Aeronava Boeing 777 a Malaysia Airlines a cazut in Oceanul Indian, a anuntat luni premierul Malaeziei, citat de AFP.

"Cu regret si adanca tristete trebuie sa va informez ca, in conformitate cu aceste date noi, zborul MH370 a ajuns in sudul Oceanului Indian", a declarat Najib Razak.

Premierul a mai aratat ca Malaysia Airlines a informat familiile cu privire la soarta celor 239 de persoane aflate la bordul aeronavei.

"Nicio persoana de la bord nu a supravietuit", se arata intr-un sms trimis de compania aeriana familiilor victimelor, citat de BBC.

BBC a vazut mesajul care arata ca se presupune "dincolo de orice indoiala rezonabila" ca aeronava este pierduta si ca nu exista supravietutori.

In baza noilor analize ale departamentului de investigatii pentru accidente aeriene din Marea Britanie si ale Inmarsat, compania britanica care a furnizat datele prin satelit, "s-a ajuns la concluzia ca MH370 a zburat de-a lungul coridorului sudic, iar ultima pozitie a fost in mijlocul Oceanului Indian, la vest de Perth", a spus premierul. "Aceasta este o zona izolata, la distanta de orice posibile locuri de aterizare".

Un Boeing 777 apartinand Malaysia Airlines, care facea legatura intre Kuala Lumpur si Beijing, avand 239 de persoane la bord (227 de pasageri si 12 membri ai echipajului), a disparut de pe radar in noaptea de 7-8 martie, deasupra Marii Chinei de Sud, iar mai multe tari din zona au lansat misiuni de cautare maritima si aeriana pentru localizarea aparatului.

Acest anunt dramatic inchide 17 zile de angoasa pentru apropiatii celor 239 de persoane prezente la bordul aeronavei, dintre care 153 erau chinezi si patru francezi. Anuntul nu raspunde insa la semnele de intrebare legate de evenimentele care au indreptat avionul Boeing in aceasta regiune, printre cele mai izolate din lume.

La jumatatea drumului dintre Malaezia si Vietnam, avionul a schimbat cursul, spre vest, in directie opusa fata de planul de zbor, iar sisteme de comunicare au fost dezactivate de "maniera deliberata", potrivit autoritatilor malaeziene. Aparatul a zburat mai multe ore inainte de a-si epuiza rezervele de carburant.

Doua culoare de cercetare au fost delimitate pornind de la aceste elemente, unul la nord, spre Asia centrala, si celalalt plecand de la Indonezia spre sudul oceanului Indian.

Majoritatea expertilor privilegiau acest culoar, apreciind ca aeronava nu ar fi putut zbura deasupra Chinei sau a fost republici sovietice fafra a fi detectata.

Mai multe date satelitare furnizate de China, Australia sau Franta au identificat ramasite in deriva intre punctul de sud-vest al Australiei ai Antarctica.