Olanda, prima reactie in scandalul Lucian Papici: Trebuie cu totii sa ne abtinem de la comentarii si interferente in politicile Procuraturii

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Joi, 3 octombrie 2013, 16:18 Actualitate | Esenţial


Matthijs van Bonzel, ambasadorul Olandei
Foto: Hotnews
Ambasadorul Olandei la Bucuresti, Matthijs van Bonzel, a facut o declaratie despre scandalul din Justitie care are in centru eliberarea procurorului Lucian Papici (DNA) din functia de sef de sectie la doar 7 zile dupa ce fusese delegat in functie. "Trebuie cu totii sa ne abtinem de la comentarii si interferente in politicile Procuraturii. Independenta si profesionalismul Procuraturii sunt cruciale pentru a pune in aplicare statul de drept, fata de care Romania s-a angajat prin Mecanismul de Cooperare si Verificare, ca stat membru al UE, precum si ca stat membru al Consiliului Europei. Aceasta independenta si acest profesionalism pot doar sa evolueze daca sunt respectate de catre noi toti", arata ambasadorul intr-o declaratie transmisa la solicitarea HotNews.ro.

Aceasta este prima reactie a unei ambasade de la Bucuresti in chestiunea Papici.

Reamintim ca procurorul general Tiberiu Nitu i-a revocat miercuri delegarea procurorului Lucian Papici din functia de sef al Sectiei I a DNA, unde tocmai fusese delegat pe functie in urma cu o saptamana. Papici a instrumentat dosarul privind fraudarea referendumului de catre vicepremierul Liviu Dragnea. Procurorul general Nitu (numit in functie in urma intelegerii dintre Victor Ponta si Traian Basescu, cu girul Ambasadei SUA si Ambasadei Marii Britanii) a trimis ordinul miercuri, in jurul orei 17.00.

Dosarul lui Liviu Dragnea ajunsese deja pe masa procurorului sef al DNA, Laura Codruta Kovesi. DNA a reactionat miercuri seara, luand pozitie printr-un comunicat oficial de presa fata de decizia procurorului general Nitu. Premierul Ponta a declarat ulterior ca Papici e "un mare basist" care "a facut dosare politice".

Fostul presedinte Ion Iliescu a declarat, joi, ca premierul Victor Ponta "trebuia sa se abtina" de la comentarii privind justitia, apreciind ca primul-ministru a facut o "imprudenta".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















5429 vizualizari

  • +34 (36 voturi)    
    domnule ambasador (Joi, 3 octombrie 2013, 16:26)

    lucyan [utilizator]

    nu-i mai menajati si nu mai spuneti pe ocolite, astia nu stiu si nu inteleg de cat de bata, trebuie spus clar , cu punct si virgula, la tembeliziuni, care sunt consecintele, sa inteleaga tot boborul cat bine ne fac uslasii....
    • +9 (11 voturi)    
      Europa nu trebuie sa prezinte pozitia sa acum! (Joi, 3 octombrie 2013, 16:49)

      pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

      Dar ca si in cazul Loviturii de Stat nereusite de anu trecut, toata Europa sta sa ochii diplomatici larg deschisi sa nteleaga ce se intampla cu adevarat!

      Dar nu e nevoie sa intervina acum!

      Sa ne dea in scris... pe MCV, si vb dupa!
    • -1 (1 vot)    
      Realitatea (Vineri, 4 octombrie 2013, 12:29)

      ravi [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

      Bine ar fi ca procuratura sa nu se mai amestece in politica.
  • -22 (22 voturi)    
    erata (Joi, 3 octombrie 2013, 16:34)

    demaGOGU [utilizator]

    articolul sugereaza ca numirea lui Nitu ar fi avut girului ambasedelor US si UK!

    nimic mai fals, totul a fost o "mica" intelegere Ponta-Basescu: Kovesi vs. Nitu
  • +39 (41 voturi)    
    Duminica 6 Oct Piata Universitatii - 17:00 (Joi, 3 octombrie 2013, 16:40)

    lf_iron [utilizator]

    Jos labele de pe justitie!
    • -20 (28 voturi)    
      de acord (Joi, 3 octombrie 2013, 17:04)

      ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui lf_iron

      basescu spune ca l-a contactat pe nitu si l-a rugat "sa nu faca asta" ! practic recunoaste amestecul sau in treburile justitiei
      subscriu la wsloganul tau, cu o completare : "basescu ! jos labele de pe justitie !".
      • +6 (12 voturi)    
        Habar nu ai pe ce lume traiesti... (Joi, 3 octombrie 2013, 17:55)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

        Asta e amestec?? Deci eu daca te rog ceva, ma amestec in treburile tale??? Amestec e atunci cand numesti/destitui pe cineva, cand ameninti cu ceva pe cineva. Mai invata daca esti in stare, si apoi posteaza.
        • -1 (5 voturi)    
          da,asta este amestec (Joi, 3 octombrie 2013, 22:39)

          ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          adaca tu ma orgi sa fac sau sa nu fac ceva in legatura cu job-ul meu, se cheama ca te amesteci in treburile mele.
          iti dau definitia din dictionar : ". Intervenție într-o afacere; participare (necerută sau forțată) la treburile sau relațiile altora; ingerință. "
          nu este obligatorie amenintarea.
          nu stiai ?!
      • +7 (11 voturi)    
        Concluzie (Joi, 3 octombrie 2013, 18:45)

        CatalinPetrica [anonim] i-a raspuns lui ics_11

        Sa inteleg daca eu ii spun lui Ponta sa nu mai fure si sa nu faca manarii in justie inseamna ca ma amestec in justitie?
        Esti obligat sa ii spui hotului sa nu fure si sa il opresti daca poti.
        • -1 (5 voturi)    
          gresesti (Joi, 3 octombrie 2013, 22:44)

          ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui CatalinPetrica

          daca treaba unui premier ar fi sa fure si tu i-ai spune sa nu mai fure, atunci ar fi amestec in treburile premierului.
          in cazul enuntat de tine, ponta nu are acest job, deci, daca ii spui sa nu fure, nu ar fi nici un amestec in treburile cuiva, cel mult o calomnie, daca nu ai dovezi.
          nu cunosti ce inseamna amestecul in treburile cuiva ?!
          era treaba lui nitu sa numeasca sau nu pe cineva, si nu era treaba lui basescu ce face nitu.
          punct.
          • +1 (3 voturi)    
            buey (Vineri, 4 octombrie 2013, 1:04)

            gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

            tu gandesti singur sau citesti din niste notite de le primesti? Nu exista niciun motiv ca procurorul ala sa fi fost revocat, ce e greu sa intelegi? Omul a dovedit ca e profesionist, a avut majoritatea dosarelor instrumentate de el soldate cu condamnari, deci profesional e bun. Ia intreaba-te tu acum de ce e revocat? Ce motive ar putea fi altele decat faptul ca dosarele alea sunt impotriva membrilor marcanti ai PSD, PNL si chiar si PDL? TU chiar crezi toate prostiile sau te faci ca esti prost? Daca de la nevasta-ta din camera iese un barbat ce crezi ? Crezi daca-ti spune ca a fost sa verifice becul?
            • 0 (2 voturi)    
              nu ma pronunt (Vineri, 4 octombrie 2013, 10:05)

              ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

              nu pott sa ma pronunt daca procurorul respectiv trebuia sau nu eliberat de la sefia sectiei respective. stiu doar 3 dosare instrumentate de el, unul legat de nastase, unul de dragnea, si unul legat de portul constanta.
              eu l-as fi data afara pentru faptul ca s-a dus la sate si i-a anchetat pe tarani la biserica, dar este o opinie personala.
              de asemenea inteleg ca in locul lui a fost numita procuroarea care l-a trimis in judecata pe voiculescu in dosarul rcsrds.

              dar eu vorbeam de bocancii lui basescu in justitie.
              • 0 (2 voturi)    
                vot multiplu! (Vineri, 4 octombrie 2013, 14:38)

                cinic [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

                si unde ar fi trebuit sa fie anchetati suspectii de vot multiplu? la patriarhie?
                Ce inseamna LA BISERICA? in interiorul bisericii (cre--tin instructor de partid ai!)?
                Nu este PENAL ci politic votul multiplu? atunci sa nu te duci decat TU la vot si sa votezi pt. 18 mil. in 2014.
                • 0 (2 voturi)    
                  ok (Vineri, 4 octombrie 2013, 14:51)

                  ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui cinic

                  eu vorbeam despre bocancii lui basescu in justitie.
                  votul multiplu de la paris, de la prezidentialele din 2009, l-a anchetat cineva ?!
                  ca venea morar si spunea la tv ca nu pot vota nu stiu cate persoane in nu stiu cate ore, in timp ce la sectia de votare din paris viteza de votare a fost mult mai mare.
                  sau acolo ai votat tu multiplu si asa a castigat basescu ?!
                  si uite asa ne aducem aminte de bocancii lui basescu si la urne. nu numai de cei ai lui dragnea.
                  tu nu vezi ca orice ar acuza basescu el insusi poate fi acuzat deja de acelasi lucru ?!
                  • 0 (0 voturi)    
                    ba, m-am plictisit de acuzele voastre (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 17:14)

                    gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

                    cu votul de la paris s-a mai discutat, numarul de voturi a fost plauzibil. e drept, nu chiar probabil, dar plauzibil, ceva de genul 1 vot la 2 minute. nu e chiar imposibil, daca tinem cont ca numarul de sectii de votare a fost relativ mic. mai incearca si cu flota. chiar, de ce nu vine USL cu actele prin care s-a vandut flota? ha? stii de ce? ca se va vedea ca de fapt basescu n-a semnat nimic ci vacaroiu si MF (nu stiu care era atunci) care tot din PSD era. bah, voua va e greu sa fiti atat de /// manipulabili sau o faceti cu usurinta? (editat de HotNews.ro)
                    • 0 (0 voturi)    
                      sa stabilim faptele (Sâmbătă, 5 octombrie 2013, 23:52)

                      ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

                      in sectia de votare de la amdbasada din paris au fost 3785 de votanti in 14 ore, adica 4.5 voturi pe minut, intr-o sectie de votare cu 4 stampile si 5 cabine (o cabina era de rezerva). deci de 8-9 ori mai repede decat spui tu mai sus ca este improbabil si mai mult decat de la sectia de votare din gara de nord unde aveau 4 sau 5 stampile, si nu trebuia facuta si declaratia suplimentara, iar toata ziua televiziunile au filmat coada de la sectia din gara.
                      poate ca nu a furat nimeni nimic, dar s-a repezit cineva sa ancheteze ca in cazul lui dragnea ?!
                      lui morar de ce nu i-a sarit atunci in ochi o astfel de viteza, dar in 2012 o viteza mai mica i s-a parut imposibila ?!
                      poate va ancheta cineva si acest aspect.
                      cert este ca baconschi a devenit ministru de externe,
                      in ce priveste flota, problema nu este ca basescu nu a semnat nimic, ci faptul ca, in urma unei a 2-a expertize neclare, facuta la cererea lui morar cred, s-a constatat ca nu exista prejudicii !
                      iar basescu nu a explicat nicodata cum a disparut flota in timpul mandatului lui !
                      • 0 (0 voturi)    
                        inventezi cifre (Luni, 7 octombrie 2013, 23:01)

                        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

                        de unde de 8-9 ori mai mult decat ce am spus eu? eu am zis 1 vot la 2 minute, tu ai spus 1 vot la 1 minut . 4.5 voturi pe 4 cabine asta inseamna, cam 1 vot pe minut. eu am zis din memorie, tu vad ca ai cifre precise, esti un om "documentat". Iar frecventa de 1 vot pe minut nu este chiar probabila dar e posibila. Asta e diferenta intre PDL si PSD, ca aia au un pic de bun simt si nu fura ca prostii din PSD, in conditii imposibile. 1 vot pe minut este posibil, prezenta la vot >100% NU.
  • +19 (21 voturi)    
    Multumim Olanda (Joi, 3 octombrie 2013, 16:48)

    morometu [utilizator]

    Invatati-ne si sprijiniti-ne in intelegerea democratiei. Se pare ca acum opozitia trebuie facuta de tarile democratice. Altfel am fi inghititi de ghertoi.
    Pacat ca multi dintre noi nu inteleg de ce este necesara aplicarea pricipiilor democratice, specifice tarilor civilizate.
  • -14 (20 voturi)    
    o pozitie echilibrata, asa cum era de asteptat (Joi, 3 octombrie 2013, 16:52)

    ics_11 [utilizator]

    nu poti acuza pe cineva doar pentru ca a schimbat pe altcineva dintr-o fumctie de conducere.
    in plus, nitu a fost numit procuror general de basescu.
    • +6 (10 voturi)    
      Iesira-ti la atac (Joi, 3 octombrie 2013, 18:00)

      morometu [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

      cu aceleasi fraze rasuflate?
      • -1 (5 voturi)    
        fraze rasuflate ?! (Joi, 3 octombrie 2013, 22:45)

        ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui morometu

        acum un an numai asta auzeai : voiculescu vrea sa puna mana pe justitie. asta fraza rasuflata.
  • +18 (18 voturi)    
    Din atitudine externa (Joi, 3 octombrie 2013, 16:54)

    Dalinar [utilizator]

    Or sa reiasa doua lucruri, aia nu vor Romania in Schengen, Ponta idem, nici el nu vrea Romania acolo.
    Tara e in UE datorita mirajului banilor europeni...nu datorita vointei de mai bine pt popor, a guvernantilor.
  • +14 (18 voturi)    
    Va multumim D-nle Ambasador! (Joi, 3 octombrie 2013, 17:06)

    uluit [utilizator]

    Este un semnal clar, pe care toate ambasadele trebuie sa-l transmita celor care au preluat puterea in 2012 printr-o lovitura de Stat. USL trebuie sa inteleaga ca exista riscul izolarii tarii pe plan European, iar metodele comuniste si mafiote trebuie sa dispara din functionarea Statului de Drept.

    Avem nevoie de sustinere si trebuie sa protestam in strada!
  • +11 (15 voturi)    
    toate ambasadele UE trebuie informate (Joi, 3 octombrie 2013, 17:16)

    Gryphus [utilizator]

    Ponta tocmai a sspu PA intrarii Romaniei in Schengen, MCV-ul va fi din nou critic din cauza acestor imixtiuni jenante a politicienilor USL in justitite.
    • -1 (9 voturi)    
      sigur ... (Joi, 3 octombrie 2013, 17:59)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      mcv-ul oricum era deja decis ca nefavorabil .

      ca ponta e prost .. da , de acord .

      dar chestia cu calcatul in picioare a justitiei .. pe bune , nenea 'prag' a recunoscut ca a suant procurorul general sa ii zica ce sa faca !!!!
      • +2 (4 voturi)    
        I-A CERUT SA RESPECTE LEGEA SI (Joi, 3 octombrie 2013, 20:27)

        fosta zoezoe [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        sa nu se indoaie la presiunea politica ! Daca asta inseamna ca i-a spus ce sa faca si este egal cu ce a facut ponta, ma duc la balamuc ! adrian8 , poate acum te-ai luminat.
        • 0 (6 voturi)    
          sa respecte legea (Joi, 3 octombrie 2013, 23:04)

          boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui fosta zoezoe

          i-a expirat mandatul .

          observ ca Hotnews accepta spre publicare diverse comentarii dar cel in care solicit un raspuns de ce a simtit nevoia sa il contacteze pe diplomatul olandez nu il publica
          ("declaratie transmisa la solicitarea HotNews")
        • +2 (6 voturi)    
          uitat-te la inregistrare (Joi, 3 octombrie 2013, 23:56)

          ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui fosta zoezoe

          basescu spune cu subiect si predicat : "l-am rugat sa nu faca asta".
          nu i-a spus "respecta legea".
          restul e cancan.
  • +18 (20 voturi)    
    ai naibii (Joi, 3 octombrie 2013, 17:27)

    alter_ego2014 [anonim]

    numai "basisti" si la ambasada Olandei. clar.
    • +7 (9 voturi)    
      Buna!!! de tot (Joi, 3 octombrie 2013, 17:40)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui alter_ego2014

      clar :)
    • +7 (9 voturi)    
      hm (Joi, 3 octombrie 2013, 17:41)

      sipu [utilizator] i-a raspuns lui alter_ego2014

      Hai mai Luciane !!!! este Baroso basist,cei de la ambasada olandei sunt basisti de la portar pana la ambasador
    • +12 (14 voturi)    
      Asta nu pot sa inteleg nici eu... (Joi, 3 octombrie 2013, 17:59)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui alter_ego2014

      Cum de toata lumea se lasa prostita asa de Basescu? Controleaza UE, toata Europa, SUA, ce mai, toata lumea, si nimeni, dar nimeni nu-si da seama ca un singur om ii controleaza pe toti? Evident, cu exceptia usl-ului, care s-ar parea ca au ramas singurii inteligenti, destepti si necontrolati din toata lumea...
  • +1 (3 voturi)    
    parerea mea (Vineri, 4 octombrie 2013, 11:40)

    aka_ady [utilizator]

    Din punctul meu de vedere ambele tabere au gresit.... Base nu avea de ce sa-l sune pe domn´ procuror genereal... putea sa-l sune direct pe ponta si sa-i spuna personal ce-l nemultumeste...
    La randul lui Ponta a gresit flagrant cand a aprobat tacit aceasta demitere a procurorului de caz. Domn´Procuror General a comis cea mai mare eroare prin demiterea unui subaltern (fara nici un motiv intemeiat), mai ales ca doar acum o saptamana i-a prelungit mandatul cu 3 luni... daca tot drea sa-l dea afara de ce i-a mai prelungir mandatul? sau cel putin putea sa-i puna o clauza in contract prin care acest mandat expira de facto la finalizarea dosarelor? Sincer am impresia ca toata mascarada asta a venit de sus, prin comanda directa (vezi tabara USL)... se pare ca nu si-au calculat deloc pasii... oricum, integrarea in schengen a picat definitiv...nici in urmatorii 10 ani nu vom pupa deschiderea granitelor....cu asa presedinte asa premier (guvern).


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version