Valea Oltului, blocata dupa inundatii; DN1, sufocat de trafic: Ce se intampla cu autostrazile Sibiu-Pitesti si Comarnic-Brasov care ar trebui sa descongestioneze traficul intre Ardeal si Bucuresti

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 4 august 2014, 13:33 Actualitate | Esenţial


Cozi de masini pe DN7
Foto: Agerpres
Drumul National 7 care strabate Valea Oltului a fost inchis in weekend pentru reparatii in urma inundatiilor, iar pe DN1, pe Valea Prahovei, circulatia a fost aproape paralizata in urma aglomeratiei. In tot acest timp, autostrada Comarnic - Brasov, concesiunea care a fost anuntata ca un pariu politic de catre Victor Ponta, bate pasul pe loc si, la mai bine de un an si jumatate de la licitare, in discursul oficialilor se pomeneste despre o posibila anulare. Asta in timp ce procedurile pentru Sibiu - Pitesti, autostrada tergiversata birocratic de mai bine de doi ani, se prelungesc in continuare, iar termenul de finalizare, ba chiar de incepere a lucrarilor, inca nu se vede la orizont.

Drumul National 7, unul din cele mai aglomerate din tara, care strabate Valea Oltului si asigura una din trecerile carpatilor dinspre Sud si est spre vestul tarii, a fost inchis in weekendul ce tocmai a trecut pentru a se remedia problemele aparute in urma viiturilor de saptamana trecuta.

Pe DN1, pe Valea Prahovei, celelalt drum foarte important si care reprezinta o alta trecere a muntilor, circulatia s-a desfasurat bara la bara, iar in unele momente traficul rutier a fost pur si simplu blocat, mai ales in zona Predeal-Sinaia-Comarnic.

In timp ce vechile drumuri nationale nu mai fac fata, autostrazile care ar fi trebuit sa strabata muntii pe cele doua rute inca se zbat in proceduri birocratice, asta dupa mai bine de doi ani de zile de la instaurarea guvernului Ponta, perioada in care lucrurile fie au inaintat cu greu, fie au existat nenumarate sicane birocratice.

Comarnic - Brasov, de la pariul electoral al premierului, la un posibil esec rasunator


Traseul orientativ al autostrazii Comarnic - Brasov
Foto: Hotnews
Autostrada Comarnic - Brasov, prima concesiune romaneasca, o autostrada anuntata in 2013 ca un pariu politic al premierului Ponta care anunta ca nu va candida la parlamentarele din 2016 daca pana atunci nu va fi gata, inca zace in stadiul negocierilor.

Chiar daca guvernul a anuntat de la finele anului trecut consortiul castigator (Vinci-Strabag-Aktor), iar in februarie a fost semnat si un memorandum, nici pana in prezent contractul final nu a fost semnat. Fostul ministru Sova "ameninta" cu semnarea iminenta a contractului, insa termene dupa termene au trecut fara ca ceva concret sa se intample.

Ultimele informatii pe surse spuneau ca institutiile financiare internationale inca se cosultau daca sa sprijine proiectul si ar fi cerut statului, totusi, sa preia mai putine riscuri in desfasurarea proiectului. 

Ioan Rus: Decidem in toamna daca semnam contractul Comarnic-Brasov sau reluam licitatia

Recent, insa, in discursul oficial a inceput sa circule si varianta unei anulari a concesiunii, asta desi procedura concesionarii autostrazii e deja lansata de mai bine un an si jumatate. Cu alte cuvinte, un an si jumatate pierduti.

Ministrul Transporturilor Ioan Rus sustine ca autoritatile vor stabili in toamna daca sunt intrunite conditiile de semnare a contractului pentru constructia in concesiune a autostrazii Comarnic - Brasov, in caz contrar procedura urmand sa fie reluata, nota Mediafax intr-un interviu pe 24 iulie.

Rus a spus ca in aceasta toamna va fi luata o decizie privind acest proiect, afirmand: "Ori ne ducem inainte, ori ne ducem inapoi".

Autrostrada Sibiu - Pitesti, doi ani de tergiversari birocratice si cu licitatia pentru Studiul de Fezabilitate contestata puternic

Traseul autostrazii Sibiu - Pitesti
Foto: Hotnews
Daca soarta autostrazii Comarnic - Brasov ramane inca incerta, cea a autostrazii Sibiu-Pitesti se contureaza cu greu.

Dupa doi ani de tergiversari birocratice si dupa ce autoritatile au intentionat o amanare a lucrarilor (detalii pe larg, aici, intr-o analiza HotNews.ro), procedurile pentru autostrada Sibiu - Pitesti s-au reluat cu greu abia pe 2 iunie, atunci cand CNADNR a scos la licitatie reactualizarea Studiului de Fezabilitate, documentul esential pentru demararea lucrarilor.

Ministrul de atunci, Dan Sova, anunta, contrar declaratiilor facute de-a lungul timpului, ca studiul va fi facut rapid, in doar 12 luni, ba chiar mai repede pentru tronsoanele de capat dinspre Sibiu si Pitesti pentru a putea demara constructia inca din 2015.

Cu toate acestea, licitatia pentru SF, la fel ca in cazul tuturor celorlalte 16 SF-uri scoase la licitatie, a fost puternic contestata de firmele interesate.

Ca urmare a contestatiilor pe banda rulanta, Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor a obligat CNADNR sa modifice anumite detalii din licitatie. Astfel, durata contractului a fost marita de la 12 luni la 17 luni, iar data finala pentru depunerea ofertelor a fost decalata de la 23 iulie la 11 august.

In ceea ce priveste termenul de executie, contractul care mai nou va fi de 17 luni, este impartit diferit pe sectiuni, sectiunile 1 si 5 (Sibiu-Boita si Pitesti-Curtea de Arges) avand termen 5 luni, iar restul (sectiunile 2,3,4 si 6) au termen de realizare de 12 luni.

Bucuresti - Alexandria, licitatie de SF lansata inaintea celei pentru Sibiu - Pitesti, contestata si ea de catre constructori

10 Studii de Fezabilitate pentru noi autostrazi in Romania lansate pe 1 mai
Foto: Hotnews
In timp ce realizarea autostrazii Sibiu - Pitesti a fost tergiversata, guvernul in frunte cu fostul ministru Sova anunta la finele anului trecut o noua strategie pentru autostrazile patriei avand anul de referinta 2018.

Ca o noutate, autoritatile propuneau un accent sporit pe diverse cioturi de autostrada in mai multe zone din tara, unele nascand mai degraba controverse. Un astfel de caz a fost si este autostrada Bucuresti - Alexandria, privita ca un dar catre Liviu Dragnea, baron de Teleorman.

In cazul autostrazii Bucuresti - Alexandrai, studiul de fezabilitate a fost scos la licitatie chiar inaintea celui pentru Sibiu - Pitesti (pe 1 mai, spre deosebire de 2 iunie), insa nici acest proiect nu a fost ferit de probleme.

Asemanator, la toate licitatiile de zeci de studii de fezabilitate lansate in mai si iunie, in urma zecilor de contestatii, detaliile licitatiilor s-au modificat, iar termenele finale de depunere a ofertelor au fost decalate. Spre exemplu, pentru SF-ul autostrazii Bucuresti - Alexandria, termenul nou pentru depunerea ofertelor este 11 august, fata de 18 iulie cum era initial.

Zeci de studii de fezabilitate pentru autostrazi au fost licitate pe banda rulanta, desi ele au termen de valabilitate, iar autostrazile in cauza nu au certitudinea ca vor fi incepute curand

Intr-o incercare de a absorbi cat mai mult din fondurile europene care altfel se vor pierde din decembrie 2015, Dan Sova a lansat zeci de studii de fezabilitate pentru zeci de tronsoane de autostrada prin toate colturile tarii. Detalii aici si aici.  

Ce s-a precizat mai putin este ca aceste studii de fezabilitate au, in general, termen de valabilitate de doi ani, timp in care daca nu este pornita constructia, ele vor trebui refacute, pe alti bani.

La fel, trebuie precizat ca tronsoanele de autostrada au fost alese de autoritati desi MasterPlanul pe Transport nu este inca gata si multe din ele nu au asigurata o sursa de finantare, chit ca vorbim de fonduri europene sau bugetare.

Masura a fost criticata de Ministerul Fondurilor Europene pentru ca CNADNR nu ar avea capacitatea administrativa de a gestiona atat de multe proiecte de autostrada deodata si ca angajarea atator proiecte simultan ar insemna o povara bugetara nesustenabila.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















14684 vizualizari

  • +23 (23 voturi)    
    Sova a furat cat a putut la Transporturi (Luni, 4 august 2014, 13:41)

    Matrafirefox [utilizator]

    A facut 10 studii de fezabilitate cu 53 de milioane si autostrazi - nema!

    Masterplan - nu exista.

    Sa vedem ce face si Rus.
  • -20 (28 voturi)    
    hehe (Luni, 4 august 2014, 13:48)

    Mazeta [utilizator]

    Cei mai fericiți o să fie proprietarii de vile și pensiuni de pe Valea Prahovei, când o să le treacă autostrada pe la balcon. Aer, liniște și sănătate!
    • +10 (10 voturi)    
      hoho (Luni, 4 august 2014, 14:43)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Toate statiunile vor fi ocolite prin tuneluri.
      • -8 (10 voturi)    
        vezi să nu! (Luni, 4 august 2014, 15:02)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

        Tunelurile e scumpe și acolo chiar trebuie să știi meserie. Deci da, pe la balcon.
        • +10 (10 voturi)    
          vezi sa da! (Luni, 4 august 2014, 15:21)

          igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          De unde crezi ca vine pretul ala enorm? De la tuneluri si viaducte.
          Stiu meserie si baietii (Vinci-Strabag-Aktor). E suficient sa te plimbi putin pe-afara si le vezi munca.
          • -6 (10 voturi)    
            sursa (Luni, 4 august 2014, 15:33)

            Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

            Unde scrie că, în mod cert, toate stațiunile de Valea Prahovei vor fi evitate prin tuneluri?
            • +10 (10 voturi)    
              surse (Luni, 4 august 2014, 15:58)

              igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

              Una dintre surse: http://www.romanialibera.ro/special/investigatii/exclusiv-r-l---autostrada-comarnic-brasov-va-trece-pe-sub-sinaia-si-busteni-175788
              Stirea se regaseste in mai multe ziare.

              Planurile le poti vedea aici: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=6.2445
              • -7 (9 voturi)    
                tuneluri, file de poveste (Luni, 4 august 2014, 16:14)

                Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

                Deci cum rămâne cu „toate statiunile vor fi ocolite prin tuneluri”?

                2,9 km la Sinaia, 3,11 km la Buşteni şi 3,7 km la Predeal. În rest, Dumnezeu cu mila!

                http://www.realitatea.net/sova-pretul-kilometrului-de-autostrada-comarnic-brasov-unul-dintre-cele-mai-scazute-din-lume_1412816.html
                • +2 (2 voturi)    
                  Păi şi ce? ... (Luni, 4 august 2014, 17:02)

                  LianBerthold [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

                  ... că a rămas pe dinafară doar Azuga, la care oricum nu e problemă de tranzit, localitatea fiind orientată est-vest, de-a lungul pîrăului Azuga, nu de-a lungul Prahovei cum sînt celelalte ...
                • +3 (3 voturi)    
                  te faci sau esti? (Luni, 4 august 2014, 17:50)

                  igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

                  In afara de Sinaia, Busteni si Predeal ce statiuni mai sunt pe Valea Prahovei? Azuga si Poiana Tapului sunt si ele ocolite.
                  • -4 (4 voturi)    
                    haha (Luni, 4 august 2014, 22:28)

                    Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

                    Deci Azuga și Poiana Țapului vor fi ocolite prin tuneluri... care nu sunt tuneluri. Te-ai făcut de râs.
  • +22 (22 voturi)    
    o jena de tara (Luni, 4 august 2014, 14:25)

    Dodel540 [utilizator]

    Si toate astea se intampla in timp ce platim din greu pentru folosirea unui automobil:
    - mai mult de jumatate din pretul carburantilor se duce la stat.
    - rovinieta.
    - impozit auto.
    Suntem o jena de tzara din moment ce acceptam sa fim condusi de niste ticalosi incompetenti a caror unica preocupare este de cum sa-si mai traga niste bani din contractele semnate.
  • +4 (16 voturi)    
    Delocare a economiei (Luni, 4 august 2014, 14:31)

    gososan [utilizator]

    Se intampla un fenomen ciudat in Romania, lucru pe care mediul de afaceri se pare ca la sesizat de multa vreme incoace , si anume de locarea polului economic Bucuresti Ilfov sau migrarea agentilor economici din Bucuresti... mai pe scurt descentralizarea economiei. Politicul ori nu vede ori este prost intentionat. Acest lucru este determinat de faptul ca nu se poate lega sudul cu centru tarii prin sosea de mare viteza. Toate marile investitii se intampla si au loc in interiorul arcului carpatic . Eu unul personal nu ma deranjeaza , deoarece Bucurestiul in afara de toata functionarimea din ministere regii etc nu poate oferii nimic in plus. ASADR dragi politruci : asistam la o descentralizare economica involuntra fata de vointa conducatorilor.

    Centru Sibiu Brasov Alba , se va numii buricul Romaniei de azi inainte:
    PS. Capitala culturala Sibiu 2007 saluta provincia Bucuresti!!!
    • +2 (12 voturi)    
      cata frustrare!... (Luni, 4 august 2014, 14:54)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui gososan

      un aspect paradoxal al acestei descentralizari a economiei (cum ii spui tu) este ca studentii ardeleni habar nu au de acest fenomen ciudat si continua sa dea buluc in capitala miticilor insufletiti de visul de a ramane pe veci in capitala miticilor.

      Uite o statistica interesanta
      http://activenews.ro/harta-somajului_1832904.html

      De remarcat judetele fruntase la cresterea numarului de someri!

      PS: la Bucuresti atunci cand scrii "se va numi" trebuie sa o faci cu trei "i"...
      • +5 (7 voturi)    
        Adevarat! (Luni, 4 august 2014, 16:06)

        gososan [utilizator] i-a raspuns lui nellino

        De aceea fug cu totii in tara lui Mazare si Ponta dupa trufandale si golaciune. Din pacate se vor trezii si studentii si , tot acasa vin la Sibiu - Timisoara -Brasov la Continental, Takata Simens Marquad Mercedes (Cugir) ...etc iar Bucurestiul va ramane o mare de functionari si sefuti ( CNADR 6000 de angajati din care 1000 sefi de departamente, frumos raport 1/6 , adica un sef are in subordine 6 indivizi. halal eficienta)
  • +14 (14 voturi)    
    Autostrazi? (Luni, 4 august 2014, 14:46)

    prompt [utilizator]

    Aduceti-o pe d-na Boagiu inapoi! Tot ce vedeti de la Sibiu la Nadlac s-a facut sau s-a pornit pe vremea ei. Nici Cernavoda-Constanta nu era gata fara ea. Avea scoala licitatiilor de la UE si nu se poticnea de birocratia autohtona. Vezi ce le-a facut francezilor de pe Cernavoda-Medgidia care nu s-au tinut de termene!
  • +8 (8 voturi)    
    Sa ne spuna voinicul Sova (Luni, 4 august 2014, 15:57)

    Euunul [utilizator]

    de ce a tinut pe loc SB-PT? un mega vizionar (!) credea ca va gasi fraieri care sa-i finanteze spaga pe Comarnic-Brasov! Au incercat aceeasi de 2 ori inainte si nu au reusit.....
    ca sa nu mai vorbim ca e foarte talentat la desen, iar Ponta nu o sa mai candideze la parlamentare, la fel ca si a lui sotie care in in 2009 spunea ca nu mai candideaza pentru un al doilea mandat de EP.
    • +10 (10 voturi)    
      nu, nu credea! (Luni, 4 august 2014, 17:45)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Euunul

      Chiar ASA de prost, nu este nimeni!
      Insa pentru pedesere este esential sa BLOCHEZE autostrazile, si in special cea de Pitesti-Sibiu, cu scopul de a-i face pe Ford si Renault sa plece de la noi din tara!
      Daca situatia economica este prosta, pedesereul prospera!
      Daca in tara este somaj 30% si mult,a multa mizerie, valoarea mitei electorale scade, cu o galeata rosie cumpara voturile a doua familii!
      Pentru ei este strict necesar sa fie sabotata autostrada de Sibiu ...
  • -1 (7 voturi)    
    Traficul intre Ardeal si Bucuresti... (Luni, 4 august 2014, 17:19)

    DanDare [utilizator]

    ... deci conform autorului cele doua autostazi in discutie fac legatura cu Bucurestiul, restul oraselor din jumatatea de sud a tarii nu merita sa mai fie mentionate: Pitesti, Ploiesti, Craiova, Constanta, etc. , exista si ele acolo pe undeva pe harta !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version