"Cartita" Filofteia, cel de-al doilea utilaj de tip TBM (Tunnel Boring Machine) si-a inceput, joi, misiunea de forare a celui de-al doilea tunel al metroului din Drumul Taberei, anunta Ministerul Transporturilor. In timp ce Filofteia si-a inceput misiunea, TBM-ul Varvara - cel care a terminat primul tunel intre doua statii pe viitoarea M5 - este transferat prin statia Orizont, acolo unde a ajuns in urma cu doua saptamani, pentru a-si continua drumul spre statia Favorit.

TBM-ul FilofteiaFoto: Hotnews

Joi, 21 noiembrie 2013, cel de-al doilea echipament Tunnel Boring Machine (TBM) a inceput executia tunelului de metrou dinspre statia Academia Militara catre Orizont, pe firul doi, a anuntat Ministerul Transporturilor intr-un comunicat remis HotNews.ro.

"Este foarte important ca aceste lucrari sa continue intr-un ritm sustinut, cum s-a intamplat in ultima perioada. Vom monitoriza cu atentie acest lucru pentru a ne asigura ca antreprenorii vor respecta termenele. Pe masura ce lucrarile vor avansa, vom incerca sa redam bucurestenilor traficul la suprafata", a declarat Ramona Manescu, Ministrul Transporturilor.

"Cartita" Varvara - utilajul care a ajuns la statia Orizont in urma cu doua saptamani - este in curs de a fi transferat in capatul opus al statiei, dupa care va incepe executia tunelului catre urmatoarea statie, Favorit, mai anunta Ministerul.

Potrivit estimarilor oferite de autoritati, in prima jumatate a anului 2015 structura statiilor si tunelelor va fi gata. Urmeaza lucrarile de montare a caii de rulare, cele de automatizari si finisajele. Termenul preconizat pentru darea in folosinta a tronsonului Raul Doamnei - Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.

TBM-ul botezat Varvara a intrat, pe 8 noiembrie, in statia Orizont la 45 de zile de cand a inceput sa foreze si cu aproape 10 zile mai devreme decat se asteptau autoritatile. Varvara inaintase aproape 540 de metri, reusind o medie de inaintare de 16 metri pe zi si un record de 28 de metri pe zi.

In prezent, Varvara este translatata prin statia Orizont pentru a-si continua drumul spre statia Favorit, un punct in care autoritatile spera ca utilajul sa-l atinga inainte de Craciun.

Managerului de TBM al Astaldi, Mario Masci a explicat de ce cele doua utilaje nu au fost puse in functiune in acelasi timp. Potrivit acestuia, cele doua utilaje nu pot fora simultan la o distanta prea mica intre ele. iar cum statiile (n.r. Academia Militara si Orizont) nu sunt decat la o distanta de 540 de metri una de alta, s-a asteptat ca primul TBM sa ajunga si sa fie scos in prima statie si apoi sa fie pus in functiune cel de-al doilea TBM.

TBM-ul Filofteia, pregatita sa-si inceapa misiunea pe 20 noiembrie:

Tunelul spre statia Orizont:

Santierul din Statia Academia Militara:

In tunel, aproape de "cartita" Varvara:

Utilajul care transporta boltari prin tunel catre TBM: