Primele imagini cu ramele de metrou construite de spaniolii de la CAF (onstrucciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.) ce vor rula in subteranul Capitalei au fost publicate pe forumul de infrastructura metrouusor.com. In imagini apare prima rama de metrou din cele 16 pe care Metrorex plateste 97 milioane de euro (fara TVA) si care vor inlocui vechile rame IVA ce inca ruleaza pe magistralele M1 si M3. Din cele 16 rame construite de spanioli, 4 sunt ansamblate in Spania, urmand ca restul de 12 sa fie ansamblate la atelierele Grivita din Bucuresti. Noile rame de metrou vor incepe in scurt timp probele in Bucuresti.

Rama de metrou CAFFoto: Metrouusor.com

Pozele cu noua rama de metrou construita de CAF in atelierul de la San Sebastian au fost publicate pe forum.metrouusor.com de catre utilizatorul subway guru. In imagini este ilustrata rama 001 finalizata si care are indicativul BM3 de la Bucharest Metro.

Rama de metrou CAF (3)

FOTOGALERIE Noile trenuri de metrou din Bucuresti

Ramele fac parte dintr-un contract semnat de Metrorex in 2011 pentru achizitia a 16 noi trenuri de metrou care sa inlocuiasca vechile trenuri IVA aflate inca in circulatie pe Magistralele M1 si M3.

Contractul reprezinta o componenta a unui acord semnat de Romania cu Banca Europeana de Investitii, un acord in care este inclusa finantarea pentru 37 de trenuri pentru dotarea Magistralei 5 si inlocuirea trenurilor cu durata de viata depasita de pe celalalte magistrale.

Licitatia a fost castigata de spaniolii de la CAF - Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A., cu un pret de 97 de milioane de EUR fara TVA (6 mil. EUR pentru fiecare tren). Dintre cele 16 trenuri de la CAF, primele 4 vor fi asamblate in Spania, pentru urmatoarele 12 asamblarea finala urmand sa fie facuta la Atelierele Grivita din Bucuresti.

In prezent, Metrorex are in dotare 44 de trenuri de constructie noua facute de catre firma canadiana Bombardier.

Dupa finalizarea contractului pentru cele 16 rame CAF, Metrorex va dispune de 60 de trenuri de constructie noua.

Noile rame au o lungime de 114 m si sunt compuse din 6 vagoane unite prin burduf. Noile trenuri vor avea o capacitate totala de 1202 pasageri si au viteza maxima de 80 km/h.

Sursa foto: forum.metrouusor.com