jurul sau, au niste caracteristici comune? Un punct de acces relevant ar putea fi o calatorie pe o planeta necunoscuta, unde elevii, pentru orientare, trebuie sa numeasca diversele formatiuni pe care le observa. Se pot inventa nume amuzante pe baza a ceea ce elevii identifica, pe baza unor fotografii ale planetelor Venus, Marte etc. gasite pe internet. Alt punct de acces poate deriva dintr-un joc de rol inspirat de un fragment vizionat din filmul E.T.. De exemplu, copiii ii arata prietenului, E.T., gradina din spatele casei, numind diverse componente si folosind gesturi:
- Un pom!
- Trei pomi!
- Uite o floare ...
Se pot utiliza orice analogii, metafore, puncte de acces care sprijina intuirea conceptelor.

Demersul constructivist, adoptat in contemporaneitate, presupune explorarea de catre elevi a realitatii comunicarii in acelasi mod in care au facut-o, in trecut, aceia care au scris gramaticile, nu cu scopul de a scrie ei insisi alte tratate, ci de a comunica eficient, responsabil
".

Ce vor invata elevii la clasa a III-a, pe larg (Sursa):
  • Sa extraga detalii dintr-un text. Exemple de activitati: Completarea unor tabele cu informatii din texte pe care le-au ascultat, indeplinirea unor actiuni pe care le-au ascultat prin urmarirea, de exemplu, a unui clip youtube
  • Sa deduca sensul unui cuvant, prin raportare la mesajul pe care l-au auzit. Exemple de activitati: Folosirea unor tehnici prin incercare si eroare pentru a descoperi semnificatia cuvintelor, explicarea sensului cuvantului prin mijloace verbale si nonverbale pornind de la contextul mesajului audiat
  • Sa identifice regularitati ale limbii prin raportare la mesaje audiate. Exemple de activitati: observarea unor marci specifice (plural/ gen etc.)
  • Sa isi exprime curiozitatea fata de diverse tipuri de mesaje. Exemple de activitati: realizarea unor desene prin care copiii sa ilustreze ce au inteles din anumite texte, sa urmareasca o tema de interes pentru clasa inclusiv prin vizionarea de emisiuni pentru copii (online sau TV), audierea unor povesti, povestiri, intamplari folosind reportofonul, computerul etc.
  • Sa aiba o atitudine deschisa fata de comunicare, in conditiile in care NU intelege un mesaj pe care l-a ascultat. Exemple de activitati: copilul sa ceara sa i se repete un mesaj (de exemplu, "Ce-ai spus?"/ "Mai spune o data!"/ "Cred ca nu am inteles ce ai spus"/ "Te rog sa mai spui o data"), sa ceara explicatii (de exemplu, "Ce inseamna ca... ?"), sa faca exercitii pentru depasirea fricii de esec - exercitii de reascultare a mesajului; folosirea unor coduri nonverbale pentru a semnala neintelegerea/ intelegerea mesajului.
  • Sa descrie un obiect, o fiinta din universul apropiat pe baza unui plan simplu. Exemple de activitati: elevul sa numeasca trasaturi ale obiectelor/ fiintelor, sa descrie cu ajutorul profesorului obiecte la indemana, colegul de banca.
  • Sa povesteasca o intamplare pe care o cunoaste. Exemple de activitati: relatarea dupa intrebarile investigatorului perfect (Cine? Ce? Unde? Cand? Cum? De ce? Cu cine? Cu ce?), sa povesteasca un fragment dintr-un film, un desen animat sau un clip pentru care nu exista subtitrare sau sonor.
  • Sa prezinte activitati pe care le-a facut singur sau in grup. Exemple de activitati: elevul sa faca aceasta prezentare dand raspunsuri la intrebari simple cum ar fi "Ce ai facut? Ce ai facut mai intai? Si apoi? Dar in cele din urma?"
  • Sa participe la interactiuni pentru gasirea de solutii la probleme. Exemple de activitati: dezvoltarea de proiecte interdisciplinare, organizarea unui eveniment (o serbare, o expozitie cu afise realizate in urma lecturilor)
  • Sa isi adapteze vorbirea la diferite situatii de comunicare, in functie de partenerul de dialog. Exemple de activitati: sa joace roluri intr-o scena de poveste sau sa simuleze diverse situatii, cu respectarea unor reguli stabilite (de exemplu, "Esti cu bicicleta in parc si ai gasit un pui de porumbel cazut din cuib. Este un domn pe o banca mai incolo. Jucati scena!")
  • Sa extraga detalii dintr-un text. Exemple de activitati: lectura activa, cu creionul in mana, activitati in perechi cu scopul de a lamuri aspecte neintelese, copiii pot invata sa foloseasca jurnalul cu dubla intrare (elevii trebuie sa imparta o foaie de caiet in doua, in stanga sa scrie un fragment care i-a impresionat dintr-un text citit, iar in dreapta - opiniile personale despre acel fragment, raspunzand la intrebari ajutatoare), pot invata sa citeasca folosind metoda SINELG (elevii trebuie sa faca insemnari pe marginea texului citit, astfel: sa scrie V in dreptul paragrafelor care contin informatii cunoscute deja de elev, semnul - acolo unde continutul infirma opiniile copilului, + cand informatia citita este noua si ? unde elevul vrea sa stie mai multe. Sursa explicatiilor); un alt exemplu de activitate este folosirea tehnicii SVI - Stiu, Vreau sa stiu, Am invatat.
  • Sa formuleze un raspuns emotional fata de un text pe care l-au citit. Exemple de activitati: exprimarea reactiilor prin desen, mima, schema, ritm/ melodie, exercitii de tipul "daca as fi (personajul) ... m-as simti/ as fi ..."
  • Sa formuleze o parere despre o povestire/personajele acesteia. Exemple de activitati: exercitii de exprimare personala pe baza elementelor din text, exprimarea acordului sau a dezacordului fata de actiunile si atitudinile unor personaje.
  • Sa evidentieze cuvinte-cheie intr-un text si alte aspecte importante ale acestuia. Exemple de activitati: realizarea de diagrame, tabele pentru a evidentia relatii intre diferite elemente de structura sau de continut
  • Sesizarea unor regularitati ale limbii pe baza textului citit. Exemple de activitati: observarea unor marci specifice (de exemplu, plural/ gen etc.)
  • Sa aprecieze valoarea cartilor. Exemple de activitati: activitati la biblioteca, amenajarea unui colt de lectura in clasa, prezentarea unei carti la intervale ritmice (o data pe saptamana, o data la doua saptamani etc.), derularea de proiecte de lectura in grup, care se finalizeaza prin realizarea unei "carti"; expozitie cu asemenea produse
  • Sa aplice reguli de despartire in silabe la capat de rand, de ortografie si de punctuatie in redactarea de text. Exemple de activitati: interevaluarea textelor scrise, revizuirea textelor redactate, discutarea problemelor aparute la despartirea in silabe, completarea semnelor de punctuatie intr-un text fara punctuatie si discutarea rezultatelor
  • Sa scrie texte simple care contin limbaj vizual si verbal: realizarea unui afis pentru promovarea unei serbari/ a unui concurs/ a unui proiect/ a unei tombole, elaborarea unui fluturas pentru comunicarea rezultatelor unui proiect
  • Sa realizeze scurte descrieri ale unor elemente din mediul apropiat, pornind de la intrebari de sprijin. Exemple de activitati: elaborarea de instructiuni amuzante pentru obiecte la indemana (de exemplu, "Cum este guma? La ce foloseste? Gaseste si o utilizare neobisnuita!")
  • Sa povesteasca pe scurt o intamplare imaginata sau traita. Exemple de activitati: alegerea unor subiecte atractive si construirea unei "burse a povestilor", antrenamente de scriere creativa, scrierea unui paragraf in care se folosesc conectori de tipul: mai intai, apoi, in cele din urma
Liste orientative de autori

Programa prevede ca aceste liste sunt orientative, iar autorii de manuale si profesorii vor selecta autorii si textele pe care le considera adecvate.
  • Literatura romana
Grigore Alexandrescu - Fabule
Tudor Arghezi - Cartea cu jucarii
Ana Blandiana - Intamplari din gradina mea
Iordan Chimet - Cele douasprezece luni ale visului
George Cosbuc - Poezii
Ion Creanga - Amintiri din copilarie
Mihai Eminescu - Poezii
Emil Garleanu - Din lumea celor care nu cuvanta
Silvia Kerim - Povestiri despre prietenii mei
Gellu Naum - Cartea cu Apolodor
Adrian Oprescu - Tomi. O poveste
Cezar Petrescu - Fram, ursul polar
Adina Popescu - Miriapodul hoinar si alte povesti
Mihail Sadoveanu - Povestiri pentru copii
Mircea Santimbreanu - Recreatia mare
Marin Sorescu - Unde fugim de-acasa
Radu Tudoran - Toate panzele sus
George Toparceanu - Poezii
Ce poti face cu doua cuvinte? (juniorii). Antologie.
  • Literatura universala
Roald Dahl - Matilda, Vrajitoarele, Uriasul cel prietenos, Fantasticul domn Vulpe
Gemma Elwin Harris - Intrebari mari de la cei mici la care raspund niste oameni foarte importanti
Michael Ende - Punci cu porunci, Jim Nasturel si Luckas, mecanicul de locomotiva
Cornelia Funke - Cand Mos Craciun cade din cer, Devoratorul de carti
Steven Hawking - George si cheia secreta a Universului, George in cautare de comori prin Cosmos, George si Big Bangul
Erich Kastner - Emil si detectivii, Emil si ce trei gemeni
Paul Maar - Sambata, cand vine Sambo
Nikolai Nosov - Aventurile lui Habarnam si ale prietenilor sai
PIRLS - Culegere. Instrumente de test, EDP 2013

Citeste si:


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















18834 vizualizari

  • +15 (27 voturi)    
    Indoctrinarea Religioasa la Scoala (Vineri, 16 ianuarie 2015, 13:08)

    CetateanLogat [utilizator]

    In timp ce in programa de "Religie" apar teme precum:

    - "Iubirea lui Dumnezeu si raspunsul omului"
    - "Dumnezeu se face cunoscut omului"
    - "Dumnezeu este Viata (la clasa a III-a)"
    - "Dumnezeu este Calea (la clasa a IV-a)"

    in programa de "Stiinte ale Naturii" nu apare NICI UN CUVANT despre varianta stiintifica a evolutiei omului. Si se mai sustine ideea ca nu se indoctrineaza religios copii in scoli!
    • -3 (9 voturi)    
      religia = optionala (Vineri, 16 ianuarie 2015, 14:09)

      Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui CetateanLogat

      religia e materie optionala iar cine vrea sa isi invete copilul cum e cu Isus e in inimile noastre , e liber s-o faca.
      • +7 (9 voturi)    
        ! (Vineri, 16 ianuarie 2015, 16:21)

        tudorr [utilizator] i-a raspuns lui Ion Zapada

        Optionala in teorie! In practica copilul este obligat sa stea la ore pentru ca se motiveaza in 99% din cazuri lipsa de personal!
        • 0 (0 voturi)    
          nu mai este! (Sâmbătă, 17 ianuarie 2015, 12:55)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

          Pe la inceputul lui noiembrie, Curtea Constitutionala a decis ca, daca parintii vor ca al lor copil sa faca religie, trebuie mai intai sa faca o cerere catre scoala ;)
  • +14 (20 voturi)    
    Imbecilizare programata (Vineri, 16 ianuarie 2015, 13:36)

    Daniels22026 [utilizator]

    Ministerul Educatiei e disperat de zeci de ani sa forteze profesorii si elevii sa plateasca cu bani toate imbecilitatile emanate de psihologii si incompetentii ministerului; si sa ascunda coruptia prin birocratie.

    Educatia a devenit un imens cimp de cercetare a cosmarurilor curiculo-psiho-bubuiste, implementate cu viziune de mafioti si prostia mediocratiei.

    Elevii si dascalii sint cobaii incompetentei agresive. Tone de maculatura sint inghesuite cu disperare intre elev si dascal, pentru a limita contactul firesc dintre oameni. Inevitabil, invatamintul gratuit de stat va intra in colaps.
  • -6 (18 voturi)    
    exemplele graitoare (Vineri, 16 ianuarie 2015, 13:45)

    Ion Zapada [utilizator]

    pai la asa exemple ...""Ce-ai spus?"/ "Mai spune o data!"/ "Cred ca nu am inteles ce ai spus"/ "Te rog sa mai spui o data"
    sa ceara explicatii prin intrebari ca: "Ce inseamna ca ...?""
    Ce poti sa mai ceri?
    Decat sa iti cumperi bilet si sa fugi cat mai repede, pana se mai poate.

    Cat il priveste pe domnul Hawking, si lecturile, pana una alta micutii nostri cred ca ar trebui sa invete sa cteasca, sa socoteasca (bine) , sa invete cum e cu propriul corp, cum sa fie politicosi si mai apoi sa-l invete si pe Big Bang.
  • -5 (23 voturi)    
    atentie cu adevarul pe scari (Vineri, 16 ianuarie 2015, 14:08)

    Francisc 1 [utilizator]

    stephen hawking e un ateu cu bale la gura care a zis ca nu este necesara divinitatea , cum sa invete vasnicii nostrii tinerii despre asa grozavii? ce motivatie mai au ei sa se utie de sus la alte rase si religii? creem dracu vreo societate toleranta in care fiecare gandeste ce vrea! ptiu drace!
    • +12 (18 voturi)    
      Doamne ferește! (Vineri, 16 ianuarie 2015, 14:17)

      CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Sodooooma și Gomooooora!!!

      Păi cum să învețe viitorii sclavi ai prejudecăților și-ai Bisericii adevăruri științifice despre Univers de la un ”ateu cu bale la gură”??? Mai bine învăță, după cum ne-a zis precuviosul Țuțea, fie-i scufia binecuvântată, de la o babă murdară pe picioare, nu? Păi ori suntem medievali ori nu mai suntem?
      • +9 (11 voturi)    
        te grabesti (Vineri, 16 ianuarie 2015, 17:14)

        Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

        " ateu cu bale la gura " era un citat aproximativ din valoarea noastra nationala care este dan negru ( un limbric de la antene) restul era doar sarcasm.
        • +4 (6 voturi)    
          Mea culpa (Vineri, 16 ianuarie 2015, 17:56)

          CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

          Chiar că m-am grăbit, m-am oprit la ”bale”, am făcut bale de nervi, ca tot ateul, și-am scris cu spume. Îmi cer scuze.

          A fost ca la Pasărea Colibri, puterea obișnuinței: ”A șasea zi, o oaie a mâncat o oaie. Ciobanul și-a luat pușca, a plecat în pădure și spre seară s-a întors cu lupul mort.”
          • +5 (5 voturi)    
            fac si eu haz de necaz (Sâmbătă, 17 ianuarie 2015, 7:48)

            Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

            stai linistit ca suntem multi care cand auzim de bor vedem rosu ca taurul in fata ochilor , doar ca cei mai multi suntem neafiliati , un partid al ateilor ar fi o idee, dar cine are puterea sa se lupte cu valul ignorantei de unul singur? asa ca fac si eu haz de necaz.
    • +7 (13 voturi)    
      Vezi ca pe-aici iti iei minusuri ... (Vineri, 16 ianuarie 2015, 14:59)

      UltimulStingeLumina [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      ... cu comment-uri din astea ;)
      Plus ca ai uitat sa bagi macar un "Doame'ajuta"
      • -6 (12 voturi)    
        exact ce spuneam (Vineri, 16 ianuarie 2015, 16:07)

        Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui UltimulStingeLumina

        faptul ca unii considera un Hawking neadecvant pentru clasa a IIIa, hop esti habotnic.
        Stau si ma intreb daca tu ai citit vreodata ceva de Hawking si daca ai si inteles ceva.
        • +8 (10 voturi)    
          Dacă ați fi citit articolul (Vineri, 16 ianuarie 2015, 16:13)

          CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui Ion Zapada

          ...ați fi văzut că nu este propusă Scurta istorie a timpului sau vreun paper peer-reviewed, ci seria de cărți pentru copii ”George și...”

          Nu văd cum niște cărți al căror scop declarat este prezentarea unor minunății din Univers copiilor pot fi inadecvate pentru clasa a III-a? Sau vă imaginați că toate au ca motto ”God is dead”?
        • +4 (6 voturi)    
          suntem satui de religie (Vineri, 16 ianuarie 2015, 18:20)

          Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui Ion Zapada

          Pai, daca nu inteleg Big bangul, de ce sa le explicam 3 dumnezei in unul singur, fecioare care nasc dumnezei, sacrificii umane pe cruce pt. greselile altora.
  • +7 (13 voturi)    
    Interesant (Vineri, 16 ianuarie 2015, 14:43)

    suk-yi [utilizator]

    Programa scolara precum si lista de lecturi pare destul de curajoasa, mai ales la autorii straini. Acuma... sa vedem daca linia asta se va mentine si daca va fi imbratisata si de cadrele didactice... nu prea vad eu cucoanele 50+ sa-l citeasca pe Hawking, desi n-ar face rau...
    Mi-as dori ca lucrurile sa mearga pe acesta linie stiintifica si cit mai laica, si daca s-ar putea sa se mai adauge si noi autori romani, cu niste lecturi mai placute, fara catelusi schiopi si vrabiute moarte, ca bietii nostri copii nu au nici o vina sa li se tulbure echilibrul psihic de mici cu povesti sumbre.
  • +10 (14 voturi)    
    ba din contra, lasa-i sa citeasca (Vineri, 16 ianuarie 2015, 15:02)

    hash [utilizator]

    "Cat il priveste pe domnul Hawking, si lecturile, pana una alta micutii nostri cred ca ar trebui sa invete sa cteasca, sa socoteasca (bine) , sa invete cum e cu propriul corp, cum sa fie politicosi si mai apoi sa-l invete si pe Big Bang"

    Banuiesc ca ai citit respectivele carti, ca sa-ti dai cu parerea. Mie mi-au placut, copilul capata notiuni elementare despre lumea inconjuratoare. Este bine sa-si cladeasca lumea sa pe obiecte verificabile, si nu pe povesti (de a caror puerilitate va fi dezamagit ulterior).

    Fiica-mii (8 ani) i-am dat sa citeasca cartile, si i-au placut, si le tot reciteste. Copiii in general vin la scoala stiind deja sa citeasca (clasa I). Cu cat deprind mai repede exercitiul cititului extrascolar, cu atat mai bine.

    Eu as scoate religia (asa cum e predata ea acum, cu povesti macabre si fara sens) si as introduce notiuni de biologie si genetica. Sunt lucruri verificate si stiinta face in ultimii ani progrese remarcabile. Aveti grija cum va cresteti copiii, s-ar putea ca varsta de 20 de ani sa-i prinda nepregatiti. Noi numai banuim cum va arata lumea de maine, realitatea e ca ea se schimba mai repede ca atunci cand eram noi copii.

    Oricum, cine a citit ce scrie Hawking, a putut vedea ca notiunea de "Dumnezeu" nu este exclusa :P Nu acelasi lucru se poate zice si despre bigoti (nu degeaba se zice ca numai prostii au certitudini).
    • +1 (5 voturi)    
      repere (Vineri, 16 ianuarie 2015, 16:12)

      Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui hash

      eu le-am citit si nu le recomand (inca) fetei desi vorba aia, pana acum la cei 7 ani si jumatate are la activ 38 de carti cititte in intregime plus testari antolin.de cumuland peste 600 de puncte (86%)...asta inseamna citit plus inteles ce citesti.
      De, fiecare functie de repede.

      si inca o chestiune hash, copii nu deprind cititul extrascolar mai repede cititndu-l pe Hawking.

      Semnat: un parinte care a decis sa nu isi creasca copilul in sistemul romanesc (ci luxemburghez), care isi da copilul la morala (desi ar putea opta si pentru religie) si care isi incurajeaza copilul sa citeasca , nesufocandu-l cu Hawking dar explicandu-i sistemul solar, planetele, ce-i ala univers.
      • +8 (8 voturi)    
        N-ai inteles (Vineri, 16 ianuarie 2015, 16:43)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Ion Zapada

        Articolul se refera la cartile lui Hawking pentru copii. Nicidecum la radiatia Hawking.
  • +4 (6 voturi)    
    insult to human dignity + ... (Vineri, 16 ianuarie 2015, 16:36)

    utug [utilizator]

    "Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."

    http://www.arabnews.com/featured/news/689846

    https://www.youtube.com/watch?v=8r-e2NDSTuE
    • 0 (2 voturi)    
      Religii (Vineri, 16 ianuarie 2015, 18:12)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui utug

      Dar de Bill Maher iti place? Macar atata recunoaste si tu ca nu toate religiile sunt la fel.

      https://www.youtube.com/watch?v=CP8H8ZXxOp4
  • +3 (7 voturi)    
    Lecturi (Vineri, 16 ianuarie 2015, 17:02)

    Setalcott [utilizator]

    Daca Hawking asta e autor de literatura pentru copii, de ce nu e si CS Lewis pe lista?
  • 0 (2 voturi)    
    Hawking vs. Lewis (Vineri, 16 ianuarie 2015, 22:38)

    Setalcott [utilizator]

    https://www.youtube.com/watch?v=_KtZw5FhNHw&t=42m15s
  • 0 (0 voturi)    
    Obiect de studiu ... (Sâmbătă, 17 ianuarie 2015, 10:14)

    Acestnicknameestedejainregistrat [utilizator]

    In opinia mea, nu "opera" lui Hawking ar trebui studiata, ci personajul in sine.

    Am reusit sa citesc o carte semnata de el dar cu multe, multe bagari de p..., caci ma enerva cat de superficial si, mai ales, a-logic (intentionat evita logica corecta!) poate fi cel care a scris cartea. Modul acesta de argumentare nu ajuta combaterea obscurantismului religios!

    Ca nivelul acestor "opere" este sau nu pentru clasa a treia este alta discutie. Inutila.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by