Solutia lui Jirinovski pentru Ucraina: Transnistria - Rusiei, Bucovina si Basarabia, Romaniei

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 18 martie 2014, 21:39 Actualitate | Esenţial


O solutie ca Ucraina "sa se linisteasca" este cedarea teritoriilor straine pe care aceasta le-a obtinut de la Polonia, Ungaria si Romania, a declarat marti politicianul ultranationalist rus Vladimir Jirinovski, citat de site-ul moldova.org, preluat de Mediafax.

"Aceste doua parti ale Ucrainei, de est si de vest, sunt total incompatibile. Nu poate niciun fel de internationalism sa ajute in aceasta situatie. Vestul Ucrainei, care face acum cea mai mare galagie, am fost nevoiti sa-l luam de la Polonia, pentru ca armata hitlerista sa ramana cat mai departe. Transcarpatia am luat-o de la unguri din acelasi motiv. Iar pe Bucovina si Basarabia le-am luat in 1939. Daca nu era Hitler, nu ne atingeam de aceste pamanturi", a declarat el, la televiziunea publica ruseasca.

Liderul Partidului Liberal-Democrat din Rusia (LDPR) apreciaza ca, in cazul in care aceste teritorii din vestul Ucrainei ar fi restituite, "centrul ar fi mai cuminte".

"Ce propun eu? Sa ia Polonia regiunea care ii apartine, Ungaria sa ia Transcarpatia, mai ales ca majoritatea locuitorilor de acolo vorbesc limba maghiara", a declarat politicianul rus, citat de site-ul moldova.org.

"In Basarabia si Bucovina majoritatea locuitorilor sunt vorbitori de romana. Romania viseaza demult sa le ia inapoi", a continuat acesta.

"Sunt trei tari membre NATO", a adaugat el, referindu-se la Polonia, Ungaria si Romania.

"Transnistria sa revina la noi, este pamant rusesc", a mai apreciat politicianul, subliniind ca "doar atunci Ucraina se va linisti".

Crimeea a fost alipita marti Rusiei, printr-un acord semnat la Moscova de Vladimir Putin si autoritatile separatiste din peninsula ucraineana.

















7540 vizualizari

  • +1 (23 voturi)    
    mda (Marţi, 18 martie 2014, 21:44)

    tzopa [utilizator]

    Asta e cel mai lucid rus cu putinta, citesc si eu pentru prima data o opinie corecta, chiar daca Jirinovski nu mi-e drag de loc !
    • -4 (4 voturi)    
      Ucraina cedeaza teritorii si are pace (Miercuri, 19 martie 2014, 3:41)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui tzopa

      Vladimir Jirinovski in general nu vorbeste lucruri care sa merite luarea in seama dar de data asta propune o solutie buna. Ucraina cedeaza teritoriile care nu-i apartin si are pace. Ramine cu destul pamint.

      In mod sigur putem renunta la UE si NATO daca asta ar fi conditia unirii cu toata Basarabia luata de rusi in 1939. Polonia si Ungaria pot proceda la fel daca primesc de la Ucraina teritoriile ce le apartin.

      In ceea ce priveste Crimeea, aceasta a fost anexata de Rusia cam in aceeasi perioada cu Basarabia (in jurul anului 1800) si ca urmare ar trebui sa ramina un stat independent deoarece nu a apartinut nici Rusiei nici Turciei ci tatarilor.
  • +8 (24 voturi)    
    jiri (Marţi, 18 martie 2014, 21:47)

    Soljenitin [utilizator]

    Lasa marijuana, nu iti prieste.
  • +7 (23 voturi)    
    SPER CA Romania nu va accepta niciodata (Marţi, 18 martie 2014, 21:51)

    georgeb [utilizator]

    Sper ca Romania nu va accepta niciodata asa ceva. Este de preferat o Ucraina democratica si modernizata in granitele actuale decat revizionism teritorial si un vecin etern antagonizat. UE nu va accepta asa ceva niciodata, NATO la fel.
    • +19 (21 voturi)    
      vechea tactica ruseasca (Marţi, 18 martie 2014, 22:31)

      mvr [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

      ...de fapt o variatie ruseasca (si relativ eficienta) a clasicului divide & impera.

      Cand ai chef de un mic conflict, iei teritorii si le muti de colo-colo, de la o tara la alta, creand astfel tensiunile de care ai nevoie pentru a-ti slabi adversarii din interior si a-i face sa devina o prada usoara, ulterior.

      Aruncand cateva ciotulete in mijlocul unei haite de cainii flamanzi, e mai probabil ca unii din caini sa inceape sa se manance intre ei (doar doar o prinde vreun ciotuletul) si sa piarda din "antentia" initial directionata catre tine.

      Ce e oarecum amuzant, e ca rusii fac scamatorii din astea de cateva secole (de pe vremea lui Petru cel Mare) si cam aceleasi natiuni le pica in plasa cam de fiecare data.
      • +1 (1 vot)    
        nu e "tactica ruseasca" (Luni, 24 martie 2014, 16:56)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui mvr

        poate vroiai sa spui folosita de ei ...

        mai cauta si tu sa vezi de unde vine ...
        hint: e in latina denumirea .
    • 0 (18 voturi)    
      orice-i posibil (Marţi, 18 martie 2014, 22:34)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

      Gresesti amice,ideea lui Jirinowki nu-i tocmai rea.Vrei o Ucraina democratica? miram-as de unde?Acele teritorii nu sint a le lor si ei stiu asta,nici macar nu le-au luat ei ci rusii.
    • +2 (16 voturi)    
      de ce? (Marţi, 18 martie 2014, 22:40)

      sentenced [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

      Teritoriile acelea sunt romanesti, au fost furate de la Romania in istoria recenta.Nici nu poti afirma ca pierdem un prieten, pentru ca Ucraina a tins intotdeauna catre dusmanie cand a venit vorba de relatiile cu Romania.
      • +6 (6 voturi)    
        DIN PACATE (Miercuri, 19 martie 2014, 0:39)

        minos [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

        Romanii nu mai sunt majoritari in Bucovina de nord si sudul Basarabiei. A avut grija Stalin sa-i deporteze. La fel s-a intamplat si cu Crimea, tara care, de fapt, apartinea tatarilor. Acestia au fost deportati masiv in 1944, majoritatea au murit prin Siberia. Sunt de vina si ucrainienii pentru ca dupa destramarea URSS, nu i-a incurajat sa revina. Cei care au factut-o, nu si-au primit pamanturile inapoi. Daca statul ucrainean le dadea ce le-a confiscat URSS-ul, acum tatarii ar fi reprezentat un procent important de populatie in Crimea, tarari care ar fi fost fideli Kievului.
    • +2 (10 voturi)    
      Subscriu (Marţi, 18 martie 2014, 23:16)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

      In schimb, împărțirea lui Jirinovski in mai multe
      parti, si restituirea a cate o bucata la ma'sa,
      tac'su si cine il mai vrea, e o idee fezabila.
  • +3 (21 voturi)    
    Ce e incredibil (Marţi, 18 martie 2014, 21:57)

    Patton [utilizator]

    Ce e incredibil este ca acest scelerat, Jirinovski, chiar are dreptate de data asta.
    Ucraina a fost creata artificial, cu teritorii din mai multe tari, inclusiv Romania.

    Se dezmembreaza oare tara asta? Chiar daca facem abstractie de istorie nu e de neglijat ruptura masiva intre Est si Vest, care a tinut Ucraina in loc timp de peste 20 de ani. Cand unii trag cea, ailalti trag hais, cele mai bune exemple fiind rezultatele de la alegeri...
    Si atunci ce-i de facut?
    • -5 (13 voturi)    
      eşti un meseriaş (Marţi, 18 martie 2014, 22:13)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Patton

      Explică-mi când şi cum (de-)a ajuns Timişoara în componenţa României - asta în condiţiile în care a fost capitala Ungariei opt ani de zile.
      • +2 (4 voturi)    
        cand a fost asta? (Miercuri, 19 martie 2014, 0:35)

        minos [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        Sunt un pic buimac, cand a fost Timisoara capitala Ungariei?
        • +2 (6 voturi)    
          :) (Miercuri, 19 martie 2014, 2:22)

          ampersand [utilizator] i-a raspuns lui minos

          Ca paranteză - io-s căpşunar; în urmă cu vreo cinci ani, ne-a venit o colegă căpşunăriţă unguroaică, de vreo 24 de ani şi, când am făcut prezentările, am zis ceva de genul "sunt din România, din Timişoara, nu ştiu dacă ţi-e cunoscut...", la care ea mi-a răspuns "ba sigur că mi-e cunoscut, ne-a fost şi capitală, am învăţat la istorie" :)) Şi eu tot la istorie am învăţat, prin anii '80: Timişoara a fost capitala Ungariei între 1316-1323.
      • +1 (3 voturi)    
        A fost si capitala de pasalac (Miercuri, 19 martie 2014, 17:42)

        antrax [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        Pasalacul Timisoarei intre 1552 si 1716. Adica aproape 165 de ani. De vreo 3 ori mai mult decat a apartinut Ungariei intre 1861 si 1918, da? Ca intre 1716 si 1861 a fost teritoriu al imperiului habsburgic.

        Timisoara a fost ocupata de sarbi in 1918, ar fi luat tot Banatul desi nu erau sarbii majoritari in zona. Pana la urma l-au impartit in 2 bucati. Nu cred ca s-au facut si transferuri de populatie pe criterii etnice.
  • +6 (18 voturi)    
    nenea (Marţi, 18 martie 2014, 21:57)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    asta imparte teritorii ca un cruper cartile la masa de joc, strateg de bodega de cartier.
    • -1 (11 voturi)    
      Gura pacatosului (Marţi, 18 martie 2014, 22:17)

      Electorul [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      Adevar graieste. Ma refer la teritoriile straine din Ucraina.
  • +9 (15 voturi)    
    Ucraina (Marţi, 18 martie 2014, 22:01)

    nimrod [utilizator]

    :) Păi "centrul" aparţine Lituaniei, deci... pa, Ucraina!
  • +5 (9 voturi)    
    Jirinovski e un fel de VCT rus... (Marţi, 18 martie 2014, 22:04)

    uluit [utilizator]

    Jirinovski e un fel de VCT rus... demagog, violent si galagios. Acu e scos in fata sa "latre". Ii lipsesc pastilele!
    Nici macar nu merita sa-l bagam in seama pe acest agitator cu scoala KGB-ista.
    Orice demers (momeala) pe care-l face acest Jirinovski (nascut Eidelstein), este discreditat din start.

    Cititi biografia lui si va convingeti, mai jos sunt cateva spicuiri:

    http://ro.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Jirinovski

    "Jirinovski a afirmat despre România că este un stat artificial locuit de țigani italieni, care s-a format prin desprinderea de teritorii de la vecinii Rusia, Bulgaria și Ungaria."

    "Jirinovski... ar fi fost agent KGB, iar PLSD ar fi fost un partid diversionist creat pentru a discredita opoziția"

    "Jirinovski, al cărui tată era de origine evreu polonez, și-a început cariera politică oficială în Societatea Culturală Șalom, o organizație evreiască sprijinită de guvernul sovietic, interesat de contracararea activităților grupurilor evreiești independente"

    "și-a exprimat admirația pentru Adolf Hitler"
  • +6 (14 voturi)    
    Idiot (Marţi, 18 martie 2014, 22:09)

    Pooky [utilizator]

    Intr-o Europa a oamenilor normali la cap este loc si pentru Romania si pentru Ungaria, Polonia sau Ucraina. Asa cum sunt ele, cu bune si cu rele. Istoria n-a fost deloc blanda cu noi in zona asta a Europei. Si stim cu totii din cauza cui!

    Solutia a'la Jirinovski... numai in mintile bolnave de la kremlin se poate concepe asa ceva.
  • +7 (11 voturi)    
    Ha! Ha! (Marţi, 18 martie 2014, 22:19)

    LiviuX [utilizator]

    Oare chiar il crede cineva pe asta (evident in afara de pecereu, mazeta...)? E usor de dat din gura, dar daca ar fi sa se si aplice sunt sigur ca nu ar mai vrea asa ceva. Nu de alta dar ar trebui apoi si Rusia sa returneze teritorii alipite, si alte state la fel. A accepta acum o rearanjare teritoriala ar insemna a deschide cutia pandorei!
  • -6 (8 voturi)    
    Are perfecta dreptate (Marţi, 18 martie 2014, 22:22)

    Lucian Ilea [utilizator]

    Exact aceleasi lucruri eu personal le-am, negociat cu Dana de la KGB in 2003
    dar o luna mai tarziu Romania a vrut sa intre in NATO parca si totul a picat
    Iliescu a stricat jocurile mele atuncea
    Acuma Basescu le strica
  • -2 (8 voturi)    
    Cam are dreptate !!! (Marţi, 18 martie 2014, 23:29)

    camasaceva [utilizator]

    de data asta Jirinovski chiar are dreptate, chiar daca este un ultranationalist scelerat.
    Numai ca degeaba are el dreptate ptr ca asa ceva, din nefericire nu numai ca este imposibil, dar nici nu ar fi bine ptr pacea si stabilitatea din Europa.
    Cu returnarea acestor teritorii la tarile mama nu ar fi niciodata de acord nici UE, nici Rusia, nici Ucraina, nici NATO. Daca analizam numai istoria ultimilor 100 de ani si vom constata ca in Europa sunt multe state care au anexat teritorii care nu au fost niciodata ale lor pana prin 1900. Toata Europa ar deveni un focar imposibil de stins.
    Ca sa nu mai vorbim de faptul ca Polonia, Ungaria si Romania nu au nici vointa nici puterea (economica si militara) ptr a pretinde restituirea teritoriilor furate in 1939.
    • 0 (2 voturi)    
      Viitorul SUE este.... aproape ! (Marţi, 18 martie 2014, 23:56)

      camasaceva [utilizator] i-a raspuns lui camasaceva

      De fapt nici nu ar prea mai avea sens returnarea acestor teritorii. Sa nu uitam ca pe cei ce conduc UE nu-i mai intereseaza deloc ce si al cui este de drept (cel putin teritorial)ptr ca ei ne pregatesc o alta mare si "placuta" surpriza : cred ca intr-un timp destil de scut vom asista la infiintarea SUE (statele unite ale europei) in care nu vor mai fi nici granite nici autodeterminare nici independenta nationala. Toti vom fi condusi de o mana de oameni conform nevoilor lor si legilor facute dupa bunul lor plac (bine inteles ca facute cu "vointa" si votul "democratic" al tuturor cetatenilor SUE !!!)
  • +4 (4 voturi)    
    nea asta (Marţi, 18 martie 2014, 23:43)

    rutger [utilizator]

    imparte si alipeste teritorii care nu au fost ale rusiei decat luate cu japca. Numai ca stalin a schimbat populatiile din zonele respective in asa hal incat rusii (rusofonii) sunt cei care conduc acolo. Cred ca nimeni nu vrea sa-si bage mortul (putinul) in casa ! Asa ca ramane cum am stabilit: putin anexeaza, iar occidentalii se indigneaza si aplica frectii la un picior de lemn ! Adio si n-am cuvinte! VENCEREMOS!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version