Copilotul avionului implicat in accidentul de luni, din judetul Cluj, le-a povestit medicilor ca pilotul Adrian Iovan s-a apropiat prea mult de sol in incercarea de a dezgheta aeronava. Inainte de a fi transportat la spital, copilotul le-a povestit medicilor ce s-a intamplat la bordul avionului cu cateva minute inaintea dezastrului. Varianta este confirmata si de presedintele Romatsa, Aleodor Francu, care a declarat ca Adrian Iovan a cerut permisiunea sa coboare aparatul de zbor la 2.100 de metri, o altitudine mai mica decat cea normala, potrivit B1 Tv.

Potrivit copilotului avionului, la un moment dat a inceput sa se formeze gheata pe aripile avionului, s-a incercat degivrarea, insa avionul a pierdut din altitudine si a iesit din plafonul de ceata. In secunda urmatoare s-a vasut un varf de brad, iar de acolo a inceput caderea.

Presedintele Romatsa, Aleodor Francu, a declarat ca pilotul a coborat la 2.100 de metri, o altitudine mai mica decat cea normala. "In legatura cu colegul Iovan, a inceput o cobarare pentru ca exista acest fenomen de givraj in zona. A mers la o zona unde avea si o vizibilitate mai buna si o temperatura mai ridicata. Ultima discutie a fost coborarea in sistem vizual. Conditiile meteo erau de asa natura ca putea sa apara givrajul. Ultima data a cerut un nivel de 8000 de picioare", a declarat Francu.

Specialistii spun ca exista doua operatiuni de dezghetare a unei aeronave. Prima are loc inainte de delocare, iar cea de-a doua in timpul zborului. "Aeronava este prevazuta cu sisteme de indepartare a ghetii, in zonele sensibile, adica bordurile de atac sau zonele de prim contact a aripilor, a supraf portante cu fileurile de aer. Cu siguranta un avion care pleaca cu gheata la bord pana nu ajunge in aer plat nu va scapa de acea gheata", a afirmat pilotul Sergiu Habago.

Citeste si: