FOTOGALERIE Cum arata noile trenuri de metrou ce vor circula in Bucuresti

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 16 septembrie 2013, 17:22 Actualitate | Esenţial


Rama de metrou CAF
Foto: Metrouusor.com
Primele imagini cu ramele de metrou construite de spaniolii de la CAF (onstrucciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.) ce vor rula in subteranul Capitalei au fost publicate pe forumul de infrastructura metrouusor.com. In imagini apare prima rama de metrou din cele 16 pe care Metrorex plateste 97 milioane de euro (fara TVA) si care vor inlocui vechile rame IVA ce inca ruleaza pe magistralele M1 si M3. Din cele 16 rame construite de spanioli, 4 sunt ansamblate in Spania, urmand ca restul de 12 sa fie ansamblate la atelierele Grivita din Bucuresti. Noile rame de metrou vor incepe in scurt timp probele in Bucuresti.

Pozele cu noua rama de metrou construita de CAF in atelierul de la San Sebastian au fost publicate pe forum.metrouusor.com de catre utilizatorul subway guru. In imagini este ilustrata rama 001 finalizata si care are indicativul BM3 de la Bucharest Metro.

FOTOGALERIE Noile trenuri de metrou din Bucuresti
Ramele fac parte dintr-un contract semnat de Metrorex in 2011 pentru achizitia a 16 noi trenuri de metrou care sa inlocuiasca vechile trenuri IVA aflate inca in circulatie pe Magistralele M1 si M3.

Contractul reprezinta o componenta a unui acord semnat de Romania cu Banca Europeana de Investitii, un acord in care este inclusa finantarea pentru 37 de trenuri pentru dotarea Magistralei 5 si inlocuirea trenurilor cu durata de viata depasita de pe celalalte magistrale.

Licitatia a fost castigata de spaniolii de la CAF - Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A., cu un pret de 97 de milioane de EUR fara TVA (6 mil. EUR pentru fiecare tren). Dintre cele 16 trenuri de la CAF, primele 4 vor fi asamblate in Spania, pentru urmatoarele 12 asamblarea finala urmand sa fie facuta la Atelierele Grivita din Bucuresti.

In prezent, Metrorex are in dotare 44 de trenuri de constructie noua facute de catre firma canadiana Bombardier.

Dupa finalizarea contractului pentru cele 16 rame CAF, Metrorex va dispune de 60 de trenuri de constructie noua.
Noile rame au o lungime de 114 m si sunt compuse din 6 vagoane unite prin burduf. Noile trenuri vor avea o capacitate totala de 1202 pasageri si au viteza maxima de 80 km/h.








Sursa foto: forum.metrouusor.com


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















23913 vizualizari

  • -11 (23 voturi)    
    protest (Luni, 16 septembrie 2013, 18:22)

    Googol [utilizator]

    sunt construite de capitaliștii spanioli. ieșiți în stradă la protest, aveți un motiv în plus.
    • -2 (2 voturi)    
      La Montreal toate metrourile sunt din 1967 (Marţi, 17 septembrie 2013, 7:59)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Googol

      Nu stiu de ce tot schimbam trenuri de metrou. Avem deja trei modele diferite. La Montreal toate garniturile sunt identice, primele intrind in functiune in 1967 cind s-a dat in exploatare metroul.
      • 0 (0 voturi)    
        asa si? (Marţi, 17 septembrie 2013, 15:48)

        James Bond [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        In Paris sunt mai multe tipuri de "vagoane" (sunt siderat sa vad ca este folosit termenul "rama").
        Trenurile se schimba pentru ca cele vechi devin uzate fizic si moral. Sunt amortizate, asa ca dpdv contabil pot fi schimbate.
  • +22 (24 voturi)    
    Mda... (Luni, 16 septembrie 2013, 18:58)

    solar [utilizator]

    Ramele de metrou IVA( INTREPRINDEREA DE VAGOANE ARAD) au facut fata cu brio traficului si nevoilor metroului bucurestean. IVA avea in spate o traditie (muncitoreasca) de 100 de ani atunci cand a disparut de pe firmanetul ...industriei romanesti. MARCA IVA poate fi intalnita inca si acum in BRAZILIA, EGIPT,INDIA, SUA, INDONEZIA.
    Dar asta a fost. Acum ...aproape in intregime este la...fier vechi!!Ba, pardon, se chinuie sa supravietuiasca fabricand tramvaie... Le cumpara cineva? Cine liciteaza?
    Ah,pardon... Nu trebuia sa scriu asa ceva... Asta e nationalism economic de-acuma. Bietele vagoane... Si cand te gandesti ca aveau la baza un Institut de proiectari de 1200 de ingineri,iar IVA avea 14.000 de angajati.Chiar in dupa masa zilei de 20 decembrie 1989 au inceput cu totii, unul cate unul si-au iesit la ...REVOLUTIE. Scandau TIMISOARA< TIMISOARA VENIM> Parca ar fi fost ...IERI !! Dar au trecut de atunci, azi , maine 24 de ani.
    Te pomenesti ca s-or fi mutat in SPANIA de atunci! Nu de alta zic, dar chiar arata frumos ramele de metrou spaniole.
    • +6 (6 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 16 septembrie 2013, 20:58)

      [anonim] i-a raspuns lui solar

  • -1 (5 voturi)    
    mda... (Luni, 16 septembrie 2013, 20:34)

    Anaconda_ [utilizator]

    Cred ca toti banii cu care se cumpara noile "jucarii" ar trebui sa fie bagati strict in infrastructura...S-au incheiat cumva lucrarile la metrou si nu stiam?
    • +2 (2 voturi)    
      Poate n-ai observat (Luni, 16 septembrie 2013, 23:55)

      roadrunner2n [utilizator] i-a raspuns lui Anaconda_

      dar inca sunt in exploatare garnituri din perioade in care noi inca nu eram nascuti. Iar costurile cu mentinerea lor pe linia de plutire deja nu se mai justifica. Am coborat din destule astfel de garnituri ptr ca trebuiau sa se retraga de urgenta din circulatie din cauza unor avarii.
      • 0 (0 voturi)    
        ? (Vineri, 20 septembrie 2013, 0:10)

        Anaconda_ [utilizator] i-a raspuns lui roadrunner2n

        Exista in toata Europa garnituri care au peste 30 de ani si sunt in circulatie...Paris spre expemlu...dar asta e mentalitatea pe care o avem. care e problema cu garniturile alea? te duc din A in B. Nu asta era ideea?
  • +2 (4 voturi)    
    Ne macina o curiozitate TULBURATOARE (Marţi, 17 septembrie 2013, 6:49)

    Intermezzo [utilizator]

    Cit sunt de ergonomice scaunele ? Fiindca la vagoanele Bombardier sunt mai proaste decit la vechile vagoane de tip " trenul galben fara cai " . Cum adica mai proaste ? Mai incomode , au o suprafata lucioasa in loc s-o aiba usor RUGOASA . Drept urmare calatorul tot timpul aluneca de pe ele , cind in stinga , cind in dreapta . La un drum mai lung , de 30-40 de minute devine foarte enervant sa-ti corectezi permanent pozitia pe scaun . Pare ciudat dar scaunele vechilor vagoane sunt incomparabil mai comode si chiar mai bine " taiate " . Au un profil mai pe potriva posteriorului uman care se aseaza ca turnat pe scaun . Iar vagoanele Bombardier mai au un defect : intra intr-o vibratie laterala , perpendiculara pe directia de mers , extrem de inconfortabila . Pe scurt : pe afara sunt mai frumoase dar in interior sunt mai PROASTE decit vagoanele vechi . Mult mai proaste ! Asa ca sa ne fie cu iertare daca suntem cam SCEPTICI relativ la confortul acestor vagoane noi . Numai de n-ar fi mai proaste chiar si decit alde Bombardier !
    • +2 (2 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 17 septembrie 2013, 9:53)

      [anonim] i-a raspuns lui Intermezzo

    • 0 (0 voturi)    
      Te felicit, domnule... (Miercuri, 18 septembrie 2013, 22:16)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui Intermezzo

      da, da, TE FELICIT, stimate domn. Ai fleur si perspicacitate. Cat de ergonomice sunt scaunele unei rame de metrou ? Pe cine intereseaza? Pe nimeni !!(in Romania ceasului de fata)Si chiar ca aici nu e vorba despre ...capitalism versus socialism.De aceea ziceam: bietele vagoane.Exista, mai e functionala "filosofia" lucrului bine facut? Sau acuma , mai nou ,teoretizam capitalismul comunistizat??
  • 0 (0 voturi)    
    "rama" vs. "vagon" (Marţi, 17 septembrie 2013, 15:53)

    James Bond [utilizator]

    Am si eu o curiozitate in legatura cu termenul "rama". Ce e aia "rama de metrou"? Nu este normal sa fie folosit termenul "vagon"?
    Rama este un cadru, un suport pentru ceva... Aici vorbim despre vagoanele metroului, nu e vorba de nicio rama.
    Incep sa cred ca odata s-a folosit termenul de "râmă" pentru asemuirea metroului cu binecunnoscutul vierme de pamant, si pentru ca nu s-au folosit diacritice, s-a impamantenit termenuil de "rama" :))


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by