VIDEO A treia zi de proteste anti-Rosia Montana si anti-Guvern cu peste 2.000 de oameni. Protestatarii au blocat Calea Victoriei in fata Ministerului de Interne

de Red. Stiri     HotNews.ro
Marţi, 3 septembrie 2013, 19:17 Actualitate | Esenţial


FOTOGALERIE Proteste impotriva exploatarii de la Rosia Montana in Piata Universitatii
Peste 2.000 de protestatarii anti-Rosia Montana au revenit si marti seara in Piata Universitatii pentru a treia zi de miting. Reamintim ca protestele impotriva exploatarii aurifere de la Rosia Montana si impotriva deciziei Guvernului de a aproba proiectul si de a-l trimite la Parlament au inceput duminica. Protestatarii au plecat spre miezul noptii din Piata Universitatii in Piata Revolutiei si au blocat Calea Victoriei in dreptul Ministerului de Interne. Protestul a fost pasnic si nu s-au inregistrat incidente majore.
  • Urmareste LIVE TEXT evenimentele din Centrul Bucurestiului

Ora 1:30 Cateva sute de persoane se mentin in Piata

Ora 0:30 Protestatarii au inceput sa paraseasca Piata Revolutiei. In fata Ministeruui de Interne au ramas aproximativ 500 de persoane. Nu exista incidente.

Ora 0:00 Moment de reculegere in memoria victimelor Revolutiei din 1989.

Ora 23:15 Cateva sute de protestatari s-au mutat pe Calea Victoriei, blocand circulatia intre Muzeul National de Arta si biserica Kretzulescu. Acestia protesteaza in fata Ministerului de Interne cu sticle de plastic in care au pus monede si nu par dispusi sa paraseasca prea curand locul. Jandarmii au incercuit zona, fara sa intervina. "Presa romana, plina de cianura"

Ora 23:00 Protestatarii au parasit Piata Universitatii, la plecare avand loc altercatii cu jandarmii pe strazile laturalnice. Cateva persoane se afla in zona fantanii, fara sa scandeze, precum si cateva grupuri de jandarmi.

Ora 22:45 Aproximativ 400 de persoane s-au adunat in Piata Unirii din Cluj-Napoca pentru a protesta impotriva exploatarii de la Rosia Montana.

Ora 22:00 Sunt circa 1.000 de protestatari. Nu se semnaleaza incidente. Jandarmii, in numar mai mic decat ieri, asigura ordinea cu calm.

Ora 21.52 Ploaia s-a oprit. "Azi Capitala, maine toata tara". In Piata sunt acum in jur de 800 de protestatariSe cere demisia presedintelui Basescu si a premierului Ponta. Jandarmii au aceeasi atitudine calma ca si in ziua precedenta, iar numarul lor pare mai mic.

Ora 21:40 Protestatarii si-au scos pelerinele si continua sa scandeze in ploaie "Rosia, Rosia vine revolutia!".

Ora 21.33 In Capitala a inceput sa ploua. Manifestantii scandeaza "Ploua, ninge, vom invinge!".

Ora 21.30 In Piata sunt circa 600 de protestatari. Ei striga "Demisia" si "Nu corporatia face legislatia".

Ora 21.00 Numarul manifestantilor a ajuns la 500 si continua sa creasca. Protestatarii striga "Nu cedam, nu capitulam!".

Protestatarii din Piata Universitatii
Foto: Hotnews

Ora 20.50 O parte dintre protestatari striga "Romania libera!". Cativa s-au asezat pe asfalt si discuta despre cum trebuie sa se manifeste, sa scandeze la proteste. Un alt grup, in alt colt al pietei, discuta despre modificarile legii.

Ora 20.40 In Piata sunt circa 400 de manifestanti. Fata de seara trecuta, mesajele sunt strict legate de exploatarea cu cianuri si de proiectul de lege aprobat saptamana trecuta de Guvern. Mesajele de pe pancarte sunt indreptate doar impotriva presedintelui Basescu, premierului Ponta si ministrului Rovana Plumb ("Ponta, Base doi golani, acum se cearta pe bani").

Ora 20.35 Protestatarii canta la tobe, rad, aplauda, se simt bine





Ora 20.20
Piata s-a animat. Protestatarii au inceput sa bata cu peturi, sa sufle in vuvuzele, sa fluiere si sa strige "Uniti salvam Rosia Montana!"

In aceasta seara manifestantii sunt mult mai bine organizati si mai uniti fata de protestele din serile trecute.

"Eu am venit la acest protest pentru ca acest caz cu Rosia Montana este paravan si pentru alte cazuri care nu sunt atat de mediatizate. A inceput o exploatare in stil colonialist a resurselor. Sunt de acord cu exploatarea miniera, insa nu la suprafata, ci in interior. De asemenea, ca activist, sunt solidara cu oamenii si celelalte organizatii care au venit aici. Chiar as vrea sa vad ca, fata de protestele de anul trecut, se vor organiza mai bine si parerile lor vor conta", a declarat Liana Buzea de la asociatia EcoAssist, prezenta la protest.

Protest Universitate
Foto: Hotnews
Ora 20.15 Numarul protestatarilor creste. S-au impartit pe zone si grupuri de discutii. Intro zona se va discuta despre organizarea protestului din acest weekend, in alta zona despre distribuirea mesajelor pe retelele de socializare, in alta zona despre modificarea legii, iar in alta despre conduita celor care participa la aceste proteste. Cei care nu vor sa participe la aceste discutii pot sa scandeze.

Ora 20.00
Numarul manifestantilor se apropie de 300. Unul dintre liderii lor, Claudiu Craciun, a vorbit despre organizarea unui protest mare la sfarsitul saptamanii si de organizarea unor grupuri de discutii. De asemenea, acesta i-a invitat pe participanti sa discute cat mai mult intre ei si sa fie cat mai organizati.



Ora 19.45
Circa 150 de persoane s-au adunat in Piata Universitatii, in jurul Fantanii de la Facultatea de Arhitectura.

Protest anti-Rosia Montana
Foto: Hotnews
Manifestantii au steaguri si pancarte cu mesaje precum "Salvati Rosia Montana", "Tradarea de tara in aur se masoara" sau "Natura moarta ne place doar in pictura". De asemenea, un grup de protestatari striga "Romania, trezeste-te!".

Ora 19.30: S-au strins in Piata circa 50 de manifestanti


















12390 vizualizari

  • +1 (27 voturi)    
    In principiu este o atitudine buna (Marţi, 3 septembrie 2013, 19:25)

    SoimulPatriei [utilizator]

    ....insa nu stiu de ce,dar ma duce cu gandul la Turcia.
    • +1 (43 voturi)    
      fiti scrupulosi cu enumerarile (Marţi, 3 septembrie 2013, 19:44)

      Marin Puscasu [utilizator] i-a raspuns lui SoimulPatriei

      Daca tot ati pus in titlu ca protestatarii sunt "anti-Rosia Montana" si "anti-Guvern", puneti si "anti-Presedintie".
      • +4 (22 voturi)    
        mda, ai dreptate, (Marţi, 3 septembrie 2013, 20:12)

        victor L [utilizator] i-a raspuns lui Marin Puscasu

        chiar si anti Boc ar trebui pancarte.
        Dar sa nu fie anti Dottore :P
      • -2 (20 voturi)    
        Ia uite! Au aparut deja unul! (Marţi, 3 septembrie 2013, 20:18)

        denvarel [utilizator] i-a raspuns lui Marin Puscasu

        Comentam ca acest protest va fi rapid deturnat spre altceva datorita slabei organizari si telului neclar al manifestatiei.

        Jos Basescu! tipa Puscasu Marin. Asta vor manifestantii!!!

        O sa iasa urat! Din nou. Din pacate.
        • +4 (4 voturi)    
          unde sunt comentatorii de ieri? (Miercuri, 4 septembrie 2013, 10:04)

          nellino [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

          domnul HP unde o fi?
          probabil ca este la Rosia, la sediu, ca tot zicea el ca merge saptamanal acolo.
    • -1 (23 voturi)    
      în Turcia protestau toată ziua (Marţi, 3 septembrie 2013, 20:24)

      FFF T [utilizator] i-a raspuns lui SoimulPatriei

      Ce nu îmi place aici e protestul "după program". Cum se lasă întunericul.
      Ar fi mai eficace măcar de la 17, cum a fost în prima zi.
      Sau în weekend nonstop, restul odihnă.
      • +3 (19 voturi)    
        Soimanitul patriei (Marţi, 3 septembrie 2013, 22:42)

        SoimulPatriei [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        Da...este oarecum ciudat.Nu inteleg de ce am luat minusuri...era doar o observatie.Nu inteleg de ce nu au avut loc proteste de amploare similara in cazul gazelor de sist si nu inteleg de ce nu au loc proteste impotriva rahatului de guvernare in primul rand.Eu, unul, sunt mai degraba sictirit si as protesta mai intai apropo de politica sub orice critica din prezent si care a fost pana acum.Am 30 de ani.Am crescut in comunism.A fost urat.Ce a urmat a fost iarasi urat.Neajunsuri, coruptie, lipsa viziune, etc.(s-a perpetuat totul intr-o alta forma).Debusolare totala.In viitor nu se intrevede nimic pozitiv.De regula incerc sa nu fiu pesimist, dar pana acum au fost prea putine lucruri care sa ma faca sa cred ca ar sta altfel lucrurile.De la 89' incoace nu mai cred in proteste pornite din spirit civic si in constiinta natiunii romane.De ce aminteam de Turcia?Poate stirile au fost denaturate sau deloc prezentate (Rosia Montana) pentru a nu "trezi" vreo reactie generala nationala, alta decat destinatia initiala, care si aia mi se pare un pic fortata.Nu stiu ce sa mai cred...insa intuitia nu ma insala de regula...ceva nu este "normal".
        • +19 (25 voturi)    
          Noi suntem vii si proaspeti! (Marţi, 3 septembrie 2013, 22:55)

          Arh. [utilizator] i-a raspuns lui SoimulPatriei

          au avut loc manifestatii de amploare si impotriva gazelor de sist, numai ca televiziunile au tacut malc. insa te puteai informa destul de usor pe internet, daca vroiai.

          pe de alta parte, manifestatiile de acum sunt impotriva praduirii tarii, indiferent daca este vorba de rosia montana, gazele de sist ori alte resurse naturale sau proprietati nationale.

          practic, impotriva celor care vor sa ne ia totul, inclusiv libertatea de informare (vezi tacerea criminala a mass-media)
          • -10 (20 voturi)    
            aha (Marţi, 3 septembrie 2013, 23:29)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

            si ce propuneti ?
            sa raman acolo, ingropate.
            sa stim ca sunt ale nostre !
            • +14 (18 voturi)    
              Dar tu, Brutus? (Miercuri, 4 septembrie 2013, 0:22)

              un dac [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

              Tu ce propui? Sa se imparta la 3 astfel:
              1. Canadienii cea mai mare parte
              2. Politicienii si presa o parte insemnata
              3. Cativa rosieni cu salarii de mizerie restul de sub 1%.

              si mai propui ca peste 15 ani copiii sa invete in cartile de geografie ca AM AVUT aur.
              Aurul ala nu este nici al tau, nici al lui Ponta. El nu trebuie exploatat in totalitate, indiferent de metoda.
              • +3 (9 voturi)    
                pe mata te inteleg (Miercuri, 4 septembrie 2013, 8:33)

                nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui un dac

                esti dac.
                cu voi a inceput rosia montana.:)

                matale ai totusi o viziune.
                99% din protestatari n'au.
                cand protestezi, inseamna ca nu'ti convine ceva.
                dar, trebuie sa si ceri ceva in loc, sa stii cum poate fi indreptata.

                caci, mai draga, in zona aia e foamete...
                iar oamenii de acolo sunt mineri. ei asta stiu sa faca.

                pentru ei, ce vor protestatarii, cu ce program de inlocuire vin ?
                ca inteleg ca nu sunt chiar de adunatura, spontana, ci organizata de ong-uri.
                presupun ca in ong sunt oameni cu viziune.
                .
                ei striga jos basescu, si mai rar jos ponta.
                adica, se pare ca mai sunt si niste rafuieli politice.
                asta nu mai are legatura cu ong-urile, aaaa ?
                suna mai mult a varaniada.

                in iarna, acum un an, a inceput cu arafat, a continuat cu rosia montana, gazelle, ca sa se termine cu bataie si caderea guvernului boc.

                ma tem ca se va termina tot cu niste schimbari politice si ca, rosia montana va ramane tot o problema nerezolvata.
                orice govern va veni, va trebui sa'i dea o rezolvare.
                haznaua goala, deci se cam stie rezolvarea.
                • +2 (2 voturi)    
                  Alternativele (Miercuri, 4 septembrie 2013, 10:46)

                  XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

                  Daca nu esti de acord cu un lucru, trebuie sa oferi o alternativa.
                  In principiu, sunt de acord. Dar daca imi propui sa imi furi banii si, in schimb, sa ma otravesti, pot sa iti spun ca nu sunt de acord si fara sa iti propun alternativa.
                  Exista alternative la exploatare, ele au fost propuse. Guvernantii sunt cei care nu vor sa auda de alternative, nu vor sa ia nimic altceva in calcul - toti cei din piata stim de ce. Toti cei de aici stim de ce. Dar alternativele exista.
                  Nu toti cei care vin la protest cunosc aceste alternative ? Asa e, nu toti le cunosc. Asta inseamna ca cei din Piata nu stiu de ce au iesit ? Stiu foarte bine pentru ce au iesit: pentru ca nu sunt atat de indobitociti incat sa accepte sa li se fure banii si sa li se lase niste cianura ca amintire.
                • -2 (8 voturi)    
                  ONGurile astea (Miercuri, 4 septembrie 2013, 11:15)

                  Lica.lica [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

                  ONGistii care urla impotriva Rosiei Montane si a oamenilor de acolo au aceeasi viziune ca si ONGurile care "aduna" caini de pe strada, urla ca din gura de sarpe, iau o gramada de finantari si nu fac NIMIC! doar impiedica orice actiune benefica comunitatii!
        • +13 (23 voturi)    
          Nu intelegi multe se pare (Marţi, 3 septembrie 2013, 22:59)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui SoimulPatriei

          Daca erau proteste impotriva gazelor de sist, se treazea unul, poate chiar tu, sa zici de ce nu s-a protestat impotriva RM...

          Hai, cantati la alta masa cu prostiile astea!
          E foarte bine ca se protesteaza, fiecare protesteaza pentru ce crede!
          • -2 (14 voturi)    
            S-a protestat... (Marţi, 3 septembrie 2013, 23:39)

            SoimulPatriei [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

            dar nu asa.....si te-as ruga sa evitam expresii gen "hai cantati...".Sunt opinii nu cantari.Si da, este foarte bine ca se protesteaza, insa spuneam ca am ceva indoieli.Si nu este o prostie ceea ce am zis.Si in 89' a protestat fiecare pentru ce a crezut, si in 2012, cand a fost ceea ce cred si eu ca a fost o lovitura de stat (inca una)...si inca una...si tot asa.Ma miram doar...romanul nu iese in strada datorita neajunsurilor materiale, sociale....si dintr-o data apare picatura...mediul inconjurator.
            • -5 (17 voturi)    
              Observatie! (Miercuri, 4 septembrie 2013, 0:27)

              Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui SoimulPatriei

              Dupa ce au inceput sa apara fostii manifestanti din iarna trecuta de la Universitate si au inceput si sloganuri cu "Jos Basescu!", protestul si-a pierdut din amploare si credibilitate.Inca 2-3 zile si revolutionarii condusi de Nicolae Dide vor confisca protestul.
              Sloganul "Toti sunt la fel!" este unul voiculescian, de parca toti suntem la fel, de parca toti gandim si ne comportam la fel.
              Sloganul "Jos capitalismul!" vine si cu intrebarea automata "Ce punem in loc? Comunismul atroce din Coreea sau cel cu fata umana din Rusia!"...
              Basescu e neutru, Boc impotriva proiectului iar Ponta este pentru, promovand proiectul de lege. Ceva nu se leaga!...
              Asta e adevarul!...
          • -1 (1 vot)    
            mai bine (Miercuri, 4 septembrie 2013, 23:20)

            cami_p [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

            mai bine am lupta sa se ia masuri care sa creasca economia, sa nu ridice si sa nu mai fim codasii ue
      • +15 (21 voturi)    
        pai dupa program... (Marţi, 3 septembrie 2013, 22:44)

        T61 [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        ca lumea ce protesteaza, adica oamenii care ies de buna voie si neplatiti, au si ei dari de platit catre mai "marii tarii" .... trebuie sa le puna si celor alesi: cateva masini in garaj, vile la munte, bani pentru doamne in portofel si multe alte excursii in strainatatzuri.... ca daca ar cunoaste putin tzarisoara asta ce natura frumoasa are nu ar mai sfarama-o din pix!
        • -3 (7 voturi)    
          e normal asa? (Miercuri, 4 septembrie 2013, 11:16)

          Lica.lica [utilizator] i-a raspuns lui T61

          sunt curios daca lumea ce protesteaza ar fi multumita daca unii de la sute de kilometri distanta ar protesta impotriva locurilor lor de munca! pentru ca asta fac ei cu oamenii din Rosia Montana! oamenii de acolo cer de ani de zile pornirea proiectului minier, unii de la sute de kilometri distanta cer ca Rosia sa ramana in saracie si somaj. e normal?
      • +5 (5 voturi)    
        e o diferenta (Miercuri, 4 septembrie 2013, 10:51)

        gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        Asta arata ca oamenii astia muncesc si nu sunt pensionari sau asistati sociali ca restul protestatorilor de acum cateva luni din acelasi loc.
      • 0 (0 voturi)    
        copy (Miercuri, 4 septembrie 2013, 23:19)

        cami_p [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        protestul asta e mai mult asa ca un copy paste dupa alte tari in care s-a protestat atat si au fost revolte populare. dar nu cred ca e cazul sa se ajunga la asta pentru un proiect minier si investitii
  • +33 (43 voturi)    
    Ponta (Marţi, 3 septembrie 2013, 19:52)

    Kepler [utilizator]

    ar trebui deja sa cada!
    Nu se poate asa la galop cu minciuna cum face el!
    • +5 (19 voturi)    
      Corect +1 (Marţi, 3 septembrie 2013, 23:37)

      Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui Kepler

      Ponta si Basescu si toti sustinatorii acestui JAF trebuie sa cada.
      • 0 (2 voturi)    
        Frumos (Miercuri, 4 septembrie 2013, 11:05)

        Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

        Ca sa apara Antonescu ca salvator. Actiune PNLista?
        • +3 (3 voturi)    
          Si el sa plece! (Miercuri, 4 septembrie 2013, 11:54)

          Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

          Ne-am saturat de hoti, tradatori si mincinosi.
          • 0 (2 voturi)    
            Da. (Miercuri, 4 septembrie 2013, 13:55)

            Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

            Asta o spui tu aici, aia din piata zic doar de Basescu si Ponta la fel ca si Antena 3. Se leaga, nu?
  • +2 (28 voturi)    
    Din pacate stiu cum se va termina. (Marţi, 3 septembrie 2013, 20:09)

    denvarel [utilizator]

    Toata manifestatia de care sunt atat de mandrii tinerii va fi deturnata rapid de cateva zeci de elemente umane coordonate spre alt obiectiv. Se va striga in curand Jos Capitalismul, sau hotii de USA, sau mai stiu eu ce nazbatie.

    Am discutat, culmea nu neaparat in contradictoriu, cu un fan al acestui fenomen la un articol asociat.

    Nu era asa deranjat de faptul ca un plagiator conduce dezastruos si dicretionar prin ordonante de urgenta tara, nu era deranjat de falimentele in lant, el o tinea langa cu Rosia Montana.

    Nu spun ca e un subiect minor, prin comparatie cu celelalte, insa, este.

    Sunt curios ce sa faca dupa ce le va fi deturnata miscarea in doi timpi si trei miscari. Si voi vedea din ce material sunt facutit "hipsterii" astia la primul lor contact cu jandarmii.
    • +3 (15 voturi)    
      Vai doamne (Marţi, 3 septembrie 2013, 23:39)

      Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      Dar cum sa protestezi impotriva SUA?

      No noooo this is not kosher!
      • -4 (14 voturi)    
        aşa e (Miercuri, 4 septembrie 2013, 0:49)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

        Ai dreptate, acum e momentul, aşa ocazie nu mai pupaţi! Şi nu numa-mpotriva americanilor, ci şi-mpotriva Germaniei (datoria către noi) a lui Merkel (ne tratează ca pe o colonie) a Franţei (îşi bat joc de noi în emisiuni radio şi TV) a Olandei (care nu vrea să ridice restricţiile de muncă) a Angliei (care se teme de valul de imigranţi de la noi) a Ungariei (care vrea să ne fure Ardealul) şi, în general, a oricărei ţări vestice care, evident, nu ne doreşte la masa bogaţilor. Apoi, împotriva FMI, care ne bagă pe gât tot felul de programe şi ne cere să rambursăm împrumuturile, a Băncii Mondiale, care-i în cârdăşie cu FMI, a NATO, pentru că serveşte militarismului imperialist. Demne de lauda şi înalta voastră apreciere sunt China, Coreea de Nord, Venezuela, Bolivia, Argentina, Iranul, Siria, Cuba.
        • +2 (6 voturi)    
          relax (Miercuri, 4 septembrie 2013, 10:53)

          gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

          Relaxeaza-te ca vestul nu e raiul, sunt multe ascunse sub pres chiar si cianura pentru rosia montana tot din vest vine.
  • +6 (22 voturi)    
    "ponta, base doi golani" (Marţi, 3 septembrie 2013, 21:31)

    ampersand [utilizator]

    Mă jigneşte apelativul ăsta. Care-a fost "deşteptul" care-a avut proasta inspiraţie să-l folosească? Ăsta a fost complimentul făcut nouă de iliescu, când spunea că trebuie să fim lăsaţi să fierbem în suc propriu.
  • +2 (10 voturi)    
    Iar Claudiu Crăciun? (Marţi, 3 septembrie 2013, 21:32)

    jderu [utilizator]

    Cel mai bine ar fi ca domul Crăciun să ceară ajutorul experților de la Romaltyn Baia Mare ( fostă Polyus Gold). Se pare că aceștia dețin secretul exploatării foarte ecologice a aurului.
  • -13 (23 voturi)    
    rm (Marţi, 3 septembrie 2013, 21:35)

    Googol [utilizator]

    pe una dintre pancarte scria: „copilul meu nu vrea cianură”. asta spune tot despre ipocrizia protestatarilor bucureșteni.
  • -6 (26 voturi)    
    bravo voua! (Marţi, 3 septembrie 2013, 22:23)

    antitot [utilizator]

    Solicit demisia presedintelui cat mai urgent .
    • +13 (17 voturi)    
      Serios? (Marţi, 3 septembrie 2013, 23:03)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      De dottore nimic? Sa fie doar niste obloane de cal la tine sau sa fie deja patologic?
    • +12 (14 voturi)    
      pe bune? (Marţi, 3 septembrie 2013, 23:46)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      presedintele a trimis in parlament proiectul de lege sau guvernul condus de Ponta? Ha?
    • +2 (6 voturi)    
      La pachet cu Ponta si Antonescu.... (Miercuri, 4 septembrie 2013, 8:11)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      ...ai vrut sa spui.
      Ca tot esti antitot.

      PS: Bai istetule, mesajul catre mazeta este valabil si pentru tine (daca nu sunteti cumva unul si acelasi):
      Comenteaza cat mai des, cat mai mult, da-i cu Basescu.
      E de bine!
  • +16 (22 voturi)    
    si la cluj se protesteaza (Marţi, 3 septembrie 2013, 22:33)

    ember [utilizator]

    sunt aproape de 1000 de oameni in fata primariei inca
  • +15 (19 voturi)    
    despre Cluj-Napoca... (Marţi, 3 septembrie 2013, 22:40)

    T61 [utilizator]

    chiar nu se aude nimic? ... va spun eu domnilor, lumea a iesit in strada

    http://citynews.ro/eveniment/fotovideo-mini-protest-anti-rmgc-la-cluj-manifestantii-au-scandat-au-dansat-si-au-cantat
  • -4 (24 voturi)    
    Protest pe ritmuri de peturi... (Marţi, 3 septembrie 2013, 22:44)

    uluit [utilizator]

    Ora 21: 50 "Se cere" demisia presedintelui Basescu si a premierului Ponta.

    Nu incerc sa analizez partea cu "Se cere", insa nu observ nicaieri o alta referinta, prin care se justifica o astfel de cerere. Macar o mica motivatie, sau asa vin iar instructiunile din studioul A3 al Varanului?

    Basescu si-a anuntat neutralitatea in privinta proiectului de expoatare. Ponta a mintit inainte de alegeri, iar recent a sustinut proiectul ca premier si opus ca deputat.

    Ciudate miscari de strada.
    • +4 (16 voturi)    
      ciudate ca-s pe bune (Marţi, 3 septembrie 2013, 23:41)

      LeBaron [utilizator] i-a raspuns lui uluit

      Ti se par ciudate pentru nu urmeaza algoritmii made in russia/usa.
      Ti se par ciudate pentru ca nu au fost inca deturnate.
      Ti se par ciudate pentru ca nu s-a ajuns inca la violenta.
      • +5 (11 voturi)    
        ultimele miscari, sunt chiar pe "bune"? (Miercuri, 4 septembrie 2013, 0:19)

        uluit [utilizator] i-a raspuns lui LeBaron

        Mi-ai insirat o lista, care nu-mi apartine. In mod normal, "algoritmii" bunului simt, nu includ violenta, manipularile, diversiunile... insa am sa incerc sa-ti raspund.

        Perceptia mea (de pana acum), este ca, sunt ca o miscare anarhica (impotriva a tot), iar fara sustinerea directa din partea unor personalitati, protestele vor fi deturnate usor in cele din urma. Din aceasta cauza, le gasesc "ciudate", si-ti spune asta un om calit in strada, cu protestele anti-comuniste ale anilor '90. Sunt unul dintre martorii acelor proteste, in care tov. Iliescu ne numea "Golani", fiindca nu-si dorea dialogul cu Societatea Civila de atunci. Rezultatul se simte si-n zilele noastre!

        Sper sa nu se "dezumfle" asa cum a inceput.
        Imi rezerv dreptul de a avea dubii asupra naturaletii acestei miscari. Ramane de vazut.
        • +6 (6 voturi)    
          Da, este nevoie de sustinere (Miercuri, 4 septembrie 2013, 1:48)

          LeBaron [utilizator] i-a raspuns lui uluit

          Dar personalitatile sunt ocupate sa-si umple buzunarele.
          Clar este nevoie de sustinere. Iar cei mai in masura sa sustina aceste proteste sunt cei care, asemenea tie, au iesit in strada in '90. Dupa 23 de ani a aparut iar o sansa ca spiritul civic al romanilor sa se trezeasca.
          Iti marturisesc ca am fost sa protestez dupa ce am citit in presa despre declaratia contradictorie a unui om bolnav, prim-ministru al acestei tari.
  • +4 (12 voturi)    
    Cum va fi deturnata miscarea (Marţi, 3 septembrie 2013, 23:14)

    Claude [utilizator]

    Am rugamintea sa vedeti protestele de anul trecut si mai ales activitatea tovarasului Craciun in cursul acelor evenimente. Si apoi va veti convinge care va fi cursul lor. O seara placuta.
    • 0 (0 voturi)    
      Te referi la mine ? (Miercuri, 4 septembrie 2013, 19:15)

      Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui Claude

      Ma simt ca un Mos Craciun.
  • +15 (21 voturi)    
    Jurnalism si cum se face el. (Marţi, 3 septembrie 2013, 23:19)

    AlexandraZInca [utilizator]

    Ce inseamna protestatari "anti Rosia Montana"?? In ce fel se manifesta acestia impotriva Rosiei Montane? Sustinetii ca sunt impotriva acestei localitati?
    Ar fi o dovada exceptionala de profesionalism sa revizuiti titlul acestui articol si sa inlocuiti sintagma "anti-rosia montana" cu una care are sens si reflecta caracterul protestului.
  • +16 (20 voturi)    
    presa ostilă (Marţi, 3 septembrie 2013, 23:34)

    FFF T [utilizator]

    La ora la care scriu, ora 23.25,aproximativ 800 de protestatari au ocupat Calea Victoriei în faţa Ministerului de Interne.
    Singura televiziune care a transmis ceva a fost Digi24. Reporterul de la faţa locului a fost profesionist, împarţial, însă din studio prezentatoarea mai avea puţin şi-i numea neisprăviţi pe protestatari ...A spus despre ei că mulţi au venit acolo... fără să ştie pentru ce, ... că "ia luat valul". Alo, Digi 24! A fost penibilă doamna!
    La celelalte televiziuni nu se dă NIMIC.
    Repet, 800 de protestatari au ocupat Calea Victoriei în faţa Ministerului de Interne! Dacă nici asta nu e breaking news...!
    Pe Adevărul e linişte. Pe Evz la fel...

    Felicitări totuşi Hotnews că e pe fază!
    • +13 (17 voturi)    
      Acuma ai vazut si tu in mana cui (Marţi, 3 septembrie 2013, 23:54)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

      Acuma ai vazut si tu in mana cui e mass-media romaneasca

      Toti de la putere sunt pe o mana si controleaza informatiile

      Si noi bataia lor de joc!
  • +19 (27 voturi)    
    cenzura totala la tv (Marţi, 3 septembrie 2013, 23:52)

    alex1234 [utilizator]

    Romania TV "Ghita TV, Securistul-TV"
    - nici o stire de 3 zile de cand au inceput protestele

    Antena-3
    - nici o imagine azi in direct
    - la momentul asta Badea ii injura pe protestari
    "isterici, betivi din centru vechi, platiti"
    Lipseau drogurile si steagurile legionare si era exact propaganda lui Iliescu de la Mineriade

    Realitatea-TV
    - nici o imagine azi
    - Chelul Rares care se dadea de caesul mortii cum lupta el pentrui romani, face emisiune despre cainii vagabonzi

    B1-TV
    - nici o imagine azi
    - Chelu-2 de la injura protestatarii care se opun "progresului tehnic" cum s-au opus unii primitivi din Brazilia "la constructia autostrazii care trece prin padurea amazoniana"

    DIGI 24
    - singiurele imagini live 2 minute la stiri
    - protestarii injurati d ereporterul "impartial" ca blocheaza circulatia


    singurul ziar care a zis ceva : Cotidianul
    si dupa ce s-a ascuns ca strutul acum si Hot News
    mai da ceva

    E clar ca le e frica! Cenzura asta miroase a frica mare
    in capul hotilor de la putere!

    Sa Fim Uniti! Nu cedati!

    Terminati cu acuzele intre noi !
    Nu mai exista "basisti" si "usl-isti"

    Exista pe de o parte, niste tradatori de tara aflati la putere care au in mana toata mass-media din tara

    Si mai existam noi, astia care suntem bataia lor de joc!

    Pentru viitorul copiilor nostri, sa fim uniti!
    • +2 (12 voturi)    
      Bravoo. (Miercuri, 4 septembrie 2013, 1:02)

      denvarel [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      Uite asa imi place, documentat cu cifre si concluzii la final, amestecate cu indemnuri.
      Primul comentariu intradevar demn de remarcat in acest subiect.
    • +1 (3 voturi)    
      contractul (Miercuri, 4 septembrie 2013, 10:46)

      arthur_l [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      pai toata presa centrala a semnat un contract cu gabriel resource.

      pe perioada contractului presa care a semnat contractul NU AU VOIE SA TRANSMITA STIRI NEGATIVE DESPRE PROIECT>

      deci cu alte cuvinte. pot sa fie 10.000 de persoane in strada ca televiziunile vor da doar ce vor ele si cu schimbare totala a adevaratului motiv.

      1. se spune ca este un protest anti basescu

      2. apar stiri cum ca un deputat maghiar ar fi impotriva proiectului ca sa bage ideea cum ca ungaria nu vrea ca romania sa castige de peurma proiectului bani

      3. printre manifestanti deja s-au infiltrat psdistii si pcr-istii.



      interesele sunt foarte mari iar sumele enorme. noroc ca suntem in ue si nato ca de nu eram ca in delta nigerului.
  • -6 (10 voturi)    
    daca sunt o "constiinta vie a natiei" (Miercuri, 4 septembrie 2013, 6:38)

    fosta zoezoe [utilizator]

    azi, ar fi trebuit sa schimbe agenda sau sa o extinda si sa sanctioneze toti primarii Bucurestiului , guvernantii,parlamentarii,sa le ceara demisia, masuri, sa dea socoteala pentru modul in care cheltuie banii pentru cainii vagabonzi , sa-i acuze ca sunt interesati ca acestia sa existe in numar foarte mare pentru ca sunt o sursa de bani (spagi, bani pentru partid) etc
    As fi vrut sa particip la un protest pentru cauze morale si am avut in ultima vreme, motivatii zilnice.
    Credeam ca o sa ies la orice manifestatie contra guvernului dar uite ca n-am iesit, pentru ca nu exista (!!) o opinie exprimata public de min mediului, de academia romana...In Rosia Montana e aur, sunt interese,alte elemente poate mai importante, o calamitate provocata de exploatarile anterioare facute tot cu cianuri, dar si multa durere si oameni carora e greu sa le iei speranta.....
  • +7 (11 voturi)    
    Aseara (Miercuri, 4 septembrie 2013, 8:54)

    Pileati [utilizator]

    Aseara au fost in piata revolutiei minim 3000 de persoane.. Nu stiu de unde scoateti voi 800... Poate 800 erau stransi in fata singurului echipaj de reporteri prezent...
    Tot spatiul dintre strada Dem. I. Dobrescu si pana in fata bisericii Kretzulescu pe Calea Victoriei era plin de oameni...
    Un eveniment de asa amploare si doar 1 echipaj de reporteri... Rusine presei plina de cianura.
    • +1 (7 voturi)    
      vezi B1 (Miercuri, 4 septembrie 2013, 10:18)

      Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui Pileati

      B1 a transmis permanent.

      Nu mai da din gura .
  • -3 (7 voturi)    
    Referendum pentru RM (Miercuri, 4 septembrie 2013, 10:17)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    nu am incredere in ONGurile activiste, cum nu am incredere in cele ce se ocupa de cainii strazii.

    Au interese materiale si politice. Profesionalism ZERO.
    Onestitate ZERO.

    Cat de bine intentionate sunt se vede din "succesul" parteneriatelor administratiei locale cu ONGuri in problema cainilor strazii.
  • 0 (2 voturi)    
    intoxicare&manipulare (Miercuri, 4 septembrie 2013, 14:00)

    GRANDFATHER [anonim]

    "Problema" de la Rosia Montana nu va fi rezolvata nici de ong-uri, nici de miile de "indignados" din strada si nici macar printr-un referendum! Pentru ca: aurul este un metal strategic, care se extrage si se vinde sub control international; pentru ca are un pret cotat pe cele mai importante burse; pentru ca pentru Romania din 2013 poate fi o solutie salvatoare din mai multe puncte de vedere: financiar(avem o datorie externa de cca. 100 miliarde de euro), economic(repunem pe picioare un sector economic profitabil), social(se creaza mai multe mii de locuri de munca)!
    Procedeul industrial de extragere a aurului prin metoda cianurarii se aplica de 126 de ani si pe baza lui se obtine 95% din aurul mondial! Procedeul a fost aplicat si in Romania la Rosia Montana pana la inchiderea minei(minelor) datorita faptului ca din 2001 BNR nu a mai cumparat nici un gram de aur din productia interna! Si-atunci despre ce vorbim?! Care e de fapt problema?! Ni s-a livrat o tema de "mestecat", ca sa ni se distraga atentia de la adevaratele probleme ale Romaniei?! Televiziunile "de stiri"(?!) ne livreaza zilnic in regim de beaking news toata mizeria societatii post-comuniste, facand din nuntile, divorturile, cumatriile, inmormantarile asa zisilor "regi"(autointitulati) si "VIP-uri"(de carton) "evenimente" de importanta planetara! Intre doua inmormantari "regale" si o paranghelie cu lautari, mai facem un referendum, ocupam Piata Universitatii pentru nimic si facem talk-showuri aiuritoare despre cainii vagabonzi(comunitari) sau despre "tortionari" senili pe care-i cauta moartea pe acasa! Tot acest gunoi este "nutretul" cu care politicienii si slugile lor "hranesc" democratic poporul de votanti! Asta-i "democratia originala" din Romania!
  • +1 (3 voturi)    
    Mai fratilor, (Miercuri, 4 septembrie 2013, 15:19)

    PERIFERIGERI [utilizator]

    Astept de un an iesirea voastra in strada!!!!
    Problema de la Rosia Montana e cat se poate de complicata. Pe de o parte grija pentru ziua de maine, pe de alta cea pentru viitor. Din pacate nu exista decat doua metode de exploatare a minereurilor de aur si argint: cea clasica prin dinamitarea filonului si cea moderna, prin macinarea zacamantului si apoi tratare cu cianuri. Din punct de vedere economic cea mai eficienta e cianura, dar efectele asupra mediului sunt incalculabile.
    Ii inteleg pe cei din regiune ca vor sa munceasca, chiar cu riscul de a lasa in urma prapad. Dar ma intreb de ce nu si-au concentrat eforturile, ei si guvernantii, asupra gasirii unei alternative?
    I-a impiedicat cineva sa invete alte meserii, sa faca agricultura de supravietuire, sa atraga bani europeni pentru proiecte de intretinere si valorificare a exploatarilor istorice din zona?
    Unii si-au vandut casele si altii au construit unele pe fuga, exact pe zona unde se vor face expropieri in vederea pornirii exploatarii!!!! Banuiesc ca intelegeti ca si asta e furt! Sa fim seriosi, se asteapta sa le planga cineva de mila?
    Ce-si face omul cu mana lui e bun facut.
    La noi trebuie muncit inca vreo 500 de ani sa dispara mentalitatea de milogi, aceea cu 'sa ne deie ceva, numai sa ne deie!
    Si apropos educatie : noi avem in continuare doua atitudini fata de liderii pe care ii alegem: 1.deplina incredere, fara sa ne intereseze care e fisa postului, adica un soi de tatuca tar , de la care asteptam rezolvarea tuturor problemelor fara sa ne implicam:
    2.luarea capului, la propriu, cand ne trezim ca am fost inselati in ASTEPTARI. Ca intre timp si noi furam, la scara redusa, cot la cot cu mai marii nostri, asta uitam.
  • 0 (2 voturi)    
    Rosia Montana (Miercuri, 4 septembrie 2013, 15:43)

    Dicu [utilizator]

    Muntii nostri aur poarta noi cersim din poarta in poarta pentru ca avem politicieni lasi care nu sunt in stare sa ia o decizie benefica pentru Romania. Boc n-a avut curajul, Ponta parea sa aiba dar i s-a facut frica. Base da un pic inapoi. Ce mare problema avem? O regiune care moare din lipsa de investitii in minerit pe de o parte si 2-3 mii de oamani care habar n-au dar protesteaza. Cu cianura s-a lucrat mereu acolo si minerii nu se tem de ea. Poluarea facuta natural acum de paraiele ce ies din mina nu poate fi oprita decat cu bani. Asta ar putea fi facuta de un investitor serios. Problema este gasirea unui investitor serios, alcatuirea unui contract bun din care statul sa castige si macar o mie de oameni sa-si gaseasca acolo de lucru, iar apoi supravegherea ca acest contract sa fie corect urmat. Nu ma intereseaza ca Ungaria se opune, ei de mult ar fi exploatat aurul fara sa-si faca probleme daca era al lor. Dar asa...
    Desigur sperante intr-o rezolvare sunt minime cand avem un guvern si un parlament de handicapati.
  • 0 (0 voturi)    
    nu ajuta (Miercuri, 4 septembrie 2013, 23:17)

    cami_p [utilizator]

    cred ca protestele astea nu ajuta cu nimic rosia montana unde reluarea mineritului ar fi cea mai buna varianta de redresare economica


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version