Franta nu vrea Romania si Bulgaria in spatiul Schengen - Laurent Fabius, ministru de Externe

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 30 septembrie 2013, 14:12 Actualitate | Esenţial


Franta si-a reafirmat luni ostilitatea fata de intrarea Romaniei si Bulgariei in spatiul Schengen in conditiile actuale de control a frontierelor externe ale celor doua tari, prin vocea ministrul Afacerilor Externe, Laurent Fabius, scrie Le Monde.

In plina polemica legata de dificultatile de integrare a romilor in Franta, ministrul a facut o distinctie intre situatia acestei minoritati si chestiunea aderarii la spatiul de libera circulatie. Decizia unei eventuale intrari a Romaniei si Bulgariei trebuie transata la finele lui 2013, a precizat acesta, la France Inter.

In opinia lui Fabius, intrarea celor doua tari, pentru care restrictiile privind accesul la munca vor fi inlaturate la 1 ianuarie 2014, ar insemna ca migranti provenind din tari externe Uniunii Europene ar putea sa patrunda liber trecand prin Romania si Bulgaria. "Acolo exista o problema, pentru ca trebuie sa fim siguri ca Bulgaria si Romania vor avea mijloacele de a verifica. Pentru moment, mi se pare ca aceste conditii nu sunt indeplinite".

"Daca nu va exista o schimbare de conditii, nu suntem favorabili" aderarii celor doua tari, a precizat seful diplomatiei franceze.

Laurent Fabius a dorit sa se mentina in afara polemicii declansate de ministrul de Interne Manuel Valls in ceea ce priveste dezmembrarea taberelor de romi instalate ilegal. El a reamintit ca UE acorda fonduri Romaniei pentru integrarea romilor, dar acestea nu sunt folosite, recunoscand insa ca acest repros poate fi adresat si altor tari. "Sunt eforturi de facut", a adaugat Laurent Fabius, care a adaugat ca Bucurestiul este dispus sa trimita si mai multi politisti in Franta si cere ca romii minori care fura sa nu fie eliberati imediat.

Aderarea Romaniei si Bulgariei la spatiul Schengen pune o alta problema pentru o serie de tari europene si in special pentru Franta, a mentionat Fabius: Deschizand frontierele pentru cele doua tari, zona Schengen va avea noi frontiere, in special cu Turcia si Ucraina, si o noua deschidere maritima la Marea Neagra.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















5712 vizualizari

  • +5 (11 voturi)    
    Decizie politica (Luni, 30 septembrie 2013, 14:21)

    Venetic [utilizator]

    Chestia asta e decizie pur politica caci Romania a implementat toate masurile de securitate necesare pentru a fi gardianul de est al Europei ca tara Schengen.
    Pentru orice roman acest lucru nu e un impediment foarte mare, e mai mult de imagine.
    Ce ar putea face dragii nostri politicieni ar fi sa fie mai "duri" cu francezii in toate dialogurile de acum inainte daca au sange in membru si nu sa aiba numai prestatia de sluga si controale la sange la cetatenii francezi.

    Vina in mare parte pentru problemele create o are si statul roman care ar trebui sa permita numai iesirea din tara NUMAI pe baza de PASAPORT iar la prima prostie facuta in afara sa li se retraga dreptul de calatorie pe 5-10 ani.
    Calatoria cu buletinul(cartea de identitate) face imposibila controlul frontierelor caci nu poti sa-i confisti unui cetatean roman cartea de identitate.
    • +4 (6 voturi)    
      Impediment (Luni, 30 septembrie 2013, 14:53)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui Venetic

      Vrei să știi care e impedimentul pe care-l văd eu ? Faptul că am plătit sute de milioane de euro bani publici pentru securizarea frontierelor la standarde Schengen (bani care, apropo, s-au dus la firme franceze și germane). În condițiile astea mi se pare chiar o problemă majoră faptul că domnii respectivi se sucesc și o dau pe decizie politică. Din acest punct de vedere de acord cu tine - politicienii noștri trebuiau să negocieze mai dur. În rest, pentru mine personal e prea puțin important dacă suntem sau nu în Schengen, de circulat circulăm oricum liber.
      • +4 (4 voturi)    
        oare pentru tigani ? (Luni, 30 septembrie 2013, 15:37)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

        Nu lipsa Schengen-ului ii tine pe tigani in Romania. In anii '90 nu exista nici Schengen, nici Romania nu era in UE, iar tiganii erau in Germania deja. Inainte de '90, tiganii nu plecau pentru ca cei care treceau granita ilegal erau impuscati. N-o sa-i tina Schengen-ul pe loc :) . Cei din vest sunt la fel de ingrijorati si pentru ca trebuie sa deschida piata muncii din 2014, si acum cauta tot felul de "solutii".
      • -1 (3 voturi)    
        securizare? (Luni, 30 septembrie 2013, 15:41)

        cinic [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

        orice aparatura si orice baza de date dispare in fata a 100-500 euro strecurate in pasaport la granita de intrare in RO. Iar prinderea in flagrant a politistului nu inseamna condamnare, sau inseamna condamnare peste 10 ani.
        Prostii fac si altii dar acolo pedeapsa este exemplara si rapida.
      • +1 (1 vot)    
        Șpagă de nivel european (Luni, 30 septembrie 2013, 15:55)

        Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

        Se știe că la noi orice se rezolvă cu șpaga. Și politicienii noștri știu asta la fel de bine (ba chiar mai bine !), și s-au gândit că rezolvă la fel și cu Schengen. Mai concret, europenii au zis „dacă vreți Schengen, trebuie să rezolvați cu corupția, dar trebuie să semnați și un contract cu firma pe care v-o spunem noi”. Ai noștri au prins ideea din zbor: aha, ăștia vor o șpagă mică, las că le dăm șpaga și închid ei ochii la chestia cu corupția.
        Socoteala a ținut doar pe jumătate: europenii au luat elegant șpaga, dar acuma o țin una și bună că trebuie să rezolvăm și partea cu corupția. Ai noștri sunt în ceață și nu mai înțeleg nimic, pentru că noi știm că dacă ai dat șpaga, ai rezolvat problema. Însă europenii au luat șpaga iar acum ne cer să rezolvăm și pe bune. Cam atipici europenii ăștia (francezii, în cazul de față) !
    • +8 (8 voturi)    
      gresesti (Luni, 30 septembrie 2013, 15:01)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Venetic

      este vorba doar de firme, persoane fizice care le afecteaza, in mod negativ, neintrarea Romaniei in Schenghen.

      Tocmai aceasta este CULMEA CULMILOR pozitia Frantei, pentru ca o motiveaza cu tiganii, desi acestia chiar acum cand nu suntem in Schenghen, circula liberi ca cetateni europeni in Uniunea Europeana (care este si a lor !).

      Nu exista SI NU TREBUIE sa existe cetateni de prima mana (francezi, germani), cetateni de mana a doua (romani), si nici de mana a treia (tigani) pentru ca oricat de civilizati suntem unii fata de ceilalalti toti suntem cetateni in fata U.E. si oameni in fata lui Dumnezeu.

      Tocmai de aceea pare o razbunare absurda !!
      Daca ar fi motivat sistemul de control al justitiei, MCV, etc as fi acceptat, inteles, dar asa este jignitor si inutil pozitia Frantei.

      Dar ce poti sa ceri de la un guvern socialist ?!!
    • 0 (6 voturi)    
      Romania a implementat... (Luni, 30 septembrie 2013, 15:05)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Venetic

      Nu ca as avea vreo tangenta cu domeniul, dar cand aud ca Romania a implementat, ma apuca durerile de cap.
      Care-s lucrurile implementate cu cap de Romania?
      Tot aud ca ce grozave sunt noile puncte de frontiera, si ce vamesi cinstiti si intransigenti avem. Parca n-a trecut un an de cand erau luati cu zecile. Adica dupa ce ar fi trebuit sa fim in Schengen, au fost arestati zeci de vamesi.
      Nu s-a mai auzit nimic de ei, or fi la bulau, or fi inapoi la locul de munca?
      S-or fi prins si europenii ca atunci cand Romania implementeaza, sa te fereasca Dumnezeu de implementare.

      Nu pot sa uit o vorba auzita acu vreo doi ani. Vamesul slab, ori e prost, ori e bolnav.
    • 0 (2 voturi)    
      Romania a implementat toate masurile de securitate (Luni, 30 septembrie 2013, 15:18)

      GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui Venetic

      Serios??
      De cind Romania face vre-un lucru cum ar trebuie intr-o democratie mai putin orientala.

      Pina cind coruptia si coruptii (sau VIPuri) nu o sa mishune respectati de partide , televiziuni , prostime si Consiliul Europei,
      pina atunci cred ca bine fac occidentalii sa isi pazeasca intrarile .
      Astia sunt in stare sa vinda si pe masa (mama lor adica) pentru bani si putere, asa ca ce incredere sa ai in ei .
    • +2 (2 voturi)    
      :) (Luni, 30 septembrie 2013, 15:43)

      Analfabet [utilizator] i-a raspuns lui Venetic

      corect. pana la urma se pare ca problema frantei este pozitionare geografica a romaniei langa popoare pe care tot ea, franta, le considera indesirabile? din punct de vedere tehnic sunt aceleasi criterii implemetate de toata zona schengen. ceea ce inseamna ca toata lumea ar trebui sa aiba o problema cu preferintele frantei pentru anumite popoare. sa ne faca o lista, zic...
    • +2 (2 voturi)    
      Franta e condusa de un guvern SOCIALIST = PSD (Luni, 30 septembrie 2013, 16:12)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Venetic

      Acum se vede ce a "reusit" sa faca PONTA prin vizita de la PARIS...NIMIC bun pt Romania ! PSD e in Intenationala Socialista impreuna cu partidul aflat la guvernare in Franta si totusi ni se tranteste usa in nas. Hollande SOCIALISTUL populist tovaras cu PONTA
  • +10 (12 voturi)    
    corlatean si ponta (Luni, 30 septembrie 2013, 14:24)

    demaGOGU [utilizator]

    nu renunta sa tina coada pe sus pana cand nu sunt umiliti public de toate oficialitatile franceze: min. de int. (sapt trecuta, externe(astazi) si, probabil Hollande insusi!
  • -4 (4 voturi)    
    Motive (Luni, 30 septembrie 2013, 14:29)

    mircea_cjn [utilizator]

    Bineinteles ca nu problema frontierelor e in chestiune , ci problema tiganilor. Laurent Fabius e diplomat si stie sa se exprime ( nu ca militianul lor sef care da cu batul in balta).
    Bine zice comentatorul de la postarea anterioara. Atat timp cat autoritatile romane nu ia masuri la tiganiile pe care le fac tiganii in exterior (da, aia cu interzicerea calatoriei pe 5 ani, ar fi o masura buna la prima abatere; apoi 20 de ani) , Romania nu merita si nici nu va intra in Schengen.
    • +1 (3 voturi)    
      Fractura logica (Luni, 30 septembrie 2013, 15:11)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Cum ar putea sa le interzica tiganilor sa calatoreasca 5 ani, daca intram in Schengen?
      Le leaga cate o buturuga de picior?
    • +3 (3 voturi)    
      Ca bine le mai spui, matale, neicusorule... (Luni, 30 septembrie 2013, 16:12)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Pe 5 ani sa nu mai poata iesi tiganii din ...tara? Pai, interzi-le matale, neicusorule ,si pe 3 luni numai si ai sa vezi ce acuze ...democratice antiromanesti vei declansa peste tot in tarile care chiar acum ne arata cu degetul!! INCLUSIV LA ONU!! "Indrazneste RO sa interzica tiganilor dreptul la libera circulatie? Sa nu respecte drepturile omului? Alarma generala !!Ceausismul renaste in Romania! Dictatura! etc etc."
      Astia sunt occidentalii fata de noi cei din EST si in special romani,bulgari si ceva bosnieci!!Farisei si cu standarde duble. Nu vor sa vada cum oamenii cu ochii oblici ori musulmanii negri din AFRICA le-au inundat tarile zeci de ani,
      Acum e la moda sa te incorzi la romani, la bulgari , si sa-i pui pe acelasi taler cu tiganii Acum e la moda ca marii lor artisti sa capete cetatenie rusa si gaz metan cu parfum de votca, sa devina ministri ai culturii in coclaurile Siberiei, mai ales acolo de unde se extrag diamante si aur !! Ei sunt VERZI si Ecologisti ,dar nu refuza aurul cianurat din Siberia, ci pe cel din Romania prin bancile lor , pe bratarile si ghiulurile lor,nici petrolul, nici gazul metan, cu parfum de votca STALINSKAIA, nici conductele pe care tot ei le finanteaza RUSIEI!! Ei fac rime-ncrucisate si zic IALTA-MALTA , iar noi suntem la mijloc ca intotdeuna si pe numele nostru adevarat- MITEL EUROPENI. ADICA CETATENI EUROPENI de MANA DOUA!! PONIMAES?
  • +6 (8 voturi)    
    Comment sters de user (Luni, 30 septembrie 2013, 14:33)

    NL [anonim]

    • +3 (3 voturi)    
      ... exact ... (Luni, 30 septembrie 2013, 14:49)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui NL

      Multi ani aceste tari au predicat Romaniei pe tema "integrarii". Acum au vazut si ei ca teoria nu coincide cu practica. Cineva spunea ca Ceausescu (cu instrumentul numit "dictatura") nu a reusit integrarea tiganilor, cu "democratie" niciodata. Mai trebuie si ca "integratul" sa vrea integrarea.
      • +1 (1 vot)    
        schengen (Luni, 30 septembrie 2013, 16:00)

        moni_p [utilizator] i-a raspuns lui cbogdan

        da,sigur ,dar unii accepta pana la urma daca nu au incotro dar tiganii nu....pe ai nostri care n-au acceptat comunismul ii trimiteau la canal, pe tigani nu...desi nu munceau, deci nu se incadrau in societatea comunista...
  • +7 (9 voturi)    
    Se opun prin rotatie (Luni, 30 septembrie 2013, 14:42)

    JohnR [utilizator]

    Judecand la rece, am indeplinit conditiile si trebuia sa intram. Dar problema e nuantata in cazul Romaniei. Degeaba am implementat sisteme informatice si aparatura de supraveghere performanta (vezi conditiile standard de aderare indeplinite) daca cei care le folosesc sunt coruptibili. Si pana la urma o decizie politica si nu una tehnica. Daca era tehnica am fi intrat de mult, iar ministrii de externe nici nu erau consultati. Era avizul comisiei tehnice din cadrul CE care se aproba prin vot in PE. Dar nu e asa. E o decizie politica. Mai adaug ca nu e doar parerea distinsului Ministru ca suntem departe de a fi adus coruptia din sistemul romanesc (in specific vamile) la standardele Poloniei spre exemplu - o alta tara cu granite estice vaste. Nu suntem acolo inca. In Europa nu mai merge cu vorbe dulci. Grecia i-a trezit din visul frumos. Observ ca se opun prin rotatie, tot alta tara se opune la fiecare alt termen. Deci aratatul cu degetul ar trebui sa se faca intern. Acolo e problema.
    • +3 (3 voturi)    
      zau asa! (Luni, 30 septembrie 2013, 14:50)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

      vorbesti de parca oamenii aia intra in structurile statului roman ca sa munceasca onest pe salarii modeste, nu sa faca averi iute si fara efort :)))
      • +1 (1 vot)    
        Revolutia de moralitate (Luni, 30 septembrie 2013, 16:09)

        JohnR [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        Cei care intra in structurile statului roman ca sa faca averi iute si fara efort intra pentru ca noi le permitem. Vina pentru ei si pentru parerea vesticilor despre noi ne apartine in totalitate si trebuie sa ne-o asumam ca prim pas spre adevarata revolutie de moralitate in Romania. Cat timp vom arata cu degetul spre exterior nu se va schimba nimic. Rufele se spala in familie iar capul plecat nu aduce verticalitate.
        E foarte interesant sa observ cum o parte din cetatenii acestei tari isi exercita corect actul democratic de protest pasnic impotriva unei probleme noi si cu impact local - Rosia Montana - dar par sa fi pierdut speranta si nevoia de a protesta pentru cancerul acestei natii si sursa majoritatii nepotismului care este coruptia si spaga. Nu am vazut pe multi care sa inteleaga si sa indice adevarata problema, care indirect a cauzat si cazul Rosia Montana. Trebuie tratata cauza, nu doar efectul. Raul trebuie scos din radacina, nu doar smulse cateva frunze. Faptul ca se va respinge un proiect nu e o mare victorie. Avem nevoie de o revolutie de moralitate in Romania si nu asteptati sa o inceapa politicienii. Ne-au tot promis-o de 25 de ani si pare la fel de departe.
    • 0 (0 voturi)    
      Foarte corect (Luni, 30 septembrie 2013, 15:12)

      Mihai Bucur [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

      Cred ca este exact cum spuneti. Fabius exprima indoiala ca, in climatul de coruptie din R., vor avea loc controale corecte la granitele externe ale UE. Este motivul invocat si de alte tari care fac legatura intre Schengen si mecanismul de control pe justitie in privinta Romaniei.
      Legatura facuta de altii intre Schengen si problema cu romii nu are nicio noima. Romii cetateni romani pot circula peste tot in UE si intra in Franta fara nici o problema, indiferent daca R. e in Schengen sau nu.
      Legatura a fost facuta demagogic, de politicieni care stiu ca electoratul, in mare parte, nu intelege cum stau lucrurile si vrea sa auda ca "se face ceva" in problema cu romii.
  • +6 (6 voturi)    
    intrebare (Luni, 30 septembrie 2013, 14:51)

    hh276 [utilizator]

    L-as intreba atunci pe Dl. ministru de externe francez, de ce seful domniei sale primul ministru Ayrault a declarat in Iulie ca mergem pe deschiderea granitelor aeriene pana la sfarsitul anului?
    Ce s-a schimbat din Iulie si pana acum in ceea ce priveste protejarea granitelor Romaniei sau UE, a statului de drept, a MCV-ului, a tiganilor sau mai stiu eu in ce problema ??? Sau poate am primit vreo granita noua cu Ucraina si Turcia de care nu erati la curent in Iulie ???
    • +1 (1 vot)    
      Pài, întreabà-l (Luni, 30 septembrie 2013, 17:15)

      the [utilizator] i-a raspuns lui hh276

      cà nu e în stare sà se punà de acord nici cu presedintele Hollande, nici cu sine însusi
  • +7 (7 voturi)    
    Dobi... (Luni, 30 septembrie 2013, 14:52)

    chess [utilizator]

    Cand un politician are in discursul lui expresii de genul " mie mi se pare" nici nu ar mai trebui sa i se acorde atentie.
    De ce nimeni nu il ia de gat?
    Dovezi nene, nu cuvinte aruncate in vant.
    Si mie mi se pare ca e un dobitoc dar nu am dovezi.
  • +2 (2 voturi)    
    ce as raspunde (Luni, 30 septembrie 2013, 15:17)

    AlexRatoi [utilizator]

    "Daca nu va exista o schimbare de conditii, nu suntem favorabili"

    Foarte bine, inteleg lipsa de incredere si sunt de acord ca majoritatea din ele provin din probleme anterioare reale. Insa, avand in vedere ca ne-am indeplinit obligatiile tehnice asumate va rog ca impreuna cu restul de state care va opuneti sa veniti cu o lista concreta de obiective si sa va asumati public si transparent intelegerea dintre indeplinirea obiectivelor si aderare.
  • +1 (1 vot)    
    sunt de apreciat toate comentariile la (Luni, 30 septembrie 2013, 15:19)

    sabo [utilizator]

    acest articol! cred totusi ca urmaresc altceva! fiecare santajeaza romania si bulgaria pt a otine cate ceva! ..
    afaceri special etc etc! se mai gaseste cate ceva de stors de la maratii acestia!!!
  • +1 (1 vot)    
    Mircea (Luni, 30 septembrie 2013, 15:26)

    mircea_cjn [utilizator]

    Daca la noi esti cenzurat doar daca pronunti cuvantul "tigan", de nu mai ai timp sa spui ca "tiganii fura in Franta" - ce sa ne mai miram ca francezii ne tin afara din Schengen.
  • +1 (1 vot)    
    Pupat in fund (Luni, 30 septembrie 2013, 15:57)

    Adi_ro [utilizator]

    Cred ca ar trebui si noi romanii sa nu mai pupam atata in fund Franta, adoptandu-le sistemul contabil (o idiotenie), sistemul legislativ, obligandu-ne sa le transmitem TV5, punand copiii sa invete limba franceza in scoli (cand germana e mai utila), sa ne inchinam la masinile lor, sa nu le mai sarbatorim ziua de 14 iulie (cum si pe ei ii doare in fund de 1 decembrie) si poate vor deveni mai flexibili.

    Iar referitor la problema tiganilor, atunci cand voi vedea in Paris mai multi albi decat negri sau magrebieni, atunci sa ii vad ca se planga ca-si multi straini la ei in tara.
  • -2 (2 voturi)    
    Ar trebui sa ne gandim si noi daca are rost UE-ul (Luni, 30 septembrie 2013, 16:34)

    alex1234 [utilizator]

    Ar trebui sa ne gandim si noi daca are rost UE-ul


    ca in afara de furat resurse (OMV, Banci, Galati, Chevron, Gold) 'standarde la vandut lapte si gaini' ca s anu le poti vinde si distrus industria nu vedem

    nimic bun

    decat o lunga gargara vestica cu 'ce mizerabili suntem'

    Pai atunci de ce ne-ati bagat cu forta acolo?

    Doar ca sa puteti fura de pe aici, nu?

    practic UE e a doua URSS....
    • +1 (1 vot)    
      deocamdata (Luni, 30 septembrie 2013, 17:29)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      nu esti in situatia de a pune conditii

      lasa nationalismele de 2 lei, fa ceva creativ cu viata ta si apoi poti discuta de la egal la egal cu vesticii


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by