Cat ar putea costa al treilea pod peste Dunare si care sunt cele patru locuri luate in calcul de Romania si Bulgaria

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 19 august 2014, 11:43 Actualitate | Esenţial


Podul Calafat-Vidin
Foto: DanubeBridge2.com
In doua luni ar trebui sa se decida locul unde va fi construit al treilea pod peste Dunare dintre Romania si Bulgaria, patru amplasamente fiind luate in calcul. Studiile de fezabilitate indica faptul ca podul ar urma sa coste intre 200 si 270 milioane euro, in functie de solutia tehnica aleasa, scrie site-ul Novinite.

Elean Gagov, expert la ministerul bulgar al dezvoltarii regionale, spune ca sunt luate in calcul patru posibile locuri pentru al treilea pod: Oryahovo – Bechet, Silistra – Calarasi, Ruse – Giurgiu si Nikopol – Turnu Magurele, optiunea finala fiind aleasa in doua luni.

Apoi, intr-o a doua etapa se va decide daca acest nou pod va avea si linie de tren. Reprezentatul bulgar spune ca Transproekt 2001,, compania romaneasca ce a facut studiile de fezabilitate, a sugerat posibilitatea construirii unui tunel pe sub Dunare daca s-ar alege unul dintre amplasamentele Nikopol – Turnu Magurele sau Oryahovo – Bechet. Totusi, optiunea ar implica o majorare cu 70 milioane euro a costurilor totale de constructie.

Rapoartele oficiale arata ca in medie podul Giurgiu-Ruse este traversat de circa 1.000 de TIR-uri/zi, iar Calafat-Vidin, de 500.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















16889 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    o sa-l faca tel drum (Marţi, 19 august 2014, 12:04)

    sachei [utilizator]

    si o coste 500 mil
    • 0 (2 voturi)    
      doar giurgiu ruse se justifica dpvd economic (Marţi, 19 august 2014, 17:01)

      snowflake [utilizator] i-a raspuns lui sachei

      restul sunt povesti
      • +5 (5 voturi)    
        pe cand un pod Braila - Smardan (Tulcea) (Miercuri, 20 august 2014, 8:23)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

        pe cand un pod Braila - Smardan (Tulcea) sau Galati - IC Bratianu (Tulcea) care sa lege Moldova si Galati / Braila de Dobrogea ???

        adica hai sa facem cu Bulgarii cat mai multe, dar podul peste Dunare dorit de 20 de ani in aceasta zona in nici-un caz.
        • 0 (0 voturi)    
          ASTA E ! (Miercuri, 20 august 2014, 12:52)

          pointless man [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

          Zece puncte !
  • +10 (10 voturi)    
    Mda (Marţi, 19 august 2014, 12:05)

    HP [utilizator]

    Nu sunteti in stare nici sa vopsiti podurile pe care le avem, la Fetesti Cernavoda.

    In Romania lui 2014, pentru ce platim rovignietele alea ? Cat costa sa cumperi 1 tona de vopsea si sa pui niste detinuti la trafalet ?
  • +2 (6 voturi)    
    Pod peste Dunare (Marţi, 19 august 2014, 12:15)

    MarianPreo [anonim]

    Calarasi ! S-a votat deja ! :)
  • +5 (5 voturi)    
    Si pe urma? (Marţi, 19 august 2014, 12:30)

    antrax [utilizator]

    Ceva autostrazi prin Romanica vor exista? Altfel, parca vad cum TIR-urile vor traversa ceva drumuri judetene, vor crapa zidurile la case, vor face zeci de ore in tranzit, etc.

    Hai baieti, ca macar rahatul ala de bucata Calafat - Craiova il puteti face autostrada, e plat terenul.
  • +4 (4 voturi)    
    Comment sters de user (Marţi, 19 august 2014, 12:33)

    qwerasdf [anonim]

  • +4 (4 voturi)    
    Calarasi (Marţi, 19 august 2014, 12:33)

    Marian G. [utilizator]

    La Calarasi pare cea mai logica varianta, sa preia traficul din Moldova.
    • +3 (3 voturi)    
      si cum ajung din Moldova la Calarasi? (Marţi, 19 august 2014, 18:46)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Marian G.

      pe DN-urile dubioase dintre Buzau-Slobozia-Calarasi sau Braila-Slobozia-Calarasi?
      • +2 (2 voturi)    
        hm (Miercuri, 20 august 2014, 9:46)

        Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Nu stiu cum e Slobozia-Calarasi, dar Braila-Slobozia nu e in nici un caz DN dubios.
  • 0 (4 voturi)    
    Varianta pe la Bechet (Marţi, 19 august 2014, 13:07)

    JustinCase [utilizator]

    Varianta pe la Bechet are avantajul ca ar veni in continuarea proiectului de autostrada Bucuresti-Alexandria si continuata de bulgari prin Plevna, ar fi astfel cel mai scut drum dintre Bucuresti si Sofia, unde se va putea ajunge astfel in numai 3 ore si jumatate.
    • +2 (4 voturi)    
      Erata! (Marţi, 19 august 2014, 13:41)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

      Era vorba de Turnu Magurele, nu de Bechet.
  • +9 (11 voturi)    
    mda (Marţi, 19 august 2014, 13:21)

    Xorciser [utilizator]

    Bine ca faceti poduri peste Dunare si nici unul peste Prut.

    Cu 200mil EUR se pot face 20 de poduri peste Prut (rutier + feroviar fiecare)....
  • +1 (5 voturi)    
    Bucuresti+Ilfov 25% din PIB-ul Ro (Marţi, 19 august 2014, 18:51)

    AliKimiku [utilizator]

    Si voi imi spune-ti de poduri fantoma la Calarasi sau Turnu Magurele?
    Cand podul de la Giurgiu e bun de carute cu sase cai cel mult?
    • +3 (3 voturi)    
      Comment sters de user (Miercuri, 20 august 2014, 9:19)

      qwerasdf [anonim] i-a raspuns lui AliKimiku

      • +1 (1 vot)    
        asa-i (Miercuri, 20 august 2014, 13:36)

        EMC2*2/2#@4 [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

        Ar trebui gandit astfel incat sa oferi posibilitatea si altor zone de a se dezvolta.
        Turnu magurele, Calarasi sunt numai bune pentru acest lucru.
        In aceste zone nu a mai ramas nimic iar oamenii sunt fortati sa traiasca de azi pe maine sau sa plece.

        desigur ... vorbesc aici de un scenariu SF... Cine mai crede ca guvernantii nostrii se gandesc la binele plebei.
  • +1 (3 voturi)    
    Intrebare (Miercuri, 20 august 2014, 7:01)

    Cetateanu [utilizator]

    O intrebare (sau mai multe) cam prostuta: daca tot aveti ceva malai, n-ar fi mai bine sa renovati Giurgiu - Ruse poate si marit la patru piste? Poate si ceva cai de acces mai civilizate si mai in regim de autostrada? macar nitica vopsea pe pod sau asfalt pe drum? HA?
    • +1 (1 vot)    
      Si cum renovezi, fara sa il inchizi? (Miercuri, 20 august 2014, 12:43)

      CatalinBanu [anonim] i-a raspuns lui Cetateanu

      Daca il inchizi, pe unde se face traficul? Prin Vama Veche sau bacul de la Zimnicea?

      Bechetul iese din discutie cred eu pentru ca deserveste traficul din Craiova, care poate fi preluat foarte bine de catre Vidin.

      Calarasi sau Magurele sunt sigurele viabile, si as inclina pentru Magurele, caci ar deservi Bucurestiul care genereaza traficul pe Ruse.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by