Un ingredient folosit in pasta de dinti Colgate Total, asociat in testele pe animale cu aparitia cancerului si intreruperea dezvoltarii

de I.C.     HotNews.ro
Miercuri, 13 august 2014, 10:26 Actualitate | Esenţial


Substanta triclosan, un biocid folosit pentru a distruge microorganismele periculoase, se numara printre ingredientele folosite de compania de produse de ingrijire Colgate-Palmolive in pasta de dinti Colgate Total, scrie Bloomberg. Mai multe studii realizate in ultimii ani au aratat ca triclosanul ar putea modifica productia hormonala si ar putea provoca rezistenta la antibiotice. Potrivit publicatiei americane, substanta a fost asociata, in testele pe animale, cu dezvoltarea celulelor canceroase.

Food and Drug Administration (FDA), autoritatea americana de reglementare in domeniul medicamentelor si alimentatiei, reexamineaza substanta, creata in urma cu peste 40 de ani ca dezinfectant chirurgical si antiseptic pentru spitale, informeaza New York Times. De-a lungul timpului, triclosanul a ajuns sa fie utilizat intr-o varietate de produse de larg consum, precum sapun si tocatoare de bucatarie.

Colgate-Palmolive foloseste ingredientul antibacterian in Colgate Total pentru a preintampina problemele gingivale. Compania sustine ca produsul este sigur si citeaza analiza riguroasa facuta de FDA asupra pastei de dinti, care a dus la aprobarea ei in 1997 ca pentru vanzarea de larg consum.

Potrivit Bloomberg, o privire mai atenta la aplicatia pentru aprobare dezvaluie insa ca unele dintre datele stiintifice prezentate de Colgate pentru a stabili siguranta triclosanului in pasta de dinti nu sunt atat de clare si ca nu au fost, pana in acest an, facute publice.

Dosarul depus la FDA pentru colgate Total include 35 de pagini de studii toxicologice realizate asupra tricolsanului, pe care autoritatea americana nu le-a facut publice. Agentia a publicat paginile la inceputul anului ca urmare a unui proces plecat de la o cerere facuta in baza Legii privind accesul liber la informatie. Ulterior, ca urmare a presiunilor din partea presei, FDA a postat paginile pe site-ul sau.

Documentele arata ca in cazul uneia dintre cele mai dure proceduri de reglementare din state - procesul de aprobare a unui produs de catre FDA -, autoritatile se bazeaza pe datele stiintifice prezentate de companie care arata ca produsul este sigur pentru consum sau utilizare.

Paginile publicate recent, pusa alaturi de noile studii facute asupra triclosanului, ridica semne de intrebare cu privire la modul in care FDA si-a facut treaba in urma cu 17 ani atunci cand a aprobat intrarea pe piata americana a pastei de dinti si daca aceasta aprobare ar trebui revizuita, au aratat 3 cercetatori care au revazut documentele la cererea Bloomberg.

In documente apar studii care indica existenta unor malformatii osoase fetale la soareci si sobolani. Colgate sustine ca rezultatele nu sunt relevante. Vazute prin prisma stiintei actuale, astfel de malformatii sunt, mai degraba, un semnal ca triclosanul perturba sistemul endocrin si afecteaza functia hormonala, potrivit oamenilor de stiinta.

Dosarul depus de Colgate mai arata ca FDA a pus intrebari cu privire la temeinicia studiilor de cancer, care sunt partial abordate in documente publicate recent.

Unele probleme cu privire la impactul potential al triclosanului asupra oamenilor sunt, prin natura lor, fara raspuns. Oamenii sunt expusi la zeci de produse chimice care pot interactiona in organism, ceea ce face posibil identificarea unei legaturi clare intre o substanta si o boala, arata Thomas Zoeller, un profesor de biologie la Universitatea din Massachusetts Amherst, care studiaza felul in care produsele chimice afecteaza sistemul endocrin.

"Am creat un sistem in care testam aceste substante chimice pe populatia umana. Imim place ideea ca ele sunt sigure. Insa avem studii pe animale care indica altceva, cred ca ne supunem unui foarte mare risc", sustine Zoeller.

Colgate nu este acuzat de o ilegalitate, iar cele 35 de pagini de studii nu dovedesc ca triclosanul este periculos. A fost decizia FDA sa nu faca publice domcumentele, arata Colgate.

FDA a urmat procedura redactand informatia care vine de la o parte terta, a aratat purtatoare de cuvant al afgentiai Andrea Fischer. Unele studii au fost facute in laboratoarele Ciba-Geigy, primul producator al triclosanului si un predecesor al principalului producator actual, BASF SE, indica documentele.

Colgate sustine ca eficacitatea si siguranta produsului Colgate Total sunt sustinute de peste 80 de studii clinice in care au fost implicati, in total, 19.000 de oameni si ca a transmis catre FDA 98 de volume, de sute de pagini fiecare, care sustin produsul. Calgate trimite catre FDA rapoarte anuale in care revizuieste noile studii privind siguranta produsului, a declarat purtatorul de cuvant al companiei Thomas DiPiazza.

"In cei aproape 18 ani in care Colgate Total a fost pe piata din SUA, nu a existat niciun semnal de probleme de siguranta in rapoartele privind efectele adverse", a aratat DiPiazza, care a facut trimitere si catre o cercetare independenta facuta in 2013 de Cochrane Oral Health Group, o retea de doctori si cercetatori, care nu a identificat efecte negative ca urmare a utilizarii Colgate Total.


Citeste mai multe despre   
















6644 vizualizari

  • -2 (8 voturi)    
    FDA e o institutie sclava a corporatiilor (Miercuri, 13 august 2014, 10:51)

    Matrafirefox [utilizator]

    Daca vreo firma gigant, gen Monsanto, DuPont, Dow Chemical etc. vor o aprobare de la FDA o vor obtine imediat, pentru ca FDA este victima a ceea ce se numeste "regulatory capture", adica atunci cand o agentie ce reglementeaza ceva ajunge sa fie dominata de firmele care ar trebui sa i se supuna.

    Asa a ajuns FDA-ul sa aprobe toate aberatiile de porumb modificat genetic, soia modificata genetic, etc.

    Dar sa vezi distractie daca ai o firma mai mica de medicamente, de exemplu, si incerci sa obtii aprobare - va fi un cosmar birocratic.

    In SUA, ca si la noi, daca esti blindat de bani ai sanse mari sa se faca tot ce vrei.
    • +6 (6 voturi)    
      iar "conspirationita" Big Pharma... (Miercuri, 13 august 2014, 12:43)

      outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

      Acesta e rezultatul propagandei de dezinformare ale pseudostiintificilor. Asa s-a ajuns ca toti sa fie "specialisti" in sanatate. Fara nicio scoala medicala, sau in urma unui curs de 3 luni, dau sfaturi pe toate bolg-urile, infecand internetul. Stiinta si medicina moderna e bazata pe dovezi, nu pe vorbe: teste clinice si publicatii recenzate in jurnale de calitate. Exista un curent periculos in Romania, curentul anti-vaccin. Apar tot felul de "vedete" piti la televizor (Piersicuta Popescu si alte tate) dand sfaturi, cind de fapt ele nu au nicio pregatire medicala. Datul de sfaturi medicale la TV si in ziare fara a avea o pregatire medicala adecvata ar trebui sa cinstituie fapta penala. Asta intr-o tara normala (de ex Finalnda).
      • -2 (4 voturi)    
        Nu e teoria conspiratiei, e doar lacomie (Miercuri, 13 august 2014, 14:40)

        Matrafirefox [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

        Ziceam ca FDA-ul aproba orice atat timp cat dai banii.

        http://www.cwu.edu/~tenerelt/handout%20-%20regulatory%20capture.pdf

        http://www.smart-publications.com/articles/lies-and-deception-how-the-fda-does-not-protect-your-best-interests

        Si nu e vorba doar de FDA:

        Prior to being the Supreme Court Judge who put G.W. in office, Clarence Thomas was Monsanto's lawyer. The U.S. Secretary of Agriculture (Anne Veneman) was on the Board of Directors of Monsanto's Calgene Corporation. The Secretary of Defense (Donald Rumsfeld) was on the Board of Directors of Monsanto's Searle pharmaceuticals. The U.S. Secretary of Health, Tommy Thompson, received $50,000 in donations from Monsanto during his winning campaign for Wisconsin's governor. The two congressmen receiving the most donations from Monsanto during the last election were Larry Combest (Chairman of the House Agricultural Committee) and Attorney General John Ashcroft. (Source: Dairy Education Board)
        • +2 (4 voturi)    
          referinte fara valoare (Miercuri, 13 august 2014, 15:39)

          outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

          imi dai link la un articol salvat de pe wikipedia. Nu ca Wiki nu ar fi o sursa buna (ba chiar citeaza publicatii peer-reviewed in majoritatea cazurilor), dar sa caut articolul actulaizat pe wiki poate oricine. :) Iar de argumente de pe "holisticmed" si "truthinlabeling" nu am nevoie, sint doar pseudostiinta si propaganda.
    • +1 (5 voturi)    
      te inseli (Miercuri, 13 august 2014, 12:53)

      alex34 [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

      cam bati campii si vb fara sa stii mai nimic de subiectul asta.

      daca asa merge la noi, ai dat banul ai primit aprobarea, nu inseamna ca asa e peste tot.

      FDA e chiar una dintre cele mai dure institutii in
      SUA, am avut tangente cu o companie de medicamente din state care lucra la un produs de 15 ani pt ca nu era suficient de sigur si nu obtineau aprobare. Cand au obtinut-o a fost sarbatoare in toata compania. si vb de o companie care obtine profit de ordinul miliardelor$ asa ca ar fi avut cu ce sa-i cumpere pe cei din FDA, dar nu prea merge asa

      iar povestea cu plantele modificate genetic, cred ca va trebui sa ne obisnuim cu ideea ca la cat de mare e consumul global, metodele traditionale nu mai fac fata...
      • -3 (3 voturi)    
        Nu, tu te inseli, documenteaza-te (Miercuri, 13 august 2014, 14:32)

        Matrafirefox [utilizator] i-a raspuns lui alex34

        Cine te-a convins ca numai metodele de modificare genetica sunt bune? Metodele ecologice sunt mult mai eficiente, mai ieftine si mai accesibile si dau si randament mai mare, dar mai intai despre cum merge FDA-ul:

        E plin internetul de articole despre esecurile plantelor modificate genetic, in Africa de Sud au avut porumb modificat genetic care nu a dat rod:
        http://www.treehugger.com/green-food/monsanto-seedless-corn-sold-to-south-african-farmers.html

        In SUA au super-buruieni (superweeds), dupa 10-20 de ani de exploatare buruienile au dezvoltat o rezistenta la erbicidele folosite in genul asta de agricultura: http://phys.org/news/2014-01-superweeds-epidemic-spotlight-gmos.html

        Monsanto a mers atat de departe incat si-a sponsorizat propriul ONG care sa-i dea premii: http://www.matthieuricard.org/en/blog/posts/the-world-food-prize-is-presented-to-monsanto-co-what-a-farce

        Documenteaza-te, nu te lasa influentat de mass media care a fost cumparata de ani de zile de marile firme.

        Quoted in the New York Times Magazine (October 25, 1998, "Playing God in the Garden"), Philip Angell, Monsanto's director of corporate communications, famously stated:
        "Monsanto shouldn't have to vouchsafe the safety of biotech food. Our interest is in selling as much of it as possible. Assuring its safety is the FDA's job."

        From the Federal Register, Volume 57, No.104, "Statement of [FDA] Policy: Foods Derived from New Plant Varieties," here is what the FDA had to say on this matter:
        "Ultimately, it is the food producer who is responsible for assuring safety."

        The direct and irreconcilable clash of these two statements is no accident. It's not a sign of incompetence or sloppy work or a mistake or a miscommunication. It's a clear signal that the fix was in.

        Metodele ecologice sunt mai eficiente decat metodele industriale:
        http://naturalsociety.com/study-sustainable-organic-farm-livestock-better-factory-farms/
        http://grist.org/food/miracle-grow-indian-farmers-smash-crop-yield-rec
        • +3 (3 voturi)    
          astea sint referinte?! (Miercuri, 13 august 2014, 15:33)

          outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

          ziare si site-uri de propaganda? te rog, revino cu publicatii peer review. Sau tu nu vorbesti de stiinta?
  • +4 (6 voturi)    
    nu înțeleg (Miercuri, 13 august 2014, 10:57)

    Algernon [utilizator]

    ...în 40 (sau 17) de ani, nimeni, nicăieri în lume, nu a asociat triclosanul (sau Colgate Total) cu forme de cancer la oameni?
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Miercuri, 13 august 2014, 17:44)

      gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui Algernon

      Asocierile depind de mai multi factori, unul dintre ele fiind disponibilitatea, calitatea si volumul datelor (in 2014 e normal sa ai date longitudinale, de exemplu, mult mai bune decat in 1997, mai ales pentru un produs de larg consum). Volumul mare de date poate duce la predictiii mai bune, dar si la mai multe false-positives.

      Asocierile despre care vorbeste Bloomberg sunt la nivel de corelatie. Cauzalitatea nu a fost demonstrata, inca, dar prezenta corelatiilor indica faptul ca ar fi nevoie de mai mult research pe aceasta tema.
  • +5 (9 voturi)    
    Da (Miercuri, 13 august 2014, 11:25)

    Wan Ted [utilizator]

    Compus care există totodată și în pastele de dinți Blend-a-Med Complete 7, Aquafresh Multi Active și în general în toate pastele de dinți care pretind a o feri o protecție de 12 sau 24 ore, cu denumiri care au în componență cuvintele "Total", "Complet", bla bla... etc.
  • +4 (4 voturi)    
    Daca intram in detalii... (Miercuri, 13 august 2014, 13:02)

    Andrei18 [utilizator]

    Ne imbolnavim deja de la ganduri.
    Am gasit o gramada de produse ce contin Triclosan.
    Intradevar si Blend-a-Med complete se numara printre ele. O gramada de sapunuri, geluri antibacteriene dar si deodorate.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version