Remus Pricopie: Am avut ani in care examenele, fie de evaluare nationala, fie de bacalaureat, au fost concepute ca si cum ar fi olimpiade nationale

de R.P.     HotNews.ro
Luni, 16 iunie 2014, 18:35 Actualitate | Esenţial


Remus Pricopie
Foto: Agerpres
Subiectele de la examenele de evaluare nationala si bacalaureat vor fi de acelasi tip ca anul trecut, a declarat ministrul Educatiei, Remus Pricopie. "Am avut ani in care examenele, fie de evaluare nationala, fie de bacalaureat, au fost concepute ca si cum ar fi olimpiade nationale", a sustinut ministrul Educatiei, citat de Agerpres. Oficialul a afirmat apoi ca "subiectele de anul trecut au fost corect calibrate, anul acesta vom avea subiecte de acelasi tip".

Remus Pricopie, ministrul Educatiei Nationale, a declarat la Palatul Parlamentului, dupa ce a participat la sedinta grupului PSD din Senat, ca "am avut ani in care examenele, fie de evaluare nationala, fie de bacalaureat, au fost concepute ca si cum ar fi olimpiade nationale. Un profesor invata din primul an de facultate ca evaluarea se face la nivelul clasei, si nu in functie de cei mai buni cinci elevi din clasa. Asta se intampla. Subiectele de anul trecut au fost corect calibrate, anul acesta vom avea subiecte de acelasi tip, nu cred ca vor fi mai usoare, nu cred ca vor fi mai grele", relateaza Agerpres.

Ministrul a afirmat ca le-a cerut inspectorilor scolari sa interzica orice practica de colectare de bani ca "protocol". "Am cerut inspectorilor sa verifice respectarea legalitatii, sa interzica orice practica de colectare de bani, indiferent de motiv. Nu exista subiectul 'protocol'. Organizarea acestor examene se poate face din fondurile alocate de la bugetul statului", a continuat Pricopie.

Pricopie: Multe unitati de invatamant nu au Consiliu de Administratie - legea ar putea fi modificata

Ministrul a vorbit si despre consiliile de administratie ale scolilor si a anuntat ca legea ar putea suferi modificari la acest capitol.

"Multe unitati de invatamant nu au Consiliu de Administratie constituit dupa legea noua pentru ca nu reusesc sa aiba cvorum. Conditiile sunt putin desprinse de realitate asa cum sunt prevazute in lege, prin urmare noi s-ar putea sa venim cu o modificare in asa fel incat sa precizam foarte clar ca atunci cand Consiliul de Administratie nu se intruneste cu doua treimi din total membri, sa se poata intalni in formula statutara si cu jumatate plus unu din total membri, urmand ca deciziile sa fie luate cu doua treimi din cei prezenti", a spus Pricopie, citat de Agerpres.

Remus Pricopie a declarat ca spera ca de la 1 septembrie regulamentele de functionare a Consiliilor de Administratie sa fie gata.

"Este o chestiune de detaliu, dar care blocheaza functionarea Consiliilor de Administratie. Odata clarificat acest lucru, vom fi in masura ca pentru 1 septembrie 2014 sa avem regulamentele de functionare a acestor Consilii de Administratie si sa avem regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant. In acelasi timp, s-a discutat (in cadrul grupului PSD - n.r.) despre demararea concursurilor pentru functiile de director, director adjunct. Noi speram ca toate metodologiile sa fie finalizate pe parcursul acestui an, urmand ca din ianuarie sa inceapa concursurile. Nu se pot face aceste concursuri pana nu se clarifica functionarea Consiliului de Administratie la nivelul fiecarei unitati de invatamant", a precizat ministrul Educatiei.

Informatii de background

Amintim ca anul acesta elevii de clasa a VIII-a au sustinut pentru prima oara simulari la nivel national ale examenelor de evaluare nationala. Rezultatele au fost urmatoarele: 48,8% dintre elevii de clasa a VIII-a au obtinut medii peste 5 la simulari. La afisarea rezultatelor simularilor, Ministerul Educatiei Nationale avertiza ca notele obtinute la Matematica "indica un nivel scazut de pregatire a elevilor, in conditiile in care subiectele au fost concepute pentru un nivel mediu, tipic oricarei evaluare de masa". (Detalii aici).

La examenul propriu-zis de Evaluare Nationala de anul trecut, 75,89% dintre absolventii de gimnaziu au luat note peste 5. Numerosi profesori si parinti au spus atunci ca subiectele au fost foarte usoare in comparatie cu alti ani. (Detalii aici si aici)

Incepand din acest an, in admiterea la liceu - media de la Evaluarea Nationala va avea o pondere de 75% (fata de 50% cat a fost pana acum), iar media generala de absolvire a gimnaziului va fi in proportie de 25%. Decizia a fost luata in urma rezultatelor de la Evaluarea Nationala 2013, care "au relevat diferente notabile intre mediile, mai mari, obtinute de elevi in scoala, pe parcursul gimnaziului, si mediile, mai mici, obtinute de acestia la Evaluarea Nationala", a explicat Ministerul Educatiei.

In ceea ce priveste examenul de Bacalaureat, marea noutate pe care a adus-o BAC-ul din 2013 a fost diferentierea subiectelor pentru elevii de la Tehnologic. Elevii de la filiera Tehnologica - cu cele mai slabe rezultate la BAC in ultimii ani - au avut subiecte diferite de ale celorlalti elevi la Matematica, Fizica si Chimie. Si la examenul scris de Limba Romana au avut subiecte diferite: elevii de la profilul Real si cei de la filierele Tehnologica si Vocationala au avut de rezolvat subiecte diferite la examenul de Limba si literatura romana fata de absolventii de la profilurile Umanist si Pedagogic. Diplomele de Bacalaureat au ramas, insa, la fel ca anii trecuti.

Aceasta modificare a fost facuta prin schimbarea programelor de examen, dar nu a fost comunicata decat odata cu debutul sesiunii pentru olimpici a Bacalaureatului. Rectorii unor mari universitati au criticat ministerul Educatiei pentru diferentierea subiectelor fara o modificare a diplomelor de BAC pe care elevii le obtin. Detalii despre acest subiect aici, aici si aici.

Calendar Evaluarea Nationala 2014

13 iunie                  Incheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
16 - 18 iunie           Inscrierea la Evaluarea Nationala
23 iunie                  Limba si literatura romana - proba scrisa
24 iunie                  Limba si literatura materna - proba scrisa
25 iunie                  Matematica - proba scrisa
27 iunie                  Afisarea rezultatelor (pana la ora 16:00)
27 iunie                  Depunerea contestatiilor (orele 16:00 - 20:00)
28 iunie - 30 iunie  Rezolvarea contestatiilor
1 iulie                     Afisarea rezultatelor finale dupa contestatii

Calendarul examenului de Bacalaureat 2014 - Sesiunea iunie-iulie 2014

26 - 30 mai 2014     Inscrierea candidatilor la prima sesiune de examen
30 mai 2014            Incheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
10 - 12 iunie 2014   Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orala in limba romana - proba A
11 - 13 iunie 2014   Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orala in limba materna - proba B
16 - 20 iunie 2014   Evaluarea competentelor digitale - proba D
23 - 27 iunie 2013   Evaluarea competentelor lingvistice intr-o limba de circulatie internationala - proba C
30 iunie 2014          Limba si literatura romana - proba E)a) - proba scrisa
1 iulie 2014             Limba si literatura materna  proba E)b) - proba scrisa
2 iulie 2014             Proba obligatorie a profilului - proba E)c) - proba scrisa
4 iulie 2014             Proba la alegere a profilului si specializarii - proba E)d) - proba scrisa
7 iulie 2014             Afisarea rezultatelor (pana la ora 12:00)
7 iulie 2014             Depunerea contestatiilor (orele 12:00 - 16:00)
8 -10 iulie 2014      Rezolvarea contestatiilor
11 iulie 2014          Afisarea rezultatelor finale






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10086 vizualizari

  • +20 (22 voturi)    
    Haha (Luni, 16 iunie 2014, 18:41)

    Kir46 [utilizator]

    In primul rand, domnul ministru nu are capacitatea intelectuala de a evalua niste subiecte de olimpioada nationala. In al doilea rand, daca examenele de evaluare nationala si bacalaureat au vreo legatura cu olimpiadele nationale, atunci Victor Viorel Ponta e doctor, Elena Udrea bruneta si Bianca Dragusanu virgina.
    • +9 (15 voturi)    
      pai daca lui ex. cu adunare si scadere (Luni, 16 iunie 2014, 20:14)

      linarel [utilizator] i-a raspuns lui Kir46

      sint la nivel de olimpiada atunci are o problema grava cu ce insemna un examen .

      Anul trecut la clasa a VIII a fost ceva de genul :
      4+4 totul impartit la 2 . Ce subiect dificil !!!!!!!!!!!!
      Ati stat mult pina ati conceput exercitiul ???
      Pai asta-i subiect musiu ministru ????

      Acum mai bine de 25 de ani cind am dat examenele de treapta si BAC-ul n-am avut nici o simulare dar invatam . As putea spune ca generatia mea care n-a fost eminenta la acea vreme ar lua 10 cu * la examenele actuale.

      De ce va feriti sa introduce-ti examene de admitere la liceu si facultate d-le asa zis ministru ?

      Vreti sa acoperiti deficientele de sistem pe care le vedeti dar nu le rezolvati ???
      • +5 (7 voturi)    
        Nu iei 10 in veci! (Luni, 16 iunie 2014, 21:08)

        BennyBenois [anonim] i-a raspuns lui linarel

        Pana nu inveti ca se scrie "introduceti" si nu "introduce-ti", nu iei niciun 10. Poate 4.
  • +14 (16 voturi)    
    de aia esti coleg cu vanghelie, (Luni, 16 iunie 2014, 18:43)

    __alex__ [utilizator]

    ca ti se pare o problema de clasa a V-a una de olimpiada.

    Tolomacule. Vreti o tara de tembeli cu diplome si plini de ifose, de votanti care sa aleaga pacalici penali.
  • +19 (21 voturi)    
    "Nu uita ca tara te vrea prost!" (Luni, 16 iunie 2014, 18:48)

    gica43 [utilizator]

    A fost si se pare ca va fi si in continuare una dintre devizele psd-ului.
  • +15 (17 voturi)    
    Comment sters de user (Luni, 16 iunie 2014, 18:56)

    NL [anonim]

    • +7 (7 voturi)    
      Prostirea e politica de stat a PSD (Luni, 16 iunie 2014, 23:01)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui NL

      pentru ca le e frica de destepti! Isi apara propriul viitor! iar mamele din Romania nu aplica niciodata ce spunea, prin vorbele poetului, mama lui Stefan " de esti tu Acela nu-ti sunt mama eu!" ci ii rasfata ii rasfata cu masini scumpe, cu bani de droguri... Rusine!
  • +9 (11 voturi)    
    ...pai... (Luni, 16 iunie 2014, 19:06)

    ALTAN [utilizator]

    ...mai draga,se presupune ca un bacalaureat este un viitor student...si cunostiintele lui sa fie solide...sau nu?...
    • +5 (5 voturi)    
      Cunostinte si constiinte (Luni, 16 iunie 2014, 23:01)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui ALTAN

      asa se scriu astea!
  • +7 (9 voturi)    
    nu in ultimii 15 ani (Luni, 16 iunie 2014, 19:10)

    e.o. [utilizator]

    In ultimii 15 ani sigur nu au fost examene de BAC calibrate pentru olimpici.

    Acum fix 15 ani am dat examenul. Eram in prima treime a clasei prin liceu, la BAC am avut 8.88 dupa un an si ceva de pregatire serioasa la matematica pe care in timpul scolii am cam neglijat-o. Subiectele nu au devenit mai dificile, doar diferite. Iar BAC-ul nostrum de acum 15 ani, din auzite, recunosc, era mult mai usor decat cel de acum 20-25 de ani.

    Sunt de accord, anul trecut, ca si anii trecuti subiectele erau ok, elevii parca isi mai revenisera din socul primilor ani in care nu se mai putea copia. Cam asa au scos cei 55%.
  • +9 (9 voturi)    
    degradare (Luni, 16 iunie 2014, 21:31)

    StefanMarcu [anonim]

    De zeci de ani, sistemul de invatamant este in cadere libera. Idealul oricarei guvernari nu a fost sa ridice nivelul de educatie, ci sa coboare standardele in asa fel incat sa para ca toate merg din ce in ce mai bine. Dezastrul se vede in toate domeniile.
    O parte din adevar a iesit la iveala odata cu introducerea camerelor de luat vederi. Dar s-a continuat fraudarea. Nu toate functioneaza. Sunt doar video, nu si audio. Nimeni nu verifica inregistrarile daca nu e vreo reclamatie. Asa ca se merge la risc. Uneori se mai ia curentul. Uneori mai sunt supraveghetori indulgenti. Uneori se mai scriu lucrari in parallel.
    Pana una alta, avem subecte banale, pe care elevii tot mai slab pregatiti le considera dificile. Viitorul e asigurat. O idiocratie in care tembelii manipuleaza alti tembeli.
    • 0 (0 voturi)    
      Da, dar unii vor fi tembeli bogati (Luni, 16 iunie 2014, 23:02)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui StefanMarcu

      in timp ce cei care n-au invatat vor fi saraci sau infractori.
  • +5 (5 voturi)    
    Pai se vede cum certatii cu cartea dau - (Luni, 16 iunie 2014, 23:04)

    Maniu [utilizator]

    postarilor care nu cinta-n struna lui nea Caisa...Asa cum poporul roman n-a vrut sa sanctioneze prin vot pe unul caruia nu I-a placut sa-nvete dar a vrut sa se dea doftor.
  • +7 (7 voturi)    
    Poporul asta (Marţi, 17 iunie 2014, 0:38)

    mictatorul [utilizator]

    are nevoie de politicile caldute PSD-iste pentru a-si dospi prostia, inapoierea, lenea.
  • +2 (2 voturi)    
    educatie (Marţi, 17 iunie 2014, 7:50)

    oparere [utilizator]

    Asa grait-a ministrul analfabetilor...ma intreb cum a ajuns individul profesor?! Si la scoala din Cucuietii din Vale de-ai lucra ar trebui sa stii ca testele de evaluare se stabilesc pe baza unor descriptori de performanta stabiliti in functie de programa si usor ajustati in functie de nivelul clasei! Testele pe care le avizeaza de vreo 2 ani nu sunt simple, ci jenante! Pur si simplu, sunt o jignire adusa ideii de educatie!
  • +3 (3 voturi)    
    complet nedrept (Marţi, 17 iunie 2014, 8:17)

    catelu [utilizator]

    Iar vin proletcultistii astia si demoleaza sistemul de educatie, si e complet nedrept. Pentru ca un elev care a dat bacalaureatul serios, pe vremea lui Funeriu, si unul care da acum primesc aceeasi diploma.
    E ca si cum ai echivala o diploma MIT cu una Spiru Haret.
    Apoi ne miram ca industria ignora complet diplomele romanesti.
  • 0 (0 voturi)    
    Stati, ca nu-i chiar asa... :)) (Joi, 19 iunie 2014, 17:14)

    Antonim [utilizator]

    Am citit commurile de mai jos, si nu sunt de acord 100%. Sunt in clasa a 8 a si sustin si eu examenu in 4 zile. Sunt de acord ca Pricopie nu este el cel mai bun pentru postu care il are , insa, nu inteleg de ce va certati - Pur si simplu, a vrut sa zica ca exista si copii mai prost pregatit, si copii mai bun pregatiti. Si normal ca daca s-ar da o problema mai greuta, ar fi un numar de copii care ar face-o ( cei bun pregatiti ).... Pai si restu? Ar ajunge toti la cele mai proaste licee... Pai? Si ajungand la licee proaste, ar mai invata ceva? Abia se invata la Sincai, si astea la buna, dapai la licee de medie mica? Desi a avut o exprimare destul de imprecisa , si a nume a asemanat probleme mai grele cu cele de olimpiada, Pricopie a avut dreptate -Este bine sa se de-a probleme cu un nivel de dificultate intre usor si mediu. Si chiar daca s-ar da usor, probabil ca v-or fi capcane, pe care destui nu or sa le vada, de exemplu or sa ceara cardinalul unei multimi , iar unii vor scrie insusi multimea.
    Stati linistiti ,ca nu-i chiar asa. Si anu trecut, la romana, desii toti spuneti ca a fost usor, a fost si o capcana, exact ce spuneam mai sus. La ex 5 de la SB 2, a fost faza cu fraza, unde multi au crezut ca sunt 2 subordonate, si defapt era 1...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by