Victor Ponta cere vanzarea pe bursa a cel putin unei treimi din actiunile Portului Constanta: Cine cumpara 5%, ce sa faci cu 5%?

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 10 martie 2014, 12:38 Actualitate | Esenţial


Premierul Victor Ponta a apreciat luni drept "neserioasa" ideea de a vinde pe bursa doar 5% din actiunile Portului Constanta, afirmand ca, pentru a reusi atragerea unor investitori privati, este necesara vanzarea a cel putin o treime din capitalul social al portului.

"Cine cumpara 5% din actiunile portului, ce sa faci cu 5%? De ce sa vii investitor strain sa bagi 5% in ceva? Suntem neseriosi. Adica ori facem macar o treime, ca sa existe un interes pentru investitorii privati, ori daca nu, nu. Eu nu privesc in cheie politica, de altfel cu ministrii liberali am colaborat foarte bine si au inteles, doar ca prea nu li se dadea voie de la partid", a declarat primul ministru, citat de Agerpres.

Victor Ponta a precizat ca pentru dezvoltarea infrastructurii trebuie implicat cat mai mult capital privat.

"Eu asa cred ca vor functiona toate companiile. De exemplu, cred ca si aeroportul Bucuresti trebuie sa mearga sa fie listat si toate celelalte. Eu in asta cred, in implicarea capitalului privat in companiile de stat si cred ca suna destul de liberal chestia asta, daca tocmai liberalii vor sa nationalizam sa-mi spuna", a afirmat premierul.

Premierul a comentat declaratiile liderului PNL, Crin Antonescu, potrivit caruia liberalii s-ar fi opus trecerii Portului Constanta sub coordonarea administratiei locale.

"Eu imi aduc aminte, cu domnul Antonescu am fost in campanie la Constanta si domnul a spus mai tare ca mine ca sustine ca portul Constanta sa... Acum, memoria incepe sa se stearga intr-o saptamana. Implicare in privat, in primul rand capital privat, Ministerul Transporturilor si autoritate locala este solutia pe care au adoptat-o toate porturile mari din Europa: Rotterdam, Hamburg. Vrem sa dezvoltam sau vrem sa facem demagogie de-asta mica?", a spus Ponta, care a participat la o conferinta de presa la Ministerul Dezvoltarii Regionale.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2088 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Comment sters de user (Luni, 10 martie 2014, 12:47)

    qwerasdf [anonim]

    • +1 (1 vot)    
      Probabil a primit deja un telefon (Luni, 10 martie 2014, 20:34)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      de la Putin sau China... niste penali care mint de la o zi la alta dupa cum le dicteaza interesele.
  • +5 (5 voturi)    
    Care este treaba (Luni, 10 martie 2014, 12:52)

    Frank777 [utilizator]

    Faci ANAF Companie Nationala si apoi o scoti la vanzare pe bursa.Si dai 20% din ANAF lui nea Sorin Proptescu.Pe baza de PARANDARAT.
    Exact asta e cu Portul Constanta.Asazisul Port Constanta este privatizat demult. Din 1996-2000.
    Acum se vorbeste de Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime SA. Care este doar o companie care incaseaza bani de la nave si de la operatorii portuari privatizati in 1996.
    Terenul Portului si infrastructura portuara apartine STATULUI. Statul a numit acest Administratie Portuara doar ca un incasator de taxe.
    Si incaseaza din gros taxe. Si le cheltuie pe tot felul de pretexte.Lucrari imaginare,care nu trebuie,flori si delegatii,master planuri si alte prostii.Totul e sa ai imaginatie. un surub 30 de euro. ca la CFR.
    Ponta privatizeaza un incasator de taxe.Atat.
    O alta jmecherie.
    Vorba lui Vanghele despre PDL astia nici nu stiu sa fure.Astia ...stie....
  • +7 (7 voturi)    
    Rotterdam si Anvers (Luni, 10 martie 2014, 13:00)

    Frank777 [utilizator]

    Capital privat ....autoritate locala .......ce minciuni.Aceste porturi sunt chiar in oras.Portul este straizile orasului si constructia a fost platita de oras .In sute de ani de dezvoltare de orase-port stat .
    Portul Constanta a fost construit in mare. Primaria Constanta nu a dat un ban. Si nici teren.
    Portul a fost construit de STATUL ROMAN .Si romanii au facut FOAME ca sa se construiasca PORTUL.
    Orasul Constanta nu are nici un drept asupra Portului. Si nici asupra incasarilor. Decat daca este vorba de coruptie.
    Investitii ? S-au facut deja. Nu mai trebuie. Portul este deja privat .Operarea lui. Si infrastructura de depozitare incaracre descarcare.Este privata de mult.
    Aici este vorba numai despre incasarea taxelor. Si disparitia lor in offshoruri.
    Hotie pe fata !
  • +2 (2 voturi)    
    Nu ai ce face nici cu 49%... (Luni, 10 martie 2014, 13:22)

    IancuJianu [utilizator]

    ...daramite cu 5 procente. cit timp sint numai mafioti la conducere, banii sint ca si aruncati pe fereastra, pardon, mincare la capuşele lui Ponta si Mazare.
  • +6 (6 voturi)    
    cel putin o treime (Luni, 10 martie 2014, 13:33)

    mos ion roata [utilizator]

    Dar pe mazare l-a intrebat daca se multumeste cu o treime?
  • 0 (4 voturi)    
    ce idioti (Luni, 10 martie 2014, 13:42)

    pecereu [utilizator]

    Mai bine-l cumpara rusi ca baza militara si comerciala.
    Am avea mai mult de castigat rusii baga bani nu gluma si am fi si aparati.
    Cu un guvern corupt se va alege praful de port si asta numai din lacomia capitalista.
    • +1 (1 vot)    
      Ma, (Luni, 10 martie 2014, 14:29)

      tanar_pensionar [utilizator] i-a raspuns lui pecereu

      tu esti roman?
  • +2 (2 voturi)    
    Grele boli pe capul " doctorului " VVP dedublatul (Luni, 10 martie 2014, 13:52)

    Plagarus [utilizator]

    De ce nu a venit Ponta cu program nou si asumarea responsabilitatii?
    Unchiu Rusanu a demisionat ! Ce-ar fi sa zic si eu ca " este meritul meu " , cum a zis Ponta in cazul demisiei lui Crin ca ar fi meritul lui Badea !?
    Anul asta se renegociaza redeventele pentru SNP !!!! Sa-l vedem pe Mousetzunache ce diagnostice prietenoase si-n afara intereselor Romanie, va " pansa " pe la canalele Ghitza & Felix !
    Alro anunţă un plan de închidere de capacităţi. Întâlnire decisivă cu Ponta şi Niţă !!
    Hidro reintra in insolventa. Ce te faci daca vine " doctorul "Ponta cu niste redevente la rupere ? Sau mai rau, cu taxa suplimentara pe profit ...
    Statul e Ponta, nu zicea el ca da salarii ,pensii ??? Iresponsabilitatea lui VVP este demult evidenta. Insuccesele guverniei sale se insira ca margelele : neconstitutionalitatea legii reorganizarii adminsitrative, echivalentul unei motiuni de cenzura, apoi rusinea analizei facute de UE asupra proiectului pe 5 ani de absorbtie a fondurilor europene (ce mai tipa pontaxe ca domnul Presedinte nu a negociat mai multi bani !)."
    Se prevede o sporire a cheltuielilor guvernamentale, dar şi o creştere economică de numai 2,3%, sunt necesare surse suplimentare de venituri, pentru a finanţa ceea ce-şi propune Executivul alba-neagra, pentru 2014
    Incasările bugetare din impozitarea construcţiilor speciale sunt estimate la 480-500 milioane lei în 2014, adică aproximativ cât costă majorarea salariului minim, creşterea salariilor pentru profesorii debutanţi şi bursele pentru medicii rezidenţi.
    Altminteri, statul e hotarât să taxeze cam tot ce e „sub soare”: centrale hidroelectrice, termoelectrice şi nuclearo-electrice, staţii şi posturi de transformare,sonde de ţiţei, gaze, sare şi platforme marine, puţuri de mină, galerii, coşuri de fum şi turnuri de răcire, iazuri pentru decantarea sterilului, infrastructură şi staţii de tramvaie, reţele electrice de contact pentru tracţiune electrică pentru linii de cale ferată, de tramvaie şi troleibuze.....
  • +2 (2 voturi)    
    Taxele incompetentei " doctorului " VVP (Luni, 10 martie 2014, 13:56)

    Plagarus [utilizator]

    Linii de cale ferată minieră, construcţii pentru transport feroviar, peroane; treceri de nivel; port-gabarit, cheiuri de încărcare-descărcare pentru alimentare şi revizie locomotive, piste pentru aeroporturi şi platforme de staţionare pentru avioane şi autovehicole, construcţii aeroportuare, construcţii accesorii pentru transport rutier, aerian, naval, linii de funiculare pentru exploatări miniere şi industriale, centrale telefonice, staţii de emisie radio, studiouri pentru radio, televiziune, linii şi cabluri aeriene de telecomunicaţii (stâlpi, circuite, cabluri, traverse, console etc.), baraje şi construcţii accesorii baraje (ecluze, deversoare, porturi şi fronturi de aşteptare, disipatoare de energie, goliri de fund, canale de derivaţie), diguri (de apărare; de compartimentare; de dirijare a curenţilor), consolidări de maluri, praguri, canale de aducţiune, lacuri artificiale de acumulare, magazine, construcţii pentru depozitarea şi comercializarea produselor petrolifere (benzinării etc.), construcţii pentru depozitarea explozibililor, carburanţilor şi lubrifianţilor, construcţii pentru centrale termice şi puncte termice, reţele de alimentare, de iluminat şi linii de transport a energiei electrice, conducte pentru canalizare, staţii de tratare, de neutralizare şi de epurare a apelor, canale de irigaţii, conducte magistrale pentru transportul produselor petrolifere, gazelor şi a lichidelor industriale, conducte de termoficare, conducte, branşamente şi instalaţii tehnologice pentru distribuţia gazelor, produselor petroliere şi a lichidelor industriale, apă sărată, sere, solarii, răsadniţe, ciupercării, clădiri agrozootehnice, depozite de îngrăşăminte minerale sau naturale (construcţii de compostare), silozuri pentru furaje, pentru depozitarea şi conservarea cerealelor, construcţii pentru creşterea animalelor şi păsărilor, padocuri, heleştee, iazuri etc. pentru piscicultură.
    Altfel spus, se va scumpi mâncarea – pentru că se va aplica impozitul de 1,5% pe fermele de
  • +2 (2 voturi)    
    Se scumpesc TOATE cu Plusica l'u Viorel ! (Luni, 10 martie 2014, 13:58)

    Plagarus [utilizator]

    Altfel spus, se va scumpi mâncarea – pentru că se va aplica impozitul de 1,5% pe fermele de creştere a porcilor, vacilor, păsărilor, pe sere, pe iazurile de creştere a peştilor, pe silozuri, pe canalele de irigaţii. De asemenea, se vor scumpi curentul electric, gazele naturale şi carburanţii (în plus faţă de accize şi redevenţele la cărbuni) pentru că se vor impozita construcţiile producătorilor, transportatorilor şi distribuitorilor de electricitate, gaze şi petrol. Se va majora şi preţul energiei termice, pentru că se vor impozita punctele termice şi conductele de transport al agentului termic. Chiar şi apa se va scumpi, pentru că vor fi impozitate conductele, branşamentele, staţiile de epurare (precum cea de la Glina). Nici biletele de avion, tren, metrou şi RATB nu vor rămâne la fel, având în vedere că se va impozita „tot ce mişcă”. Proiectul de OUG prevede că instituţiile publice nu vor plăt această taxă. RATB, RADET, Tarom, Aeroportul Otopeni nu sunt instituţii publice, ci companii sau regii naţionale.
    Toate aceste noi costuri impuse companiilor, private sau de stat, nu vor fi suportate de către acestea, ci vor fi „transferate” direct în preţul final, plătit, evident, de toţi românii!
  • -1 (5 voturi)    
    Tradatorii de Tara se pregatesc sa vanda si Portul (Luni, 10 martie 2014, 14:31)

    alex1234 [utilizator]

    Tradatorii de Tara se pregatesc sa vanda si Portul

    Acordurile cu FMI-ul includ si acest lucru.

    Tradarea de tara in aur se masoara !
    • 0 (0 voturi)    
      e promis (Luni, 10 martie 2014, 20:09)

      liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      gasca mazare a spus ca vrea sa cumpere o treime si nu 5%. restul si-l ia singur prin trecerea in subordinea consiliului judetean constanta :)
    • 0 (0 voturi)    
      Ca la radio Erevan (Luni, 10 martie 2014, 20:38)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      ai dreptate partial color: tradatorii/jefuitorii tarii se pregatesc sa isi ia comisioanele din "privatizari reusite" dar nu pt ca asa le zice FMI ...traiesti cu o impresie gresita care face sa-ti scape adevarul.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by