Autostrada Arad-Timisoara, deschisa in decembrie 2011, este reasfaltata pe toata lungimea

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 28 mai 2013, 13:43 Actualitate | Esenţial


Autostrada Timisoara-Arad inainte de inaugurare
Foto: OpiniaTimisoarei.ro
Autostrada Arad-Timisoara, deschisa traficului in decembrie 2011, in urma unei investitii de aproximativ 135,43 de milioane de euro, este reasfaltata pe toata lungimea, dupa ce stratul de suprafata a inceput sa se deterioreze, politistii impunand restrictii de viteza pe segmentele aflate in lucru, anunta Mediafax.

Potrivit Biroului de Politie Autostrazi Vest, viteza pe autostrada Arad-Timisoara a fost restrictionata la 60 si 80 de kilometri la ora in mai multe puncte, avand loc atat lucrari de reasfaltare, cat si alte lucrari programate, precum la poduri sau la acostamente.

Lucrarile de asfaltare au loc pe calea de circulatie de la Arad la Timisoara, pe segmente de cate cinci kilometri, care se schimba in fiecare zi, astfel ca pe lungimea acestora se poate circula cu cel mult 60 de kilometri la ora, pentru ca este disponibila o singura banda de mers.

"S-a constatat o deteriorare a asfaltului la suprafata. Deocamdata se lucreaza pe banda intai, care se decoperteaza, dupa care este reasfaltata. Lucrarile vor continua pe a doua banda si pe calea de la Timisoara spre Arad", a declarat marti subcomisarul Teodor Tudur, seful Biroului de Politie Autostrazi Vest, aflat in localitatea aradeana Vinga.

Conform sursei citate, s-au mai impus restrictii de viteza de 80 de kilometri la ora in apropierea podurilor de peste autostrada, care sunt tencuite si vopsite, dar si in zonele in care se lucreaza la acostamente, iar utilajele se afla pe banda de urgente.

Tudur a spus ca autostrada se afla inca in administrarea constructorului, iar de la deschiderea traficului nu s-a putut circula niciodata cu viteza legala de 130 de kilometri la ora, viteza maxima permisa fiind de 100 kilometri la ora pana in momentul predarii catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumurilor Nationale din Romania.

"Chiar si dupa aceasta predare, lucrari vor mai exista, pentru ca in proiectul initial nu erau prevazute retelele de apa necesare toaletelor publice, astfel ca ele vor fi introduse ulterior", a adaugat Tudur.

Autostrada dintre Arad si Timisoara a fost deschisa traficului in decembrie 2011, iar la acea data era asfaltat drumul, insa nu erau terminate alte lucrari, precum montarea parapetelor, montarea tuturor indicatoarelor, finalizarea podurilor. Termenul de finalizare a lucrarilor a fost prelungit de mai multe ori, noul termen fiind noiembrie 2013.

De la deschiderea circulatiei, pe autostrada au avut loc de mai multe ori reparatii, in paralel cu lucrarile prevazute in proiect. Asfaltul a fost reparat si in toamna anului trecut, dupa ce s-a ondulat de la traficul greu sau au aparut probleme la imbinarile de la poduri. Reprezentantii Regionalei Timisoara a Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale afirmasera atunci ca asfaltul s-a surpat la imbinarile unor podete din cauza infiltratiilor de apa pentru ca autostrada nu a fost finalizata si nu exista inca pe toata lungimea drumului santuri de scurgere laterale.

De asemenea, in urma cu o luna viaductul care leaga, peste autostrada, localitatile Sagu si Hunedoara Timisana a intrat in reparatii dupa ce au aparut crapaturi mari in asfalt, pe o lungime de o suta de metri. Viaductul fusese construit in toamna anului trecut, dar o latura a terasamentului s-a lasat, astfel ca asfaltul a crapat pe mijlocul rampei de urcare.

Lucrarile sunt executate de consortiul FCC Construccion si Astaldi. Autostrada are o lungime de 32,25 de kilometri si face parte din coridorul IV Pan-european. Valoarea lucrarilor la acest tronson este de 482,8 milioane de lei, echivalentul a 135,43 de milioane de euro.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8591 vizualizari

  • +14 (14 voturi)    
    Lucrari de calitate (Marţi, 28 mai 2013, 14:16)

    cryss01 [utilizator]

    Ne bucuram ca avem lucrari de calitate in Romania. Asteptam sa faceti constatarile necesare si la autostrada Bucuresti - Ploiesti unde nu se recomanda se treceti cu 130 km/h peste poduri decat daca vreti sa testati cursa la amortizoare.
    • +3 (5 voturi)    
      articol cam salbutz (Marţi, 28 mai 2013, 15:24)

      sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui cryss01

      autostrada nu a fost receptionata de CNADNR, este inca in proprietatea constructorului(de unde si problemele cu dezapezirea de asta iarna).
      Stratul de uzura nu a fost niciodata turnat, autostrada a fost deschisa inaintea finalizarii lucrarilor(probabil din motive electorale).
      Practica asta s-a folosit in multe alte locuri, pentru a aia panglici inainte de alegeri.
  • +8 (10 voturi)    
    ???? (Marţi, 28 mai 2013, 14:19)

    nedumeritul [utilizator]

    la cea ce a construit Bechtel asa ceva nu se va intampla.
    Pretul final dupa interventii,reparatii si cu efectele asupra traficului vor egala preturile de la Turda Gilau
    • +7 (9 voturi)    
      Bechtel (Marţi, 28 mai 2013, 15:02)

      Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      Bechtel a construit la niste preturi enorme, dar in Romania sunt cam etalon la calitate. Autostrada facuta de ei este excelenta si sunt ceva ani de cand e folosita si inca nu s-a deteriorat spre deosebire de Timisoara - Arad sau Bucuresti - Constanta.
  • +4 (6 voturi)    
    A1 (Marţi, 28 mai 2013, 15:04)

    mns [utilizator]

    Nu uitati ca lucrarea nu a fost niciodata predata, acolo e inca santier pe care se circula, iar toate lucrarile se fac pe banii constructorului.
  • +7 (7 voturi)    
    asfaltari... (Marţi, 28 mai 2013, 15:23)

    ..13 [utilizator]

    Cred ca ceva este putred...

    Am circulat intens pe un tronson aflat in modernizare si asfaltat de Colas. Ce m-a surprins a fost faptul ca timp de 2 ani, dupa terminarea lucrarilor, tot mai aplicau un fel de nu stiu ce...Mi-au spus constructorii ca era un fel de tratament care trebuia aplicat - tehnologie obisnuita nu rocket science...Ulterior este nevoie de o intretinere anuala a stratului de asfalt printr-un alt tratament. Constructorii stiu despre ce este vorba...

    Cert este ca acel tronson este OK si astazi, este neted, fara hartoape si fisuri - adica nota 10!!! Simply the best!

    Nu se compara cu A2...
    Nu am mers pe sectiunea construita de Bechtel dar lucrarile de acolo sunt absolut impresionante asa cum se vad din foto.
  • +3 (3 voturi)    
    Ce mai cauta cele 2 SRL in Romania ??? (Marţi, 28 mai 2013, 16:09)

    andreesanu [utilizator]

    Ce inseamna spaga ???,este reversul calitatii ,te-a uns, intorci capul ,nu vezi ,lasi sa treaca toate mizeriile =astia sunt bugetarii care-i platim !!!,sa nu vada cum suntem inselati de niste pirlite de SRL .
    De ce nu se autosesizeaza DNA,procuratura ????.
    Ce garantii aveau lucrarile ???.
    Cu mai cauta panaramele de la Fcc Construcciion si Astaldi in licitatii pentru autostrazi ???,de ce nu sunt eliminati pentru prestatia proasta ???.
    Cind scapam de derbedeii din CNADNRcare ne vind strainilor pentru spaga???,cine plateste cele 135 milioane de euro suplimentar ???.
    • +1 (1 vot)    
      pentru ca (Miercuri, 29 mai 2013, 13:02)

      doamnefereste [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      DNA, procuratura ii egal cu 0.
      Fcc si Astaldi sunt spagari principali.
      Nicodata nu o sa scapam de CNADNR
      Cele 135 de milioane noi o sa ii platim
      Nu e prima data si NIIIICI ultima mesajul meu este TE CACI PE EA romanie, si dupa ce te ai sters la cur cu guvernul parasesti aceasta fecala de tara.
  • +3 (5 voturi)    
    Pacat (Marţi, 28 mai 2013, 16:42)

    one1one [utilizator]

    Pai constructia acestei autostrazi ( na. Arad - Timisoara) de la inceput a fost compromisa avand un management dubios si lipsit de experienta, in frunte cu Rogelio Sabate Garcia ( Construction Manager), continund cu Mircea Mielut ( Sef Produtie), Costel Ristoiu ( Quality Manager), Cristian Valcan ( Sef Santier) & Co. Dar sa nu uitam si firma de consultanta care a premis executia unor lucrari de proasta calitate, care cu girul lor s-au executat asemenea lucrari. Pentru a putea preveni aceste legea 10 in constructii trebuie modificata si aplicate sanctiuni materiale asupra dirigintilor de santie ( mergand pana la executari silite pentru recuperarea prejudiciilor create) iar constructori trebuie sa raspunda solidar cu acesti diriginti de santier. Autoritatea Contractanta are si ea partea de vina prin acceptarea ca Sef de Proiect ( Rogelio Sabate Garcia) a unui tanar de 30 de ani care pana la momentul inceperii acestui proiect avea in portofoliul de lucrari executia unui drum national si conducerea unei cariere de piatra sparta si care in prezent conduce doua loturi de cale ferata pe coridorul IV Paneuropean ( nu sant foarte sigur de aceasta ultima afirmatie). Deci, in concluzie, ne meritam soarta si e bine ca cei din Ministerul Transporturilor sa-si indrepte ochii si catre inginerii romani care au o vasta experienta in domeniu dar nu pot accede la astfel de posturi farte importante in derularea proiectelor.
  • 0 (2 voturi)    
    drum basist de aceeasi calitate cu cel usl (Miercuri, 29 mai 2013, 10:32)

    jackalphonse [utilizator]

    sa ne traiasca....legati


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by