VIDEO Presedintia: Ar fi o ilegalitate ca CSAT sa se pronunte asupra privatizarii CFR Marfa. Ponta incearca sa fuga de responsabilitate / Guvernul: Asteptam decizia CSAT. Bogdan Oprea nu are dreptul sa exprime pozitii ale CSAT

de Redactia Stiri     HotNews.ro
Miercuri, 24 iulie 2013, 16:50 Actualitate | Esenţial


CSAT nu are competenta si nu va acorda un aviz pe un contract de privatizare, au declarat pentru HotNews.ro surse din Administratia Prezidentiala, dupa ce premierul Victor Ponta a anuntat miercuri ca guvernul a aprobat Hotararea de Guvern privind privatizarea CFR Marfa, care va fi transmisa spre avizare Consiliului Suprem de Aparare a Tarii.

UPDATE 2: Purtatorul de cuvant al Guvernului, Andrei Zaharescu, transmite intr-un comunicat miercuri seara ca Executivul asteapta o decizie privind CFR Marfa in prima sedinta a CSAT, purtatorul de cuvant al Presedintiei neavand dreptul legal sa exprime pozitii in numele CSAT, pentru ca nu face parte din componenta acestuia.

Reactia Guvernului vine dupa ce purtatorul de cuvant al Presedintiei, Bogdan Oprea, a afirmat ca ar fi o ilegalitate ca CSAT sa se pronunte pe contractul de privatizare a companiei CFR Marfa, intrucat "nu are nicio atributie financiar-economica in baza careia sa poata aviza contracte comerciale sau contracte de privatizare". Acesta l-a acuzat pe premierul Victor Ponta ca incearca sa fuga de responsabilitate in acest caz.

Potrivit lui Andrei Zaharescu, Executivul considera ca, "daca CSAT s-a pronuntat in legatura cu aceasta privatizare inainte de derularea sa, trebuie sa se pronunte si cu privire la rezultatele negocierii".

Mai mult, arata purtatorul de cuvant al Guvernului, "din punctul de vedere al mai multor ministere", CFR Marfa reprezinta o companie strategica si, astfel, face obiectul atributiilor CSAT.

Zaharescu mai mentioneaza ca Guvernul asteapta din partea CSAT "discutii si decizii responsabile referitoare la privatizarea unei companii strategice" si solicita Administratiei Prezidentiale sa trateze "cu responsabilitate" acest subiect.



Comunicatul Guvernului:
Purtatorul de cuvant al Guvernului Romaniei, Andrei Zaharescu, confirma public faptul ca Guvernul va transmite Consiliului Suprem de Aparare a Tarii rezultatul finalizarii negocierilor privind privatizarea companiei CFR Marfa, dupa ce acesta a fost aprobat in sedinta de Guvern de astazi.
Decizia Guvernului este consecventa cu procedura pe care a aprobat-o CSAT in ceea ce priveste strategia de privatizare a CFR Marfa. Consideram ca, daca CSAT s-a pronuntat in legatura cu aceasta privatizare inainte de derularea sa, trebuie sa se pronunte si cu privire la rezultatele negocierii.
Guvernul asteapta o decizie in prima sedinta a CSAT, purtatorul de cuvant al Administratiei Prezidentiale neavand dreptul legal sa exprime pozitii in numele CSAT (din a carui componenta nu face parte).
Din punctul de vedere al mai multor ministere, precum Ministerul Apararii Nationale sau Ministerul Justitiei, in baza legii, aceasta companie este una strategica si face obiectul atributiilor CSAT. Guvernul va transmite toate documentele necesare, in acest sens.
Din partea CSAT, Guvernul asteapta discutii si decizii responsabile referitoare la privatizarea unei companii strategice; polemicile si declaratiile politicianiste ale reprezentantilor Administratiei Prezidentiale sunt contrare interesului public si bunei functionari a institutiilor statului, precum si indeplinirii angajamentelor pe care Romania si le-a asumat de-a lungul timpului in fata partenerilor nostri internationali - Comisia Europeana, Fondul Monetar International si Banca Mondiala.
Solicitam din partea Administratiei Prezidentiale tratarea cu responsabilitate a acestor subiecte, populismul si demagogia prezente in ultimele zile fiind contraproductive.


UPDATE 1: Purtatorul de cuvant al presedintelui, Bogdan Oprea, afirma ca ar fi o ilegalitate ca CSAT sa se pronunte pe contractul de privatizare a companiei CFR Marfa, acuzandu-l pe premierul Victor Ponta ca incearca sa fuga de responsabilitate in acest caz.


'Domnul prim-ministru Victor Ponta, desi ocupa functia de vicepresedinte al Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, nu cunoaste obiectul de activitate al Consiliului. De aceea, ii recomandam sa citeasca Legea 415/2002 privind organizarea si functionarea Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, disponibila si pe website-ul Administratiei Prezidentiale, www.precidency.ro, din care va afla ca CSAT are atributii strict privind securitatea nationala, si nu are nicio atributie financiar-economica in baza careia sa poata aviza contracte comerciale sau contracte de privatizare', sustine Oprea, intr-o precizare transmisa miercuri Agerpres.

Potrivit acestuia, obligatia legala privind contractul de privatizare a unui pachet de actiuni al companiei CFR Marfa SA revine exclusiv Guvernului Romaniei si Comitetului de Privatizare a CFR Marfa din cadrul Ministerului Transporturilor.

"Domnul prim-ministru Victor Ponta, asa cum ne-a obisnuit, incearca sa fuga, din nou, de responsabilitate. Ar fi o ilegalitate ca CSAT sa se pronunte pe acest contract de privatizare. Asa ca il rugam respectuos pe domnul prim-ministru Victor Ponta sa nu astepte avizul CSAT dupa derularea procesului de privatizare pentru ca domnul presedinte Traian Basescu nu va accepta sa incalce legea. Singurii care poate decide asupra acestui contract sunt ministrul interimar al Transporturilor, domnul Victor Ponta, prim-ministrul Guvernului Romaniei, domnul Victor Ponta, si Guvernul Victor Ponta. Altfel, recomandabil, in numele consecventei, ca domnul prim-ministru Victor Ponta sa-si asume raspunderea privatizarii pentru care, in data de 20 iunie, il felicita atat de calduros pe domnul ministru Relu Fenechiu", mai spune purtatorul de cuvant al sefului statului.

"Presedintele Romaniei, domnul Traian Basescu, spera ca domnul prim-ministru Victor Ponta sa nu genereze un nou episod tip "Oltchim" cu ocazia privatizarii CFR Marfa", conchide Oprea.

Potrivit surselor HotNews.ro, legea permite CSAT sa avizeze, spre exemplu, proiectele de acte normative initiate sau emise de Guvern privind:
  • 1. securitatea nationala;
  • 2. organizarea generala a fortelor armate si a celorlalte institutii cu atributii in domeniul securitatii nationale;
  • 3. organizarea si functionarea Consiliului Suprem de Aparare a Tarii;
  • 4. pregatirea populatiei, a economiei si a teritoriului pentru aparare;
  • 5. propunerile de buget ale institutiilor cu atributii in domeniul securitatii nationale;
  • 6. alocatiile bugetare destinate ministerelor si serviciilor cu atributii in domeniul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale;
  • 7. conditiile de intrare, trecere sau stationare pe teritoriul Romaniei a trupelor straine;
  • 8. numirea in functiile prevazute in statele de organizare cu grad de general-locotenent, viceamiral, similare si superioare acestora;
dar nu si contractele de privatizare.

Tot potrivit legii privind organizarea si functionarea Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, CSAT se convoaca de presedintele acestuia sau la initiativa a cel putin o treime din numarul membrilor sai. In prezent, in CSAT sunt prezenti 7 membri ai Guvernului, dintr-un total de 13.

Potrivit legii, deciziile CSAT se iau cu unanimitate.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9061 vizualizari

  • -63 (71 voturi)    
    Și CFR marfă ce-o fi oare ? (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:05)

    Krokodilul Chichiricios [utilizator]

    Nu cumva securitate națională ? Oricum, dacă dl.Băsescu nu CSAT-ează să tacă pentru vecie...
    • +62 (62 voturi)    
      nu ai incredere in ponta? (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:11)

      gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      Deci pana si tu postac platit ti-ai dori sa nu ia ponta decizia.
      • -23 (27 voturi)    
        Basescu a spus ieri ca CFR Marfa tine de CSAT (Miercuri, 24 iulie 2013, 21:17)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

        Ieri sau alaltaieri, Traian Basescu, declara ca CFR Marfa va trebui sa transporte material militar in caz de conflict armat si ca urmare privatizarea companiei feroviare tine si de siguranta nationala.

        Acum acelasi Traian Basescu zice ca CSAT nu are in atributii darea unui aviz favorabil sau nu privatizarii CFR Marfa, lucru care se bate cap in cap cu ce a zis presedintele zilele trecute.
        • +32 (32 voturi)    
          securitatea nationala (Joi, 25 iulie 2013, 0:17)

          B.T. Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          CSAT-ul avizeza proiectele de acte normative care au ca subiect securitatea nationala sau care afecteaza securitatea nationala. In cazul de fata subiectul este " privatizarea CFR Marfa" , care poate afecta securitatea nationala .Asupra acestui subiect CSAT-ul s-a pronuntat. Realizarea efectiva a privatizarii presupune mai multe etape ( studii de oportuntate, intocmire caiet de sarcini, organizare licitatie, atribuire contract, semnare contract). Asupra acestor etape nu se poate pronunta CSAT-ul si nici nu s-a cerut vreodata sa se pronunte. Eu cred ca se poate remarca faptul ca tocmai in faza de semnare contract se cere parerea CSAT si tocmai cand Primul Ministru trebuie sa puna el semnatura. Se pare d-l Ponta este intr-o incurcatura asa cum era coana Joitica in piesa lui Caragiale. Solutie este aceiasi : " Zoe! Fii bărbată..." Daca d-l Ponta se va ascunde sub fusta CSAT-ului va fi din ce in ce mai greu pentru televiziuni sa-l spele de ridicol.
          • +10 (12 voturi)    
            Ponta vrea semnatura lui Basescu! (Joi, 25 iulie 2013, 9:18)

            pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui B.T. Alexandru

            Cand dai teapa , (si ma refer la caietul de sarcini prea gros sa fie tradus de firmele straine, la stergerea datoriilor in timpul licitatiei, vinderea de active in timpul licitatiei, favorizarea unei companii care poate prezenta riscuri dupa privatizare etc) ce e mai avantajos decat sa-ti pui adversarul politic sa semneze si sa avizeze golania ta?

            Dar Basescu nu e Fenechiu, deci nu va putea folosit ca un instrument institutional pentru ai face burta mare fratelui Gruia si implicit fratiei PSD!

            Mafia PSD loveste din nou!

            FMM Ponta si pe hotii tai!
            • -4 (6 voturi)    
              Comment sters de user (Joi, 25 iulie 2013, 10:03)

              Mowgli [anonim] i-a raspuns lui pedepsitorul

              • +1 (1 vot)    
                daca erai mai atent... (Vineri, 26 iulie 2013, 9:45)

                lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

                si nu te uitai la desene animate, intelegeai ca csat-ul s-a pronuntat asupra privatizarii cfr marfa inainte de a incepe procesul de privatizare si avizul este favorabil...
                acum se incearca albirea lui fenechiu si pontalaului prin csat, unde guvernul detine majoritate si spera ca acestia sa spuna ca nu sunt de acord cu contractul de privatizare.... probabil din motive economice, ceea ce este jognitor la adresa poporului, asa cum spui tu...
                ca de obicei usl-ul nu are nici o vina, basescu este de vina...(mai ales daca nu convoaca csat-ul in cazul asta)...
                dar la cata prostie este in ropmania, ponta va iesi curat ca lacrima si fenechiu mai nevinovat ca un prunc...
            • -5 (7 voturi)    
              Daca s-a bagat nechemat, Basescu semneaza (Joi, 25 iulie 2013, 10:11)

              Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

              S-a trezit sa dea declaratii belicoase pe tema asta, acum sa si semneze ce zice.
              Zice ca Gruia nu este bun....sa semneze negativ pe avizul CSAT.
              Basescu stie ca o sa-l lucreze serviciile pe noul patron CFR marfa si vrea sa-l traga in jos pe Ponta cu asta....
              Joc murdar si antinational.
              Cand esti presedintele unei tari nu faci asa ceva...dar ce asteptati de la scandalagiul sef al tarii asteia amarate?
              • +3 (5 voturi)    
                iar bubui? (Joi, 25 iulie 2013, 12:29)

                cinic [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

                CSAT ia decizii IN UNANIMITATE! asa ca si dl.ministru X va fi responsabil de un eventual esec. Vor semna?
                Dar sefii SRI/SIE vor semna?
                Ce pacat ca nu te-au intrebat si pe tine....
          • +5 (5 voturi)    
            e ceva mai simplu! (Joi, 25 iulie 2013, 12:33)

            cinic [utilizator] i-a raspuns lui B.T. Alexandru

            CFR MArfa trebuie sa pastreze acea capacitate care sa garanteze ca in caz de... armata poate deplasa ce e necesar.
            Daca Ponta (si Fenechiu) nu au pus-o in contract, e PENAL.
            DAR, DAR, conversia datoriilor in actiuni e ILEGALA pana la obtinerea avizului de la C.E. (pt. ajutor de stat). Daca nu se capata avizul e de rau.
            Nici contestatiile nu au fost rezolvate. Ce se intampla daca tribunalul le da castig de cauza DUPA vanzarea efectiva?
        • -11 (13 voturi)    
          e plin de hateri basisti... (Joi, 25 iulie 2013, 7:13)

          giovanni1 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          cum vad pe cineva ca scrie anti base cum hop top vot minus..cred ca se scoala astia de la cotroceni cu noaptea in cap..si au si schimbul trei casa dea dislike-uri.. :)
          Pun pariu ca 99 la suta din comentatorii astia de pe aici se uita la haznaua aia de labe1tv.
        • +16 (18 voturi)    
          amice (Joi, 25 iulie 2013, 9:09)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          da, CFR tine de securitatea nationala si deja s-a pronuntat spunand ca CFR trebuie privatizat unui investitor STRATEGIC, adica unuia puternic, cu resurse, care sa-l poate dezvolta, nu unui agarici care da spagile lui Fenechiu pt a-l vinde la fier vechi. Faptul ca USL a IGNORAT decizia CSAT si a vandut CRF unei companii relativ mici nu arata decat ceea ce am spus mai sus: s-a luat SPAGA.
          Acu ce sa faca CSAT? Sa INTERZICA vanzarea? Daca o interzice vor zice uslasii (inclusiv tu) ca s-a opus privatizarii, ca nu se vor investitori romani si alte prostii. Daca o aproba veti zice ca Basescu a aprobat vanzarea la fier vechi. Cu voi nu se poate, voi nu gandtiti decat jos Basescu.
          • -2 (2 voturi)    
            Comment sters de user (Joi, 25 iulie 2013, 12:15)

            Mowgli [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

            • 0 (0 voturi)    
              nu intelegi (Sâmbătă, 27 iulie 2013, 20:55)

              gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

              CSAT s-a exprimat deja, a spus ca trebuie privatizata. DETALIILE acestei privatizari insa nu sunt de competenta CSAT ci de ce a guvernului. CSAT a putut spune doar atat: VINDEM SAU NU VINDEM. Cum , cui, in ce fel etc tine de guvern si da, ponta este incompetent si a facut praf si privatizarea asta, asta incearca acu sa dea la csat raspunderea si unii boi (nu dau nume dar ii stii tu) pun botu la asa ceva
        • +1 (1 vot)    
          mai draga... (Vineri, 26 iulie 2013, 9:39)

          lucyan [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          voi trunchiati adevarul intotdeauna, din dorinta de al scoate fruntas pe cel mai mare mincinos si plagiator (dovedit) din istoria moderna a romaniei...
          csat-ul s-a pronuntat odata asupra privatizarii cfr-ului si nu a avut nici o obiectie, chiar daca este o companie strategica, s-a decis privatizarea ei iar statul sa ramana actionar cu 49 % din actiuni...
          acum mincinosul sef de guvern, tantalaul de prim ministru, solicita acordul csat-ului pe o privatizare care deja incepe sa miroasa urat, da' urat rau de tot...
          pai ce sa spuna acum csat-ul, ca a incasat prea putini bani, ca de ce a sters datoria acest guvern incompetent, ca ministrul penal fenechiu si-a batut joc de aceasta privatizare cot la cot cu prim ministrul?
          avem avizul privatizarii cfr marfa de la csat inainte de castigarea licitatiei, acum prostimea doreste ca csat-ul sa respinga privatizarea pentru ca pontalaul sa para mai curat si mai pufos alaturi de penalul fenechiu... (cocolino...)
          pricepusi acum cum sta treaba cu siguranta nationala?
    • +62 (62 voturi)    
      nu (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:15)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      vanzarea efectiva nu tine de securitatea nationala. caieul de sarcini, licitatia si desemnarea castigatorului nu tin de securitatea nationala.
      ce a tinut de securitatea nationala in aceasta privatizare, s-a dat de mult avizul. de atunci ponta a avut mana libera
      • -5 (5 voturi)    
        Comment sters de user (Joi, 25 iulie 2013, 10:10)

        Mowgli [anonim] i-a raspuns lui sucaa

        • +7 (7 voturi)    
          Poate... (Joi, 25 iulie 2013, 10:41)

          sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

          Nu exista un al doilea aviz. Nu csat-ul spune ca un cumpărător este bun sau nu. Sunt alte instituții care se ocupa cu asta. Poanta încearcă să se spele pe mâini.
          • -2 (2 voturi)    
            Comment sters de user (Joi, 25 iulie 2013, 11:59)

            Mowgli [anonim] i-a raspuns lui sucaa

            • +1 (1 vot)    
              tu chiar (Vineri, 26 iulie 2013, 13:37)

              lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

              nu gandesti...
              soliciti in continuare inca un aviz pe siguranta nationala cand de fapt csat-ul a dat acel aviz inainte de inceperea preocesului de privatizare...
              acum ar trebui, dupa pareraea unora, ca csat-ul sa mai dea un aviz cunoscand castigatorul si cam ce ar vrea el sa faca cu cfr-ul..., nu?
              adica esecul lui poanta si a penalului fenechiu sa fie "tras" de csat...
              daca ii doare macar in cot de popor, ca tot i-a votat acesta, sa recunoasca ca este un esec, ca la oltchim, si sa termine cu acest balci...
              orice om cu scaun la cap stie ca poanta este un mincinos plagiator si ca habar nu are de guvernare, iar cel mai cinstit guvern a devenit cel mai penal, ministrii picand unul cate unul in penal...
    • +59 (59 voturi)    
      Daca prostia ar durea... (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:20)

      cmg_george [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      Consiliul a avizat deja strategia de privatizare a CFR Marfa acum este/era treaba Guvernului sa realizeze privatizarea...
      Dar ce face Ponta? Arunca pisica in curtea cui poate doar doar scapa el de raspundere! Daca ceva nu merge bine cu noul investitor el o sa zica ca nu eu, nu guvernul BASESCU...
      Tampitii astia de ne conduc de ani de zile au o singura foaie pe care scrie pe ambele parti: Este vina lui Basescu! Chiar atat de prost este poporul asta incat o sa ii mai suporte mult?
      • +37 (37 voturi)    
        prostia (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:27)

        nastratin [utilizator] i-a raspuns lui cmg_george

        din nefericire, se pare ca da!
    • +35 (35 voturi)    
      ? (Miercuri, 24 iulie 2013, 18:47)

      cotora [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      te supara adevarul spus de basescu !
      • -26 (26 voturi)    
        Așa cum am mai spus... (Miercuri, 24 iulie 2013, 21:26)

        Krokodilul Chichiricios [utilizator] i-a raspuns lui cotora

        Dl.Băsescu are o plajă de audiență de exact 3 secunde, cât zappezi între canale. Ăia de-l ascultă sunt în cel mai bun caz retardarzi din iepoca comunistă care nu sunt în stare să gândească cu creierașul lor ci trebuie să le spună tovarășul Kondukător ce să facă. Altfel, mă supără că nu am în bancă ceva peste 100.000 Euro- să spunem 1 milion. Altfel eu sunt bun cu animalele, deci dl.Băsescu nu mă supără.
        • +23 (23 voturi)    
          sunt de acord (Joi, 25 iulie 2013, 0:05)

          math [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

          dar nu numai retarzi din "iepoca" ci si retarzi mai recenti. Deci suntem pe drumul cel bun, putem ajunge la un compromis. O singura mica observatie, eu am aceasta parere despre cei care urmaresc Antenele lui Gadea, Badea...
          • -7 (7 voturi)    
            Perfect, adoratorii lui Băse pierd la scor... (Joi, 25 iulie 2013, 2:03)

            Krokodilul Chichiricios [utilizator] i-a raspuns lui math

            Asta pentru că ei n-au la ce să se uite decât la Băse- iar ceilalți au de ales. În zilele lui bune Banciu e mai amuzant decât Badea iar Top Gear mai amuzant decât Banciu.
        • +25 (25 voturi)    
          ? (Joi, 25 iulie 2013, 0:37)

          cotora [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

          apropos de popularitate, 68% din populatia romaniei nu are incredere in propiul guvern, in guvernul ponta, conform eurobarometrului dat publicitatii acuma 2 zile, dupa limbajul pe care il folosesti, semeni foarte bine cu ponta, mai mult nu poti, de ex sa comentezi la subiect articolului sau sa dai replici sanatoase !, jignesti ca ponta si antena 3, asta spune totul despre caracterul tau
    • +16 (16 voturi)    
      Cum? (Miercuri, 24 iulie 2013, 22:07)

      Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      Explica legatura dintre CSAT si CFR marfa ?
      • +8 (8 voturi)    
        ? (Joi, 25 iulie 2013, 1:15)

        cotora [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

        juristul, fostul procuror si doctor in drept penal, ponta, nu cunoaste legea CSAT !
      • -5 (7 voturi)    
        Tovarășe, aferim (Joi, 25 iulie 2013, 2:14)

        Krokodilul Chichiricios [utilizator] i-a raspuns lui Tovarasul_Mos_Craciun

        Legătură există între orice și orice. De exemplu, bovinii din CSAT- nu menționăm nume că suntem finuți- se deplasează la bou-vagonul CFR marfă. Sau Băsescu Traian, fost ministru al transporturilor, la greva din 1996 a CFR-ului l-a amenințat pe dl.Măntescu- lider de sindicat la Marfă- că va desființa el nenorocitul ăla de CFR și va păstra doar transportul pe șosea. Sau, hai să ne întoarcem la CSAT și CFR marfă și să menționăm că tancurile, deși nu e prea știută chestia asta- se deplasează 90% dintr-o campanie- ghici pe ce- da, pe CFR: Și dacă ne amintim cu bucurie că unii- suntem finuți, nu spunem cine- i-au dat teroristului Hayssam IPRS-ul și Institutul de Microtehnologii- iar Hayssam le-a făcut pa și pusi ca alții- după vreo 18 ani să constate că noi asamblăm doar aparatură electronică (mai concret Nokia, Jucu, fostă) pentru că nu mai avem nici o fabrică de producție pentru componente- cum ar fi fost un IPRS modernizat- ajungem la concluzia că privatizând CFR Marfă și Doamne ferește, dacă ne atacă diviziile găgăutze patronul CFR-ului privatizat să spună ”astăzi e meci și nu vă pot transporta tancurile să facă față atacului”...bine că suntem în pace cu găgăutzii....
        • -1 (5 voturi)    
          Comment sters de user (Joi, 25 iulie 2013, 10:15)

          Mowgli [anonim] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

        • 0 (0 voturi)    
          Ha! Ha ! Ha! (Joi, 25 iulie 2013, 20:08)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

          Mai informeaza-te ca sa fii la zi! Asta poate era prin al 2-lea razboi mondial, in nici un caz acum. Vrei sa spui ca in Kuveit, Irak, sau chiar mai de mult, in Vietnam, tancurile (si chiar si camioanele, trupele) s-au deplasat pe calea ferata??? Nu-ti dai seama ce aberatii sustii? E cred ca mijlocul de transport cel mai usor de contracarat!! Daca ai avea dreptate, in nici un caz CSAT-ul nu ar fi trebuit sa fie de acord cu privatizarea.
    • 0 (2 voturi)    
      pai... (Joi, 25 iulie 2013, 5:46)

      gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      in cazul asta e "jucator"...nu?
  • +40 (40 voturi)    
    inca o poanta a lui Che Gargara (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:23)

    V. Val [utilizator]

    pentru ametirea galeriei.
    Cine profita ? Vedem ceva, vom mai vedea.
    Cine raspunde ? Sa speram ca vom vedea si mai ales ca va plati pentru asta.
  • +46 (46 voturi)    
    CSAT (Miercuri, 24 iulie 2013, 17:44)

    SRA [utilizator]

    Ponta este idiot ori face pe prostul.

    El confunda MARFA cu AMBALAJUL, si s-a gasit si NASUL, Traian BASESCU o personalitate versata, exceptional de cunoscator in materie si foarte serios.

    CSAT nu se ocupa de actul in sine de privatizare, prêt, etc. ci de strategia respectului national a ROMANIEI.

    Recommande lui PONTA sa se calmeze si sa-si faca meseria de premier responsabil si nu Premier TV, deci trebuie sa nu mai incurce lucrurile si personajul GRUIA cu minciuni si promisiuni !!!

    Daca continua sa complice derularea privatizarii a la FENECHIU va termina mal si compromiterea sa va fi totala si cât mai rapida !!!.
    • -5 (5 voturi)    
      versata? (Joi, 25 iulie 2013, 7:15)

      giovanni1 [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      eu zic mai curand perversa...in 5 minute imi dau demisia..."ha ha ha" m-am razgandit...:)
    • +6 (6 voturi)    
      varianta intai... (Joi, 25 iulie 2013, 7:31)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      Sunt sigur ca este idiot!
  • -47 (49 voturi)    
    Asta-i tare! (Miercuri, 24 iulie 2013, 18:07)

    AlinNeculai [utilizator]

    Pai CFR va fi singurul mijloc de transport in 10-15 ani cand petrolul se va epuiza. Normal ca CSAT trebuie sa isi dea avizul la un obiectiv strategic...
    • +32 (34 voturi)    
      avizul (Miercuri, 24 iulie 2013, 21:01)

      the [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

      a fost dat de mult ...

      n-ai inteles ? iti mai explic odata :

      CSAT a controlat o pereche de pantofi si a dat-o mai departe, lui Ponta sa o vanda
      Ponta a incercat sa-l incalte pe unul, pe altul, acum se trezeste cu un client fara parale
      si trimite perechea de pantofi la CSAT, sa controleze daca are blacheuri ...
      • +22 (24 voturi)    
        eu zic sa ii desenezi (Miercuri, 24 iulie 2013, 22:12)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui the

        poate pricepe, desi....
        • +6 (6 voturi)    
          eu ii desenez ! (Joi, 25 iulie 2013, 1:10)

          the [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

          sa-i desenez si blacheurile, sau o pereche cu, si una fara ?
          • -1 (1 vot)    
            Comment sters de user (Joi, 25 iulie 2013, 12:28)

            Mowgli [anonim] i-a raspuns lui the

      • +2 (2 voturi)    
        :) (Joi, 25 iulie 2013, 12:12)

        lilir [utilizator] i-a raspuns lui the

        vaiii. am ras cu lacrimi
    • +17 (19 voturi)    
      si ia zi tu (Miercuri, 24 iulie 2013, 22:24)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

      Peste 10-15 ani petrolul se epuizeaza? Unde ?
      Si ce legatura are asta cu CFR-ul? de unde stii ca dupa epuizarea petrolului nu vom merge cu carutele sau cu bicicletele? Si daca in astia 15 ani tiganii sau romii sau neamul lui Gruia fura cablurile de tensiune sau sinele pe ce mai merge CFR-ul?
  • +36 (38 voturi)    
    Sa ceara cu 4 membri convocarea CSAT! (Miercuri, 24 iulie 2013, 18:28)

    LiviuIordache [utilizator]

    CSAT se intruneste la convocarea presedintelui sau la cererea a o treime dintre membri! Asa ca, daca a trimis chestia aia la CSAT, hodoronc-tronc, sa continue bazaconia si sa ceara convocarea CSAT-ului, prin semnatura lui insusi, a lui Ponta, de el vorbesc, de cine se mai vorbeste zilele astea? plus ministri lui membri de drept si gata! CSAT nu se intruneste sa aprobe cumpararea de scrumiere pentru cancelaria liceului din Slatina. Dar daca 4 membri vor, se convocaca. Baga mare, Ponta!
    • +22 (24 voturi)    
      scopul lui Ponta e sa-l implice pe Basescu (Miercuri, 24 iulie 2013, 22:24)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui LiviuIordache

      Ponta vrea sa dea vina pe Bases cu pt privatizarea CFR MArfa, deci nu va convoca CSAT doar el cu ceilalti infractori din guvernul PNL-PSD pt ca nu asta e scopul lor
  • +38 (40 voturi)    
    ce pacat (Miercuri, 24 iulie 2013, 19:03)

    victor L [utilizator]

    mare pacat ca Ponta nu poate numi si la CSAT un grajdan.
    Ar gasi o modalitate.
    • +27 (29 voturi)    
      Cred (Miercuri, 24 iulie 2013, 19:27)

      max# [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      că îl confundă pe președinte cu Grajdan...
      • -37 (39 voturi)    
        Mai degrabă cu un grajd... (Miercuri, 24 iulie 2013, 20:12)

        Krokodilul Chichiricios [utilizator] i-a raspuns lui max#

        Și nu îl confundă....
  • +36 (36 voturi)    
    poante (Miercuri, 24 iulie 2013, 20:20)

    nastratin [utilizator]

    presupun ca documentul respectiv a fost inaintat cu o adresa oficiala in care se arata si temeiul legal in care se solicita avizul csat, altfel e un fel de petitie care si-a gresit adresantul; restul sunt vorbe si de o parte si de alta
  • -2 (2 voturi)    
    Privatizarea CFR Marfa trebuie facuta! (Joi, 25 iulie 2013, 3:06)

    father nicky [utilizator]

    Ne place sau nu, cu GFR-ul lui Gruia Stoica sau cu alt "investitor strategic, privatizarea CFR Marfa trebuie facuta pentru ca este o preconditie impusa de FMI pentru semnarea unui nou acord si aprobarea unui nou imprumut de tip preventiv! Este clar ca CFR Marfa este parte a sistemului de aparare nationala si transferul a 51% din active in proprietate privata ridica niste probleme care sunt de competenta CSAT-ului! In cazul esuarii privatizari dintr-un motiv sau altul, ma intreb cum va reactiona FMI-ul si ceilalti creditori ai Romaniei si ce soarta va avea acordul si imprumutul preconizat?! Cred ca aruncarea "in gura presei" a unei probleme atat de importante, care are legaturi si cu securitatea nationala, este o dovada de neseriozitate si lipsa de profesionalism! Dincolo de orgoliile, homorile si antipatiile personale, domnii Traian Basecu si Victor Ponta ocupa cele doua cele mai importante functii executive in stat si sunt obligati prin lege sa rezolve impreuna problemele statului roman! Relatiile institutionale dintre ei nu trebuie sa fie afectate de resentimentele personale si daca nu au capacitatea sa se ridice deasupra hachitelor personale sa-si dea dimisia si sa lase pe altii mai competenti sa faca traba! 20 de milioane de romani si Romania ca tara nu trebuie sa sufere pentru ca un Ponta si un Basescu au ridicat orgoliul lor mai presus de interesul national! Romania nu se poate opri din cauza a doi oameni! Romania are mii de "Ponta" si "Basescu" mai putin orgoliosi si poate chiar mai bine pregatiti sa-si asume si sa rezolve mai repede, mai bine si in LINISTE&PACE problemele tarii! Pana cand ne vom consuma energiile in acest fraticid razboi romano-roman, declansat si amplificat de orgoliile nemarginite ale politicienilor nostri, in timp ce "investitorii strategici" ne cumpara, ne distrug fabricile si uzinele, ne lasa fara locurile de munca si ne obliga sa luam calea bejeniei pentru a castiga o paine pe meleaguri straine! Ce tara lasam noi urmasilor nostri?!
  • +10 (10 voturi)    
    Plagiator (Joi, 25 iulie 2013, 6:38)

    NikosGalis [utilizator]

    Asta este PM al Romaniei. Din cite am inteles se privatizeaza CFR marfa numai, nu si infrastructura.
    Nastase l-a invatat pe plagiator sa ceara CSAT-ului viza, asa cum a procedat si el cind a vindut Petrom pe "2 lei".
    Plagiatorule, mai bine iti inaintezi demisia de onoare, daca ai putina verticalitate.
    Mai ai multe de invatat inainte de a ajunge PM al unei tari. Copiaza ce face Angela in Germania si sa vezi ce bine o sa fie.
    Sa auzim numai de bine
  • +10 (10 voturi)    
    Ia uitati . . . (Joi, 25 iulie 2013, 7:32)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . ce spune Art.3 din legea 415/2002 cea care geglementeaza functionarea CSAT: Art. 3. - În exercitarea atribuţiilor ce îi revin Consiliul Suprem de Apărare a Ţării emite hotărâri, potrivit legii, care sunt obligatorii pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice la care se referă. Acestea răspund, în condiţiile legii, de măsurile luate pentru punerea lor în aplicare. In cazul nostru CSAT a avizat propunerea de privatizare a CFR marfa iar guvernului ii revine sarcina de a pune in aplicare aceasta hotarare a CSAT de neideplinirea ei purtand intreaga raspundere. Tineti pisica in curtea voastra oamenilor si puneti osul la treaba.
  • +10 (10 voturi)    
    Tovarasu' Victor Ponta, secretar cu propaganda (Joi, 25 iulie 2013, 7:53)

    hotnewsfil [utilizator]

    Referat-Recomandare
    Dragi tovarasi, acum o luna mi-ati incredintat sarcina de onoare, de a analiza cererea tovarasului Victor Viorel Ponta, secretar al organizatiei UTC din fabrica noastra, de intrare in randurile organizatiei noastre PCR.
    Va spun, de la bun inceput, ca merita.
    El a fost cativa ani si responsabil cu propaganda in UTC, functie in care a stralucit prin inventivitate, prin adaptare permanenta si instantanee la toate schimbarile ce au aparut, inerent, in viata organizatiei, dintre care unele chiar periclitau stabilitatea organizatiei, sub uneltirile subversive ale dusmanului de clasa.
    Cei ce nu au putut sa tina pasul cu viteza adatarilor lui ,acesti inadaptabili, din neintelegere sau din invidie, il blameaza ca ar fi nestatornic, neserios, mincinos. Acesti barfitori, aflati in slujba unor puteri straine, vor fi exclusi imediat din organizatia UTC, dupa ce vor fi infierati dur, asa cum ne invata partidul sa lovim dusmanii de clasa.
    Ca vechi activist in resortul organizatoric, va spun ca Victor Viorel Ponta este omul de care are nevoie organizatia noastra PCR, in cadrul actiunii de improspatare a cadrelor, ceruta expres de tovarasa Elena Ceausescu.
    Tovarasu' Ponta a participat la doua congrese pe tara, ale UTC, conduse chiar de tovarasul Ion Iliescu.
    Tovarasul Iliescu a fost foarte placut impresionat de felul in care tovarasul Ponta le prinde pe toate din zbor si le intoarce in favoarea partidului si ne-a cerut sa il promovamimediat in noi munci, de mult mai mare raspundere, sa il ajutam in alegerea unei profesii, tovarasa considerand ca cea mai potrivita i-ar fi, manusa, cea de procurior.
    In concluzie, pentru a raspunde si indicatiilor tovarasului Ion Iliescu, va propun, dragi tovarasi, sa aprobati cerearea tovarasului Victor Viorel Ponta de intrare in randurile PCR, unde sa il alegem direct secretar cu propaganda.
    • +4 (4 voturi)    
      Tovarasu' Ponta, secretar cu.....ADAUGIRE (Joi, 25 iulie 2013, 11:11)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Va rog sa ma iertati, tovarasi, ca va deranjez cu o adaugire, la Recomandarea facuta pentru intrarea tovarasului Victor Viorel Ponta, in PCR. Este extrem de importanta :
      Tovarasul Victor Viorel are referinte elogioase, din partea multor tovarasi, membri cu vechi state in PCR, luptatori vajnici cu dusmanii de clasa, din anii grei, in special cu scursorile din fostele partide istorice -PNL, PNT, PDSR. Mentionez dintre acestia pe tov. Ilie Sarbu, Hrebenciuc, Sechelariu, Ion Dinca, Bobu, Postelnicu, Gheorghe Cioara si multi altii.
      Totodata, precizez ca tovarasu' Ponta ne-a cerut insistent sa ii punem pe liber pe cei care l-au blamat si sa ii trimitem la munca cea mai de jos, in adancurile de la minele din Valea Jiului.
  • -3 (3 voturi)    
    Joc politic meschin. (Joi, 25 iulie 2013, 8:05)

    contele_de_saint_simon [utilizator]

    Premierul Ponta si Basescu performeaza isi fau contre unul altuia, toate cu iz politicianist.

    Cine a initiat circul? Basescu, dupa cum o arata faptele. Cine l-a continuat? Ponta.

    Ce invatam? Sa nu te pui l mintea prostului. Daca intri in troaca porcilor, devii porc si tu.

    Miza circului legat de CFR Marfa pentru natiune?! Propun un exercitiu: sa-si imagineze fiecare dintre noi 5 beneficii directe asupra propria-i persoana de pe urma CFR. Si, pentru a nu vaduvi si pe macro-analisti, sa-si imagineze 5 beneficii asupra natiunii de pe urma CFR Marfa luand in calcul dashboard-ul financiar actual de la aceasta companie.
  • +6 (6 voturi)    
    purtatori de vorbe (Joi, 25 iulie 2013, 8:27)

    Wladislav [utilizator]

    Purtatorul de cuvant al Presedintelui si-a depasit cumva atributiile debitand opinii strict personale (ale Presedintelui) privind fuga de responsabilitate, episodul Oltchim. Daca se limita la enuntarea legii dupa care se tine CSTA ar fi fost OK. De cealalta parte purtatorul de cuvant al premierului a dat si el cu mucii in ciorba. A-ti bate joc de sau a ignora textul unei legi, fie ea enuntata de un membru al CSAT (prin spokesperson), e o imbecilitate. In rest, subscriu opiniei ca Ponta s-a speriat ca trebuie, poate pentru prima data in viata lui, sa semneze un contract pentru vanzarea unei companii de stat. Nu asa l-a invatat mentorul sau, Nastase... Totul trebuie facut cu mana altuia.
  • -2 (4 voturi)    
    Presedintia: Ar fi o ilegalitate ca CSAT.......... (Joi, 25 iulie 2013, 9:25)

    Bancheru [utilizator]

    Si eu cred ca nu e treaba CSAT sa avizeze acest contract de privatizare. Pentru modul in care este guvernata Romania mi se pare ca exista o Lege a raspunderii ministeriale. Totusi ati auzit de vreun ministru sanctionat pentru deficiente grave in activitatea sa? Pe de alta parte, presedintele si-a depasit atributiile constitutionale incalcand grav drepturile agentior economici romani. Nu este admisibil ca presedintele sa faca afirmatii denigratoare la adresa unei companii comerciale de genul ca " nu are banii necesari pentru achitarea contravalorii CFR Marfa ". Nu este treaba lui asta. In contractul de privatizare (de fapt de vanzare) sunt prevazute clauze cu termene si responsabilitati clare. Totul este ca vanzatorul sa urmareasca indeplinirea acestora si in caz contrar sa ia masurile corespunzatoare. Nu se poate ca presedintele tarii sa faca declaratii care sa afecteze imaginea companiei castigatoare a licitatiei si implicit sa-i creeze dubii in fata bancilor. Acestea fac o analiza temeinica a solicitarii uni credit. Eu chiar i-as sugera cumparatorului sa solicite un credit pe termen mediu de la Banca Mondiala (IFC) sau de la BERD, atat pentru achitarea achizitionarii activelor, cat si pentru investiile ulterioare de modernizare si functionare.
    • +3 (3 voturi)    
      pai, tocmai aici e buba (Joi, 25 iulie 2013, 9:53)

      Lovelock [utilizator] i-a raspuns lui Bancheru

      1. Crezi că nu ar face-o? Dar faptul că nu primește astfel de credite (sau nu va primi) este dovadă că nu sunt considerate performante sau au un grad mare de risc.

      2. Este adevărat că președintele unei țări nu trebuie să se pomenească în situația de a comenta nominal companii private. La fel de adevărat este că Guvernul trebuia să se informeze cu privire la compania căreia îi dă pe mână CFR - a) la un preț derizoriu b) după o procedură viciată c) în vederea creării unui monopol.
    • +3 (3 voturi)    
      riscuri (Joi, 25 iulie 2013, 13:52)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Bancheru

      Sunt riscuri majore daca o companie neserioasa - lipsita de capital - preia CFR Marfa - poate bloca derularea transporturilor pe cale ferata- nu am date sa stiu exact pe cine/ce ar afecta cel mai puternic...

      Licitiatia pentru privatizarea CFR Marfa este in sarcina celor care au organizat procesul si raspund de modul in care l-au gestionat si de deciziile pe care le iau. Basta!

      Cred ca au fost erori mari in documentatie - vezi reluarea licitatiei. Asta denota lipsa de profesionalism si competenta din partea guvernului Ponta.

      Nu este primul caz cu erori majore intr-o privatizare importanta.cea mai tare simpla eroare anterioara: depunerea dosarului dupa termenul limita indicat in CS.

      P.S.
      1. Crezi ca bancile acorda asa de usor credite? Nu trebuie prezentata o documentatie care trece prin ochii unor profesionisti - cred ca un pic mai buni decat cei de la AVAS sau din guvern?

      2. Crezi ca un investitor se retragea daca licitatia era corect derulata si afacerea interesanta?
  • -2 (2 voturi)    
    logica... (Joi, 25 iulie 2013, 9:40)

    catalin_mattei [utilizator]

    privatizarea CFR Marfa a primit unda verde in CSAT. Dl Presedinte a iesit public cu declaratii compromitatoare la adresa unui agent economic. In acest caz este logic si de bun simt sa se rediscute in CSAT oportunitatea semnarii contractului. Privatizarea CFR Marfa a fost un caz de siguranta necesara si nu are cum pe parcurs sa isi fi pierdut acest caracter. Informatiile domnului presedinte probabil sunt fundamentate pe note ale SRI si atunci trebuie intr-un cadru institutional sa se rediscute problema.. nu poti vinde CFR Marfa si apoi sa te trezesti cu mortu-n casa..
  • -1 (1 vot)    
    Calm... (Joi, 25 iulie 2013, 10:14)

    Non [utilizator]

    Domnilor, din pacate, presedintia a (semi)zbarcit-o la faza asta. Legea 21/1996 (a concurentei, care va's' zica) prevede ca atunci cand o concentrare economica (ceea ce privatizarea CFR Marfa este) este susceptibila sa prezinte riscuri pt securitatea nationala (ceea ce iarasi este, pt ca vorbim de o soc strategica), CSAT trebuie sa-si dea cu parerea, separat dar in paraleel cu Consiliul Concurentei, daca afacerea se face sau nu. In cazul de fata Consiliul Concurentei va notifica/solicita CSAT exact asta. C'asa zice la lege.
  • +3 (3 voturi)    
    Excelent (Joi, 25 iulie 2013, 10:18)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    Basescu ne-a invatat Constitutia pe pielea lui.

    Tot el ne invata si ce trebuie sa faca legal intitutiile statului, respectiv CSAT.

    Ponta : de ce vrei sa privatizezi CFR Marfa in orice conditii? Cine te forteaza? Nu spune FMI, ca nu-i asa.
    • -1 (1 vot)    
      Privatizarea CFR Marfa este o preconditie (Joi, 25 iulie 2013, 16:03)

      father nicky [utilizator] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      impusa de FMI pentru semnarea noului acord si acordarea noului imprumut de tip prventiv (precautionary - "centura de siguranta")! Adevarul este ca nu prea mai avem loc de intors, iar politicienii nostri se dau viteji si isi umfla muschii, dar scroafa-i deja moarta in cotet! Iar ei sunt niste soricei care se afla deja in gura pisicii! Ne place s-au nu asa merg lucrurile pe lumea asta!
  • +2 (2 voturi)    
    lipsa de caracter... (Joi, 25 iulie 2013, 15:17)

    vall365 [utilizator]

    Ponta fuge de responsabilitate....arunca totul in ograda presedentiei....lipsa totala de caracter si de bun simt....
  • -1 (1 vot)    
    avizul CSAT este necesar (Joi, 25 iulie 2013, 15:46)

    Liviu-Ludovic [utilizator]

    Domnul Presedinte greseste intentionat. Vagoanele si locomotivele sunt pe timp de criza (calamitati sau razboi) vehicule militare si CSAT trebuie sa se asigure ca acestea vor putea fi folosite in conditii de predictibilitate. Pe de alta parte, exista si un parc de utilaje specific militare ce stau de zeci de ani in asteptare a caror soarta (compatibilizarea cu locomotivele, etc) trebuie clarificata (ex. distrugatoare de cale sau vagoane tehnice pentru constructii/reparatii de cale), Pe langa acestea, armata trebuie sa stie cate cisterne pentru petrol, carbune, cate vagoane pentru nisip, pietris, munitii, vagoane pentru tancuri, platforme de arme sau ciment vor putea fi asigurate in caz de criza. Mai sunt si alte obligatii pe care transportatorul principal de cale ferata trebuie sa le asigure neconditionat si care ar fi trebuit sa fie inscrise de CSAT in contractul de privatizare. De exemplu planurile de mobilizare, structura de personal la razboi, canalele de comunicatii intre stat si proprietarii caii ferate, etc. Nu in ultimul rand pozitia viitoare dominanta a GFR impune si o noua abordare a tarifelor de transport in regim de monopol national sau regional si asta poate afecta siguranta alimentara a tarii prin marirea costurilor cerealelor, vitelor, etc. Nu este o gluma vanzarea CFR, iar asumarea acestei obligatii in fata FMI,BM,UE poarta semnatura presedintelui via Boc si a guvernatorului BNR ca si in cazul Oltchim, a porturilor, a TAROM si a altor entitati esentiale din statul roman. Poate ca Dl. Ponta si ministrii sai nu au mai prins perioada in care se facea scoala militara unde aceste lucruri se explicau, dar dl. presedinte a facut-o si nu ar trebui sa isi faca jocul politic impotriva intereselor Romaniei. Inainte de 1989 existau chiar si pentru cele mai neinsemnate produse comisii militare de avizare. De exemplu azi pe nimeni nu mai intereseaza daca stecherele si prizele de curent sunt suficient de sigure impotriva incendiile si vedem mereu incendii la TV.
    • 0 (0 voturi)    
      Daca si astea sunt militare... (Joi, 25 iulie 2013, 20:16)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Liviu-Ludovic

      Ha! Ha! Vezi comentariul meu de mai sus. Suntem in secolul 21 din cate stiu.
      Cativa de aici sunt ca cei care sustineau in al doilea razboi mondial superioritatea cavaleriei in fata tancurilor si mitralierelor...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by