​Unii angajati ai Gărzii Financiare ar putea ramane fără serviciu, după ce vor da testele de integritate, în contextul înfiinţării direcţiilor regionale ale finanţelor publice şi antifraudă, a declarat premierul Victor Ponta joi seara, într-o conferinţă de presă la Sibiu, potrivit Agerpres. In schimb, primul ministru spune ca va discuta cu ministrul Bugetului şi cu cel de Finanţe posibilitatea de a se face o excepţie în aşa fel încât să se facă mai multe angajări în administraţie, dar numai pentru accesarea de fonduri europene, rămânând însă în anvelopa de 7 % din PIB.

Întrebat de un jurnalist dacă vor fi disponibilizări după ce vor fi înfiinţate Direcţia Regională a Finanţelor Publice la Braşov şi Direcţia Regională Antifraudă la Sibiu, Victor Ponta a spus că există posturi suficiente, dar că unii angajaţi de la Garda Financiară ar putea "să rămână pe afară": "Numărul de posturi este acelaşi, însă nu toată lumea va fi angajată. Adică, cei din Garda Financiară au locuri unde să se angajeze, dar trebuie să dea nişte concursuri. Şi, ca să fiu sincer, nişte teste de integritate. S-ar putea ca unii să mai rămână pe afară şi nu e neapărat rau".

Primul-ministru a precizat că el, personal, îl va numi pe şeful Direcţiei Regionale Antifraudă, care va avea rang de secretar de stat.

Executivul a aprobat miercuri modificarea şi completarea unor acte normative vizând redefinirea structurii organizatorice a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), precum şi realocarea corespunzătoare a resurselor umane, întregul proces de reorganizare a ANAF urmând să se desfăşoare în limita numărului de posturi ocupate în prezent.

În cea ce priveşte redefinirea structurii organizatorice a ANAF s-a urmărit, în principal, fuziunea prin absorbţie şi preluarea Autorităţii Naţionale a Vămilor (ANV), preluarea activităţii Gărzii Financiare şi desfiinţarea acesteia, înfiinţarea unei structuri de antifraudă fiscală în cadrul ANAF, cu atribuţii sporite, precum şi înfiinţarea direcţiilor regionale ale finanţelor publice.

Activitatea la nivel teritorial se reorganizează în opt direcţii regionale ale finanţelor publice, instituţii publice cu personalitate juridică, înfiinţate prin transformarea a opt direcţii generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti în care va fi stabilit sediul direcţiei generale regionale, prin fuziunea prin absorbţie a celorlalte direcţii judeţene ale finanţelor publice din aria de competenţă.

Oraşele în care îşi vor avea sediul cele opt direcţii generale regionale ale finanţelor publice sunt Iaşi, Galaţi, Ploieşti, Craiova, Timişoara, Cluj-Napoca, Braşov şi Bucureşti.

Sediile structurilor regionale antifraudă au fost stabilite în localităţi din zone care prezintă riscuri ridicate de evaziune fiscală sau în zone limitrofe frontierelor, respectiv în Suceava, Constanţa, Alexandria, Târgu-Jiu, Deva, Oradea, Sibiu şi Bucureşti.

În ceea ce priveşte realocarea resurselor umane, modelul de organizare creat permite redistribuirea personalului între diversele structuri de administrare fiscală şi vamală, în favoarea domeniilor deficitare (control, tehnologia informaţiei, juridic, birourile vamale de frontieră externă în UE), precum şi introducerea componentei antifraudă.

Componenta antifraudă va beneficia, prin realocarea posturilor, de resurse umane suficiente şi foarte atent selectate pe criterii de profesionalism şi integritate, în aşa fel încât să înregistreze rezultate bune în prevenirea şi combaterea evaziunii şi a fraudei fiscale şi vamale, cu consecinţe asupra suplimentării veniturilor colectate la bugetul de stat.

  • Victor Ponta: Pentru proiectele europene s-ar putea face o excepţie, să se facă mai multe angajări

Premierul a anunţat insa si că va discuta cu ministrul Bugetului şi cu cel de Finanţe posibilitatea de a se face o excepţie în aşa fel încât să se facă mai multe angajări în administraţie, dar numai pentru accesarea de fonduri europene, rămânând însă în anvelopa de 7 % din PIB: "Primăria are bani în buget, are nevoie să angajeze oameni pentru accesarea de fonduri europene, unde de fapt ne zgârcim, economisim salariile a trei oameni şi pierdem toţi banii pentru proiecte. E un lucru cu care sunt de acord, o să-l discut cu ministrul Bugetului şi cu ministrul de Finanţe şi cred că putem găsi soluţia în care pentru aceste proiecte angajăm cinci oameni, dar câştigăm şi atragem bani de zece ori mai mult. Ar trebui să avem o excepţie de la regula generală", a spus Victor Ponta.

Acesta precizat că deja au fost exceptate de la desfiinţarea funcţiilor vacante autorităţile de management şi organismele intermediare: "De altfel, între instituţiile exceptate de la desfiinţarea funcţiilor vacante şi chiar unde se fac angajări sunt toate autorităţile de management şi organismele intermediare, pentru că acum am deblocat programele operaţionale şi avem nevoie să băgăm proiecte în aceste programe, că altfel le-am deblocat şi la un moment dat nu o să mai avem proiecte", a arătat premierul.

Victor Ponta a spus că ia în calcul ca o primărie, cum este cea a Sibiului, care are bani suficienţi, dar nu are angajaţi destui, să angajeze mai multe persoane pentru proiectele europene.