Marinari de pe Flaminia refuza sa plece din Portul Constanta din cauza starii precare a navei

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 30 octombrie 2013, 23:51 Actualitate | Esenţial


Ce transporta Flaminia?
Foto: Havariekommando
O parte din membrii echipajului navei portcontainer Flaminia, distrusa partial intr-un incendiu si care ar urma sa paraseasca Romania pentru decontaminare, cel mai probabil intr-un port din Grecia, refuza sa plece din Portul Constanta din cauza starii precare in care se afla vasul, relateaza Mediafax.

Potrivit reprezentantantului Federatiei Internationale a Transportatorilor (ITF) in Romania, Adrian Mihalcioiu, mai multi marinari filipinezi de la bordul vasului Flaminia refuza sa plece odata cu nava si vor sa ceara repatrierea, temandu-se pentru viata lor.

"Parte din echipajul de pe Flaminia a spus ca nu doreste sa plece odata cu nava, din cauza conditiei in care se afla aceasta. Daca vasul ramane in Portul Constanta, marinarii nu au nicio problema, dar daca va pleca, ei au spus ca vor cere repatrierea", a spus Adrian Mihalcioiu.

Reprezentantul ITF a precizat ca este vorba despre sase din cei 17 navigatori filipinezi care se afla la bordul navei.

"Deocamdata sase dintre ei au spus ca nu vor sa plece. Este posibil insa ca in momentul in care Flaminia va anunta ca paraseste Portul Constanta si altii dintre membrii de echipaj sa refuze plecarea", a mai afirmat Mihalcioiu.

El a precizat ca cei 17 marinari aflati acum la bordul vasului au sosit toti la Constanta incepand cu luna iunie, inlocuind echipajul care a adus nava in Romania.

Nava portcontainer Flaminia, distrusa partial in urma unui incendiu anul trecut, au urma sa paraseasca Portul Constanta, unde a acostat in luna mai, urmand sa ajunga, cel mai probabil, intr-un port din Grecia pentru a fi decontaminata, dupa ce solutiile propuse de partea romana in acest sens nu au fost acceptate.


Potrivit prefectului judetului Constanta, Eugen Bola, armatorul navei Flaminia, sub pavilion german, ar fi comunicat Santierului Naval Daewoo Mangalia ca doreste sa decontamineze nava intr-o alta tara, in conditiile in care solutiile propuse de partea romana in acest sens nu au fost acceptate.

Nava se va intoarce in Romania dupa ce va fi golita de deseuri si decontaminata.

"La noi ramane sa se faca doar reparatia. Iese din calcul decontaminarea pentru ca pe teritoriul Romaniei nu se pot distruge deseuri. Deseurile pot sa intre in Romania numai pentru valorificare. Acesta este motivul pentru care armatorul nu poate sa rezolve problema aici si a ales sa plece intr-o alta tara, probabil in Grecia", spunea Eugen Bola.


Prefectul preciza ca este vorba despre o decizie economica, armatorul alegand solutia cea mai ieftina, mai ales pentru evacuarea celor 14.000 de tone de deseuri gasite in plus peste cele declarate si care ar fi trebuit sa se intoarca in Germania. Astfel, in loc sa duca aceste deseuri in Gemania cu alte mijloace de transport, a ales sa mute nava cu totul.

El mai spunea ca pana in prezent de pe nava au fost descarcate putin peste 2.000 de tone de deseuri, "pentru ca s-a acordat o atentie sporita masurilor de securitate in munca si s-a lucrat intr-un ritm mai putin alert". Este vorba despre deseu metalic, care ramane aici pentru valorificare.

La randul lor, reprezentantii Autoritatii Navale Romane (ANR) spuneau ca operatiunile de descarcare de pe nava au fost sistate si se asteapta ca armatorul sa depuna actele necesare astfel incat vasul sa poata parasi Romania.

In luna iulie, presedintele Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului (ANPM), Mihail Faca, declara ca reprezentantii firmei care opereaza nava Flaminia au primit avizul pentru gestionarea a 9.000 de tone de deseuri care se afla pe vas. El preciza ca autoritatile romane nu au dat aviz pentru gestionarea altor 14.000 de tone de deseuri pe care le-au declarat "import ilegal" si care vor trebui sa fie preluate de catre statul german.

Nava portcontainer MSC Flaminia, sub pavilion german, a acostat in luna mai in Portul Constanta, asteptand aprobari de la autoritatile romane pentru a fi decontaminata de deseuri periculoase si reparata la Santierul Maval Daewoo din Mangalia, dupa ce a luat foc in largul Oceanului Atlantic, in 2012.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1252 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Scuzati ignoranta, sunt un cetatean (Joi, 31 octombrie 2013, 1:12)

    Pooky [utilizator]

    Da' ce fel de ,,deseuri toxice periculoase" a transportat nava asta? Ca n-a zis nimeni pana acum. Vreau o formula chimica sau denumirea babeasca, nu sunt pretentios. A fost numita ,,bomba plutitoare", da' de ce e bomba plutitoare, e secret?

    Au bagat capul in nisip toti, ca strutii, e problema mai presus de coabitarea Ponto-Basesciana... cica deseuri toxice... poate radioactive?

    Cine poate si trebuie sa raspunda? Base? Ponta? ANYBODY? Heloooooooo.....
    • 0 (0 voturi)    
      nu raspunde nimeni! (Joi, 31 octombrie 2013, 11:24)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Pooky

      Precum vezi, nimeni nu rapsunde.
      Intrebarea ta era bine de pus INAINTE ca nava sa intre in portul Constanta, acum stim ca pleaca dupa ce a descsarcat "2.000 t deseuri metalice, care pot fi valorificate" insa afirmatia asta nu prea ere sesn din moment ce nu stiim CE substante si in CE cantitate se gaseau la bordul vasului cind a venit ....
      oricum nu era normal sa intre in tara pentru reparatii INAINTE de decontaminare!
      Intrebarea din final este pertinenta: se vede ca este o afacere trans-partinica, ce a demarat pe vremea fostului guvern, dar continua bine-mersi si sub cel nou!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by