Contractul pentru remedierea si finalizarea lucrarilor la cei 16 ,7 km din Lotul 2 al autostrazii Arad - Nadlac (plus drum de legatura) a fost semnat de catre Compania de Autostrazi cu asocierea Astaldi - Max Boegl. Vorbim de acelasi constructor ca pe Lotul 1 Nadlac-Arad, un lot aproape finalizat, dar care nu ar fi putut fi inaugurat anul acesta din cauza ca drumul de legatura si nodul rutier necesar era parte din contractul pentru Lotul 2. Astfel, vestea semnarii contractului pentru Lotul 2 in valoare de circa 90 de milioane de lei aduce sperante ca macar cei 22 de km de pe Lotul 1 Arad - Nadlac sa fie deschisi circulatiei anul acesta.

Lotul 2 de pe Arad - Nadlac (cu rosu pe harta)Foto: Hotnews

Contractul "Proiectare si Executie Autostrada Nadlac - Arad si Drum de legatura, Lotul 2, km 22+218 - km 38+882" pentru remedierea lucrarilor existente si finalizarea lucrarilor ramase de executat a fost semnat, vineri, de catre Compania de Nationala de Autostrazi cu asocierea Astaldi - Max Boegl.

Contractul are o valoare totala de 89.348.287,63 lei fara TVA si prevede finalizarea lucrarilor la cei 16,6 km de pe Lotul 2 dupa ce constructorul initial, firma Alpine, a dat faliment in urma cu mai bine de un an si nu a mai putut continua lucrarile. La momentul falimentului, lucrarile pe Lotul 2 erau realizate in proportie de 80%.

CNADNR a fost nevoita sa rezilieze contractul in iulie 2013 dupa falimentul Alpine insa a avut nevoie de aproape un an pentru a relicita lucrarea, publicand anuntul in SEAP abia pe 3 iunie 2014. Semnarea contractului a venit abia acum.

Lucrarile sunt finanatte prin Fondul de Coeziune (85%, fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeana) si Bugetul de stat (15%).

Sanse pentru o inaugurare anul acesta: 22,2 km pentru lotul 1 din Arad - Nadlac

Acelasi constructor aproape a finalizat Lotul 1, dar pentru inaugurare trebuie terminat nodul rutier de pe Lotul 2

Astald-Max Boegl este aceeasi asociere care se ocupa de constructia lotului adiacent - Lotul 1, 22,2 km. Acolo lucrariel sunt in stadiu foarte avansat, existand mari sanse sa fie finalizate pana la finele anului.

Cu toate acestea, exista riscul ca Lotul 1 sa nu poata fi deschis circulatiei din cauza ca nu prevede un nod de descarcare a traficului la capatul dinspre Pecica. Acolo, nodul rutier este prevazut in cadrul proiectului pentru Lotul 2.

Acum, odata cu semnarea contractului cu acelasi contructor si avand in vedere ca o parte din lucrari au fost realizate in trecut, exista sanse ca Lotul 1 sa fie, totusi, inaugurat, daca eforturile constructorului se concetreaza pe drumul de legatura si pe finalizarea nodului rutier in discutie.

Primele informatii de pe santier publicate de unii utilizatori ai forumurilor de infrastructura aratau ca utilajele constructorului au intrat pe Lotul 2 inca de ieri dupa pranz.