​HARTA INTERACTIVA Radiografia in detaliu a turismului electoral cu voturi pe lista suplimentara. Studiu de caz: judetul Olt

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 6 noiembrie 2014, 19:37 Actualitate | Esenţial


Radiografia turismului electoral in judetul Olt - Harta Interactiva
Foto: Hotnews
Olt e unul din judetele din tara in care procentul voturilor pe lista suplimentara a depasit media nationala. Fara a avea centre universitare, fara zone turistice sau atractii de sezon, judetul a reusit adevarate performante electorale in majoritatea sectiilor sale, in special in satele mici. In satul Motoesti, aflat chiar la granita cu judetul Arges si in care traiesc 103 suflete, la alegerile de duminica au votat 43 de alegatori din cei 66 inscrisi pe lista permanenta. Pe lista suplimentara au votat 67 de persoane. Rezultatul votului? 88 de voturi pentru Ponta. 3 pentru Iohannis. In satul vecin, din aceeasi comuna, povestea voturilor pe lista suplimentara aproape ca se repeta (262 de voturi pe lista suplimentara vs. 508 voturi pe lista permanenta). La fel si in urmatorul sat. Dincolo de granita judetului, in satul vecin din Arges, situatia e, surprinzator sau nu, aproape la fel.

  • HotNews.ro a luat judetul Olt drept studiu de caz si a realizat radiografia votului pe listele suplimentare in sectiile de votare performere. Rezultatele le-am pus pe o harta interactiva, iar toate cifrele, inclusiv voturile Ponta vs Iohannis, au fost corelate intr-un tabel.

La alegerile prezidentiale de luni, pe listele speciale, au fost inregistrate nu mai putin de 963.987 de voturi, adica 10,08% din totalul voturilor exprimate de romanii din tara.

Surprinzator sau nu, pe langa marile judete cu centre universitare sau zone urbanizate/industrializate, in topul judetelor cu zeci de mii de voturi pe listele suplimentare sunt judete puternic rurale, fara multi studenti, fara multi turisti si nu foarte industrializate (gradul de industrializare este un indicator pentru existenta navetistilor).

Performere la votul pe lista suplimentara sunt multe din judetele din sudul tarii precum Giurgiu, Mehedinti, Olt,  Calarasi, Teleorman, adica exact judetele in care Opozitia a fost practic destructurata in urma Ordonantei de urgenta care a permis migrarea alesilor locali. Vezi aici o analiza despre cum PSD a devenit practic partid - stat in aceste judete.

Judetele in care s-a votat pe liste suplimentare peste medie (Procent in 2014 - Numar voturi in 2014):

1. Ilfov: 19,87% - 39.518
2. Cluj : 15,58% - 51.960
3. Giurgiu: 14,34% - 18.465
4. Timis : 13,73% - 43.463
5. Mehedinti: 13,21% - 17.577
6. Olt: 12,87% - 28.542
7. Calarasi: 12,38% - 16.761
8. Iasi: 12,12% - 43.113
9. Valcea: 11,60% - 21.721
10. Salaj: 11,26% - 11.799
11. Teleorman: 10,94% - 20.767
12. Dolj: 10,80% - 34.241
13. Gorj: 10,58% - 17.391

Nota Explicativa

HotNews.ro a incercat sa trateze pe larg acest subiect, al numarului suspect de mare de voturi pe listele speciale si a publicat analize si articole in ultimele zile. Am scris despre situatia la nivelul intregii tari, am tratat situatia si in raport cu racolarile de primari, iar joi am publicat si o lista exhaustiva cu marii performeri la capitolul voturi "speciale" din judetele din topul de mai sus.

Din toate judetele in care procentul voturilor "speciale" sar de media nationala am ales un judet la intamplare, din mijlocul topului pentru a face o radiografie a situatiei din sectiile de votare.

Astfel s-a nascut articolul de mai jos, o analiza care combina statistica prezentei, a votului in sectii, rezultatele finale publicate joi, precum si cateva alte informaiti precum populatia stabila dintr-o localitate conform rezultatelor finale ale recensamantului din 2011.

Judetul Olt, in topul prezentei, in topul scorului PSD


In judetul Olt prezenta la vot a fost 58,22%, fata de media nationala de 53,17%. Numeros la vot a fost publicul din zona rurala, 64,03%, in timp ce prezenta in urban a fost de 50,77%.

In Olt, castigatorul detasat al alegerilor a fost Victor Ponta cu 60% din voturi.

In judetul Olt au fost contabilizate 28.542 de voturi pe listele suplimentare. Asta inseamna 12,86% din totalul voturilor exprimate, peste media nationala de 10,08%.

In 46 de sectii de votare, peste un sfert din voturi au venit de la turisti


Din cele 378 de sectii de votare din judet, nu mai putin de 231 au inregistrat un procent de voturi pe listele suplimentare peste media nationala, iar 46 de sectii au inregistrat un procent de peste 25%.

Mai mult, 25 sectii au inregistrat procente de peste 30%, in opt sectii s-au inregistrat un procent al voturilor pe lista suplimentara de peste 40%,iar intr-o sectie voturile pe lista suplimentara au insemnat chiar peste 60% din voturile exprimate.

Culmea turismului electoral in comune cu o suta de locuitori: Mai multe voturi "speciale" decat in lista permanenta

Daca e sa privim din perspectiva numarului de voturi pe listele suplimentare raportat la numarul de voturi ale celor care erau inscrisi pe listele permanente, atunci statistica ne mai arata cateva exemple la fel de graitoare.

In nu mai putin de 30 de sectii, voturile pe listele suplimentare au fost peste 50% din numarul voturilor din listele permanente. Mai mult, in patru sectii voturile pe listele suplimentare au depasit 100%, adica au fost mai multe chiar decat cele din listele permanente.

Satul Motoesti, granita cu judetul Arges si comunele din jur

Satul Motoesti din comuna Barasti numara 103 suflete, conform recensamantului din 2011.

La alegerile de duminica, in satul Motoesti, din 66 de alegatori inscrisi pe lista permanenta au votat 43. Pe lista suplimentara au votat 67 de persoane. Scorul final in sectia 129 Motoesti arata ca Victor Ponta a obtinut 88 din voturi.

Satul Motoesti nu se afla pe nici un drum important (ba dimpotriva), nu are nici o atractie turistica si, practic, este un mic catun izolat la granita cu judetul Arges.

Langa acest sat, in judetul Arges, in cea mai apropiata sectie de votare, in satul Vata, comuna Vedea, pe listele suplimentare s-au inregistrat 77 de voturi la un numar de 222 de alegatori care au votat pe listele permanente.

Inapoi in judetul Olt, in apropiere de satul Motoesti, dar in aceeasi comuna, in satul Barastii de Cepturi au fost centralizate 137 de voturi pe listele suplimentare, in conditiile in care au existat doar 322 de votanti pe listele pe listele permanente (deci vorbim de un procent de 42,54% din numarul votantilor din lista permanenta).

Mai departe, in Barastii de Vede (in aceeasi comuna ca si celelalte sate de mai sus), au fost centralizate 262 de voturi pe lista suplimentara, adica un procent de 52% din cei 508 alegatori care au votat pe lista permanenta.

Comuna fara nici un drum national, dar in care mai bine de jumatate din voturi au venit de la turisti


Comuna Tatulesti (cele patru sate din stanga-jos) si comuna barasti (trei sate sus), performere la turismul electoral
Foto: Hotnews
Asadar, in cele trei sectii din comuna olteana Barasti, o comuna care nu este traversata nici macar de un kilometru de drum national, s-au inregistrat 466 voturi pe listele suplimentare, comparativ cu 873 de voturi pe lista permanenta (adica 53,37%). Ca sa amintim, comuna Barasti are o populatie stabila de 1.793 de persoane.

Chiar langa comuna Barasti, la vest, in comuna Tatulesti, gasim sectia 328 de la Mircesti, unde procentul voturilor din lista suplimentara comparat cu numarul total de voturi din lista permanenta este de 105,49% si se afla in pe locul doi in topul condus de satul Motoesti mentionat mai sus.

Comuna lui Bula, in topul voturilor "speciale"


Astfel, in sectia 328 din Mircesti, comuna Tatulesti, au fost inregistrate 96 de voturi pe lista suplimentara, comparativ cu cele 95 de voturi inregistrate pe lista permanenta.

In satul Barbalai, aceeasi comuna Tatulesti, la sectia 327, procentul voturilor pe lista suplimentara ajunge la peste  45,57% din totalul voturilor (108 voturi pe lista suplimentara fata de 124 voturi pe lista permanenta, adica 87,10%), iar in satul vecin Tatulesti, la sectia 326, procentul voturilor pe lista suplimentara e de 41,35% (220 voturi pe lista suplimentara fata de 303 voturi pe lista permanenta, adica 72,61%).

Pe locul trei in topul nostru se afla o sectie de votare din satul Fagetelu, comuna Fagetelu care se afla chiar exact la nord de comuna de mai sus, de Tatulesti. Astfel, la sectia 190 din Fagetelu au fost inregistrate 205 voturi pe lista suplimentara si 219 pe lista permanenta, adica (93,61% de voturi "speciale" fata de cele "normale"), adica 48,35% din totalul voturilor.

Surpinzator sau nu, cea mai apropiata sectie de votare din comuna, sectia 191 din satul Chilia, intra si ea in topul nostru cu un procent de 45,6% din voturi inregistrate pe lista suplimentara, adica 147 de voturi fata de cele 178 de voturi consemnate pe lista permanenta (un procent de 82,58%).

In comuna Colonesti, acea comuna in care la referendumul de demitere a presedintelui din 2012 prezenta la vot arata un neverosimil 184%, satul Vlaici intra si el in topul nostru. In Vlaici, un sat cu o populatie stabila de 137 de persoane, au votat pe lista speciala 139 de "turisti".

Comuna Colonesti mai apare in top, mai jos putin, si cu alte sectiile precum cele din satele Batareni si Colonesti.

Comuna Colonesti e condusa de PSD-istul Nicolae Stan, zis si Bula, despre care cei de la Casa Jurnalistului au scris un foarte bun reportaj aici.

Scorul la final pe cele 46 de sectii analizate: Victor Ponta - 66,2% / Klaus Iohannis - 13,61%

Intrarea in Tatulesti, Olt
Foto: Street View / Google
Pentru cele 46 de sectii analizate s-au inregistrat 18.280 de voturi, din care 5.859 pe lista suplimentara, adica 32,05%. In aceste sectii Victor Ponta a luat 12.102 voturi, in timp ce Klaus Iohannis a contabilizat doar 2.489 voturi. Adica Ponta a luat 66,2%, in timp ce contracandidatul Klaus Iohannis a luat 13,61%.

Repetam, am tratat in detaliu doar cele 46 de sectii in care voturile pe listele suplimentare sar de 25%, insa de la 25% si pana la procentul de referinta (media nationala) de 10,08% mai sunt inca 185 de sectii unde s-a votat masiv pe listele suplimentare.

Astfel, repetam datele pe care le-am prezentat la inceput. In judetul Olt au fost contabilizate 28.542 de voturi pe listele suplimentare. Asta inseamna 12,86% din totalul voturilor din judet, adica aproape 0,3% din totalul voturilor exprimate in tara. Si e doar un judet.

-------

N.R.: Ora 21:40 - Segment actualizat, inserat in articol ulterior momentului publicarii originale

Din relatarile unui observator in sectiile campioane la turism electoral


Cristian Neagoe, redactor sef al revistei Sapte Seri, s-a inscris la alegerile din 2 noiembrie ca observator si a nimerit chiar in unele din sectiile care in topul nostru sun la varf.

Vorbim de Mircesti, Tatulesti sau Colonesti. In ziua votului, Cristian Neagoe a relatat mai multe momente interesante, multe care indicau o posibila frauda, pe contul sau de Facebook. Mai jos, incapsulam si noi in articol, cateva din ele:







-------

Ce se intampla cu verificarea listelor suplimentare si cine are acces la ele

HotNews.ro a trimis inca de miercuri dimineata o solicitare la Biroul Electoral Central pentru a putea primii copii dupa listele suplimentare. BEC a raspuns joi seara, comunicand imposibilitatea furnizarii datelor cerute. BEC a transmis ca listele suplimentare pot fi verificate doar de catre reprezentantii partidelor politice care au participat la alegeri.

De altfel, toate listele suplimentare, impreuna cu toate declaratiile completate pe propria raspundere, sunt in format fizic la BEC. Nu stim daca pana la acest moment ele au fost digitalizate.

De verificarea listelor suplimentare pentru a depista eventualele neregului se va ocupa de Autoritatea Electorala Permanenta, insa AEP are un termen de aproape 6 luni pentru asa ceva. Asadar, chiar daca AEP ar descoperi nereguli, ce valoare vor mai avea descoperirile odata ce alegerile vor fi demult consumate si cu efectele produse deja de aproape jumatate de an?

HARTA INTERACTIVA


In harta de mai jos sunt reprezentate primele 47 de sectii din totalul de 378 din judetul Olt. In cele 47 de sectii, procentul voturilor de pe lista speciala comparativ cu totalul voturilor a fost mai mare de 25%. reamintim, media nationala a afost de 10,08%.

  • Click pe elementele de pe harta (bule) pentru mai multe detalii privind numarul de voturi, voturile speciale, rezultatele primilor doi candidati, precum si populatia stabila conform recensamantului.


Vizualizare hartă mai mare

Nu se vede harta pe mobil? O poti accesa aici.


TABELUL CU CELE 47 DE SECTII ANALIZATE IN DETALIU

Mai jos, la finalul primei parti a tabelului sunt si restul de sectii pana la 231 in care procentul voturilor "speciale" depaseste media nationala



Esti pe mobil? Nu se vede tabelul? Il poti accesa aici.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















34370 vizualizari

  • +18 (18 voturi)    
    SI hoti si prosti (Joi, 6 noiembrie 2014, 21:19)

    falcoind [utilizator]

    Ia listele suplimentare cu CNP din satele apropiate comparale intre ele si sigur gasesti macar 20-30 de voturi multiple , ca doar nu s-au plimbat la sute de Km la cit e pretu benzinei multumita plagiatorului sef pe care l-au votat. Dale 3 ani de inchisoare cit e prevazut maxim conform legi cu executare , si ai rezolvat problema pt todeauna, nu mai are unu curajul sa fure la vot. Simplu , legal se poate rezolva in maxim o saptamana daca se vrea la urmatoarele alegeri deja pot fi dupa gratii.
    EU ASTA VREAU DE LA STAT ,LEGE' NU POMENI.
    • +2 (2 voturi)    
      Si dacă C.I.cu care au votat multiplu sunt false? (Vineri, 7 noiembrie 2014, 12:00)

      MariaPopescu1 [anonim] i-a raspuns lui falcoind

      Cred cu tărie treaba asta, fiindcă cei filmaţi de DIGI erau chiar obraznici.Mai am un argument PRO: la tv era filmat un caz (Crăciunescu) , omul s-a dus la vot şi era semnat, iar datele falsului Crăciunescu corespundeau cu a originalului! Şova explica la Realitatea că mulţi oameni nu au votat în localitatea de domiciliu, oraşul, fiindcă s-au dus la ţară, ÎN ACELAŞI JUDEŢ; s-a dat de gol! Cu siguranţă, este furt de identitate, pregătit minuţios de partidul - stat, astfel încât cei care trăiesc în diaspora votează multiplu în satele izolate ale patriei mumă.
  • +11 (13 voturi)    
    Cine poate declansa verificarea CNP-urilor? (Joi, 6 noiembrie 2014, 21:26)

    redmc [utilizator]

    Are DNA aceasta autoritate? Cu peste un milion de votanti pe liste suplimetare e imposibil in cateva zile de verificat toate CNP-urile si vazut cine a votat de doua sau mai multe ori. Dar daca se incepe cu satele de la granita dintre Olt si Arges va descoperi ca din verificarea a 10 sau 20 de mii de CNP-uri au fost indentificate x persoane (cateva sute sau mii probabil) care au votat multiplu. Punerea acestui esantion sub ancheta penala si reamintirea prevederilor legale ar putea diminua mult frauda din turul 2. E singura varianta practica.
    • +3 (3 voturi)    
      Nu este greu de verificat (Vineri, 7 noiembrie 2014, 8:25)

      java [utilizator] i-a raspuns lui redmc

      Normal listele cu cine a votat trebuie introduse si intr-o aplicatie. Deci datele sunt. Doar un soft care compara CNP-urile si gata.
      Daca nu sunt bagate datele, ne este nevoie decat de listele suplimentare si un excel file in care trebuie introduse CNP Nume Prenume.
      Aceasta activitate o putem face prin voluntariat.
      Daca se distribuie cate o lista la un om in cel mult 1 zi avem toate datele.
      Cred ca se gasesc cateva sute de voluntari sa ajute.
      • +2 (2 voturi)    
        verif cnp (Vineri, 7 noiembrie 2014, 11:29)

        andrei1232000 [utilizator] i-a raspuns lui java

        subscriu si ma ofer voluntar. exista si un algoritm prin care se poate verifica valabilitatea CNP. daca nu se verifica 'cheia', care este ultima cifra, inseamna ca a votat un extraterestru.
      • +2 (2 voturi)    
        excelent ! ai pus punctul pe i (Vineri, 7 noiembrie 2014, 11:38)

        lp [utilizator] i-a raspuns lui java

        de ce nu se face asta? daca numai partidele pot cere verificarea asta, de ce ACL nu o face ?
        de ce nu se sesizeaza nimeni, sau daca o face, e numai pt a trancani ? de ce nu face practic nimeni nimic ? alo !!! avocati, experti in drept, cei implicati in politica si cunoscatori ai regulilor ! nu puteti cere accesul la date si invita niste it-isti sa verifice ??? unde sunt romanii aia inteligenti si intreprinzatori ? acum e momentul vostru !
      • 0 (0 voturi)    
        Teoretic este corect. Practic munca este ... (Vineri, 7 noiembrie 2014, 11:58)

        Om bun [utilizator] i-a raspuns lui java

        Dar daca se baga persoane din burta cu CNP-uri si adrese fictive? Apoi verificarea valabilitatii CNP-urilor s-ar dovedi deosebit de laborioasa.
    • +1 (1 vot)    
      Validare CCR (Vineri, 7 noiembrie 2014, 12:07)

      Om bun [utilizator] i-a raspuns lui redmc

      Problema este ca nu exista un barem de voturi furate care sa permita CCR sa nu valideze alegerile. Asa ca sa-i dam inainte ca merge si-asa!
  • +11 (13 voturi)    
    SINGURA solutie normala ar fi : (Joi, 6 noiembrie 2014, 21:42)

    romania_curata [utilizator]

    1.ANALIZA urgenta a voturilor pe liste suplimentare;
    2.Amanarea validarii alegerilor pana la finalizarea verificarilor;
    3.ANULAREA primului tur daca se constata voturi false;
    4.ARESTAREA in regim de urgenta a TUTUROR vinovatilor!
    5.DOTAREA tuturor sectiilor de votare, inainte de urmatorul tur, cu CAMERE VIDEO;
    6.ASIGURAREA a doua zile pentru vot in diaspora!
    • +2 (2 voturi)    
      De fapt (Vineri, 7 noiembrie 2014, 12:04)

      cicibau [utilizator] i-a raspuns lui romania_curata

      singura solutie pentru a rezolva problema e sa iesim toti la vot deocamdata pentru a nu ajunge plagiatorul sef la putere, iar cei ce vin la putere sa introduca votul electronic cu cartele pentru viitor. Ai introdus cartela s-a facut inregistrarea CNP-ului si poti vota dupa care daca mai vrei sa votezi odata programul nu te va lasa. E atat de simplu dar nu se vrea................
  • +10 (10 voturi)    
    Deci, Dragneo! (Joi, 6 noiembrie 2014, 21:45)

    civism [utilizator]

    90% din cei de pe listele suplimentare cu Iohannis au votat... asa le scornea Dragnea! Asa e furt si e furt pentru PSD si pentru Ponta! Aici e o industrie a fraudarii, in nordul judetului cel putin e jale. Poate parchetul se implica!
  • +6 (6 voturi)    
    Astept sa vad cum se organizeaza ACL-ul (Joi, 6 noiembrie 2014, 21:50)

    Andrei Bz. [anonim]

    Astept sa vad cum se organizeaza ACL-ul.

    Un minim :

    1. Tiparit formulare pe propria raspundere si trimis la toti romanii din diaspora daca e posibil (eventual precompletate cu toate datele lor daca sunt disponibile); de asemenea sa instaleze puncte pentru distribuirea si poate chiar completarea electronica a formularelor langa toate sectiile de votare din strainatate (fara sa faca in vreun fel propaganda electorala)
    2. Trimis o armata de membri ACL si observatori independenti in toate sectiile de votare problematice semnalate de Hotnews in ordinea nivelului de suspiciune; ei vor lua numerele de la toate masinile turistilor suspecti si le vor comunica la un centru pentru comparatie (eventual sa faca si poze, discret)
    3. Sa anunte recompense de mii de euro pentru orice frauda raportata de aceasta armata de observatori, daca frauda e dovedita ulterior in instanta
  • +6 (8 voturi)    
    Votul din 16.11.2014 (Joi, 6 noiembrie 2014, 22:06)

    Filon [utilizator]

    Se pregătete compromiterea votului din diaspora. S-au închiriat autobuze și rezervări de locuri la hoteluri. Cei ce vin din țată cred că au misiunea de a certifica spusele lui ponta că manifestațiile din Paris, Londra, Roma, etc. au fost pregătite și declanșate de oamenii lui Băsescu ( Iohannis ). Faceți cunoscut acest fapt, cei din diaspora să se așeze la coadă lângă cunoscuți, să-i întrebe amanunte despre localitatea de unde vin, locul de muncă, etc.
    Mârșăvia este foarte mare la PSD și ponta.
    Ziariștii și televiziunile pot să-și trimită oameni în punctele de trecerea frontierei spre Ungaria, Iugoslavia, Moldova, Ucraina, etc.
    Vă rog a se face cunoscut acest lucru prin toate mijloacele.
    Cei din diaspora să roage toate rudele din țară să nu voteze cu ponta.
  • +8 (8 voturi)    
    Bravo HOTNEWS si VICTOR COZMEI (Joi, 6 noiembrie 2014, 22:09)

    Daniel_Constantin [anonim]

    1)ACEST FEL DE INFORMARE SI INFORMATIE SPEFICICA CRED CA ESTE FOARTE UTILA DEOARECE PUNE PUNCTUL PE I SI IDENTIFICA CENTRELE DE VOTATRE CU POTENTIAL MARE DE FRAUDA.

    2) Este foarte important ca toate centrele de votare din sudul tarii (judetle Teleorman, Olt, Dambovita...) sau si Moldova unde exista un potential de frauda sa fie identificate, fotografiate, adresele prezentate public online, luat numele presedintilor de sectii de votare, si monitorizate indeaproape de monitori electorali independenti sau de membri ai societatii civile. Chiar trebuie ca pe SOCIAL media si Twitter SA INCEPEM o mobilizare de monitorizare, fotografiere, cu voluntari din toate aceste comune, (SAU DACA CEI LOCALI NU SUNT DE INCREDERE DIN ALTE PARTI ALE TARII)) sate si orase pentru a putea preintimpina frauda din turul 2 al alegerilor.

    Exista undeva o centralizare a voluntarilor care vor sa monitorizeze aceste alegeri?

    CUM NE PUTEM MOBILIZA PENTRU A PREINTAMPINA FRAUDA ELECTORALA LA CARE BAZAT PE FAPTE SI DATE PSD-UL & CO. SUNT ATAT DE SPECIALIZATI?

    A venit timpul sa ne mobilizam civic si pasnic pentru apararea democratiei, a dreptatii, onestitatii, respectului pentru votul fiecarui roman.

    Milioane de arabi au iesit in strada in Cairo.

    Sute de mii de turci de asemeni.

    Ungurii au iesit si ei in strda cu zecile si sutele de mii pentru a protesta impotriva atitudinilor autoritare si nedemocratice a lui Victor Orban?

    NOI CAND NE VOM MOBILIZA IMPOTRIVA CELUI MAI MARE HOT SI PLAGIATOR AL TARII?
  • +7 (7 voturi)    
    cine fura (Joi, 6 noiembrie 2014, 22:10)

    snowflake [utilizator]

    Vorba l'u nea marin: cine fura ma, cine fura? fura domn primar, fura domn secretar, fura toti
  • +13 (13 voturi)    
    Calcul rapid (Joi, 6 noiembrie 2014, 22:24)

    igorashu [utilizator]

    Rezultatele finale ale BEC spun asa:
    Voturi valide (cu tot cu liste suplimentare): 9.485.471
    Ponta - 3.836.093 - 40,44%
    Iohannis - 2.881.406 - 30,38%
    Macovei - 421.648 - 4,45%

    Luam in considerare datele HN si faptul ca frauda e zdrobitor in favoarea lui Ponta cel putin in cazul analizat.
    Scadem numarul de voturi de pe listele suplimentare (963.987) si rezulta un total de voturi valide (fara liste suplimentare) de 8.521.484.
    Scadem voturile astea din dreptul lui Ponta si avem asa:
    Ponta - 2.872.106 - 33,70%
    Iohannis - 2.881.406 - 33,81%
    Macovei - 421.648 - 4,95%

    Asa parca mai venim de-acasa.

    Aaa, uitam... Puie Monta!
    • +3 (3 voturi)    
      si mai sunt (Vineri, 7 noiembrie 2014, 10:46)

      Inuka [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

      Asta e doar o metoda. Mai raman voturile cumparate sau fraudate si de pe listele permanente (in localitatiile fara membri ACL in comisia de votare e floare la ureche) si cele cu urna mobila (cea mai simpla metoda de fraudat, reprezentanti PSD + "societatea civila" sunt mai multi in sectiile de votare, iar ACL doar unul. Daca pleaca cu cei cu urna mobila se fraudeaza in sectie, daca sta in sectie se fraudeaza cu urna mobila)
      Daca adaugam si turismul electoral in R Moldova care nu poate fi controlat/verificat de autoritatiile din Romania ne dam seama de amploarea fenomenului.
      PS Cine isi inchipuia ca la ultima suspendare a presedintelui scopul principal era mazilirea lui se inseala. Asta era doar cireasa de pe tort, pe care cei realisti din PSD isi dadeau seama ca nu o s-o obtina cu pragul de 50%+1 din acel moment. Miza principala a fost rodarea masinariei de "produs" voturi prin zombi lui Dragnea si infintarea "Agentiei de turism PSD". Masinaria a fost folosita si perfectionata la generalele din 2012 si europarlamentarele din 2014 iar acum functioneaza la capacitate maxima.
      Partea trista e ca se va ajunge din nou la "ai lor au furat mai mult ca ai nostri", singura metoda de a contracara eficient furturile PSD e ca si ACL sa "produca" voturi in acelasi mod. Din pacate votantii reali se dovedesc prea putini pentru a face fata tavalugului rosu, am impresia ca si daca vor iesi 60% din totalul populatiei sa voteze pentru Iohanis PSD tot va avea 55% sau cat si-or propune, iar voturile exprimate vor depasi si 30 mil daca au nevoie.
      Ponta joaca totul pe o carte si se merge la rupere. Conform legii reclamatile in cazul fraudelor se solutioneaza in termen de pana la 6 luni, iar cu Nitu procuror general nu vad de ce s-ar grabi cu solutionarea reclamatiilor. Cine mai schimba presedintele dupa 6 luni dupa ce a fost validat si a depus juramantul? Si daca cei care au votat multiplu sunt condamnati la inchisoare nu ai cum sa demonstrezi cu ce candidat au votat? End of story...
  • +11 (11 voturi)    
    În câteva... (Joi, 6 noiembrie 2014, 22:41)

    Paganelis [utilizator]

    ... dintre comunele amintite, „băieții” aveau antrenament de la referendumul inutil din 2012. Astfel, după datele oficiale (sursa: http://www.becreferendum2012.ro/DOCUMENTE%20BEC/Rezultate/localitati.pdf), la nivel de comune, Coloneștii au înregistrat 184,24% prezență la vot, la Tătulești a fost consemnat un procent de 147,98%. Comuna Colonești a fost „campioana” fraudării referendumului (dacă pe comună a ieșit un asemenea procent, oare cât o fi fost pe secții de votare și localități?). Județul Olt a avut 20 de comune - din 38 - cu peste 100% prezență la vot, fiind urmat de Mehedinți și Teleorman. Așa că... istoria tocmai s-a repetat...
  • +8 (8 voturi)    
    PUS-CA-RI-E!!! (Joi, 6 noiembrie 2014, 23:24)

    justin puscasu [utilizator]

    Inadmisibila - in cazul asta - nu mi se pare hotia, care e oarecum de inteles, avand in vedere miza - ci pasivitatea criminala a "oamenilor legii". Dupa asemenea articole, cine dracu' ii retine pe domnii de la parchet sa se autosesizeze si sa puna niste intrebari pe acolo.
    Asa se numeste favorizarea infractorilor si autorii sunt si ei demni de puscarie.
    • +2 (2 voturi)    
      deh (Vineri, 7 noiembrie 2014, 6:53)

      marmota carcotel [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

      nu va aduceti aminte, in 2012, cum nu mai stia ponta unde sunt listele... ba erau la guvern... ba la bec... ba la mae.... cred ca si daca procurorii ar cere listele tot nu le-ar gasi nimeni .. intre timp castiga ponta turul 2 si face pierdut dosarul.. nu e clar?
  • +3 (3 voturi)    
    Daca ar intra procurorii in ei sa vezi ce guitza (Vineri, 7 noiembrie 2014, 2:27)

    Dalinar [utilizator]

    Dottoru...pardon, ce o sa mai miaune Pisicania ca Basescu ii prigoneste pe alegatori.
    Jaf pe fata si zombiile or sa-l si aplaude.
  • +2 (2 voturi)    
    Mentalitatea descurcăreților, (Vineri, 7 noiembrie 2014, 6:46)

    PetcuSergiu [anonim]

    Cum se spune corect, in oltenește?
    "Fura primaru, fura secretaru, fur și eu!" sau fui și eu sa fur?
    Oameni buni, asta-i deja tradiție, face parte din patrimoniu național, precum marama. E bine sa avem grija sa fie conservata cum se cuvine și sa nu se piardă precum s-au pierdut alte și alte valori naționale. Foarte "bine" face guvernul Ponta, ca investește in conservarea patrimoniului, cu bani din buzunarul propriu, nu de la buget, asta-i un adevarat mecenat pentru folclorul autohton.
    Sunt sigur ca toată lumea văzu ca Ponta fu la vot și fura și-ai lui din coaliție. Asa ca tradiția asta are șanse mari sa se păstreze, ea a fost preluata de continuatorii tradițiilor de veacuri ale poporului din sudul Carpaților și are un viitor de aur in țara noastră dacă-l alegem pe Ponta, ca aur, se mai găsește-n "munții noștri ..."
  • +3 (3 voturi)    
    ? (Vineri, 7 noiembrie 2014, 6:49)

    marmota carcotel [utilizator]

    daca stam sa asteptam verificarea cnp-urilor.... o sa stam mult si bine... ar trebui societatea civila sa se mobilizeze...
    exact cum a facut tipul de la 7seri.. dar care a ajuns cam la spartul targului...
    cei din bucuresti... nu se ofera nimeni ?.... va duceti in excursie ... vedeti obiective turistice votati si voi pe liste suplimentare la o adica...si reclamati tot ce misca...
    eu o sa ma duc undeva in Timis.... desi noi suntem albastri:))
  • +2 (2 voturi)    
    Doar doi? (Vineri, 7 noiembrie 2014, 7:11)

    Ccoto [utilizator]

    Daca tot aveti datele la indemana, ia vedeti daca nu a avut si Moliceanu partea lui.
  • +4 (4 voturi)    
    Respect si apreciere (Vineri, 7 noiembrie 2014, 7:37)

    Pseudonim17 [utilizator]

    Mult respect pentru ceea ce faceti! Dar de ce sunteti singuri? In ce film absurd ne aflam, unde toata lumea tace complice? Ce se intimpla in tara aia, cu oamenii, cu presa, cu justitia, de ce tac toti? Parca e un cosmar.
  • -1 (1 vot)    
    Daca tot avezi dovezi (Vineri, 7 noiembrie 2014, 7:53)

    xrogo [utilizator]

    decat sa va tot dati plusuri intre voi,sa va tot dati cu parerea anti Ponta si pro neamt,nu mai bine faceti plangeri penale si cei in drept o sa cerceteze profesionist faptele si acolo unde se dovedeste ca aveti dreptate se vor lua masuri.
    Dar eu cred ca voi nu sunteti altceva decat o echipa de zgomote,doar ,doar o sa convingeti pe cativa sa-l voteze pe neamt!!!
  • +4 (4 voturi)    
    Astia ne fura pe fata si noi stam (Vineri, 7 noiembrie 2014, 9:31)

    slakeritul [utilizator]

    Si ne scandalizam degeaba in casa. Nu se iau masuri, pai sa le luam noi. Marea societate civila de la noi nu se poate mobiliza si orgraniza niste proteste?! Culmea e ca astia ne fura viitorul cu frauda asta, diferenta in turul 2 nu va fi prea mare, iar daca iese Ponta diferenta va fi data clar de aceste sute de mii de voturi fraudate. :(
  • +4 (4 voturi)    
    Masuri concrete si urgente nu simple constatari! (Vineri, 7 noiembrie 2014, 9:48)

    Ovidiu C. [utilizator]

    Masinaria organizatiei mafiota numita PSD si-a atins tinta. Depasirea pragului de 40% a fost realizata prin frauda si banuiesc ca afost pusa in miscare mai ales dupa ce infractorii au constatat ca cifra nu le iese. La sectia in care votez in sectorul 1 Bucuresti, am vazut atat cat am asteptat-o pe mama sa voteze, 2 autoturisme cu numere de CT, BH din care au coborat cate 5 tineri care au intrat sa voteze. Din statistica de mai sus se vede clar ca au fraudat mai ales acolo unde opozitia a fost desfintata, adaugand pe liste suplimentare pregatite din timp, un numar de votanti despre care se stia ca nu pot vota (lucreaza in afara, nedeplasabili, decedati, etc.) asa cum au primit ordine de sus. Daca noi cei care ne luptam de 25 de ani cu fiara PSD-ista (care a fraudat toate alegerile de pana acum) vom sta cu mainile in san, rezulta ca ne meritam soarta. Dupa cate se vede ei sunt in stare de orice faradelege pentru ca altfel vor infunda unul cate unul puscariile. Noi de ce n-am avea aceiasi determinare pentru a ne apara viitorul nostru si al copiilor nostri? Cred ca e timpul masurilor concrete nu al vaicarelilor:
    1. atentionarea prin orice mijloace a opozitiei ca trebuie sa se trezeasca si sa stabileasca o strategie comuna pentru preintampinarea fraudelor de acest tip in turul II;
    2. participarea noastra cei din societatea civila, ca voluntari pentru punerea in practica a acestei strategii;
    3. noi cei care gandim cu propriul nostru cap avem datoria de onoare, sa-i facem sa inteleaga pe cat mai multi apropiati de-ai nostri, cat de nociva este aceasta organizatie mafiota si sa-i determinam sa voteze Iohanis, argumentele realitatii fiind evidente;
    4. iesirea in strada in numar mare sambata sau duminica asta pentru a protesta, asa cum au facut-o si altii din jurul nostru pentru a-si apara drepturile. Este absolut necesar sa facem orice efort necesar, nu sa asistam pasivi la instaurarea si consolidarea pentru multi ani de acum in colo a unui regim mafiot si corupt. Bafta!
  • +3 (3 voturi)    
    pute a frauda! (Vineri, 7 noiembrie 2014, 11:03)

    ..13 [utilizator]

    De aceea au lasat votul pe liste suplimentare - ca sa fie posibila votarea orisiunde si ca sa innebuneasca fraierul de observator alergand dintr-o parte in alta...

    Dupa parerea mea acestre alegeri au fost masiv fraudate si se vede clar cine a furat!
    Cred ca UE si USA ar trebui sa trimita observatori pentru a verifica ceea ce s-a intamplat in primul tur si de a decide daca alegerilor vor continua sub aceasta forma sau nu.

    Cred ca cineva - adicalea Primul Mincinos- este extrem de grabit sa prinda un loc pe scaun la Presedentie.
    Cred ca nu apuca sa isi astearna acel post ca o sa intre la racorica!
  • +3 (3 voturi)    
    Observatori (Vineri, 7 noiembrie 2014, 11:03)

    cristianb [utilizator]

    Practic NU exista observatori -independenti - nici macar in sectii apropiate de marile orase darmite in cine stie ce catune. Nici nu e de mirare ca se fura la greu voturi.

    In multe locuri observatorii independenti sunt de fapt oamenii primarului, etc.
  • +4 (4 voturi)    
    Soft depistare vot multiplu (Vineri, 7 noiembrie 2014, 11:09)

    wappy [anonim]

    Poate ar fi un bun subiect de investigat: ce s-a întâmplat cu soft-ul achiziționat de AEP pentru depistarea votului multiplu? https://www.google.ro/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=aep%20soft%20depistare%20vot%20multiplu
  • +3 (3 voturi)    
    Vot din diaspora (Vineri, 7 noiembrie 2014, 11:27)

    Harpalete [utilizator]

    Draga mama, draga tata,

    Nu stiu cum sa v-o mai spun..... NU VOTATI PONTA!

    De cand vorbim de votul asta nenorocit, ma tot gandesc de ce nu reusesc sa va conving sa nu votati cu acest personaj arogant, mincinos, care impreuna cu partidul lui si-a facut o misiune din a ne umili pe toti!
    E clar, nu sunteti fani Macovei, nu va inspira, nici pe voi nici pe 96% din cei care au votat. Nici n-ar avea cum, e femeie, nu e blonda, nu promite vrajeli imposibile , arata mai mult ca doamna diriginta decat ca doamna presedinte. Ce mai?! n-are sansa si cu asta basta.

    Iohannis e moale, nu e roman, vorbeste lent si nu are "duma la el" ca altii. Daca ar fi sa credem ce spune televizorul, mai vinde si copii, e si bogat si fraier (ca doar putea minti ca altii pe declaratie de avere... nu asa, sa ne spuna direct ca are nu stiu cate case). Mai mult, vine din Sibiu, un loc oarecare pe harta Romaniei, cat de reprezentativ poate fi pentru voi?? Nici asta nu promite pensii si alte gogomanii pe care nu numai ca nu le veti avea dar probabil nici noi la varsta voastra nu le vom "pupa" daca se continua asa.

    Bun, asta-i doar teorie, la urma urmei stim toti ca politicienii sunt alunecosi. Dar practic as vrea sa-mi explicati 3-4 chestii care ne privesc direct pe noi, copii vostri:

    1. Cand Iohanis zice "sunt pro european, pro nato, pro Romania in UE" iar Ponta zice "Felicit Partidul Comunist Chinez pentru realizarile lor" de ce-l votati totusi pe Ponta? Noi, copii vostri suntem in Vest nu in Est, viata noastra mai buna e in Vest, acolo unde am gasit de lucru si muncim cat putem ca sa avem un trai bun. Cu Rusia si China nu prea avem de a face, aia n-au respect pentru viata si pentru valoare. Am plecat din Romania pentru ca era prea mult ca Rusia: desi invatam de 10 luam doar 9 ca sa aiba loc studentul fiu de secretar de stat, desi invatam pe branci, imi picam examenul ca sa poata face un ban profesorul meu corupt nash al presedintelui de consiliu judetean. Stii bine ca asa-i....
    • +1 (1 vot)    
      ARMENIA (Vineri, 7 noiembrie 2014, 12:15)

      Marian C. [utilizator] i-a raspuns lui Harpalete

      STIRE DE ULTIMA ORA: Se constata o inrautatire a relatiilor diplomatice dintre Romania si Armenia cauzata de faptul ca V.V. Ponta a obtinut in Armenia un procentaj maxim de 0% !
  • +4 (4 voturi)    
    Vot din diaspora 2 (Vineri, 7 noiembrie 2014, 11:27)

    Harpalete [utilizator]

    Stii bine ca asa-i, pana la urma dupa multi de 3 si 4 a trebuit sa-l platesc, si eu si toti ceilalti normali!!! Am fost umiliti fara sa stim de ce si am decis sa plecam.

    2. Stii ca suntem destul de buni la matematica. Erati tare mandri cand am fost la olimpiade prin liceu sau chiar si mai tarziu. Si atunci, de ce nu ne credeti pe noi cand va spunem ca e imposibil sa votezi legal asa cum s-a votat prin unele judete din Oltenia, sau cand va spunem clar ca daca in nu stiu cate sate vecine au votat mai multi turisti ca votanti locali, si 85% cu PSD, ceva e putred, e ranced, e o insulta la inteligenta noastra a tuturor. Faceti cum faceti si-l credeti pe Ponta care spune prin vocea lui Dragnea ca oricum pe listele suplimentare au fost voturi majoritar pentru Iohanis, impotriva matematicii si logicii.

    3. Locuim departe, in atat de injurata "diaspora". Asta e, intr-un fel suntem mai putin romani ca cei din tara, dar odata la 5 ani ni se trezeste constiinta mai ceva ca voua in 89!!! Mergem la vot, stam ca boii la coada ore intregi, intru in sfarsit in ambasada si ca sa inteleg de ce dureaza atat, pun cronometrul pe ceas si numar secundele:
    - foaie de completat: 2-3 minute
    - la masa cu comisia un moshulica copiaza litera cu litera datele mele: 2 minute.
    - ma pune sa semnez, sa iau stampila si sa votez: 1 minute (ca m-am grabit eu, evident).
    - in sectie sunt 2 stampile (le-am vazut cu ochii mei, mama si tata, nu va spune televizorul, va spun eu!!!). 2 stampile la cateva mii de oameni care asteapta ca boii afara.

    Dureaza deci in cel mai bun caz vreo 5 minute de persoana. Cum sunt 2 stampile, pot vota 2 persoane la fiecare 5 minute, deci cam 25 pe ora. S-a deschis la 7 s-a inchis la 21... deci vor vota in ritmul asta vreo 350-400 de persoane.
    Va pun un fapt vazut cu ochii mei, nu povestit de la televizor. Si totusi, il credeti pe Ponta care spune "pai vedeti daca nu s-a mai fraudat in diaspora??". Deci acest personaj iti face mincinos si infractor copii....
  • +3 (3 voturi)    
    Vot din diaspora 3 (Vineri, 7 noiembrie 2014, 11:28)

    Harpalete [utilizator]

    Deci acest personaj iti face mincinos si infractor copii, si tu toate astea, ii dai votul?

    Nu stiu cum de am ajuns aici si oricat de tare incerc, nu reusesc sa va inteleg. Ca voi sunt atat de multi parinti si bunici care pur si simplu dau viata acestor brute comuniste care sunt primii vinovati ai despartirii noastre. Si totusi, noi suntem generatia de copii incapabila de dialog cu parintii !!
  • +1 (1 vot)    
    ILFOV (Vineri, 7 noiembrie 2014, 12:10)

    Marian C. [utilizator]

    Judetul Ilfov se afla pe primul loc pe motiv ca a avut cel mai mic procent de promovabilitate din tara la Bacalaureatul din acest an (numai 27,93%), iar cei foarte multi care au picat, fix pe 2 noiembrie au trebuit sa umble prin judet sa se inscrie la o facultate sau mai multe!
  • -1 (1 vot)    
    Sistem anti vot multiplu (Vineri, 7 noiembrie 2014, 12:44)

    CostinelMitrea [anonim]

    Pentru ACL ar fi destul de usor sa ia masuri impotriva votului multiplu pe listele suplimentare.

    1. alocarea unui nr. special la care reprezentantii din sectiile de votare (si doar ei) sa poata trimita sms-uri, fiecare numar fiind identificat prin sectia de vot la care este prezent
    2. cand un cetatean vrea sa voteze pe lista suplimentara, reprezentantul din sectia de vot trimite cnp-ul cetateanului prin sms.
    3. o aplicatie verifica daca cnp-ul este corect, si daca cu acelasi cnp s-a mai votat pe lista suplimentara in alta sectie, trimitand un raspuns (OK, INCORECT, MUTIPLU)
    4. CNP-ul este salvat intr-o baza de date pentru comparatii ulterioare
    5. daca CNP-ul apare ca "votat" intr-o alta sectie, este anuntata politia, care poate identifica suspectii chiar urgent
    6. informarea cetatenilor ca vor fi prinsi SIGUR in cazul in care incearca votul multiplu, ca masura de preventie
    • 0 (0 voturi)    
      Hai sa-ti desenez o schema (Vineri, 7 noiembrie 2014, 13:49)

      vladf [utilizator] i-a raspuns lui CostinelMitrea

      Ai uitat de tradatorii care iti pot da sistemul peste cap.
      Uiti ca ACL este PDL si PNL, iar cei de la PNL sunt cu un picior in stanga si unul in dreapta, putin mai cracanati.
      Daca unul incepe sa dea SMS-uri aiurea, cu date corecte, ca dehh au de unde, incepe razboiul.
      Iti dai seama ce inseamna in logistica? 2 milioane de sms-uri? cate filtre si verificari?
      Exista totusi o rezolvare, doar daca se doreste.
      S
      TS-ul poate sa faca aceasta verificare, fiecare Presedinte sau Loctiitor sa trimita SMS cu CNP de pe listele suplimentare, au deja telefoane date de catre STS, ai persoana care a votat si unde.
      Daca mai apre in locul 2 a fost arestat, dupa primele 10 arestari se linisteste toata tara.
      O verificare in 22mil cnp-uri dureaza mai putin de o secunda, asta pe un server nu foarte performant.
      • 0 (0 voturi)    
        schema (Vineri, 7 noiembrie 2014, 14:26)

        CostinelMitrea [anonim] i-a raspuns lui vladf

        si STS-ul o sa-ti spuna ca nu au cadrul legal...

        la aia cu tradatorii: oricine din conducerea centrala poate verifica ulterior cine a transmis date eronate.

        in fine, e un sistem perfectibil, nu m-am gandit la el mai mult de 5 minute, era doar o idee
    • 0 (0 voturi)    
      inca o mentiune (Vineri, 7 noiembrie 2014, 13:52)

      vladf [utilizator] i-a raspuns lui CostinelMitrea

      Sunt 18 553 sectii de votare, 2mil / 18 553 = 107 sms/zi / 10h maxim 10 sms /h, nu le cade mana.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by