Parintii care isi ajuta copiii la teme ar putea sa le afecteze celor mici performantele scolare. In loc sa rezolve exercitiile pentru acasa, parintii pot vorbi cu copiii despre planurile lor dupa liceu, modalitate prin care elevii inteleg mult mai bine ca scoala este importanta. Concluziile apartin unui studiu american despre modul in care implicarea parintilor afecteaza performantele scolare, scrie The Telegraph.

La scoalaFoto: Agerpres

Un studiu american arata ca nu exista o legatura clara intre implicarea parintilor in rezolvarea temelor pe care le au copiii si imbunatatirea performantelor scolare; dimpotriva, de la un anumit nivel scolar, acest ajutor ar putea sa le aduca elevilor o scadere a notelor, sustin specialistii citati de The Telegraph.

Datele au fost publicate in cartea "The Broken Compass: Parental Involvement With Children's Education", realizata de Keith Robinson, profesor de sociologie la University of Texas, Austin, si de Angel Harris, profesor de sociologie la Duke University. Studiul arata ca odata ce copiii trec de scoala primara, ajutorul pe care il primesc de la parinti la teme ii poate face sa ia note mai mici la teste.

Printre motive se numara faptul ca parintii au uitat materia pe care copiii lor o invata acum in scoala sau este posibil sa nu o fi inteles inca de cand erau ei in scoala, sustine Keith Robinson.

Nici acordarea unei atentii speciale clasei, si nici intalnirile constante cu profesorii nu sunt masuri de succes pentru parcursul scolar al copiilor. In ce priveste aplicarea de masuri disciplinare pentru rezultate proaste, acest fel de interventie il face pe copil mai degraba ingrijorat de scoala decat entuziasmat de aceasta, declara Keith Robinson.

"Nu tot ceea ce fac parintii le este de ajutor copiilor. (...)Exista anumite modalitati in care parintii se pot implica in educatia copiilor care conduc la un declin in performanta lor scolara.Unul dintre lucrurile care a fost in mod constant negativ a fost ajutorul acordat de parinti la teme", a declarat pentru Maclean's profesorul de sociologie Keith Robinson.

Studiul american arata insa ca anumite actiuni ale parintilor au intr-adevar efecte pozitive asupra elevilor: printre acestea se numara cititul cu voce tare copiilor de varste mici si discutiile cu adolescentii despre planurile de a ajunge la universitate.

Potrivit lui Keith Robinson, "cea mai consistenta si pozitiva activitate de implicare parentala este sa vorbesti cu copiii tai despre planurile lor dupa liceu". In acest fel, copiii inteleg mesajul parintilor:scoala este importanta. Cu astfel de discutii parintii le pot arata celor mici care este legatura dintre scoala si viitor, iar "aceasta constatare a fost cea mai importanta", a declarat Keith Robinson.

"Sa ii citesti copilului inainte de anii de scoala este unul dintre acele lucruri care sunt intotdeauna o idee buna", a continuat sociologul. Aceasta practica are legatura cu dezvoltarea limbajului, creste vocabularul, care mareste capacitatea de a invata.

La inceputul anului, un alt studiu, de data aceasta realizat in Marea Britanie, a aratat ca in una din sase familii parintii sunt cei care fac toate temele. Sondajul britanic s-a bazat pe experientele a 2.000 de parinti; un sfert dintre respondenti au declarat ca temele copiilor sunt prea grele, iar doua treimi au afirmat ca uneori au fost in imposibilitatea de a-i ajuta, potrivit The Telegraph.

O alta cercetare de anul trecut a concluzionat ca doar unul din 20 de adulti a putut raspunde corect tuturor intrebarilor de pe o lista intocmita pentru copii de pana in 11 ani. 30% dintre parinti au declarat ca "nu se simt suficient de increzatori in propriile abilitati la matematica pentru a-si ajuta copiii la temele de la aceasta disciplina in scoala primara", scrie sursa citata.

Acestea se numara printre motivele pentru care ajutorul parintilor la rezolvarea temelor poate sa faca mai mult rau in evolutia scolara a copilului, noteaza The Telegraph.

The Atlantic scrie ca profesorul Keith Robinson a realizat focus grupuri informale cu studentii sai de la Universitatea din Texas, ca parte a cercetarii, in cadrul carora i-a intrebat cum au contribuit parintii la realizarile lor. Specialistul a constatat ca majoritatea studentilor aveau putine amintiri sau nicio amintire cu parintii impingandu-i de la spate sau implicandu-se in scoala in mod formal. In schimb, elevii au spus ca parintii le-au fixat asteptari mari, dupa care au facut un pas in spate. Acesti copii au reusit, a declarat Keith Robinson.

Cercetarea celor doi specialisti a concluzionat ca un alt factor care conteaza in performanta scolara este alegerea unui profesor cu o reputatie buna.

Citeste si: