Parchetul General constata ca au existat deficiente in comunicarea publica cu privire la ancheta de la Liceul Bolintineanu

de I.C.     HotNews.ro
Marţi, 9 iulie 2013, 18:56 Actualitate | Esenţial


In urma examinarii clarificarilor transmise de Parchetul de pe langa Tribunalul Bucuresti referitoare la aspectele prezentate in spatiul public ca fiind contradictorii, in dosarul privind fraudarea examenului de bacalaureat la Liceul Teoretic "Dimitrie Bolintineanu" din Bucuresti, procurorul general, Tiberiu Nitu, a constatat ca au existat o serie de deficiente in ceea ce priveste comunicarea publica, se arata intr-un comunicat al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie (PICCJ).

Parchetul arata ca nu s-a reusit comunicarea publica a faptului ca, desi fusesera emise mandate de aducere, acestea urmau sa fie puse in aplicare doar in situatia in care martorii ar fi refuzat sa se prezinte la audieri ulterior citarii de catre procuror.

Totodata, PICCJ a constatat ca nu s-a reusit comunicarea publica a faptului ca toti cei 112 elevi care urmau sa fie audiati cu prioritate, pe cat posibil chiar in ziua de vineri, 5 iulie 2013, sunt majori, astfel incat nu se punea problema audierii acestora in prezenta parintilor ori cu respectarea altei proceduri special.

Potrivit Parchetului, comunicarea s-a facut de catre mai multe persoane, ceea ce a dus la declaratii aparent contradictorii, dar care in fapt erau incomplete.

In ceea ce priveste problema perchezitiilor, PICCJ arata ca nu s-a reusit comunicarea publica a faptului ca perchezitiile corporale au avut loc luni, 1 iulie 2013, si ca impotriva modului de efectuare a acestora nu a fost formulata nicio plangere.

  • Vezi mai jos comunicatul integral al Parchetului General
Biroul de informare publica si relatii cu presa din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie este imputernicit sa aduca la cunostinta opiniei publice urmatoarele:
 
Examinand clarificarile transmise de Parchetul de pe langa Tribunalul Bucuresti referitoare la aspectele prezentate in spatiul public ca fiind contradictorii, in cauza privind fraudarea examenului de bacalaureat la Liceul Teoretic "Dimitrie Bolintineanu" din Bucuresti, procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie a constatat ca au existat o serie de deficiente in ceea ce priveste comunicarea publica, dupa cum urmeaza:

- nu s-a reusit comunicarea publica a faptului ca, desi fusesera emise mandate de aducere, acestea urmau sa fie puse in aplicare doar in situatia in care martorii ar fi refuzat sa se prezinte la audieri ulterior citarii de catre procuror. Procurorul de caz s-a aflat vineri, 5 iulie 2013, la Liceul Dimitrie Bolintineanu si in scopul realizarii procedurii de citare a elevilor, pe langa efectuarea unor perchezitii (care nu vizau salile de examen sau elevii), aspect ce nu a fost adus la cunostinta publicului decat cu mare intarziere;

- nu s-a reusit comunicarea publica a faptului ca toti cei 112 elevi care urmau sa fie audiati cu prioritate, pe cat posibil chiar in ziua de vineri, 5 iulie 2013, sunt majori, astfel incat nu se punea problema audierii acestora in prezenta parintilor ori cu respectarea altei proceduri speciale;

- comunicarea s-a facut de catre mai multe persoane, ceea ce a dus la declaratii aparent contradictorii, dar care in fapt erau incomplete (purtatorul de cuvant al Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti s-a referit la existenta mandatelor de aducere, deoarece doar o eventuala punere in executare a acestora era de competenta institutiei din care face parte; purtatorul de cuvant al Parchetului de pe langa Tribunalul Bucuresti a declarat ca nu s-au pus in aplicare mandate de aducere, fara a mentiona ca acestea fusesera totusi emise);

- au fost prezumate ca fiind cunoscute publicului anumite aspecte de ordin tehnic si organizatoric, care trebuiau in realitate explicate (diferenta dintre notiunile de "emitere" si "punere in executare" a unui act emis de organul judiciar; faptul ca autocarele aflate la fata locului au servit initial la deplasarea politistilor care au participat la actele efectuate la data de 5 iulie 2013; imprejurarea ca deplasarea la sediul organelor de politie - mai ales in cazul Directiei Generale Anticoruptie - putea sa constituie o problema de ordin practic pentru tinerii nefamiliarizati cu procedurile judiciare, astfel incat transportul acestora cu autocarul avea rolul de a reduce durata deplasarii, pentru a permite audierea unui numar cat mai mare de persoane in ziua respectiva);

- nu s-a reusit comunicarea publica a faptului ca perchezitiile corporale au avut loc luni, 1 iulie 2013, impotriva modului de efectuare a acestora nefiind formulata nicio plangere.

Modalitatea deficitara de comunicare a avut ca rezultat crearea in spatiul public a unei imagini negative in ceea ce priveste efectuarea urmaririi penale in cauza avand ca obiect fraudarea examenului de bacalaureat la Liceul Dimitrie Bolintineanu din Bucuresti.

Ca urmare, demersurile procurorilor au fost percepute nu ca parte integranta a anchetei efectuate intr-o cauza de coruptie, intr-un sector extrem de important si sensibil al vietii sociale, invatamantul preuniversitar, ci ca abuzuri ale autoritatilor.

In consecinta, majoritatea analizelor efectuate in spatiul public au omis faptul ca rezultatele pe termen lung ale descoperirii si sanctionarii unor astfel de fapte sunt conforme principiului apararii intereselor minorilor si tinerilor, primii prejudiciati de existenta elementelor de coruptie in sistemul de invatamant.

Fata de aspectele constatate, procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie a solicitat conducerii Parchetului de pe langa Tribunalul Bucuresti ca, in continuare, comunicarea publica in acest dosar sa se faca doar de catre purtatorul de cuvant al Parchetului de pe langa Tribunalul Bucuresti, doamna procuror Corina Paraschivescu.

S-a recomandat, totodata, procurorilor, ca, in situatia in care se preconizeaza efectuarea de acte procedurale care implica audierea unui numar mare de persoane, sa se acorde o mai mare atentie comunicarii publice referitoare la aceasta, pentru a se evita perceperea de catre cetateni a unui atare demers ca avand scopul de intimidare a partilor sau martorilor.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1077 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Citatiile si mandatele nu se emit simultan! (Marţi, 9 iulie 2013, 19:31)

    dumitrica [utilizator]

    Tiberiu Nitu induce lumea in eroare (vezi citatul de mai jos)!

    Procedura este urmatoarea: se emite citatia (nu si mandat in acelasi timp) si in cazul cind persoana in cauza refuza sa vina sau nu se prezinta la data si ora stabilita, deabia atunci se intocmeste mandat.

    Niciodata politia nu se duce in buzunar cu citatie si mandat in acelasi timp la un martor sau invinuit.

    Niciodata mandatul de aducere nu se elibereaza inainte ca cel citat sa refuze (intr-un fel sau altul) sa vina la audieri.
    Poate exista si cazul cind se emite mandat fara citatie prealabila insa repet niciodata nu se emite simultan citatie si mandat.

    Citat Tiberiu Nitu: "deşi fuseseră emise mandate de aducere, acestea urmau să fie puse în aplicare doar în situaţia în care martorii ar fi refuzat să se prezinte la audieri ulterior citării de către procuror. Procurorul de caz s-a aflat vineri, 5 iulie 2013, la Liceul Dimitrie Bolintineanu şi în scopul realizării procedurii de citare a elevilor"

    Nu degeaba Tiberiu Nitu a fost respins prima data ca procuror general motivindu-se faptul ca era slab pregatit.
    • 0 (2 voturi)    
      Corect! Asta E Ilegalitatea (Miercuri, 10 iulie 2013, 0:28)

      tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Corect! Asta E Ilegalitatea

      "Martorii nu au fost Citati in Prealabil Dar au Fost sechestrati de Politie timp de 2 ore in niste sali"
  • +3 (3 voturi)    
    Asta inteleg. (Marţi, 9 iulie 2013, 19:34)

    denvarel [utilizator]

    Domnul Purtator de Cuvant al Politiei este suspendat pentru ca nu-si cunoaste meseria si indatoririle. Caz inchis.

    Astept comunicatul privind motivele schimbarii "strategiei" procurorului de caz.
    Si mai ales astept, scris negru pe alb sub semnatura, negarea vreunui rol pe care l-ar fi avut primul ministru, domnul Victor-Viorel Ponta, in aceasta schimbare a strategiei. Nu de alta dar sunt persoane,printre care ma numar si eu, care il banuiesc de depasirea atributiunilor de serviciu si de abuz de putere.
    Astfel se pare ca acesta s-a folosit de calitatea pe care o are, prim ministru, pentru a zadarnici eforturile procurorului de caz de identificare a catorva zeci de infractori suspectati de DARE de mita.
    • -2 (4 voturi)    
      Martorii nu au fost Citati in Prealabil (Miercuri, 10 iulie 2013, 1:29)

      tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      1. Copiii aceia erau la acel moment Martori nu Invinuiti
      Esti Invinuit doar Dupa ce ti se aduce la Cunostinta acest Lucru

      2. Martorii aceia nu au fost Citati in Prealabil

      si au fost sechestrati in niste sali.

      Deci: S-a comis deci o ILEGALITATE cat casa...

      Ia legea si Citeste-o inainte sa-ti dai cu parerea...
  • +6 (6 voturi)    
    Nu au existat citatii pe 5 Iulie 2013. Nitu minte. (Marţi, 9 iulie 2013, 19:38)

    dumitrica [utilizator]

    Contrar a ceea ce incearca sa zica Tiberiu Nitu, evident pentru a scuza declaratiile in necunostiinta de cauza ale lui Ponta, nu au existat nici un fel de citatii, in 5 Iulie 2013, pentru cei 112 elevi de la Bolintineanu. Pe numele acestora s-au emis doar mandate de aducere.

    Povestea ca erau si citate si mandate este o minciuna!
    • -1 (3 voturi)    
      Corect! Asta e Ilegalitatea! (Miercuri, 10 iulie 2013, 0:27)

      tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Corect! Asta e Ilegalitatea!

      "Martorii Nu Au Fost Citati Deloc"

      Nitu Minte si acopera astfel o Ilegalitate!
  • +4 (6 voturi)    
    parinti infractori (Marţi, 9 iulie 2013, 20:21)

    blu3s0ul [utilizator]

    parintii care s-au opus actiunilor politiei ar trebui acuzati de obstructionarea justitiei!
  • -1 (7 voturi)    
    Procurorii au facut o Ilegalitate (Marţi, 9 iulie 2013, 20:54)

    tanase_v [utilizator]

    Procurorii au facut o Ilegalitate

    si acum fac o smecherie incercand sa o prezinte

    ca o problema de "Comunicare"


    In fapt: azi au comunicat ca au facut o Ilegalitate!
    • -2 (4 voturi)    
      In ce consta Ilegalitatea (Miercuri, 10 iulie 2013, 0:26)

      tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui tanase_v

      //-------------------------------------------------------------
      Va rog sa nu cenzurati mesajul meu: e foarte important ca lumea sa-si cunoasca drepturile si sa cunoasca abuzurile facute de justitie.
      //-------------------------------------------------------------
      Elevii au fost sechestrati de politie timp de 2 ore in niste sali
      "urmand ca procurorul care era in liceu sa le aduca la cunostiinta Citatiile" (cf. declaratiei Procuraturii)

      Reamintesc ca Legea spune clar ca:
      In calitate de Martor
      - poti fi sechestrat Doar cu Mandat de Aducere
      - care Mandat de Aducere se poate pune in aplicare
      - doar daca in Calitate de Martor
      - ai Primit Anterior o Citatie
      - Citatie careia nu i-ai dat Curs

      Ce s-a intamplat de fapt:
      - elevii au fost sechestrati fara sa vada nici o Citatie aceasta "urmand a li se prezenta
      dupa ce au fost sechestrati dupa care nici macar nu le-a mai fost prezentata"

      - si chestia asta ne-o spune Insusi Procurorul General al Romaniei.....care acopera o Ilegalitate Cat Casa prezentand-o ca "o problema de comunicare"

      Practic Procuroarea a facut o Ilegalitate "martorii nu au fost citati in prealabil asa cum cere legea" iar Procurorul General si trupa sa incearca sa Acopere Aceasta Ilegalitate calificand "lipsa citarii"
      ca pe o "problema de comunicare" si mai si spunand ca "au fost sechestrati cu scopul de a fi citati" cand citarea nu are nici o legatura cu sechestrarea si aducerea : citarea e Doar "o aducere la cunostiinta" in urma careia, daca Vrei, repet Daca Vrei te poti prezenta benevol, repet Benevol, la politie sa dai o declaratie.....iar daca Nu Vrei, procurorul poate decide Ulterior, repet poate decide Ulterior, daca se emite si un mandat de aducere sau nu, si doar in urma aceluia esti adus cu forta la Politie sau la Procuratura.
      • +1 (3 voturi)    
        intrebare (Miercuri, 10 iulie 2013, 7:55)

        comentez [utilizator] i-a raspuns lui tanase_v

        nu inteleg o chestie... Cum identifici 100 de persoane ca sa le dai citatile pe strada?
        Pana te duci la fiecare sa-l intrebi cum il cheama, sa-l cauti in lista, probabil ca jumatate au plecat, ca doar nu-s prosti sa stea.


        Nu stiu cum e corect, probabil ca cei care vor sa se faca dreptate tind sa treaca cu vederea eventuale abuzuri ale procurorilor, iar cei care au ceva de ascuns sa le exagereze.
        • +1 (3 voturi)    
          lasa-l ca asta-i postac (Miercuri, 10 iulie 2013, 11:29)

          Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui comentez

          a postat de vreo 5 ori aceleasi aiureli.
          procurorii nu s-au dus cu mandat de aducere la Bolintineanu, ci in vederea citarii.
          citarea se poate efectua si verbal de catre procuror, nu trebuie neaparat sa fie scrisa.
          te invita la sediu pentru a da o declaratie si asta-i tot.
          cei care n-au vrut sa mearga, nu i-a obligat nimeni.
          daca procurorii veneau cu mandat de aducere, ii urca frumos pe toti in masina, fara drept de apel.
          • 0 (2 voturi)    
            de CE MINTI (Miercuri, 10 iulie 2013, 14:33)

            tanase_v [utilizator] i-a raspuns lui Gobelin

            "cei care n-au vrut sa mearga, nu i-a obligat nimeni."

            Cei selectati de Politie au fost sechestrati 2 ore
            in niste sali fara a li se inmana nici o citatie sau alt document

            Pentru 2 ore de sechestrare Gigi Becali a luat 3 ani cu suspendare : ca sa intelegi Gravitatea Faptei

            Daca e facuta de un aparator al Legii e mult mai grava...

            De ce minti, ca nu au fost sechestrati?
  • +4 (4 voturi)    
    Exprimare de director! de scoala (Marţi, 9 iulie 2013, 22:32)

    Maniu [utilizator]

    "o fructa...". O fi omul stresat; dar actualii profesori de astazi sint la nivelul a opt clase din anii'60, iar profii univi, la nivelul de zece clase. La postliceala n-a ajuns nici unul.
    • +1 (1 vot)    
      mai (Miercuri, 10 iulie 2013, 11:31)

      Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

      nu fi misogin acuma, si tu :)
  • +2 (2 voturi)    
    Ce este corect, dar incomplet... (Marţi, 9 iulie 2013, 22:46)

    Mihail_AD [utilizator]

    ... in formularea: "am intrebat daca exista mandate - nu sunt"?
    Persoana care a rostit-o, una din "mai multele" mentionate in comunicatul Parchetului, se face vinovata nu de comunicare importanta, ci de dezinformare. A cata oara? Se asteapta cineva ca aceasta persoana sa informeze corect despre rezultatele plimbarilor pe care le face prin diferite tari straine?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by