VIDEO Podul Calafat-Vidin, inaugurat in prezenta premierilor Ponta si Oresarski si a comisarului Hahn. Podul va fi denumit "New Europe Bridge"/ Ponta: A durat foarte mult, sunt al saselea prim-ministru pana la inaugurare

de I.R., V.M.     HotNews.ro
Vineri, 14 iunie 2013, 18:19 Actualitate | Esenţial


Podul Calafat - Vidin
Foto: DanubeBridge2.com
Podul Calafat-Vidin, al doilea peste Dunare intre Romania si Bulgaria, a fost inaugurat vineri in prezenta premierului Victor Ponta, a omologului sau bulgar, Plamen Oresarski, si a comisarul european pentru Politica Regionala, Johannes Hahn, transmite Agerpres. La evenimentul de inaugurare a asistat si guvernatorul Bancii Nationale, Mugur Isarescu.


Panglica a fost taiata de constructorii romani si bulgari care au participat la ridicarea podului. Doi copii imbracati in haine traditionale - baiatul, in costum bulgaresc, iar fetita, in costum romanesc - au tinut panglica de culorile steagurilor Romaniei, Bulgariei si Uniunii Europene.

Premierii roman si bulgar, Victor Ponta si Plamen Oresarski, au salutat inaugurarea noului pod peste Dunare, dar au mentionat ca finalizarea proiectului a durat foarte mult, Ponta aratand ca ambele parti trebuie sa invete astfel sa lucreze mai eficient la marile proiecte.

"A durat foarte mult pentru a fi construit, eu sunt al saselea prim-ministru roman, de la Isarescu pana la inaugurare. Lectia importanta este sa invatam impreuna sa lucram mai eficient la marile proiecte necesare ambelor tari", a spus Ponta, potrivit Mediafax.

El a adaugat ca spera ca foarte curand sa nu mai existe puncte de frontiera intre Romania si Bulgaria, prin aderarea ambelor tari la Spatiul Schengen.

La randul sau, premierul bulgar, Plamen Oresarski, a afirmat ca ii pare rau ca "povestea" acestui pod a fost atat de lunga si a precizat ca, atunci cand s-a decis inceperea constructiei, el a fost implicat in asigurarea finantarii proiectului.

El a aratat ca astfel de proiecte reprezinta simbolul unor bune relatii intre state si oameni si pot impulsiona dezvoltarea economica a Bulgariei si Romaniei.

Podul Calafat-Vidin se va numi "Noua Europa"

Noul pod peste Dunare dintre Romania si Bulgaria, de la Calafat-Vidin, va fi denumit "Noua Europa" ("New Europe"), a anuntat premierul Victor Ponta, precizand ca a convenit acest lucru intr-o discutie avuta cu presedintele bulgar, la ultimul Consiliu European.

"Podul, dupa cum am discutat la Bruxelles, la ultimul Consiliu European, cu presedintele Bulgariei si impreuna ne-am gandit, am si propus si asa va ramane - New Europe Bridge", a spus Ponta.



Podul dintre Calafat si Vidin, cofinantat din Fondul de Coeziune al UE, este parte a coridorului paneuropean de transport care leaga orasul german Dresda de orasul Istanbul din Turcia.

Podul are o lungime de aproximativ doi kilometri, doua benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferata, doua trotuare si o pista pentru biciclisti.

Romania si Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin in martie 2000, insa initierea proiectului a intarziat din cauza fondurilor insuficiente.

Costurile constructiei, care pana in anul 2011 erau estimate la circa 225 de milioane de euro, au depasit cel mai probabil 250 milioane de euro.

Proiectul a beneficiat de imprumuturi si finantari gratuite de la Uniunea Europeana, Banca Europeana pentru Investitii, Agentia Franceza pentru Dezvoltare si Institutia Germana de Credit pentru Reconstructie si Dezvoltare.

De exploatarea podului si perceperea taxelor pentru traversare se va ocupa o societate mixta romano-bulgara cu sediul la Vidin.

Pietonii si biciclistii, precum si ambulantele si vehiculele folosite de politie si pompieri vor fi scutite de plata taxelor care vor fi percepute pentru traversarea noului pod de peste Dunare, la Calafat-Vidin. Guvernele roman si bulgar au aprobat miercuri aceste taxe, care vor varia de la 6 la 37 euro pentru diferitele vehicule rutiere.

Guvernul bulgar l-a insarcinat pe ministrul Transporturilor sa faca analize suplimentare ale traficului si taxelor si, intr-un termen de trei luni si dupa consultari cu partea romana, sa propuna reexaminarea.

De asemenea, partile au aprobat deschiderea unui nou punct de trecere a frontierei de stat intre Bulgaria si Romania, la Vidin-Calafat. Punctul va fi rutier, feroviar de marfa si de calatori si fluvial.

Echipe mixte de politisti de frontiera bulgari si romani vor efectua controlul calatorilor si marfurilor pe teritoriul romanesc in cazul traficului rutier si pe cel bulgaresc in cazul traficului feroviar.

Taxele pentru trecerea podului

Soferii de autoturisme cu cel mult 8+1 locuri si de masini transport marfa cu greutate mai mica de 3,5 tone vor plati o taxa de 27 lei (6 euro) pentru trecerea peste noul pod de la Calafat-Vidin, pentru masinile cu mai mult de 9 locuri si maximum 23 locuri pe scaune taxa fiind de 54 lei (12 euro).

Aceeasi taxa de 54 lei va fi achitata si pentru masini de transport marfa cu o greutate intre 3,5-7,5 tone, conform unei hotarari de guvern.

Pentru masini de transport marfa cu o greutate intre 7,5-12 tone, taxa va urca la 81 lei (18 euro).

O taxa de 113 lei (25 euro) vor plati soferii de masini cu mai mult de 23 locuri pe scaune si autovehiculele de transport marfa cu o greutate mai mare sau egale cu 12 tone si cu maximum 3 axe, in timp ce pentru masinile de transport marfa cu o greutate mai mare sau egala cu 12 tone, dar cu 4 axe va fi platita o taxa de 167 lei (37 euro).




















15719 vizualizari

  • +2 (10 voturi)    
    O singură problemă (Vineri, 14 iunie 2013, 18:30)

    Nyk1 [utilizator]

    Partidul de dreapta bulgar - GERB - este cel care s-a zbătut pentru realizarea acestui pod. Nu socialiștii români, nu cei bulgari, nici măcar PDLul. Corect ar fi ca ei să-l inaugureze.

    Partea bună este că socialiștii noștri sunt mai OK ca ai lor, pe vremea lui Năstase eram cu mult în fața Bulgariei, unde se murea de foame la propriu. Deci avem șanse serioase să revenim în forță pe penultimul loc din UE:
    • +2 (2 voturi)    
      socealistii lor (Vineri, 14 iunie 2013, 19:49)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      pai, parca sef la ue, la socealisti, e un bulgar, stanisev pe nume,sef de grup parlamentar, pretenear d'al dottorelui, pe care'l sprijinea cand se zbatea in opozitie.

      stanisev, bulgar nascut in ucraina si educat la mosku. prieten si sustinator al primului minicinos al tzarii.
    • 0 (0 voturi)    
      cei mai mulți care traversează podul, sunt românii (Sâmbătă, 15 iunie 2013, 13:45)

      visio [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      și vedem la un calcul simplu câți bani băgăm în buzunarele bulgarilor; deh, un plagiator nu știe decât cu furatul și cum românii sunt cei mai proști...de ce nu?!
  • +1 (1 vot)    
    Un pod mult prea indepartat... (Vineri, 14 iunie 2013, 19:48)

    Azra [utilizator]

    Era titlul unui film despre un episod din cel de al doilea razboi mondial..petrecut undeva prin Olanda .
    Realizarea acestui pod, Calafat-Vidin,dupa ani de eforturi, vreo 13, este un eveniment istoric, demn de a fi semnalat si consemnat, fie si pentru faptul, cum spunea premierul Ponta , ca in doua mii de ani este cel de al treilea pod peste Dunare,in zona,dupa primul , construit in doi ani(104-105) de Apolodor din Damasc, la vreo suta de km in amonte, spre Turnu Severin, din ordinul Imparatului Traian, pod care a pecetluit nasterea poporului roman. Fie ca acest nou pod sa cimenteze pentru inca tot atata timp granitele de est ale noii Europe Unite si prospere, din care, de asta data si noi si vecinii nostri bulgari facem parte.
    Ceremonia in sine a fost insa anosta si lipsita de entuziasm; parca, atat noi cat si bulgarii reprosand unii altora mersul in marsalier din acesti 13 ani in care s-a construit podul, sau cum, zic francezii, ceva facut "contre coeur'.Dar in final conteaza rezultatul si acesta este unul care depaseste estimarile celor care au participat la inaugurarea podului, atat din partea romana cat si din partea bulgara. Anii care vor urma vor demonstra cu prisiosinta acest lucru, intreaga zona dunareana, de o parte si de cealalta a Dunarii urmand sa cunoasca efectele benefice pe plan economic ale acestei autostrazi trans - dunarene.Iar in privinta costurilor, cele vreo 250 de milioane de euro, mi se pare in final o suma rezonabila si chiar modesta, daca o comparam fie si cu pasajul suprateran din Bucuresti in zona Mihai Bravu-Splaiul Independentei,(supra) evaluat recent de consilierii primariei Capitalei la 28 milioane de Euro, adica, ceva mai mult de 10%!!, dar din banii contribuabililor bucuresteni nu fonduri comunitare controlate de Bruxelles.
    Personal regret lipsa de imaginatie a Protocolului guvernamental. Un asemenea eveniment merita din plin a fi consemnat PENTRU ETERNITATE cu doua placi de marmora comemorative, una la Calafat si alta la Vidin.
  • +2 (2 voturi)    
    a costat cat basarabul?!?! (Vineri, 14 iunie 2013, 19:55)

    slakeritul [utilizator]

    Deci ditamai podul peste Dunare a costat cat pasajul Basarab?!?! wtf?!?!
    • +3 (3 voturi)    
      yup (Sâmbătă, 15 iunie 2013, 2:03)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui slakeritul

      si mai are si pista de biciclete pe langa pietonale.. cum avea si podul basarab cand era ieftin si Bucurestiul nu era inca orasul primarului care vrea cel mai lung carnat
  • 0 (0 voturi)    
    Rezumat (Sâmbătă, 15 iunie 2013, 13:58)

    nick24 [utilizator]

    1. ai nostri il faceau cu cel putin 1 miliard de euro
    2.era gata in 2025
    3. ar fi avut si autostrazi aferente spre Craiova si spre T Severin -Caransebes , prin 2030-2040

    asa am ramas cu drumul Calafat - Craiova, care e plin de gropi, trece prin toate comunele si se infunda intr-o mahala, deci ar trebui si o centura - ciudat pod!!! a aparut ca surpriza pt guvernantii nostri

    Daca vor face si podul intre Calarasi- Silistra, atunci partea de est a Romaniei vor merge la mare la bulgari, iar partea de vest la greci.
  • 0 (0 voturi)    
    Corectare (Sâmbătă, 15 iunie 2013, 18:51)

    DelaRocha [utilizator]

    E bridge nu brigde.
  • 0 (0 voturi)    
    Cu ocazia aceasta, s-a omologat... (Duminică, 16 iunie 2013, 23:29)

    Mihail_AD [utilizator]

    ...si o noua unitate de masura a timpului, pentru politicienii narcisisti: prim-ministrul


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă