Ioan Rus, dupa intalnirea cu reprezentantii Dacia: Tronsonul Pitesti-Sibiu ar putea fi prins in Master Planul de transport ca autostrada

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 9 octombrie 2014, 21:22 Actualitate | Esenţial


Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a anuntat joi, in urma unei intalniri cu reprezentantii Uzinelor Dacia Mioveni, ca va discuta si va analiza posibilitatea ca tronsonul Pitesti - Sibiu sa fie prins in forma finala a Master Planului General de Transport ca autostrada, in doua faze, anunta Mediafax.

La intalnirea cu managementul si cu sindicatele Uzinelor Dacia Mioveni, reprezentantii societatii au afirmat ca daca ar exista un drum corespunzator, durata de transport a masinilor exportate s-ar injumatati, a anuntat joi intr-un comunicat Ministerul Transporturilor.

In cadrul discutiilor, Rus a anuntat ca va discuta si analiza cu AECOM posibilitatea ca tronsonul Pitesti ¬ Sibiu sa fie prins in forma finala a Master Planului General de Transport ca autostrada, in doua faze.

"Faza intai, sa spunem, daca nu or sa fie alte conditii, drum expres, faza a doua autostrada. Dar in faza intai exproprierile se fac in regim de autostrada, deci vom construi un spatiu pentru autostrada, studiu de fezabilitate si proiectare se fac pentru autostrada. (...) La nivelul circulatiei de acum, cativa ani ne-ar satisface. Ne-ar rezolva problema de acum. In etapa a doua drumul expres se va transforma in autostrada. Daca vom fi extrem de bine organizati, in 2018 la final, am putea circula pe drumul expres. Am putea avea in 2018 o legatura transcarpatica adevarata, Pitesti - Sibiu", a declarat Rus.

Constructia autostrazii Sibiu-Pitesti a fost solicitata insistent marti de participantii la prima dezbatere publica a Master Planului, document unde traseul figureaza ca drum expres, iar ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a precizat ca dupa 2020 este posibila modernizarea soselei la profil de autostrada.

"Drumul expres nu inlocuieste ideea de autostrada, ci este o faza intermediara de la nimic la autostrada, prin nimic intelegand drumurile actuale pe care le avem. Aceasta evolutie, de la inexistenta la existenta autostrazii parcurge o faza intermediara, a parcurs in toata Europa si in toata lumea. Sigur, unii care au avut bani si posibilitati au facut direct autostrazi", a spus atunci Rus.

In actuala varianta a Master Planului, sectiunea Sibiu - Pitesti, de 115 km, una dintre cele mai asteptate autostrazi din Romania, promisa de autoritati, figureaza ca viitor drum expres.

Oficialul a precizat ca subiectul acestei autostrazi va fi rediscutat cu reprezentantii AECOM, consultantul statului in realizarea Master Planului, si ca in momentul in care documentul va deveni unul operational vor putea fi realizate "unele retusuri".

"Sunt de acord ca pe Pitesti - Sibiu, la analiza intregii situatii prezentate de colegii de la Pitesti, putem face exproprierea la nivel de 70 de metri, la regim de autostrada, proiectarea pe ceea ce inseamna elementele care nu se mai modifica sa se faca pe autostrada si diferenta pe drum expres", a spus ministrul.

El a aratat ca, in conditiile in care constructia unui drum expres ar fi cu 25-30% mai ieftina, diferenta fondurilor va putea fi alocata pentru alte proiecte, iar intr-o a doua etapa, dupa 2020, drumul expres Sibiu - Pitesti ar putea fi transformat in autostrada.

In forma actuala a Master Planului, drumul expres Sibiu - Pitesti are un cost estimat de 1,97 miliarde euro.

Potrivit informatiilor Ministerului Transporturilor, drumurile expres vor avea minim doua benzi pe sens, la fel ca autostrazile, insa banda de urgenta si parapetii laterali sunt optionali. Viteza maxima admisa pentru automobile va fi de 120 km/ora, fata de 130 km/ora in cazul autostrazilor, in cazul camioanelor valorile fiind egale, respectiv 100 km/h.

Romania ar trebui sa construiasca 656 kilometri de autostrada si 2.226 kilometri de drumuri expres pana in anul 2030, potrivit datelor din Master Planul de Transport.

Sectorul de transport din Romania are nevoie de investitii de 49 miliarde euro in intervalul 2014 - 2030, insa sursele de finantare insumeaza 34,98 miliarde euro, echivalentul a 71% din necesar. Din cei aproape 35 miliarde euro pe care Romania ii poate accesa pana in 2030, suma de 9,8 miliarde euro va fi asigurata pana in 2020, diferenta de 25,17 miliarde euro urmand sa fie disponibila in intervalul 2021 ¬ 2030.

Master Planul General de Transport este un document strategic in baza caruia vor putea fi accesate fondurile structurale pentru transport aferente perioadei 2014 - 2020

Ungaria va termina doar la primavara autostrada pana la Nadlac


Ioan Rus a mai afirmat ca Ungaria va termina abia la primavara autostrada pana la Nadlac, in timp ce segmentul de la Pecica pana la granita va fi circulabil din decembrie, dar se va putea iesi din tara tot prin vama actuala din Nadlac, printr-o bretea rutiera de sase kilometri.

Ministrul Ioan Rus a fost prezent, joi dupa-amiaza, pe autostrada Nadlac-Arad, pentru a inspecta stadiul lucrarilor, el declarand presei ca este "surprins" sa afle ca Ungaria va termina partea sa de autostrada, de la Mako la granita (parte din Coridorul IV Pan-european), abia in primavara anului viitor, in timp ce Romania va avea sosea circulabila pana la granita in decembrie, mai exact segmentul de la Pecica la Nadlac, adica lotul I, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Am aflat cu surprindere ca facem autostrada mai repede decat ungurii, ne-am apucat cu o harnicie deosebita sa lucram", a spus ministrul Ioan Rus.

Directorul santierului de pe partea romana, Adrian Adler, a precizat ca, desi autostrada va fi circulabila in decembrie, iesirea din tara se va face tot prin actualul punct de frontiera de la Nadlac.

"Pana la sfarsitul anului vom putea da in circulatie autostrada. Din informatiile noastre, legatura cu Ungaria nu se va putea face intrucat partea maghiara nu termina lucrarile in acest sezon. Va fi un drum de legatura cu DN 7, de sase kilometri, aflat in executie, pe care se va putea circula prin actuala vama Nadlac", a declarat Adler.

El a adaugat ca traficul greu nu va putea folosi aceasta bretea rutiera care va leaga autostrada de Nadlac, pentru ca nu exista conditii de asteptare in coloana a autocamioanelor pentru iesirea din tara, avandu-se in vedere ca pe DN 7 exista aproape in permanenta coloane de automarfare.

"Autocamioanele din Vama Nadlac nu vor putea astepta si pe drumul de legatura cu vama, pentru ca va avea doar doua benzi", a spus Adler, care a propus ca doar autoturismele si autocarele sa aiba acces pe segmentul de autostrada dintre Pecica si Nadlac.

Adler a precizat ca se fac eforturi pentru a se finaliza si primii sase kilometri din segmentul cuprins intre Pecica si Arad (lotul II al autostrazii Nadlac-Arad), astfel incat de la Arad la granita sa se circule pe soseaua de mare viteza.

"Facem eforturi ca pentru lotul doi sa finalizam primii sase kilometri de legatura cu DN 7. Aici avem probleme cu vremea, cu ploile, pentru ca sunt 70.000 de metri cubi de umplutura pentru terasamente de realizat", a spus Adler.

Referitor la conexiunea de la frontiera a autostrazii realizate de Romania cu cea din Ungaria, Adrian Adler a spus ca este necesar cat mai repede un acord guvernamental intre cele doua tari privind punctul de trecere a frontierei. Acest punct ar urma sa fie realizat pe teritoriul Romaniei, in urma unei intelegeri cu Ungaria, care prevede ca pe teritoriul acestui stat sa fie un punct la Bors, pentru o viitoare autostrada care va trece pe acolo.

Constructia autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat de consortiul romano-portughez Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,9 milioane de lei, iar lotul al doilea (16,6 kilometri) de compania germana Alpine Bau, pentru 411,4 milioane de lei.

CNADNR a reziliat insa, in 2012, contractul pentru primul tronson, motivul principal fiind intarzierea lucrarilor.

La finele anului trecut, CNADNR a atribuit asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl un contract de 308 de milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea primului tronson al autostrazii Nadlac-Arad, care fusese inceput de constructorul Romstrade. Contractul de proiectare si executie al autostrazii Nadlac-Arad si drum de legatura, Lot 1 - km 0+000 - km 22+218, a fost atribuit in 19 decembrie, in urma unei licitatii deschise, pentru pretul cel mai scazut.

CNADNR a reziliat in vara anului trecut si contractul de proiectare si executie a lotului doi, in lungime de 16,6 kilometri, dupa falimentul constructorului, Alpine Bau din Austria, comunicand la vremea respectiva ca stadiul de executie a lucrarii era de 84,75%, cativa kilometri fiind neasfaltati.

Astfel, asocierea italo-germana Astaldi-Max Boegl va finaliza lucrarile la cel de-al doilea lot, intre Pecica si Arad, pentru 110,7 milioane de lei, (25,1 milioane de euro) cu TVA.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania anunta ca in 26 septembrie a fost semnat contractul de proiectare si executie la Autostrada Nadlac-Arad si Drum de legatura, Lotul 2, km 22+218 - km 38+882 pentru remedierea lucrarilor existente si finalizarea lucrarilor ramase de executat. Contractul a fost atribuit, in urma unei licitatii deschise, Asocierii Astaldi SpA - Max Boegl Romania SRL si are o valoare totala de 89.348.287,63 lei fara TVA.

Finantarea este asigurata din fonduri europene (85%) si sume de la bugetul de stat (15%).

Lucrarile se vor realiza pe o lungime de 16,6 kilometri. Contractul vizeaza finalizarea lucrarilor ramase de executat, inclusiv conexiunea cu primul lot al autostrazii si varianta de ocolire a orasului Arad.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















5303 vizualizari

  • +16 (16 voturi)    
    La loc comanda (Joi, 9 octombrie 2014, 21:34)

    finutza [utilizator]

    Inseamna ca acest Masterplan este o hartie ca orice hartie, deci nu este ceva avizat, aprobat, batut in cuie. Dar si d-l Ponta a dat asigurari celor de la Dacia ca face si drege in legatura cu autostrada si... cu-cu! Acum d-l Rus ii calca pe urme.
    • +5 (5 voturi)    
      ar putea fi prins ... (Vineri, 10 octombrie 2014, 10:26)

      snowflake [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      Ce conteaza, conteaza ca pitestenii si argesenii voteaza sistematic cu cei care le pericliteaza viitorul.
  • +19 (19 voturi)    
    bah Rus, (Joi, 9 octombrie 2014, 21:35)

    ZeroAbsolut [utilizator]

    tu nu intelegi romaneste? U.E. finanteaza 85% (95% cu top-up) din costul autostrazii respective si pe tine te apuca diareea cu drumul expres. Nu va mai lasat, mah, Pontanocchio nici bacsisul asta de 5% prin buzunare sau va e teama ca nu puteti fura din banii U.E.?
    • +2 (2 voturi)    
      Bine sesizat! (Vineri, 10 octombrie 2014, 10:59)

      tenismenul [utilizator] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

      Le este teama ca nu vor putea sa fure! D e aceea nu se inghesuie la banii europeni. Tot ce spun psd-istii sunt numai minciuni.Nu vor respecta nici un alt plan. Ei nu sunt in stare sa faca o strategie de dezvoltare a romaniei pe termen scurt macar. Numai fraierii se pot increde in cuvintele lor. Ce-i aia, "masterplan"?
  • +15 (15 voturi)    
    schimarea (Joi, 9 octombrie 2014, 21:40)

    greenforest [utilizator]

    va analiza daca se poate schimba schimbarea schimbarii a schimbatului si reschimbatului celui mai maret Master Plan.
    Eu propun sa redenumim acest Master Plan in Master Schimbaciosoul

    Ma doare capul de atata incompetenta.
    Numai bine,
    • +6 (6 voturi)    
      MasterChef (Vineri, 10 octombrie 2014, 6:25)

      MagnusLucian1320675938794 [anonim] i-a raspuns lui greenforest

      Propun sa fie desenat MasterPlanul de juriul de la MasterChef Romania!
  • -5 (9 voturi)    
    peste 10 ani? (Joi, 9 octombrie 2014, 21:45)

    woe [utilizator]

    daca se apuca azi de spart tunele prin defileul Oltului si lucreaza sustinut, doar peste 10 ani vom putea circula pe ea. E analiza facuta de constructori, nu de mine.
    • +4 (4 voturi)    
      Ei, nu e chiar asa... (Vineri, 10 octombrie 2014, 0:14)

      Caligula [utilizator] i-a raspuns lui woe

      Odata terminat drumul expres, vor incepe lucrarile la autostrada - in masura in care vor exista bani, vezi cum arata autostrada Transilvania - iar traficul va fi deviat pe drumul vechi... cam asa "scanteiaza" logica in mintea lui Ioan Rus.
    • +4 (4 voturi)    
      specialistule :) (Vineri, 10 octombrie 2014, 1:45)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui woe

      care constructori specialistule?? :))) sibiu - pitesti nu va trece prin defileul oltului :))
      • +1 (1 vot)    
        dar pe unde? (Vineri, 10 octombrie 2014, 9:04)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui stupidu

        nu te contrazic si nici nu sunt vreun specialist dar ma gandesc ca de la Pitesti la Sibiu ar trebui trecuti si carpatii aia meridionali pe undeva.
        • +2 (2 voturi)    
          Pai si drumul actual pe unde trece? (Vineri, 10 octombrie 2014, 12:03)

          antrax [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

          Pe valea Oltului, nu? Daca drumul actual are loc, si o autostrada se poate face. Viaducte, tunele, probabil vor fi necesare prin anumite locuri...

          totusi din articolele anterioare am aflat ca partea de "munte" ar fi doar vreo 25km din totalul de aproximativ 120km cat lipsesc. Restul sunt prin relief de tip deal, deci eu nu pricep de ce ne abureste domnu Rus atata si nu o sparg in 3-4-5 segmente si sa le liciteze separat, cum au facut cu toate autostrazile de pana acuma.
          Au facut asta si pe bucati relativ mici de tot (vezi Gilau-Mihailesti? de vreo 9km, Timisoara-Lugoj cu bucatele de vreo 10km, Sebes-Sibiu cu bucati de vreo 20km, etc
  • +12 (12 voturi)    
    ce inima buna au Komunisto-mafiotii astia (Joi, 9 octombrie 2014, 21:49)

    rov [utilizator]

    psd o mare mizerie, un cancer al Romaniei!
  • +16 (16 voturi)    
    ungurii sunt vinovati! (Joi, 9 octombrie 2014, 21:57)

    ic.ram1945 [utilizator]

    Deci, din cauza ungurilor, nu vom putea circula la sfarsitul anului de la Arad in Ungaria pe autostrada. Bravo Rusule!
  • -19 (23 voturi)    
    Faceți dracu tronsonul ăsta odată (Joi, 9 octombrie 2014, 22:09)

    ploiesteanu [utilizator]

    că mor băsiștii. Dacă a zis un șofer care-l face în fiecare săptămână, că e cel mai aglomerat, atunci așa e. Nu contează studiile făcute de firme de afară, a dat semn băsescu, toată economia moare dacă nu facem cât mai repede pitești sibiu. Nu contează că petromul , o firmă mai mare decât dacia își transportă zi de zi cisternele prin căile întortocheate ale DN1.
    • +5 (5 voturi)    
      daca... (Joi, 9 octombrie 2014, 23:56)

      #SCHIMBARE [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      daca ai stii cum isi transporta petrom produsele si8 de unde provin ele si pe ce cai circula ele (eu stiu..spre deosebire de tine care doar presupui) ai vedea ca vorbesti o mare porc..arie...bucuresti brasov..cu siguranta NU are cums a fie legat de petrom...poate de alte interese..dar de petrom cu siguranta NU
      • -1 (1 vot)    
        ei spune-ne tu învățatorule (Vineri, 10 octombrie 2014, 9:20)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui #SCHIMBARE

        cum transportă petromul spre ardeal.
    • +3 (3 voturi)    
      nu stiu ce studii a facut Rus (Vineri, 10 octombrie 2014, 9:16)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      nu stiu nici tu pe ce informatii te bazezi (nu, A3 nu se pune) dar iti recomand sa iesi 10 km prin Militari, sa evaluezi asa, ochiometric traficul de pe A1 si sa postezi despre oculta basista dupa aia.
  • +14 (16 voturi)    
    Ce-i strutocamila asta?!!! Intai drum expres, apoi (Joi, 9 octombrie 2014, 22:34)

    ddutz [utilizator]

    autostrada? Cat cheltui de a transforma expresul in autostrada este mai mult decat a face autostrada din prima.
    Nu mai vorbesc ca autostrada este finantata 95% din fonduri nerambursabile, iar expresul inca nu are finantare.
    Nu mai vorbesc de pierderile de timp si bani pentru transportatori din lipsa autostrazii 5-30 ani (Rus vorbeste de anul 2050).
    Credeam ca Rus e mai breaz. M-am inselat.
    Tot sange prost de psd-st.
    • -4 (4 voturi)    
      în primele 2 fraze ai spus 2 prostii. (Vineri, 10 octombrie 2014, 9:27)

      ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui ddutz

      1. "Cat cheltui de a transforma expresul in autostrada este mai mult decat a face autostrada din prima."
      2. " autostrada este finantata 95% din fonduri nerambursabile, iar expresul inca nu are finantare."
      Bine că spălații ăștia pe creier care îți dau plusuri indiferent ce prostii scrii, numai să spui ce spune și Băsescu sunt la fel de "inteligenți și bine informați" ca și tine. Sacul se potrivește cu peticul.
  • +13 (15 voturi)    
    Gura bate curu' (Joi, 9 octombrie 2014, 22:45)

    muciflenduri [utilizator]

    Ce-i costa pe flacaii astia sa faca master planuri, sosele suspendate, sau mii de kilometri de autostrada?
    Prosti sa fie sa nu manance rahat, ca doar nu-i trage nimeni la raspundere.
    Liber la mancat, flacai, e campanie electorala!
  • +13 (13 voturi)    
    Intii ... (Joi, 9 octombrie 2014, 22:58)

    JG [utilizator]

    Intii mincam doar piine; nu murim si facem si economie; ne putem incalzi la sistemul "de stat".
    Ulterior, dupa 2020, adaugam sare la piine, ca ne putem permite; iar caldura din apartamente o sa fie cu un grad Celsius mai mare: de la 16 la 17.
    Votati cu burta!
  • +16 (16 voturi)    
    Luati aminte de la specialistul Rus (Joi, 9 octombrie 2014, 23:03)

    andrei31 [utilizator]

    Daca nu as mai fi dormit de 4 zile, as fi baut peste masura si as fi citit articolul, poate as fi ramas cu o vaga impresie cum ca Rus e un mare intelept si trebuie ascultat cu atentie. In schimb, l-as baga in inchisoare doar pentru ca are curajul sa sustina ca un drum expres in zona de munte poate fi transformat in autostrada. Am scuti in prima faza 20-30% din bani (din care 85% sunt finantare UE), pentru ca apoi sa largim podurile si tunelurile, sa miscoram pantele si sa largim virajele drumului expres pentru a-l aduce la standard de autostrada. Noroc ca el "analizeaza " acum "posibilitatea de a prinde" Pitesti - Sibiu in master plan ca autostrada. Bai amaratule, nu e nimic de analizat, pentru ca nu aduci banii de acasa. Banii sunt pusi la dispozitie de UE, asa ca mai bine lasa analizele pe seama persoanelor competente si apuca-te de treaba ca pierdem banii si ramanem si fara autostrazi.
  • +5 (5 voturi)    
    :) (Joi, 9 octombrie 2014, 23:14)

    alex1978 [utilizator]

    "Am aflat cu surprindere ca facem autostrada mai repede decat ungurii, ne-am apucat cu o harnicie deosebita sa lucram"
    Din pacate pentru noi, "ungurii" inca nu stiu sa faca autostrazi care incep de nicaieri, dureaza putin si se termina in camp. De studii de fezabilitate nu mai zic, le dam lectii la fraieri. Pe urma, aia is unguri pe termen lung, noi la patru ani- suntem ba penelisti, ba pedelisti, ba traseisti, ba, ba, ba. Si uite ca mitul mesterului Manole n-ar fi prins asa de bine la ei...de miorita nu mai spun nimic. Apropo- cum se zice in germana :"Sa moara capra vecinului" sau "Capul plecat sabia nu-l taie"...
  • +5 (5 voturi)    
    Mesteca vorbe si asta (Joi, 9 octombrie 2014, 23:45)

    Dalinar [utilizator]

    De genul, votati-ne ca dupa...nu o sa o facem nicicum, dar acum spun ca o facem.
  • +6 (6 voturi)    
    Nu ar putea/// asta serios,sa-si vada de drum (Vineri, 10 octombrie 2014, 2:08)

    Plagarus [utilizator]

    Bun doar de carat in vizite externe,doar slana si palinca,tovarsul asta Rus,ar putea sa se apuce de reparat microbuze pt.primarii unguri ca-i mare specialist RMB !
  • +8 (8 voturi)    
    Secaturile isi indeplinesc sarcinile de partid! (Vineri, 10 octombrie 2014, 8:10)

    hotnewsfil [utilizator]

    Are, si Ardealul, secaturile lui pesediste, aflate in campania de sustinere a mitomanului, cu promisiuni date 'pe loc', cu carul, pe placul tuturor alegatorilor.
    Rus va umbla, si el, din casa in casa (portia ce-i-a fost repartizata, din cele 6.5 milioane, pe care au pus ochii pesedistii. Rus le va smulge semnaturi pe angajamente scrise, strict secrete, prin care se obliga sa il voteze pe Ponta, in schimbul promisiunii ca vor primi cate o sacosa imensa, plina cu toate bunatatile, livrate de firme numai de firme de incredere, ale baronilor PSD, si de prietenii acestora, fara licitatie, fiindca e graba mare, nu mai este timp, alegerile bat la usa. Alegatorii sunt informati, cand semneaza angajamentul secret, ca cele patrusutecincizecidemilioane de euro, cat vor costa toate darurile PSD provin dintr-un ajutor electoral pe care UE il da singurului ei prieten (al UE), din Romania - mitomanul fudul.
  • +4 (4 voturi)    
    domnule Rus (Vineri, 10 octombrie 2014, 8:57)

    mos ion roata [utilizator]

    Vezica te cearta sova.El sta de 5 luni in cort la Comarnic ca sa termine autoastrada Comarnic-Brasov in 2015 si tie iti arde de Pitesti -Sibiu.
    Cand om scapa oare de balbaitii astia:?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by