Dezbatere HotNews.ro

Linie de metrou pana la Otopeni sau tren?

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 4 iulie 2013, 11:36 Actualitate | Esenţial


Traseul viitoarei linii de metrou (mov) si traseul actualei linii CF (rosu)
Foto: Hotnews
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat miercuri ca investitia pentru Magistrala 6 de metrou, care sa lege reteaua existenta cu Aeroportul Otopeni, este una "uriasa" si nu este justificata de traficul existent, urmand sa propuna in loc un proiect suprateran mai ieftin, transmite Mediafax. Fenechiu a explicat ca "avem infrastructura feroviara pana aproape de aeroportul Otopeni si am putea prelungi aceasta infrastructura si eventual sa o introducem in subteran, in zona aeroportului Otopeni, si sa avem o legatura de zece ori mai ieftina si care sa parcurga aceasta distanta intr-un timp similar". Singura ruta feroviara este Gara de Nord, Mogosoaia, Balotesti, care a mai fost utilizata in 2009 ca posibila legatura cu Aeroportul, insa ministru de atunci, Radu Berceanu, a renuntat la ea la scurt timp de la inaugurare din cauza pierderilor mari.

  • Argumentele lui Fenechiu impotriva liniei de Metrou Baneasa-Gara de Nord: "In ceea ce priveste legatura dintre Gara de Nord si Otopeni, Magistrala 6, asa cum este numita, dati-mi voie sa va spun ca un miliard si vreo 200 de milioane de euro cat este estimarea pentru aceasta magistrala, mie personal mi se pare uriasa, si eu nu cred ca vom avea vreodata pasageri pentru ca aceasta linie sa fie eficienta. Daca aceasta magistrala nu va face decat legatura intre aeroportul Otopeni si Gara de Nord, vreau sa va ganditi ca nivelul maxim de pasageri pe care il poate avea este reprezentat de nivelul maxim de pasageri al aeroportului. Daca faceti o comparatie cu nivelul de pasageri pe care il are pe un tronson similar Metrorex, veti vedea ca este de vreo suta de ori mai mare. Suntem intr-o situatie usor delicata, pentru ca exista un contract cu japonezii, eu o sa propun Guvernului sa inlocuim acest proiect cu un proiect suprateran, pentru ca avem infrastructura feroviara pana aproape de aeroportul Otopeni si am putea prelungi aceasta infrastructura si eventual sa o introducem in subteran, in zona aeroportului Otopeni, si sa avem o legatura de zece ori mai ieftina si care sa parcurga aceasta distanta intr-un timp similar", a spus ministrul, intr-o conferinta de presa, citat de Mediafax. El a adaugat ca aceasta varianta este doar ideea sa si ca nu a fost discutata in amanunt cu premierul, urmand sa se stabileasca daca aceasta va fi considerata fezabila. Fenechiu a reamintit ca autoritatile europene au aprobat finantarea infrastructurii metroului cu fonduri europene.
  • Argumente impotriva utilizarii liniei de cale ferata: Chiar daca aparent linia de cale ferata pare sa fie o solutie, ea si-a dovedit deja ineficienta. In 2009, ministrul Radu Berceanu a inaugurat linia Gara de Nord-Mogosoaia-Balotesti. Au fost puse la dispozitia calatorilor 36 de curse (18 dus-intors) Sageata Albastra cu 110 locuri fiecare care circulau de la 5 dimineata pana la miezul noptii. Linia a fost inchisa la scurt timp din cauza pierderilor masive raportate. Presa a relatat ca in primele doua luni, pierderile se ridicatu la 2, 5 milioane de lei. Cheltuielile pentru o singura cursa pe relatia Gara de Nord - Otopeni se ridicau la 2600 de lei, deoarece automotoarele consuma mult si necesita reparatii si lucrari costisitoare de intretinere. Apoi, din cauza traseului lung (18 kilometri) si a faptului ca linia ajungea doar pana la Balotesti, de unde trasportul la Aeroport continua cu un microbuz, trenurile circulau mai mult goale.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11142 vizualizari

  • +9 (17 voturi)    
    ce e asa greu? (Joi, 4 iulie 2013, 11:50)

    darkdragon [utilizator]

    Linie de metrou pana iesi din oras (dintre blocurile gri, cum zice o melodie) si apoi o scoti la suprafata pentru a diminua costurile?
    • -3 (23 voturi)    
      pe sub pamant este foarte scump (Joi, 4 iulie 2013, 12:04)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui darkdragon

      L-as bate in cap pe Fenechiu cu orice imi pica in mana, dar aici are dreptate: e prea scumpa o linie de metrou pana la Otopeni, si nu se justifica costurile (traficul e totusi mic). Mai bine faci alt aeroport cu banii astia...decat linie de metrou pana la un aeroport de doi bani, vechi si minuscul.
      In plus, am fost si in alte tari, si putini au linii de metrou pana la aeroport....in marea majoritate transportul se face cu autobuze, maxi-taxi, sau taxiuri.
      Acum sistemul de taxi e bine pus la punct la Otopeni.
      • +9 (9 voturi)    
        sa puna AUTOCARE MARI cu aer (Joi, 4 iulie 2013, 13:43)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Sa puna AUTOCARE MARI cu aer conditionat CARE SA AIBA TRASEUL CLAR SI UNIC - Aeroport Otopeni - Gara de Nord !!!!

        Si care sa aiba UN ORAR CLAR si DE RESPECTAT (pierderea unui avion poate cauza pierdere de sute de euro pentru un calator !) afisat foarte bine in Aeroportul Otopeni.

        Asta macar pentru inceput !


        Si apoi se poate face o linie de metrou pana la iesirea din Bucuresti (cum foarte bine zice si darkdragon !!) linie care poate fi folosita nu numai pentru cei care se duc la Otopeni, ci pentru toti bucurestenii, astfel se acopera costurile.

        Si de acolo in loc de metrou, autocarul cu pricina.

        ESTE SIMPLU.
        • -9 (11 voturi)    
          Mai bine o gondola... (Joi, 4 iulie 2013, 16:49)

          BPM [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

          Nu merge o gondola ? Avem know-how de la mama Udrea si e pacat sa nu-l folosim. Si ne scoatem mai ieftin decat miliardu'...
          • +1 (1 vot)    
            buna gluma, dar acum serios (Vineri, 5 iulie 2013, 10:51)

            Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui BPM

            eu nu inteleg idiotenia de clasa mondiala a autoritatilor romane care pun un autobuz (fara aer conditionat) la aeroportul otopeni si care nu circula pana la gara de nord !!!!

            sa cobori in alta parte, si iar sa iei altul si etc metroul .. .

            ce natie de idioti suntem sa nu putem sa punem daca nu autocare (pullman cum spun vesticii !) atunci macar autobuze dar obligatoriu cu aer conditionat (ca doar este "principala poarta a tarii" de peste 50 de ani in romania) dar sa fie direct si doar aeroport otopeni - gara de nord ???

            cat de idioti putem fi sa nu facem un lucru extrem de simplu ???

            si sa facem tot felul de tertipuri sa evitam lucrul cel mai simplu, cel mai civilizat si cel mai ieftin.
            • -1 (1 vot)    
              pai EXISTA (Sâmbătă, 6 iulie 2013, 17:51)

              Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

              ... autobuz direct Gara de Nord - Otopeni (cred ca e 720 sau cam asa ceva) - si poti sa-ti iei bilet chiar in autobuz si circula din 20 in 20 minute.
              Intr-adevar, nu stiu daca are aer conditionat... Cat despre "cum arata interiorul"... nah... o gramada de capsunari circula cu el...
              • 0 (0 voturi)    
                ai dreptate (Duminică, 7 iulie 2013, 7:39)

                Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

                exista 780 !

                cand am mers ultima oara nu am stiut ca exista, sau nu exista

                nu am putut sa aflu in schimb orarul
    • +16 (22 voturi)    
      submarine (Joi, 4 iulie 2013, 12:36)

      EccE [utilizator] i-a raspuns lui darkdragon

      Orice alta alternativa in afara de modernizarea liniei de tren care se opreste la 2 km de aeroport este doar o sursa de spaga pentru nationalizari. Vorbim de Bucuresti si limitrof, iar costurile nationalizarii ar fi mai mari decat costul constructiei efective.
      Adevarat, ar fi o pleasca buna pentru samsarii de terenuri care acum stau si se uita la ele, fluierand a paguba.

      Cat despre a gauri 25 de km de tunel pentru calatorii cu avionul e echivalent cu ai aduce cu submarinul de la aeroport.
  • +7 (15 voturi)    
    'metrou usor' (Joi, 4 iulie 2013, 11:53)

    kubbity [utilizator]

    un fel de '41' ar fi okay
    • +4 (6 voturi)    
      + (Joi, 4 iulie 2013, 14:09)

      UglyKidJoe [utilizator] i-a raspuns lui kubbity

      ar fi ok daca toate tramvaiele ar fi ca 41, in schimb am fost odata la aeroport cu trenul ala de la gara de nord si e sadic, ramai in camp ca prosu' de nici nu ai idee unde esti
  • +23 (29 voturi)    
    Metroul nu este doar pentru aeroport (Joi, 4 iulie 2013, 11:58)

    bigbrother [utilizator]

    Ci si pentru orasul Otopeni si pentru locatiile pana acolo, vorbim de o distanta apreciabila in care locuiesc suficienti oameni care sunt interesati sa foloseasca metroul ca mijloc de a ajunge in oras. Tot se vorbeste de extinderea Bucurestiului, de a deveni metropola, transportul facil este primul pas pentru a se dezvolta localitatile din jurul sau.

    Da, suma este mare, ar fi bine daca s-ar gasi o solutie mai putin costisitoare. Dar cu siguranta este nevoie ca aeroporturile (l-as include si pe cel de la Baneasa) sa fie deservit de o linie de legatura cu orasul, asa cum exista in orice capitala europeana si cum este normal pana la urma, nu trebuie sa depindem de taxi, prieteni sau mai stiu eu ce pentru a ajunge sau pleca de la aeroport.
    • -7 (13 voturi)    
      Hmm (Joi, 4 iulie 2013, 13:44)

      twi [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Pai nu depinzi de taxi sau prieteni, ai autobuz Piata Unirii - Otopeni.
      • +1 (3 voturi)    
        Da, autobuzul groazei (Vineri, 5 iulie 2013, 10:08)

        Marian G. [utilizator] i-a raspuns lui twi

        783 face o groaza de timp pana la Otopeni. Metroul este cea mai rapida varianta si ar oferi celor din Otopeni o alternativa la traficul infernal pe DN1.
    • +4 (4 voturi)    
      Pai sunt multe localitati in jurul Bucurestiului (Vineri, 5 iulie 2013, 7:39)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      De ce sa unim doar una cu metroul, cand putem sa le unim pe toate cu metrou usor se suprafata.
      Adevarata rentabilitate a metroului e in interiorul orasului....
  • +17 (25 voturi)    
    "Sageata Albastra" (Joi, 4 iulie 2013, 12:05)

    airwave [utilizator]

    Am mers o data cu pseudo-sageata lor.
    Din aeroport te ridica un microbuz jegos, in care soferul asculta manele. Microbuzul te lasa in camp, de unde trebuia sa urci pe peronul cu pricina. Pe peron nu exista nici macar un acoperis care sa te protejeze in caz de ploaie, dar erau vreo zece caini vagabonzi, din fericire prietenosi.
    Trenul a venit cu o intarziere de zece minute si circula o data pe ora. Inauntru era - din nou - murdar.
    Cireasa de pe tort - sau bomboana de pe coliva - este ca traseul Balotesti - Gara de Nord (18 km sau pe-acolo) dura 45 de minute. Carevasazica, o viteza medie de 24 km/h. In asemenea conditii, nu e de mirare ca nu merge(a) nimeni cu el.
    • +3 (19 voturi)    
      detalii... (Joi, 4 iulie 2013, 12:27)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui airwave

      Astea sunt doar detalii, adica "stilul romanesc" - se poate face si ceva mai decent, bineinteles, daca se lucreaza la ele!

      Metroul e chiar o investitie stupida, in conditiile alea de teren samd.!
    • +1 (11 voturi)    
      24 km/h (Joi, 4 iulie 2013, 13:11)

      Adi_ro [utilizator] i-a raspuns lui airwave

      Cu bicicleta am medie de 18 km/h prin traficul din Bucuresti, inclusiv la ore de varf...:) Daca ies din oras mai creste media.
  • +17 (27 voturi)    
    metroul are o importanta mult mai mare (Joi, 4 iulie 2013, 12:08)

    gogulet [utilizator]

    Trebuie luat in calcul si faptul ca un metrou in zona Baneasa-Otopeni degreveaza orasul de o multime de navetisti din periferia de nord a Bucurestiului. S-ar deschide optiunea cu parcari in zona metroului si abordarea transportului in comun in interiorul orasului pentru cateva zeci de mii de oameni care tranziteaza zilnic DN1 inspre/dinspre Bucuresti. In Otopeni e o multime de camp care poate fi folosit cu minim efort si care in momentul asta nu cred ca face mare lucru. Mai punem si zona de mall/supermarket din Baneasa cu o multime de clienti din zona de nord a Bucurestiului si ajungem lejer la trafic care sa justifice investitia. Dar ministrul respectiv e genul specific de idiot care nu vede mai mult de lungul nasului.
    • +9 (17 voturi)    
      absolut de acord (Joi, 4 iulie 2013, 13:07)

      Aramis [utilizator] i-a raspuns lui gogulet

      asa trebuie gindit, nu limitat strict la gara-aeroport
  • +15 (15 voturi)    
    supra teran (Joi, 4 iulie 2013, 12:11)

    methylique [utilizator]

    Pai faceti bre o linie DIRECTA si RAPIDA, care sa ajunga la Gara de Nord, sa petreci 10 minute pe drum, nu o ora.
    Si care sa aiba orarul sincronizat cu plecarile si sosirile din Henri Coanda.

    NU sa circule gol din jumate in jumate de ora.
  • +12 (12 voturi)    
    din experienta altora (Joi, 4 iulie 2013, 12:13)

    Jules27 [utilizator]

    Din moment ce suntem in EU, nu ar putea guvernantii nostri sa apeleze la experienta altor tari (gen Germania, in speta Berlin) unde metroul este dezvoltat foarte bine si pe sub si pe deasupra pamantului?
    Intuitia imi spune ca acolo nu a costat atat de mult..
  • +12 (12 voturi)    
    Bucuresti Nord - P.O.Aeroport (Joi, 4 iulie 2013, 12:14)

    dema [utilizator]

    Trenurile pe ruta Bucuresti Nord - Balotesti (statia se numeste P.O. Aeroport in nomenclatorul CFR, Statia Balotesti pe care o mentionati este mai departe, la est de aceasta) nu au fost anulate. Astazi (4 iulie 2013) circula 5 automotoare dedicate, strict pe aceasta ruta, iar alte 4 trenuri cu plecare din Bucuresti Nord opresc acolo. Din statia respectiva se face un transfer auto pentru cei 900 m. pana la aeroport, inconvenientul major pentru pasageri. Conectarea liniei respective la aeroport ar fi o solutie mai ieftina si mai rapid de realizat decat o linie de metrou, desi aceasta ar fi o varianta mai rapida si comoda pentru pasageri. In prezent exista o linie CF de la Balotesti la depozitul de combustibil pentru aviatie, de unde s-ar putea realiza extensia.
    • -3 (7 voturi)    
      Ma ajuta cu ceva? (Joi, 4 iulie 2013, 13:09)

      Adi_ro [utilizator] i-a raspuns lui dema

      Avionul meu pleaca sambata dimineata la ora 4 de pe Otopeni.
      Ma ajuta cu ceva acest tren sau tot taxiul ma duc?

      Nu mai vorbim ca locuiesc la 10 km de Gara de Nord, ar trebui sa iau N103 pana la Unirii, de acolo alt N pana la Gara, eventual sa realizez ca intre ora 1 si ora 3 aceste autobuze nu circula...

      In consecinta, dau 40 de lei la taxi si am siguranta ca in jumatate de ora sunt in aeroport, nu schimb 2 autobuze, un tren si un maxi-taxi si ajung cine stie cand.
      • +4 (4 voturi)    
        autobuzul 780 e nonstop (Joi, 4 iulie 2013, 23:06)

        cerasela_ion [utilizator] i-a raspuns lui Adi_ro

        ai autobuz direct de la gara, 780, merge nonstop
      • +1 (1 vot)    
        la ora aia... (Sâmbătă, 6 iulie 2013, 17:57)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Adi_ro

        ... nu doar in Romania - ci in NICI O tzara nu gasesti "transport in comun" - decat (cel mult!!) rar si pe trasee putine. Se circula cu taxiul in orice tzara!
        Dar aici se discuta despre traficul frecvent, la ore in care aeroportul functioneaza "din plin"
  • +9 (11 voturi)    
    evaluare si strategie transport (Joi, 4 iulie 2013, 12:15)

    gabrieel [utilizator]

    Solutia ar fi de facut o evaluare si propus o strategie de transport la nivel Bucuresti si imprejurimi si apoi de discutat.
    Asa, proiecte punctuale nu vor rezolva aproape nimic. Ne vom bucura ca macar se face ceva, dar va fi o bucurie falsa. Poate prelungirea liniei de la Pipera, cu statii si in comunele (ma rog, orasele) pana la Otopeni, plus un inel de metrou ca in marile orase, ar fi o solutie. Sunt specialisti, desi stau bine ascunsi si retrasi, care ar putea veni cu argumente.
    La fel cu drumurile: ne bucuram ca macar sa fac, dar ca si eficienta si solutii alese, cu greu gasesti variante mai proaste. Incompetentii aleg solutille, pentru ca, pana la urma asa ar vrea orice om care nu se pricepe, deci solutia e de mare succes. Asta pentru ca pana la urma suntem un popor care mai degraba nu ne pricepem, dar ne dam mari.
  • +7 (17 voturi)    
    cand pui ministru un ospatar.. (Joi, 4 iulie 2013, 12:19)

    pehash [utilizator]

    Daca facem metrou pana la Otopeni oare nu putem face vreo 10-15 statii prin baneasa? Doar centrul ala comercial de langa baneasa ar fi suficient ca justificare economica.. plus statii de park&ride mai departe de oras pt cei care vor sa locuiasca in afara orasului?...
    • +4 (8 voturi)    
      ... (Joi, 4 iulie 2013, 12:38)

      cipanu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      vai de noi! oare ei nu vad cum e in vest? ... macar la imitatie sa se priceapa ...ca oricum nu sunt buni de nimic
    • +4 (14 voturi)    
      sokadens (Joi, 4 iulie 2013, 14:24)

      garmin [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      dar cand ai deja o cale ferata pana la 900 de metri de aeroport, de ce sa faci o linie de metrou bucuresteana pentru niste localitati limitrofe, cand sunt atatea cartiere din Bucuresti mult mai aglomerate si suprapopulate decat un sat ca Otopeniul. Si as prefera ca din banii aia sa se faca metrou in Rahova, Colentina,Pantelimon, decat o linie care sa duca niste cocalari la mall (care oricum merg toti cu masinile)
      • +2 (8 voturi)    
        si capra vecinului.. (Vineri, 5 iulie 2013, 1:05)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui garmin

        1. calea aia ferata exista deja. statia exista. este intr-adevar regretabil ca nu este folosita, dar oare de ce?
        2. o magistrala catre nordul bucurestiului, care este oricum dezvoltat mult peste capacitatea mijloacelor de transport in comun, nu exclude continuarea celorlalte proiecte - colentina, dr taberei etc.
        3. generalizari gen 'cocalari la mall' sunt in cel mai fericit caz penibile. mai gandeste-te.. cladiri de birouri, aeroportul baneasa, otopeni si baneasa care au impreuna zeci de mii de locuitori?..
        4. un proiect de genul asta este o oportunitate imensa daca este bine facut - fonduri europene nerambursabile, locuri de munca, decongestionarea traficului pe dn1..
        • 0 (2 voturi)    
          Baneasa Mall e o investitie privata (Sâmbătă, 6 iulie 2013, 11:03)

          rov [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Sunt peste 1.000.000. de locuitori in Bucuresti neconectati la metrou. Asta e prioritatea unui PROIECT DIN BANI PUBLICI.
          Abia uterior daca ne prisosesc banii putem face si alte investitii gen metrou pentru localitatile adiacente, dar mai degraba un metrou de suprafata ce sa uneasca toate localitatiile din jurul orasului.
          Nu trebuiesc folositi banii publici pentru a creste valoarea unor zone si asa prea scumpe si dezvoltate fata de restul orasului.
          Pentru aeroport se pot gasi alte solutii de 100 de ori mai ieftine.
    • +1 (1 vot)    
      tu mergi la mall (Sâmbătă, 6 iulie 2013, 18:00)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      ... sa faci cumparaturi cu gentutza? sau cu plãsutza?
      Cei care merg acolo merg, de regula, sa isi umple portbagajul - NU sa care sacose prin metrou!
      "Zonele de hypermarket" sunt cu totul alte chestii - nu se face metrou "de dragul lor"; de fapt, sunt pur si simplu niste exceptii de la ceea ce inseamna "urbanism".
  • +7 (15 voturi)    
    E greu când ai gândirea limitată... (Joi, 4 iulie 2013, 12:20)

    Procrastinator [utilizator]

    Dacă se discută doar despre legarea gării de nord cu aeroportul, într-adevăr proiectul ar fi ineficient.

    Dar dacă vorbim de o linie de metrou care să treacă prin zonele în continuă dezvoltare din nordul capitalei deficiente ca infrastructură au zic că ar fi un proiect foarte bun.

    Să ne gândim doar la un metrou cu stații la Piața Presei, Aeroportul Băneasa, Zona comercială Băneasa, Orașul Otopeni...
    • +1 (1 vot)    
      Da frumos...DAR (Sâmbătă, 6 iulie 2013, 23:52)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Procrastinator

      DIN BANI PUBLICI CE FACI IN PRIMA ETAPA ??
      Lasi un milion de bucuresteni fara metrou in favoarea a zece mi de locuitori din otopeni??
      Hai sa facem metrou si pana la caracal, nu?
      Ai vazut ca pe centura in zona de E_S_V se sta inca la bariera ca in anii 50 ???
      Nu au investitii securisti acolo...da, da, dar ce bine e sa faci infrastructura din bani publici pentru interes privat...
      Sa fim seriosi... Daca investim inteligent un milion de euro in 15 autobuze rezolvam problema cu aeroportul, nu trebuie sa platim un miliar de euro pentru metrou pe sub tarlalele din otopeni
  • +1 (19 voturi)    
    Sa stam stramb si sa judecam drept (Joi, 4 iulie 2013, 12:20)

    cato [utilizator]

    Ideea cu metroul este foarte scumpa. Asta e o mare problema.
    Insa nici aplicatia de suprafata nu a fost facuta bine, la prima incercare.

    Nelamurirea mea este in ce masura e nevoie de aceasta linie, tinand cont ca nu par sa fie prea multi calatori de la Otopeni. Sincer, poate nu suntem indeajuns de civilizati (ca bani de aruncat sigur nu avem) pentru un asemenea proiect.

    Pai, noi nu avem liniile de metrou in cartiere supra-aglomerate din Bucuresti (Drumul Taberei, Pantelimon, Rahova) si vrem linie la aeroport, chiar nu avem ce face cu banii?
  • +3 (11 voturi)    
    TREN!!! (Joi, 4 iulie 2013, 12:25)

    Codruta N [utilizator]

    Si o alta gara "magistrala", nu Gara de Nord (care ar trebui sa ramana doar pentru trenurile internationale) si, bineinteles, un racord "decent" intre Balotesti si aeroport (ceva in genul celui de la Birmingham)!

    Asta nu inseamna ca n-as vrea si n-as simti o mare placere sa-l vad pe Fenechiu condamnat azi :D
  • +10 (18 voturi)    
    numarul de pasageri (Joi, 4 iulie 2013, 12:26)

    cbogdan [utilizator]

    Dl. Fenechiu nu se dezminte: nu are habar despre ce vorbeste. Numarul de pasageri este dat de populatia din Otopeni plus celelalte comune apropiate care vor considera mai avantajoasa aceasta alternativa de transport. Deja nordul orasului are mare nevoie de transport sigur care sa descongestioneze soselele. Fenechiu aduna pasagerii avioanelor care vin pe aeroport. Halal asa ministru.
  • -5 (13 voturi)    
    :) (Joi, 4 iulie 2013, 12:28)

    dandra [utilizator]

    subtila aceasta dezbatere dintre metrou si tren, iar mai jos avem un articol despre cum cfr ul isi chinuie calatorii:)
    si in plus, ma bucur sa vad ca toti cititorii hotnews sunt ingineri sau economisti, ca sa isi dea cu parerea cu privire la niste infrastructuri extrem de scumpe si complexe.
    • +5 (7 voturi)    
      ? (Joi, 4 iulie 2013, 12:45)

      Null [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Si de unde stii ca nu sunt printre cititori si ingineri si economisti? Sau trebuie sa fii datator cu sapa ca sa citesti HN?

      Eu zic ca tu sa-ti dai cu parerea doar in domeniul in care activezi si in rest ciocu' mic. Ce zici, cum ti se pare?

      PS: Nu ca ar fi ceva rau ca cineva sa dea cu sapa pentru a-si castiga existenta.
  • +5 (9 voturi)    
    mai ieftin pentru cine? (Joi, 4 iulie 2013, 12:38)

    goto [utilizator]

    un nou proiect va fi mai ieftin pentru clientela politica care va beneficia de acest proiect, deoarece va fi nevoita sa dea spaga mai mica si mai usor si vor putea impune ei conditiile si preturile.
    la momentul actual tronsonul 6 de metrou se face fie cu fonduri europene, fie parteneriat public-privat. in ambele cazuri lucrarile si mai ales banii vor fi monitorizati de altii, care nu accepta asemenea mizerii.
    acest ministru ignora in mod evident si nerusinat faptul ca de acest metrou vor beneficia nu doar cei care merg la otopeni, ci si cei care locuiesc in zonele acoperite de acest tronson und ela momentul actual se poate ajunge doar cu masina personala sau ratb. deci odata cu aglomeratia va scadea si poluarea. iar primaria poate face economie prin reducerea numarului de masini ratb care circula in acea zona, iar odata cu scaderea aglomeratiei se face economie la carburant si economie cu curatenia, reducerea poluarii si combaterea efectelor poluarii.
    un proiect eficient ar fi metroul usor, gen linia de tramvai 41, dar care sa nu ramana blocat in intersectii si sa dispuna de tramvaie mult mai incapatoare. in momentul de fata pe linia 41 la orele de varf nu poti sa te urci in tramvaie desi circula la 2-3 minute; in plus in intersectii se gasesc destui binevoitori care sa nu respecte regulile de circulatie si sa taie fata tramvaielor.
    si niciun proiect nu va fi viabil daca nu se colecteaza taxa de transport in mod corect si eficient.
  • -2 (12 voturi)    
    Tren (Joi, 4 iulie 2013, 12:40)

    AlinBarna [utilizator]

    Oricat de "multi ani" i-as ura azi ministrului in dosarul "Transformatorul", ma vad nevoit sa fiu de acord ca nu se justifica sumele investite in metrou. In multe orase mari europene, aeroportul este legat prin cale ferata supraterana de zonele pe care le deservesc. Trenuri corelate ca orar cu intervalele sosire-plecare ale avioanelor si care sa fie calibrate ca si capacitate de transport cu necesarul real.
  • 0 (8 voturi)    
    Prelungit calea ferata (Joi, 4 iulie 2013, 13:04)

    Adi_ro [utilizator]

    Prelungit calea ferata pana in interiorul aeroportului (ca oricum trece pe langa el), trenurile sa circule la interval de 1-2-3 ore (in functie de trafic , INCLUSIV NOAPTEA) si s-a rezolvat problema.
    Varianta anterioara nu functiona pentru ca era o tiganie sa te lase trenul in camp, dupa care sa te preia microbuzul.
    Plus ca e o tampenie sa circule trenul doar pana la miezul noptii cat timp avioanele decoleaza si la 4 dimineata.
    Ca sa se mai scoata din cheltuieli, e ok ca trenul sa opreasca si in statiile de pe parcurs, si ar suplini cat de cat si problema metroului pentru cei ce locuiesc in Otopeni. Eventual pus si un vagon cu spatiu de biciclete pentru navetisti.

    E simplu...dar nu se vrea.
  • +11 (11 voturi)    
    TER - Tren Urban (Joi, 4 iulie 2013, 13:11)

    vlad.pe [utilizator]

    De ce nu se implementeaza TER (Tren urban), la Lujerului, Obor inca se mai vad liniile de tren de la fostele fabrici, reconditionarea si reintroducerea trenurilor pentru calatori este cea mai ieftina varianta de transport in Bucuresti.

    - vedeti http://think.hotnews.ro/trenul-urban-o-solutie-pentru-bucuresti.html

    - Daca Bucurestenii nu ar plati trimestrial sute de milioane pentru iarba de pe stadionul national poate ca ar ramane suficienti bani pentru revitalizarea trenului urban
    • +2 (10 voturi)    
      Ai dreptate (Joi, 4 iulie 2013, 13:52)

      twi [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Trenul ar fi o solutie buna, din pacate romanii urasc transportul in comun. Ei ar dori mertan sau bemwe ca sa poate sa asculte manele la volum maxim in tim ce cu o mana tin volanul si cu cealalta bucata de shaorma.
    • -4 (6 voturi)    
      rezolvare simpla (Joi, 4 iulie 2013, 17:21)

      kvala [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      ar putea sa foloseasca sinele de la trenuletele de jucarie. sunt ieftine, se gasesc oameni cu suflet care sa-si doneze jucariile din copilarie, pot fi un obiectiv turistic (cea mai lunga sina de cale ferata cu ecartamentul de 12 mm). si asa mai departe... dar din cate vaz eu, nu se doreste un lucru atat de serios ca un trenulet de jucarie din GN la OTP... In plus, aeroportul poate organiza si concursuri de aeromodele, daca tot nu sunt pasageri.
  • -1 (9 voturi)    
    ... (Joi, 4 iulie 2013, 13:33)

    a.nonim [utilizator]

    "Argumente impotriva utilizarii liniei de cale ferata: ...si-a dovedit deja ineficienta". Pai daca o investitie de cateva zeci de mii de euro s-a dovedit deja ineficienta, ne apucam sa investim 1.2 miliarde?
    Oricum nu se asteapta la cine stie ce trafic de vreme prin proiect ce se estimeaza o perioada de 10-20 minute intre metrouri.
    E adevarat ca multi fac naveta din Otopeni in Bucuresti, dar pot sa o faca foarte bine si cu trenul daca e pus la punct. Cei din Baneasa au deja destule autobuze.
    O astfel de investitie ar avea sens doar daca ar exista un plan strategic de dezvoltare a zonelor pe unde trece metroul, mare parte din traseu este pe bulevardul Expozitiei, o zona foarte slab populata. Ori avem zone cu metrou deja existent care zac in paragina, deci de strategie nu poate fi vorba.
    • +5 (13 voturi)    
      Hmmm, nu stiti despre ce vorbiti. (Joi, 4 iulie 2013, 15:51)

      abisala [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Bd. Expozitiei nu este o zona foarte slab populata. Sunt mai multe cladiri de birouri in care lucreaza mii de oameni (Unicredit, Ubisoft, etc). Multi dintre ei vin cu masinile si asa se creeaza o parte din ambuteiajul de la Piata Presei. Mai sunt si 2 Universitati (Agronomie si Romano-Americana), urmeaza a 3-a (SNSPA daca nu ma insel). Daca va uitati la ora 9 si la ora 6 in statia de metrou 1 Mai veti vedea sute de oameni care ies de acolo cu fiecare tren care vine si se duc la birourile de pe Bd. Expozitiei. De asemenea, va invit sa vedeti cati oameni coboara din 41 la capat, tramvai care vine la 3 minute. S-au facut cladiri de birouri la Piata Presei, se construiesc in continuare cladiri de birouri in Baneasa, e o prostie sa spui ca nu ai avea aflux de calatori pe ruta Gara de Nord, Pta Presei, Baneasa, Otopeni. Daca ati mers vreodata cu metroul si ati vazut ce aflux e pe magistrala Pipera, va puteti inchipui usor ce aflux va fi si pe aceasta magistrala. Si Pipera era in camp acum cativa ani, si in acest moment trenurile nu fac fata, si e nevoie sa astepti uneori si 2 -3 garnituri ca sa te poti urca. Mutarea discutiei in jurul orasului Otopeni si numai in jurul aeroportului denota lipsa de viziune a ministrului. Zona de nord a orasului se dezvolta exploziv in mod natural, de aceea Oprescu vrea sa faca pasaje subterane pe sub Piata Presei. Pai nu mai bine se foloseste metroul? Eu sincer, cred ca este o invitatie la spaga; probabil ca nu poate lua spaga de la un contract deja pornit, si batut in cuie cat de cat, si incearca sa-l stopeze si sa ia spaga de la alte chestii noi si care nu vor fi gata niciodata.
      • +1 (7 voturi)    
        ... (Joi, 4 iulie 2013, 17:02)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui abisala

        Pana acum cativa ani am lucrat in zona Baneasa. S-au mai schimbat lucrurile dar...
        Exista cladiri de birouri pe Expozitiei, dar cati dintre ocupanti vin din Otopeni? Pentru ceilalti exista tramvai. Intradevar sunt multi care merg in zona Baneasa, dar foate putini merg pana la Otopeni. Atunci de ce trebuie linie pana la Otopeni si nu se opreste acolo, cel putin in prima faza?
        Daca resursele ar fi nelimitate, as fi de acord sa avem metrou pe fiecare bulevard. Pe langa 1,2 miliarde costul initial se vor adauga zeci de milioane pierderi lunar (la ora actuala Metrorex acopera doar 30% din costuri - si nu doar datorita lipsei de performanta, metroul este o activitate foarte costisitioare). Are Bucurestiul atatia bani doar ca sa se laude ca are legatura intre gara si aeroport?
        Exista si alte variante, inclusiv descurajarea investitorilor si redirectionarea catre zonele Laromet, Republica, Militari sau Anghel Saligny, toate avand metrou functional si fiind subdezvoltate. Trebuie sa fii nebun sa ai investitii de miliarde nefolosite si sa faci altele noi.
        • -3 (5 voturi)    
          Tramvaiul 42 de pe bd Expozitiei (Vineri, 5 iulie 2013, 10:03)

          abisala [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

          vine la o ora. Linia de metrou nu ar fi legata numai de Otopeni (nu integ de unde obsesia cu Otopeniul) ci ar fi legat de intreaga retea de metrou deja existenta-> deci ocupantii birourilor de pe Expozitiei/Pta Presei ar putea veni din zona Laromet/Militari/etc, nu numai din zona Otopeni. Cat despre costurile metroului, ar trebui mai intai sa se scape de capusele de la metrou pt a se vorbi de un profit real (parca era un lider sindical care avea toata reteaua de magazine de la metrou, si un mogul media care avea monopol pe reclamele de la metrou). Plus trebuie vorbit si despre calitatea mediului (o linie de metrou micsoreaza considerabil poluarea), despre confortul oamenilor (timpul alocat transportului se reduce cu un procent considerabil) si despre micsorarea cheltuielilor adiacente (metroul nu are nevoie de deszapezire, daca ploua metroul nu este blocat, etc). Luand in considerare toate aspectele, putem vorbi despre investitii/profit/cheltuieli. Din pacate discutia a pornit pe o cale extrem de superficiala, care ia in considerare numai punctul de intrare in metroul si punctul de iesire, omitand aspectele legate de traseu/poluare/confort in trafic/etc.
          • +3 (3 voturi)    
            ... (Vineri, 5 iulie 2013, 13:42)

            a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui abisala

            Daca tramvaiul vine la o ora e pentru un motiv, nu exista cerere (sau nu se valideaza cartelele). Tramvaiul 41 vine la doua minute, deci se poate. Din proiect (cel putin cel initial asa era), metroul Gara-Otopeni va avea interval de circulatie de 10-20 de minute, deci foarte rar comparativ cu M2 care 2-10 minute. Deci clar nu se asteapta un trafic major pe aceasta linie.
            De ce sa nu te concentrezil pe M5 si sa scoti autobuzele din centru (ca tot vorbim de poluare)? Cand nu ai bani este cea mai mare prostie sa te apuci de 10 lucruri in acelasi timp, nici nu rezolvi nimic si platesti si penalizari pentru intarzieri.
            De fapt aici s-ar putea sa fie motivul pentru graba de a starta lucrarile, e cel mai simplu mod de a face rost de bani de la stat. Startezi o lucrare care se stie ca va avea probleme de finantare, dupa care astepti ca statul sa-ti plateasca penalizarile fara ca tu sa faci nimic. Asa s-a intamplat si cu Bechtel, asa se intampla si cu M5 si cu alte lucrari din Bucuresti.
            • -3 (3 voturi)    
              hmmm, iar incurci mere cu pere (Vineri, 5 iulie 2013, 17:36)

              abisala [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

              Tramvaiul 41 este un fel de "metrou usor", vine la 2 minute pentru ca linia lui este complet libera, si nu are ambuteiaje in cale. Este singurul tramvai din Bucuresti care beneficiaza de acest tratament. S-a incercat ceva asemanator si pe linia 32, dar nu s-a reusit pe tot parcursul traseului. Tramvaiul 42 este un amarat de tramvai care vine cand poate, si nu are calatori tocmai din cauza ca vine cand poate. Este un cerc vicios. Cat despre venirea metroului prin proiect la 10-20 minute, este doar un proiect, in functie de nr de calatori se va ajusta. Si pe linia Basarab, la inceput, garniturile veneau la 15 minute, si acum vin la 6. Cat despre M5.... M5-ul nu are nici o legatura cu metroul Bucuresti Otopeni. Nici macar de bani. Fiecare trebuia sa aiba finantare din surse separate, si culmea, banii nu erau ai Romaniei (erau luati pe credit) asa ca miliardul ala (ma indoiesc ca e chiar un miliard), daca nu vine pt bucuresti otopeni, nu mai vine deloc. Banii de la el nu se redistribuie in alta parte, din simplul motiv ca nu sunt banii nostrii, si ei vin dedicati pt acel proiect. Totul este in parteneriat cu Japonia, daca nu ma insel. So, avem un miliard, credit avantajos, care pot fi infuzati in infrastructura si economia romaneasca, si daca guvernantii sunt inteligenti pot crea un motor de crester din asta, sau nu avem nimic. M5-ul oricum s-a oprit pt ca banii se duc in diverse locuri numai acolo nu, asa ca nici acolo nu mai avem nimic :). Cu regrete daca stati in dr. Taberei... nu cred ca in urmatorii ani se va misca ceva pe acel santier.
              • +1 (1 vot)    
                daca e "credit" (Sâmbătă, 6 iulie 2013, 18:10)

                Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui abisala

                ... inseamna ca sunt FIX "banii nostri"!!
      • 0 (0 voturi)    
        ce "contract deja pornit"?? (Sâmbătă, 6 iulie 2013, 18:07)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui abisala

        ???
  • +3 (7 voturi)    
    Metrou usor de suprafata (Joi, 4 iulie 2013, 14:00)

    simpa [utilizator]

    Cea mai simpla varianta e sa tragi un metrou usor la suprafata, de-a lungul si pe centrul dn1. din moment ce ai autostrada, traficul si existenta a 3 benzi pe dn1 bucuresti otopeni nu-si mai au rostul si le poti folosi pt un metrou de suprafata cu costuri extraordinar de mici.
    De la Casa presei si pana la Aeroport pui metroul l-a suprafata.
    • +3 (5 voturi)    
      Corect! (Joi, 4 iulie 2013, 19:24)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui simpa

      Un fel de 41bis. Si se poate face si cu linie suspendata, placerea lui Oprescu. Exista deja cazuri de studiat: Viena, Paris, Wuppertal.

      Pe de alta parte, daca tot se extinde catre N Bucurestiul, in viitor vor fi necesare legaturi si cu alte localitati, gen Snagov, eventual ajungand pana la Ploiesti (de ce nu si linie directa la Otopeni???). Toata distanta asta nu se poate acoperi cu linii de metrou, tot tren + autobuze ar fi cel mai eficient probabil.

      Iar daca statia existenta e chiar la 900m de aeroport (eu stiam ca-s vreo 2km insa), se poate bine mersi face pasaj sub/supra teran cu benzi ca prin alte parti, sa nu mergi 1km ci sa stai pe banda rulanta. Sau trenulet electric, etc.

      Atat de multe optiuni...
  • +4 (6 voturi)    
    halucinanta disuctie! (Joi, 4 iulie 2013, 14:03)

    airamerica [utilizator]

    Dom' ministru e dus rau cu pluta daca vorbeste despre mai mult de un miliard de euro! Sunt doua gari la sub 2 km de aeroport, de la PO Aeroport sunt 1500 m pana in terminal..... si un trenulet electri dca fac sau o banda transportoare sau orice alta solutie ar fi de 100x mai ieftina!
  • +7 (7 voturi)    
    idee (Joi, 4 iulie 2013, 16:25)

    ionchi [utilizator]

    eu as avea urmatoarea idee: linie subterana la Otopeni, supraterana pana la Gara de Nord, unde sa revina din nou in subteran, cu un pasaj de legatura la metrou
  • +1 (7 voturi)    
    metrou (Joi, 4 iulie 2013, 17:33)

    goguleana lugojana [utilizator]

    metrou
  • +1 (5 voturi)    
    Eficient (Vineri, 5 iulie 2013, 7:26)

    adrianv [utilizator]

    In tari mult mai dezvoltate se ajunge cu TRENUL la aeroport simplu, rapid...de ce-am alege noi solutia cea mai scumpa adica metroul ?
    In afara de costuri ar dura peste 10 ani sa se faca linia aia de metrou pana la aeroport....Daca trenurile ar circula cu frecventa mai mare si pana in aeroport chiar ar fi o solutie, ce conteaza cum calatoresti supra sau subteran ?
  • -3 (3 voturi)    
    Mai tare ca Mafalda! (Vineri, 5 iulie 2013, 12:15)

    Gg65 [utilizator]

    Nu stie daca e fezabil, nu a discutat cu nimeni dar stie sigur ca e de 10 ori mai ieftin.
    Eu propun guvernului instituirea unei noi taxe: taxa pe prostie!
    Si s-ar termina cu saracia in patria romana!
  • -3 (3 voturi)    
    Ministri (Vineri, 5 iulie 2013, 13:56)

    Crisis [utilizator]

    Cum putem noi avea doar tampiti de ministri? Pai OTP a avut anul trecut 7 mil de pasageri. Ceea ce e enorm. Cine te pune sa legi doar OTP de gara? Ia-o pe linia existenta, laminorului du-o pe la piata presei, etc. apoi mai e park and ride, navetisti. Si ce gandire e asta? OTP trebuie sa creasca. Numai WIZZ a adaugat + 40% capacitate in 2013. O sa creasca cu alea 2 jeguri de autobuze? Singura chestie valabila ar fi ca afara din oras sa il scoata la suprafata.
  • -1 (1 vot)    
    dezastru (Sâmbătă, 6 iulie 2013, 16:44)

    dkz [utilizator]

    Aoleu...fenechiu asta e dezastru national.
    Metroul aerport-gara e un element cheie de dezvoltare
    urbana intr-o metropola.
    Ar trebui sa faca ambele proiecte ca sa lege aerportul de gara , si ala pe CFR , si ala cu metroul.
    • +1 (1 vot)    
      sa se faca (Duminică, 7 iulie 2013, 0:11)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui dkz

      dar din ce bani ???
      Din taxele platite de mine vreau ca statul roman sa faca Autostrada PITESTI SIBIU, Pasajul de la Domnesti, de la Popesti Leordeni, de la Cernica, Autostrada Transilvania, Metroul Dr Taberei + altele, si apoi apoi cand ne dau bani afara sa facem metrou pana la Otopeni - Balotesti, Ploiesti, Sinaia, etc.
      Poate chiar o autostrada subterana...de ce nu ?!!
      Pana anul trecut nu aveam bani de un politai care sa amendeze taximetristii pirati dinj aeroport, iar acum vrem metrou,,,


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by