FOTOGALERIE Podul Calafat - Vidin va fi inaugurat pe 14 iunie. Taxa de traversare va fi de 6 euro, iar 83% din venituri vor merge la bulgari. Vezi cum arata acum podul

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 28 mai 2013, 14:24 Actualitate | Esenţial


Podul Calafat - Vidin
Foto: DanubeBridge2.com
Podul Calafat-Vidin va fi inaugurat pe 14 iunie, iar taxa de traversare a noului pod va fi de 6 euro, a declarat marti Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, in timpul unei vizite pe santier. Fenechiu a declarat ca podul va fi operat de o societate mixta romano-bulgara si ca taxa va fi distribuita celor doua tari in raport cu contributia pe care au avut-o la constructia podului: 83% partea bulgara si 17% partea romana. In timpul vizitei, ministrului roman i-au fost semnalate unele probleme legate de calitatea infrastructurii feroviare, dar mai ales rutiere, probleme pe care ministerul, impreuna cu constructorul, spera sa le remedieze pana la inagurare.

Ministrul Transporturilor Relu Fenechiu, secretarul de stat Cristian Ghibu si specialisti ai tuturor structurilor responsabile, se afla la aceasta ora la Calafat pentru a verifica stadiul lucrarilor la Podul mixt (rutier-feroviar) Calafat-Vidin, potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor remis HotNews.ro.

"Podul Calafat-Vidin va fi operat de o societate mixta romano-bulgara care va fi infiintata pana pe 14 iunie, cand va avea loc inaugurarea acestui obiectiv. Lucrarile sunt aproape finalizate, mai exista cateva detalii tehnice care vor fi gata in perioada imediat urmatoare, si aici ma refer la lucrarile care se executa la catenara (firul de alimentare cu energie electrica pentru circulatia feroviara), fiind o diferenta de nivel de doar 10 cm intre catenara dintre Romania si Bulgaria, pe care o vom pierde pe o distanta de o suta de metri.

De asemenea, am fost asigurat ca pana pe 9 iunie a.c. vor fi montate si cabinele pentru personalul Politiei de Frontiera, atat pentru partea romana, cat si pentru partea bulgara. Desi initial, in speranta aderarii Romaniei si Bulgariei in spatiul Schengen, nu mai erau necesare aceste cabine, constructorul a dat asigurari ca vor fi functionale inainte de data inaugurarii, mai exact pe 9 iunie", a declarat Relu Fenechiu, ministru Transporturilor.

In ceea ce priveste taxa perceputa pentru traversarea podului, Fenechiu a declarat ca taxa va fi de 6 euro ca si taxa de la Podul de Giurgiu, si va fi distribuita celor doua tari in raport cu contributia pe care au avut-o la constructia podului: 83% partea bulgara si 17% partea romana, potrivit Agerpres.

Probleme la infrastructura de pe partea romaneasca

Ministrul roman al Transporturilor a mai spus, de asemenea, ca i-au fost semnalate unele probleme legate de calitatea infrastructurii feroviare, dar mai ales rutiere, motiv pentru care doreste ca, impreuna cu reprezentantii CNADNR si ai firmei constructoare, sa ia toate masurile astfel incat acestea sa fie remediate pana la inaugurare.

Despre modernizarea drumului national Craiova-Calafat, unde lucrarile sunt in intarziere din cauza lipsei de finantare, Fenechiu a spus ca ministerul pe care il conduce nu gestioneaza drumurile din Romania, "acestea fiind gestionate de Departamentul marilor proiecte".

Primarul municipiului Calafat, Mircea Guta, avertiza pe 20 mai ca infrastructura rutiera actuala din judet nu va putea suporta traficul de pe Podul Calafat-Vidin si ca lucrarile pentru reabilitarea drumului national DN56 Craiova-Calafat trebuie urgentate, informa Agerpres.

Potrivit edilului municipiului Calafat, odata cu deschiderea podului Calafat-Vidin traficul rutier va creste de zeci de ori, iar locuintele oamenilor ar putea fi afectate daca nu se urgenteaza lucrarile pentru reabilitarea DN56 Craiova-Calafat care se afla in intarziere, cel putin pentru portiunea din dreptul satelor Basarabi si Golenti, astfel incat o parte din trafic sa fie directionat catre DN56A Maglavit-Drobeta Turnu Severin, care a fost modernizat in 2009.

Podul Calafat - Vidin: 2 km de cale rutiera si feroviara, trotuare, piste de biciclete si un cost de aproape 250 de milioane de euro

Podul Vidin-Calafat va fi al doilea pod care leaga Romania de Bulgaria si va facilita legatura dintre Europa Occidentala si Peninsula Balcanica. Acum cele doua tari sunt legate de un singur pod, dintre Giurgiu si Ruse.

Podul Calafat-Vidin va avea o lungime de aproximativ doi kilometri, doua benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferata, doua trotuare si o pista pentru biciclisti. Constructorul podului este compania spaniola FCC, cea care in tara noastra a lucrat impreuna cu italienii de la Astaldi la Pasajul Basarab din Bucuresti.

Costurile constructiei sustinute in mare parte de Bulgaria, BEI si prin programul ISPA, care pana in anul 2011 erau estimate la circa 225 de milioane de euro, vor depasi cel mai probabil 250 milioane de euro pana la finalizarea proiectului.

Potrivit site-ului oficial al proiectului, pe langa acest cost, mai exista si contributia financiara a Romaniei de circa 48 de milioane de euro, bani proveniti din granturi ISPA si de la bugetul de stat.

Podul Calafat - Vidin in testele de rezistenta:






Podul Calafat - Vidin in mai 2013:








Sursa poze: danubebridge2.com






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















17212 vizualizari

  • +10 (20 voturi)    
    USL nu a contribuit cu nimic la acest pod (Marţi, 28 mai 2013, 14:49)

    Gryphus [utilizator]

    banii pt pod au venit in cea mai mare parte din partea UE si de la bulgari, pe timpul guvernului BOC.
    • -1 (13 voturi)    
      PDL nu a contribuit cu mai nimic la acest pod (Marţi, 28 mai 2013, 15:54)

      cato [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Acum sa completam PDLacul fanatic: Guvernul Boc a dat banii, care au fost de 5 (cinci) ori mai putini decat cei ai partii bulgare. Bravo, Boc... nu?
  • +5 (7 voturi)    
    omfg (Marţi, 28 mai 2013, 14:51)

    gechi [utilizator]

    cu alte cuvinte, bulgarii au investit de 5 ori maim ult decat romanii intr-o lucrare strategica. Proiectul a fost aprobat in 2004, oare cine sa fi fost prim ministru pe atunci? Isi mai aminteste cineva?
    • +6 (8 voturi)    
      Conform... (Marţi, 28 mai 2013, 15:49)

      SebyS [utilizator] i-a raspuns lui gechi

      Conform celor spuse de Gryphus, era BOC. Ce-mi plac comentariile astea pe care oricum le dai sau le invarti, trebuie sa fie doar impotriva cuiva.
      Eu cred ca ar trebui sa ne unim si sa dam vina pe toti. Nici PSD-ul (sa zicem USL), prin Bombonel, nici PDL-ul, prin BOC, nu au fost in stare sa investeasca mai mult. Si gata ! Subiect incheiat !
      • 0 (0 voturi)    
        guverne (Miercuri, 29 mai 2013, 10:41)

        gechi [utilizator] i-a raspuns lui SebyS

        mi se rupe de Boc, la fel ca de Nastase. Doar ca in cazul asta nu vad ce vina ar avea Boc, cand proiectul a fost aprobat in 2004, iar Boc a ajuns prim-sinistru prin 2009 (sau ma rog 22 Decembrie 2008 dupa cum spune Wikipedia). Eventul impuleca-l pe Tariceanu, ca el i-a urmat lui Bombo.
        • 0 (0 voturi)    
          Boc (Miercuri, 29 mai 2013, 15:59)

          SebyS [utilizator] i-a raspuns lui gechi

          Daca citeai comentariul lui Gryphus (primul din lista) intelegeai de ce m-am luat si de Boc. Ce-a facut Boc, de a trebuit ridicat in slavi ? Nimic remarcabil, la fel ca si Tariceanu, Bombo si Ponta.
  • +4 (4 voturi)    
    Costuri identice cu PASAJUL BASARAB!!! (Marţi, 28 mai 2013, 16:23)

    Johanis [utilizator]

    UNUL PE APA, ALTUL PE USCAT!!!
    • +1 (3 voturi)    
      RE: Costuri identice cu PASAJUL BASARAB!!! (Miercuri, 29 mai 2013, 10:38)

      Sufleu [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      Perspicac! Si costul terenului in centrul Bucurestiului e fix acelasi cu cel din campul de langa Calafat!
      • 0 (0 voturi)    
        scuze pt intarziere (Joi, 27 iunie 2013, 13:18)

        Johanis [utilizator] i-a raspuns lui Sufleu

        si pt postare. nu mi-am inchipuit ca primaria a achizitionat si soseaua titulescu, splai, caile ferate si ce-o mai fi pe dedesubt. scuze maestre! lucrezi la stat?
  • +2 (2 voturi)    
    ROMÂNIA ȘI DOAR ROMÂNIA (Marţi, 28 mai 2013, 16:46)

    pointless man [utilizator]

    a întîrziat ÎNCEPEREA lucrărilor indiferent cine a fost la guvernare. Acum 2000 de ani romanii au construit un pod în doar cîțiva ani din considerente pur strategice, Constantin cel Mare a mai trîntit unul ceva mai la vale, noi, „cei-din-ginta-latină” nu sîntem în stare să facem un pod în dreptul Galați & Brăila. Cu Bulgaria ar mai trebui cel puțin două.
    • 0 (0 voturi)    
      RE: ROMÂNIA ȘI DOAR ROMÂNIA (Miercuri, 29 mai 2013, 10:39)

      Sufleu [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      Nu este adevarat. Romania a terminat partea sa de lucrari inca de acum 2 ani. Intarzierile au fost provocate de partea bulgara, de contructorul partii bulgare mai exact.
  • +1 (1 vot)    
    Noroc cu bulgarii (Miercuri, 29 mai 2013, 0:46)

    Savitar [utilizator]

    ca din partea Romaniei....nu tre' sa te gandesti mult sa te intrebi, pe ce ajungi la pod??? Pe autostrazi cumva?
    • 0 (0 voturi)    
      RE: Noroc cu bulgarii (Miercuri, 29 mai 2013, 10:42)

      Sufleu [utilizator] i-a raspuns lui Savitar

      Ce comentariu habarnist!

      In Bulgaria nu exista autostrazi pana la acel pod si nici nu sunt planificate, iar drumul de conexiune cu Sofia-Vidin nu a fost modernizat.

      In Romania, infrastructura de conexiune cu podul a fost modernizata acum cativa ani (ma refer la Lugoj-Calafat), iar pentru aceeasi ruta este planificata autostrada Lugoj-Calafat, ruta sudica a Coridorului 4 pan-european.
  • +1 (1 vot)    
    romanii din regiunea Vidinului (Miercuri, 29 mai 2013, 13:47)

    Tritonul [utilizator]

    Romanii mai mult au pus bete-n roate la acest pod decat au contribuit, pentru ca la noi nu au decis niste minti luminate ci niste minti de soferi de tir. Romanii vroiau podul la Turnu Magurele si de aceea le-au pus bete-n roate bulgarilor privitor la podul de la Calafat. Ilustrii nostri politicieni habar nu au ca interesul nostru national era pentru un pod la Vidin. Majoritatea din cei probabil 150 de mii de romani din Bulgaria sunt in zona Vidinului. Toate satele situate in dreptul Vidinului spre vest si toate cele situate la nord de acestea erau, la inceput de secol 20, complet romanesti. Peste aceasta populatie autohtona au venit ceva colonisti din Macedonia si o crunta politica de asimilare. Totusi, toti romanii in varsta din aceste sate inca vorbesc fluent romaneste si identitatea romaneasca ar putea fi salvata si in randul tinerilor daca tara mama si-ar face datoria. Un element al acestei datorii este si acest pod, care trebuia terminat demult. Din pacate nu doar noi cei din tara ci si romanii din jurul Romaniei sufera in egala masura pentru ca tara e condusa de bizoni.
    Privitor la articol, jurnalistii ar trebui sa ne informeze pana la capat. Nu reiese cum se aplica taxa de 6 euro, pe automobil, pe persoana, pe bicicleta...?
  • 0 (0 voturi)    
    noi bagam banii in pensii (Miercuri, 5 iunie 2013, 12:29)

    adma [utilizator]

    romanii prosti ca de obicei (cei de la conducere ma refer), nu avem deloc viziune pe termen lung. O investitie asa de importanta cu potential sa aduca mari venituri pe termen lung, si noi participam cu 17%, ceea ce inseamna ca si din taxele incasate vom lua o nimica toata. bravo guvernanti oricare ati fi!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by