- Citeste in atasament noua propunere a Ministerului de Interne
Anuntul privind modificarea Codului Rutier a venit la o zi dupa ce premierul Victor Ponta in ceruse ministrului de Interne, Radu Stroe, sa nu se "inmoaie" si la cateva ore dupa ce Crin Antonescu anuntase ca proiectul are nevoie de doua saptamani suplimentare de dezbateri publice.
"Sa tineti cont de toate opiniile, dar cel mai mult va rog sa tineti cont de realitate: avem mult prea multi oameni care mor pe strazi in accidente rutiere, mult prea multi oameni care nu platesc amenzi - noi le dam amenzile si ei le arunca la cos, ca nu patesc nimic - prea multe vieti pe care am putea sa le salvam. O sa fim impopulari pentru o parte dintre cei care sunt supusi unei legislatii mult mai dure, dar cred ca suntem din nou intr-un moment, ca si in alte zone, in care trebuie sa luam decizii. Continuati dezbaterea, indreptati ce este de indreptat, dar nu va inmuiati", ii spusese Ponta ministrului de Interne, in sedinta de guvern. (Mediafax)
Noua formula a ordonantei de urgenta vine dupa ce asociatiile transportatorilor au criticat amenzile prea aspre prevazute in forma initiala. Formula initiala a proiectului prevedea posibilitatea suspendarii permisului pe cinci ani si amenzi maxime de 16.000 de lei.
Noile clase de sanctiuni sunt urmatoarele:
- a) clasa I - 2 sau 3 puncte-amenda;
- b) clasa a II-a - 4 sau 5 puncte-amenda;
- c) clasa a III-a - de la 6 la 8 puncte-amenda;
- d) clasa a IV-a - de la 9 la 20 puncte-amenda;
- e) clasa a V-a - de la 21 la 50 puncte-amenda;
- f) clasa a VI-a - de la 51 la 120 puncte-amenda.
Lipsa centurii de siguranta sau a castii omologate pentru motociclisti sau persoanele care circula cu scuterul este contraventie sanctionata cu amenda prevazuta in clasa a II-a de sanctiuni (4-5 puncte amenda).
In clasa a treia de amenda (6-8 puncte) sunt introduse trecerea pe rosu, depasirea cu 41 pana la 50 de km/h inclusiv a vitezei maxime admise, nerespectarea regulilor privind depasirea, neacordarea prioritatii de trecere pentru pietoni, neacordarea prioritatii de trecere vehiculelor care au acest drept.
In clasa a IV-a de amenzi (9-20 puncte) sunt introduse: nerespectarea regulilor privind prioritatea de trecere fata de vehicule, depasirea sau trecerea la culoarea rosie a semaforului, daca prin aceasta s-a produs un accident de circulatie din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale, depasirea cu 51 pana la 60 de km/h inclusiv, a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv si pentru categoria din care face parte autovehiculul condus.
Constituie contraventii de clasa V (21 - 50 puncte), care atrag si suspendarea permisului pe 180 de zile:
- neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferata cand barierele sau semibarierele sunt coborate ori in curs de coborare sau cand semnalele cu lumini rosii si/sau sonore sunt in functiune, precum si nerespectarea semnificatiei indicatoarelor Trecere la nivel cu o cale ferata simpla, fara bariere, Trecere la nivel cu o cale ferata dubla, fara bariere insotite de indicatorul oprire, instalate la trecerea la nivel cu o cale ferata;
- conducerea unui autovehicul pe una din caile autostrazii, in sens opus celui in care se desfasoara in mod normal circulatia;
- depasirea de catre conducatorul de autovehicul cu mai mult de 60 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv si pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate metrologic.
- conducerea unui autovehicul sau tramvai de catre o persoana aflata sub influenta bauturilor alcoolice, daca fapta nu constituie, potrivit legii, infractiune.
- conducerea unui autovehicul a carui inmatriculare este suspendata.
- un an in cazul accidentului de circulatie din care a rezultat decesul sau vatamarea corporala a unei persoane daca prezenta ordonanta de urgenta prevede suspendarea exercitarii dreptului de a conduce pentru regula de circulatie incalcata, atunci cand instanta de judecata sau, dupa caz, procurorul a dispus neinceperea urmaririi penale, scoaterea de sub urmarire penala, incetarea urmaririi penale, achitarea ori incetarea procesului penal, pentru una din urmatoarele situatii: lipseste plingerea prealabila a persoanei vatamate, autorizarea sau sesizarea organului competent ori alta conditie prevazuta de lege, necesara pentru punerea in miscare a actiunii penale, a fost retrasa plingerea prealabila ori partile s-au impacat ori a fost inlocuita raspunderea penala.
- 2 ani in cazul accidentului de circulatie din care a rezultat vatamarea corporala sau decesul unei persoane daca norma de circulatie incalcata este conducerea sub influenta bauturilor alcoolice a unui autovehicul, conducerea unui autovehicul pe una din caile autostrazii in sens opus celui in care se desfasoara in mod normal circulatia sau in care se desfasoara in mod normal, depasirea de catre conducatorul de autovehicul cu mai mult de 60 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv si pentru categoria din care face parte autovehiculul condus sau nerespectarea regulilor privind trecerea la nivel cu calea ferata, atunci cand instanta de judecata sau, dupa caz, procurorul a dispus neinceperea urmaririi penale, scoaterea de sub urmarire penala, incetarea urmaririi penale, achitarea, ori incetarea procesului penal, pentru una din urmatoarele situatii: lipseste plingerea prealabila a persoanei vatamate, autorizarea sau sesizarea organului competent ori alta conditie prevazuta de lege, necesara pentru punerea in miscare a actiunii penale, a fost retrasa plingerea prealabila ori partile s-au impacat ori a fost inlocuita raspunderea penala.
In cazul in care conducatorul de autovehicul sau tramvai savarseste, intr-un interval de 3 ani de la data expirarii ultimei perioade de suspendare a exercitarii dreptului de a conduce autovehicule aplicata pentru savarsirea uneia din faptele prevazute la art. 100 alin. (3), art. 101 alin. (3), art. 102 alin. (3), art. 105 alin.(2) si art.105 alin.(1) si (2), o noua fapta de acelasi fel, perioada de suspendare a exercitarii dreptului de a conduce autovehicule se majoreaza cu echivalentul perioadei de suspendare prevazuta pentru fapta respectiva.
Proiectul introduce o prevedere potrivit careia "administratorul caii ferate are obligatia de a instala si intretine mijloace tehnice de constatare a incalcarii regulilor de circulatie la trecerea la nivel cu calea ferata, precum si de a semnaliza existenta acestora. Politia rutiera are dreptul de a opera aceste mijloace tehnice de constatare in vederea aplicarii sanctiunilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta".
Vom reveni cu amanunte
Smecherii soseleleor vor proceda ca si pana acum intrucat relatiile le-au deja formate.
Ar trebui sa se dea in paralel o lege prin care toti cei care ii fac scapati pe smecherii soseleleor sa plateasca aceiasi amenda ca a contravenientului si in plus sa faca putina puscarie pentru recapatarea constintei si corectitudinii la locul de munca. In acest scop camerele de filmare ar putea fi folosite cu eficienta maxima.
Amenzile si penalitatile sunt exagerat de mari si favorizeaza atat visteria guvernului cat si pe unii politisti corupti care isi maresc cuantumul spagii.
Sa fim seriosi cei care nu respecta codul rutier in mod repetat o va face si de acum incolo fiindca au bani iar daca produc accidente cu victime nu patesc nimic ( vezi Huidu - 3 morti si nici o pedeașpsa)
1.aplicarea corecta, sistematica si nepartinitoare a sanctiunilor privitoare la incalcarea regulilor de circulatie si
2. crearea posibilitatii de respectare a normelor de circulatie, cum ar fi semaforizare si marcare clare si facile, restrictii de trafic si viteza rezonabile
vor duce la respectarea codului rutier;
restul e povestea vorbei pt strans bani pe care n-o sa-i revedem in veci in bunuri si facilitati publice
daca ar fi avut parte de pedepse reale, care sa descurajeze dementa la volan, unul ca serban huidu nu ar fi omorat 3 oameni. si atatia altii. dupa care, totul se rezolva in instantele judiciare. pedeapsa cu suspendare, permis cu revenite...
sa stie toata lumea (tot acest bobor indolent si smecher si slugarnic):de acum inainte, PE FIECARE MORT REZULTAT DE PE URMA UNOR ASEMENEA ABERATII VA SCRIE PNL!
Gogomanii astia habar nu au pe ce lume traiesc, in schimb fac legi aberante pentru fraierii care i-au votat.
Prostia, obraznicia si incompetenta, sunt "calitatile alesilor" iar viata de zi cu zi pe care prostimea o duce, este rezultatul direct al "muncii" acestor nesimtiti.
Nu mă înțelegeți greșit, îmi place ideea suspendării permiselor celor ce nu plătesc amenzile. E un pas bun.
Eu aș fi mers altfel: scădeam amenzile cu 50% dar creșteam numărul lor cu 500%. Ardeam orice nenorocire, prin mijloace cât mai automate: camere care să-i ardă pe cei fără RCA, camere fixe de viteze, camere în intersecții la care trece pe roșu, camere pe stradă îndreptate spre linia de tramvai ca să-i prinzi pe cei ce depășesc coloana la semafor, etc..
Ideea nu este să îl arzi pe cel ce face o greșeală pentru câteva luni de permis sau două luni de salariu, ci să-i arzi pe cei ce face MEREU și MEREU asta.
Cel putin la trecerile de pietoni care sunt obturate de masini parcate aiurea va fi nevoie de o armata de politisti care sa faca fata cu contraventiile.
Presupun ca Semenele pentru reducerea vitezei la 30km/h puse acum cam din 100 in 100 de metri au ca scop primar inlesnirea darii de amenzi pe banda rulanta.
De la anul prevad ca numarul bicicletelor va fi in crestere la cati soferi vor ramane fara carnet.
Cand o sa vada ca va scadea consumul de combustibili si implicit bani pe care iar aduna din taxele aferente sunt tare curios cum vor reactiona.
- dezvaluirile cu tortionarii (nu vedeti cum ni se servesc cu portia?!)
- noul cod rutier
Acest nou cod rutier, prin prostiile penibile pe care le contine ,incat numai un cretin ar putea propune asa ceva la modul serios, este aruncat pe piata tot pentru Rosia Montana. Nici nu are rost sa-l discutam, trebuie doar sa cerem demisia intregului cabinet Ponta, cu plagiatori si stroe-pitencantropi impreuna.
Sunt o gramada de motive pentru care banda continua este depasita.
Macar au precizat daca e vorba de depasirea cu toate rotile sau doar cu o rotile de pe o parte ?
Nu inteleg care e problema daca politia sta in tufisuri ?? Pisica cu clopotei nu prinde soareci !Nu primesti amenda decit daca exista o inregistrare
Totdeauna cind PSD a fost la putere au făcut zvonistica cu mărirea taxelor, iar apoi au revenit la valori mai mici după care majoritatea au răsuflat ușurați ca nu s-a mărit cu valoarea initiala; dar pina la urma au acceptat.
Unde sunt rezident acum la trecerea pe culoarea roșie la semafor plătești amenda si îți retine mașina pentru o perioada de timp.
Legea permisiva permite încălcarea ei. Nu suferim de legi, avem nevoie de aplicarea lor.
Sa auzim numai de bine.
De ce la noi e pe dos ?! De ce legifereaza habarnistii pentru noi ? Fiindca ne complacem, sau fiindca i-am votat ? Daca ne complacem, o meritam. Daca i-am votat, "democratic cu kilul de ulei", iar o meritam.
Referitor la subiect: politicienii, imbogatitii fara just temei (hotii de bani publici, care sunt 96% din bogatasii romani), beizadelele lor vor incalca toate regulamentele de circulatie, deoarece: 1. au bani si nui conteaza cat este amenda; 2. au bani, relatii, primaria, politia si justitia de partea lor, celelalte organe statale de partea lor.
Noi, ceilalti vom respecta legea, ca si pana acum, iar daca avem ghinion de "politisti haiduci", de nesansa, de proasta interpretare a legii din partea organului, de o zi proasta, vom: 1. Da spaga, amenda fiind deja prea mare; 2. plati, daca din nefericire n-avem la indemana banii de spaga.
Politistii spagari (99%) vor: 1. primi spaga si ingrasa accelerat; 2. vor exista 1-2 actiuni filmate de propaganda, cum ca au fost prinsi primid spaga; 3. Astea vor fi pura propaganda, spaga distribuindu-se in sus, de la agent la seful politiei si ministru.
De ce o platim???!
De ce platim taxe si impozite ???!!
Pentru tiganii cu turnulete ???