"Scoala nu este biserica", actiune organizata de Asociatia Secular-Umanista ca protest la protocolul semnat intre Ministerul Educatiei si Patriarhie

de I.R.     HotNews.ro
Duminică, 1 iunie 2014, 15:56 Actualitate | Esenţial


Protest organizat de ASUR
Foto: Facebook
Asociatia Secular-Umanista din Romania (ASUR) organizeaza pe 1 iunie o actiune de protest "laica" fata de protocolul incheiat intre Ministerul Educatiei, Patriarhia Romana si Secretariatul de Stat pentru Culte.

"ASUR solicita Ministerului Educatiei sa faca public, de urgenta, continutul protocolului incheiat cu Biserica Ortodoxa si isi exprima extrema preocupare privind maniera in care BOR primeste noi drepturi de imixtiune in sistemul de invatamant", se arata in comunicatul ASUR.

Pe pagina de Facebook a evenimentului ASUR ii cheama "pe toti cei care sprijina laicitatea statului si a invatamantului sa se fotografieze in fata unei scoli sau a unei alte institutii publice (Ministerul Educatiei, Inspectorat Scolar, Parlament, Consiliu Judetean, Primarie etc.) impreuna cu un panou pe care sa fie scris un mesaj pro-laicitate si sa publice imaginea atat pe conturile proprii de pe retelele sociale, cat si pe pagina evenimentului."

"Imixtiunea Bisericii Ortodoxe in scolile publice trebuie sa inceteze! Nu a fost suficienta numirea de preoti ortodocsi, direct subordonati BOR, drept inspectori scolari de religie, acum in scoli vor avea acces nestingerit preotii centrelor eparhiale, desi acesti nu au nici o legatura cu structura Ministerului Educatiei! Care este rostul unui astfel de protocol, care este rostul garantarii unui acces nestingherit al reprezentantilor BOR in unitatile de invatamant? De ce in scolile publice autoritatea statului este subordonata autoritatii bisericesti?" a declarat Toma Patrascu, vice-presedintele Asociatiei Secular-Umanista din Romania.

Citeste si:









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6518 vizualizari

  • +25 (43 voturi)    
    Chiar trebuie (Duminică, 1 iunie 2014, 16:23)

    cristidima67 [utilizator]

    Ar trebuie sa ne mai scuteasca barbosii astia cu cele mai mari buzunare din lume.Ar trebui sa faca si ei ceva mai constructiv.Avem destui cersetori in tarisoara asta.Copiii nostri ar trebui sa creasca si sa sa fie educati pe suport solid si nu pe iluzii.Avem in ultimul timp numai exemple negative transmise de catre aceasta clasa favorizata care se intituleaza Biserica.La munca!!!Jecmanitori si pungasi.
    • -4 (8 voturi)    
      la munca ..... (Duminică, 1 iunie 2014, 20:48)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui cristidima67

      liber cugetatori......urmasi ai comunistului iliescu, ca oricum de educatia copiilor nu va ocupati.......pierdeti vremea pe taste., bramburistilor.
    • +1 (11 voturi)    
      DACA te-ai documenta, (Duminică, 1 iunie 2014, 21:06)

      romania_curata [utilizator] i-a raspuns lui cristidima67

      ai sti ca PRACTIC nu te obliga nimeni sa-ti lasi copiii la orele de religie, nu te obliga nimeni sa fii botezat, sau cununat religios si,,,nu obliga nimeni rudele tale sa fii inmormantat cu preot.
      De curios;
      - esti nebotezat?
      - nu te-ai cununat religios?
      - nu ai 'mosi-stramosi' in cimitire???
      • +2 (2 voturi)    
        nu te obliga nimeni?? (Joi, 5 iunie 2014, 21:44)

        samiam [utilizator] i-a raspuns lui romania_curata

        Haha, buna gluma! Bineinteles, botezul ortodox facut in jurul varstei de 40 de zile e liber consimtit si in cunostinta de cauza!

        Nu te obliga nimeni sa-ti lasi copilul la orele de religie? Ce mai ziceti de hartuirea morala, de agresivitatea celorlalti (nu doar elevi, dar si profesor/preot) care nu sunt capabili sa respecte o opinie diferita? Ce respect pentru ceilalti sa te invete un preot care te invata la scoala ca e un pacat capital sa iti schimbi religia, iar cei ce o fac/cei nascuti in alta religie vor pieri in focul iadului??

        Argumentul cu mosi-stramosi nu tine, fiecare decide pentru el, ce are una cu cealalta?

        E ironic totusi cum pretindeti ca "nu te obliga nimeni", dar in acelasi timp sunteti convins ca cel caruia va dresati a urmat toate obiceiurile acestea ortodoxe... Stiti prea bine puterea presiunii sociale, stiti prea bine cum e primit de catre dragii ortodocsi iubitori de aproapele cineva care se declara ateu, nevinovatii crestini fiind primii care sa arunce cu pietre!!!
  • +29 (45 voturi)    
    Comment sters de user (Duminică, 1 iunie 2014, 16:38)

    polonyca [anonim]

    • -6 (10 voturi)    
      Cine te opreste? (Duminică, 1 iunie 2014, 21:02)

      romania_curata [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      vomita linistita, insa aici te bagi ca musca-n 'chestia' iepii.
      "gica contra'' exista in orice domeniu, la orice actiune umana, la orice forma de organizare, de educatie, ca si la orice institutie.
      ce NU INTELEGI tu si altii ca tine, punanad imediat botu' la o asociatie vadit ANTINATIONALA e ca o NATIUNE nu e o suma de cetateni, ci totalitatea oamenilor de pe un areal, organizati, care AU si CRED in niste simboluri nationale, gen Stefan cel Mare, Mihai Eminescu, armata, biserica, etc....
      CE AU facut aceste adunaturi de doi bani???
      AU DEMOLAT si demonizat sistematic simbol dupa simbol...iar acum lovesc in temelia natiunii; CREDINTA si implicit biserica.
      Nu zice nimeni ca nu are si biserica uscaturile ei, asa cum ORICE-i omenesc e supus greselii, insa UNA e sa privim aceste greseli/uscaturi cu simt critic si CU TOTUL alta sa se cada in acest gen de manipulare sistematica efectuata intens si cu dibacie de catre cercuri oculte care-si aleg drept ''iepuri'' acesti asuri...
      Intrebare : DACA 90% din cetatenii Romanie s-au declarat SINGURI, fara nicio presiune, CRESTINI...democratia inseamna sa decideti voi...cei 10%...oameni fara credinta???
  • +13 (23 voturi)    
    În cireadă... (Duminică, 1 iunie 2014, 16:56)

    charlie [utilizator]

    Să stăm strâns uniți, mai aproape, mai aproape, să nu ne pape lupul ! . . . Halal !
    • -12 (28 voturi)    
      ASA E! (Duminică, 1 iunie 2014, 17:29)

      ardeleanu_ion123 [utilizator] i-a raspuns lui charlie

      Ce ne trebuie barbosii aia, mai bine ii ducem pe prunci la GAY PARADE, ca doar gandim modern, nu?

      @polonyca : ai fost vreodata la biserica? fundamentalismul e in alta parte!
      • +8 (16 voturi)    
        dezacord (Duminică, 1 iunie 2014, 18:39)

        charlie [utilizator] i-a raspuns lui ardeleanu_ion123

        Uite, am să vă spun așa : sunt bărbat, căsătorit, 2 copii, heterosexual, ortodox, botezat întru Domnul Iisus Hristos, băiat bun, etc.
        Însă nu cred că îndoctrinarea asta religioasă trebuie să se facă în școli de stat, mi se pare o prostie și o mizerie. Să se facă cateheză în biserică sau prin preotul paroh, în discuții personale cu enoriașii, mergând în excursii pe la biserici & mânăstiri (deși și aici s-a deturnat sensul inițial, a ajuns și asta o afacere bănoasă) !
        Nu mai insinuați că toți cei ce nu sunt de acord cu măsura asta demnă de Evul Mediu sunt homosexuali și vânduți diavolului, căci ar fi păcat.
        Pur și simplu credem altfel decât voi și vocea noastră ar trebui luată în serios. Atâta tot...
        • +1 (7 voturi)    
          opinie (Luni, 2 iunie 2014, 13:27)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui charlie

          asa cum dvs doriti sa vi se respecte opinia,am dori sa aveti respect pt opiniile diferite de ale dvs. ar fi minunat !
          asta inseamna sa spuneti ce aveti de spus fara sa folositi cuvintele ''prostie'' si ''mizerie''
          regret sincer ca dvs numiti ora de religie ''indoctrinare'' ca si cand ar fi vorba de invatamantul politico ideologic comunist.
          Va reamintesc cu frateasca dragoste ca evanghelia Domnului nostru nu este nici ''mein kampf'' nici ''manifestul partidului comunist'',avand spre deosebire de acestea un profund mesaj de pace si compasiune pt omenire.
          E discutabil daca intr-o lume saturata de violenta si coruptie,religia trebuie scoasa din scoli si exilata in biserici,unde copii si tinerii nu prea dau,preocupati cum sunt ''sa si traiasca viata'' in maniera propovaduita de clipurile lui lady gaga,madonna et co,sau de mass media care nu osteneste sa le prezinte modul de viata al bancai,oanei zavoranu si altor femei de calibrul ei,al vedetelor de tipul keo sau adi cristea.
          Dati-mi voie sa cred ca daca este liber la imoralitate ar trebui sa fie liber si la propovaduirea crestinismului.Copii au dreptul sa fie informati,pt a alege in cunostinta de cauza. E dreptul lor acesta,nu cred ca trebuie sa fie lipsiti de informatii VITALE pt destinul lor atat aici pe pamant cat si dupa parasirea acestei vieti scurte si inselatoare.
      • +3 (7 voturi)    
        Da bai! (Duminică, 1 iunie 2014, 18:59)

        Sani [utilizator] i-a raspuns lui ardeleanu_ion123

        Daca nu suntem ortodocsi bigoti, sigur suntem "Gay"!

        Mai draga, esti si matale un fan de-al lui Stalin in haine preotesti....ca doar si Stalin a fost popa ortodox nu-i asa?

        Comunistii spuneau: Cine nu-i cu noi este impotriva noastra....
        ......voi tot cam asta spuneti!
        • +1 (5 voturi)    
          stalin (Luni, 2 iunie 2014, 13:37)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui Sani

          stalin NU a fost popa ortodox,a studiat la seminar pt ca nu avea alte optiuni,nu existau alte scoli in zona in care traia. si canta in corul bisericii pt bani,neavand alta sursa de venit
          In schimb a avut un tata betiv care il rupea din bataie,facand din copil monstrul care a ajuns mai tarziu.
          Lenin aspus ''cine nu e cu noi este impotriva noastra'' citand de fapt din sfintele evanghelii, unde Isus Hristos afirma ''cine nu e cu Mine e impotriva Mea si cine nu strange cu Mine,risipeste'' Poate stia Hristos ce spune... cat il priveste pe lenin,scopurile lui erau altele decat ale Mantuitorului,desi se dorea si el un mantuitor. nu intamplator a spus Hristos ''multi hristosi mincinosi se vor arata''
          • 0 (2 voturi)    
            referinte (Luni, 2 iunie 2014, 15:03)

            Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui kripton

            ia uite ca referintele te contrazic mai carbon:
            http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Stalin#cite_note-FOOTNOTEMontefiore200761-13

            io zic sa mai citesti (si altceva in fara de biblie) si sa lasi "hermeneutica" pentru altii.
      • -2 (10 voturi)    
        Ehe! (Duminică, 1 iunie 2014, 19:04)

        Kappa [utilizator] i-a raspuns lui ardeleanu_ion123

        Daca-ati sti Dvs.ce foduri grele curg in buzunarele ONG-urilor astea umaniste ca sa dea cu barda in D-zeu.
        Din p.meu de vedere nici o religie nu te-nvata sa dai cu paru'n capu'altuia.
        Dara umanismul le relativizeaza pe toate sau se concentreaza pe puncte izolate desprinzindu-le de context.
        Cred ca Goebbels, saracu', saliveaza cind se uita la alde astia.
        • 0 (2 voturi)    
          goebbels (Luni, 2 iunie 2014, 13:41)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui Kappa

          saracu goebbels,a dorit in copilarie sa ajunga preot si a ajuns propagandistul unui criminal.
    • 0 (0 voturi)    
      sau IAPA (Duminică, 1 iunie 2014, 21:45)

      cristidima67 [utilizator] i-a raspuns lui charlie

      Sa nu ne pape lupul sau IAPA :) :)
  • -14 (32 voturi)    
    asur, ... (Duminică, 1 iunie 2014, 17:19)

    jorea [utilizator]

    niste agitati nesemnificativi.
    mai bine ati face ceva util, de exemplu sa cititi batranilor.
    • 0 (4 voturi)    
      ah.. (Duminică, 1 iunie 2014, 23:29)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui jorea

      ... cata toleranta cre s tina... mi-ai dat lacrimile cat sa caut niste hartie higienica...
    • +3 (5 voturi)    
      gresiti profund (Luni, 2 iunie 2014, 9:22)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui jorea

      Nu sunt niste agitati nesimnificativi. Individul asta, Remus Cernea a crescut pe langa Fundatia Soros. Acu' baietii de la asur functioneaza pe banii lui Soros si au o agenda bine stabilita: desfiintarea crestinismului(in occident lupta impotriva catolicilor), desfiintarea familiei traditionale, desfiintarea statelor suverane. V-ati intrebat vreodata cum de sunt TOATE statele in faliment in vreme ce impozitele si taxele depasesc 50% din veniturile ORICAREI persoane???? Tineretul de astazi nu intelege un lucru: o persoana fara Dumnezeu, fara Tara si fara Familie este UN SCLAV. Sau mai pe intelesul celor de pe aici: o marfa. Fara traditie, credinta, tara si familie nu vii de nicaieri si te indrepti spre nicaieri. Nu mai ai valori morale, nu mai ai absolut nimic nici trecut nici viitor. Ca va convine sau nu trecutul acestei tari inseamna si crestinismul. Fara el nu avem nici viitor. Restul este propaganda masonica pt indobitocirea acestui popor.
      • 0 (0 voturi)    
        interesant (Joi, 20 august 2015, 1:37)

        samiam [utilizator] i-a raspuns lui hot news

        Unde dvs deduceti ca e un sclav, eu as fi zis: O PERSOANA LIBERA. :) Interesant cum pentru dvs indoctrinarea de mic copil, presiunea sociala din partea comunitatii, a unei culturi proprii nu ingradesc cu nimic libertatea individuala.

        Dimpotriva, cum ar fi mai fi daca fiecare ar fi liber sa gandeasca singurel, FARA TEAMA dispretului public si a condamnarii in masa daca indrazneste sa gandeasca diferit??
  • -1 (7 voturi)    
    religie (Duminică, 1 iunie 2014, 17:26)

    kripton [utilizator]

    din cate inteleg eu,unii ar vrea sa se predea crstinismul in scoli,dar fara stirea si amestecul popilor,ca si cand popii ar fi dusmanii religiei, nepriceputi la religie in cel mai fericit caz.
    cam bizar mod de a vedea lucrurile.
    pana la urma,pt ce inveti religie in scoala,daca nu pt a merge la biserica sau religia e una si biserica alta? numai umanistilor seculari le-ar trece prin minte o asemenea aberatie...
    da,popii,multi dintre ei,sunt o rusine pt biserica si pt neam. dar daca unii inteleg ca pt ASTA trebuie sabotat invatamantul religios,care in esenta ne invata ca NU NUMAI CU PAINE VA TRAI OMUL! , apoi prost au inteles!
  • +1 (5 voturi)    
    Sa ajutam "sarmana" BOR ! (Duminică, 1 iunie 2014, 18:13)

    gica43 [utilizator]

    Culmea este ca tcmia urmasii "de drept"ai comunistilor au ajuns sa ii pupe in fund pe acesti conducatori ai BOR,de departe cei mai mari ( si hrapareti) evazionisti fiscali din Romania.
  • +1 (7 voturi)    
    Catastrofa nationala are un nume: BOR (Duminică, 1 iunie 2014, 18:35)

    Sani [utilizator]

    Despre Biserica construita in curtea Liceului C.D. Loga din Timisoara, va puteti interesa?
    Are autorizatie de constructie?
    Din ce an? Pe ce baza? Cand trebuia finalizata.....etc...

    "Specificatii":
    1. ocupa un loc care putea fi destinat unui scop didactic sau de recreere pentru copii
    2. Este neterminata si neutilizata ...asta mai lipsea, sa cante popii in curtea unei scoli dintr-o tara care se spune ca este laica...
    3. Este o buna ascunzatoare pentru liceenii fumatori
    4. Este o sursa permanent praf, moloz, etc...

    ....NU CONSTITUIE O INGERINTA A BOR IN PROCESUL DE INVATAMANT ?.

    REPET: Liceul CD LOGA, Timisoara, in curte!
  • +2 (10 voturi)    
    Sustin si eu (Duminică, 1 iunie 2014, 19:52)

    Unu-2 [utilizator]

    Sustin si eu ca "Scoala nu este biserica" si aceasta campanie.
  • +1 (9 voturi)    
    O rusine nationala... (Duminică, 1 iunie 2014, 20:24)

    Liviu2012 [utilizator]

    Şcoala nu este biserică. E o ruşine naţională chestia asta cu biserica în şcoli !! Şi totul e pentru nişte neorocite de voturi ! Îmi vine să vomit...

    În statul român biserica este separată de stat. Statul a devenit şi trebuie să rămână LAIC ŞI NEUTRU prin Constituţie. El trebuie să asigure libertatea de conştiinţă ideologică şi religioasă a oricărui cetăţean, minor sau major, nu să încheie protocoale secrete cu un cult religios sau altul, chiar dacă acesta este majoritar!

    Nu suntem un stat islamic, nici catolic, baptist, budist, shintoist sau ortodox. Nu este admisibil ca înscrierea elevilor minori la orele de Religie (cultul ortodox) să se facă "din oficiu", ci trebuie să se bazeze pe opţiunea scrisă şi activă a părinţilor sau tutorilor legali. Religia trebuie studiată ca "Istorie a religiilor", cu evoluţia şi înrudirile lor, ca dezvoltare a spiritualităţii omeneşti, având sociologia, istoria şi filosofia ei. Nu putem înlocui studiu FILOSOFIEI, de exemplu, cu îndoctrinarea specifică unui anumit curent de gândire (ideile socialiste, de exemplu, şi atât!), după cum nu este admisibil să înlocuim studiul BIOLOGIEI sau FIZIOLOGIEI prin "miciurinism" sau "pavlovism".
  • +2 (10 voturi)    
    Spiritualitate si MORALA... (Duminică, 1 iunie 2014, 20:30)

    Liviu2012 [utilizator]

    Copiii noştri ar trebui să crească şi să fie educaţi pe baza unor forme de cunoaştere reală şi verificabilă în practică, pe baze spirituale umaniste, pe baza ştiinţei şi a unei MORALE sociale solide şi nu împrumutate şi confiscate de un misticism arhaic, plin de concepte artificiale şi împotriva firii: mântuire, păcat originar, pedeapsă divină, diavoli...

    E vorba de o disproporţie uriaşă! În România sunt 18.300 de biserici, doar 4.700 de şcoli generale şi doar 425 de spitale! Asta vă spune ceva?

    În România, în ultimii 15 ani, s-a inaugurat câte o biserică nouă la fiecare 2 zile, nota de plata fiind achitată, într-o măsura semnificativă, din bugetul
    de stat sau de către bugetele locale. În aceeaşi perioadă (din cauza unui buget insuficient alocat Ministerului Educaţiei), s-au desfiinţat peste
    21.000 de unităţi de învăţământ, echivalent cu dispariţia a 4 şcoli în fiecare zi a fiecărui an!

    Se vede cu ochiul liber că descoperirile şi influenţarea în bine a vieţii, pentru hrană, dezvoltare şi sănătate, pătrunderea istorică a Tainele Naturii şi Cosmosului nu se fac prin rugăciuni şi revelaţii.
    • -1 (3 voturi)    
      pedeapsa divina si diavol (Luni, 2 iunie 2014, 13:46)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui Liviu2012

      priviti istoria sec 20 si daca mai sustineti ca diavol si pedeapsa divina sunt cuvinte fara continut,inseamna ca aveti nevoie sa aprofundati subiectul;
      prabusirea zonei euro,razboaie catastrofale,toate sunt ''pe teava'' tocmai pt a va oferi material didactic.
  • -4 (10 voturi)    
    Ia sa-i intrebam ceva pe ASUR-isti (Duminică, 1 iunie 2014, 21:26)

    Sparafucile [utilizator]

    Iata ce : statul comunist sprijinea in vreun fel Biserica ? Nici vorba . Ore de religie in scoala nu se predau iar bisericile se darimau . Deci era un stat mai mult decit LAIC , era fundamentalist de laic . Si totusi, s-a constatat imediat dupa 1989, ca n-a reusit sa clinteasca nici cu un milimetru nevoia de Biserica a poporului roman . De ce cred cei de la ASUR ca prin repetarea unei politici extrem de seculare fata de Biserica va reusi statul actual ce n-a reusit statul comunist ? Adica , crearea unui om de tip nou detasat total de Dumnezeu si de Biserica . Nu va reusi . De aceea le recomandam celor de la ASUR sa-si continue propaganda anti-biserica si anti-religie . Nu sunt un pericol pentru societate ci doar niste baieti , acolo , care vor sa se mai vorbeasca si despre ei din cind in cind . Oamenii tot cu popa se vor ingropa si tot la popa vor merge sa-si boteze copiii . De casatorii nici nu mai pomenim . Dar nu cumva si o parte din ASUR-isti fac la fel ? Ne vom convinge cind le va veni vremea sa inmineze preotului un banut mic pe care poporul il numeste ORT .
    • -3 (5 voturi)    
      aceleasi minciuni (Luni, 2 iunie 2014, 11:10)

      Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      daca ne uitam la popii care erau securisti sau informatori, ma tem ca iti da cu virgula, minciunile astea rasuflate.
      Ca sa nu uitam de "sarmanu" Teoctist, n-a prea fost asa de "persecutat" pe cat ai striga tu.
      • 0 (4 voturi)    
        popi securisti (Luni, 2 iunie 2014, 13:53)

        kripton [utilizator] i-a raspuns lui Ion Zapada

        da,au fost popi securisti,pt ca nu era posibil sa opresti ofiterii de securitate sa se imbrace in sutana. sau dvs credeti ca era posibil?
        insa lista de preoti si calugari morti ''pe bune''in puscariile lui gh dej este cutremurator de lunga.
        nicodim munteanu a fost scos cu forta din scaunul patriarhal si apoi otravit de comunisti in febr 1948,dupa plecarea regelui.
        Despre asta nu spuneti nimic pt ca habar nu aveti despre ce e vorba; securitatea a ucis cu sange rece preotii de valoare,i-a inlocuit cu boaite iar azi culegem roadele: oameni ignoranti sau rau intentionati ca dta vin si ne povestesc despre coruptia clerului. vade retro!!
        • 0 (2 voturi)    
          :)) (Luni, 2 iunie 2014, 14:56)

          Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui kripton

          fu tare asta cu Nicodim Munteanu.
          http://ro.wikipedia.org/wiki/Nicodim_Munteanu#mediaviewer/Fi%C8%99ier:IICCR_FA147_Dej_Nicodim_Mihai_I_reception.jpg

          un stalinist omorat de alti comunisti; ca si Patrascanu (Dej asemeni). Nu ii discut pe aia care au murit cu adevarat ca aia de, erau legionari si nu erau ortodoxi.

          Despre ce securisti vorbim, despre alde Pimen in cardasie cu Felix (care asta numai biserica n-a oropsit-o)? ca sa stiu.
      • +1 (3 voturi)    
        Esti si superficial si jalnic cu aceasta abordare (Luni, 2 iunie 2014, 18:36)

        romania_curata [utilizator] i-a raspuns lui Ion Zapada

        ma mir ca nu stii ce-i aceea manipulare,
        ma mir ca inca mai crezi ca tot ce zboara se mananca,
        ma mir ca nu poti vedea IN ZIUA DE AZI ca acelasi eveniment si aceeasi persoana e zugravit-a negru la latrine si cat de cat echidistant la protv, asadar DACA unul ca tine se uita doar la latrine inseamna ca detine adevarul?
        DACA ne uitam la parintii, mosii si stramosii nostri care erau IN TOTALITATE credinciosi-cestini, inseamna ca erau, IN VIZIUNEA TA, tampiti???
        • 0 (0 voturi)    
          ignoranta (Joi, 5 iunie 2014, 21:34)

          samiam [utilizator] i-a raspuns lui romania_curata

          "DACA ne uitam la parintii, mosii si stramosii nostri care erau IN TOTALITATE credinciosi-cestini, inseamna ca erau, IN VIZIUNEA TA, tampiti??? "

          Exemplu perfect de argument "crestin". Daca ceva e legat de traditie, chiar daca sunt personalitati, intelectuali care au fost religiosi, asta nu inseamna ca trebuie luat totul de-a gata fara sa mai gandim. Timpurile se schimba, omenirea evolueaza, de bine, de rau.

          Si daca mosii si stramosii nostri spuneau ca e un lucru normal sa-ti bati nevasta pana o lasi balta de sange, ca deh, asa se face, era bine? Erau tampiti?

          Incetati cu paranoia distrugerii traditiei, dar orice traditie are un fond care ar trebui gandit de doua ori inainte de a fi invocat drept motiv.
  • -2 (12 voturi)    
    "scoala nu este biserica" (Duminică, 1 iunie 2014, 22:25)

    un Revoltat [utilizator]

    Nu va suparati, dar care ar mai trebui sa fie valorile morale? Tocmai pentru ca nu se invata bunul simt , religia , apar comentarii ca acestea.
    Dar cum ar trebui? Sa ne umplem de Conchite si de Wursti si de toate faradelegile? Sa facem copii in punga? Sau cu mana? Cu parinti homosexuali, poate.
    Ce va invata religia, de fapt? Sa fiti mai buni, sa fiti buni crestini, sa iubiti binele si aproapele!
    Cu ce va deranjeaza asa de tare?
    Iar daca nu va convine, de ce nu va retrageti copiii de la aceste ore?
    Sau vreti ca, doar pentru ca asa vi se pare, incorect, sa nu mai urmeze nici ceilalti cursurile de religie?
    Dar ce va place voua? Sunteti culti? Mergeti la mall? Nu mai aveti timp de biserica? Foarte rau!
    Aveti libertatea de a alege!
    Nu incercati sa ii limitati pe altii la ceea ce nu vi se pare voua corect! Mai sunt si oameni credinciosi, nu numai voi!
    • +1 (3 voturi)    
      vrei biserica (Luni, 2 iunie 2014, 11:08)

      Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui un Revoltat

      il duci...nu aduci biserica-n scoala..
      Asta-i culmea.
      Ati bagat religia in scoala, ati vazut ca nu prea tine, acum bagati biserica cu totul.
      Nu are ce cauta popa in inspectie. Punct.
      • +1 (5 voturi)    
        inspectie (Luni, 2 iunie 2014, 13:57)

        kripton [utilizator] i-a raspuns lui Ion Zapada

        domnule,explica-mi de ce nu are ce cauta popa in inspectie LA ORA DE RELIGIE? pai popa are studii teologice universitare,exact ca profu de religie,avand in plus fata de acesta sau aceasta si o hirotonie,care ii permite sa celebreza tainele despre care profesorul ii invata pe copii. ce e in neregula de fapt??
        incercati sa argumentati RATIONAL,daca puteti desigur.
        • +1 (3 voturi)    
          carboane (Luni, 2 iunie 2014, 14:59)

          Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui kripton

          inpectia se face de catre ala care te angajeaza: adica MINISTERUL DE INVATAMANT, iar daca acest minister nu este capabild e asa ceva, se scoate materia.
          Ratiunea nu cred ca este punctul dumneavoastra forte, altfel nu ati confunda un sistem de invatamant cu o hirotonie(chestiune ce tine pur de o religie anume si este in afara oricarui sistem de invataman pentru orice copil)...
          Totusi, daca va doriti un nou IRAN, atunci aveti perfecta dreptate...doar ca eu imi dorect o Rominie europeana , potrivita sec. XXI si nu un IRAN.
          Pentru Iran, vizele sunt deschise- succes.
          • -1 (1 vot)    
            inspectia (Luni, 2 iunie 2014, 19:30)

            kripton [utilizator] i-a raspuns lui Ion Zapada

            daca o sa mai cititi odata si cu ATENTIE comul pe care il criticati,o sa observati ca nu am scris nicaieri ca popa e calificat sa faca inspectie la ora de religie pt ca e hirotonit;
            am aratat ca asta are el in plus fata de profesorul de religie dar ca AU ACELEASI STUDII....si ca asta permite preotului sa faca inspectie,evident,cu acordul ministerului,care de asta a incheiat un protocol cu patriarhia
            Gasiti usor pricina sa scoateti religia din scoala [lipsa oamenilor competenti in cadrul ministerului]
            uite ca se gasesc solutii...
            cat priveste comparatia cu iranul,dovediti odata mai mult ca sunteti in afara subiectului,facand asemenea comparatii penibile.
            dvs confundati teocratia cu implementarea invatamantului religios in scoli...ar fi frumos k ASTA sa defineasca o teocratie,si nu dreptul guvernului teocratic de a spanzura oameni in numele sharia [care cu bucurie va aduc la cunostinta ca nu exista in ortodoxie]
            asa ca mai ganditi-va la non sensul pe care l-ati emanat cu manie proletara [si cu judecata de proletar]


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by