VIDEO Codul Etic: Profesorii nu pot primi bani sau cadouri si nu pot face meditatii cu propriii elevi

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 10 martie 2014, 12:02 Actualitate | Esenţial


Proiectul Codului etic interzice profesorilor sa ceara si sa primeasca bani, cadouri sau servicii, sa colecteze fonduri de la elevi sau parintii acestora pentru protocol in cazul examenelor, evaluarilor, olimpiadelor sau altor concursuri scolare, dar si sa faca meditatii cu propriii elevi, scrie Mediafax.

In proiectul Codului de etica pentru invatamantul preuniversitar, aflat in curs de finalizare la Ministerul Educatiei, le este interzisa profesorilor orice activitate care ar putea sa duca la fapte de coruptie. Traficul de influenta si favoritismul in procesul de evaluare la clasa sunt interzice, iar profesorii nu-i pot ameninta pe elevi sa le faca anumite servicii sau sa le ofere cadouri, conform prevederilor din proiectul initiat de minister.

Codul de etica interzice colectarea de fonduri de la elevi sau de la parintii acestora pentru cadouri sau pentru protocolul destinat cadrelor didactice implicate in organizarea si desfasurarea examenelor si evaluarilor nationale, olimpiadelor si altor concursuri scolare.



Totodata, proiectul Codului de etica prevede ca profesorii nu pot face meditatii cu elevii din unitatile de invatamant unde isi desfasoara activitatea, in schimbul unor "avantaje materiale sau financiare". Cadrele didactice nu pot implica elevii in activitati de partizanat politic si de prozelitism religios, in cadrul unitatilor de invatamant preuniversitar sau in afara acestora.

Profesorii trebuie sa asigure egaliatea de sanse si sa promoveze principiile educatiei incluzive, sa respecte demnitatea fiecarui elev si sa recunoasca meritului fiecaruia.

Cadrului didactic ii este interzis sa fie profesorul propriului copil sau al unei rude pana la gradul al treilea, cu exceptia situatiei in care este singurul care preda disciplina respecta in unitatea scolara in care lucreaza, conform proiectului Codului de etica.

Elaborarea unui astfel de cod a inceput in urma cu cativa ani, insa s-a oprit la stadiul de proiect, pentru ca prioritate a avut Strategia anticoruptie in educatie, aprobata printr-un ordin al Ministerului Educatiei in 2013. Strategia face referire la Codul etic pentru invatamantul preuniversitar, Codul de referinta al eticii si deontologiei universitare, precum si la monitorizarea activitatii Consiliului National de Etica pentru Invatamantul Preuniversitar si a Consiliului de etica si management universitar.

Profesorii, obligati sa supravegheze elevii in scoala si la activitati in afara acesteia


Profesorii sunt obligati sa supravegheze permanent elevii, atat pe parcursul activitatilor desfasurate in scoala, cat si la cele organizate de unitatea de invatamant in afara acesteia, sa nu bata copiii si sa nu-i umileasca, potrivit proiectului Codului de etica pentru invatamantul preuniversitar.

Proiectul initiat de Ministerul Educatiei prevede ca persoanele responsabile cu instruirea si educatia elevilor, in mod particular cadrele didactice, au obligatia de a cunoaste, respecta si aplica un set de norme de conduita.

Una dintre normele de conduita se refera la ocrotirea sanatatii fizice, psihice si morale a elevilor, care implica supraveghere permanenta, pe tot parcursul activitatilor desfasurate in scoala, dar si in cadrul actiunilor organizate de unitatea de invatamant in afara acesteia, pentru a fi asigurata pe deplin securitatea copiilor.

De asemenea, profesorilor le sunt interzise agresiunile fizice si tratamentele umilitoare
, sub orice forma.

Proiectul mai prevede ca profesorii au obligatia sa asigure protectie fiecarui elev si sa denunte orice forma de violenta fizica, de discriminare, abuz, neglijenta sau de exploatare a elevilor. Totodata, dascalii trebuie sa combata orice forma de abuz sexual, emotional sau spiritual.

Cadrele didactice nu au voie sa-si hartuiasca sexual elevii si nici sa aiba relatii sexuale cu acestia, inclusiv consensuale. Totodata, proiectul Codului de etica interzice profesorului sa aiba un limbaj cu caracter obscen, vulgar sau aluziv, indiferent de intentia serioasa sau ludica a acestuia.

Acelasi proiect prevede ca profesorii trebuie sa pregatesca elevii astfel incat acestia sa atinga standarde de performanta prevazute de documentele scolare.

Elaborarea unui astfel de cod a inceput in urma cu cativa ani, insa s-a oprit la stadiul de proiect, pentru ca prioritate a avut Strategia anticoruptie in educatie, aprobata printr-un ordin al Ministerului Educatiei in 2013. Strategia face referire la Codul etic pentru invatamantul preuniversitar, Codul de referinta al eticii si deontologiei universitare, precum si la monitorizarea activitatii Consiliului National de Etica pentru Invatamantul Preuniversitar si a Consiliului de etica si management universitar.

Codul de etica a fost readus in actualitate odata cu scandalul izbucnit la sfarsitul anului trecut,
in urma mediatizarii unor imagini in care invatatoarea Dana Blandu, de la Scoala 10 din Capitala, le cerea parintilor bani pentru cadouri de Craciun.

In urma scandalului de la Scoala 10, premierul Victor Ponta a cerut, in 15 ianuarie, Ministerului Educatiei finalizarea proiectului in termen de doua saptamani, insa acest proiect nu a ajuns pana in prezent pe masa Guvernului.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















13784 vizualizari

  • +9 (11 voturi)    
    Codul etic dorit si nu prea! (Luni, 10 martie 2014, 12:17)

    george_neagu [utilizator]

    De cand se chinuie sa adopte acest cod etic ca deja pare ca nu vor de fapt sa fie niciun cod etic, de fapt.
    • -3 (21 voturi)    
      ar fi de ras ,daca nu ar fi de plans (Luni, 10 martie 2014, 12:56)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui george_neagu

      da' ospatarii au voia sa primeaca bacsis ? dar taximetristii,coafezele,manichiuristele? zugravii si instalatorii pot primi 50 de votca ca sa prinda putere ?... ne laudam ca suntem un popor cu simtul umorului,dar nu-l avem pe cel al ridicolului.
      • +4 (8 voturi)    
        la hotzpatari e deja pe bon... (Luni, 10 martie 2014, 13:04)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        iar daca te duci la restaurant pe 31, e mai scump, ca pune si data la socoteala...
      • +7 (11 voturi)    
        ospatarii nu sunt platiti din bani publici (Luni, 10 martie 2014, 13:29)

        mictatorul [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        si nici nu te evalueaza cu note care iti pot afecta destinul. mananci si pleci, daca ti-a placut mancarea si servirea, dai bacsis, daca nu nu.

        daca nu intelegi de ce profesorii trebuie sa dea dovada de etica, ori esti profesor, ori esti incuiat
        • +1 (3 voturi)    
          bani publici (Luni, 10 martie 2014, 15:01)

          grongobar [utilizator] i-a raspuns lui mictatorul

          asa e,ospatarii nu sunt platiti din bani publici.ar fi bine sa se privatizeze total si invatamantul,ca de altfel TOT ce se poate privatiza ,pentru ca oricum statul e cel mai prost administrator.dar ce ne facem cu milioanele de asistati sociali care au dat gloriosul 70% din parlament ?vor trebui oare sa puna osu' la munca pentru a-si da copiii la o scoala privata ? cine va mai sta sa-si piarda noptile sorbind saliva lui badea de pe ecranul tv cand maine trebuie sa munceasca, nu sa intinda mana ?
          • 0 (2 voturi)    
            Vezi aici este esenta ! (Marţi, 11 martie 2014, 9:39)

            banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

            Asistatii sociali, te intreb acesti indivizi au facut ceva sa nu-mai fie asistati ? au pus mana in viata lor pe ceva ? sa munceasca,sau au asteptat mereu sa li-se DEA !
      • +2 (4 voturi)    
        La toti cei enumarati de tine, dai DACA VREI! (Luni, 10 martie 2014, 13:32)

        qwerty srl [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        Nu e o "obligatie"! Ia incearca sa nu contribui la fondul impus clasei sau sa nu cotizezi la cadoul doamnei invatatoare! A se intelege ca sunt de acord (daca statul refuza sa se implice) cu contributii modice la fondul clasei pentru reparatii sau zugraveli, sunt de acord si cu mici cadouri şi chiar si cu plata prin diverse forme (a se vedea cazul ONG-urilor de la Sibiu şi Timisoara) a unor ore suplimentare, dar sa existe niste limite... Ale bunului simt!
        Aici, cred ca problema ar trebui sa fie mai simpla: mergand pe principiul "prost nu e cel care cere, ci cel care da", in conditiile in care datul depaseste limitele "confortabilului personal" trebuie facut un denunt. Aici mi se pare problema: nu pot sa inteleg cu /// Blandu a scapat de parnaie!?! De ce anume mai era nevoie ca s-o inchida?? Macar ca ar fi exclusa din invatamant pe viata si tot era o treaba, dar asa...
        • +2 (8 voturi)    
          cadou (Luni, 10 martie 2014, 14:55)

          grongobar [utilizator] i-a raspuns lui qwerty srl

          ti-a cerut d-na invatatoare cadou ? du-te si reclam-o la politie sa-i organizeze flagrant.cazuri precum cel cu blandu sunt marile exceptii,in rest invatatorii sunt muritori de foame ,in timp ce ospatarii au BMW,dar in tara asta ura fata de cultura si admiratia fata de smecherie sunt elemente definitorii avand ca rezultat declinul moral,intelectual si economic al tarii.ah,si sa nu uit,petitia pentru eliberarea lui gica popescu,care saracu' de el o fi delapidat niste milioane dar a dat bine cu stangu' in dreptu'.un erou pe langa marsavii invatatori care nu isi dau salariul pentru zugravirea scolii.
          • +2 (2 voturi)    
            Cred ca nu intelegi prea bine! (Luni, 10 martie 2014, 16:19)

            qwerty srl [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

            In cazul de fata, madam Blandu a cerut cadou! Si, da, ea este printre "marile exceptii" in sensul ca a fost data in gat si (dupa parerea mea) ar fi trebuit sa mearga dupa lotul de impresari (asta ca sa fac un pic legatura cu comentariul tau despre Gica Popoescu, comentariu caruia nu-i vad rostul in postarea ta). De cerut, destui (nu stiu daca multi sau putini) cer! Important e cat de mult si cat de insistent!
            Dupa cum spuneam, sunt de acord cu recompensarea MODICA si VOLUNTARA a profesorilor care merita (prin prestatia lor). Ca si la doctor, e o mare diferenta intre a RECOMPENSA pe cineva pentru ce a facut (in trecut) si a CONDITIONA facerea (fapta pedepsita de Codul Penal).
            • +1 (1 vot)    
              intelegere (Luni, 10 martie 2014, 17:30)

              grongobar [utilizator] i-a raspuns lui qwerty srl

              nu stiu cine nu intelege.e clar ca madam blandu ca de altfel oricine face ca ea ar trebui sa fie dupa gratii.in clipa in care conditionezi cum spuneai,fie ca esti invatator,doctor,angajat la primarie etc :directia puscarie.iar chestia cu petitia pentru gica popescu era in legatura cu dispretul pentru cultura si admiratia pentru smecherie.
              • 0 (0 voturi)    
                Da, asa e! (Joi, 15 mai 2014, 22:29)

                IoanaMarin [anonim] i-a raspuns lui grongobar

                Eu sunt de acord sa nu mai dam mita la nimeni, dar cand si conducatorii scolilor vor fi alesi, votati pentru valoare, si nu numiti de catre partid, unde cotizeaza, dand mita pe care o incaseaza de la unii profesori. Asa s- a ajuns sa se vanda posturile in invatamant, unor non-valori ca aceasta Dana Blandu. Si culmea e ca nu se vand numai posturile vacante ci se vacanteaza fortat, cand directorul vine in candcelarie si cere unora sa plece, pentru ca lui ii trebuie posturile, sau, si mai rau, stiu caz concret, cand au falsificat actele unor profesori si au scos la concurs posturile inexistente, sau deja ocupate, Asta este in invatamant, asa ca sa lase Ponta barfa ca profesorii sunt spagari si sa ia aminte la oamenii pe care ii numeste partidul lui si al lui Base', posturile de conducere. PESTELE DE LA CAP SE IMPUTE! ASA CA JOS CU DIRECTORII SPAGARI NUMITI DE PARTIDE!
          • 0 (0 voturi)    
            ? (Luni, 10 martie 2014, 19:40)

            kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

            daca nu ai copii la scoala, si cred ca nu ai, atunci sigur esti un cadru didactic pe undeva. nu poti face afirmatia ca ce a facut spagara blindu este o exceptie, cind eu cu copil elev iti spun ca este o regula. exceptia este faptul ca a fost facuta publica cersetoria intelechoatei.
    • -11 (11 voturi)    
      Comment sters de user (Luni, 10 martie 2014, 12:58)

      Mowgli [anonim] i-a raspuns lui george_neagu

      • +8 (8 voturi)    
        Total gresit (Luni, 10 martie 2014, 13:35)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

        Pregatindu-si propriul elev, profesorul intra in conflict de interese atunci cind trebuie sa-i dea nota. Deja e larg raspindit sistemul prin care se ia 10, indiferent de cunostinte, daca ai suficiente ore de pregatire cu proful de la clasa.

        E din acelasi film cu bacul corect, nu dur. Pentru tine corectitudinea echivaleaza cu duritatea, din cite vad.
        Vad ca faci parte din grupul calora carecred ca daca tot plodul face o facultate, o va duce mai bine. Mi se pare mai corect sa faci copilul sa pirceapa de la 14-18 ani ca daca vrea studii superioare trebuie sa puna burta pe carte, nu sa vina cu spaga de acasa.
  • +14 (18 voturi)    
    asta-i Codul de Bun-simț (Luni, 10 martie 2014, 12:22)

    visio [utilizator]

    de ce trebuie ca elevul să vnă cu bani de acasă pentru diverse, dacă învățământul de Stat este gratuit?
    • -5 (17 voturi)    
      Ca sa nu cada tavanul pe el (Luni, 10 martie 2014, 12:35)

      Rumpelstilstikin [utilizator] i-a raspuns lui visio

      ... si sa aibe conditii decente in clasa si igienice. Pt ca statul nu aloca bani de la buget si pt. reconditionarea salilor de clasa (De multe ori nu sunt bani nici de creta. Mama a trebuit sa printeze, de ex, niste diplome la un concurs de matematica din buzunarul ei pt. ca inspectoratul s-a spalat pe maini, le-a trimis diplomele in fromat electronic pe mail.) Iar daca voiati ca fiul/fiica dvs. sa mai viziteze si un muzeu sau sa faca o excursie educativa, puteti sa va luati acum adio datorita acestui cod etic.
      • +10 (10 voturi)    
        Standardul este ca Statul să plătească (Luni, 10 martie 2014, 12:46)

        visio [utilizator] i-a raspuns lui Rumpelstilstikin

        că nu plătește, e altă discuție; oricum, sub standard nu trebuie să coborâm; chestia asta se face când părintele merge la vot și alege indivizi competenți; când alegătorul votează ”ambalajul”...vine cu bani de acasă...și așa copii suportă prostia părinților.
        • -1 (13 voturi)    
          Scoala fara bani (Luni, 10 martie 2014, 13:18)

          utilizator1221 [utilizator] i-a raspuns lui visio

          scoala sa fie gratuita si profesorii sa lucreze doar din pasiune daca s-ar putea. Atunci trebuie sa te astepti la aceleasi conditii pe care le ai in spitalele de stat ;)
          • -1 (13 voturi)    
            se vede că ești bugetar/ă (Luni, 10 martie 2014, 13:23)

            visio [utilizator] i-a raspuns lui utilizator1221

            hai să îți fac un bine: profesorii, ca orice alt bugetar, sunt plătiți de proștii care lucrează în mediul privat, un mediu sufocat de politicieni retarzi...
            • +1 (1 vot)    
              Daca atata poti... (Luni, 10 martie 2014, 15:31)

              utilizator1221 [utilizator] i-a raspuns lui visio

              Daca eram bugetar crezi ca mai ziceam ca scoala sa fie "moca" ?
              • 0 (0 voturi)    
                PAi, asta-i problema! (Joi, 15 mai 2014, 22:40)

                IoanaMarin [anonim] i-a raspuns lui utilizator1221

                Da, problema asta cu scoala moca e de fapt si problema in tara asta de spagari. Eu zic ca ar fi mult mai bine ca acesti parinti, revoltati pe profesori si doritori de note umflate, sa-si educe copiii si sa-i invete, ei, carte si sa desfiintam scolile ca oricum n-are sens sa mai continuam asa. Cel mai bine era sa privatizam tot sistemul asta de invatamant, corupt, si sa ne platim profesorii dupa performante. Asa e in restul Europei, de ce ar fi la noi totul asa de prost organizat? Sa platim pentru educatie ca si pentru mancare, curent electric sau alte servicii. SI atunci, abia, stim ce platim.
            • +1 (1 vot)    
              Ptiu! (Luni, 10 martie 2014, 16:39)

              GG-Kent [utilizator] i-a raspuns lui visio

              Ce-mi plac astia care comenteaza cat de tari sunt privatii si ce prosti sunt bugetarii!
              Ca sa intelegi si tu: si profesorul, ca si tine la privat, este un angajat care presteaza un serviciu si pentru care trebuie sa primeasca un salariu. Ca si tine la privat, serviciul pe care il presteaza este mai bun sau mai slab, in conditii tehnice mai bune sau mai nasoale, in conditii etice mai corecte sau mai putin corecte, aducand un plus de valoarea mai mare sau mai mic si pentru care primeste un salariu mai mare sau mai mic... Si lista similitudinilor poate continua, incheind cu faptul ca si tu, la privat, iti iei banii (ca doar nu muncesti pe gratis) indirect de la altii, adica de la clienti, cum si el ia banii de la tot indirect de la altii, in cazul lui de la cei care contribuie la stat.
            • +2 (2 voturi)    
              :) (Luni, 10 martie 2014, 16:56)

              Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui visio

              Iar profesorii vor spune ca muncesc ca prostii pentru niste salarii de nimic.

              Cred ca daca ne aruncam unii altora vorbe nu vom rezolva nimic. Stiati sa jumatate din banii din educatie sunt cheltuiti de admistratia locala si centrala?
              • +2 (2 voturi)    
                profii au lideri sindicali corupți (Luni, 10 martie 2014, 18:03)

                visio [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

                din această cauză muncesc ca proștii pe salariu de nimic; cât despre vorbe aruncate reciproc, cred că profesorii merită un salariu minim de 2000 lei; salariu care poate crește conform experienței și competenței; ar trebui să fie ca la privat, funcție de eficiență: totuși, de ce profesorii închid ochii la mânăriile liderilro sindicali, este o enigmă pt mine; cât depre cheltuirea banului din educație, eu aș tăia dela parlamentari 80% din salariu....
                cu Plagiatul lui Ponta cum rămâne? cum se numește un prefesor care acceptă plagiatul și pentru ce motiv trebuie să mai rămână în funcție un astfel de infractor?
            • 0 (0 voturi)    
              "visio", iar vorbesti prosti! (Luni, 10 martie 2014, 22:49)

              GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui visio

              Cei care lucreaza in sectorul privat sun "prosti"(sau o fac pe prostii!) in masura in care "colaboreaza" cu patronii lor la inselarea statulu si la evaziunea fiscala! Daca tu, "visio", accepti sa primesti pe statul de plata sa primesti doar salariul minim, iar restul pe sub masa, atunci esti "prost"(te-am citat!) de doua ori!
              1. - patronul tau inteligent va cotiza la CAS si la fondul de pensii sume la nivelul salariului minim! Si astfel cand vei ajunge la pensie(daca ajungi!), o sa constati ca ai o pensie de mizerie, iar cand o sa te imbolnavesti(si asta e inevitabil!) o sa constati ca sumele depuse in contul tau sunt insuficiente si o sa trebuiasca sa platesti coplata!
              2. - "colaborand" cu patronul tau la smecheria cu salariul minim, risti sa faci parte din lotul "greilor" din sectorul privat acuzati de inselaciune si evaziune in forma continuata contra intereselor statului! Si nimeni n-o sa-ti faca petitie ca sa fi gratiat! Vesi ca doamna Ioana Petrescu-Harvard are un doctorat in combaterea evaziunii fiscale si va coordona o masiva actiune de combatere a evaziunii fiscale in RO!
              "Politicienii" au modificat din nou Codul fiscal, modifican si intarind regulile si prevederile impotriva evaziunii!
              Guvernul Ponta3, de orientare "socialista" face exact ce stiu sa faca toti "socialistii" cand sunt la putere: aduna bani de la bogati ca sa-i imparta la saraci! Si "saracii" ii voteaza pe "socialisti"! Ai inteles ceva "visio"?!
              • 0 (0 voturi)    
                suntem perfect de acord (Marţi, 11 martie 2014, 14:58)

                visio [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

                tot ce ai spus este cât se poate de corect; totuși, vreau să mai adaug ceva:
                1. cei care se ”înțeleg” cu patronii, lucrează pentru buticari, adică firme mici care ar da faliment în caz că și-ar plăti taxele și impozitele aberante; o firmă mică nu își permită un contabil și un director comercial profi, inși care îi pot sfătui cum să eludeze legal impozitele și taxele;
                2. Statul român, așa cum îl știm, este o aberație economică și realitatea este de partea mea;
                3. socialiștii iau dela toți și împart banii între ei; restul, scapă cine și cum poate.
                4. ideologia nu ține de foame; socialismul este o minciună și o anormalitate a speciei umane: eu nu pot fi obligat să țin, pe banii mei, la pușcărie infractori; socialismul este scuza celor leneși, și acest tip de mentalitate generează politici Statale de tip Electorata, chestii anormale;
                5. î, 1989, România nu a fost pregătită pentru mediul capitalist; în 2007, România nu era pregătită pentru UE; în 2009, România nu era pregătită criza economică globală...
                6. când ne vom hotărî să nu ne mai batem joc de propriile genii? când ne vom hotârî să nu mai votăm marinari, plagiatori, turnători, boculeți, udriste, etc? CÂND?!!!
        • +3 (3 voturi)    
          educatia (Luni, 10 martie 2014, 14:52)

          Craciunitza [anonim] i-a raspuns lui visio

          este fibra unei natiuni civilizate!
          generatia care va beneficia de o educatie buna, acasa, la gradinita si in scoala, va salva romania ! sa incepem de astazi !
          generation that will benefit from a good education, home, kindergarten and school, will save romania! let's start today!
          si pentru cei ce nu prea inteleg romaneste!!
      • +7 (7 voturi)    
        atunci nu mai platim impozite (Luni, 10 martie 2014, 13:07)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Rumpelstilstikin

        ca statul nu face nimic. Ne organizam noi militii particulare ca grasanii din Inspectoratele de politie dorm in bocancii statului, scoli particulare cu profesori buni, restul la spinzuratoare...
      • +8 (10 voturi)    
        nu ai dreptate (Luni, 10 martie 2014, 13:09)

        federal [utilizator] i-a raspuns lui Rumpelstilstikin

        faptul ca statul subfinanteaza educația ( și învățământul în general) nu înseamna ca trebuie sa acceptam sa se mute costurile pe cei care au nevoie de educație.
        Nu este normal asa ceva, și nu sunt de acord cu asta.Daca scrie în lege ca este învățământ gratuit asa sa fie.

        nu trebuie sa vina nimeni cu bani de acasă.
        trebuie sa caste ochii bine cu cine votează și sa iasă în fata și să-și ceara drepturile atunci când administrația închide ochii.

        codul etic trebuie aplicat ca oriunde în lumea asta.
        atât la profesor cat și la părinte.
        ambii pot face educația mai buna , dar nu ca până acum.

        profesorul trebuie sa fie etic ( sa nu ceara și sa nu accepte , sau sa nu condiționeze) iar părintele ( în cazul în care ar avea interes pentru copii) sa iasă la vot și sa învețe sa își ceara drepturile.

        e greu sa te dezbari de obiceiul de cauta scurtături, de a intra pe dedesubt, de a aranja ceva,un mișmaș acolo.toți cei care fac asta contribuie sub o forma sau alta la întreținerea acestei stări de mizerie în care se zbate educația.

        și dacă nu sunt bani pentru educație , sa iasă în fata cine trebuie, sa spună ca nu are bani , sa spună când și cum rezolva problema, ca de aia este ales.
        • 0 (6 voturi)    
          De acord cu tine (Luni, 10 martie 2014, 13:36)

          Rumpelstilstikin [utilizator] i-a raspuns lui federal

          dar esti dispus sa fii tu primul care sa riste siguranta si sanatatea copilului tau doar ca sa-ti demonstrezi punctul de vedere?
          • +1 (3 voturi)    
            Din cauza acestui tip de gândire (Luni, 10 martie 2014, 14:55)

            OchiulDrept [utilizator] i-a raspuns lui Rumpelstilstikin

            ne vom învârti de-a pururi într-un cerc vicios. Din păcate, cei care profită de asta o știu mult prea bine ca să cedeze ei primii. Așadar, cei care trebuie să ia odată și-odată taurul de coarne trebuie să fie cei afectați. Cei care profită n-au motive s-o facă.

            Iar codul ăsta etic sună bine și frumos, dar cum vor fi probate eventualele abuzuri reclamate? Sunt din ce în ce mai multe școli care interzic folosirea aparaturii de înregistrare. Când va avea o greutate mai mare mărturia unui grup de elevi față de cea a unui profesor?
          • +4 (4 voturi)    
            educatia (Luni, 10 martie 2014, 14:59)

            Craciunitza [anonim] i-a raspuns lui Rumpelstilstikin

            da , asa a procedat familia mea si nu am pierdut nimic. copiii nostri sunt aici, lucreaza in romania si nu am dat bani pentru profesori ..un buchet de flori si atat, la inceput de an si de 8 martie .. pentru cine merita !!
            daca cultivam in educatia copilului spaga, vor proceda la fel. scolile sunt pazite de gardieni, in clase sunt camere de luat vederi .. parca ar fi inchisori , nu scoli!! hai sa schimbam ceva : sa crestem generatii cu educatie , ca in urma cu 30 ani si nu vom chelui sume uriase de bani pentru cele de mai sus!
          • 0 (0 voturi)    
            :) (Luni, 10 martie 2014, 17:52)

            federal [utilizator] i-a raspuns lui Rumpelstilstikin

            Nu cred ca rezolvarea este sa faci singur asta, pentru ca învățământul se face cu toți copiii in același timp, nu cu fiecare pe rand.

            Rezolvarea este împreună toți părinții.
            Suntem la 25 de ani după comunism și exista inca influente in mentalul multora ( influente care ii fac sa fie reticenți la a-și cere drepturile), însă odată și odată trebuie sa terminam mizeria asta din învățământ.

            Toti trebuie sa luptam pentru o educație mai buna.
        • +6 (8 voturi)    
          din pacate nu e numai o problema de (Luni, 10 martie 2014, 13:37)

          mictatorul [utilizator] i-a raspuns lui federal

          subfinantare. invatamantul trebuie sa dea dovada mai intai ca merita bani mai multi.

          din pacate, pana acum invatamantul pare sa fie mana in mana cu politicienii, sustinand ca daca le dam mai multi bani, va fi mai bine.

          suntem o natie saraca si invatamantul, ca si celelalte trebuie sa fie eficientizate. sa se masoare performanta intai si apoi sa mai vorbim.

          din pacate profesorii nu vor accepta in ruptul capului asta pentru ca majoritatea nu se califica pentru statutul de profesori. iar cei care se califica sunt de moda veche si nu stiu cum se misca lumea asta. se merge pe burta. reforma invatamantului nu trebuie condusa de profesori pentru ca numai reforma nu ar fi.

          orice sistem trebuie sa se adapteze la nevoile beneficiarilor sai. iar acestia trebuie sa fie parintii si copiii.
          • +1 (1 vot)    
            corect (Luni, 10 martie 2014, 15:29)

            Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui mictatorul

            Toti banii ministerului sa se imparta sub forma de vouchere, elevilor (caci ar fi cam 4500 de lei/an de elev) iar scolile sa devina firme prestatoare de servicii.
          • 0 (0 voturi)    
            da si nu (Luni, 10 martie 2014, 18:05)

            federal [utilizator] i-a raspuns lui mictatorul

            competentele slabe( sau deloc) ale celor care lucrează in educație nu trebuie sa fie motiv de subfinantare.
            nu e vorba de merit ci de suficient.
            ne învârtim in jurul cozii.

            eficientizarea cred ca înseamnă competente verificate la sânge și îmbunătățite anual la fiecare profesor și la fiecare disciplina.

            sistemul trebui facut sa functioneze pe baza de performante clare si reale.

            Am vazut ca se dau probe( simulari) la care nu trec nici 50% din elevi.
            De ce trebuie sa dam bani sa cream simulacre de absolventi?

            Scoala aia, in cazul in care continua sa produca rezultate slabe are o problema care se rezolva numai prin doua moduri:
            - se inchide si nu mai cheltui resursele aiurea, daca nu apar rezultate si merge asa incontinuu( si dai banii la alte scoli care au rezultate)
            - daca elevul continua sa inregistreze rezultate proaste si nu isi da silinta,trebuie implicata familia si mers cu educatie intr-un sistem diferit ( inchis, mai disciplinat , cu resurse mai multe ) la care sa plateasca si elevul si parintii ( elevul prin regim mai disciplinat , si parintii cu bani pentru resursele care ii asigura educatie imberbului care nu a primit educatia necesara acasa ) si indreptat elevul catre scoli vocationale( profesionale) sau catre un viitor care sa il ajute sa se descurce.

            Nu poate continua asa, mai mult de 30% din tineri nu isi gasesc loc de munca( si nu numai la noi).
        • 0 (2 voturi)    
          unele masuri sunt ok (Luni, 10 martie 2014, 13:48)

          Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui federal

          cum ar fi cea referitoare la "protocol", stim cu totii ca era o forma mascata de mita pentru comisie.
          unele sunt absurde, insa.
          acu' nu mai poti sa-i dai unei profesoare flori de 8 Martie. da-o-n truda ei de treaba mare.
          mai apoi, nu vad nici o masura prin care sa fie vizate angajarile la nivelul scolii, unde directorii isi angajeaza pilele prin "concursuri" trucate.
      • 0 (0 voturi)    
        Sa AIBE??? (Luni, 10 martie 2014, 15:37)

        TreiClase [utilizator] i-a raspuns lui Rumpelstilstikin

        Din suflet sper ca nu esti profesor de romana :)
    • 0 (2 voturi)    
      nu (Luni, 10 martie 2014, 15:11)

      heraasku [utilizator] i-a raspuns lui visio

      invatamantul nu e gratuit. e subfinantat. iar "spaga, atentiile, cadourile" sunt surplusul ce lipseste. cu toate astea... tot mai e de dat
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru ca .... (Luni, 10 martie 2014, 22:34)

      Profanu [utilizator] i-a raspuns lui visio

      Intreaba Statul, care asigura invatamant gratuit, dar UITA sa asigure detergenti, manuale de calitate, auxiliare scolare, hartie igienica, sapun, paza, toalete si lista poate continua. Daca educatia ar fi prioritatea nationala clamata de toate partidele politice in campanii electorale, ar primi cei 6% din PIB si sunt convins, privind din sistem, ca nu ar mai exista cadouri, fonduri, meditatii.
  • +14 (14 voturi)    
    Sanctiuni? (Luni, 10 martie 2014, 12:27)

    Alex S [utilizator]

    Nu mentioneaza nicaieri si ce sanctiuni primesc profesorii care nu respecta acst cod?
    • +4 (4 voturi)    
      mustrari de constiinta (Luni, 10 martie 2014, 13:49)

      Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

      ca doar e cod etic, nu?
  • +6 (14 voturi)    
    mariti salariile profesorilor (Luni, 10 martie 2014, 12:38)

    pecereu [utilizator]

    Erau mai respectati pe vremea lui Ceausescu.
    • +4 (6 voturi)    
      atunci si munceau mai mult. (Luni, 10 martie 2014, 13:30)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui pecereu

      6 zile de scoala, aplicatii extracuriculare, agricultura...
      acum fac 4 ore zilnic, 5 zile pe saptamina cel mult, materia predata in dorul lelii...
      Un muncitor trage la saiba 12 ore zilnic si nu ia banii lor, basca micile atentii...
      • +1 (5 voturi)    
        ? (Luni, 10 martie 2014, 15:27)

        Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

        De ce nu va duceti atunci copilul sa invete de la muncitor?
        • -1 (1 vot)    
          Poftim???? (Luni, 10 martie 2014, 15:47)

          TreiClase [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

          Am avut un orgasm intelectual citind replica ta. ("dv" e prea nobil pt tine)

          Nu am copii si nici scoala, sunt aparent "pe langa". Cred insa ca 9 din 10 parinti ti-ar da (virtual) un cap in gura pt bazaconia asta a la blandu
          • 0 (0 voturi)    
            Diavolul sta in detalii (Marţi, 11 martie 2014, 10:21)

            Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui TreiClase

            Cu multumiri de riguare (virtuale), v-as recomanda sa va uitati pe orarul unei scoli generale sau a unui liceu.

            Toate clasele au ore de la 8 la 14. 90% dintre profesori, in perioada asta stau in scoala. Este imposibil sa faci un orar ca sa incepi orele la 8 si sa le termini la 12 in fiecare zi (sau de la 10 la 14). Se numesc "ferestre". Deci mai raman 2 ore din cele 8. Intre 8 si 14 nu se pot face activitati cu elevii pentru ca au alte ore.
      • -1 (1 vot)    
        aha...interesant. (Luni, 10 martie 2014, 15:54)

        utilizator1221 [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

        sa inteleg ca profesorul trebuie pus pe picior de egalitate cu muncitorul. Ce atata scoala. La sapa cu ei!
  • -3 (11 voturi)    
    idee buna, dar se poate evita (Luni, 10 martie 2014, 12:45)

    jescu [utilizator]

    Un profesor isi deschide after school pe numele altei persoane. Apoi face meditatii cu copii la after school, si o sa spuna ca e doar un angajat al after-school -ului. Ar trebui ca legea sa prevada ca e interzis pentru parinti sa dea copii la un after school unde preda un profesor de la aceasi scoala...pentru ca altfel nu se schimba defapt nimic. Afterschool-urile sa dea parintilor spre consultare, inainte de inscriere, o lista cu scolile unde lucreaza angajatii lor.

    Ar trebui sa fie o exceptie, in localitatile foarte mici unde exista un singur profesor la o anumita materie(ex. matematica), si unde nu exista nici macar un alt suplinitor angajat pe post la acea materie in acea localitate. Poate ca un copil vrea totusi sa faca meditatie.
    • +3 (3 voturi)    
      ideea buna greu de aplicat (Luni, 10 martie 2014, 13:25)

      Ionescu Raymond [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Exact.

      Nu poate fi instrumentata, decat cu Securitatea lui Ceausescu.

      Stiu cazuri de invatatoare care-si mediteaza propriul pluton de elevi preferati (€) . Cum or sa prinda contravenientii?

      De ce are nevoie elevul de meditatii?

      In alte tari sunt clase pe diferite niveluri de dificultate. Il inscrii la nivelul caruia corespunde copilul tau, nu ceri de la toti sa fie egali in performante.
      • 0 (0 voturi)    
        la noi ca la nimeni (Marţi, 11 martie 2014, 10:24)

        Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui Ionescu Raymond

        "In alte tari sunt clase pe diferite niveluri de dificultate. Il inscrii la nivelul caruia corespunde copilul tau, nu ceri de la toti sa fie egali in performante. "

        Ar fi bine daca s-ar dori si putea si la noi. Dar acum vreo 2 luni o scoala a primit amenda de la Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii, pentru ca a incercat sa faca asa ceva.

        Deci, nu se poate!
  • +4 (6 voturi)    
    Si religia? Snif, snif (Luni, 10 martie 2014, 13:03)

    isitoq [utilizator]

    "Cadrele didactice nu pot implica elevii in activitati de partizanat politic si de prozelitism religios, in cadrul unitatilor de invatamant preuniversitar sau in afara acestora."

    Pariem ca asta cu religia se schimba? Ca biserica la noi e stat in stat.
  • +15 (21 voturi)    
    Comentarii amare pe Cod de la o profa (Luni, 10 martie 2014, 13:13)

    Loda [utilizator]

    Codul are multe prevederi bune, dar si cateva total aiurite si aceasta afirmAatie o spun in totala cunostiinta de cauza ,dupa 36 de ani de profesorat.De exemplu :
    -,,profesorii trebuie sa pregatesca elevii astfel incat acestia sa atinga standarde de performanta prevazute de documentele scolare. ''
    Pe bune ? Poate ne spune si cum, eu pot sa pregatesc elevul dar daca el REFUZA sa se pregateasca ce ramane de facut? Ii dai nota mica pe care o merita? Hopa, il superi, adica ,,il abuzezi emotional"(interzis de codul etic) ! Il certi (fara a-l insulta si umili desigur) II lezez ,,sanatatea psihica"(interzis de codul etic) sau, daca e minoritate nationala sau rom vin parintii la scoala si urla ca ,,il discriminezi " (interzis de codul etic).
    Cat priveste ,,supravegherea permanenta " oricine e parinte sau bunic stie ca nu poti face acest lucru cu un singur copil, dar cu 1500 si 60 de cadre didactice ? Cum sa-i supraveghezi permanent intr-un colegiu care se intinde pe doua curti, cu iesiri in doua strazi ,cu un singur portar(ca nu sunt fonduri ), fara firma de paza (de unde bani).Si ce faci daca merg la baie si se bat acolo sau cade unul si-si sparge capul de chiuveta? mergi si la baie cu elevii? Tampenii puse in cod sa sune bine stiindu-se ca niciodata astfel de cerinte nu pot, obiectiv, fi indeplinite.
    Imi place ca acest cod, menit a fi al cadrelor didactice, incepe aproape fiecare prevedere cu o interdictie <<nu, nu ,nu" in conditiile in care un profesor bun stie ca, de exemplu, elevilor nu este recomandabil sa li te adresezi incepand cu ,,NU" ci sa cauti alte modalitati de constructie, gen ,,ce ar fi daca, vreti va rog sa ".
    Mi-ar fi placut ca acest cod sa concretizeze si ce este etic sa faca profesorul iin situatii ca :
    -elevul il injura sau chiar il bruscheaza fizic;
    -parintele intra in clasa beat si-l acuza ca-i persecuta copilul, umilindu-l in fata clasei;
    -elevul conturba constant ora si ranjeste ostentativ in fata profesorului
    • +1 (1 vot)    
      pareri (Luni, 10 martie 2014, 21:07)

      federal [utilizator] i-a raspuns lui Loda

      -referitor la elevul injura:
      incalca regulamentul scolar, concomitent plangere la directia scolii, inspectoratul scolar si la politie( va explica acolo cum incadreaza asta).

      -referitor la parinte:- direct plangere la politie.

      -referitor la elevul conturba: - plangere la directia scolii, inspectoratul scolar si la politie.

      fara mila.cel care face asta cu dvs in clasa maine are mari sanse sa devina un infractor."calitatile " pe care le arata acum se vor dezvolta in timp daca cineva nu se ocupa de el.
      • 0 (0 voturi)    
        Mai degraba as spune ... (Sâmbătă, 22 martie 2014, 19:24)

        Florin J. [utilizator] i-a raspuns lui federal

        cu intelegere dar si cu fermitate.
        Mila e prost inteleasa si acceptata de unii copii prea rasfatati sau prea infatuati.
        Un serviciu de consiliere psihologica ar trebui sa fie infiintat in fiecare scoala.
        Fiecare copil cu probleme trebuie observat si indrumat in directia buna dar nu numai prin limitari in libertate, ci si prin alocarea de responsabilitati. Apoi gasirea unor activitati care i se potrivesc pentru a-si cheltui surplusul de energie ar fi o idee buna. Dar sa fie o supapa care foloseste la ceva util aceasta energie debordanta pentru a-si (re)gasi demnitatea intre colegi. Altfel demnitatea (importanta) si-o va regasi el prin atitudine negativa, rebela, facand lucruri nebunesti, s.a.m.d
        Si o supraveghere mai buna dar nu prea evidenta ar fi solutia. Eu nu as folosi camere de luat vederi, dar as aloca o persoana, profesor sau psiholog care sa observe prin prezenta sa chiar daca mai discreta si poate nu chiar omniprezenta ce se intampla in pauze si imediat inainte si dupa ore.
  • +2 (4 voturi)    
    sa speram ca se va intelege bine (Luni, 10 martie 2014, 13:16)

    Dedalus [utilizator]

    Acest cod este necesar.

    Doar ca tare mi-e teama ca va servi drept paravan pentru extinderea lenei, cum ar fi in ce priveste actiunile din sapatamana altfel sau din extracurricular in general.

    Sa fim seriosi, sunt tone de metode de evitare a controlului, inclusiv donatiile date "benevol" unor fundatii....

    De fapt, este perfect acceptabil sa strangi bani pentru tren, pentru bilete de spectacol si alte asemenea. Este interzis (si de altfel era oricum immoral) sa stringi bani pentru cadorui pentru profesori, dincolo de limita rezonabilului (sa nu exageram, e perfect acceptabil sa mai dai cate un buchet de flori, hai sa nu fim exagerati).
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Luni, 10 martie 2014, 15:22)

      Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      De acum singura solutie este ca parintii sa organizeze activitatile extrascolare.
  • +6 (8 voturi)    
    continuare la ,,comentarii amare..." (Luni, 10 martie 2014, 13:16)

    Loda [utilizator]

    - cu ce isi face profesorul schema lectiei cand la tabla nu e nici o bucata de creta pentru ca s-au terminat banii de creta? (sa nu-mi spuneti ca-si scoate laptopul ultimul racnet luat din salariul de dascal)
    Nu am avut asemena probleme ca cele mai sus enumerate eu personal, dar unii colegi mai tineri da, ;nici nu mai lucrez, fiind pensionata de 10 luni, deci nu imi trag subiectiv,,turta pe spuza mea"dar ma gandesc cu mare jale la cei care au ramas si mai au de tras (inclusiv cu acest cod daca proiectul ramane asa).
  • +1 (1 vot)    
    obligatii (Luni, 10 martie 2014, 13:25)

    tot [utilizator]

    Unii au obligatii si altii au drepturi !
  • +1 (3 voturi)    
    dar daca la predarea materiilor... (Luni, 10 martie 2014, 13:33)

    IancuJianu [utilizator]

    ...cu o mina scrie si cu cealalta sterge tabla, iar elevii nu au timp nici sa copieze de pe tabla, nici sa primeasca explicatii, nu trebuie sa mearga la profu la meditatii??? ma rog, la cineva recomandat, cu trimiteri incrucisate....
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Luni, 10 martie 2014, 15:21)

      Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

      Aveti dreptate. Prin metode birocratice nu se va putea rezolva mai nimic. Vor mai cadea 2-3 in plasa dar mare lucru nu se va schimba.
  • +3 (5 voturi)    
    O ce veste minunata! (Luni, 10 martie 2014, 13:36)

    GRANDFATHER [anonim]

    Ma bucur enorm(si dau din coada!) citind "codului etic pentru profesori" ale carui prevederi „inteligente” imi dovedesc ca guvernul Ponta3 si noua majoritate guvernamentala s-au gandit, in sfarsit, si la "educatie", careia i se vor repartiza fondurile prevazute de Constitutie si Lege, pentru buna desfasurare a procesului instructiv-educativ! Profesorilor li se vor acorda salarii motivante, care vor produce un exod masiv al tinerilor absolventi, posesori de diplome de licenta si de masterat didactic, catre scolile patriei unde vor face o vasta opera de apostolat didactic si cultural in folosul tinerei generatii insetata de cunoastere! Guvernul Ponta3 nu are bani pentru proiectele si programele din educatie si incercand sa salvezele aparentele a "pasat" - de exemplu - finalizarea unor proiecte incepute si abandonate, inca din vremea omului de stiinta Daniel Funeriu - catre primariile localitatilor unde se afla scolile, care ar trebui sa finanteze si sa finalizeze aceste proiecte cu banii de la bugetul local, care nu au fost prevazuti si nu exista! Un efect imediat al acestui "cod etic" va fi ca parintii nu vor mai "dona" nici un ban la scoala si astfe firmele de paza(platite cu banii parintilor) isi vor retrage personalul din scoli, lasandu-le la voia intamplarii si la mila Domnului! Ca sa stiti de ce in viitorul imedeat presa va semnala cresterea numarului "incidentelor contondente" din perimetrul scolilor! Invatamantul romanesc mai avea nevoie de inca un cod etic ca sa atinga pragul maxim de performanta, iar absolventii acestui sistem sa fie convinsi ca performanteloe lor scolare le vor oferi numeroase perspective si oportunitati la angajarea "in campul muncii"! Guvernarea "socialista" isi arata efectele benefice pentru tara! Uraaaaaa...si la gara, autogara, aeroport....! Nu va buluciti fratilor ca o sa fie bine si la vara cald!
  • +5 (5 voturi)    
    prostie si rautate (Luni, 10 martie 2014, 13:48)

    Razvan_M [utilizator]

    - Se da un sistem de invatamant subfinantat, cu profesori platiti mai prost decat portarii de la multe firme.
    - Se fac niste legi care duc desconsiderarea si mai departe si niste politicieni analfabeti care considera ca este normal ca un profesor sa aiba 300 euro salariu, iar un politician peste 2000.
    - Se fac apoi dezbateri la teve in care se scot in fata profesori prinsi ca au cerut foloase necuvenite.
    - Se mai dau apoi niste legi care restrictioneaza si mai mult dreptul la munca al profesorilor. Pt. ca acest cod etic asta face! Sa fie clar, un profesor care face meditatii munceste si este normal sa fie platit - iar pretul pe care-l obtine pe ora de meditatii este pretul pietei.

    Aceasta prevedere din codul etic este neconstitutionala si o monstruozitate. Ii impiedica pe copii sa beneficieze de sprijin pentru studiu suplimentar si pe profesori sa isi exercite meseria in afara programului de lucru.
    • 0 (0 voturi)    
      Greva generala (Luni, 10 martie 2014, 14:34)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Sa faca profesorii, in sfarsit, o adevarata greva, s-o tina vreo 6 luni sa vedem ce se intampla.
    • 0 (0 voturi)    
      defapt rautatea e la profesori (Luni, 10 martie 2014, 15:16)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Si trebuie sa tinem cont din ce cauza s-a ajuns la o asemene propunere: profesorii au inceput sa fie agresivi in a obliga copii de la propria clasa sa vina la meditatie in particular sau la after-school-ul unde predau. Cine nu vine ori e amenintat cu represalii, gen nu te trec clasa chiar daca stii mai mult sau la fel decat alti copii care o sa treaca clasa(dar vin la meditatie). Al doilea tip de amenintare e pentru parinti, ca acel profesor isi face treaba partial la clasa(in loc sa faca ce trebuie). Iar ca un copil sa treaca bacul ar trebui sa vina la meditatie unde treaba e facuta pana la capat. Ai tu solutii la aceste probleme ? Sa nu zici ca solutia e cresterea salariilor pentru ca sunt profesori cu 10-20 de ani vechime care au venit 2-3 salarii medii pe economie. Iar profesorii incepatori au cam acelasi salariu cu ce primesc absolventii de facultate(inafara de IT si Finante Banci, + inca 2-3 specializari) in primii ani cand se angajeaza la privat.

      Intr-o localitate sunt mai multi profesori. Cine vrea sa faca meditatie in mod sigur gaseste un profesor. Deci legea nu impiedica meditatiile. Unde nu sunt mai multe scoli, am propus si eu in alt coment, sa fie permise in continuare meditatiile.

      Pe de alta parte cine impiedica un profesor sa faca meditatie cu copii din alte scoli ?
      • 0 (0 voturi)    
        fortarea este infractiune (Marţi, 11 martie 2014, 13:32)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui jescu

        Insa infractiune este orice relatie de munca bazata pe forta. Asta nu inseamna ca interzicem unui lucrator in fabrica de mobila sa lucreze cu lemn in afara fabricii sau unui broker sa investeasca la Bursa.
    • 0 (0 voturi)    
      Corect! (Luni, 10 martie 2014, 15:38)

      utilizator1221 [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      In final se urmareste indobitocirea populatiei. Numarul elevilor total dezinteresati de scoala creste de la an la an. Modelele lor sunt fotbalistii, borfasii, si toate parasutele care defileaza prin media
  • 0 (0 voturi)    
    proiect cod etic (Luni, 10 martie 2014, 15:17)

    Craciunitza [anonim]

    in educatie ." citat proiectul codului de etica prevede ca profesorii nu pot face meditatii cu elevii din unitatile de invatamant unde isi desfasoara activitatea " este corect si asa se procedeaza de 100 de ani...profesorii pot insa pregati elevi , cu declararea veniturilor la fisc..sunt elevi dotati intelectual, care pot si doresc performanta .. studiu in particular. nu ne obliga nimeni sa-i dam pe copiii nostri la meditatii daca ei nu au chemare pentru stiinte exacte .. pot sa aleaga o meserie care sa le dea satisfactie ..se cauta sudori, bucatari, croitori etc... scolile de meserii vor aduce iar la zi sintagma " meseria este bratara de aur '.. .nu-i asa doamna ecaterina andronescu ? prea multe diplome fara acoperire si prea multi someri cu studii superioare !!.
  • 0 (2 voturi)    
    ???? (Luni, 10 martie 2014, 15:18)

    Paul_ [utilizator]

    Un cod etic este bine venit.

    DAR:
    -Marea majoritate a profesorilor nu primesc cadouri.
    -Meditatii se fac in special la matematica, romana si engleza.
    -Situatii care ar incalca codul etic actual se intalnesc in special in scolile de fite.

    Principala problema a invatamantului romanesc este lipsa de performanta. Si asta nu se poate rezolva in nici un caz printr-un cod etic.
    • -2 (2 voturi)    
      mediatii (Luni, 10 martie 2014, 17:07)

      Ion Zapada [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

      asta ar mai lipsi...sa facem meditatii la religie, muzica, desen...
      cat priveste codul de etica, eel e binevenit oricand, decat nimic, bun si asta.
  • 0 (0 voturi)    
    acest proiect (Luni, 10 martie 2014, 15:26)

    Craciunitza [anonim]

    este in dezbatere publica. stimate cadre didactice, stimati parinti .. aveti posibilitatea sa dezbateti, sa propuneti sa cereti .. dumneavoastra sunteti cei care sunteti direct implicati nu politicienii ghiftuiti si needucati ( cu exceptia unui procent mic ) ..!! acesta este timpul cand ar fi bine sa va preocupati de legea educatiei, de acest proiect de cod de etica...incepeti de azi, concret, la obiect!! educatia salveaza romania ! un cetatean civilizat nu va vota un hot pentru ca nu se va lasa cumparat cu 60 lei sau cu o masa la restaurant!
    politicienii , care nu iubesc romania , nu au interes sa aduca educatia pe un fagas i normal... priviti-l pe mazare, pe nicusor constantinescu, pe cozma mircea, pe dragnea....si altii ca ei ! stiu ei ce inseamna educatia ?? " cum nu vii tu tepes doamne ... " .
  • 0 (0 voturi)    
    Este un cod partial corect (Luni, 10 martie 2014, 20:00)

    hahahaha [utilizator]

    Inteleg ca nu ai voie sa faci meditatii platite cu proprii elevi dar nu sunt de acord ca nu ai voie sa faci meditatii cu elevii altor profesori din scoala. Ce lagatura are asta cu coruptia , mai ales ca de obicei profesorii din aceeasi catedra nu sunt prea apropiati , intre ei fiind o acerba concurenta pe posturile din scoli, in conditiile in care scolile le ofera in ultimul timp restarangeri si nu extinderi.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by