Noul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, a afirmat, dupa preluarea portofoliului, ca in institutia pe care o va conduce este foarte mult de lucru si isi propune sa reduca "risipa" atat din punct de vedere al resurselor materiale, cat si umane, transmite Mediafax.

"Vom incepe incercand sa reducem risipa in acest minister si ma refer atat la resursele materiale, cat si la cele umane. Cu acest rezultat, probabil ca vom deveni mai competitivi in ceea ce facem, in intreaga activitate a ministerului. Fiind mai competitivi, la un moment dat s-ar putea sa devenim si performanti si sa putem concura cu serviciile si produsele noastre de-a devaratelea in ceea ce se intampla in Europa", a declarat joi oficialul intr-o scurta declaratie de presa la sediul Ministerului Transporturilor, dupa preluarea portofoliului.

Rus a aratat ca va avea nevoie de putin timp pentru a-si da seama ce are de facut, "mai bine eventual decat pana acum".

Noul ministru al Transporturilor a declarat ca in acest minister este foarte mult de lucru, ca va incerca sa inteleaga care sunt problemele si sa identifice solutiile.

La finalul declaratiei de presa, de cateva minute, el nu a acceptat intrebari din partea jurnalistilor.

Ioan Rus a depus miercuri seara, la Palatul Cotroceni, juramantul de investitura in functia de ministru al Transporturilor, in fata presedintelui Traian Basescu. Seful statului i-a transmis noului ministru ca "merge intr-un minister cu probleme". "Acolo ar trebui sa fiti atent in mod deosebit la premisele de contractare a autostrazii Comarnic-Brasov. Din informatiile mele, deja s-au produs acte de coruptie", a spus Basescu.

Ioan Rus a preluat ministerul Transporturilor dupa ce Dan Sova si-a anuntat marti demisia din aceasta functie, motivan ca vrea sa se ocupe de campanie electorala a PSD pentru prezidentialele din toamna.

Timp de 18 luni, Dan Sova a detinut fraiele infrastructurii de autostrazi in Romania, iar in ultimele cinci luni a condus si intregul minister al Transporturilor. In urma sa raman zeci de proiecte controversate, autostrazi cu probleme si termene depasite, un nivel dezastruos la absorbtia europeana in acest an si tronsoane de autostrazi si drumuri blocate sau tergiversate birocratic. In plus, a reusit sa inaugureze doar autostrazile incepute de ministrii dinaintea sa. Ca o performanta negativa amintim finalizarea a 10 km de autostrada care nu pot fi folositi nici acum pentru ca se termina brusc in camp.