Nava Flaminia, afectata de un incendiu si decontaminata in Danemarca, va fi reparata la Daewoo Mangalia

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 16 ianuarie 2014, 22:24 Actualitate | Esenţial


Ce transporta Flaminia?
Foto: Havariekommando
Nava Flaminia, distrusa partial in urma unui incendiu in 2012, va reveni in Romania in cateva saptamani pentru a fi reparata in Santierul Naval Daewoo Mangalia, dupa ce a fost decontaminata in Danemarca.

Prefectul judetului Constanta, Eugen Bola, a declarat, joi, intr-o conferinta de presa, ca nava Flaminia va reveni in Romania la sfarsitul lunii ianuarie sau inceputul lunii februarie pentru a fi reparata la Mangalia, transmite Mediafax.

"Nava Flaminia teoretic o asteptam la sfarsitul lunii ianuarie sau in prima decada din februarie. Nava o sa mearga direct in Santierul Naval Mangalia pentru a fi efectuate acele reparatii prevazute in contract", a declarat Eugen Bola.

El a precizat ca Flaminia nu va avea parte de un tratament special la intrarea in apele teritoriale romanesti, urmand sa fie verificata ca orice alta nava care soseste in tara noastra.

"Nava nu mai are niciun fel de probleme. Trebuie sa aiba actele necesare pentru a intra in apele noastre teritoriale pentru a putea ajunge la Mangalia. Se vor efectua la bordul navei aceleasi inspectii care se fac la orice alta nava. Nava va veni fara deseuri, decontaminata, nu vor exista probleme in acest sens", a explicat prefectul judetului Constanta.

Nava portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, a acostat in luna mai 2013 in Portul Constanta, asteptand aprobari de la autoritatile romane pentru a fi decontaminata de deseuri periculoase si reparata la Santierul Maval Daewoo din Mangalia, dupa ce a luat foc in largul Oceanului Atlantic, in 2012. Aceasta a stat in Romania pana la inceputul lunii noiembrie 2013, cand a plecat in Danemarca pentru continuarea procesului de decontaminare.

Prefectul preciza anul trecut ca decizia de a pleca din Romania a fost una economica, armatorul alegand solutia cea mai ieftina, mai ales pentru evacuarea celor 14.000 de tone de deseuri gasite in plus peste cele declarate si care ar fi trebuit sa se intoarca in Germania. Astfel, in loc sa duca aceste deseuri in Gemania cu alte mijloace de transport, a ales sa mute nava cu totul.

In luna iulie 2013, presedintele Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului (ANPM), Mihail Faca, declara ca reprezentantii firmei care opereaza nava Flaminia au primit avizul pentru gestionarea a 9.000 de tone de deseuri care se afla pe vas. El preciza ca autoritatile romane nu au dat aviz pentru gestionarea altor 14.000 de tone de deseuri pe care le-au declarat "import ilegal" si care vor trebui sa fie preluate de catre statul german.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1168 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 16 ianuarie 2014, 23:27)

    [anonim]

    • 0 (0 voturi)    
      pe ce lume esti?! (Vineri, 17 ianuarie 2014, 10:29)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui

      Nu te supara, dar pe ce baza afirmi "macar o parte din deseuri sa nu ajunga la noi"?
      Asa cum spui, criteriul de selectie principal NU a fost logistica si facilitatile existente la Constanta si Maingalia, exista in lume sute de porturi cu asemnea dotari, ci dezinteresul autoritatilor si mai ales sensibilitaea lor la "shpagutza".
      Nava putea sa aiba la bord si jumate de milion de tine de dioxina sau de nichel-carbonil, mult mai toxice decat acidul cianhidric, ca tot beneficia de o imensa "intelegere" la noi, in schimbul unor sume de bani foarte modice. Stie cineva cite mii de tone de substante toxice avea la bord Flaminia cind a intrat prima data in apele noastre teritoriale?
  • +4 (4 voturi)    
    mii de tone (Joi, 16 ianuarie 2014, 23:34)

    TheodorDumbrava [anonim]

    Bun și cu primele 9000 ce s-a întâmplat? Că doar nu s-au evaporat; deși chiar și asta ar fi nasol.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by