​HARTA INTERACTIVA a emigratiei: Care sint judetele fruntase la exportul de romani. Plus: destinatiile preferate pentru emigranti

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 4 iulie 2013, 15:06 Actualitate | Esenţial


Harta emigratiei romanilor: de unde au plecat si unde s-au stabilit
Foto: Hotnews
Peste 727.000 de romani sunt plecati din tara pentru o perioada mai mare de un an, potrivit datelor finale ale Recensamantului din 2011 transmise de Institutul National de Statistica (INS). Cifrele emigratiei sint insa subestimate, dupa cum arata chiar INS, din cauza imposibilitatii de a-i recenza pe cei plecati cu toata familia. Cele mai multe persoane care au ales sa plece din tara provin din judetele din Moldova. Practic, cinci din cele opt judete ale Moldovei ocupa primele 5 pozitii din topul romanilor plecati, top condus de judetul Bacau (peste 57.000 de cetateni plecati). In ceea ce priveste tarile in care romanii au ales sa plece, Italia conduce detasat topul, fiind destinatia preferata de peste 341.000 de romani (o cifra ce paleste totusi pe langa estimarile neoficiale ce spun ca in Italia s-ar afla peste 1 milion de romani). Israelul, tara care in urma cu un deceniu sau mai bine era in topul destinatiilor persoanelor care voiau sa plece din tara noastra, lipseste din top 20.
  • Vezi mai jos o HARTA INTERACTIVA cu situatia romanilor plecati din fiecare judet si cu tarile in care au ales cei mai multi romani sa se stabileasca
Numarul persoanelor care au plecat in strainatate pentru o perioada de cel putin un an, si nu fac parte din populatia stabila a tarii, este de 727,5 mii potrivit rezultatelor finale ale Recensamantului din 2011 prezentate joi de catre INS.

Totusi, acest numar total nu cuprinde decat o parte a numarului de emigranti externi. Sub-inregistrarea semnificativa a fost cauzata de faptul ca, la momentul critic al recensamantului, mare parte dintre aceste persoane erau plecate cu intreaga familie in strainatate si nici nu au existat alte persoane (in tara) care sa declare informatiile solicitate despre acestia, a transmis INS.

INS: 1 milion de persoane nu au fost recenzate

Conform definitiei internationale, nu au fost cuprinsi in populatia stabila a tarii, printre altii: cetatenii romani plecati in strainatate pentru o perioada de cel putin 12 luni sau cu intentia de a ramane in strainatate o perioada de cel putin 12 luni - la lucru, in cautarea unui loc de munca, la studii, in interes de afaceri etc. (persoane plecate pe perioada indelungata).

"Procentajul locuintelor in care nu s-a putut realiza recenzarea reprezinta 2,8% din totalul locuintelor, adica circa 1 milion de persoane (cuprinzand populatia plecata in strainatate - intreaga familie - pentru care nu a avut cine sa ii declarein tara; populatia necontactata). Procente mai ridicate (in total numar de locuinte la nivelul localitatii) s-au inregistrat la nivelul oraselor mari: Bucuresti (6,0%), Timisoara (5,8%), Iasi (3,0%), Constanta (2,9%) etc", potrivit INS.

Privind harta romanilor plecati cu informatiile defalcate pe judete, se poate observa ca cele mai multe persoane au plecat in afara sunt din judetele din Moldova. Practic, cinci din cele opt judete ale Moldovei ocupa primele 5 pozitii din topul romanilor plecati si inregistreaza fiecare peste 30.000 de persoane plecate in strainatate.

In fruntea acestui top se afla judetul Bacau cu peste 57.000 de cetateni plecati in afara, urmat aproape de judetul Neamt cu peste 52.000 de romani plecati. Pe locul trei se afla judetul Suceava cu putin peste 49.000 de cetateni plecati afara, in timp ce din judetul Iasi, aflat pe locul patru in top, aproape 35.000 de persoane au ales sa plece in strainatate.

Topul judetelor de unde au plecat cei mai multi romani in alte tari:

1. Bacau - 57.340

2. Neamt - 52.919

3. Suceava - 49.160

4. Iasi - 34.938

5. Galati - 32.586

6. Brasov - 26.472

7. Bucuresti - 26.045

8. Cluj - 23.808

9. Vrancea - 23.657

10. Prahova - 23.112

In ceea ce priveste tarile in care romanii au ales sa plece, Italia conduce detasat topul, fiind destinatia a peste 341.000 de romani (o cifra ce paleste pe langa estimarile neoficiale ce spun ca in Italia s-ar afla peste 1 milion de romani).

Pe locul doi se regaseste Spania cu pese 171.000 de romani stabiliti, iar pe locul trei se situeaza Marea Britanie cu peste 40.000 de cetateni romani.

Curios este faptul ca in top 20 a tarilor alese de romanii care au plecat nu se regaseste Israelul, o tara care in urma cu un deceniu sau mai bine era in topul destinatiilor persoanelor care voiau sa plece din tara noastra. In schimb, apar cifre oficiale care atesta mici comunitati de romani in tari precum Elvetia, Norvegia, Suedia sau Cehia, in timp ce alte comunitati mai mari se regasesc in Belgia, Austria, Irlanda sau Portugalia.

Topul tarilor unde au plecat romanii:


1. Italia - 341.296

2. Spania - 171.163

3. Marea Britanie - 40.378

4. Germania - 33.089

5. Franta - 23.205

6. Grecia - 15.851

7. SUA - 13.941

8. Belgia - 11.611

9. Ungaria 10.291

10. Austria - 9.075


HARTA INTERACTIVA  a emigratiei
  • Da click pe judete si tarile de pe harta pentru a vedea rezultatele recensamantuluipe tema romanilor plecati in strainatate
  • Click pe butonul "Legend" pentru a afisa legenda hartii.
  • Folositi butoanele de "Zoom" ("+" sau "-") pentru a vizualiza harta si la nivel mondial.


Vezi Harta in ArcGIS.com


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















39968 vizualizari

  • -9 (25 voturi)    
    Cei mai patrioți dintre români sunt... (Joi, 4 iulie 2013, 15:42)

    Nyk1 [utilizator]

    ...Ungurii! În ciuda sărăciei din județele Harghita și Covasna, au ales să rămână pe meleagurile strămoșești. Cinste lor.
    • +4 (8 voturi)    
      dar si-au luat (Joi, 4 iulie 2013, 17:04)

      Aramis [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      cetatenia maghiara, ca deh...
      • 0 (0 voturi)    
        dubla cetatenie (Duminică, 7 iulie 2013, 12:10)

        was [utilizator] i-a raspuns lui Aramis

        Stiai, ca si romanii care cunosc limba maghiara si pot dovedii ca stramosii ei au locuit inainte de 1945 in Ardeal, aceeia pot primii cetatenia maghiara. Spun asta, pentru ca multi nici n-au auzit de asta.
    • +6 (12 voturi)    
      Tare istet (Joi, 4 iulie 2013, 17:57)

      stancualexro [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Asta inseamna pentru tine patriotism?!?
      Patrioti sunt romanii care ne fac cinste atat in tara cat si pe afara.
  • +5 (5 voturi)    
    Sunt de dorit cit mai multe materiale de acest fel (Joi, 4 iulie 2013, 17:06)

    Trojan.H [utilizator]

    Asta pentru ca se pregateste cel mai mare val de emigratie dupa mineriada USL din 13-15 iunie.
  • +8 (8 voturi)    
    Bucurestiul (Joi, 4 iulie 2013, 17:07)

    Aramis [utilizator]

    e cel mai flagrant, de aici au plecat zeci de mii in timpul sau imediat dupa mineriada, valoarea recensamintului e nula
    • +6 (6 voturi)    
      minciuna sfruntata (Joi, 4 iulie 2013, 17:52)

      ruddy [utilizator] i-a raspuns lui Aramis

      De acord cu tine Aramis. Cei din Italia aveau peste 1 milion de romani la munca si statisticienii nostri nu au reusit sa gaseasca nici 100.000....
  • +9 (9 voturi)    
    Ma cam indoiesc de datele statistice ale INS (Joi, 4 iulie 2013, 17:10)

    uluit [utilizator]

    Cifrele sunt departe de realitate si pot sa dau doar cateva exemple:

    Potrivit Departamentului Românilor de Pretutindeni:
    "Estimări oficiale ale statului român indică prezenţa a circa 10 milioane de români în diaspora, din care aproximativ 829.715 de români se află în Spania, conform datelor Oficiului spaniol pentru străini, 953.000 de români se află în Italia conform Institutului Naţional de Statistică al statului gazdă şi 210.000 de persoane de origine română în Canada, conform informaţiilor Statistics Canada."

    Se poate observa o dicrepanta foarte mare intre statisticile oficiale din Spania, Italia, Canada si cele din Romania.

    Ar fi interesant un articol care sa documenteze mai bine aceste date statistice.

    Doar un exemplu, in Canada nu are cum sa fie mai putin de 10.000 de romani (conform hartii interactive). Poate cifrele se refera doar la anul 2011? Din articol nu este foarte clar acest fapt. In mod cert sunt peste 200.000 de romani, numai daca se calculeaza dupa numarul oficial de vize acordate pe an romanilor.

    Sper ca nu se urmareste atingerea pragului minim electoral.
    • +8 (8 voturi)    
      Nici macar cei din Romania nu-s recenzati (Joi, 4 iulie 2013, 17:30)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui uluit

      Eu stiu macar 20 de prieteni care nu au fost recenzati, incluzindu-ma aici si pe mine. In Iasi, unde locuiesc, populatia a scazut dupa datele oficiale cu 60.00 de locuitori. ceea ce vad eu pe strada, in supermarket, la piata, la mall, etc, e ca populatia a crescut. Si se poate vedea disparitia a 50k persoane vara cind pleaca studentii: orasul devine pustiu. Parerea mea e ca recensamantul asta a fost facut total dupa ureche.
      • 0 (2 voturi)    
        iasi (Joi, 4 iulie 2013, 17:55)

        ruddy [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Este drept ca devine pustiu iasul dupa ce pleaca studentii care sunt mai mult de 50.000. Este foarte adevarata scaderea cu 60.000 deoarece toate dealurile din jurul iasului care nu demult erau cu grau si porumb acum sunt pline de case care nu mai sunt in intravilan Iasi dar oamenii tot in Iasi traiesc.
        • +2 (2 voturi)    
          M-am gindit si la asta, dar... (Joi, 4 iulie 2013, 19:00)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui ruddy

          Din 2002 pina azi au tot venit oameni in Iasi, nu au plecat.
          Iar pe dealurile de linga nu-s 60.000 in nici un caz. 60.000 pe dealurile de linga ar insemna ~20-30.000 de masini dmineata la intrarile in orash. Ceea ce nu se imtimpla. Si tot 60.000 pe dealurile de linga ar trebui sa se regaseasca in comunele de linga Iasi, daca ar fi fost recenzati. Si nu apar:
          Miroslava are 11.000, Rediu 4000, Valeas Lupului 4500, vanatori 4500.
          http://www.recensamantromania.ro/wp-content/uploads/2012/08/TS2.pdf

          Asha ca eu, coroborind aglomeratia din orash fata de 2002 cu efectul disparitiei a 40-50k studenti vara, efect care se vede de zeci de ani, si coroborind cu numarul cunostintelor mele care n-au fost recenzate, raman la convingerea ca recensamantul asta a fost facut cu picioarele si n-are nici o legatura cu realitatea din teren. Pur si simplu recenzorii au poposit doar unde li s-a deschis usa. Unde nu, la revedere. Si cum nu i-a verificat nimeni, s-a dedus ca populatia a scazut intii cu 2.5 mil, dupa care 1.5 mil. Si daca interesul de partid si de stat o cere, e posibil sa se depisteze oricind o eroare si sa fim iar 22 mil.
          • +1 (1 vot)    
            adevarat (Joi, 4 iulie 2013, 21:46)

            ruddy [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Sunt cu totul de acord cu tine la faza cu recensamant de rahat. Dupa cum am mai scris si intr-un alt mesaj, cel putin in italia sunt 1 milion oficial dar ei sunt peste 2 milioane neoficial iar statisticienii romani au gasit ca sunt 350.000. Deci ce sa mai zicem de scaderea populatiei din urbea noastra. Adevarul este ca din 2002 pana in 2013 stim amandoi ca au aparut blocuri noi destul de multe plus cele vechi deci, in concluzie ar fi trebuit sa se mareasca numarul de locuitori ai Iasului dar ete ca cei de la statistica ne contrazic :)
            • 0 (0 voturi)    
              Iesenii sunt in Danemarca... (Joi, 4 iulie 2013, 23:17)

              Columbo [utilizator] i-a raspuns lui ruddy

              Pai iesenii si cei din Miroslava si localitatile din zona sunt majoritari in Danemarca... cred ca 7 din 10 romani care muncesc in DK sunt din Iasi...
    • +1 (1 vot)    
      Restul nu mai conteaza (Vineri, 5 iulie 2013, 15:06)

      dorian65 [utilizator] i-a raspuns lui uluit

      Pentru domnii tovarasi de la Bucale conteaza decat 12.milioane cei care lucreaza pentru stat sau primesc ajutoare sociale, ei si numai ei conteaza in statistici restul sunt cei care trebuie sa trimita bani in tara sau diferenta oamenilor care lucreaza in mediul privat TREBUIE sa plateasca taxe si atat.
      sa cheltui bani este foarte usor dar sa faci bani nu prea.
  • +8 (8 voturi)    
    mda (Joi, 4 iulie 2013, 21:26)

    SoulSearcher [utilizator]

    statistici irelevante...

    1 milion sunt in spania, 1.2 milioane sunt in italia, si inca vreo 1.5 milioane in toata europa (germania, anglia, austria, franta, norvegia)

    mai avem cam 500.000 in america si canada, inca vreo 300.000 in restul lumii (australia, china, brazilia)

    eu zic sa se mai numere odata

    ce-i drept peste 60% din romanii nascuti in romania si plecati pe afara, nu se vor mai intoarce niciodata, s-au integrat acolo, si acolo vor muri, acasa nu mai au nimic... restul 40% sunt cei care nu reusesc sa se adapteze sau au plecat numai ca sa faca bani in afara si sa se intoarca inapoi, avand familii aici in romania

    cine incepe cu texte ca orasele sunt din ce in ce mai aglomerate sa se duca si prin satele din judetele sarace.. ca sunt pustii, numai batranii au ramas, tineretul s-a mutat la oras ca sa aiba vreo sansa

    in iasi cel putin sunt toti veniti din vaslui, botosani, neamt, suceava... au facut facultati si au ramas in iasi, acasa nu le-a umplut nimeni golul... ca dovada piatra-neamt din 130.000 locuitori, au cam 90.000 de locuitori permanenti, restul au plecat in afara, in bucuresti sau in iasi.. si tot asa mai departe

    un lucru e cert, in 100 de ani vom fi 10 milioane aici din care 5-6 vor fi rromi

    cum sa te inmultesti cand vezi atatea lipsuri si incertitudini, lasa ca se inmultesc analfabetii care n-au auzit de metode contraceptive, sau rromii pentru care un puradel in plus inseamna un venit in plus
    • +1 (1 vot)    
      Mda... (Vineri, 5 iulie 2013, 11:37)

      Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Asa e si in Cluj. Pe la mine pe la bloc sunt numai masini de suceava, botosani si neamt. Cei din Cluj au plecat mai la vest si i-au inlocuit cei din est.
  • +3 (3 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 5 iulie 2013, 1:31)

    [anonim]

  • +4 (4 voturi)    
    hahaha (Vineri, 5 iulie 2013, 2:38)

    ampersand [utilizator]

    Ce tare "evidenţa" asta! Dlor de la INS, dvs nu vă contraverificaţi corectitudinea datelor printr-o banală cerere la "biroul evidenţa populaţiei" din ţările respective? :)) Să ne apucăm, noi, căpşunarii, să vă spunem câţi suntem care-unde?
  • +5 (5 voturi)    
    hahaha (2) (Vineri, 5 iulie 2013, 2:55)

    ampersand [utilizator]

    Ca să fie mai clar, dlor de la INS, vă recomand articolul de jos:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Romanian_diaspora

    Acesta cuprinde o evidenţă a noastră, a căpşunarilor români, pe baza recensămintelor din ţările în care ne aflăm, recensăminte efectuate, după cum puteţi vedea, tot cam în perioada celui efectuat de dvs, adică prin 2011.

    La dvs, ultimul în top 10 e Austria, cu aprox 9.000. Presupunând că Ciprul, unde mă aflu şi unde am fost recenzat, are - conform dvs - 8.999 de români, la cei aprox 23.500 recenzaţi de statul cipriot rezultă că aveţi o abatere de la realitate de aproape 300%.

    Nu v-aţi dat demisia încă?
  • +3 (3 voturi)    
    Belgia afirma dublul ... (Vineri, 5 iulie 2013, 10:46)

    Brusselsmann [utilizator]

    ''Le nombre de Roumains a ainsi augmenté de 5.193 en 2007 à 23.204 en 2011.''

    Deci in grosolana contradictie cu cele 11.611 declarati de INS.

    Poate ca era mai sincer sa INS sa spuna ce de fapt e vorba de numarul de familii plecate ;) ... :D

    Cred ca in topul primelor 3 judete numarul real depaseste ~ 100.000 si nu pe cel declarat de ~ 50.000.

    Spuneti-ne adevarul INS !
  • +3 (3 voturi)    
    Recensamant facut degeaba (Vineri, 5 iulie 2013, 11:42)

    Havoc [utilizator]

    Astia vor sa zica ca undeva sub 1mil de romani sunt plecati in EU?! Ma bufneste rasul...sa va dau un exemplu...Conform marilor nostri statisticieni, in Austria ar fi putin peste 9k romani. Conform datelor austriecilor situatia ar fi cam alta:

    "Laut Statistik Austria (01.01.2012) leben 74.639 Personen rumänischer Herkunft hierzulande, 48.470 besitzen die rumänische Staatsbürgerschaft."

    Deci acum 1.5 ani erau de fapt aproape 50k romani cu cetatenie RO in Austria. Pai e diferenta colosala intre 9k si 50k...cred eu. Acelasi lucru se paote aplica la orice tara din Vest...numerele astea sunt de cel putin 5 ori mai mici decat cele reale.
  • 0 (0 voturi)    
    Italia (Vineri, 5 iulie 2013, 12:03)

    chupacabra [utilizator]

    http://www.istat.it/it/immigrati/grafici-interattivi/principali-cittadinanze
    Astia is cu rezidenta sau cetatenie. Fara, probabil, inca pe atati.
  • +1 (1 vot)    
    Hm.. (Vineri, 5 iulie 2013, 12:04)

    Qwertz [utilizator]

    Ce o fi mai grav, intentia vadit cu scop de manipulare a INS sau incompententa lor?
  • +1 (1 vot)    
    Eu (Vineri, 5 iulie 2013, 13:48)

    Protoss [utilizator]

    Stati linstiti, am fost recenzor si va zic ca formularele erau facute in asa fel incat sa pastreze oamenii in tara cu toate ca numai au nici un gand sa se intoarca acasa + ca pentru cei plecati se faceau mai multe acte, pe care sunt sigur ca unii recenzori nu s-a spetit sa le completeze si au lasat asa.
    Rcensamant nul, toti stim ce este in tara, eu am jumate din amici , rude si cunoscuti care sunt plecati afara


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by