Premierul Victor Ponta sustine in continuare modificarile facute pe sest la Legea Educatiei, in ciuda numeroaselor critici pe care le-a primit Guvernul. "Modificarile la Legea Educatiei sunt bune si bine bine-venite", a spus Ponta la inceputul sedintei de Guvern de miercuri. Ponta sustine ca el crede in "ideea ca cei mai buni sa fie recompensati, iar cei mai slabi sa fie ajutati".

"Noi avem o alta conceptie, nu credem ca scoala romaneasca trebuie sa fie o jungla in care doar cei puternici supravietuiesc. Cat mai multi copii care reusesc sa ramana la scoala, care au rezultate, uneori mai proaste, alteori mai bune, care trebuie sa aiba la un moment dat posibilitatea de a lua bacalaureatul, eu cred in aceasta idee ca trebuie sa fim o societate in care si cei cei mai buni sa fie recompensati, dar si cei mai slabi sa fie ajutati sa fie mai buni", a mai spus Ponta.

Premierul a mai afirmat ca Ordonanta de Urgenta care modifica Legea Educatiei va merge in Parlament si "in cazul in care ne-a scapam ceva, putem sa indreptam".

La randul sau, ministrul Educatiei, Remus Pricopie, sustine ca prin aceste modificari este respectat un angajament al Guvernului asumat in 2010 si 2011 pentru reducerea numarului de elevi care parasesc scoala. "Guvernul Romaniei a primit si bani din fondurile structurale sa-i directioneze catre acesti tineri care nu reusesc la scoala, care nu reusesc sa obtina examenul de bacalaureat. Din pacate, banii n-au fost folositi iar numarul de elevi care parasesc scoala a crescut. Ceea ce facem noi acum este sa respectam un angajament", a spus Pricopie.

Guvernul Ponta a adoptat in urma cu doua saptamani o Ordonanta de urgenta care aduce 97 de modificari la Legea Educatiei Nationale. Pe 30 iunie, "Ordonanta de urgenta nr. 49/2014 privind instituirea unor masuri in domeniul educatiei, cercetarii stiintifice si pentru modificarea unor acte normative" a fost publicata in Monitorul Oficial. OUG prevede, printre altele, organizarea unei a treia sesiuni de BAC, pregatirea elevilor fara bacalaureat la facultate - cu finantare de la stat, crearea modalitatii ca rectorii de la stat sa fie in functie pe viata, posibilitatea ca o persoana fizica sa fondeze o universitate in mainile careia sa se intoarca apoi patrimoniul acesteia, reintroducerea doctoratului la frecventa redusa.

Citeste si: