Nava Flaminia, distrusa partial in urma unui incendiu in 2012, va reveni in Romania in cateva saptamani pentru a fi reparata in Santierul Naval Daewoo Mangalia, dupa ce a fost decontaminata in Danemarca.

Ce transporta Flaminia?Foto: Havariekommando

Prefectul judetului Constanta, Eugen Bola, a declarat, joi, intr-o conferinta de presa, ca nava Flaminia va reveni in Romania la sfarsitul lunii ianuarie sau inceputul lunii februarie pentru a fi reparata la Mangalia, transmite Mediafax.

"Nava Flaminia teoretic o asteptam la sfarsitul lunii ianuarie sau in prima decada din februarie. Nava o sa mearga direct in Santierul Naval Mangalia pentru a fi efectuate acele reparatii prevazute in contract", a declarat Eugen Bola.

El a precizat ca Flaminia nu va avea parte de un tratament special la intrarea in apele teritoriale romanesti, urmand sa fie verificata ca orice alta nava care soseste in tara noastra.

"Nava nu mai are niciun fel de probleme. Trebuie sa aiba actele necesare pentru a intra in apele noastre teritoriale pentru a putea ajunge la Mangalia. Se vor efectua la bordul navei aceleasi inspectii care se fac la orice alta nava. Nava va veni fara deseuri, decontaminata, nu vor exista probleme in acest sens", a explicat prefectul judetului Constanta.

Nava portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, a acostat in luna mai 2013 in Portul Constanta, asteptand aprobari de la autoritatile romane pentru a fi decontaminata de deseuri periculoase si reparata la Santierul Maval Daewoo din Mangalia, dupa ce a luat foc in largul Oceanului Atlantic, in 2012. Aceasta a stat in Romania pana la inceputul lunii noiembrie 2013, cand a plecat in Danemarca pentru continuarea procesului de decontaminare.

Prefectul preciza anul trecut ca decizia de a pleca din Romania a fost una economica, armatorul alegand solutia cea mai ieftina, mai ales pentru evacuarea celor 14.000 de tone de deseuri gasite in plus peste cele declarate si care ar fi trebuit sa se intoarca in Germania. Astfel, in loc sa duca aceste deseuri in Gemania cu alte mijloace de transport, a ales sa mute nava cu totul.

In luna iulie 2013, presedintele Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului (ANPM), Mihail Faca, declara ca reprezentantii firmei care opereaza nava Flaminia au primit avizul pentru gestionarea a 9.000 de tone de deseuri care se afla pe vas. El preciza ca autoritatile romane nu au dat aviz pentru gestionarea altor 14.000 de tone de deseuri pe care le-au declarat "import ilegal" si care vor trebui sa fie preluate de catre statul german.