Cateva sute (circa 500) de biciclisti s-au adunat in Piata Charles de Gaulle din Capitala pentru a protesta impotriva faptului ca Primaria Capitalei nu realizeaza piste pentru biciclete. Ei vor pleca intr-un mars prin Capitala, urmand sa ajunga pana la Parcul Tineretului. Organizatorii estimeaza ca vor participa cateva mii de persoane, la fel ca la marsul de anul trecut. Primaria Capitalei nu a autorizat acest mars, insa protestatarii sustin ca el se desfasoara in conditiile prevazute de lege.

Marsul biciclistilorFoto: HotNews.ro

Ora 17:30: Marsul biciclictilor s-a incheiat. Pe parcursul desfasurarii sale, circulatia a fost inchisa pe sensul de mers al participantilor. Potrivit organizatorilor, la startul marsului erau in jur de 1.300 de biciclisti, insa pe parcurs s-au mai adunat, numarul lor depasind 3.000.

Ora 15:27: Biciclictii pleca in mars din Piata Charles de Gaulle.

Marian Ivan, presedintele asociatiei OPTAR, a declarat ca la plecarea din Piata Charles de Gaulle , in fata biciclistilor, pe primii 500 de metri din mars vor merge persoane cu handicap si femei cu carucioare cu copii mici.

Traseul marsului va fi urmatorul:

Bulevardul Maresal Constantin Prezan - Arcul de Triumf - Soseaua Pavel Dimitrievici Kiseleff - Piata Victoriei - Soseaua Nicolae Titulescu - Pasajul Basarab - Soseaua Grozavesti - Intoarcere la Intrarea Grozavesti - Soseaua Grozavesti - Pasajul Basarab - Soseaua Nicolae Titulescu - Piata Victoriei - Calea Victoriei - Piata Natiunile Unite - Piata Unirii - Bd Cantemir - Parcul Tineretului.

Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti a anuntat inca de acum cateva saptamani ca va organiza un mars de protest, sambata, 10 mai 2014, nemultumiti de faptul ca Primaria Capitalei nu incurajeaza mersul cu bicicleta ca mijloc de transport in mediul urban. Biciclistii sunt nemultumiti si de faptul ca autoritatile locale, prin proiectele aprobate in cadrul Consiliului General si prin alocarile bugetare de anul acesta, incurajeaza doar transportul cu masina personala, in detrimetrul altor solutii alternative de transport.

"N-ai piste pentru bicicleta, n-ai parcuri, n-ai trotuare pe care sa poti umbla. Oricat ar vrea Primarul Sorin Oprescu, Podul Basarab nu le poate tine locul acestora. Asa ca hai cu bicicleta pe strada si spune-i primarului Oprescu ca vrei un oras pentru oameni", a declarat Andrei Gaitanaru, reprezentant al Comunitatii Biciclistilor din Bucuresti.

Acesta este al treilea an in care Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti organizeaza marsuri de protest in Bucuresti. La protestul de anul trecut au participat cateva mii de biciclisti.

"Dupa ce aproximativ 100 de km de piste pentru biciclete au fost desfiintate de catre Politia Rutiera si, deci, peste 10 milioane de euro au fost cheltuiti ilegali, bicilistii din Bucuresti sunt in continuare nevoiti sa isi negocieze locul in oras. Desi incurajarea transportului nemotorizat este o directie de dezvoltare urbana obligatorie (avand in vedere obligativitatea de a realiza Planurile de Mobilitate Urbana Durabila), Primaria Municipiului Bucuresti nu da semne ca a facut din infrastructura durabila o prioritate. Daca autoritatile locale din Bucuresti ar incuraja mersul pe bicicleta, s-ar crea peste 2000 de locuri de munca si 132 de vieti ar fi salvate in fiecare an de la moartea prin afectiuni pulmonare provocate de noxe auto, potrivit ultimului raport al Organizatiei Mondiale a Sanatatii", se arata intr-un comunicat emis de Comunitatea Biciclistilor.

Reprezentantii ONG-ului sustin ca in Bucuresti, biciclistii sunt dezavantajati din mai multe puncte de vedere.

"In lipsa unei infrastructuri dedicate, biciclistii sunt nevoiti sa lupte pentru locul lor in trafic. Legislatia ii trimite pe carosabil fara sa ii protejeze, iar soferii ii trimit pe trotuar, adica pe o infrastructura specifica pietonilor sufocata, insa, de masini parcate.Pietonii si utilizatorii mijloacelor de transport in comun sunt, de asemenea, categorii defavorizate ale Bucurestiului: trotuarele sunt, in multe dintre locuri, transformate in parcari, semafoarele sunt prea dese si prea lungi. Toate acestea descriu un oras in care masinile personale au prioritate, iar administratia locala e interesata doar de pasaje subterne si poduri suspendate", se mai arata in comunicatul emis de Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti.