VIDEO Ponta, modificari la Codul Rutier: O alcoolemie de pana la 0,2% nu e nici macar contraventie, peste 0,5% reprezinta infractiune

de I.C.     HotNews.ro
Luni, 7 octombrie 2013, 11:32 Actualitate | Esenţial


Premierul Victor Ponta a anuntat luni dimineata ca s-au operat unele modificari in proiectul noului Cod Rutier, forma finala a proiectul urmand sa fie discutata in decursul zilei in USL. Una dintre modificarile facute propune ca cel care a comis un accident grav sa nu mai aiba voie sa conduca din momentul in care s-a produs accidentul pana la finalizarea procesului. Totodata, proiectul noului Cod este aliniat  la regulamentul european privind consumul de alcool la volan. Astfel, a precizat Ponta, s-a propus ca o valoare mai mica de 0,2 g/l alcool pur in sange sa nu constituie contraventie, intre 0,2 - 0,5 g/l este contraventie, iar o alcoolemie de 0,5 g/l va fi clasata drept infractiune.

"Am lucrat impreuna cu echipa dl Stroe sa gasim toate solutiile pentru ca noul cod sa isi atinga scopul si anume o siguranta mai mare pe drumurile din Romania si fara abuzuri impotriva conducatorilor auto", a declarat premierul Victor Ponta luni.



Seful Executivului a precizat ca s-au facut 4 modificari majore.

Prima dintre ele vizeaza suspendarea permisului in momentul producerii unui accident soldat cu moartea victimei sau vatamari corporale grave etc.

"Am gasit si am modificat in lege acea obilgatie care exista pentru procurori / judecatori de a-l lasa sa conduca pe cel care a comis o infractiune, adica accident soldat cu moartea victimei sau vatamari corporale grave, alcool, diverse, conducerea fara permis. Acum am modificat acest lucru si numai in cazul in care procurorii sau judecatorul constata ca nu se prezinta pericol pentru circulatia pe drumurile publice se mai prelungeste permisul. Mai pe romaneste, cel care a comis un accident, a omorat pe cineva, sa nu poata sa mai conduca pana cand se termina procesul, sa nu mai conduca din momentul in care s-a produs accidentul"
, a precizat Ponta.

O alta modificarea vizeaza problema platii amenzilor, propunandu-se un cont unic pentru plata acestora, cont pe care politia sa aiba obligatia de a-l verifica inainte de a suspenda permisul, astfel incat sa nu li se suspende permisul celor care isi platesc amenzile.

"In al doilea rand, am gasit o solutie care sa se poata si aplica referitor la faptul ca cei care au amenzi si nu le platesc in 30 de zile sa li se suspende permisul pana la plata amenzii. Era o mare problema de aplicare, in sensul ca omul isi platea amenda si noi nu stiam ca si-a platit-o si ii suspendam permisul. Acum am gasit o solutie, o discutam si cu dl Chitoiu, cu un cont unic si cu faptul ca politia nu poate suspenda permisul cuiva decat dupa ce verifica la 30 de zile dupa ca in acel cont unic nu s-a platit amenda", a explicat seful Executivului.

A treia modificare, care urmeaza sa fie discutata cu Ministerul Justitiei, vizeaza procedura de dupa contraventii, "sa gasim o procedura rapida in 15 zile, acele 15 zile in care mai ai dreptul sa conduci - la contraventii vorbesc- in care judecatorul se pronunta daca acea dovada sa prelungeste sau nu. Pentru ca ideal ar fi sa nu mai conduci dupa ce ti s-a suspendat permisul", a precizat Ponta.

O schimbare importanta o reprezinta alinierea la regulile europene in ceea ce priveste consumul de alcool la volan. Astfe, pragul minim de alcoolemie de la care consumul de alcool la volan se considera infractiune ar urma sa fie coborat la 0,5 g/l alcool pur in sange, de la 0,8 g/l alcool pur in sange cat prevede legislatia actuala.Totodata, pana la 0,2 g/l nu se va mai considera contraventie.

Premierul a precizat, in proiectul noului Cod, ca "pana la 0,2 nu e nici macar contraventie - 0,2 inseamna, nu stiu, un pahar de bere sau-. dar de la 0,5 in sus - nu 0,8 -  sa fie infractiune, exact cum se intampla in toata Europa. Pana la 0,2, vorbesc de omul obisnuit care se duce la o nunta si gusta un pahar de vin, nu e nici macar contraventie, dar de la 0,2 la 0,5 e contraventie si se suspenda permisul iar de la 0,5 e infractiune".







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11633 vizualizari

  • +11 (37 voturi)    
    Fara alcool. (Luni, 7 octombrie 2013, 11:45)

    petrol_head [utilizator]

    Eu nu sunt de acord ca sa fie toleranta la alcool. In momentul in care lasi orice fereastra deschisa, oamenii vor abuza...pur si simplu...
    Alcoolul cu condusul nu au ce sa caute impreuna. Ma asteptam ca Ponta sa fie strict in aceasta chestiune, mai ales ca a fost implicat in sporturile cu motor si cunoaste mult mai bine implicatiile alcoolului in soferie.
    • -10 (26 voturi)    
      Comment sters de user (Luni, 7 octombrie 2013, 12:14)

      Mowgli [anonim] i-a raspuns lui petrol_head

      • +11 (19 voturi)    
        Mda (Luni, 7 octombrie 2013, 12:28)

        electron [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

        Nu suntem toti vite, ajunge numai o vita din un milion sa te loveasca pe trotuar sau pe trecerea de pieton, ca a gustat si el o bere la o nunta. Apoi daca a mers o bere merg si doua pe principiul inca una si ma duc si uite asa da-l incolo de alcool ca eu sunt Schumacher.
        Sunt atatea accidente mortale din cauza alcoolului si noi ce facem? Facem legea mai blanda. Ce ii asa greu, vreau sa beau o bere las masina acasa.
        Dar nu ... sunt domn cum sa merg cu taxi sau Doamne fereste cu autobuzul.
        O sa zicem ca lasa legea asa, dar atunci la 0.5 cand te prinde sa iti pui permisul in vitrina vreo 10 ani. Sa te gandesti foarte serios daca se merita a doua bere
        • +9 (13 voturi)    
          Comment sters de user (Luni, 7 octombrie 2013, 13:50)

          Mowgli [anonim] i-a raspuns lui electron

        • +4 (6 voturi)    
          unul la un milion.. (Luni, 7 octombrie 2013, 15:17)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui electron

          deci ii pedepsesti pe toti care ar putea sa se opreasca la prima bere si apoi sa conduca in siguranta pana acasa doar pentru ca altcineva s-ar putea sa bea mai mult? dar unul dintr-un milion pune mana pe cutit si omoara pe cineva. urmand aceeasi logica ar trebui sa se interzica vanzarea cutitelor, nu?
          cand te apuci sa limitezi libertatea oamenilor trebuie sa fii convins ca o faci in apararea altor libertati, altfel aluneci pe o panta foarte periculoasa.

          e suficient sa ne uitam la restul Europei si sa invatam din legile lor. de exemplu, in Germania nu ai voie in primii 2 ani (de cand ai permis) sa bei, dar dup-aia limitele sunt ceva mai relaxate.. si ei au 7 accidente mortale la 100.000 masini.. de 9(NOUA!!!) ori mai putine decat noi.
          • 0 (2 voturi)    
            mda (Luni, 7 octombrie 2013, 17:03)

            unnecunoscut [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            La noi se bea, suntem natiune de betivi.

            Locuiesc in Germania si e extraordinar cand ma duc la masa in oras si pot sa beau o bere sau un pahar de vin si apoi sa ma duc linistit acasa, dar eu am limita.

            Daca e sa aleg intre a-mi bea berea sau a fi omorat de un cretin fara limite, aleg sa renunt la bere.
            • +1 (1 vot)    
              de ce sa alegi? (Luni, 7 octombrie 2013, 22:04)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui unnecunoscut

              daca in Germania se poate, de ce nu s-ar putea si in Romania? sunt curios cum ai ajuns la concluzia asta cu natiunea de betivi. daca "suntem natiune de betivi" atunci tu de ce nu esti betiv?.. parintii tai sunt betivi?
              daca se doreste cu adevarat, problema se poate rezolva foarte usor. nu trebuie decat sa se aplice legile in vigoare! filtre mai dese in serile in care se stie cand/unde creste riscul si amenzi pe masura. ca doar nemtii nu au bunul simt in ADN!?..
              • 0 (0 voturi)    
                se numeste altfel (Marţi, 8 octombrie 2013, 10:29)

                mano74 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Nu il au in ADN, sunt pur si simplu mai civilizati. Si, din cate am obeservat eu, cel putin la inceput, civilizatia se cam impune prin legi si reguli mai restrictive, dupa care devine un obicei si nu mai trebuie s-o impui chiar atat de drastic. Noi insa, nu suntem inca la nivelul acela, parerea mea este ca inca ne trebuie impuse standardele bunului simt si ale civilizatiei! Din pacate...
      • +5 (11 voturi)    
        corect (Luni, 7 octombrie 2013, 12:36)

        gazpefoc [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

        nu toti suntem vite sa consumam alcool si sa ne urcam la volan. nu te tine nimeni sa consumi alcool si sa iei taxiul, ca in tarile mai putin civilizate.
      • +4 (6 voturi)    
        care ar fi intelesul?... (Luni, 7 octombrie 2013, 12:57)

        lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

        acestei fraze, ca ma chnui sa-l pricep si nu reusesc :"parerea mea este ca nu toti suntem vite si ca celor care nu sunt ar trebui sa li se respecte libertatea"... de obicei vitele beau alcool? sau daca bei alcool te transformi in vita? binenteles, depinde de cantitate si de vita, de la 02. la peste 0.8 alcoolemie, de la bou la porc...
        inca nu ai aflat ca romania este o tara civilizata in privinta alcoolului? te asigur eu ca poti bea alcool cat vrei, dar nu trebuie sa te urci la volan pe urma, ca in tarile civilizate...
        ps sper ca nu consumasesi ceva alcool inainte de a scrie acest comentariu, chiar ai fi un pericol public, uite cati oameni s-au chinuit sa-ti inteleaga mesajul, timp, bani si energie pierdute in zadar...
        • 0 (4 voturi)    
          Comment sters de user (Luni, 7 octombrie 2013, 14:18)

          Mowgli [anonim] i-a raspuns lui lucyan

    • +10 (12 voturi)    
      deci pana la urma (Luni, 7 octombrie 2013, 12:29)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui petrol_head

      pontalaul mincinos recunoaste ca noul cod rutier nu se modifica din cauza ca sunt prea multe accidente, prea multe victime, din moment ce alcoolemia sub 0.2 nu este nici macar contraventie, scopul principal este acela al maririi amenzilor, adica tu ca stat nu esti in stare sa mentii un salariu minim decent in economie dar in schimb pentru orice contraventie gen- centura nepusa in localitate, cand te deplasezi cu viteza melcului, ci uitat acasa, chiar daca ai la tine actele masinii sau permisul, un bec ars in timpul deplasarii, etc., platesti jumatate din salariu minim....
      chestia cu colectarea amenzilor este un lucru bun, dar se putea rezolva si fara un nou cod rutier...
  • +9 (21 voturi)    
    Voturi, voturi, voturi.... (Luni, 7 octombrie 2013, 11:47)

    Johanis [utilizator]

    Ce tampenie sa-i dai dreptul unui sofer oricum lipsit de educatie rutiera sa bea si el un pahar la o nunta. Pai un pahar la romani se transforma in doua, apoi trei si asa mai departe. Pacat ca pt capital electoral ne transformam in complici la adevarate crime. din punctul meu de vedere, ca simplu sofer, dar care a circulat prin Europa si care stie diferentele din trafic intre state, ar trebui sa existe toleranta ZERO pt consumul de alcool "la volan", si mult mai multa PREVENIRE. Azi aflam ca un copil de 15 ani a fost omorat pe trecerea de pietoni din fata scolii. Semnalizarile trecerilor de pietoni lasa mult de dorit. In toata tara. Iar copiii nostri depind de legile aberante pe care le fac acesti politicieni inconstienti.
  • +16 (22 voturi)    
    0,2-0,5 (Luni, 7 octombrie 2013, 11:52)

    skyradio [utilizator]

    sa vezi de acum inainte alcoolemii falsificate la spital. sa vezi fuga de la locul accidentului dupa consum de alcool "legal". ZERO alcool la volan nu se putea?
    • +9 (15 voturi)    
      Nu se poate... (Luni, 7 octombrie 2013, 12:13)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui skyradio

      Ca parlamentaru' mai bea si el un visichi, sau doua si tre sa scape basma curata...
  • +8 (14 voturi)    
    bun asa:( (Luni, 7 octombrie 2013, 12:02)

    dandra [utilizator]

    baga beri, baga beri si hai sa pleznim pietoni pe trecere.
    vai da capul tau copy paste.
    nu vom uita niciodata pontilici.
  • +10 (10 voturi)    
    probabil a facut-o pentru voturi (Luni, 7 octombrie 2013, 12:05)

    Adrian1 [utilizator]

    probabil a facut modificarile sa mai ia niste voturi, insa prin Europa sunt tari (din alea civilizate) care permit o mica alcoolemie fara sanctiuni. din pacate nu am retinut ce state sau ce alcoolemie, nu m-a interesat direct subiectul. are cineva rabdare sa faca un studiu comparativ?
    • +17 (19 voturi)    
      tari unde este permis alcoolul (Luni, 7 octombrie 2013, 12:18)

      bubalus [utilizator] i-a raspuns lui Adrian1

      italia, germania, belgia, spania sunt printre tarile unde este permis alcoolul in cantitate mica. sunt putine tari in europa unde nu este permis deloc.
      in romania nu prea sunt de acord cu asa ceva, romanul nu are limita.
      as fi de acord cu o limitare, cum e in germania...incepatorii (2-3 ani) sa nu aibe voie sa consume deloc.
      • +4 (6 voturi)    
        Spania (Luni, 7 octombrie 2013, 12:54)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui bubalus

        In Spania nu este permis alcoolul deloc. Pana in 0,25 e contraventie si iei amenda, peste iti ia carnetul. Peste 1,2 la mie faci puscarie.

        Si nu exista posibilitatea de recurs in instanta, ca in Romania, sa o dai la intors.

        Ai baut, direct puscarie.
      • +3 (5 voturi)    
        :) (Luni, 7 octombrie 2013, 13:19)

        Analfabet [utilizator] i-a raspuns lui bubalus

        Dupa o bere esti alt om, deci mai ai voie la o bere. Apoi toti sa aratam permisu agentilor de circulatie care ne-au oprit.
      • +1 (5 voturi)    
        MMM (Luni, 7 octombrie 2013, 13:29)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui bubalus

        Italia, germania, belgia, spania nu au cetateni atit de inconstienti pecum ai nostri (desi italienii nu-s departe deloc). Ideea asta cu o bere sau un pahar de tarie e OK in tari unde lumea merge la restaorant la 50-100 km distanta (SUA, de exeplu). Acolo e OK sa bei un pahar de vin sau o bere si sa te urci la volan.

        Dar nu in Romania! La noi, inconstienta e suficient de mare incit o bere sa se transforme incet,m incet in 2 beri, dupa care 3 si tot asha. Pe de alta parte, aia care urca beti la volan o fac indiferent de legea asta.
        • -1 (3 voturi)    
          MMM (Luni, 7 octombrie 2013, 14:40)

          bubalus [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          pai am si specificat ca nu sunt foarte de acord intrucat romanul nu are limita....
          ca de obicei, aceasta mica "liberate" va fi inteleasa total gresit.
        • +1 (1 vot)    
          uitam ce fel de drumuri au ei, cate benzi, (Luni, 7 octombrie 2013, 14:54)

          fosta zoezoe [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Cat de rar se depaseste si cum sunt separate sensurile,semafoarele cu buton etcetc Ce comparam ???????
  • +8 (22 voturi)    
    Alcool (Luni, 7 octombrie 2013, 12:36)

    BartSimpson [utilizator]

    Cam multi cititori pe aici care beau si se urca la volan. Altfel nu-mi explic voturile "minus" .. pacat. Cand veti fi loviti de unul care a consumat "ceva" sa va amintiti va rog ca sunteti PENTRU consumul de alcool la volan. In cantitati "moderate", desigur ..
    • +1 (9 voturi)    
      Nu e nimeni pro alcool la volan (Luni, 7 octombrie 2013, 13:25)

      Tom2 [utilizator] i-a raspuns lui BartSimpson

      Scopul acelei mici marje nu este de a încuraja băutul la volan.
      Asta ai înțeles tu.
      • +6 (8 voturi)    
        "scopul" ramane obscur.... (Luni, 7 octombrie 2013, 14:10)

        minus [utilizator] i-a raspuns lui Tom2

        mai probabil sa fie o incercare a lui Ponta de a deveni simpatic.
        Hai sa fim seriosi, nu este normal ca la nunta sa pleci spre dimineata cu masina dupa ce ai baut un pahar cu vin.... esti obosit, muzica ti-a mutat organele interne din loc, ai reflexe intarziate de alcool. Poti sta la nunta si sa bei cat vrei, apoi poti pleca si fara sa fi soferul masinii.
      • 0 (0 voturi)    
        Nimeni ??? (Vineri, 11 octombrie 2013, 13:57)

        BartSimpson [utilizator] i-a raspuns lui Tom2

        Serios ? Chiar crezi asta ? :))) personal cunosc (din pacate) cam multi oameni care sunt foarte de acord cu asta. "Eh, o bere nu conteaza" .. si uite nu prea isi dau seama cum au ajuns la a treia .. ca vorba aia.. o bere nu vine niciodata singura. "Eh, n-am ma nimic, stai linistit" :|

        "Scopul" .. si care este scopul, ia lumineaza-ne tu te rugam.
  • +3 (11 voturi)    
    Fara... (Luni, 7 octombrie 2013, 12:44)

    nic1 [utilizator]

    alcool la volan 0%.
  • +1 (11 voturi)    
    trist (Luni, 7 octombrie 2013, 12:45)

    berenger [utilizator]

    cati morti va avea pe constiinta pontalaul?
  • +1 (11 voturi)    
    absolut cretin (Luni, 7 octombrie 2013, 12:54)

    onlyme [utilizator]

    e incredibil ce face omul asta cu guvernul lui cu tot...vei avea multi oameni pe constiinta....cica 99% dintre romani vor sa bea o bere la volan...cat de prost sa fii sa tolerezi alcoolul la volan...PROSTIA TA ARE LIMITE???
  • +2 (6 voturi)    
    se poate? (Luni, 7 octombrie 2013, 13:00)

    catelu [utilizator]

    Garcea, da' ne mai lasi inca 10% alcoolemie, ca si la limita de viteza, da? Ne intelegem noi cumva...
  • +4 (10 voturi)    
    Alcool (Luni, 7 octombrie 2013, 13:01)

    feisbuk [utilizator]

    O bere normala are 4% alcool ceea ce inseamna 2 ml alcool pur. Luati intr-o seringa gradata 2 ml de alcool etilic alimentar de 96 grd si beti. Sigur veti putea conduce fara probleme.

    Nu apar neaparat aceasta masura dar nici nu sunt impotriva ei.

    Problemele apar de la mult mai multe beri sau tarie cu alta concentratie si in alta cantitate.

    La fel de periculos este un sofer stresat sau care nu este odihnit. Si mai periculos este un pustan de 18 ani cu un motor >2000 cm care tot accelereaza si habar nu are de timpii de franare.

    In fine. O bere nu va omora pe nimeni.
    • +1 (1 vot)    
      eu te contrazic... (Luni, 7 octombrie 2013, 16:06)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui feisbuk

      si tin sa precizez ca sunt consumator de alcool (nu la volan), nu fac excese , dar consum...
      de ce te contrazic, ei bine, sunt situatii cand de la singura bere devii foarte euforic, mi s-a intamplat nu o data, si sunt situatii cand nici la 5 beri nu ma cunosc ca am baut... ce te faci cu cei care nu prea consuma alcool? care vor fi reflexele?
      deja s-a inteles gresit codul rutier, inteleg ca pana la 0.2 alcoolemie nu mai este considerata contraventie si toata lumea a asociat acest 0.2 cu a putea bea o bere... sa vezi dezastru pe sosele...
      daca faci acccident si ai sub 0.2 , oare cum esti incadrat, a facut acccident si era beat la volan, sau nu?
    • +1 (1 vot)    
      ai nevoie de o seringa mai mare (Luni, 7 octombrie 2013, 16:46)

      was [utilizator] i-a raspuns lui feisbuk

      Adica egal 20 ml alcool (la volum) / 0,5 L bere.
      • +2 (2 voturi)    
        Corect (Luni, 7 octombrie 2013, 19:05)

        feisbuk [utilizator] i-a raspuns lui was

        Foarte corect, am gresit.
        Bausem o bere :)

        Un link interesant (nu stiu cat de precis este)
        http://www.doctor.info.ro/calculator_alcoolemie.html

        In principiu, la o bere 4-5% bauta cu o ora in urma, trebuie sa ai minim 80kg pt a nu depasi 0.2 la mie alcoolemia.

        La o cutie de 330 ml, poti avea si 55 kg.

        Se pare ca sticla va deveni o cutie pentru a te incadra in parametri - si asta pt marea majoritate.

        Insa eu, ca si conducator auto, pt a elimina orice risc (valabilitatea unei polite CASCO de exemplu) nu voi consuma alcool cum nu consum nici acum.
  • +8 (12 voturi)    
    Masina vs. tren (Luni, 7 octombrie 2013, 13:05)

    Adi_ro [utilizator]

    In tren daca ma sui n-am voie sa consum bauturi alcoolice. Bine ca am voie la volan...
  • +4 (4 voturi)    
    :) (Luni, 7 octombrie 2013, 13:15)

    Analfabet [utilizator]

    Cat dai sa faca 0,2? Cat e eroare aparatului?
  • +6 (10 voturi)    
    o masura buna... (Luni, 7 octombrie 2013, 13:41)

    Xorciser [utilizator]

    Si-asa multe alcoolmetre dadeau alcoolemie la mancatul de fructe, mancatul unei bomboane cu visina in alcool samd.... iti lua permisul pt o bomboana.

    Ar trebui explicat ce inseamna 0,2 la mie alcoolemie. O bere, un pahar cu vin etc.
  • +4 (10 voturi)    
    tendinta europeana.... (Luni, 7 octombrie 2013, 13:57)

    minus [utilizator]

    este "toleranta zero" in privinta alcolemiei soferului.

    Daca vreti sa relaxati regula in momentul in care sunt destui cei care conduc "manga", cine mai poata intelege ceva? Sau asta este si scopul: sa nu intelegem nimic, sa bem, sa conducem si sa ne tocmim cu politistul: "am 0.19... nu, ai 0.21"....

    Conduc de 30 de ani si nu am fost niciodata "baut" la volan, chiar si in anii cand am muncit intr-o tara din Europa unde era admisa o oarecare cantitate de alcool. Am trait si asa, nu am suferit de sete!
  • +4 (8 voturi)    
    rusine (Luni, 7 octombrie 2013, 14:00)

    adrian dg [utilizator]

    Sa vezi cand or aparea toate alcoolemiile 0.199 la mie

    in loc sa bage anularea permisului si pauza trei ani pentru 0.00000000000000001 la mie alcoolemie

    toti o sa bea acuma cel putin o bere. (hai, sefu', sa traiti, am luat si eu o bere).
  • -2 (6 voturi)    
    Logica masurii? (Luni, 7 octombrie 2013, 14:04)

    benicio [utilizator]

    Masura asta nu va face decat sa incurajeze soferii sa bea "decat" un pahar. Dupa care, nu mai e decat un pas mic de tot pana la urmatorul pahar si asa mai departe. Era plina Romania de soferi super-profi de s-a simtit nevoia unei imblanziri a legislatiei? Sau a scazut dramatic deficitul bugetar, de nu mai avem nevoie de bani din amenzi? Sau... se apropie alegerile si e nevoie de masuri populiste...
  • -1 (5 voturi)    
    Mai trebuie o masura (Luni, 7 octombrie 2013, 14:26)

    t-mesaj [utilizator]

    Anularea prioritatii pietonilor la trecerile de pietoni (ca in Bulgaria).

    E criminal sa lasi prin lege soferul sa bea si tot soferului sa-i lasi si responsabilitatea evitarii accidentelor.

    Suna cinic, dar consumul de alcool, chiar si in cantitati reduse, diminueaza viteza de reactie/reflexele.
  • +2 (6 voturi)    
    betie (Luni, 7 octombrie 2013, 14:43)

    iodixit [utilizator]

    pina cetateanul roman se mai civilizeaza si-si schimba apucaturile, cred ca 0% alcool, ar trebui sa fie limita maxima. peste 30-50 de ani cred ca putem sa o lasam un pic mai moale, dar pina atunci amenzile si pirnaia sint singurele metode "convingatoare". luati aminte cum s-a facut civilizatia in vest!
  • +3 (3 voturi)    
    ponta: "trebuie o regula pentru plata (Luni, 7 octombrie 2013, 14:48)

    fosta zoezoe [utilizator]

    taxelor !" Nu ti-a spus nimeni ca exista ??? Macar mama ta care e vezi doamne contabila! Se numesc termene de plata a caror depasire se sanctioneaza cu dobanzi,majorari,penalitati.Sefii anaf nu pot impusca,nici prinde mana in menghina societatilor care nu platesc..............Crezi ca ele doresc sa plateasca aceste majorari aberante ? Ai in fiecare luna 28-36 de sefi anaf sa-i scimbi pentru ca planul tau de "recoltare" nu va fi nici o data indeplinit !!!!!!
  • +4 (4 voturi)    
    Ponta !!! NU 02% ci 0,2 la mie alcool !!! (Luni, 7 octombrie 2013, 16:23)

    andreesanu [utilizator]

    Cu 0,2 % alcool in singe nu-l vad pe Ponta la volan !!!
    E trist pentru un procuror sa nu stie care-i limita ???,s-o ametesti de zece ori mai mare e cam dus cu pluta si -n domeniul in care zice ca se pricepe.
    • +2 (2 voturi)    
      0,5% (Marţi, 8 octombrie 2013, 9:01)

      _florin_ [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      Corect, e vorba de 0,02% respectiv 0,05%.

      La 0.5% ai sanse mari ca infractiune sa fie constatata de legist... :)
  • +3 (3 voturi)    
    Suntem cam ultimii prin Europa cu limita 0% (Luni, 7 octombrie 2013, 16:26)

    slakeritul [utilizator]

    Si este absurd atata timp cat alcool poate aparea in sange si dupa ce mananci cateva fructe.
    Ca si comparatie pe care jurnalistii vad ca nu o fac, harta europei in functie de limita de alcool tolerata:
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Map_of_European_countries_by_maximum_blood_alcohol_level.svg

    Limita 0 exista doar in Romania, Ungaria, Slovacia, Cehia si Rusia, toate celelalte tari accepta cel putin o mica concentratie de alcool.
    • +1 (1 vot)    
      dar cu soselele nu suntem la fel ? (Marţi, 8 octombrie 2013, 10:30)

      fosta zoezoe [utilizator] i-a raspuns lui slakeritul

      Despre ce vorbim ? Drumuri cu n benzi pe sens, fara gropi , fara nisip,balegar,motorina pe ele, intersectii semaforizate , benzi pentru biciclisti .....Ce comparam cu ce ?!!!
  • +1 (1 vot)    
    Romanii nu inteleg limitele? (Luni, 7 octombrie 2013, 16:45)

    MihaiLungu [anonim]

    Plecam toti de la convingerea ca romanii, la modul general, nu inteleg ce inseamna 0.2g/l alcool pur in sange sau ce inseamna sa bei doar UN PAHAR de bere. Nu zic o bere ca deja s-ar putea sa fie peste 0.2 in functie de greutate, varsta, oboseala, etc. Vad pe aici ca se vorbeste de pahare de vin, tarie, lucruri care nu au ce cauta in discutie, daca esti intreg la minte.

    Aveti idee cat este alcoolemia dimineata, a doua zi dupa ce ati baut 4 beri? In cazul meu, conform calculelor, este de 0.4 la mie ... Cam mult, nu? As fi zis ca sunt perfect pentru a putea conduce la 8 ore dupa ce am baut...

    Toti avem o problema cu cei care nu inteleg ce inseamna sa bei DOAR un pahar de bere. Credeti ca limita de 0% ii va determina sa nu mai bea? Impunerea aceasta nu-i face mai destepti sau mai responsabili. Majoritatea celor care abuzeaza de alcool si conduc pot fi educati, prin aplicarea legii (permis suspendat multi ani in caz de abatere) si prin explicarea limitei de 0.02%. Cei care nu pot fi educati, cei care vor conduce beti indiferent de lege, nu ar trebui sa li se permita niciodata acest lucru. Dar asta tine de testele psihologice care se fac la eliberarea permisului si asta e deja alta discutie...

    Vad ca multi sunt adepti ai restrangerii libertatii si asta este oarecum ingrijorator, nu putem evolua ca societate in acest fel. Educare este dupa parerea mea o solutie mult mai buna.

    Pe scurt, acest articol de lege mi se pare bun dar trebuie sustinut de explicatii si de alte masuri suplimentare care sa duca la scaderea accidentelor provocate de alcool.
    • +3 (3 voturi)    
      principalul mijloc... (Luni, 7 octombrie 2013, 21:38)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui MihaiLungu

      este educatia proprie: nu bei fiindca este periculos, nu fiindca sta un politist la panda.

      Si fie vorba intre noi, daca bei DOAR un pahar de bere, iti trece pofta de bere? Mie nu!
      • 0 (0 voturi)    
        Pentru toti.... (Marţi, 8 octombrie 2013, 10:30)

        prieten [utilizator] i-a raspuns lui minus

        Daca ti se intinde un deget, trebuie sa iei toata mana...daca nu-ti ajunge un pahar de bere, atunci bea bere fara alcool. Atatea comentarii, de parca sunt respectate intocmai toate celelalte reguli rutiere. Conteaza ca politia sa-si faca datoria, in ce priveste controalele in trafic.....ne tot comparam cu altii din alte tari, e vorba de oameni, de mentalitate, noi, romanii, suntem tari in barfe, comentarii, noi le stim pe toate si nu ne convine nimic, noduri in papura exista mereu. Nemultumitului sa i se ia darul, sa fie platit dupa fapta sa......
  • -1 (1 vot)    
    Eu . . . (Marţi, 8 octombrie 2013, 12:18)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . nu sunt bautor de nici un fel si nu vad in acest lucru vreo virtute pentru ca daca alcoolul nu ar fi avut partea lui buna in existenta umana, nu s-ar mai fi inventat. Asa ca salut initiativa guvernantilor de a nu mai socoti limita de jos a alcoolemiei soferilor 0.00 ci o limita rezonabila care nu produce rau nimanui de 0.2 gr/litru de sange. Nu inteleg insa de ce carcotasii acestei masuri nu vad, sau se fac ca nu vad, ca simultan cu aceasta masura a mai fost propusa una aceia ca devine infractiune si se pedepseste cu inchisoare o limita de 0.5 gr/litru de sange in loc de 1.00 gr ca pana acum. Aceasta prevedere este cea care va micsora numarul celor care se urca bauti peste masura la volan stimati concetateni! Prima este umana si concilianta pentru ca fiecare dintre noi am fost la vreo nunta si am baut un paharel la aperitiv si poate am plecat de acolo la 3 dimineata cu ceva urme de alcool care ne-ar fi lasat fara carnet. Ia mai ganditi-va inainte de a va lansa in critici si vaiete! . .


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by