VIDEO FOTOGALERIE A 8-a duminica de proteste impotriva proiectului Rosia Montana in Capitala: Mii de manifestanti au marsaluit pana la Parlament si inapoi la Universitate

de Red. Stiri     HotNews.ro
Duminică, 20 octombrie 2013, 10:39 Actualitate | Esenţial


FOTOGALERIE Protest Uniti Salvam Rosia Montana, 20 octombrie
Aproximativ 5.000 de protestatari impotriva proiectului minier de la Rosia Montana au manifestat in Capitala, pentru a opta duminica la rand, acestia pornind in mars din Piata Universitatii pana la Palatul Parlamentului, unde au scandat "Demisia" si "Tradatorii" la adresa parlamentarilor. Jandarmii nu i-au insotit pe protestatari pe traseu si le-a recomandat acestora sa mearga pe trotuar si sa nu blocheze traficul rutier, ca urmare a unui ordin al ministrului de Interne Radu Stroe, aceasta fiind "linia rosie" trasa dupa incidentul de joi seara cu ministrul Daniel Barbu. De la Parlament, protestatarii au revenit in Piata Universitatii, unde au fost intampinati de mai multe cordoane de jandarmi. Circulatia in intersectia de la Universitate a fost blocata aproximativ  o ora. Nu s-au inregistrat incidente la marsul de duminica.
  • HotNews.ro a transmis LIVE TEXT desfasurarea protestului


Ora 21.50 Protestul se stinge. Circa 100 de oameni mai protesteaza in zona Fantanii

Ora 21.42
In Piata mai sunt in jur de 200 de persoane care protesteaza pe coltul de la intersectia Regina Elisabeta-Nicolae Balcescu. In continuare jandarmii sunt foarte numerosi in zona

Ora 21.36
Manifestantii au fost fortati sa se retraga pe trotuar. Circulatia la rondul de la Universitate s-a reluat

Ora 21.30
Se scandeaza "Jos Basescu, Ponta si Antonescu". Jandarmii continua sa preseze pentru a elibera rondul

Ora 21.20
Jandarmii au inceput incet-incet sa impinga lumea din rond. Nu sunt incidente. Numarul protestatarilor continua sa scada

Ora 20.56
Numarul protestatarilor din Piata scade simtitor. La acest moment mai sunt circa 1.000

Ora 20.46
In aplauzele multimii, doua dintre camioanele jandarmilor s-au retras. Se striga: "Si jandarmii sunt romani". Unii protestatari incearca sa vorbeasca cu reprezentantii Jandarmeriei

Ora 20.42
Jandarmii au incercuit multimea. Lumea s-a asezat pe carosabil si aplauda

Ora 20.40
In Piata au venit efective de jandarmi echipate de interventie, precum si dube ale Jandarmeriei. Se elibereaza rondul

Ora 20.31
Manifestantii au ajuns la Universitate. Traficul rutier este blocat in rondul din Piata Universitatii

Ora 20.20
Numarul protestatarilor care se indreapta acum spre Universitate a mai scazut. Potrivit unei noi estimari a reporterului HotNews.ro, sunt circa 3.000 de oameni. Coloana intra pe bd. I.C. Bratianu

Ora 20.05
Manifestantii au ajuns la Unirii. Traficul va fi blocat in Piata

Ora 19.58
Coloana s-a repus in miscare si a intrat pe bd. Unirii

Ora 19.45
Coloana s-a oprit in Piata Constitutiei, in fata Palatului Parlamentului. O parte dintre manifestanti s-au certat cu liderii de la megafoane, insistand ca nu ar trebui sa se opreasca acolo, ci sa inainteze spre Universitate sau spre Victoriei. Pana la urma, s-a decis sa se mearga la Universitate

Ora 19.27
Multimea s-a oprit in dreptul Camerei Deputatilor. Se scandeaza incontinuu "Demisia" si "Tradatorii"

Ora 19.20
Coloana de manifestanti a ajuns in dreptul Parcului Izvor. Se scandeaza "Ponta, nu uita, noi iti vrem demisia". De la megafoane s-a cantat imnul Romaniei

Ora 19.00
Dupa un scurt popas la portile Senatului, multimea s-a pus in miscare si ajunge acum in zona hotelului Marriott

Ora 18.50
Coloana s-a oprit la portile Senatului si scandeaza "Demisia". Se mai scandeaza "Academia salveaza Romania", manifestantii aplaudand Academia Romana, al carei sediu se afla vizavi de Senat. Potrivit unei noi numaratori realizate de reporterul HotNews.ro, in strada marsaluiesc circa 5.000 de oameni

Ora 18.38
Manifestantii trec prin fata Parlamentului. Se scandeaza "Ponta, nu uita, noi iti tragem linia"

Ora 18.31
Coloana de manifestanti a ajuns in Piata Constitutiei

Ora 18.18
In fata coloanei sunt in jur de 30-40 de biciclisti. Multimea ajunge acum pe bd. Unirii

Ora 18.15
Marsul trece de Unirii. Se scandeaza "Veniti cu noi, ce vrem noi e si pentru voi", "Uniti salvam toata Romania". Traficul este blocat pe artera din fata Hanului lui Manuc si in Pasajul Unirii

Ora 18.09
In jur de 3.000 de manifestanti marsaluiesc in acest moment spre Piata Unirii, potrivit estimarilor reporterului HotNews.ro

Ora 18.00
S-a reluat marsul. Protestatarii au intrat pe carosabil, printre masini, si au blocat traficul spre Unirii

Ora 17.48
Sunt peste 3.000 de manifestanti. Traficul pe bd. Regina Elisabeta este blocat. Dupa popasul din Piata Universitatii, protestatarii vor porni iar spre Unirii si apoi spre Parlament

Ora 17.43
S-au oprit in Piata Universitatii. Manifestantii anunta ca vor citi de trei ori Proclamatia de la Campeni

Ora 17.40
Protestatarii au schimbat traseul, au luat-o pe bd. Regina Elisabeta, prin Piata Universitatii

Ora 17.32
Manifestantii au pornit in mars. Majoritatea pe trotuar, unii pe strada

Ora 17.30 Protestatarii sustin ca Jandarmeria le-a sugerat sa mearga pe trotuar si i-a anuntat ca nici o forta de ordine nu ii va insoti pe traseu, ca ordin de la ministrul de Interne Radu Stroe, aceasta fiind "linia rosie" trasa dupa incidentul cu ministrul Daniel Barbu

Ora 17.15
S-au adunat in jur de 1.000 de oameni. Se scandeaza anti-RMGC si impotriva Chevron: "Nu corporatia face legislatia" si "Refuz, rezist gazelor de sist". Inca nu s-a plecat in mars

Ora 17.00
Numarul protestatarilor creste cu fiecare minut. La fantana de la Universitate sunt circa 600-700 de persoane. Se pregatesc pentru mars

Ora 16.50 Au inceput sa vina la Universitate mai multe grupuri de participanti de la marsul pentru Basarabia. In acest moment, in zona Fantanii sunt rasfirati in jur de 400 oameni

Ora 16.35
Circa 200 de persoane s-au strans pana la aceasta ora la Universitate, iar oamenii continua sa vina


Uniti Salvam, runda a opta
Foto: facebook.com/unitisalvam
Comunitatea "Uniti Salvam" a anuntat pe Facebook o noua runda a protestelor "duminica in familie", a opta, impotriva proiectului minier de la Rosia Montana. Protestatarii se strang de la ora 16.00 in Piata Universitatii si vor pleca in mars spre Parlament.

"Duminica 20 octombrie continuam protestul. Ei trag de timp, noi rezistam pentru ca stim ca lupta va fi lunga. Ne apropiem de o tinta concreta", este mesajul publicat in anuntul pentru eveniment.

Organizatorii anunta ca vor sa "stranga latul" in jurul Parlamentului.

















15841 vizualizari

  • -22 (46 voturi)    
    plimbare fara rost (Duminică, 20 octombrie 2013, 11:03)

    Cobra_Ro [utilizator]

    Parlamentul executa ce ordona Plagiatorul...asa ca iar trageti ''gloante in vant''.
  • -28 (50 voturi)    
    Uniti salvati... (Duminică, 20 octombrie 2013, 11:11)

    HP [utilizator]

    ...nimic.

    Puteti sa faceti planton la Universitate pana va ies bulbuci la gura. La anul pe vremea asta proiectul va fi fost deja lansat si banii la buget vor fi inceput sa curga.

    Mergeti uniti-va cu Basarabia sau alte idealuri tembele si imposibile ce veti fi avand.
    • +8 (26 voturi)    
      >>> (Duminică, 20 octombrie 2013, 13:49)

      fartonicul [utilizator] i-a raspuns lui HP

      taci ma. nu va trece nici un proiect fara noi de acum.
    • +25 (43 voturi)    
      Unirea cu Basarabia un ideal tembel? (Duminică, 20 octombrie 2013, 15:32)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Unirea cu Basarabia "un ideal tembel"?

      Ce-i cu atitudinea asta anti-romaneasca?

      Nu ti-e jena sa injuri idealurile unei tari intregi de mii de ani, veneticule?
      • -16 (24 voturi)    
        ia zi mai Alex (Duminică, 20 octombrie 2013, 19:06)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

        Idealul dacilor era sa se uneasca cu Moldova? Aa am uitat ca Scorilo i-a lasat pe limba de moarte lui Decebal. "Fiule, sa lupti pana la ultima suflare impotriva gazelor de sist, a capitalismului american si pentru capitalismul si gazul rusesc" Amin!
        • +3 (5 voturi)    
          Uita-te ma gluma proasta si pe harta (Duminică, 20 octombrie 2013, 20:49)

          alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          1. Uita-te ma gluma proasta si pe harta

          si vezi regatul cu Burebista

          Moldova era demult inauntrul Daciei

          http://ro.wikipedia.org/wiki/Fi%C8%99ier:Dacia_82_BC.png


          2. Da ma Dacii au luptat cu arma in mana

          pentru a-si apara tara, libertatea si aurul ca

          simbol al neatarnariii

          Dacii N-au Murit,
          Tocmai i-ati trezit !



          3. Sa fii bolsevic internationalist ca tine si sa te dai anti-rus e de rasul lumii
          Pai mai mare ruznca ca tine care vne propune sa uitam de Moldova nu poate exista


          Auzi departe strigă slabii
          Și asupriții către noi,
          E glasul blândei Basarabii
          Ajunsă-n ziua de apoi.
          Și sora noastră cea mezină
          Gemând sub cnutul de calmuc
          Legată-n lanțuri a ei mână,
          De ștreang târând-o ei o duc.
          Murit-au... poate numai doarme
          Ș-așteaptă moartea de la câni
          La arme,
          La arme, dar români!

          Romanii adevarati au luptat in munti cu arma in mana contra rusilor pentru Basarabia si au facut mii de ani de inchisoare pentru libertatea lor dupa razboi.

          4. Hotu-i Hot indiferent ca e Rus America sau Roman

          5. Vindeti tu casa cu 6% din pretul ei de 100% si lauda-te la ai tai ce afacere buna ai facut sa vezi cum te vor injura parintii sotia si copiii, pentru nemernicia de a le da tot avutul pe nimic.


          6. Lupta e contra Hotilor nu contra Americanilor, Diversionistule bolsevic...mai zi-o si pe aia cu eco-narhistii si pe aia cu legionarii si l-ai egalat pe Plagiator la minciuni...

          Hotii sunt Hoti indiferent de etnie

          Prea v-aţi atătat arama sfâşiind această ţară,
          Prea făcurăţi neamul nostru de ruşine şi ocară,
          Prea v-aţi bătut joc de limbă, de străbuni şi obicei,
          Ca să nu s-arate-odată ce sunteţi - nişte mişei!
    • -16 (24 voturi)    
      ghost walkers (Duminică, 20 octombrie 2013, 18:56)

      Googol [utilizator] i-a raspuns lui HP

      să le spună cineva și lor, anume, că ies în stradă degeaba. oricum, manifestațiile astea care nu au aprobare mi se par dovada cretinismului suprem. într-o țară civilizată erau de mult bătuți și băgați în dubă.
      • +11 (13 voturi)    
        intr-o tara civilizata (Duminică, 20 octombrie 2013, 21:48)

        nellino [utilizator] i-a raspuns lui Googol

        nu era nevoie sa iesim in strada, pentru ca o tara civilizata nu isi vinde pe nimic resursele!
      • -1 (3 voturi)    
        aia e tara civilizata in care vrei tu sa traiesti (Duminică, 20 octombrie 2013, 21:51)

        ubu [utilizator] i-a raspuns lui Googol

        In nicio tara civilizata fortele de ordine nu bat, asa de placere... Exista si late metode.
      • 0 (4 voturi)    
        asta-i civilizatia? (Duminică, 20 octombrie 2013, 22:57)

        Un Anarhist Moderat [anonim] i-a raspuns lui Googol

        carevasazica asa am fi o tara civilizata: daca am bate lumea si am baga-o in duba... in mod special pe cei cu a caror parere nu rezonam... si mai ales deca acestia reprezinta majoritatea (ma refer la majoritatea reala nu cea "politica")...grozava mentalitate... de neo-democrat "luminat" care se simte dator si indreptatit sa ne conduca... pe noi cei multi si prosti... pe noi cei incapabili sa ne vedem interesul... pe noi toti cei care nu suntem de acord cu rolul de contribuabili tacuti si docili in care domniile-lor "stapanitorii" ne distribuie... pai stimati amatori de "ordine si disciplina cu orice pret": vremurile de "liniste in front" in care noi toti platim ca prostii ca sa aveti voi de'o tabla la Monte Carlo se apropie de sfarsit... dupa cum si vremea bastoanelor si a dubelor se cam incheie... astazi violenta e o cale cu doua sensuri... abuzul naste reactie... atat politic cat si individual...
  • +4 (50 voturi)    
    Salvati!? (Duminică, 20 octombrie 2013, 11:27)

    AlexBarbu [anonim]

    Acum 20 de ani, Iliescu cladea Romania de azi, cu sloganul “ Nu ne videm tara”.
    Azi nu ne vindem tara lui Chevron .
    Mergeti si stringeti latul in jurul gitului parlamentarilor . Dar oare cu motivul asta???
    De ce nu mergeti sa ii stringeti de git pentru absentele lor? Pentru ca isi voteaza salarii si beneficii in dispretul nostru? Parlamentari cu milioane de euro ce deconteaza diurne si chirii de zeci de mii de euro?
    De ce nu va deranjeaza cind auziti ca au conturi in Elvetia de milioane unii ca SRS?
    De ce nu sariti sa ii spinzurati pe cei care fura ca angajati ai guvernului ? Ati auzit recent de unul care a furat statul 150 milioane de lei????
    Cum de nu va deranjeaza ca privatizarile mari se fac in bataie de joc? Dar faptul ca sanatatea este la pamint si i se cinta prohodul chiar de catre cel mai cinstit guvern?
    Va deranjeaza Rosia Montana si Chevron , poate ati dori companii romanesti ca CNADR?
    In loc sa ii stringeti cu latul sa respecte legile si sa intareasca sistemul juridic , astfel asigurind o transparenta a tuturor afacerilor din tara si prevenindu-se matrapazlicurile voi sariti ca Chevron face prospectiuni?
    Asta e viitorul nostru? Un nou iures impotriva companiilor straine??
    • +5 (39 voturi)    
      canta la masa lui chevron si gold (Duminică, 20 octombrie 2013, 13:12)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui AlexBarbu

      canta la masa lui chevron si gold
    • +8 (24 voturi)    
      in completare (Duminică, 20 octombrie 2013, 13:20)

      Rudolpph [utilizator] i-a raspuns lui AlexBarbu

      Tara este in curs de a fi predata, ca vanduta este.
      Nu sar oamenii datorita complicilor din toata MASS-MEDIA, cu ajutorul lor se manipuleaza aceasta tara;
      Complicii nr.2, sunt Bisericile, toate cele 19 culte recunoscute si subventionate cu peste 20 de milioane de euro pe an din bugetul de stat, bani care ar putea merge in lucruri reale cum ar fi, sanatate, invatamant, siguranta sociala
    • +3 (29 voturi)    
      apa contaminata. (Duminică, 20 octombrie 2013, 13:51)

      fartonicul [utilizator] i-a raspuns lui AlexBarbu

      vrei sa bei apa contaminata cu formaldehida benzen si alte otravuri? e buna la gust?
      • -2 (10 voturi)    
        benzen si formaldehida?? (Duminică, 20 octombrie 2013, 19:07)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui fartonicul

        ai un singur exemplu de loc in care s-a intamplat asta din cauza gazelor de sist? Multumesc
        • +3 (3 voturi)    
          tu ai vazut in cate locuri sunt interzise? (Duminică, 20 octombrie 2013, 22:54)

          razvan73 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Ai vazut documentarul asta http://vimeo.com/57486925

          (bonus for you: sigur este contrafacut de kgb-isti)

          Si aici lista cu locurile unde au fost interzise

          http://stopfracturare.ro/ultima-ora/

          Sper ca esti multumit de exemple.
        • +1 (1 vot)    
          Da uite exemple, si pt cei care au dat minus (Luni, 21 octombrie 2013, 5:00)

          nemanipulabila [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Uite aici un documentar bine facut si ce zic oamenii despre apa lor:
          Fracking Hell: The Untold Story
          http://www.youtube.com/watch?v=dEB_Wwe-uBM

          Explicatia procedeului pe intelesul tuturor,
          Hydraulic Fracturing 3D Animation
          http://www.youtube.com/watch?v=fFUxq9UolN4

          Un "bonus"
          http://www.youtube.com/watch?v=jN_YwQp4pzY

          Comportamentul companiilor mari in tarile mici, nu omiteti a doua jumatate, e chiar mai interesanta decat dezastrul in sine. Nu e vorba de gaze de sist aici, dar iata punctual modul de lucru al Chevron, si ma intreb si eu... chiar credeti ca la noi va fi mai altfel?
          The True Story of Chevron's Ecuador Disaster
          http://www.youtube.com/watch?v=_azgdnGBdh8
    • +15 (31 voturi)    
      Un iures impotriva hotilor (Duminică, 20 octombrie 2013, 14:38)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui AlexBarbu

      Zice "Un nou iures impotriva companiilor straine??"

      Nu smechere:
      Un Prim Iures dupa 23 de ani impotriva hotilor care au jefuit nemilos aceasta tara

      Detaliile Hotiei fara margini:
      3.5% din valoarea de 100% a gazului la sisturi
      (100% valorand peste 10 miliarde de euro)
      la schimb cu otravirea apei si a solului cu 58
      de substante cancerigene

      6% din valoarea de 100% a aurului si argintului
      (100% valorand peste 10 miliarde de euro)
      la schimb cu otravirea apei si a solului
      milioane de kg de cianuri

      Prea v-ati aratat arama, sfasiind aceasta tara,
      Prea facurati neamul nostru de rusine si ocara,
      Prea v-ati batut joc de limba, de strabuni si obicei,
      Ca să nu s-arate-odata ce sunteti - niste misei!
    • +8 (24 voturi)    
      ... (Duminică, 20 octombrie 2013, 14:43)

      /./ [utilizator] i-a raspuns lui AlexBarbu

      din astia ca tine e plin care bat din gura si stau acasa, macar oamenii aia ies pt ceva in strada, pe tine dc te deranjeaza SRS, justitia, Iliescu, iesi si u in strada.Dar e mai simplu sa stai si sa comentezi din fata calculatorului.Penal.
      Daca doar atat ai retinut ( iuresul impotriva companiilor straine ) din protestele astea ,asta spune multe despre capacitatea ta forte limitata de a intelege ceva.
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Duminică, 20 octombrie 2013, 21:52)

      ubu [utilizator] i-a raspuns lui AlexBarbu

      Astea aunt problemele adevarate.
    • +3 (3 voturi)    
      exact, my friend (Duminică, 20 octombrie 2013, 22:46)

      razvan73 [utilizator] i-a raspuns lui AlexBarbu

      Exact, my friend, ne deranjeaza Rosia Montana si Chevron..si celelalte lucruri de care zici, dar cel mai mult ne deranjeaza ca vand (chipurile cu mandatul nostru) ceea ce ar trebui sa fie al tuturor, pe nimic, si culmea distrugand si tara.

      Iti place ce a ramas din Romania? Mai sunt fabrici romanesti? Nu suntem in stare nici aurul sa-l exploatam singuri..sigur nu sunt fonduri..any idea cat e rezerva BNR de aur?

      Suntem tara africana?
      Daca tot ai veleitati economice citeste aici, raportul World Bank - unde duce exploatarea resurselor in Africa .."'bleeding Africa dry" https://www.commondreams.org/headline/2013/10/08-7
      • 0 (0 voturi)    
        ce inseamna? (Luni, 21 octombrie 2013, 12:24)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui razvan73

        imi definesti te rog o fabrica romaneasca:
        1. cu sediul in RO
        2. cu capital privat romanesc (in ce proportie si cum se determina - la infiintare, zilnic?)
        3. cu capital de stat romanesc

        cand ma lamuresti putem discuta.
        Pe restul subiectelor nu ne contrazicem.
      • 0 (0 voturi)    
        mai informeaza-te (Marţi, 22 octombrie 2013, 19:52)

        Lica.lica [utilizator] i-a raspuns lui razvan73

        poate ar trebui sa te informezi, la Rosia nu se "vinde" nimic, e un parteneriat public-privat din care luam peste jumatate din profituri la bugetul de stat fara sa scoatem niciun leu de la buget. si RMGC e o companie romaneasca. sau tie iti place cum e Romania acum? o tara saraca, unde oamenii mor de foame cu aurul blocat sub pamant, o tara dependenta de FMI?
    • 0 (0 voturi)    
      ca si urletele de pe vremuri (Marţi, 22 octombrie 2013, 19:51)

      Lica.lica [utilizator] i-a raspuns lui AlexBarbu

      asta cam asa e, s-au apucat sa urle impotriva unei companii care vrea sa investeasca in tara, sa redeschida mineritul, sa FACA ceva, dar altii care doar fura sau doar scot din tara sau care fac gauri negre in buget nu ii deranjeaza... e exact ca si urletele cu "noi nu ne vindem tara", au aceeasi lipsa de logica
  • +1 (33 voturi)    
    Ii inteleg! (Duminică, 20 octombrie 2013, 11:47)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    Nu stiu cat de ecologisti sunt dar un lucru e sigur, sunt manati de furie pentru ca Ponta, Antonescu si USL si-au batut joc de ei.
    In alta ordine de idei privind gazele de sist, prin naivitatea lor fac jocurile Rusiei, in conditiile in care Polonia extrage gaze de sist devenind independenta de Rusia avand cel mai mare zacamant de gaze de sist din Europa.
    Interesant e si faptul ca desi Rusia are perimetre de exploatare in Romania pentru gaze de sist, nu au loc niciun fel de demonstratii acolo, ci doar unde sunt americani.
    • -1 (19 voturi)    
      ... (Duminică, 20 octombrie 2013, 13:09)

      cipanu [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Poti sa aduci cateva exemple de perimetre unde Rusia exploreaza gaze de sist?
      • 0 (0 voturi)    
        Banat (Luni, 21 octombrie 2013, 12:25)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui cipanu

        Gazprom exploreaza prin subsidiara sa din Serbia in Banat.
    • +5 (11 voturi)    
      daca se da drumul la free energy (Duminică, 20 octombrie 2013, 15:12)

      Plasmaticus [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      se rezolva si problema energetica a tarii, a lumii
    • +3 (19 voturi)    
      Jocurile Rusiei? (Duminică, 20 octombrie 2013, 15:59)

      methalman [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Daca facem jocurile Rusiei atunci de ce se cere interzicerea exploatarii gazelor de sist pe intreg teritoriul Romaniei. Companiile rusesti au o alta denumire pentru aceste gaze si vor exploata in continuare?
      Sau e din cauza ca ei sunt putin mai in urma cu tehnologia decat americanii si nu se grabesc la fel de mult?
      Ideea e ca se cere interzicerea exploatarii gazelor de sist, nu plecarea companiilor americane de pe teritoriul romaniei. De ce sunteti naivi?
      • -3 (3 voturi)    
        Esti tare inteligent? Sunteti mai multi? (Duminică, 20 octombrie 2013, 16:42)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui methalman

        Daca da, avem deja o problema...Ca sa stai cu fundul pe aur si pe gaze si sa urli ca "Nu ne vindem tara!", sloganul iliescian al anilor '90, inseamna ca esti inteligent sau pur si simplu stors de inteligenta si manipulat ca ultimul om?...:)
        • +1 (1 vot)    
          Nu urla nimeni "nu ne vindem tara" (Luni, 21 octombrie 2013, 10:30)

          nellino [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          - nu suntem de acord sa se exploateze aur prin mijloace distructive pentru mediu pentru niste venituri mici, in conditiile in care combaterea evaziunii fiscale ar aduce de 100 de ori mai multi bani la buget anual.

          - nu suntem de acord sa se exploateze gaze de sist nici de catre americani, nici de catre rusi. Oricine altcineva decat statul roman extrage gaze de sist, le va vinde la un pret mult mai mare decat daca ar fi exploatate de statul roman.

          - tu ai o fixatie cu sloganuri iliesciene, cu aservirea fata de rusia, cu usl si in general cu tot ce nu are legatura cu basescu. la acest moment basescu si usl au aceeasi pozitie vizavi de exploatarea aurului si gazelor. adica sunt aceeasi mizerie!
          • 0 (0 voturi)    
            bla-bla (Luni, 21 octombrie 2013, 12:29)

            foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui nellino

            ca sa ai evaziune fiscala, ar trebui sa ai activitate economica. Daca -pe motiv de poluare- inchizi TOTUL ce sa mai evazionezi?

            In privinta gazului (oricare) ignoranta ta e INFIORATOARE: cum ajunge gazul la aragaz sau la fabrica? trage Chevron o teava pana la tine acasa?
            Nu cumva varsa gazul intr-o conducta ROMGAZ (ca nu avem altele in RO)?
            de indata ce depasesti cateva zeci de km costul TRANSPORTULUI depaseste costul gazului.
  • +23 (29 voturi)    
    Uniti trebuie ... (Duminică, 20 octombrie 2013, 11:55)

    Rudolpph [utilizator]

    Sa desfiintam orice lege abuziva si orice guvern care ne aduce in starea asta
  • -18 (34 voturi)    
    NU salvam! (Duminică, 20 octombrie 2013, 12:20)

    andinny [utilizator]

    "Uniti NU salvam Rosia Montana", ar fi sloganul perfect. Cu ce ii ajuta pe moti ca niste tineri se plimba prin Bucuresti, cand problemele reale nu se pot rezolva printr-o simpla plimbare? Somajul este real, poluarea la fel, nu investitiile sunt solutiile mai practice?
    • +11 (25 voturi)    
      am mai investit noi (Duminică, 20 octombrie 2013, 12:58)

      ggna [utilizator] i-a raspuns lui andinny

      si-n Bechtel si cu ce ne-am ales? ca platim si ce n-avem!
      • +18 (22 voturi)    
        Imi pare rau, (Duminică, 20 octombrie 2013, 14:33)

        Matrix-4 [utilizator] i-a raspuns lui ggna

        La Bechtel a investit Nastase cu ai lui, nu "noi"!!
        • +5 (5 voturi)    
          si acum (Luni, 21 octombrie 2013, 0:06)

          laila [utilizator] i-a raspuns lui Matrix-4

          investeste ponta cu ai lui , base si lui si tot asa ...
          Noi doar platim pagubele cand or termina dinamitarea si cianurarea
    • +7 (31 voturi)    
      e buna cianura? (Duminică, 20 octombrie 2013, 13:12)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui andinny

      e buna cianura?


      daca te-ajuta bea o cana.....
      • -9 (13 voturi)    
        cianura nu se bea (Duminică, 20 octombrie 2013, 17:44)

        andinny [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

        nu o sa bea nimeni cianura, caci nu se foloseste pentru alimentatie, ci intr-un proces industrial inchis. Comisia Europeana o considera buna pentru minerit, de fapt cea mai buna varianta pe care am putea-o folosi, nu inteleg de ce ne sperie atat de mult
        • +6 (8 voturi)    
          "Proces Inchis" intr-un lac deschis , Nu? (Duminică, 20 octombrie 2013, 22:41)

          alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui andinny

          "Proces Inchis" intr-un lac deschis , Nu?

          Lac Mare cat suprafata orasului Monaco , nu?

          Daca o pasare zboara peste lacul ala nu mai ajunge in partea aialalta

          Daca apa se inflitreaza in pamant si se infiltreaza

          ca e plin acolo de izvoare si din izvoare in apa
          raurilor si in oanza freatica aia suntem

          Mai cumpara cineva Lemne, legume si lapte si vite din zona Cernobal?

          Va Mai cumpara cineva vreodata Lemne, legume si lapte si vite din zona Cianurata a Apusenilor?

          Niciodata !

          Nu Otraviti Tara !
        • +5 (7 voturi)    
          minti (Luni, 21 octombrie 2013, 0:11)

          laila [utilizator] i-a raspuns lui andinny

          minti cu nerusinare si tupeu .
          Lacul ala are un baraj fix fiindca e toxic , plin de cianuri si metale grele care peste 100 ani vor fi nocive .
          Minciunile voastre sunt dovedite de oameni care au calitatea s-o faca , experti , specialisti , oameni necumparabili si tu inca ai tupeu de Iuda sa spui ca nu e asa .
          Proiectul financiar e o paguba , dovediut si asta si tot mai sustineti ca nu e asa .
          Nimic sfant nu mai aveti ... nimic ...Iude !
    • +19 (37 voturi)    
      moti (Duminică, 20 octombrie 2013, 13:24)

      BradCalin [anonim] i-a raspuns lui andinny

      prietene, tu ai fost vreodata in muntii apuseni? la cum vorbesti in numele motilor, ori nu ai fost, ori esti din partea RMGC.
      fapt concret: zeci de familii traiesc din fructele de padure. se traieste bine, nu trebuie bagatelizat. si asta pentru ca achizitori din Germania (cunosc personal asta) achizitioneaza direct de la culegator, cu 15-20 lei / kg, mai scump decat in piata in oras, tocmai pentru ca sunt ecologice. astfel, ca o singura familie castiga anual 10 - 20-30 mii lei/an din aceasta activitate, fara a mai pune la socoteala banii din lemn, cresterea animalelor etc. nu ma refer la lemn prin exploatare masiva, ci prin mestesuguri. daca ai stii despre zona, ai stii ca ei umbla toata iarna cu ciubere si butoaie, cu caruta prin tot ardealul, asta daca nu vand direct de la sursa. asa ca, 500 de familii vor fi fericite ca au un loc dem unca pentru 15 ani, iar restul, pierd fructele de padure. ma indoiesc ca neamtul le mai da 15-20 lei/kg, daca la 20 de km se exploateaz cu cianura.
      asa ca te rog, nu mai vorbi in numele motilor, care vezi tu doamne sprijina proiectul. prijina doar cei din zona. in plus, nu toti cei de la rosia montana sunt moti, tara motilor incepe cu Dealu mare(daca vb in numele lor ar trebui sa stii la ce ma refer), iar acolo sunt oameni de la zlatna, ighiu (chiar erau pancarde cu "|Ighiu sprijina mineritul") care nu sunt moti, sunt mocani. rest my case
      • -2 (2 voturi)    
        eldorado? (Luni, 21 octombrie 2013, 12:33)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui BradCalin

        cum de nu emigreaza in masa oameni catre acest rai?
        TU de ce nu-ti faci vacantele acolo? sau de ce nu te muti in zona vazand ca ai demonstrat cum traieste fericit o familie cu 10 000 ron pe an?
        Iar daca se apuca INCA 3000 de familii de fructe de padure va mai fi castigul de 10 000 pe an sau interzicem accesul altora in zona?
  • +9 (19 voturi)    
    Marea Adunare de la Câmpeni (Duminică, 20 octombrie 2013, 12:22)

    Geo22 [utilizator]

    Uniti salvam Rosia Montana!

    https://www.youtube.com/watch?v=I4m7HD4rmJI
  • +7 (13 voturi)    
    Un streang prea larg... (Duminică, 20 octombrie 2013, 12:34)

    Fisherman [utilizator]

    ... in jurul altui gat !
    Prelungitul protest contra Legii dedicate RMGC Rosia-Montana este o lovitura de poveste: sapte dintr-o lovitura !
    Resursele naturale vor fi intotdeauna exploatate !
    Daca nu reusesc aborigenii care locuiesc deasupra lor atunci aborigenii vor fi inlaturati de cei care "stiu cum se face, vor s-o faca si pot sa-si apropie folosinta acestor valori". Comunistii nu ma vor putea acuza de extremism antistatal pentru ca fraza precedenta este extrasa din Manualul de Economie Socialista predat la Academia de Studii Economice inainte de 1989. Capitalistii nici atat, mai ales cei din USA, unde The Land Lord are drept de preemptiune asupra bogatiilor subterane ale proprietatii sale.
    Protestul contra Legii dedicate RMGC Rosia-Montana prezinta toate caracteristicile "revolutiei" din Decembrie 1989, ale "ripostei minerilor" din 13-15 Iunie 1990 si ale "revoltei" din Ianuarie 2012: a izbucnit instantaneu, se desfasoara nestingherit de autoritatile statului desi nu este respectata Legea si ameninta Ordinea de Drept existenta. Toate aceste evenimente au adus avantaje doar Sistemului PCR, un Sistem care grupeaza Logistica Administrativa de tip quasi mafiot (exclud acei - multi - membri de buna credinta) a fostului partid (P.C.R.) care a guvernat Romania timp de patru decenii dupa ce a furat Puterea prin frauda electorala din 1947 avand ca partener o organizatie paramilitara cunoscuta sub denumirea de Securitatea Statului sustinuta ideologic si logistic de echivalentul ei KGB-ist sovietic.
    Cei care protesteaza astazi impotriva exploatarii cu cianuri a aurului din cei patru munti din arealul Muntilor Apuseni trebuie sa stie ca acest aur are o singura sansa ca sa nu fie extras: aparitia altui tip de commodity, un tip mai puternic decat aurul = energia electrica ieftina si abundenta avand ca sursa Fuziunea Nucleara.
    Elementul AU din tabelul lui Mendeleev are o singura valoare tehnologica de intrebuintare: electronica.
    Valuta Economica Reala este Inventivitatea !
    • +12 (18 voturi)    
      Resursele naturale vor fi intotdeauna exploatate (Duminică, 20 octombrie 2013, 13:33)

      BradCalin [anonim] i-a raspuns lui Fisherman

      de acord cu afirmatia ta, insa o corectura: resursele naturale de la rosia montana au fost intodeauna exploatate, si vor mai fi inca 15 ani. apoi pauza, nu vor mai exista. asta e principala "furaciune". aceste resurse au fost exploatate timp de 2000 ani, cu mici exceptii, au asigurat stabilitatea tarii. a plecat tezaurul, l-am reconstituit de la RM, a fost razboi, am exploatat la RM. dacii, romanii, austriecii, ungurii, romanii au exploatat, in interesul lor dar nici unii nu au epuizat resursa. astia tocmai asta fac: farama muntii aaia, si in 15 ani epuizeaza resursa. dupa ce pleaca, gata, RM nu va mai exista. planul asta resprezinta sacrificarea gainii cu oua de aur.
      • 0 (0 voturi)    
        tehnologia clasica! (Luni, 21 octombrie 2013, 12:36)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui BradCalin

        a epuizat zacamantul de vreo 30 de ani. Cumpararea (NU din considerente economice) de aur de catre BNR a mai prelungit coma.
        Deci -din pdv clasic- nu mai este aur acolo. Ce facem de acum incolo?
        PS. apa marii contine aur in cantitati inepuizabile, dar costul extractiei depaseste pretul de vanzare. Iar cand tehnologia o va permite nu va mai fi nevoie de aur ieftin.
      • 0 (0 voturi)    
        nu are nicio logica ce spui (Marţi, 22 octombrie 2013, 20:00)

        Lica.lica [utilizator] i-a raspuns lui BradCalin

        deci pana acum s-au dezvoltat ungurii din aurul de acolo, cei din Roma, austriecii, comunistii (pe scurt, pana acum Romania nu a profitat de aurul de acolo, doar altii) acum ca urmeaza sa se dezvolte si Romania datorita aurului de acolo, vrei sa se spuna stop? Nu are nicio logica!
  • -8 (32 voturi)    
    de fapt, ce salvati??? (Duminică, 20 octombrie 2013, 12:42)

    gigiduru945 [utilizator]

    Raspuns: nu salvati nimic. Problemele Romaniei nu stau in proiectul asta si nici in cel cu gazele de sist. Problemele Romaniei sunt in educatie, sanatate, infrastructura... si sunt generate de CORUPTIE, INCOMPETENTA IN ACTUL GUVERNARII. Aceste doua racile sunt problemele a caror rezolvare ar putea fi cauza/obiectivul protestelor si nu salvarea padurilor - care oricum nu dispar, balenelor - care oricum nu dispar. Protestatari - nu fiti pinguini, ganditi.
    • +7 (13 voturi)    
      pai (Duminică, 20 octombrie 2013, 12:56)

      ggna [utilizator] i-a raspuns lui gigiduru945

      si cei din educatie si sanatate de ce stau acasa? sau se descurca cu mica spaga...
    • +4 (28 voturi)    
      te salvam pe tine ca sa nu fi cianurat (Duminică, 20 octombrie 2013, 13:13)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui gigiduru945

      te salvam pe tine ca sa nu fi cianurat


      fara sa stii....goldule....
      • -6 (16 voturi)    
        Multumesc Alex! (Duminică, 20 octombrie 2013, 14:53)

        Matrix-4 [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

        M-ai salvat de cianurile de la Rosia Montana, dar...
        dar din in totalul cianurilor utilizate in economie, cam 5-6% sunt, sau vor fi, folosite pentru extractia aurului, restul in alte activitati. Stii, de exemplu, ca acoperirile galvanice, incepand cu simpla cuprare, panala zincare, nichelarew, cromare argintare sau aurire se fac tot cu cianuri? Si daca la exploatarea aurului, tehnologiile prevad masuri stricte de neutralizare, stocare si decantare, la cele mai sus pomenite, de regula singura masura este.. deversarea la canalizare!
        Mai gandeste-te unde e pericolul mai mare!
        • 0 (2 voturi)    
          Mai precis nu se poate? (Duminică, 20 octombrie 2013, 17:05)

          Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Matrix-4

          La RM ar urma sa se utilizeze cca 1000 tone de cianura pe luna. Din spusele tale, pare sa rezulte ca in Romania DEJA se folosesc in mod curent cca 20000 tone pe luna (de vreme ce mia de tone a RMGC n-ar reprezenta decat 5-6%) - sau un kil pe cap de locuitor pe luna!!!
          Cantitatea mi se pare uriasa, iar cifra e neverosimila.
          Atata vreme cat productia globala a fost in 2012 de cca 800000 tone (http://mcgroup.co.uk/news/20131011/global-sodium-cyanide-production-climbed-797000-tonnes.html), din care cca 90% se foloseste in America de Nord (http://www.ihs.com/products/chemical/planning/ceh/sodium-cyanide.aspx, unde se mai spune, de altfel, ca mineritul aurului inmghite cam trei sferturi din total), imi este foarte, foarte greu sa cred ca Romania DEJA consuma un sfert din toata cianura folosita anual in afara continentului nord-american.
          Asa incat niste detalii - unde mai exact se consuma in Romania atata cianura, cine, la ce? - ar fi mai mult decat binevenite daca nu vrei sa-si faca unii cititori falsa impresie ca esti doar un alt postac RMGC.
          Multumesc.
        • +2 (2 voturi)    
          in lacul ala (Luni, 21 octombrie 2013, 1:25)

          laila [utilizator] i-a raspuns lui Matrix-4

          Insasi rmg-ul o spune fie si indirect . ca doar de aia pretind cat de sigur e barajul si impermeabil si cum nu sunt fali acolo si altele care s-au dovedit minciuni .
          Lacul ala va fi plin cu metale grele , cianura .. mai ceva decat la Rosia Poienii si NU POT FI NEUTRALIZATE cele mai multe dintre ele .
          Poluarea e sigura , Nu se stie exact cand dar fara indoiala va exista si va fi de dimensiuni catrastofale si ecologic si financiar . Nu ne-o permitem nicicum si nici intretinerea lacului aluia nu o putem suporta si eu personal nu sunt de acord cu distrugerea muntilor si a zonei si nu numai din ratiuni ecologiste ci si din ratiuni patriotice ...
      • -4 (8 voturi)    
        e grele (Duminică, 20 octombrie 2013, 19:01)

        Googol [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

        întâi învață limba română, apoi vino și blamează proiectul.
    • +10 (14 voturi)    
      lauzi hotia si hotii? (Duminică, 20 octombrie 2013, 13:15)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui gigiduru945

      lauzi hotia si hotii?

      pai vindeti tu casa ta cu 6% si dup-aia

      hai pe-aici sa ne explici cum traiesc balenele...
    • +13 (19 voturi)    
      Dar tu (Duminică, 20 octombrie 2013, 13:18)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui gigiduru945

      Tu de ce nu iesi in strada pentru problemele Romaniei pe care tu le consideri prioritare?

      Dai tu directive din spatele tastaturii, dar genereaza tu si altii ca tine proteste si vei vedea ca te vor urma poate multi mai multi decat sunt acum in strada.

      De latrai suntem satui!
      • -10 (12 voturi)    
        De ce nu ies?? (Duminică, 20 octombrie 2013, 19:20)

        gigiduru945 [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        Protestul nu are logica, obiective, linii de actiune, sanse, end-state etc. In plus, am o bere buna acasa.
        • 0 (2 voturi)    
          E buna berea... (Duminică, 20 octombrie 2013, 22:01)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui gigiduru945

          Dar eu intrebasem altceva, nu te invitam la un anume protest, ci sa pornesti tu altul in care crezi, dar deh, e mai bine in fotoliu cu berea si sa comentam de ce altii-s prosti...

          La vot sper totusi ca nu esti un nehotarat.
        • +3 (5 voturi)    
          No shit. (Duminică, 20 octombrie 2013, 23:01)

          razvan73 [utilizator] i-a raspuns lui gigiduru945

          Indiferenta ta si a unora ca tine ne-a adus aici.
          • +2 (2 voturi)    
            Moralistii (Luni, 21 octombrie 2013, 9:28)

            nano2k [utilizator] i-a raspuns lui razvan73

            Eu m-am lamurit demult cu moralistii gen gigiduru care e duru numai in fata TV-ului cu berea in mana si baiat gigel in afara.

            Baga si ei cate-o stramba ca sa simta ca au si ei spirit civic [sic], ca nu fac umbra degeaba pamantului. Ii ajuta si berea in sensul asta.

            Dar sa-i catalogam ca atare si atat.
    • +9 (11 voturi)    
      Si pinguinii dispar uneori (Duminică, 20 octombrie 2013, 15:27)

      un dac [utilizator] i-a raspuns lui gigiduru945

      Cel mai mare rau intr-o societate "neasezata" ca a noastra il fac ignorantii. Padurile chiar dispar, focile din Marea Neagra au disparut, castorii au disparut, ultimele dropii au disparut in urma unui macel....dropiile sunt acei pinguini care merg in loc sa zboare. Cat despre pinguini, daca am avea, ar disparea si ei, furati sau omorati. Pentru ca tu stai in casa si te lamentezi. Halal!
    • +2 (2 voturi)    
      Rosia Montana (Duminică, 20 octombrie 2013, 16:06)

      methalman [utilizator] i-a raspuns lui gigiduru945

      Ai idee cine si-a pus semnatura pe acest proiect de la Rosia Montana? Incepand cu anul 1995 toti cei care au trecut pe la conducere! Asta inseamna ca un dosar deschis pe acest subiect ne-ar cam scapa de toti cei care au vizitat acele scaune pe la conducere. Incearca sa gandesti problema per ansamblu!
      Si pana la urma, daca ai o problema cu coruptia, incompetenta in actualul guvern de ce nu iesi in strada? O sa intalnesti foarte multi oameni (daca nu chiar toti) care sunt de acord cu tine!
      Uniti Salvam Toata Romania, dar pentru asta trebuie sa ne ridicam!
    • +2 (2 voturi)    
      Ar fi bine daca te-ai trezi si tu si altii... (Duminică, 20 octombrie 2013, 22:59)

      razvan73 [utilizator] i-a raspuns lui gigiduru945

      Ce e asa greu de inteles....
      Incercam sa ne facem auziti si intelesi si sa salvam ce se poate salva din Romania

      "Oricum nu dispar".. usor de zis. Ceva cifre ai in gandirea aia magnifica a ta, pe care noi se pare ca n-o avem?
  • -6 (18 voturi)    
    OK! Si dupa aia?! (Duminică, 20 octombrie 2013, 13:58)

    GRANDFATHER [anonim]

    Si dupa ce "salvati" Rosia Montqana si "strangeti" latul in jurul Parlamentului ce-o sa mai faceti?! Cu ce o sa platiti datoria externa de 100 de miliarde de euro? De unde o sa luati banii pentru acoperirea deficitului bugetar? De unde o sa luati bani ca sa acoperiti deficitul fondului de pensii? Sau o sa reduceti cu 15, 25 sau chiar cu 50% pensiile parintilor si bunicilor vostrisi si o sa fiti fericiti si satisfacuti ca i-ati "salvat"?!
    Cu ce o sa acoperiti deficitul fondului pentru sanatate, sau o sa introduceti un "pachet minim" constand in "colac, lumanare si inmormantare" si astfel o sa fiti fericiti si satisfacuti ca-i "ajutati" pe parintii si bunicii vostri sa iasa mai repede din sistem?!
    Hai, sa va aud, "patriotilor"!
    • 0 (2 voturi)    
      Cu banii de pe petrolul romanesc (Duminică, 20 octombrie 2013, 16:59)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

      Cu banii de pe petrolul romanesc dat hoteste pe gratis la OMV

      si pe care-l vom lua inapoi de la austrieci
      • 0 (0 voturi)    
        cu parul? (Luni, 21 octombrie 2013, 12:38)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

        sau cu manif. de strada?
    • +2 (4 voturi)    
      Răspuns pentru postaci (Duminică, 20 octombrie 2013, 17:27)

      Radu I [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

      Despre ce câștiguri vorbiți (plata datoriei externe, acoperirea deficitului bugetar, fond de pensii, bla-bla...) voi, postacii vânduți RMGC-ului, în conditiile în care RMGC recunoaște public că România ar câștiga, în toți cei 20 de ani de exploatare, o sumă derizorie de 1,8 miliarde de dolari? Restul de 2,2 miliarde de dolari care ni se promit (sub formă de câștiguri indirecte), se vor dovedi a fi simple promisiuni și iluzii vândute fraierilor de români, cu scopul de a-i înșela. Faceți un efort intelectual și împărțiți cei 1,8 miliarde de dolari la 20 de ani! Rezultă că, anual, Romania „va câștiga” 90 de milioane de dolari! Iar cei 90 de milioane de dolari reprezintă (la un PIB aproximativ de 150 miliarde de dolari) 0,0006% din PIB-ul Romaniei!
    • -7 (11 voturi)    
      spaima de cianuri (Duminică, 20 octombrie 2013, 17:46)

      andinny [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

      protestatarii nu se gandesc atat de departe. au auzit de cianuri si gata, sunt contra, nu mai conteaza ca ar fi aprobate de UE sau folosite in mai toate minele de aur din lume
    • +2 (4 voturi)    
      desteptule (Duminică, 20 octombrie 2013, 20:31)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

      avem de platit 100 de miliarde de euro? avem. zici tu ca daca exploatam la rosia montana o sa ne fie mai bine? pai de acolo putem lua MAXIM 6 miliarde, ca tot zacamantul e estimat la 100, cu 6% redeventa atat vine. Asadar? Cu restul de 96 miliarde ce facem? Hai, plimba ursul, ca daca ai fi onest si ai vrea dezbatere ar fi o treaba, dar nu vrei, ca stii ca vei pierde la dezbaterea aia punct cu punct.
      • 0 (0 voturi)    
        gigel, lectura! (Luni, 21 octombrie 2013, 12:39)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        cauta definitia redeventei si discutam apoi.
    • +3 (3 voturi)    
      Manipulare sau ignoranta? (Duminică, 20 octombrie 2013, 22:20)

      un dac [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

      Datoria externa pe care trebuie "noi" sa o platim nu este de 100 de miliarde. Confunzi mixul datorie publica-datorie privata cu datoria platita de Ceausescu (de unde-ti tragi probabil si discursul).
      Mai mult decat atat, ponderea datoriei publice din PIB plaseaza Romania printre cele mai avntajate state din Europa. Faptul ca aceasta datorie creste fulminant, din cauza impotentei guvernelor Romaniei, asta este de fapt foarte grav. Adica prezentul este inca ok, viitorul suna rau de tot.
      Cand o sa dai dovada ca intelegi termenii economici cel putin la fel de bine ca unii dintre cei din piata, voi continua sa-ti raspund si la celelalte intrebari. Si lasa ghilimelele de la patrioti. Pune-le la tine, daca chiar vrei sa le folosesti.
      • 0 (0 voturi)    
        ceva economie? (Luni, 21 octombrie 2013, 12:43)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui un dac

        orice deficit bugetar se duce in datoria guvernamentala. Ca sa iasa buget "pozitiv" la ce se fac taieri DURE (nr. de bugetari, pensii, ajutoare sociale, subventii, samd.)???
        Niciun guvern nu a facut dupa 1989 altceva decat deficit, indiferent de culoarea ideologica.
        Noroc ca UE a limitat de anul acesta la 3% punandu-i grave probleme lui Ponta.
        Iar din datoria catre FMI , BNR isi plateste partea fara vreo legatura cu bugetul consolidat sau cu actiunile guvernului (dar pt. alex, nellino etc, pragul de intelegere s-a oprit aici).
    • +1 (1 vot)    
      grijuliule domn (Luni, 21 octombrie 2013, 0:21)

      laila [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

      cu cele 2 miliarde calculate ca venituri de la rmgc , preconizate a fi 5 cu tot cu venituri indirecte ( daqr asta e gogoasa ) Oricum nu platim datoria aia de 100 .
      Eu asa stiu ca 100 nu incape in 5 si nici atat in 2 . In plus costa lacul ala care ramane de rupe . In Canada unul mult mai mic costa vreun miliard pe an .. Deci ...
  • +15 (17 voturi)    
    re gigidurul (Duminică, 20 octombrie 2013, 14:01)

    luci30 [utilizator]

    dupa ce suntem mintiti,jefuiti,otraviti,mai vrei sa adoptam ,politica,,strutului -bagam capul in nisip,nu vedem si nu auzim nimic ,platind la greu incompetenta si inconstienta .
    • -7 (11 voturi)    
      unde ai fost in iulie 2012?? (Duminică, 20 octombrie 2013, 19:25)

      gigiduru945 [utilizator] i-a raspuns lui luci30

      Raspuns: cu capul in nisip.
  • +17 (25 voturi)    
    Proclamatia de la Campeni (1/2) (Duminică, 20 octombrie 2013, 14:46)

    alex1234 [utilizator]

    Orice străin e binevenit în Munţii Apuseni atâta vreme cât ne respectă modul de viaţă şi nu întreprinde nimic în măsură să-l schimbe împotriva voinţei noastre.

    Ne păstrăm dreptul de a lupta împotriva tututor celor care prin viclenie, hoţie şi corupţie vin aici pentru a fura ce e al nostru ori pentru a distruge resursele naturale şi istorice de care depinde viaţa noastră.

    Fericirea şi bunăstarea nimănui nu se poate baza pe nefericirea şi sărăcirea semenilor săi!

    În considerarea celor enunţate mai sus, le transmitem guvernanţilor şi politicienilor, în mod imperativ, următoarele revendicări punctuale:
    Revendicările locuitorilor Ţării Moţilor


    Respingerea de către Parlament a tuturor proiectelor de lege care prevăd măsuri speciale de expropriere a cetăţenilor români, precum şi alte măsuri derogatorii de la regimul legal de protecţie a mediului, patrimoniului cultural, apelor, pajiştilor şi terenurilor agricole, bunurilor publice etc., în favoarea companiilor miniere de orice tip;

    Interzicerea prin lege a utilizării cianurii în activitățile miniere din România;

    Includerea Roșiei Montane pe lista tentativă a României pentru UNESCO;

    Respingerea de urgență, prin Hotărâre de Guvern, a acordului de mediu pentru proiectul minier de la Roșia Montană;

    Desecretizarea tuturor contractelor şi actelor adiţionale încheiate de către Guvern, referitoare la înstrăinarea, cedarea, concesionarea resurselor minerale ale României;

    Demisia inițiatorilor proiectului de lege specială pentru Roşia Montană: ministrul Marilor Proiecte, Dan Șova, ministrul Mediului, Rovana Plumb, ministrul Culturii, Daniel Barbu, directorul ANRM, Gheorghe Duțu, precum și a premierului Victor Ponta;

    ..
  • +18 (24 voturi)    
    Proclamatia de la Campeni (2/2) (Duminică, 20 octombrie 2013, 14:47)

    alex1234 [utilizator]

    Asumarea de către Guvern a expertizei și a punctelor de vedere referitoare la proiectul minier de la Roșia Montană exprimate de: Academia Română, Asociația Ad Astra, Institutul Geologic Român, Ordinul Arhitecților din România, Sinodul BOR, Sinodul BRU și al celorlalte biserici creștine din România, precum și de experții independenți;

    Crearea unei Comisii Parlamentare de Anchetă a Afacerii Roşia Montană sub toate aspectele: înstrăinarea zăcămintelor; acordarea licenţei; sponsorizările RMGC către instituții publice și private, ONG-uri, persoane fizice; influenţarea deciziilor politice; încălcarea unor hotărâri judecătoreşti definitive; modul în care publicitatea oferită de companie a afectat libertatea presei și dreptul la liberă exprimare etc.;

    Refacerea și dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona Munților Apuseni și acordarea unor facilități fiscale și de altă natură pentru dezvoltarea activităților economice în următoarele domenii: turism, prelucrarea lemnului și refacerea fondului forestier, creșterea și prelucrarea produselor de origine animală, apicultură, alte activități specifice zonei;

    Adoptarea de către Guvernul României a unor politici publice, ca și elaborarea, cu ajutorul societăţii civile reale, a unei strategii care să prevadă măsuri în acord cu principiile dezvoltării durabile, ale utilizării optime a resurselor, ale conservării patrimoniului cultural-istoric și ale sprijinirii întreprinzătorilor locali;

    Începerea de către instituțiile abilitate a cercetării penale
    în cazul persoanelor care au semnat sau au participat la elaborarea și avizarea de documente cu privire la proiectul de exploatare minieră de la Roșia Montană;

    Interzicerea prin lege a utilizării metodei fracturării hidraulice în exploatarea gazelor de șist și respectarea, în zonele vizate pentru această exploatare, a voinței suverane a cetățenilor, cu care ne exprimăm deplina solidaritate.
    • -7 (15 voturi)    
      De unde bani? (Duminică, 20 octombrie 2013, 18:15)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      Din culturile de barabule din Suceava si Harghita?
      De ce sa se interzica fracturarea? Pentru ca te platesc bine rusii sa faci tu lobby pt asta?
      10000 de orizontale fracturate anual in Alberta de 50 de ani, gazul ajuns la 2$/mbtu comparativ cu 15$ cat dai tu la rusi...nu e bine?
      Mai taca-ti fleanca.
      • +2 (10 voturi)    
        >>> (Duminică, 20 octombrie 2013, 21:34)

        fartonicul [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

        rugam postacii sa taca. oprirea gazelor de sist nu are nici o legatura cu rusia. dar daca raman libere va avea legatura cu apa ta care va fi contaminata. asa ca taci.
        • -5 (7 voturi)    
          Eu beau cea mai curata apa din lume (Duminică, 20 octombrie 2013, 22:03)

          Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui fartonicul

          Intr-o zona in plim boom al fracturarii, chiar si fara fluor amice. Tu esti postacul care intoxici peste tot cu informatii false, unele chiar prostesti, numai bune pt plebeii needucati.
          Gazele de sist au legatura cu Rusia, pt ca aia o sa aiba pierderi enorme si or sa aiba curand.
          Deja se pregateste lichefierea gazelor si exportul lor spre Asia...in curand si spre Europa.
          Mie-mi convine, tu o sa cumperi gaze de la mine, curand...see yaaaa later aligator.
      • +2 (4 voturi)    
        Hotie asa se cheama ce aperi tu (Duminică, 20 octombrie 2013, 21:35)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

        Hotie asa se cheama ce aperi tu

        Vindeti tu casa cu 3.5% smechere (asta-i pretul cu care Plagiatorul si Marinarul dau Gazele)
        daca e o afacere buna dar nu ne da noua exemple de hotie.

        Gazele sunt ale noastre si tu vrei sa le dam pe 3.5% din valoarea lor ? Adica esti avocatul hotilor.

        Vin smecheri vanduti ca tine si ne spun ca suntem platiti de rusi?

        Mai smecheri ca tine urasc ca Romania sa se uneasca cu Basarabia.

        Traiasca Basarabia Pamant Romanesc !

        Ne vom uni cu Basarabia si nu va fi furat nici aurul nici gazele

        SI nu vom fi otraviti nici otraviti cu ccianuri si nici cu substante cancerigene

        "Orice străin e binevenit în Munţii Apuseni atâta vreme cât ne respectă modul de viaţă şi nu întreprinde nimic în măsură să-l schimbe împotriva voinţei noastre.

        Ne păstrăm dreptul de a lupta împotriva tututor celor care prin viclenie, hoţie şi corupţie vin aici pentru a fura ce e al nostru ori pentru a distruge resursele naturale şi istorice de care depinde viaţa noastră. "
      • +3 (3 voturi)    
        probabil ca vom da 13$/mbtu la americani (Duminică, 20 octombrie 2013, 21:58)

        nellino [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

        pentru gazul extras de Chevron din subsolul romanesc si vom fi fericiti ca nu mai suntem jecmaniti de rusi!

        Alberta este un teritoriu de trei ori mai mare decat Romania si cu o populatie de 7 ori mai mica.
        Asta inseamna ca exista zone la dracu in praznic unde fracturarea nu deranjeaza nici un cetatean canadian, nici cu poluarea panzei freatice, nici cu cutremure.

        De remarcat dispozitia la dialog de care dai dovada!
      • +3 (3 voturi)    
        Nici macar o data (Luni, 21 octombrie 2013, 0:20)

        Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

        Nici macar o singura data n-ai adus ceva in sprijinul afirmatiilor tale, decat autodeclarata-si-de-nimeni-altcineva-confiramta-ti competenta.
        Crezi ca macar acum ai putea furniza un link, macar unul singur, cu privire la jumatatea de milion de puturi orizontale forate in Alberta (cu speranta ca nu te referi la subtraversari de sosele si-aletele asemenea)???
        Aha, ma gandeam eu...
        Asa ca, pana una-alta, indemnul cu fleanca ar fi mai bine sa ti-l autoadresezi.
        • +1 (1 vot)    
          Vindeti casa ta cu 6% smechere (Luni, 21 octombrie 2013, 1:57)

          alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

          Vindeti casa ta cu 6% smechere

          daca e asa "bine"

          dar nu mai las-o balta

          cu tupeul sa ne spune in public "ce bine e ca un om sa-si vanda toata averea cu 6% din valoarea ei"

          Ai inteles cianuratule, ca e o Hotie?
  • -2 (8 voturi)    
    ceva nu-i coşăr (Duminică, 20 octombrie 2013, 20:56)

    ampersand [utilizator]

    "Jandarmii au incercuit multimea"

    Păi manifestanţii nu erau, aşa cum se scandalizau m'nealor p-aici, câtă frunză şi iarbă?
    • +2 (2 voturi)    
      ma' man (Duminică, 20 octombrie 2013, 23:04)

      razvan73 [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      Uite sa calculezi matale cat te plictisesti in fata calculatorului:

      - de cati jandarmi e nevoie ca sa inconjori 10,000 de oameni?

      a. daca stau in cerc
      b. daca stau in careu

      Zi-mi cand ai terminat.
      • 0 (0 voturi)    
        :) (Luni, 21 octombrie 2013, 1:50)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui razvan73

        Păi, parcă scria şi că jandarmii i-au urcat apoi pe cei 10.000 pe trotuar.
  • -3 (5 voturi)    
    am senzatia (Duminică, 20 octombrie 2013, 21:30)

    evoque [utilizator]

    ca este degeaba, cred ca sunt luate alte decizii iar protestul nu isi mai are rostul.
    Oricum cei care au ridicat piatra si au aruncat cu aceasta in masina nefericitului barbu au stricat mult din imaginea protestatarilor onesti. Asta fara sa mai adaugam justificarile unor creaturi care incercau sa explice cum face un a8 implozie.
    • +2 (2 voturi)    
      esti pontist sau basist? (Duminică, 20 octombrie 2013, 22:55)

      trasedepenet [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      stai sa vezi
    • +1 (1 vot)    
      hai sa-ti explic (Luni, 21 octombrie 2013, 0:32)

      laila [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      daca geamul era deja fisurat face implozie . O pietricica pe sosea il ciupeste putin si cine stie cand- cedeaza . La cum a dat omul cu usa si faptul ca exact atunci a cedat luneta ,, e posibil .
      Pe de alta parte si de dadea vreunul cu piatra care nu a fost gasita se pare , deocamdata nu sa stabilit cine a facut-o si de ce , daca era manifestant sau diversionist samd .
      Si zau frizeaza absurdul sa se planga de distrugerea unui parbriz , luneta de fapt , de agresiune cand nu l-a impuns careva cu un deget .. iar el sustine aruncarea in aer a 4 munti dintre care unul cu mine vechi de peste 2 mii de ani , un loc care inseamna enorm in istoria neamului , cand "pierde "un raport care dovedeste importanta acelui loc si face multe alte care efectiv agreseaza poporul si tara asta ...
  • +4 (6 voturi)    
    Comunitatea 'Uniti salvam' sa creasca! (Duminică, 20 octombrie 2013, 22:28)

    hotnewsfil [utilizator]

    Comunitatea nou formata ar trebui sa ii cuprinda pe toti romanii inca neimbolnaviti moral, in special tinerii ar trebui sa o largeasca (comunitatea) pe tot intinsul tarii, dar nu numai pentru un 'scop punctiform' si discutabil - 'Rosia Montana+ Gazele de sist', ci pentru remodelarea din strafunduri, pe toate planurile, a intregii tari.
    In cadrul unei astfel de remodelari a tarii, s-ar gasi cea mai buna solutie, si pentru 'scopul punctiform' mentionat mai sus.
  • -5 (7 voturi)    
    100006970531580@facebook.com (Luni, 21 octombrie 2013, 0:01)

    MariusAndrei [anonim]

    – RMGC investeste in patrimoniu mai mult decat o face statul roman. Fara sa scoata un gram de aur, a pus bazele celui mai mare program de cercetare arheologica din Romania si a restaurat deja prima casa din Rosia Montana – casa nr 325. Pana sa vina RMGC in zona nici nu se stiau prea multe de patrimoniul cultural din Rosia.

    In ultimii ani, 20 de cladiri din centrul istoric al comunei au fost reabilitate, iar pentru alte 110 cladiri sau finalizat proiectele de restaurare. De asemenea, compania miniera a efectuat lucrari de mentenanta si interventii de urgenta la peste 160 de case. Prima cladire complet restaurata din Rosia Montana a fost inaugurata in februarie 2010. Casa de la numarul 325 din Piata Veche gazduieiste acum expozitia de istorie a mineritului „Aurul Apusenilor”, unde turiistii pot afla informații despre istoria de 2.000 de ani a localitații isi pot ințelege ce inseamna
    mineritul modern.

    Proiectul RMGC prevede restaurarea si conservarea cladirilor din centrul istoric, multe dintre ele aflate intr-o stare avansata de degradare, si amenajarea zonei pentru locuit si in scopuri turistice. Pana in prezent, RMGC a cheltuit 17 milioane de dolari pentru cercetarea si restaurarea patrimoniului local si va mai investi 70 de milioane de dolari pentru punerea in valoare a patrimoniului din Rosia Montana.
    • +1 (1 vot)    
      du-te (Luni, 21 octombrie 2013, 11:18)

      laila [utilizator] i-a raspuns lui MariusAndrei

      si lasa-ne cu patrimoniul asa cum e si cu toate asa cum sunt .. si cu necazuriler noastre .
      Du-te cu rmgc-ul tau cu tot si sa mai veniti cand v-om chema noi ,
      Au luat unii aurul altora la schimb cu margele de sticla . Exact asa incercati voi acum cu margele de sticla si un lac toxic
    • 0 (0 voturi)    
      ba, esti nebun?! (Luni, 21 octombrie 2013, 22:30)

      razvan73 [utilizator] i-a raspuns lui MariusAndrei

      Mai avem putin si te credem...esti convingator rau de tot.
      De unde ai copiat tot bullshit-ul asta - de pe site-ul rmgc?

      Hai, lasa-ne!
  • +4 (6 voturi)    
    Felicitari (Luni, 21 octombrie 2013, 8:50)

    flippy [utilizator]

    Felicitari Marius Vintila pentru citirea proclamatiilor de la Campeni si Pungesti!
    Pe cand si alte figuri publice in piata?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version