Ministerul Transporturilor si partenerii chinezi ar putea finaliza in acest an proiectul tronsonului romanesc al trenului de mare viteza Viena-Budapesta-Bucuresti-Constanta, a declarat sambata, ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, la Antena 3. "Discutam impreuna cu partenerii chinezi despre trenul de mare viteza Viena-Budapesta-Bucuresti-Constanta. De la frontiera pana la Constanta putem face acest tronson si fara fonduri europene. Anul acesta speram sa finalizam cel putin proiectul prin care sa putem incepe realizarea constructiei efective a liniei", a afirmat ministrul Transporturilor, citat de Agerpres.

Potrivit acesteia, autoritatile si-au propus ca, in anul 2020, trenul de mare viteza sa poata circula cu 200 de kilometri la ora: "Pana la finalul perioadei 2014-2020 ne dorim ca in Romania sa avem trenuri de mare viteza, trenurile de marfa sa poata circula cu 120 de kilometri pe ora, cele de pasageri cu 160 de kilometri pe ora, iar trenul de mare viteza de la granita la Constanta sa circule cu 200 de kilometri pe ora", a mai spus Manescu.

Ea a afirmat ca, anii trecuti, autoritatile au pus accentul mai mult pe transportul rutier, in detrimentul celui feroviar, iar, in prezent, unul dintre obiectivele principale ale Ministerului Transportului este sa transfere cat mai mult atat transporturile de marfa, cat si cele de pasageri, de pe rutele rutiere pe cele feroviare, care ar trebui sa fie mai ieftine.

La finele lunii noiembrie, premierul Victor Ponta a declarat ca, in urma Forumului de Afaceri China - Europa de Sud-Est, care a avut loc la Bucuresti, partea chineza a venit cu propunerea pentru a-si promova noua tehnologie in materie de trenuri de mare viteza si a precizat ca pentru inceput va exista un prim proiect-pilot cifrat la 500 de milioane de euro.