Ministrul Educatiei Nationale, Remus Pricopie, a infirmat duminica, la Caransebes, zvonurile potrivit carora rezultatele elevilor la evaluarea nationala, introdusa in premiera, din acest an scolar, la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a vor conta la admiterea in clasa a IX-a, transmite Agerpres.

Remus PricopieFoto: Agerpres

El a precizat ca va fi vorba doar despre o evaluare unitara la nivel national, pentru a testa cunostintele elevilor si pentru a-i obisnui cu conditiile de examen, fara, insa, ca notele sa fie trecute in catalog.

"Evaluarile nationale la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a au rolul de a evalua, pe de o parte nivelul de pregatire al elevilor dupa cativa ani de scoala, iar, pe de alta parte, de a pregati elevii cu atmosfera de examen. Nu sunt examene nationale, ci evaluari, iar notele nu vor fi trecute in catalog. Metodele clasice de evaluare nu ne permit o analiza a pregatirii elevilor la nivel national. Modalitatea de evaluare la clasa difera de la un profesor la altul, ori aceste evaluari nationale transversale au acelasi sistem de redactare a subiectelor, aceleasi sistem de masurare a performantei elevilor. Evaluarile, insa, nu vor avea niciun impact, ci doar pregatesc admiterea pentru clasa a IX-a si copiii nu vor fi ierarhizati niciodata in functie de aceste rezultate", a declarat Remus Pricopie.

Din pacate, a spus el, la examenul de bacalaureat nu s-au inregistrat rezultate spectaculoase, chiar daca in ultimul an curba a fost una ascendenta. De exemplu, anul trecut, procentul de promovabilitate la bacalaureat, pentru promotia 2013, a fost de 64%, iar dupa sesiunea de toamna s-a ajuns la 70%.

"Eu cred ca noi ca profesori, ca scoala, ca minister trebuie sa ne facem datoria si sa asiguram cele mai bune conditii si sanse copiilor nostri. Atunci cand inregistram un insucces, trebuie sa ne intrebam cu ce am gresit de cand a intrat acest copil pe bancile scolii, trebuie sa fim atenti cu ceea ce se intampla in scoala sau in gradinita, iar copiii trebuie adusi cat mai repede intr-un cadru formal de educatie. Acest lucru inseamna sa aducem copiii la gradinita cat mai devreme, pentru ca asa ei se obisnuiesc cu ideea de scoala, educatie, colectivitate, iar ulterior experienta de gradinita le va permite ca in ciclul primar sa performeze mai bine", a afirmat ministrul Educatiei Nationale.