Nava portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, distrusa partial in urma unui incendiu in 2012 si decontaminata in Danemarca, a fost reparata in Santierul Naval Daewoo Mangalia si a fost livrata proprietarului, dupa aproximativ cinci luni de la inceperea lucrarilor, relateaza Mediafax.

Ce transporta Flaminia?Foto: Havariekommando

MSC Flaminia a fost livrata luni, "in deplina concordanta cu cerintele comerciale, tehnice, tehnologice si de calitate asumate contractual de catre Daewoo-Mangalia Heavy Industries fata de clientul sau german, supravegheate si confirmate de societatea de clasificare GermanischerLloyds", se mentioneaza intr-un comunicat de presa al DMHI.

Potrivit reprezentantilor Santierului Naval Daewoo Mangalia, pe parcursul celor cinci luni de activitate, muncitorii au indepartat structura de otel avariata a corpului navei, au fabricat si montat cele 94 de bloc-sectii noi ale structurii navei, au inlocuit echipamentele si sistemele avariate si au efectuat lucrari specializate in vederea racordarii tehnologice si functionale a structurilor de corp noi cu sistemele existente ale navei.

Cantitatea totala de otel inlocuit a fost de aproximativ 7.500 de tone.

De asemenea, la solicitarea clientului, au fost facute si o serie de lucrari suplimentare, intre care inlocuirea elicei si structurii prova (n.r. - bulbul navei), pentru imbunatatirea performantelor navei in ceea ce priveste viteza si consumul de combustibil. In plus, au fost realizate si testele functionale ale instalatiilor si echipamentelor navei.

In total, la lucrarile de reparatie si constructie efectuate la MSC Flaminia au luat parte 500 de angajati, valoarea totala a contractului ridicandu-se la aproximativ 29 de milioane de dolari.

"Gradul de integrare a costurilor totale in Romania este de peste 90%", mai spun reprezentantii DMHI.

In 19 februarie, reprezentantii santierului Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) precizau, intr-o conferinta de presa, ca pentru repararea navei Flaminia a fost organizata o licitatie la care au mai participat alte doua santiere.

Nava portcontainer Flaminia a revenit in Romania in 17 februarie, pentru a fi reparata in Santierul Naval Daewoo Mangalia dupa ce, din luna noiembrie a anului trecut, a trecut prin operatiuni de decontaminare in Danemarca.

Nava portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, a acostat in mai 2013 in Portul Constanta, asteptand aprobari de la autoritatile romane pentru a fi decontaminata de deseuri periculoase si reparata la Santierul Maval Daewoo din Mangalia, dupa ce a luat foc in largul Oceanului Atlantic, in 2012. Aceasta a stat in Romania pana la inceputul lunii noiembrie 2013, cand a plecat in Danemarca pentru continuarea procesului de decontaminare.

Fostul prefect al judetului Constanta Eugen Bola preciza anul trecut ca decizia de a pleca din Romania a fost una economica, armatorul alegand solutia cea mai ieftina, mai ales pentru evacuarea celor 14.000 de tone de deseuri gasite in plus peste cele declarate si care ar fi trebuit sa se intoarca in Germania. Astfel, in loc sa duca aceste deseuri in Gemania cu alte mijloace de transport, armatorul a ales sa mute nava cu totul.

In luna iulie 2013, presedintele Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului (ANPM), Mihail Faca, declara ca reprezentantii firmei care opereaza nava Flaminia au primit avizul pentru gestionarea a 9.000 de tone de deseuri care se aflau pe vas. El preciza ca autoritatile romane nu au dat aviz pentru gestionarea altor 14.000 de tone de deseuri pe care le-au declarat "import ilegal" si care ar fi trebuit preluate de catre statul german.