Antonescu: Matricea familiei este barbatul si femeia. Pot fi de acord insa cu parteneriatele civile

de I.C.     HotNews.ro
Duminică, 9 iunie 2013, 12:56 Actualitate | Esenţial


Presedintele PNL, Crin Antonescu, a declarat sambata seara, invitat la Digi 24, ca "matricea familiei" este casatoria dintre un barbat si o femeie, insa poate fi de acord cu legiferarea parteneriatelor civile intre persoane de acelasi sex, precizand ca nu sustine adoptiile de catre astfel de cupluri, transmite Mediafax.

Antonescu a sustinut ca, in prima instanta, la nivelul comisiei de revizuire a Constitutiei, a fost adoptat amendamentul prin care este interzisa discriminarea inclusiv pe orientare sexuala, apreciind ca este o decizie "fireasca".

"Asa s-a nascut cealalta propunere de modificare (in cazul definirii familiei - n.red.). In acest context, o serie de colegi au ridicat problema urmatoare: da, suntem de acord ca si orientarea sexuala sa fie trecuta printre criteriile fundamentale pe baza carora sa nu poata fi discriminat cineva in acesta tara, dar nu suntem de acord ca o asemenea prevedere sa fie interpretata in sensul unei solicitari ca ulterior Codul civil, prevederea despre familie, sa ajunga la casatoriile intre persoane de acelasi sexe si dupa aceea la adoptii pentru aceste cupluri", a declarat Antonescu.

El a precizat ca adoptarea articolului privind definirea familiei drept casatoria dintre un barbat si o femeie a fost legata de amendamentul asupra caruia s-a cazut de acord in ceea ce priveste discriminarea.

"Am fost si sunt de acord cu o asemenea varianta pentru cu socotesc intr-adevar ca nu e deloc preocuparea statului si nu trebuie sa stabileasca statul deloc ce orientare si comportament din acest punct de vedere intim, pana la urma, trebuie sa aiba oricare dintre cetateni, dar trebuie sa fie preocuparea statului sa reglementeze, sa protejeze si sa garanteze niste drepturi ale familiei (...) Daca vorbim despre matricea ei, despre baza, despre modelul ei, acela este, daca am ajuns sa discutam si sa trebuiasca sa precizam lucrul acesta, cea bazata pe casatoria intre un barbat si o femeie, din motive de natura biologica pana la motive de natura culturala si istorica", a afirmat Antonescu.

Liderul PNL a precizat ca nu sustine casatorii intre intre persoane de acelasi sex.

"Pot exista, nota bene, cupluri care isi desfasoara viata, care convietuiesc, care impart tot ce au de impartit, de la sentimente pana la bunuri patrimoniale, dar nu in forma familiei, fie ca vorbim de casatoria civila, fie ca vorbim de casatoria religioasa", a mai sustinut presedintele PNL.

Antonescu a mentionat ca parteneriatul civil ar putea fi o solutie, dar acest lucru ar putea fi operate in Codul civil.

Liderul PNL a precizat ca amendamentul a fost propus si sustinut inclusiv de toti parlamentarii PSD din comisia de revizuire a Constitutiei, insa este posibil ca PSD sa ceara reluarea votului asupra amendamentului.

Antonescu a sustinut ca va vota in continuare pentru acest amendament, dar cel mai probabil textul nu va mai intruni votul a doua treimi dintre membrii comisiei si se va ramane la actuala prevedere constitutionala.

Presedintele PNL a precizat ca in situatia in care se va cere legalizarea casatoriilor intre persoane de acelasi sex va exista o reactie puternica din partea societatii romanesti.

"Atrag insa atentia ca la pasul urmator, deci in momentul in care se va cere legalizarea casatoriei, daca acum Constitutia nu ingradeste acest lucru, legalizarea casatoriei intre persoane de acelasi sex, adoptia unor copii de catre aceste cupluri, va exista o reactie puternica, masiva, nu doar din partea BOR - care are obligatia de a face chestiunea asta - dar cred din partea unei bune parti a societatii. Pentru ca una e sa respecti alegerea cuiva in intimitate, si alta este sa-i accepti pretentia de a-ti anula un model de societate si un model de natura cultural si istoric pana la urma tinand de identitatea acestei natiuni", a mai argumentat Antonescu.


Citeste mai multe despre   
















2606 vizualizari

  • +18 (30 voturi)    
    Asta asa este dar.. (Duminică, 9 iunie 2013, 13:15)

    shuly [utilizator]

    nu trebuie sa te folosesti de acest aspect pentru ca sa-ti treci o constitutie stramba prin care sa pui puterea absoluta in mainile Parlamentului coruptilor,incultilor si hotilor.Asta incearaca sa faca nenorocitii astia din asa zisa comisie constitutionala.Sa ascunda cu un cearceaf nationalist si homofob toate aberatiile pentru ai face pe cetateni sa mearga si sa voteze cu da la referendum.Cel putin 30% nu vor merge pentru ca trebuie sa avem o constitutie mode3rna pentru viitorii 100 de ani ci pentru a vota impotriva homosexualilor si lesbiencelor.Inca odata USL se foloseste de propagarea urei pentru a-si impune vointa.Au vazut ca nu mai merge cu ura impotriva lui Basescu ca nu mai merge cu ura impotriva ungurilor acum se folosesc de ura impotriva homosexualilor.Urmeaza ura impotriva negrilor si tot asa.
    Romani nu va mai lasati purtati de ura pentru ca se va intoarce impotriva noastra.Poporul roman nu este un popor manat de ura!Jos USL jos Antonescu ,jos Ponta!
    • +8 (30 voturi)    
      Vorbe de intiparit in memorie (Duminică, 9 iunie 2013, 14:14)

      Veritas [utilizator] i-a raspuns lui shuly

      "Pentru ca una e sa respecti alegerea cuiva in intimitate, si alta este sa-i accepti pretentia de a-ti anula un model de societate si un model de natura cultural si istoric pana la urma tinand de identitatea acestei natiuni"

      Foarte frumos spus si real. Nu conteaza cine le-a spus, conteaza adevarul lor. Putea sa le fi pronuntat si basescu la betie.

      DE LUAT AMINTE.
      • -1 (5 voturi)    
        oare? (Duminică, 9 iunie 2013, 15:58)

        muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Veritas

        Homofobul Antonescu doar sufla in bors jdemilioanelor de homofobi autohtoni.
        Doar un prost poate spune ca 'respecta alegerea homosexualilor'.
        Ce tampit ar alege sa fie homosexual? Cine ar spune 'bai nene, e fain sa fii homosexual, de maine ma fac si eu unul'?
        E prostie crasa sa crezi ca, in conditiile in care in Romanistan ai macar 80% dintre cetateni homofobi declarati, cineva ar alege sa fie tinta predilecta a atacurilor tuturor nespalatilor.
    • 0 (0 voturi)    
      Importanta (Duminică, 9 iunie 2013, 17:01)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui shuly

      https://www.youtube.com/watch?v=V9A9sVV24gA
  • +8 (22 voturi)    
    saracul Crin ... (Duminică, 9 iunie 2013, 13:19)

    mitg [utilizator]

    El inca mai are impresia ca il intreaba cineva cu ce e el "de acord".
    S-a dus vremea (daca a si existat vreodata!) acestui individ, eu cred ca e mai bine sa fure acum cat poate, ca nu mai dureaza mult pana cand iese afara. Cu forta.
  • +11 (11 voturi)    
    Dar practic? (Duminică, 9 iunie 2013, 14:38)

    Lol Lolovici [utilizator]

    "dar trebuie sa fie preocuparea statului sa reglementeze, sa protejeze si sa garanteze niste drepturi ale familiei "

    Dar ce face practic statul pentru protejarea familiei? Asa e usor sa produci niste cuvinte care nu incalzesc familiile cu nimic concrect.

    De exemplu, scria la BBC ca in Finlanda de zeci de ani statul da un pachet de inceput pentru mame, care contine cam tot ce le trebuie. Iar familiile cele mai sarace folosesc chiar cutia in sine ca pat pentru copil. Este genul de idee simpla, foarte utila si foarte ieftina pentru stat, dar cu impact deosebit.

    E asa de greu sa iei ideile bune ale altora si sa le implementezi direct? E clar mai usor doar sa vorbesti si sa intorci niste non-issues pe toate partile. Si nu cumva sa nu copiezi ideile altora, pentru ca noi suntem mai destepti si oricum ne descurcam.
    • +5 (5 voturi)    
      Corect! (Duminică, 9 iunie 2013, 17:05)

      urfe [utilizator] i-a raspuns lui Lol Lolovici

      Cutia de carton mai are o semnificatie: ca toti pornesc egali in viata.
  • +7 (13 voturi)    
    Cu ilogica pe ilogica calcand (Duminică, 9 iunie 2013, 14:42)

    Lol Lolovici [utilizator]

    "Atrag insa atentia ca la pasul urmator, deci in momentul in care se va cere legalizarea casatoriei, daca acum Constitutia nu ingradeste acest lucru, legalizarea casatoriei intre persoane de acelasi sex, adoptia unor copii de catre aceste cupluri, va exista o reactie puternica..."

    Daca nu va exista nici o ingradire in contitutie atunci, da, poate la un moment dat se va discuta acest lucru.

    Dar cand se va discuta, daca va exista majoritate care nu vrea asta atunci nu va avea sustinere politica propunerea si nu va trece.

    Iar daca va avea sustinere atunci cumva vreti sa opriti prin constitutie o viitoare majoritate sa decida ce vrea? De ce?

    Greu cu logica pe scari.
  • 0 (10 voturi)    
    Uniuni civile (Duminică, 9 iunie 2013, 14:54)

    Setalcott [utilizator]

    Toate tarile care au legalizat casatoriile homosexuale au avut mai intai uniuni civile. Ele sunt doar o etapa.
    • +4 (4 voturi)    
      etapa? (Duminică, 9 iunie 2013, 17:51)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      si ce?
      • -2 (2 voturi)    
        Ce (Luni, 10 iunie 2013, 0:21)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

        Cine spune "Sunt de acord cu uniunile, dar nu cu casatoria", ori minte, ori e naiv, sa nu spun prost.
  • +5 (13 voturi)    
    de ce? (Duminică, 9 iunie 2013, 15:19)

    ala_ [utilizator]

    de ce exista familie si nu un simplu parteneriat?
    Un singur motiv: copiii.

    Altfel spus, cuplul nu constituie familia. Cuplul are doar un parteneriat civil. Insa cand sunt copii, atunci se cheama familie si exista responsabilitati.
  • -3 (5 voturi)    
    Ce sa zic, iar a deschis gura Antonel (Duminică, 9 iunie 2013, 16:22)

    ac [utilizator]

    Mai ramine sa trebuiasca semnat si contractu intre doua firme de unu cu XX si unu cu XY. Statu tre sa reglementeze tot, sa prevada in Constitutie la ce fel de buci sa ma uit, evident, sub dreapta obladuire a BOR. Ia mai duceti-va la dracu cu chestii din astea cu tot - eu vreau sa stiu daca in Constitutie se garanteaza libertatea si proprietatea, spre exemplu. Sint?
    • -1 (1 vot)    
      Presupun ca se garanteaza libertatea... (Luni, 10 iunie 2013, 0:11)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui ac

      ...de circulatie printre rahatii de caini vagabonzi de pe trotuare. Esti multumit?
  • +1 (7 voturi)    
    Saracul crin (Duminică, 9 iunie 2013, 17:24)

    Dalinar [utilizator]

    Se ofileste pe zi ce trece, mental. Crine, tu oricum esti un nimenea, nu ne pasa ce poti tu sa accepti si ce nu, ca ne-am lamurit deja. Ai acceptat sa fii sluga la Patriciu, dupa aia la Varan, in detrimentul poporului roman.
    • +1 (1 vot)    
      Am uitat (Duminică, 9 iunie 2013, 19:05)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

      a mai acceptat un infractor in parlament si CHIAR in Comisia Juridica a Camerei Deputatilor, ma refer la jiji. Asta spune tot despre caracterul omului asta. Un oportunist semidoct fara scrupule.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version