VIDEO Procurorul Daniel Morar vrea sa demisioneze din magistratura

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 31 mai 2013, 19:59 Actualitate | Esenţial


Daniel Morar
Foto: AGERPRES
Procurorul Daniel Morar, numit de presedintele Traian Basescu in functia de judecator la Curtea Constitutionala, vrea sa demisioneze din magistratura, Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) urmand sa ia act in 4 iunie de cererea acestuia, anunta Mediafax.

Morar a solicitat CSM eliberarea din functia de procuror al Parchetului de pe langa Curtea de Apel Cluj, prin demisie. Plenul CSM va discuta saptamana viitoare, in 4 iunie, cererea de demisie inaintata de acesta.

Daca dorea, Morar putea sa-si mentina functia de procuror, avand dreptul sa revina, dupa incetarea mandatului de judecator al Curtii Constitutionale, la postul detinut anterior, cu conditia rezervarii acestuia, prevad legile in vigoare.

Daniel Morar, Mona Pivniceru si Valer Dorneanu au fost numiti la Curtea Constitutionala, pe locurile unor judecatori ale caror mandate expira in iunie.

In 25 martie, Daniel Morar a fost numit de presedintele Traian Basescu in functia de judecator la Curtea Constitutionala, pentru un mandat de noua ani, incepand din 9 iunie.



In 5 aprilie, Morar anunta ca a decis sa se retraga din functia de prim-adjunctul procurorului general al Parchetului Inaltei Curti de Casatie si Justitie (PICCJ).

Morar spunea ca atunci cand presedintele si premierul iti spun ca este o problema mare de constitutionalitate si ca, ramanand in fruntea PICCJ, impiedici numirile in Ministerul Public sau esti o problema pentru sistem, trebuie sa pleci.

In aceeasi zi, Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii a decis, cu unanimitate de voturi, incetarea detasarii lui Daniel Morar in functia de prim-adjunct al procurorului general al PICCJ incepand din 15 aprilie, la solicitarea acestuia.

Tot atunci s-a decis detasarea lui Morar in functia de consilier al presedintelui CSM, Oana Schmidt Haineala, pana cand acesta va prelua functia de judecator la Curtea Constitutionala.

Daniel Morar declara, la sfarsitul lunii martie, ca numirea lui ca judecator la Curtea Constitutionala nu este tocmai ce si-a dorit, dar preciza ca oamenii mai fac si schimbari radicale in viata.

"Probabil si eu am facut. Opt ani anticoruptie, alti 14 ani urmarire penala si judiciara ca procuror, acum facem o schimbare radicala", spunea atunci Morar.

Intrebat atunci cum comenteaza acuzatiile ca nu ar fi pregatit pentru mandatul de la Curtea Constitutionala, Daniel Morar a raspuns: "O sa vedeti ca sunt pregatit".

Presedintele Curtii Constitutionale, Augustin Zegrean, declara in 25 martie ca numirea de catre presedintele Traian Basescu a lui Morar ca membru al Curtii "indeplineste conditiile legale", el adaugand ca fostul sef al DNA "a dovedit ca este pregatit profesional".

Intrebat daca numirea unui procuror in functia de membru al Curtii Constitutionale nu incalca spiritul legii fundamentale, Zegrean a raspuns ca "mai sunt fosti procurori care au activat in cadrul Curtii si nu le-a pus nimeni nicio piedica".

Presedintele CCR a spus ca si procurorii sunt la fel de magistrati ca si judecatorii, adaugand din nou ca in Constitutie nu se face o delimitare la conditia pentru membrii Curtii privind experienta in justitie intre judecatori si procurori.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10967 vizualizari

  • +21 (41 voturi)    
    Sa intre in politica (Vineri, 31 mai 2013, 20:44)

    Vlad-I [utilizator]

    Acest om ar fi mult mai de folos societatii daca ar intra in politica, a demontrat ca este un incouptibil. Este un om care isi merita votul.
    • +31 (41 voturi)    
      omul potrivit la locul potrivit (Vineri, 31 mai 2013, 22:08)

      mircearh [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

      Morar sa ramana in sistemul justitiei. D-zeu stie ca ne asteapta vremuri interesante cu USL la putere, mari incercari asupra sistemului, inclusiv pe partea de Constitutie.
    • +2 (4 voturi)    
      deocamdata (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 13:36)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

      va fi fi judecator, pentru urmatorii 9 ani.

      peste noua ani, cine stie daca vom mai avea politica.
      ne'ar fi mai bine ca gubernie ue.

      chiar daca nu va mai fi magistrat, ar fi totusi un ministru bun la juistitie, cand termina la ccr.
      • -1 (1 vot)    
        REALITATEA (Duminică, 2 iunie 2013, 6:41)

        ravi [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        Ai dreptate. Cel mai bun ar fi la "juistitie" dar vremea trece si nu mai juiseaza corespunzator. "Fugit irreparabile tempus (Virgiliu) ::."
    • +4 (4 voturi)    
      ar fi cea mai mare prostie! (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 13:36)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

      Italia, spre exemplu, e plina de procurori incoruptibili intrati in politica. Si cu toate astea, clasa politica a ajuns infecta. Nu din vina lor, dar nu au schimbat nimic din interiorul clasei politice.
      Apoi luati exemplul Monicai Macovei, eu cred ca era mult mai utila daca nu intra in PD-L. Dupa ce a intrat nici macar ministru nu a mai prins... Au trimis-o la Bruxelles, floare in fereastra, sa se scape de ea si s-o foloseasca doar in campaniile electorale/referendare.
    • -6 (8 voturi)    
      incoruptibil (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 17:49)

      acropolis [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

      Cum a demonstrat că este incoruptibil?Dar independent? Din contra, asupra lui planează acuzații grave, pe care nu le-a putut niciodată contrazice. Cât despre profesionalism... Câte miliarde a întors la buget pe ani de la cei care ne fură? Că pentru asta este plătit!
    • -2 (2 voturi)    
      REALITATEA (Duminică, 2 iunie 2013, 6:37)

      ravi [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

      Ai dreptate. Daniel Morar este un "incouptibil" si un yesman. Cred ca ar fibun si la spatii verzi.
  • +29 (37 voturi)    
    OK (Vineri, 31 mai 2013, 20:50)

    solar [utilizator]

    Cred ca Daniel Morar a facut cea mai buna alegere.Prin activitatea sa la Curtea Constitutionala acest for superior al statului de drept cu siguranta are de castigat . Curtea Constitutionala iese astfel in fata natiunii mult consolidata.Nu pot decat sa-i urez succes maxim!!
    • +23 (31 voturi)    
      Curtea Constitutionala are si de pierdut (Vineri, 31 mai 2013, 22:03)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui solar

      Ajung la CCR si Dorneanu fost avocat al poporului vara trecuta, si Pivniceru. Un pas inaint, doi inapoi.
    • +8 (12 voturi)    
      ? (Vineri, 31 mai 2013, 22:19)

      cotora [utilizator] i-a raspuns lui solar

      poate degeaba, prin modificarea constitutiei, usl va taia multe atributiuni al CC
      • +4 (4 voturi)    
        modificarea constitutiei (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 13:42)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui cotora

        se aproba de popor, prin vot direct, la referendum.
        un singur articol daca nu'mi este pe plac, votez un nu, hotarat.

        daca o constitutie stramaba trece de votul boborului, atunci isi va merita soarta.

        oricum, nu peste multi ani, vom avea o singura constitutie pentru toata ioropa unita.

        cum pentru adoptarea in palavrament este nevoie de doua treimi pro, asa ar trebui sa treaca si prin referendum, 2/3 din populatia cu drept de vot.
        • +6 (6 voturi)    
          ? (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 19:10)

          cotora [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          om vedea, nici nu eu nu votez sau nu voi participa la vot pentru validarea constitutiei, dupa caz, sa vedem daca cvmorul va fi sau nu constitutional
  • -18 (20 voturi)    
    doua directii (Vineri, 31 mai 2013, 23:31)

    evoque [utilizator]

    politica sau avocatura, amandoua numai bune pentru a folosi informatiile adunate pana acum.
    • +3 (5 voturi)    
      Comment sters de user (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 0:33)

      NL [anonim] i-a raspuns lui evoque

  • +29 (29 voturi)    
    Comment sters de user (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 0:32)

    NL [anonim]

    • +17 (19 voturi)    
      realitatea (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 2:24)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui NL

      romanii nu-i merita nici pe unul dintre cei enumerati..romanului ii place smenul, ciupeala si smecheria
      • +1 (1 vot)    
        Realitatea (Duminică, 2 iunie 2013, 6:51)

        ravi [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

        Vad ca stii ce-ti place. Schima tara daca ai asa o parere proasta despre poporul roman.
    • -1 (1 vot)    
      Da,ai dreptate (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 20:33)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui NL

      sa mearga pe ogoare si sa are,sau poate ar merita sa tracteze oarece carute,de tigani!!!
    • -1 (1 vot)    
      REALITATEA (Duminică, 2 iunie 2013, 6:47)

      ravi [utilizator] i-a raspuns lui NL

      I-auzi braul.....Tractoare casate de poporul Roman.
  • +14 (14 voturi)    
    Il tratam pe Morar pe romaneste? (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 9:06)

    hotnewsfil [utilizator]

    Daniel Morar a deschis o noua era, o noua scoala in practica magistraturii.
    Cate generatii de borfasi, cu gulere de toate nuantele, trebue sa dispara ca sa ii fie recunoscute meritele lui Daniel Morar? Ajunsi in acel stadiu, romanii vor avea, in fine, dreptul sa afirme ca au trecut definitiv pragul democratiei, al iesirii din 'clar-obscurul' care treneaza de dupa 89, fara vreun semn durabil de insanatosire.
    Tot ce a facut Daniel Morar este 'un pas mic' pentru actualitate dar un pas imens pentru viitorul justitiei romanesti.
    Si in cazul lui, trebue sa il pierdem ca sa incepem sa ii recunoastem meritele?
    Vom face ce stim, noi romanii, foarte bine, cum am facut si cu Seniorul Coposu : dupa disparitia lui D. Morar, cei mai inversunati dusmani, cei care l-au blocat politic, in primii ani '90, isi fac un titlu de glorie, dovada a moralitatii lor, ca ar fi fost cei mai apropiati prieteni si confidenti ai Seniorului; pana si Ilici si ciracii lui.
  • -11 (17 voturi)    
    In sfarsit! (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 9:57)

    finutza [utilizator]

    Trebuia sa faca asta inca de la numire, asa cere legea in cazul celor propusi la Curtea Constitutionala. Neprocedand asa, arata ca este o alegere nefericita numirea lui in acea functie, prin dispretul aratat legilor...!
    • +4 (4 voturi)    
      Stiu ca nu prea le ai cu citatele. (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 17:32)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      Ai putea totusi face exceptie de data asta si sa precizezi legea si sa citezi articolul? Goagalul te poate ajuta.
      • 0 (0 voturi)    
        Citeste: (Duminică, 2 iunie 2013, 10:24)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui ty

        Art.62. – Numirea judecătorilor, în condiţiile prezentei legi, se poate face numai cu acordul prealabil, exprimat în scris, al candidatului. În cazul în care candidatul ocupă o funcţie incompatibilă cu aceea de judecător al Curţii Constituţionale sau face parte dintr-un partid politic, acordul trebuie să cuprindă angajamentul candidatului de a demisiona, la data numirii, din acea funcţie sau din partidul politic al cărui membru este.
        ...
        Art.68. – (1) Cu 3 luni înainte de expirarea mandatului fiecărui judecător, preşedintele Curţii sesizează pe preşedintele Camerei Parlamentului care a numit judecătorul sau, după caz, pe Preşedintele României, solicitându-l să numească un altul în locul lui; numirea trebuie efectuată cu cel puţin o lună înainte de încetarea mandatului judecătorului predecesor.

        ESTE CLAR CĂ DATA NUMIRII ESTE DATA PUBLICĂRII ÎN M.O.

        Ai retinut, da? In primul din articole se arata ca demisia trebuie efectuata la data numirii, iar in al doilea articol, se vede ca Presedintele poate face numirea inainte cu 3 luni pana la o luna... (Presedintele l-a numit cu 3 luni inainte). Tare hamesit trebuie sa fie Morar, daca a mai supt de la stat inca 3 salarii...
        • 0 (0 voturi)    
          Aiurea articole ai copiat (Duminică, 2 iunie 2013, 17:55)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui finutza

          Nu reusesti sa-ti justifici pozitia din postarea precedenta si emiti o noua perla. E clar ca te crezi mare formator de opinie. Crezi ca te mai crede cineva?
          "Dacă dorea, Morar putea să-şi menţină funcţia de procuror, având dreptul să revină, după încetarea mandatului de judecător al Curţii Constituţionale, la postul deţinut anterior, cu condiţia rezervării acestuia, prevăd legile în vigoare." din http://www.mediafax.ro/social/daniel-morar-vrea-sa-demisioneze-din-magistratura-10915600
          • 0 (0 voturi)    
            Vezi cum procedezi? (Duminică, 2 iunie 2013, 19:07)

            finutza [utilizator] i-a raspuns lui ty

            Citezi asa: "...conform legilor in vigoare". Care-s alea? Care-s articolele? Doar ai la dispozitie (si tu) google.ro. Asa... cu citiate din ce scriu altii (nu din ce REGLEMENTEAZA NORMELE JURIDICE), oricine poate sa scrie articole, poate sa creada ca influenteaza opinia publica... Jalnic!
            • 0 (0 voturi)    
              Ai baut ceva? (Duminică, 2 iunie 2013, 22:07)

              ty [utilizator] i-a raspuns lui finutza

              Unde ai vazut tu ca am scris eu: "...conform legilor in vigoare"?
              • 0 (0 voturi)    
                Daca observi vreo diferenta intre (Luni, 3 iunie 2013, 13:41)

                finutza [utilizator] i-a raspuns lui ty

                ... "conform legilor in vigoare" si "prevad legile in vigoare", te-as ruga sa explici.
                • 0 (0 voturi)    
                  finuto, tu ai vazut ghilimelele? (Luni, 3 iunie 2013, 20:51)

                  ty [utilizator] i-a raspuns lui finutza

                  Evident ca nici nu-ti pasa. Obiectivul tau e sa prostesti lumea.
                  • -1 (1 vot)    
                    Atunci... (Marţi, 4 iunie 2013, 15:17)

                    finutza [utilizator] i-a raspuns lui ty

                    ... nu mai vorbi! Sau nu mai scrie! Asa, dand citate... oricine se poate da detept... Fiindca o minte sclipitoare, ar explica ce pune intre ghilimele. Procedezi ca-n bancul ala, cu nebuni, care radeau spunand doar numarul de ordine al bancului...
  • 0 (2 voturi)    
    a fost numit de... (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 12:51)

    jackalphonse [utilizator]

    de ce trebuie sa fie numiti de om politic care asteapta ""recompensa"" de dupa numire? aceste posturi sunt de inalta calificare, nu cred ca numirile facute de usl, pdl, Basescu si altii pot substitui un concurs si o selectie pe baza de CV. una peste alta Morar este un tip capabil, insa, sistemul de ""numiri"" il pateaza. asta este sitemul si trebuie sa te confrunti cu el. pacat
  • +3 (3 voturi)    
    Daniel Morar își dă demisia din CSM (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 13:23)

    marga 2 [utilizator]

    Păcat că vrea să demisioneze din magistratură.
    Sînt puțini incoruptibili în țară ca el,dar este hotărîrea lui și o respectăm.
    Stie el de ce. Iî dorim succes.
  • 0 (0 voturi)    
    DOMNUL DANIEL MORAR... (Luni, 3 iunie 2013, 9:58)

    father nicky [utilizator]

    ...este un om pragmatic! Pe 15 august va implini 47 de ani! Peste 9 ani, cand isi va incheia mandatul(unic) la CCR va avea 56 de ani! Nu stiu care este varsta legala la care ies la pensie cei din magistratura, dar cred ca o reintoarcere in procuratura, dupa 9 ani, nu cred ca-i surade! Ar putea trece de cealalta parte a "barei" schimband rolul de "acuzator" cu cel de "aparator"!
    Sau, asa cum sugera cineva, ar putea intra in politica!
    Cine stie cum si unde va fi Romania peste 9 ani!
    O'm trai si o'm vedea!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by